HZZO MORA ODOBRITI ZAHTIJEV ZA LIJEK SPINRAZA
Povjerenstvo za procjenu učinka lijeka Spinraza za liječenje spinalne mišićne atrofije (SMA) sastalo se 22. svibnja i donijelo odluku o proširenju indikacija. Struka smatra da su sada ispunjeni kriteriji da bi se lijek mogao propisati i pacijentima koji su na respiratoru i pacijentima starijima od 18 godina najavio je ministar zdravstva Milan Kujundžić . Kako bi lijek mogli primiti svi pacijenti sa SMA-om, u skladu s procjenom liječnika da za njegovo uzimanje nema medicinskih ograničenja, HZZO prethodno mora odobriti zahtjev za proširenjem indikacija koju je podnio nositelj odobrenja za taj lijek u Hrvatskoj.
Premijer Andrej Plenković rekao je na sjednici Vlade da je prikupljeno ukupno 1,4 milijarde kuna za posebno skupe lijekove.
RASKRIŽJE PUTEVA IZMEĐU EUROPE I SREDNJE AZIJE
DIO HRVATSKE TURISTIČKE PONUDE
U Rovinju, Splitu, Zadru, Plitvicama, Puli i Šibeniku FINA je do kraja srpnja prošle godine postavila samoposlužne mjenjačnice u kojima je moguće mijenjati novčanice eura, švicarskog franka, američkog dolara i britanske funte u hrvatsku valutu kune. Tijekom mjeseca svibnja samoposlužna mjenjačnica postavljena je u Skradinu i Umagu . Sve samoposlužne mjenjačnice u funkciji su korisnicima turistimam od 0 do 24 sata. Ova Finina usluga je dio hrvatske turističke ponude, s obzirom da turisti iz inozemstva mogu tijekom cijeloga dana, putem ovih mjenjačkih automata, doći do hrvatske platežne monete - kune.
Korištenje samoposlužnog aparata je jednostavno i to na način da korisnik novčanice strane valute stavlja u predviđeni prostor na mjenjačkom automatu koji za nekoliko sekundi isplaćuje kune. Uređaj može primiti više novčanica pojedine valute odjednom. Najzastupljenija valuta, euro, se u samoposlužnoj mjenjačnici otkupljuje u apoenima od 10, 20, 50, 100 i 200 eura.
PO JEDNOJ PRIJAVI 20 000 KUNA
Ministarstvo poljoprivrede objavilo je prema informacijama od 29. svibnja Javni poziv za podnošenje prijava za sufinanciranje nabavke materijala i sredstava za postavljanje dvostrukih ograda u uzgojima izvornih pasmina svinja koje se drže na otvorenom. Na raspolaganju je dva milijuna kuna, a sredstva su bespovratna i namjenska. Namijenjena su za sufinanciranje poboljšanja uvjeta biosigurnosti u cilju smanjenja rizika od unošenja i širenja uzročnika afričke svinjske kuge na domaće izvorne pasmine svinja koje se drže na otvorenom.
Pravo podnošenja prijave za dodjelu sredstava sufinanciranja imaju pravne i fizičke osobe koje u svom posjedu imaju uzgoj izvornih pasmina svinja koje se drže na otvorenom, koje su registrirane u Jedinstvenom registru domaćih životinja, koje imaju jedinstveni identifikacijski broj gospodarstva (JIBG) te koje imaju odobrenje nadležnog veterinarskog inspektora u skladu s Naredbom o mjerama za sprječavanje pojave i ranog otkrivanja unosa virusa afričke svinjske kuge na području Republike Hrvatske. Prijavitelj može ostvariti sufinanciranje do najviše 80% od traženog iznosa, a maksimalan iznos sredstava koji se može odobriti po jednoj prijavi je najviše 20 tisuća kuna. Sredstva za sufinanciranje dodjeljuju se isključivo za podmirenje prihvatljivih troškova koji se odnose na nabavku materijala i sredstava za postavljanje dvostrukih ograda, vodeći pri tome računa o poštivanju načela izbjegavanja dvostrukog financiranja. Prihvatljivi troškovi ne odnose se na usluge rada vezano na postavljanje ograda i električnih ograda. Pravo na sufinanciranje korisnik ostvaruje samo za podnošenje i odobravanje jednog zahtjeva za nabavu materijala i sredstava za postavljanje dvostrukih ograda. Javni poziv otvoren je do 30. studenoga 2019. godine, a prijave će se obrađivati odmah po zaprimanju.
Podsjetimo, afrička svinjska kuga je najveća prijetnja svinjogojstvu Republike Hrvatske te populaciji divljih svinja i okolišu, a veliki je problem i cijeloj Europskoj uniji na čijem se području bolest nezaustavljivo širi od 2014. godine. Tijekom 2018. godine prijavljeno je 5.403 slučajeva afričke svinjske kuge kod divljih svinja te već 2.984 novih slučajeva afričke svinjske kuge u divljih svinja u periodu od 1. siječnja do 26. svibnja 2019. godine. U uzgojima domaćih svinja, u 2019. godini na području EU do 26. svibnja zabilježeno je 114 novih žarišta bolesti. Bolest nije zabilježena na području Hrvatske, ali posljedice izbijanja bolesti bile bi katastrofalne za domaću proizvodnju svinja pa se Ministarstvo poljoprivrede aktivno uključilo u prevenciju i nadzor populacije domaćih i divljih svinja. Osim biosigurnosnih mjera na svim svinjogojskim farmama provode se i stroge biosigurnosne mjere u lovištima iz kojih i prijeti najveća opasnost za populaciju domaćih svinja. Da bi se mjere učinkovito provele i opasnost od izbijanja afričke svinjske kuge svela na minimum, svi dionici sustava moraju dati svoj maksimum. Ovlašteni veterinari obilaze gospodarstava na kojima se drže svinje u svrhu kategorizacije u odnosu na biosigurnost.
Podsjećamo vlasnike svinja da se pridržavaju propisa o označavanju, premještanju i prometu životinja, da spriječe kontakt svojih životinja s divljim svinjama te da je zabranjeno pašno držanje svinja i ispuštanje svinja na otvoreni prostor, osim ako se svinje drže u prostoru ograđenom dvostrukom ogradom. Prijava uginulih domaćih i divljih svinja je obavezna u svrhu testiranja uzoraka organa uginulih domaćih i divljih svinja kako bi se isključila prisutnost bolesti, a važno je osigurati i neškodljivo zbrinjavanje nusproizvoda nastalih tijekom klanja svinja za vlastite potrebe u skladu s posebnim propisima.
Na farmama je nužno osigurati provedbu biosigurnosnih mjera (dezinfekcija, primjena higijenskih mjera u objektima i od strane osoblja, onemogućavanje kontakta s divljim svinjama, postavljanje ograda, zabranjeno držanje svinja i ispuštanje svinja na otvoreni prostor i sl), a slično vrijedi i za lovišta (dezinfekcija obuće, opreme i vozila prije i nakon lova; vozila koja se koriste u lovištu, posebno za prijevoz trupova odstrijeljenih divljih svinja, moraju biti za to odobrena od odgovorne osobe i prije i poslije lova, odnosno prije izlaska iz lovišta moraju biti dezinficirana; odrobljavanje se može provoditi isključivo na za to određenim mjestima (prostoru); postavljanje kontejnera ili određivanje lokacije za otpad (organi, koža, otpad životinjskog podrijetla) i neškodljivo uklanjanje; kontrolu ulaska neovlaštenih osoba i vozila u područje lovišta; zabranu odlaganja proizvoda i otpada životinjskog podrijetla na području lovišta, osim na za to posebno određenim lokacijama ili kontejnerima.
Pozivamo sve vlasnike svinja i lovce da se za sva pitanja obrate u Upravu za veterinarstvo i sigurnost hrane na e-mail adresu: veterinarstvo@mps.hr ili na broj telefona 01/6443-540, odnosno da se obrate svojim veterinarima te da svako uginuće i pojavu znakova bolesti odmah prijave veterinaru. Informacije o kliničkoj i patoanatomskoj slici dostupne su na ovom linku.
ČISTA ENERGIJA ZA SVE EUROPLJANE
Vijeće usvojilo preostale predmete o tržištu električne energije i Agenciji za suradnju energetskih regulatora
22.5.2019.
Čista energija za sve Europljane: ključ za poticanje energetske unije
EU je dovršio reformu okvira svoje energetske politike čime su osigurani regulatorni preduvjeti za prelazak na čistu energiju te se doprinosi EU-ovu ispunjavanju obveza iz Pariškog sporazuma. Vijeće je danas usvojilo četiri preostala predmeta iz paketa „Čista energija za sve Europljane”.Među novim zakonima koji su danas doneseni nalaze se uredba i direktiva o električnoj energiji zahvaljujući kojima tržište električne energije EU-a postaje povezanije, fleksibilnije i orijentiranije na potrošače. Uredbom o pripremljenosti za rizike u sektoru električne energije zajamčit će se sigurnost opskrbe električnom energijom u kriznim situacijama. Paketom je obuhvaćena i reforma uloge te funkcioniranja Agencije za suradnju energetskih regulatora (ACER).
Današnje donošenje četiriju predmeta posljednji je korak u zakonodavnom postupku. Oni će stupiti na snagu nakon objave u Službenom listu.
Direktiva i uredba o električnoj energiji
Cilj novog regulatornog okvira za tržište električne energije EU-a je da ono bude konkurentno, fleksibilnije i orijentirano na potrošače. Njime se daje više prava potrošačima te im se omogućuje da sudjeluju na tržištu kao aktivni kupci. Time što će opskrbljivači električnom energijom moći određivati svoje cijene ograničit će se narušavanje tržišta, povećat će se konkurentnost i smanjiti cijene za potrošače. Zahvaljujući novim pravilima o trgovini i uravnoteženju odgovornosti elektroenergetski sustav moći će primiti promjenjivu proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora. Naposljetku, nova pravila uključuju novi okvir za mehanizme za razvoj kapaciteta s graničnom vrijednošću emisije od 550 gr CO2 koji potječu od fosilnih goriva po Kwh električne energije.
Pripremljenost za rizike u sektoru električne energije
Novim okvirom za sprečavanje elektroenergetskih kriznih situacija, pripremu za njih te upravljanje njima povećat će se energetska sigurnost diljem EU-a. U skladu s novom uredbom države članice morat će izraditi planove pripremljenosti za rizike na temelju regionalnih i nacionalnih scenarija za krizne situacije. Uredbom se osigurava veća suradnja te jednostavnije pružanje pomoći među državama članicama u slučaju elektroenergetske krizne situacije.
KONTEKST
Na temelju prijedloga Komisije objavljenih u studenom 2016., paket čiste energije za sve Europljane sastoji se od osam zakonodavnih akata od kojih su četiri zakonodavna akta več stupila na snagu današnjim donošenjem preostalih četiriju predmeta upotpunjuje se paket.Ta četiri predmeta biti će objavljena u Službenom listu EU-a. Stupit će na snagu 20 dana nakon objave.
Nakon političkog dogovora Vijeća i Europskog parlamenta 2018. i početkom 2019. godine, ti akti stupiti će na snagu do ljeta 2019., iako zemlje EU imaju 1-2 godine za prijenos novih direktiva u nacionalni zakon. Paket će pomoći osigurati čistu i pravednu energetsku tranziciju na svim razinama gospodarstva i uspostaviti jasan i zdrav osjećaj za smjer. To donosi regulatornu sigurnost, što će olakšati nužna javna i privatna ulaganja u tranziciju čiste energije.Promjene će donijeti značajne koristi iz perspektive potrošača, s aspekta okoliša i ekonomske perspektive. Također naglašava vodeću ulogu EU u rješavanju problema globalnog zatopljenja i daje važan doprinos dugoročnoj strategiji EU-a za postizanje ugljične neutralnosti do 2050. godine.
EU DONIO NOVA PRAVILA O UGOVORIMA O PRODAJI ROBE I ISPORUCI DIGITALNOG SADRŽAJA
15.4.2019.
EU uvodi nova pravila kako bi potrošači mogli jednostavnije prekogranično kupovati odnosno poduzeća sigurnije prodavati robu i digitalni sadržaj.
Vijeće je danas donijelo paket koji se sastoji od direktive o ugovorima o isporuci digitalnog sadržaja i usluga (direktiva o digitalnom sadržaju) i direktive o ugovorima o prodaji robe (direktiva o prodaji robe). Tim formalnim donošenjem obilježava se završetak zakonodavnog postupka.
Cilj je osigurati visoku razinu zaštite i pravne sigurnosti za europske potrošače, osobito pri prekograničnoj kupnji, te poduzećima, osobito malima i srednjima, olakšati prodaju diljem EU-a.
Europska unija jača prava potrošača za Europljane i stvara nove poslovne prilike za poduzeća iz EU-a. Poduzeća će moći smanjiti birokraciju ako žele proširiti poslovanje i započeti prodaju diljem Unije. Time će se osobito pomoći malim i srednjim poduzećima da prošire svoje poslovanje i u drugim zemljama EU-a.
Niculae Bădălău, rumunjski ministar gospodarstva
Zahvaljujući EU-u, potrošači će imati koristi od više razine zaštite. Imat će pravo na pravne lijekove pri kupnji robe – od odjeće do složene robe poput pametnih ručnih satova – ili pri kupnji usluga u oblaku, softvera protiv virusa ili e-knjiga.
Tudorel Toader, rumunjski ministar pravosuđa
Direktivom o digitalnom sadržaju uvodi se visoka razina zaštite za potrošače koji plaćaju za uslugu, ali i za one koji pružaju podatke u zamjenu za tu uslugu. Novim se pravilima osobito predviđa da potrošač ima pravo na smanjenje cijene ili puni povrat novca ako nije moguće ukloniti nedostatke u razumnom roku. Nadalje, razdoblje jamstva ne smije biti kraće od dvije godine.
Direktiva o prodaji robe primjenjivat će se na svu robu, uključujući proizvode s digitalnim elementom (npr. pametni hladnjaci). Novim se pravilima uvodi dvogodišnje minimalno razdoblje jamstva (važeće od trenutka kada potrošač primi robu) te jednogodišnje razdoblje za teret dokazivanja prebačen u korist potrošača. Zemlje mogu prekoračiti te rokove kako bi zadržale trenutačnu razinu zaštite potrošača.
Tekstovi će sada biti službeno potpisani i objavljeni u Službenom listu. Države članice imat će rok od dvije godine za prenošenje novih pravila u svoje nacionalno pravo.
Kontekst
Direktiva o digitalnom sadržaju odnosi se isporuku digitalnog sadržaja te obuhvaća: podatke koji se proizvode i isporučuju u digitalnom obliku (npr. glazba, internetski videozapisi itd.), usluge kojima se omogućuju stvaranje, obrada ili pohrana podataka u digitalnom obliku (npr. pohrana podataka u oblaku), usluge kojima se omogućuje razmjena podataka (npr. Facebook, YouTube itd.) te sve trajne nosače podataka koji se rabe isključivo kao nosači digitalnog sadržaja (npr. DVD-ovi). Over the top (OTT) interpersonalne komunikacijske usluge, paketi ugovora i obrada osobnih podataka uključeni su u područje primjene direktive o digitalnom sadržaju.
Direktiva o prodaji robe odnosi se na sve vrste prodaje robe, bilo da je riječ o fizičkoj prodaji (u trgovini), prodaji na internetu ili bilo kojoj prodaji na daljinu. Roba s digitalnom komponentom (npr. pametni hladnjak ili pametni ručni sat) obuhvaćena je tom direktivom.
Obje direktive temelje se na načelu maksimalnog usklađivanja, što znači da države članice ne mogu odstupati od zahtjevâ. Međutim, zemljama EU-a daje se prostora da nadiđu zahtjeve u pogledu određenih aspekata, posebno kako bi zadržale razinu zaštite potrošača koja se već primjenjuje na nacionalnoj razini.
• Direktiva o određenim aspektima ugovora o isporuci digitalnog sadržaja i digitalnih usluga
• Direktiva o određenim aspektima ugovora o prodaji robe, izmjeni Uredbe (EU) 2017/2394 i Direktive 2009/22/EZ te stavljanju izvan snage Direktive 1999/44/EZ
Posjetite stranicu sastanaka
E-trgovina: VIJEĆE DONIJELO DODATNI MANDAT ZA PREGOVORE O WTO-u
27.5.
Vijeće je danas donijelo pregovarački mandat kako bi omogućilo sudjelovanje Komisije u plurilateralnim pregovorima o elektroničkoj trgovini.
U siječnju 2019. na margini Svjetskoga gospodarskoga foruma u Davosu Europska unija i ostalih 48 članova Svjetske trgovinske organizacije (WTO) odlučili su početi pregovore o uspostavi pravila o elektroničkoj trgovini na svjetskoj razini.
"Digitalizacija našega gospodarstva iz korijena je promijenila način na koji se odvija trgovina između poduzeća i potrošača. Krajnje je vrijeme da se u međunarodnim pravilima odrazi ta preobrazba. EU je predan radu sa svojim partnerima iz WTO-a kako bi se uspostavio ambiciozan i pragmatičan okvir kojim će se osigurati sigurno i predvidljivo okružje za trgovinu na internetu". -tefan-Radu Oprea, rumunjski ministar za poslovno okruženje, trgovinu i poduzetništvo
Kako bi Komisija u ime EU-a mogla sudjelovati u pregovorima s partnerima iz WTO-a, njezin trenutačni mandat u kontekstu Razvojnog plana iz Dohe morao se dopuniti tako da uključuje stajalište EU-a o trgovinskim aspektima e-trgovine.
Cilj je pregovora uspostaviti međunarodna pravila radi poticanja svjetske e-trgovine, olakšavanja poslovanja poduzeća, osobito malih i srednjih, jačanja povjerenja potrošača u internetsko okružje i stvaranja novih mogućnosti za promicanje održivog rasta i razvoja.
EU je 26. travnja podnio početne prijedloge za pregovore u WTO-u. O njima, kao i o prijedlozima drugih članova WTO-a koji sudjeluju u procesu, raspravljalo se tijekom formalnih rasprava od 13. do 15. svibnja 2019. u Genevi.
PREDSJEDNIK DONALD TUSK POSJETITI ĆE SREDNJU AZIJU
24.5.2019.
Predsjednik Tusk otputovat će u Tadžikistan, Kazahstan i Uzbekistan od srijede, 29. svibnja do nedjelje 2. lipnja. Europska unija upravo je pokrenula svoju novu strategiju EU-Središnja Azija; Putovanje predsjednika Tuska daljnji je izraz predanosti EU jačanju partnerstva s regijom i pojedinim zemljama.Tijekom posjeta, predsjednik Tusk sastat će se s predsjednikom Emomalijem Rahmonom u Tadžikistanu, predsjednikom Kassym-Jomartom Tokayevom i prvim predsjednikom Nursultanom Nazarbajevim u Kazahstanu i predsjednikom Shavkatom Mirziyoyevom u Uzbekistanu.
Osim regionalne i bilateralne suradnje, klimatske promjene, zaštita okoliša i upravljanje granicama kao i regionalna sigurnost također će biti visoko na dnevnom redu.
SJEĆANJE NA HEROJA PERIŠINA
Do kraja mjeseca svibnja pred zgradom Ministarstva obrane u Zagrebu je stavljen pred pažnju građanima MIG – 21, avion kojim je pilot Rudolf Perišin, najprije pripadnik JNA, početkom Domovinskog rata preletio u Austriju i spustio se na aerorom u Klagenfurtu u Austriji .
To je borbeni mig koji podsjeća na povijest
DA LI JE TA ISPLATA PREMA ZAKONODAVSTVU DIREKTIVE EU?
Da li je ovo rupa u zakonu, kriminal ili ponovo prijevara na hrvatski način? Kako je moguće da stotine tisuća kuna sjeda na račun onima koji su pod istragom zbog odvođenja brodogradilišta Uljanik u financijske gubitke, a radnici koji su kapital stvarali radom i dalje čekaju isplatu plača? U javnosti su informacije da će radnici dobiti samo tri plaće i to do mjeseca rujna! Kako je moguće da u Hrvatskoj koja je u Europskoj uniji šest godina, još postoji zakonska financijska odredba koja diskriminira radnike a podilazi ljudima koji su pod istragom ? Da li je takva prijevara implementirana u hrvatsko financijsko zakonodavstvo Direktivom iz EU? Ili je takva prijevara proizvod domaće korupcije i nepotizma unesena u zakon?To je pitanje i za ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta i za Financijski inspektorat RH. Postulati EU poštuju pravednost, poštenje, rad, a u Hrvatskoj ni nakon šest godina priopadanja zajednici to još nije usvojeno na zakonskoj razini.Zašto ? Zašto se hrvatske radnike pulskog brodogradilišta podcjenjuje kada su u pitanju egzistencijalna sredstva, a dijeli se ljudima koji su u tiskovinama na fotografijama s lisicama na rukama?A lisice na rukama imaju jasnu poruku.
Prema pisanju “24 sata” u nedjelju 26. svibnja, u tekstu na strani 18. i 19. pod naslovom “ Trio muljanik” Gianni Rossanda bivši predsjednik Uprave brodogradilišta Uljanik za koji je sudac trgovačkog suda u Pazinu 13. svibnja dosudio stečaj , Marinko Brgić član Uprave Uljanika i Veljko Grbac drugi član Uprave bivšeg brodogradilišta dobili su isplatu svojih zaostalih plaća u Uljaniku svaki po 160. 000 kuna. Stečaj je naime pokrenut iz razloga što je račun brodogradilišta u Puli bio blokiran više od 120 dana, bilo je objašnjenje za javnost još u ožujku. No očito račun nije bio potpuno prazan, a odblokiran je odmah nakon stečaja!
Poanta je u tome što su ispalatu primili samo bivši rukovodeći ljudi brodogradilišta Uljanik, dok radnici zadnjih devet mjeseci nisu primili nijednu plaću. Radnici su cijelog tjedna dolazili u Uljanik po otkaze, a dolaziti će i narednog tjedna, od 27. svibnja, da bi 1 118 radnika primili pripadajući dokumenat o otkazu i tako su završiti svoju radnu karijeru u brodogradilištu Uljanik u Puli, bez devet isplaćenih plaća.
Spomenuti Rossanda, Brgić i Vrbac su u travnju uz još nekoliko svojih kolega bili privedeni u policiju pod sumnjom da su svojim lošim meneđerskim radom i pogrešnim odlukama doveli brodogradilište do gubitka od oko 1,2 milijuna kuna. I za to su sada čini se baš kao nagradu dobili plaću prije nego radnici. I sada informacija da su oni prvi primili isplatu plaće od siječnja 2019. izaziva nevjericu, i revolt prema svim političkim osobama u državi pod čijim je zakonodavnim djelovaanjem omogučen takav poredak isplate. Iako krivci, iako osumnjičeni za protupravno poslovanje prvi su primili zaostale plaće. U "24 sata" piše : “ Uprava je svoje plaće dobila jer je na vrijeme poslala ovrhe na račun Uljanika d.d. preko kojeg je sjedao novac i za ostala poduzeća. A odrđeni novac očito je stizao potvrđuje nam i stečajni upravitelj i Hadžić. Radnici u škveru nisu mogli kao Uprava ovršiti račun Uljanika d.d., nego Uljanik brodogradilišta na kojem nije bilo toliko dotoka novca. I tako se Uprava namirila bez obzira na to što je preliminarna istraga pokazala da su lošim ugovorima odveli tvrtku u kolaps. Paradoksalno, dok su to radili i Vlada i uprava pregovarali su s dobavljačima da odblokiraju račune ili da ne pokreću nove blokade. A istovremeno menadžeri su svaki mjesec slali svoje ovrhe i na kraju se uspjeli naplatiti."
Može se zaključiti da zakonodavni okvir nije na strani radnika, već na strani rukovodećih osoba. Poanta je da nije bilo novca na računu koji su mogli ovršiti radnici, ali je bilo novca na računu na koji su ovrhe svaki mjesec slali rukovodeći ljudi Uljanika.- Pa zar je još uvijek na snazi hrvatski model nepoštenja kakav je četo bio prisutan 2012. 2013. 2014. godine. Ali Hrvatska je u EU već šest godina i nepoštenju kakvo je počinjeno u Uljaniku prema radnicima treba s aspekta zakona mijenjati još danas.
Zouhar Zec Margareta
IZBORI U HRVATSKOJ 26. SVIBNJA
Od 23. do 26. svibnja u zemljama Europske unije traju europarlamentarni izbori za saziv 2019.- 2024. Prema odluci Europskog vijeća EU od 28. lipnja 2018. za parlamentarni saziv 2019. – 2024. utvrđen je broj predstavnika svake države članice koji se na izborima biraju, a koji će činiti EU parlament.
Evo broja predstavnika koji se u svakoj zemlji biraju; Belgija 21,Bugarska 17, češka 21, Danska 14, Njemačka 96 , Estonija 7, Irska 13, Grčka 21, Španjolska 59, Francuska 79, Hrvatska 12, Italija 76, Cipar 6, Latvija 8, Litva 11, Luxemburg 6, Mađarska 21, Malta 6, Nizozemska 29, Austrija 19, Poljska 52, Portugal 21, Rumunjska 33, Slovenija 8, Slovačka 14 i Finska 14, te Švedska 21.
Kako je to određeno ugovorom o Europskoj unije broj predstavnika u Europskom parlamentu ne smije biti veći od 750 plus predsjednik, zastupljenost treba biti degresivno proporcionalna, prag zastupnika ne smije biti manji od 6, a nijedna država ne može imati više od 96 zastupnika.
U Republici Hrvatskoj europarlamentarni izbori održati će se 26.svibnja.Birači građani hrvatske birati će kandidate sa izborne liste na kojoj su kandidati
za europski parlamenat sa 33 političke stranke . Da bi glas bio pravovaljan pri izboru potrebno je zaokružiti broj liste i ispod zaokruženog broja liste zaokružiti ime osobe kojoj birač daje svoj glas.
EU PROTIV ONEČIŠĆENJA PLASTIKOM
NOVINARI KAO PROMOTORI NEISTINE!
Zašto se iz elektronskih medija , radija i TV-a pred euro parlamentarne izbore odašilju vijesti koje mogu zbuniti građane, posebno one kojima naobrazba nije u domeni visoke stručne spreme, koji rjeđe prate dnevne medije, koji dnevno slušaju tek 2-3 informativne emisije na TV u ili radiju, te koji ne čuju početak vijesti koju spiker čita, već čuju onaj drugi dio? Takve osobe ovih dana čuju da je na nekim listama istraživanja za predsjednika uz aktualnu Grabar Kitarović pojavio Zoran Milanović koji ima vrlo visok rejting, odmah iza Grabar Kitarović, a uz njega se pojavio i pjevač narodih slavonskih pjesama Miroslav Škoro. Zašto se hrvatske građane i birače pred izbore za Europski parlament zbunjuje informacijama koji potpuno sigurno kod dijela starijih birača unose pomutnju i ostavljaju nedoumicu o tome – koga se kada i za što bira i za koga se na izborima 26. svibnja bira i za koga treba glasati. Zašto se četiri dana prije izbora u informacijskom eteru emitira anketa s dvije osobe koji nisu stvarni predsjednički kandidati a medijski su poznati? A taj način , činjenica je, informacije dolazi s HRT-a. Jer je HRT je 21. svibnja objavio svoju anketu HRejting čije rezultate prenose recipijentima i drugi mediji. U tom istraživanju potencijalnih predsjedničkih kandidata, koje je za HRT provela agencija Promocija plus, aktualna predsjednica RH Grabar Kitarović dobila je najviše glasova, drugi je Zoran Milanović, a treći po rezultatu Miroslav Škoro .
Koja institucija u ovom tjednu pred europarlamentarne izbore ima ingerencija upozoriti na događanje emitiranja koja ne idu u prilog izborima koji su za četiri dana? Ovo je primjer da je javno medijsko informiranje i emitiranje još jedan neuređeni segment u RH!
ZAŠTO SU NOVINARI PROMOTORI NEISTINE?
Novinari na ovaj način ne govore istinu ni činjenice. Novinari ponavljaju neistinu kada se radi o Zoranu Milanoviću, a također i kada se radi i o Miroslavu Škori. To u RH ima oblik medijeske zabave - čini se. Ali činjenica je da ni Milanović, bivši premijer RH, ni Škoro koji je bio saborski zastupnik pa je napustio zastupničko mjesto kazavši da je to bila njegova velika pogreška, nisu u posljednju godinu dana istakli svoju kandidaturu za predsjednika. Škoro je došao kao usputna figura potencijalnog izbora za predsjednika u ovoj HRejting anketi. No što se bivšeg premijera tiče netko je od novinara pisanih medija spomenuo Milanovića prošle godine kao potencijalnog predsjednika i njegovo ime ne silazi s aktualnosti novinarskih predviđanja i reportera i komentatora i kolumnista već gotovo godinu dana. A cijelo to vrijeme Milanović nije ni objavio ni najavio ni potvrdio da će se kandidirati za predsjednika – to je činjenica. Kako je to moguće da novinari koji moraju biti vođeni činjenicama zaboravljaju činjenicu i promoviraju ono što nije istina? Novinari su svojim ponavljanjem postali promotori neistine- činjenica je. Novinari se bave nagađanjima i predviđanjima u mjeri koja prelazi dozu dobrog ukusa- činjenica je. Pitanje je zašto tako rade? Slušaju jedni druge, pa da ne bi ispali manje aktualni ponavljaju da je Milanović, potencijalni kandidat za predsjednika? Dodaju sada i pitanje o Miroslavu Škori. Činjenica je da Zoran Milanović nije istakao svoju kandidaturu za predsjednika RH na budućim predsjedničkim izborima. Ali u tom kontekstu o njemu se tjedno govori i piše. I sam podpredsjednik SDP-a Zlatko Komadina rekao je da će stranka ljevice imati validnog kandidata koji može pobijediti kandidata desnice, ali da o tome stranka još nije odlučila. A o Zoranu Milanoviću Komadina, koji bi mogao znati mnogo toga s obzirom na poziciju u stranci, nije ništa rekao, tek samo da nezna tko plasira informacije o Milanoviću kao kandidatu za predsjednika na predsjedničkim izborima.
Zouhar Zec Margareta
SJEĆANJE NA POVJESNIČARA HRVATSKE KNJIŽEVNOSTI
DEVET CILJEVA JE PRILIKA ZA OBOSTRANU DOBIT
Na stranici news Europske komisije objavljena je 15. svibnja informacija kojiu objavljujem:
Povjerenik Hogan najavljuje ideju za inicijativu „Farm Carbon Forest“
Commissioner Hogan announces idea for “Farm Carbon Forest” initiative
Povjerenik EU za poljoprivredu Phil Hogan pozvao je države članice da razmotre mogućnost inicijative „Farm Carbon Forest“ na zadnjem sastanku Vijeća AGRIFISH 14. svibnja 2019. Ova inicijativa bi nagradila poljoprivrednike koji uspješno smanjuju, štede, skladište ili odvajaju ugljik, doprinoseći nacionalnim i klimatskim ciljevima na razini EU-a.
Moguće je u okviru prijedloga za zajedničku poljoprivrednu politiku (ZPP) nakon 2020. godine da ova inicijativa doprinese cilju „Klimatske akcije“ i da bude postavljena na nacionalnoj razini kroz strateške planove ZPP-a država članica.
Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj EU Phil Hogan izjavio je:
Iako je postignut napredak u smanjenju utjecaja poljoprivredno-prehrambenog sektora na klimu, moramo učiniti više i to moramo učiniti sada. Emisije iz poljoprivrede čine oko 10 posto ukupnih emisija bez CO2 u EU. Ako do sredine stoljeća želimo postići ugljičnu neutralnost, kao što je obećano u Pariškom sporazumu, moramo iskoristiti sva raspoloživa sredstva kako bismo ne samo povećali učinkovitost ugljika, nego i smanjili apsolutnu emisiju, a istovremeno osigurali sigurnost hrane.
U stvari, inicijativa „Farm Carbon Forest“ bi nagradila poljoprivrednike za javno dobro koje oni pružaju, u potpunoj usklađenosti s prijedlozima za novi CAP i temeljeni na rezultatima. Iako će novi okvir ZPP-a pružiti mogućnost za takvu inicijativu, politička volja za provedbu tih inicijativa mora doći iz država članica. Povjerenik Hogan je stoga potaknuo države članice da procijene mogućnost uključivanja takve inicijative u svoje strateške planove za ZPP. Devet zajedničkih ciljeva EU-a su prilika za obostranu dobit. Ako se pravilno provedu, doći će do klimatske dividende kao i poslovne dividende. Sa sve više i više potrošača u Europi i širom svijeta koji zahtijevaju klimatske i održive proizvode visoke kvalitete i hrane, jasno je da će to biti budućnost tržišta za poljoprivredu EU.
Devet ključnih ciljeva bit će temelj na kojem će se graditi budući strateški planovi za ZPP i koji će biti kamen temeljac politike koja je više orijentirana na rezultate. Ciljevi su
1. da osiguraju pravedne prihode poljoprivrednicima
2. povećati konkurentnost
3. rebalans moći u prehrambenom lancu
4. akcija klimatskih promjena
5. briga za okoliš
6. očuvanje krajobraza i bioraznolikosti
7. podržati generacijsku obnovu
8. živa ruralna područja
9. za zaštitu kvalitete hrane i zdravlja
PELJEŠKI MOST JE NAJVEĆI PROJEKT U RH
KOJI SE GRADI EUROPSKIM NOVCEM
„Dane otvorenih vrata EU projekata” Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije uz podršku Europske komisije organiziralo je 19. svibnja na Tomislavovu trgu u Zagrebu. To je način da građani upoznaju uspješne EU projekte koji su u gradnji i provedbi na području Republike Hrvatske, ili jednostavnije rečeno da uoče kakvu korist RH ima od EU. Pod sloganom EU FONDOVI MIJENJAJU HRVATSKU na Tomislavovu trgu bile su izloženi panoi na kojima su bile fotografije objekata koji se u vidu projekata obnavljaju ili grade Europskim novcem, a dostupni su bili i pisani materijali koje je pripremilo resorno ministarstvo.
PRODAJA IZVAN TRGOVINE, PUTEM INTERNETA,
TRGOVINA PROIZVODA OPG-ova …
Darko Marečić, dipl. iur, viši gospodarski inspektor i voditelj službe za kontrolno instruktivan nadzor
gospodarskih inspektora u području prometa robe i usluga Državnog inspektorata – u mirovini, održati će u hotelu Palace u Zagrebu, Strossmayerov trg 10 seminar 23. svibnja s početkom u 9 sati . Seminar ima naslov UVJETI I NAČIN OBAVLJANJA DJELATNOSTI TRGOVINE, RADNO VRIJEME U TRGOVINI I NEPOŠTENO TRGOVANJE
Zbog čestih propusta koji su prisutni u praksi u obavljanju djelatnosti trgovine, seminar nudi opširan pregled kako sukladno zakonskim propisima obavljati posao trgovine.
Zato će dipl. iur. Marečić Darko dati odgovore na mnoga pitanja u području trgovanja počevši od toga koji se sve zakonski propisi odnose na djelatnost trgovine? Uz koje uvjete i na koji način se može obavljati djelatnosti trgovine? Tko sve mora imati ispunjene minimalne tehničke uvjete za obavljanje djelatnost trgovine? Što spada u prodaju izvan prodavaonica i koji uvjeti pritom moraju biti zadovoljeni?
Koje su obveze poduzetnika koji obavlja djelatnost trgovine putem automata, pokretne prodaje i prigodne prodaje?Koje su obveze poduzetnika koji obavljaju internet trgovinu (web shop)? Često je u praksi prisutno neznanje koje su obveze takvih trgovaca, te koji uvjeti moraju biti zadovoljeni kako bi se navedena djelatnost obavljala u skladu sa zakonskim propisima.
POD KOJIMA UVJETIMA I NA KOJI NAČIN MOGU NEPROFITNE ORGANIZACIJE I OPG- ovi OBAVLJATI TRGOVINU?
Kakvo je radno vrijeme u trgovini? O čemu treba voditi računa kod radnog vremena? Koje isprave o zaduženju robe trgovac mora imati ?Što se podrazumijeva pod nepoštenim trgovanjem? Koja su prava potrošača u trgovini na malo? Kako je potrebno definirati cijenu u maloprodaji? Što je to akcijska prodaja, a što rasprodaja, te što se smatra sezonskim sniženjem? Koji su zahtijevi u svezi ambalaže prilikom obavljanja djelatnosti trgovine? Kako postupati s predujmovima?
Kakva je odgovornosti trgovaca za nedostatke na robi, te postupak dokazivanja nedostatka na robi?
Kako i kada postupati s jamstvima u jamstvenim rokovima?Što je potrošački ugovorni odnos?Što se smatra nepoštenom poslovnom praksom trgovaca prema potrošaču? Kako deklarirati tehničke proizvode, kako predmete opće uporabe , a kako građevinske proizvode?
Centar za poreze računovodstvo i reviziju- Ustanova za obrazovanje odraslih specijalizirana za edukacije iz područja poreza, računovodstva i revizije ima suglasnost Ministarstva financija Za godišnji plan i program stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora za 2019. godinu na temelju koje se, revizorima prisustvom na ovom seminaru, priznaje 5 bodova
Naknada za seminar iznosi 500 kuna.
Prije plaćanja kontaktirati Centar za poreze na neki od brojeva: 091 332- 3381, 098 -1611 794, 098 877 805, ili na meil: info©centarzaporeze.hr
G5 SAHEL JE STRATEŠKI PRIORITET EU
OČEKUJE SE 26 SLOVENSKIH PARLAMENTARACA
HRVATSKI DRVNI KLASTAR priprema DRVNO TEHNOLOŠKU KONFERENCIJU 16. po redu, koja se treba održati 3. i 4. lipnja u Opatiji u hotelu 4. Opatijska cvijeta i Grand hotelu Royal.
Evo što sve Hrvatski drvni klaster priprema za tu konferenciju
DOLAZI MINISTAR ĆORIĆ: Energija iz drva postaje sve važnija
Uzimajući u obzir europske politike poticanja obnovljivih izvora energije u kojima drvo igra sve važniju ulogu, u Republici Hrvatskoj tijekom posljednjih 10 godina izvršen je veliki pomak u proizvodnji energenata iz drva (kogeneracije), te proizvoda drvnih goriva (peleti). Ministarstvo zaštite okoliša i energetike uspješno koordinira ovaj sektor, a resorni ministar dr. sc. Tomislav Ćorić svojom će nazočnošću uveličati ceremoniju otvaranja. Radi se o drugoj posjeti ministra Ćorića na drvno-tehnološku konferenciju stoga i dio sudionika očekuje kako će od ministra i suradnika dobiti odgovarajuće informacije posebno u dijelu kota za nova postrojenja, te provedbe energetske strategije.
NA DTK STIŽE 26 SLOVENSKIH PARLAMENTARCA: Zajednička sjednica Odbora za poljoprivredu
Nakon tri tematske sjednice Odbora za poljoprivredu Hrvatskog sabora održanih proteklih godina, ove godine se proširuju aktivnosti parlamentarnog odbora. Na drvno-tehnološkoj konferenciji održat će se zajednička sjednica odbora za poljoprivredu slovenskog parlamenta i hrvatskog sabora. Predsjednik Odbora i saborski zastupnik Tomislav Panenić ističe kako sa slovenskim kolegama postoji odlična suradnja, a budući da postoji niz sličnosti u sektorskoj problematici šuma i prerade drva, poput sanacija šteta od elementarnih nepogoda, suzbijanja potkornjaka i slično, odlučili smo pozvati slovenske kolege u Opatiju gdje će boraviti važni predstavnici na šumi baziranog sektora. Očekujemo kvalitetne rasprave i zaključke, kazao je Panenić te najavio kako će predstavnici obaju parlamenata nakon sjednice posjetiti šumska područja u Gorskom kotaru.
HRVATSKE ŠUME TRADICIONALNI PARTNER: Nastavak i unaprjeđenje dijaloga
Među oko 300 sudionika značajno mjesto zauzimaju predstavnici Hrvatskih šuma, koje uobičajeno predstavlja cjelokupna uprava, te predstavnici pojedinih podružnica. Dvodnevni skup predstavlja dobru priliku za niz neformalnih kontakata između drvoprerađivačkih tvrtki i predstavnika Hrvatskih šuma iz proizvodnog i komercijalnog sektora. Iznošenje konkretnih prijedloga za poboljšanje međusobne suradnje bit će u fokusu, budući da je u posljednje vrijeme vrlo intenzivna komunikacija između Hrvatskih šuma i kupaca prostornog drva. Očekuje se da će ova tema uz druge ugovorene aspekte međusobne suradnje biti u središtu zanimanja.
ŠUMARSKI EKOLOZI: Dogovori oko novih EU projekata
Hrvatski stručnjak za ekologiju šuma, ujedno i Predstojnik Zavoda za ekologiju i uzgajanje šuma prof. dr. sc. Ivica Tikvić održat će radionicu pod naslovom Primijenjena ekologija u šumarstvu. Na radionicu su pozvani predstavnici iz poslovnoga šumarskoga sektora kao i iz državnih institucija koji se u svom djelovanju bave primjenom ekologije u šumarstvu. Ciljevi radionice su: internacionalizacija šumarskoga obrazovanja u području ekologije, umrežavanje kolega iz zemalja srednje i jugoistočne Europe koji se bave ekologijom u šumarstvu, povezivanje visokoga obrazovanja i poslovnoga sektora u područjima šumarstva, zaštite prirode i zaštite okoliša koji se bave primjenom ekologije i razvoj novih ideja i poslova u području šumarstva – eko inženjerstvo.
DRUŽENJE U NEDJELJU: Sudionici brodom odlaze do Cresa
Iskustvo dugo 15 godina organiziranja opatijske konferencije sugerira stalnu potrebu za pronalaskom inovativnih sadržaja za sudionike, stoga je i ove godine u planu održavanje welcome drink-a na brodu, koji će sudionicima pružiti panoramsko upoznavanje Kvarnera te večeru u jednoj od creskih uvala. Izlet brodom održat će se u slučaju povoljnih vremenskih prilika te dovoljnog broja zainteresiranih, stoga se mole svi sudionici koji imaju interes za navedeni sadržaj da isto navedu prilikom prijave.
Oni koje žele doći na konferenciju, a još se nisu prijavili podsjećanje da su kontakti slijedeći :
Hrvatski drvni klaster I. Kršnjavoga 1 (Westin/II), 10000 Zagreb
Tel.: +385 (1) 6329 111; Faks.: +385 (1) 6329 114
Mail: info@drvniklaster.hr , www.drvo-namjestaj.hr | www.drvniklaster.hr
OBJAVLJUJEM NEKOLIKO PRIOPĆENJA VIJEĆA EUROPE:
RAZVOJ VLASTITIH RIJEŠENJA ZA MODERNIZACIJU RIBARSTVA
STOPA RASTA BDP-a U PRVOM TROMJESEČJU 2,6 POSTO
CEIZ indeks je u ožujku ove godine ostvario pad vrijednosti od 0,54 indeksna boda u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na ožujak prošle godine ostvario smanjenje u iznosu od 0,32 boda. Takvo kretanje vrijednosti CEIZ indeksa sugerira da je ekonomska aktivnost u ožujku 2019. usporila u odnosu na veljaču kada je zabilježeno najveće mjesečno povećanje indeksa još od listopada 2016. godine. Istovremeno, prosječna vrijednost CEIZ indeksa u prva tri mjeseca ove godine bila je za 0,41 indeksni bod veća u odnosu na posljednja tri mjeseca prošle godine, što sugerira da je ekonomska aktivnost u prvom tromjesečju 2019. ubrzala u odnosu na posljednje tromjesečje 2018., kada je godišnji ekonomski rast iznosio svega 2,3 posto. Dinamika CEIZ indeksa u prvom tromjesečju 2019. stoga upućuje na zaključak da će u prvom tromjesečju 2019. realni BDP ostvariti godišnju stopu rasta od 2,6 posto, što predstavlja ubrzanje rasta u odnosu na zadnje tromjesečje 2018. Nadalje, i desezonirani podaci također upućuju na ubrzanje ekonomske aktivnosti u zemlji te sugeriraju da se u odnosu na prethodno tromjesečje BDP u prva tri mjeseca 2019. godine povećao za 0,9 posto.
Što je CEIZ indeks?
Koincidentni ekonomski indikator – CEIZ indeks – je mjesečni složeni indikator poslovnog ciklusa razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb. Njegova je svrha pružiti pravovremenu informaciju o trenutnom stanju poslovnoga ciklusa, zbog čega se vrijednost CEIZ indeksa mijenja istovremeno s promjenama poslovnoga ciklusa. CEIZ indeks je izrađen primjenom modela dinamičkih faktora i Markovljevog modela promjene režima.
Uporabna vrijednost CEIZ indeksa je višestruka. CEIZ indeks je jednobrojčani pokazatelj poslovnog ciklusa koji sadrži informacije koje bi, bez njega, trebalo prikupljati analizom znatnog broja različitih ekonomskih serija, zatim, CEIZ indeks daje mjesečnu ocjenu stanja gospodarstva pružajući na taj način preciznije informacije o promjenama koje se odvijaju tijekom kraćeg vremenskoga razdoblja, kao i CEIZ indeks je dostupan jedan do tri mjeseca prije objave podataka o tromjesečnom BDP-u, zbog čega nositelji ekonomskih politika i zainteresirana javnost mogu pravovremeno pratiti gospodarska kretanja.Indeks se tumači tako da pozitivne vrijednosti predstavljaju gospodarski rast, a negativne smanjenje ekonomske aktivnosti.
CIJENA RESTAURACIJE 584 TISUĆE EURA !
Oglas na pomičnom stalku pri izlazu iz bazilike Srca Isusova u Palmotićevoj 31 u Zagrebu ne bi bio neobičan da se u tom oglasu ne spominje suma od 584 tisuće eura. Toliko novca naime stoji restauracija orgulja bazilike. To je suma koja u kunama iznosi više od četiri milijuna tristo tisuća kuna. Čovjeku stane dah na pomisao da toliko stoji restauracija crkvenih orgulja. Jer što li se sve za taj novac može kupiti, napraviti, sagraditi, popraviti, otvoriti… Oglas su crkveni oci napisali s iznimnom lakoćom, bez ikakvih ozbiljnijih podataka kojima bi se moglo vjerovati, bez ikakve vjerodostojnosti radionice kojoj su orgulje date na restauraciju, bez dana i datuma kada je počela i do kada traje restauracija . Čak što više o orguljama podrobnije nije napisana ni riječ. Zato je to nesvakidašnji način na koji se u tom kratkom oglasu traži golem novac. Misli li pisac oglasa da vjerniku ne treba ništa objašnjavati? Zar je dovoljno napisati četiri reda za sakupljanje 584 000 eura? Baziliku Srca Isusova drži crkveni red isusovaca, uz Baziliku je i samostan a znano je da svi svećenici imaju zavidnu naobrazbu. U samostanu pored Bazilike, a koji službuju u Bazilici, više je doktora crkvenih nauka. Tim više, oglas je napisan vrlo površno. Zar se na oglas bez informacija i na oglas s informacijama može prikupiti jednaka količina novca od vjernika koji dolaze u baziliku? Nema ni riječi o tome gdje je, kako piše, svjetski poznata radionica ŠKRABAL koja je restourator?
SVE JE DANAS MOGUĆE !?
Oglas iznad kojeg su shematski prikazane orgulje o kojem je riječ doslovno glasi ovako:
Započeli smo obnovu ove kraljice instrumenata u svjetski poznatoj radioni ŠKRABAL. Potrebno je sakupiti 584 000 eura . U financiranju već sudjeluje Ministarstvo kulture, a pridružiti će se i Grad. No orgulje su u prvom redu svih nas koji se okupljamo u Bazilici stoga molimo i vas za pomoć.
Onda je pridodan novi oglas u kome doslovno piše DONIRAJ: Manuel crne 300 kuna, manuel bijele 100 kuna, pedal crne 500 kuna, pedal bijele 200 kuna.
Potom je još jedan oglas koji počinje sa stihovima pjesme, a onda kaže :“ Da biste lakše odlučili koje i koliko svirala želite donirati ovdije je prikaz i detaljnjije informacije o svih 12 kategorija svirala“....
Crkveni oci u bazilici Srca Isusova imaju svoje želje, a vjernici svoje mogućnosti. Kako se beznačajnim doimaju supružnici koji kao obitelj zarađuju sedam tisuća kuna mjesečno, u odnosu na cijenu restauracije crkvenih orgulja? Kako li je sićušan čovjek koji sa svojom obitelji živi od minimalne hrvatske plaće koja iznosi 3 000 kuna neto? Možda netko od zagrebačkih milijunaša navrati u baziliku pomoliti se, pa pročita oglas ili možda ovaj tekst, te na ime zagovora kod Isusa Krista bazilici za orgulje pokloni naprimjer milijun kuna?
Sve je danas moguće, jer su promjene i događaji učestali, ali u kom vremenskom roku, to je drugo pitanje. Vjerujem da su to - da je sve moguće - vjerovali i crkveni oci isusovci kada su se odlučili za restauraciju crkvenih orgulja za cijenu veću od četiri milijuna kuna.
Zouhar Zec Margareta
ZA SNAŽNIJU EU I SVJETLIJU BUDUĆNOST
Početkom mjeseca 9. svibnja, čelnici država ili Vlada EU, njih 27, dakle svi osim čelnika Velike Britanije koji pripremaju dogovorne uvjete za izlazak iz Europske unije, sastali su se u Rumunjskoj u gradu Sibiuu, kako bi na sastanku na vrhu razgovarali o prioritetima Europske Unije u vremenu koje dolazi. Naime 26. svibnja su izbori za EU parlamenat, 28. će će čelnici se sastati u Bruxellesu kako bi raspravljali o ishodu izbora za Europski parlament i započeli s postupkom nominacije za funkcije osoba u institucijama EU-a.Čelnici EU u lipnju, će kao Europsko vijeće usvojiti strateški program za pet budućih godina.
Na sastanku čelnika EU u Sibiu za javnost je napisana Deklaracija . Prenosim je .
Mi, čelnici Europske unije, sastali smo se u Sibiua kako bismo usmjerili pogled prema našoj zajedničkoj budućnosti i o njoj razgovarali.
Za nekoliko tjedana Europljani će izabrati svoje zastupnike u Europskom parlamentu, četrdeset godina nakon što su prvi put ostvarili to temeljno pravo. Europa koja je ponovno ujedinjena u miru i demokraciji samo je jedno od mnogih postignuća. Od svojeg začetka Europska unija, čvrsto utemeljena na svojim vrijednostima i slobodama, pruža stabilnost i blagostanje diljem Europe, unutar i izvan svojih granica. Tijekom godina izrasla je u jednoga od glavnih igrača na međunarodnoj pozornici. S otprilike pola milijarde stanovnika i konkurentnim jedinstvenim tržištem među predvodnicima je svjetske trgovine i oblikuje globalnu politiku.
Ponovno ističemo uvjerenje da smo ujedinjeni jači u ovom sve neizvjesnijem svijetu sa sve više izazova. Prepoznajemo svoju odgovornost da kao čelnici našu Uniju učinimo snažnijom, a budućnost svjetlijom, uvažavajući pritom europsku perspektivu drugih europskih država.
Zato smo danas (9. svibnja 2019. )postigli jednoglasan dogovor o deset obveza koje će nam pomoći da ispunimo tu odgovornost:
1. Branit ćemo jednu Europu – od istoka do zapada, od sjevera do juga. Prije trideset godina milijuni ljudi borili su se za svoju slobodu i jedinstvo te srušili željeznu zavjesu koja je desetljećima razdvajala Europu. Nema mjesta podjelama koje se kose s našim kolektivnim interesima.
2. I dalje ćemo biti ujedinjeni, u dobru i u zlu. Pokazat ćemo jedni drugima solidarnost kada je to potrebno i stalno ćemo stajati rame uz rame. Možemo i hoćemo govoriti jednim glasom.
3. Uvijek ćemo tražiti zajednička rješenja, slušajući jedni druge u duhu razumijevanja i poštovanja.
4. I dalje ćemo štititi naš način života, demokraciju i vladavinu prava. Srčano smo se borili za neotuđiva prava i temeljne slobode svih Europljana, i nikada ih nećemo uzimati zdravo za gotovo. Čuvat ćemo naše zajedničke vrijednosti i načela sadržane u Ugovorima.
5. Ostvarit ćemo rezultate ondje gdje je to najvažnije. Europa će i dalje biti dorasla najvažnijim pitanjima. Nastavit ćemo uvažavati nade i bojazni svih Europljana, približavajući Uniju svojim građanima, te ambiciozno i odlučno postupati u skladu s njima.
6. Uvijek ćemo primjenjivati načelo pravednosti, bilo na tržištu rada, u pitanjima socijalne skrbi, u gospodarstvu ili u digitalnoj transformaciji. I dalje ćemo smanjivati nejednakosti među nama i uvijek ćemo pomagati onima najranjivijima u Europi, stavljajući ljude iznad politike.
7. Omogućit ćemo si sredstva koja odgovaraju našim ambicijama. Uniji ćemo pružiti sredstva potrebna da postigne svoje ciljeve i do kraja provede svoje politike.
8. Osigurat ćemo budućnost idućim naraštajima Europljana. Ulagat ćemo u mlade te izgraditi Uniju koja je prilagođena budućnosti i u stanju nositi se s najvećim izazovima 21. stoljeća.
9. Zaštitit ćemo svoje građane i čuvati njihovu sigurnost ulaganjem u našu meku i tvrdu silu te suradnjom s našim međunarodnim partnerima.
10. Europa će biti odgovoran globalni predvodnik. Izazovi s kojima se danas suočavamo utječu na sve nas. I dalje ćemo surađivati s našim partnerima u svijetu kako bismo održali i razvijali međunarodni poredak utemeljen na pravilima, najbolje iskorištavali nove trgovinske mogućnosti i zajednički pristupali rješavanju globalnih izazova poput očuvanja našeg okoliša i borbe protiv klimatskih promjena.
Naše buduće odluke zasnivat će se na duhu tih deset obveza i pismu u kojemu su sadržane. Današnja Unija snažnija je od jučerašnje, a želimo je nastaviti jačati za sutrašnjicu. To je obveza koju smo preuzeli za buduće generacije. To je duh Sibiua i nove Unije s 27 članica, spremne da kao cjelina zakorači u budućnost.
ZA UKIDANJE FINANCIRANJA STRANAKA IZ DRŽAVNOG PRORAČUNA
Organizatori građanske inicijative "Uzmite novac strankama" započeli su 12. svibnja priklupljanje potpisa za referendum kojim bi glavni cilj bio ukidanje financiranja političkih stranaka iz državnog proračuna. Potpis za referendum moguće je dati od 12. do 26. svibnja. Inicijativu podržava poloitička stranka stranka Živi zid.
Na Trgu bana Jelačića u subotu 11. Svibnja Denis Martinić iz Organizacijskog odbora te Ivan ViliborSinčić i Tihomir Lukanić iz Živoga zida najavili su da će se referendumom tražiti izmjene Ustava na način da se zabranjuje financiranje političkih stranaka iz sredstava državnog proračuna, proračuna općina, gradova i županija, pa čak i mjesnih odbora. "Bit ćemo raspoređeni diljem zemlje na više od 500 lokacija sa više od 4000 aktivista od kojih je njih više od pola iz redova Živog zida. Živi zid je jedina stranka za sada koja se priključila ovoj inicijativi", izjavio je Martinić. (mzz)
PRIKUPLJENO VIŠE OD 600 000 POTPISA GRAĐANA
Inicijativi “ 67 je previše” u ponoć 11. na 12, svibnja istekao je rok za sukupljanje potpisa za referendum protiv nekih segmenata mirovinske reforme s kojima sindikati i građani nisu suglasni.
Na zatvaranju poptpisnog mjesta na Trgu Bana Jelačića predsjednica sindikalne inicijative “ 67 je previše” Mirela Bojić je rekla da prema podacima kojima raspolaže je u cijeloj Hrvatskoj prikupljeno više od 600 000 potpisa građana.
Gospodje Bojić je rekla da misli da ni jedna Vlada taj broj potpisa ne može ignorirati” To je toliko velika brojka hrvatskih građana koji su svojim potpisom potvrdili da ovakvu mirovinsku reform ne žele. Vlada ove potpies ne smije ignorirati već treba dozvoliti institut referenduma koji su građani sami htjeli” – rekla je. Potpisne liste tijekom predstojećeg tjedna treba sakupiti sa područja cijele
Hrvatske gdje su sakupljani potpisi i dostaviti u Hrvatski Sabor.
Čelnici triju sindikata koji su organizirali peticiju građana očekuju da se referendum održi tijekom mjeseca rujna. (mzz)
fotka
PHIL HOGAN: PRISTUP FINANCIRANJU JE PRESUDAN
Prema informacijama od 10. svibnja koje je objavio portal pri EU fi-kompas , na konferenciji pod nazivom „Rješavanje problema volatilnosti cijena i financiranja mladih poljoprivrednika i poljoprivrednika“ koja je održana u Bruxellesu 29. travnja 2019. Godine Europska investicijska banka (EIB) i Europska komisija (EK) pokrenuli su paket kredita u iznosu od 1 milijarde eura za poljoprivredu i ekološka ogospodarstva sa specifičnim ciljevima za podršku mlađim poljoprivrednicima, zajedno s novim proizvodima za savjetovanje s fi-kompasom. Iznos će biti usklađen s financijskim institucijama koje provode, čime će se mobilizirati blizu 2 milijarde eura dugoročnog financiranja za mala i srednja poduzeća u tom sektoru.
Ovaj novi kreditni program dio je zajedničke inicijative „Mladi poljoprivrednici“ između Europske komisije i EIB-a koja ima za cilj objediniti postojeću Europsku poljoprivrednu pomoć za ruralni razvoj (EAFRD) te financijska sredstva i stručnost EIB-a. Zahvaljujući ovom paketu, zajmove za mala i srednja poduzeća u poljoprivredi upravljat će lokalne banke i leasing društva aktivna diljem EU-a i uključivat će najmanje 10% prozora za poljoprivrednike mlađe od 40 godina. Program će se baviti mnogim trenutnim nedostacima s kojima se poljoprivrednici suočavaju, između ostalog:1. Bolji uvjeti za zajmove poljoprivrednicima, 2. niže kamatne stope 3. duža razdoblja do 5 godina za početak otplate kredita 4.dDulja razdoblja za povrat cijelog kredita - do 15 godina
Dodana je fleksibilnost, ovisno o uvjetima, kako bi se odgovorilo na nestabilnost cijena u poljoprivrednom sektoru kako bi se osiguralo da poljoprivrednici i dalje mogu plaćati zajmove u teškim razdobljima (na primjer, kroz razdoblje odmora / milosti koje omogućuje poljoprivrednicima da privremeno obustave otplate ).
Osim paketa zajmova, predlaže se da se bespovratna sredstva iz EPFRR-a za mlade poljoprivrednike i novoosnovana poduzeća koriste kao subvencije za kamatne stope i za tehničku pomoć. Nadalje, očekuje se da će upravljačka tijela imati na raspolaganju savjetodavnu podršku i ekspertizu za kompas kako bi podržala provedbu programa zajmova za poljoprivredu i ekološka gospodarstvo.
Nedavna anketa o fi fi kompasu koja je obuhvatila oko 7 600 poljoprivrednika u 24 države članice EU-a pokazala je da je u 2017. godini odbijeno 27 % zahtjeva za kreditom koje su mladi poljoprivrednici iz EU-a podnijeli bankama, u usporedbi sa samo 9% za ostale farme. Studija je također pokazala da poljoprivredna gospodarstva rjeđe podnose zahtjeve za financiranje banaka nego mala i srednja poduzeća u drugim sektorima. Ovo opažanje, koje predstavlja problem za generacijsku obnovu u poljoprivrednom sektoru, potaknulo je Europsku komisiju da usvoji ovaj program kreditne podrške.
S lijeva: Potpredsjednik EIB-a zadužen za poljoprivredu i ekološko gospodarstvo Andrew McDowell i Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj EK Phil Hogan
Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj EK Phil Hogan izjavio je: „Pristup financiranju je presudan i prečesto prepreka za mlade ljude koji se žele pridružiti profesiji. S 11% europskih poljoprivrednika mlađih od 40 godina, podrška mladim poljoprivrednicima u sektoru, prioritet je Europske komisije i Zajedničke poljoprivredne politike nakon 2020. godine. Zadovoljstvo mi je vidjeti ovu novu zajedničku inicijativu. "
Potpredsjednik EIB-a zadužen za poljoprivredu i ekološko gospodarstvo Andrew McDowell rekao je na konferenciji : „Sektor poljoprivrede je okosnica gospodarstva EU i ima ključnu ulogu ne samo u proizvodnji zdrave hrane, nego I u borbi protiv klimatskih promjena i očuvanju okoliša. S ovom novom inicijativom EIB gleda na budućnost sektora i rješava važan tržišni jaz, nedostatak pristupa poljoprivrednicima, osobito sljedećoj generaciji poljoprivrednika. Ovaj programski zajam također će podržati rast i konkurentnost u sektoru poljoprivrede i ekološkim gospodarstvima, očuvanjem i stvaranjem radnih mjesta u ruralnim i obalnim regijama.
Dva pilot programa zajma uskoro će se provoditi u Francuskoj kroz ovaj program. Ove inicijative su usmjerene na mlade poljoprivrednike (75 milijuna eura) i ublažavanje klimatskih promjena (200 milijuna eura). Ako se inicijative pokažu uspjehom, one će se ponoviti i u drugim zemljama EU. Prema riječima povjerenika za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogana, banke će moći ponuditi ovu vrstu proizvoda u roku od dva mjeseca.
izvor : https://www.fi-compass.eu/news
NOVI ZAKONSKI OKVIRI
U Visokoj školi za financijski menadžment u Martićevoj 29 u utorak 21. svibnja RRiF će održati seminar koji stoji 875 kuna s PDV-om s naslovom Oporezivanje usluga smještaja, primjena posebnog postupka oporezivanja putničkih agencija i kontrola Državnog inspektorata
Na seminaru će biti objašnjeno sve u vezi s oporezivanjem turističkih usluga te odgovoriti na aktualnu poreznu problematiku u postupanju turističkih agencija i pružatelja usluge smještaja te kako u novoj turističkoj sezoni ispuniti nove zahtjeve turističkih propisa.
Glavne teme seminara su:
• Zakonski okvir - koje usluge mogu pružati turističke agencije te načini pružanja turističkih usluga
• Izravno pružanje usluga smještaja domaćim i stranim gostima
• Usluge smještaja pružene putem agencije - primjena posebnog postupka oporezivanja putničkih agencija
• Uvjeti poslovanja i pružanja usluga turističkih agencija i nadzor turističkih inspektora Državnog inspektorata
Usluge smještaja mogu se pružati izravno gostima ili putem turističke agencije, a porezni položaj pružene usluge ovisi o poreznom položaju pružatelja usluga, je li obveznik PDV- a ili nije te je li građanin ili stranac? Za određivanje poreznog položaja najvažnije je da se pri sklapanju ugovora odredi u čije ime i za čiji račun agencija posluje, jer o tome ovisi i primjena posebnog postupka oporezivanja putničkih agencija. Posebnosti su i kod „prodaje“ zrakoplovnih karata, organizacije kongresa i dr. Osim toga, svi sudionici – pružatelji usluge smještaja ili turistička agencija – predmet su kontrole Državnog inspektorata.
Predavači na seminaru će biti dr.sc. Ljerka Markota ,dr.sc. Tamara Cirkveni Filipović,
Maja Magdić-Hanžek, dipl.iur. Informacije na broj telefona 01/4699-760 ili email-u: rrif@rrif.hr.
VIZUELNI EFEKAT PRIVLAČI POZORNOST
Oglašavanje Hrvatske kao turističke destinacije Hrvatska turistička zajednica pod vodstvom direktora Kristijana Staničića, prema informacijama iz Ministarstva turizma, provodi istovremeno u više zemalja i to na jedan nov način Naime tramvaji, autobusi i trolejbusi u gradovima Milanu, Moskvi, St. Petersburgu, Kijevu, Litvi, Brnu, Plzeu, Amsterdamu, Den Haagu i Stockholmu prometuju a da su obljepljeni velikim fotografijama koje su pripremljene kao naljepnice, sa motivima hrvatskih turističkih destinacija za odmor.
„Vizualni efekt privlači veliku pozornost mnoštva ljudi i stvaraju jak i dugotrajan doživljaj kod potencijalnih turista. Veliko vanjsko oglašavanje na najfrekventnijim prometnicama velikih europskih gradova i metropola jedan je od projekata realiziran u sklopu dodatno izdvojenih 10 milijuna kuna za marketinške i PR aktivnosti na emitivnim tržištima u ovoj godini“, pojasnio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. informacije su iz Ministarstva turizma.
ZAPOSLENO 4.012 SA BURZE RADA
Prema informacijama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje , u prva tri mjeseca 2019. u djelatnosti pružanja smještaja, pripreme i usluživanja hrane te trgovini na veliko i malo zaposleno je 4.012 osoba s evidencije Zavoda za zapošljavanje. Te su osobe zaposlene u zanimanjima konobar, sobarica, kuhar, čistač, prodavač, pomoćni kuhar, recepcionar, zatim pomoćni konobar, ali i druga zanimanja. U ostalim djelatnostima na sezonskim poslovima zaposleno je 1.473 osoba, a najviše u djelatnostima: administrativno i pomoćno uslužnoj – 398 osoba, prerađivačkoj industriji – 216 osoba, umjetnosti, zabavi i rekreaciji – 213, prijevozu i skladištenju – 196 osoba. Po županijama najviše je zaposleno osoba u: Splitsko-dalmatinskoj, Dubrovačko–neretvanskoj, Istarskoj županiji te Šibensko-kninskoj županiji.
Izvan mjesta prebivališta na sezonskim poslovima zaposlena je 1.363 osoba, a samo u djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane te djelatnosti trgovine na veliko i malo 1.037 osoba.
Od ukupno zaposlenih osoba izvan matičnog područnog ureda, najviše ih je zaposleno s područja Osječko- baranjske i Vukovarsko-srijemske županije.
PRIJEDLOZI ZA POVRATAK SLOBODNIH, VJERODOSTOJNIH I PLURALNIH MEDIJA
Hrvatsko novinarsko društvo niz je godina u sastavu Europska federacija novinara. Objavljujem Manifest europske federacije novinara.
ZA KONKURENTNOST I NOVE POSLOVNE KONTAKTE
Pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, te Ministarstva poljoprivrede Republike Hrvatske
od 14. do 16.06.2019. godine u Nedelišću će se na vanjskim prostorima i u sajamskoj dvorani održati
međunarodni sajam poduzetništva „MESAP 2019“.
DAN VATROGASACA
Na dan 4. svibnja vatrogasci iz brigade Grada Zagreba uz nekoliko vatrogasnih alata sudjelovali su povodom dana Sv. Florijana zaštitnika vatrogasaca u edukativnoj akcija “Pomozi i ti nazovi 193”. Svibanj je otprije poznat kao mjesec zaštite od požara.
MEDIJSKA SLAVA NASILNIKA!
Ponovo je jedna negativna osoba dobila čast da njegova fotografija bude na naslovnoj stranici dnevne tiskovine. U petak 3.svibnja 2019. na naslovnoj stranici tiskovine “24 sata” bila je fotografija Darka Kovačevića( D.K.) Daruvarca nepravomoćno osuđenog 10. siječnja ove godine na četiri godine i šest mjeeseci zatvora i 10 mjeseci radi prijetnji, a zbog brutalnog premlaćivanja djevojke od 18 godina, u jednom zadarskom kafiću. Ta je osoba stari znanac policije, odvjetništva i sudova. Zbog prekršajnih i kaznenih djela nasilja, dosad je više puta prijavljivan i suđen na zadarskom sudu. Na internetu je mnogo informacija o spomenutoj osobi u kome se piše samo u kontekstu nasilja koje taj čovjek radi nad drugim osobama od daleke 2008. godine . Ništa bolje ne ponaša se ni prema policajcima,pa je u zadnjem svom prekršaju – koji je bio povod da mu fotka bude u nekoliko desetaka tisuća primjeraka na naslovnoj stranici „24 sata“ 3. svibnja- vozeći se s prijateljem u automobilu kod Benkovca automobil sletio s ceste, probio zaštitnu ogradu, a D.K .je policajcima odbio dati test na alkohol i droge. Ni on ni njegov prijatelj nisu željeli reći policiji tko je vozio automobil!!! I zbog tih posljednjih nepodopština D. K. je stekao pravo da mu slika bude na naslovnici? Čudnog li urednika !Fotografija tog istog negativca bila je na naslovnoj stranici i prije nekoliko tjedana kada je došao u neki klub u okolici Zadra i slušao narodnu glazbu. „24 sata“ gradi karizmu tom nasilniku, koja prosječnog čitatelja uopće ne interesira . Zašto taj nasilnik, činjenica je ,ima toliku privilegiju u „24 sta“?
Više puta su fotografije negativaca i ubojica monstruma proteklih godina – samo radi odluke urednika – mjesto dobile na naslovnim stranicama zagrebačkih dnevnih novina. Zašto se fotografije negativaca često nalaze na naslovnim stranicama dnevnih tiskovina? Da li urednici vjeruju da lica nasilnika prodaju novine? Zašto mrka i brutalna lica koja su činila zločine gledaju s naslovnica - u kupce. Istovremeno izdavači i vlasnici tiskovina žele da ta ista tiskovina bude prodana u što većem broju primjeraka! Novinarska etika kaže da prodaji prodnosi ono što je ugodno, dobro, lijepo, pozitivno za ljudsku psihu i osjećaj. O mnogim uspješnim sportašima nisu napisane u tiskovinama ni četiri kartice teksta ukupno, a kamoli da ih je sportski uspjeh doveo licem na naslovnu stranicu. Urednici uspjehu pojedinaca u mnogim individualnim sportovima ne pridaju baš nikakv značaj. Zašto ? Kao da se do medalje dolazi trljanjem dlana o odlan! Vrlo je mnogo mladih inovatora- zašto njihova lica ne gledaju s naslovnica? Ili urednici prebrzo zaboravljaju, ili su preko veze dobili posao, pa jako malo znaju, sociologije, psihologije, zanata itd.
Ali ako je lice nasilnika (ili ubojice) - informacija čitateljima – što na slobodi radi osoba koja bi trebala biti u zatvoru- onda je urednik izabrao način koji javnosti donosi mnogo više štete nego koristi. Odrasli naime znaju u kojoj državi žive i da je hrvatsko pravosuđe u najmanju ruku presporo i neefikasno i kroz zakone ne dovoljno pravedno . Ali mladim ljudima, adolescentima i srednjoškolcima slike negativaca na naslovnim stranicama šalju poruku o tom što treba raditi i kako se ponašati da bi o nekome pisale novine i da bi nečije lice dospjelo na naslovnu stranicu tiražnih dnevnih novena. Prema primejru o kome je riječ poruka je da nasilje, i delikventno ponašanje nije sramotno ni negativno već je potpuno normalno, već pozitivno čak i poželjno jer rezultira medijskom slavom.
Fotofrafija objavljena uz tekst na 6. strani "24 sata" od 3. 5. na kojoj se vidi kako se novinari više TV kuća guraju oko Kovačevića tražeći od njega izjavu. Nevjerojatno! Kao da se radi o poznatom filmskom glumcu, a ne o čovjeku nasilniku i prekršitelju. Takvom ne treba pridavati medijski interes.
U novinarskom smislu negativne osobe na naslovnicama nisu ni dio slobode medija ni dio profesionalne etike . To je dobar primjer kako su društvene vrijednosti okrenute na glavu. Ono što je dobro zgurano je na marginu društva, a ono što je loše – protežirano je kao vrlina i vrijednost. No, tko je nametnuo takve društvene vrijednosti?
A budući da je 3. svibanj bio dan grada Vukovara mnogo bi realnije i odgovornije bilo da je naslovnu stranu “24sata” dobila fotografija s pitanjem; Zašto ni nakon 28 godina nema kazne za Borovo Selo ?
Zouhar Zec Margareta
POVEĆANJE BROJA OGLASA SA SREDNJOM STRUČNOM SPREMOM
CVIJEĆE, SLIKE, KERAMIKA, AUTOMOBILI…
SVE MANJE POSLODAVACA KOJI NE ISPLAĆUJU PLAĆE!
Za slučaju neisplate mjesečne plaće radnici napokon imaju u RH adekvatnu legislativu koja se provodi, a o čemu je podatke 30. travnja objavila financijska agencija FINA.
Slijedom toga Fina je od 1. siječnja 2016. godine do 30. travnja 2019. godine provela ovrhu temeljem 174.644 obračuna neisplaćene plaće zaprimljenih na izravnu ili prisilnu naplatu i to na teret računa 5.294 poslodavca.
Radi obračuna neisplaćene plaće u 2016. godini je prisilno provedena ovrha na računima 3.263 poslodavca, 2017. godine na računima 1.948 poslodavaca, 2018. godine na računima 1.189 poslodavaca.
U periodu o kome je riječ temeljem obračuna neisplaćene plaće s računa poslodavaca prisilno su naplaćene plaće radnika u bruto iznosu od 578.154.248,15 kuna a s osnove glavnog duga, što je državi donijelo još 20.807.084,51 kuna kamata.
ZAKONSKI MODEL ISPLATE PLAĆA
Plaća mora biti stavka svakog ugovora o radu i poslodavac je sukladno Zakonu o radu dužan radniku isplatiti plaću u iznosu utvrđenom propisom, kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu, odnosno ugovorom o radu.
Izmjenama Ovršnog zakona iz 2014. godine određen je i prioritet pri naplati za ove tražbine te se ovrha na temelju obračuna neisplaćene plaće, naknade plaće ili otpremnine provodi prije ovrhe i naplate svih drugih tražbina sa računu poslodavca, osim u slučaju zakonskog uzdržavanja djeteta. Neisplata plaće je također i kazneno djelo. Neizdavanje obračuna neisplaćene plaće jedan je od najtežih prekršaja poslodavca za koji je propisana kazna do 100.000,00 kuna.
Temeljem ove obveze poslodavci su od 1. siječnja 2016. godine do 30. travnja 2019. godine podnijeli ukupno 148.664 zahtjeva za prisilnu naplatu za ukupno 31.695 radnika.
Kako bi se osiguralo da poslodavac i ispuni svoju obvezu u vidu podnošenja zahtjeva za prisilnu naplatu, Porezna uprava redovito svaki mjesec obavještava Inspektorat rada o svim poslodavcima koji nisu isplatili plaću u prethodnom mjesecu. Porezna uprava, Inspektorat rada, Agencija za osiguranje radničkih tražbina i Fina redovito komuniciraju i razmjenjuju podatke te ako Inspektorat rada temeljem dostavljenih podataka utvrdi da poslodavac nije podnio zahtjev za isplatu neisplaćene plaće, donosi rješenje o privremenom osiguranju naplate utvrđene obveze i isto dostavlja Fini radi zapljene sredstava na računima poslodavca, a ako na računima nema dovoljno novčanih sredstava za provedbu rješenja u cijelosti, Fina daje nalog bankama poslodavca za blokadu svih njegovih računa.
Radnici, često zbog straha od otkaza, nisu predavali u Finu obračune neisplaćene plaće smatrajući da je neophodno inicijativu prebaciti na samog poslodavca. No 2015. godine donesen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju potraživanja radnika u slučaju stečaja poslodavca odnosno 2017. godine novi Zakon o osiguranju radničkih tražbina.
Poslodavac koji do zadnjeg dana u mjesecu ne isplati plaću radnicima za prethodni mjesec dužan je za svakog radnika prvog sljedećeg radnog dana dostaviti Fini zahtjev za prisilnu naplatu uz obračun neisplaćene plaće ili naknade plaće. Nakon podnošenja zahtjeva za prisilnu naplatu, Fina temeljem dostavljenih zahtjeva za prisilnu naplatu i obračuna neisplaćene plaće, po računima poslodavca provodi ovrhu. Dostavljeni zahtjev za prisilnu naplatu „preskočit“ će sve eventualno ranije zaprimljene ovrhe, osim ranije zaprimljenih obračuna neisplaćene plaće te ovrhe radi naplate uzdržavanja djeteta .
Ako blokada računa poslodavca potraje, krajnja posljedica neisplate plaće će biti stečaj poslodavca budući da će prema Stečajnom zakonu, Fina nakon 120 dana blokade računa po službenoj dužnosti podnijeti prijedlog za otvaranje stečajnog postupka nad poslodavcem, pravnom osobom..
Evo relevantnih zakonskih propisa RH, prema FINI, kojima je regulirana zakonska isplata plaće, u slučajevima kada poslodavac redovnim putem
i u zadanam roku nemože isplatiti plaću.
Zakon o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima, NN 68/2018
Ovršni zakon, NN 112/2012
Zakon o izmjenama i dopunama ovršnog zakona, NN 93/2014
Zakon o izmjenama i dopunama Ovršnog zakona, NN 73/2017
Pravilnik o načinu i postupku provedbe ovrhe na novčanim sredstvima, NN 71/2018
Pravilnik o načinu provedbe ovrhe na novčanim sredstvima banke, NN 36/2018
Pravilnik o vrstama naknada za obavljanje poslova propisanih Zakonom o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima, NN 71/2018
Pravilnik o Jedinstvenom registru računa, NN 89/2018
Pravilnik o tehničkim uvjetima za provedbu Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima, NN 89/2018
Pravilnik o registru zadužnica i bjanko zadužnica, NN 115/2012
Pravilnik o izmjenama Pravilnika o registru zadužnica i bjanko zadužnica, NN 125/14
Pravilnik o izmjenama Pravilnika o registru zadužnica i bjanko zadužnica, NN 82/17
Pravilnik o obliku i sadržaju zadužnice, NN 115/2012
Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o obliku i sadržaju zadužnice, NN 82/17
Pravilnik o obliku i sadržaju bjanko zadužnice, NN 115/2012
Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o obliku i sadržaju bjanko zadužnice, NN 82/17
Pravilnik o obliku i sadržaju Zahtjeva za izravnu naplatu, NN 115/2012
Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o obliku i sadržaju zahtjeva za izravnu naplatu, NN 127/14
Pravilnik o izmjenama Pravilnika o obliku i sadržaju zahtjeva za izravnu naplatu, NN 82/17
Zakon o osiguranju radničkih tražbina, NN 70/17
Pravilnik o sadržaju i načinu podnošenja obrazaca u postupku ostvarivanja prava u slučaju blokade računa poslodavca, NN 92/17
Fotografija snimljena s tv ekrana - M.Zouhar Zec
Gradonačelnik grada Zagreba Milan Bandić uz zvukove bubnjeva došao je u društvu djevojaka u narodnoj nošnji i s karamfilima u rukama u zagrebački park Maksimir na proslavu praznika rada 1. Maja. Po gradonačelnikovim uputama i ove godine se kuhao već tradicionalni grah, koji se besplatno dijelo svima koji dođu na maksimirsku livadu. Prošle godine je kuhanje graha za 1. Maj koštalo oko milijun kuna. Iz državnog proračuna, dakako
Ove godine nije bilo organiziranog dolaska radnika na proslavu 1. Maja jer su sindikati prednost dali potpisivanju građana za inicijativu "67 je previše".
< | svibanj, 2019 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter