Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

FEDERIKA MOGERINI U IME EUROPSKE UNIJE




OBJAVLJUJEM NEKOLIKO PRIOPĆENJA VIJEĆA EUROPE:



Izjava visoke predstavnice Federice Mogherini u ime Europske unije povodom Međunarodnog dana borbe protiv homofobije, transfobije i bifobije 17. svibnja 2019.
Ovaj dokument dostupan je na jezicima koji nisu službeni u EU-u: Persian
Povodom Međunarodnog dana borbe protiv homofobije, transfobije i bifobije Europska unija ponovno ističe svoju izričitu predanost promicanju i zaštiti prava lezbijki, gejeva, biseksualnih, transrodnih i interseksualnih (LGBTI) osoba.
Diljem svijeta i dalje se kulturne, tradicionalne ili religijske vrijednosti koriste za opravdanje progona, diskriminacije, zlostavljanja i teškog maltretiranja LGBTI osoba što često uključuje zločin iz mržnje i ekstremne oblike nasilja, među ostalim mučenje i ubojstva.
Prema zakonima o seksualnoj orijentaciji 72 zemalja istospolni odnosi čine kazneno djelo, a u drugim zemljama zakoni ne pružaju dovoljnu zaštitu te omogućuju različite oblike diskriminacije koja se svakodnevno događa u svim područjima života LGBTI osoba. EU odlučno ističe da diskriminacija LGBTI osoba ugrožava najosnovnija načela ljudskih prava sadržana u Općoj deklaraciji o ljudskim pravima.
EU će se i dalje boriti protiv kažnjivosti diskriminacije i nasilja nad LGBTI osobama na svojem području i izvan njega. U tom kontekstu Komisija je objavila „Popis aktivnosti za poboljšanje ravnopravnosti LGBTI osoba” koje će Komisija provoditi između 2016. i 2019., što uključuje aktivnosti u različitim relevantnim područjima politika, od nediskriminacije, obrazovanja, zdravlja, slobodnog kretanja, azila, govora mržnje, zločina iz mržnje sve do proširenja i vanjske politike.
U okviru svojeg vanjskog djelovanja EU redovito održava političke dijaloge s trećim zemljama te pružanjem ciljane financijske pomoći podupire organizacije civilnog društva. EU je od 2016. podržao 16 projekata u vrijednosti od 5,2 milijuna EUR koje su organizacije civilnog društva provele u Aziji, Africi, Latinskoj Americi i Istočnoj Europi. EU je 2018. pokrenuo poseban poziv na podnošenje prijedloga u vrijednosti od 10 milijuna eura za potporu LGBTI organizacijama u cijelom svijetu. Osim toga, nedavno donesenim Nacrtom smjernica EU-a za ljudska prava o nediskriminaciji jačaju se postojeće smjernice EU-a o promicanju i zaštiti uživanja svih ljudskih prava LGBTI osoba.
Brojni borci za prava LGBTI osoba, koji se bore protiv nepravde te predstavljaju glas potlačenih i diskriminiranih, često se u Europi i mnogim drugim dijelovima svijeta suočavaju s napadima. Stoga EU od 2018. putem Europskog instrumenta za demokraciju i ljudska prava podupire borce za ljudska prava LGBTI osoba i njihove organizacije koje djeluju u područjima gdje je rizik od diskriminacije LGBTI osoba najveći.
EU će zajedno sa svojim državama članicama i dalje podupirati važan rad tih zagovornika i neće stati sve dok LGBTI osobe ne budu mogle živjeti slobodno i sigurno.


Unija tržišta kapitala: Vijeće donijelo ažurirana pravila za financijske izvedenice i poravnanje
14.5.

EU će uskoro imati pojednostavnjena pravila koja se primjenjuju na nefinancijske druge ugovorne strane, male financijske druge ugovorne strane i mirovinske fondove koji upotrebljavaju financijske izvedenice.
Vijeće je danas donijelo uredbu o poboljšanju postojećeg regulatornog okvira koji se primjenjuje na tržište neuvrštenih (OTC) izvedenica.
Uredba o infrastrukturi europskog tržišta (EMIR), donesena 2012., dio je europskog regulatornog odgovora na financijsku krizu, a njome se posebno nastojalo uzeti u obzir probleme koji su nastali u funkcioniranju tržišta OTC izvedenica tijekom financijske krize 2007. i 2008. godine.
Uredbom koju su ministrice i ministri danas donijeli ( priopćenje od 14.5. 2019). izmjenjuje se i pojednostavnjuje EMIR kako bi se pokušala riješiti pitanja nerazmjernih troškova usklađivanja, transparentnosti i nedovoljnog pristupa određenih drugih ugovornih strana poravnanja.
Točnije, njome se uvodi nova kategorija „malih financijskih drugih ugovornih strana”, koje će biti izuzete od obveze poravnanja transakcija posredstvom središnje druge ugovorne strane, ali će se na njih i dalje primjenjivati obveze smanjenja rizika. Manje nefinancijske druge ugovorne strane također će imati smanjene obveze poravnanja. Osim toga, u tekstu se privremeno izuzeće mirovinskih sustava od obveza poravnanja produljuje za dodatne dvije godine (a može se produljiti još dvaput za još po jednu godinu).
Ažuriranim pravilima također se racionaliziraju postojeće obveze izvješćivanja kako bi se poboljšala kvaliteta dostavljenih podataka, kako bi nadzor bio učinkovitiji te kako bi se povećao pristup poravnanju uklanjanjem postojećih nepotrebnih prepreka.
Sljedeći koraci:
Uredba će biti potpisana u tjednu između 20. i 24. svibnja te će stupiti na snagu 20 dana nakon objave u Službenom listu EU.

Govor Márija Centena nakon sastanka Euroskupine od 16. svibnja 2019. godine

Dobar dan. Danas smo se usredotočili na dva važna pitanja danas - ekonomsku situaciju i proračunski instrument za konkurentnost i konvergenciju.
Prije toga, pozdravili smo Ladislava Kamenickyja, novog slovačkog ministra financija, koji je zamijenio Petera Kazimira, kao i Martina Helmea, novog estonskog ministra financija, nakon formiranja nove vlade u Tallinnu.
Na našoj raspravi o ekonomskoj situaciji razmotrili smo nedavne proljetne prognoze Komisije i odmjerili različite rizike i potencijalne prepreke ispred nas.
Gospodarstvo europodručja raste rekordno 24 uzastopna tromjesečja od drugog tromjesečja 2013. Broj zaposlenih se povećao za 10,8 milijuna u usporedbi s prije šest godina, što je prilično značajno. Nezaposlenost je stalno opadala, iako prednosti ovog pozitivnog trenda rasta još nisu dosegle sve građane i to je vrijedno odražavati.
Gledajući u budućnost, očekujemo da će se rast i otvaranje novih radnih mjesta nastaviti ove godine, iako skromnim tempom. Unatoč usporavanju na kraju 2018. godine, podaci za prvo tromjesečje za ovu godinu već pokazuju porast tempa rasta velikih gospodarstava.
Postoje značajni rizici za ovu perspektivu i oni su u velikoj mjeri vanjski i političke naravi. Trgovinske napetosti i neizvjesnost Brexita vjerojatno su najistaknutije.
Uvjereni smo da je eurozona danas otpornija i bolje opremljena alatima za rješavanje šokova. Štoviše, također smo predani ispunjavanju mandata od strane čelnika kako bismo ostvarili napredak u produbljivanju ekonomske i monetarne unije. Napredak koji ćemo ovdje ostvariti također će povećati povjerenje u euro i eurozonu.
Sve u svemu, bila je to dobra rasprava i nastavit ćemo vrlo blisko preispitivati situaciju kada novi podaci dođu do izražaja.
U kontekstu mjera nacionalne politike, Grčka nas je obavijestila o svojim nedavno najavljenim i zakonskim mjerama koje su relevantne za dogovoreni fiskalni put. Cilj nam je o tome razgovarati u lipnju na temelju trećeg izvješća o pojačanom nadzoru Komisije. Do sada je Grčka premašila fiskalne ciljeve, očekujemo da se obveza s Eurogroupom i dalje poštuje kako bi Grčka i dalje uživala povjerenje ulagača u budućnost.
Kasnije smo razmotrili daljnji napredak u obilježjima proračunskog instrumenta za konkurentnost i konvergenciju.
Tijekom proteklih mjeseci, podijelili smo naše rasprave o proračunskom instrumentu europodručja u tri bloka. Na nedavnim sastancima već smo raspravljali o tome gdje potrošiti novac i proces donošenja odluka na instrumentu. Danas smo razgovarali o tome kako ga financirati.
Ključno je pitanje oslanjati se samo na vlastite resurse ili na tzv. “Namjenske prihode” - s doprinosima država članica izvan proračuna EU-a. To ima važne pravne i upravne implikacije.
Prema dogovoru čelnika, članice eurozone pružit će strateške smjernice i kriterije. Postoji široka potpora za kodificiranje ove uloge, ali još uvijek moramo konvergirati u odgovarajućem obliku.
Države članice eurozone bile bi uključene u praćenje provedbe instrumenta od strane Europske komisije.
Nadovezujući se na tu raspravu, preispitali smo sve značajke instrumenta o kojima smo već razgovarali. Od veljače, napravili smo dobar napredak u nekoliko ključnih značajki i opcija u smislu rashoda, upravljanja, prihoda i zakonske kodifikacije. Još je nekoliko kritičnih elemenata još uvijek otvoreno, ali uvjeren sam da ćemo u lipnju naći zajednički jezik.

Konačno, dopustite mi da podsjetim kako smo u lipnju željeli ostvariti ne samo proračunski instrument, nego i mandat u pogledu izmjene Ugovora o ESM-u i EDIS-a i bankarske unije. To će biti još jedan dugi sastanak, ali siguran sam da će se isplatiti


Post je objavljen 16.05.2019. u 23:47 sati.