Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

ZAŠTO NEGATIVCI DOBIVAJU NASLOVNE STRANICE HRVATSKIH MEDIJA?


MEDIJSKA SLAVA NASILNIKA!

Ponovo je jedna negativna osoba dobila čast da njegova fotografija bude na naslovnoj stranici dnevne tiskovine. U petak 3.svibnja 2019. na naslovnoj stranici tiskovine “24 sata” bila je fotografija Darka Kovačevića( D.K.) Daruvarca nepravomoćno osuđenog 10. siječnja ove godine na četiri godine i šest mjeeseci zatvora i 10 mjeseci radi prijetnji, a zbog brutalnog premlaćivanja djevojke od 18 godina, u jednom zadarskom kafiću. Ta je osoba stari znanac policije, odvjetništva i sudova. Zbog prekršajnih i kaznenih djela nasilja, dosad je više puta prijavljivan i suđen na zadarskom sudu. Na internetu je mnogo informacija o spomenutoj osobi u kome se piše samo u kontekstu nasilja koje taj čovjek radi nad drugim osobama od daleke 2008. godine . Ništa bolje ne ponaša se ni prema policajcima,pa je u zadnjem svom prekršaju – koji je bio povod da mu fotka bude u nekoliko desetaka tisuća primjeraka na naslovnoj stranici „24 sata“ 3. svibnja- vozeći se s prijateljem u automobilu kod Benkovca automobil sletio s ceste, probio zaštitnu ogradu, a D.K .je policajcima odbio dati test na alkohol i droge. Ni on ni njegov prijatelj nisu željeli reći policiji tko je vozio automobil!!! I zbog tih posljednjih nepodopština D. K. je stekao pravo da mu slika bude na naslovnici? Čudnog li urednika !Fotografija tog istog negativca bila je na naslovnoj stranici i prije nekoliko tjedana kada je došao u neki klub u okolici Zadra i slušao narodnu glazbu. „24 sata“ gradi karizmu tom nasilniku, koja prosječnog čitatelja uopće ne interesira . Zašto taj nasilnik, činjenica je ,ima toliku privilegiju u „24 sta“?


Više puta su fotografije negativaca i ubojica monstruma proteklih godina – samo radi odluke urednika – mjesto dobile na naslovnim stranicama zagrebačkih dnevnih novina. Zašto se fotografije negativaca često nalaze na naslovnim stranicama dnevnih tiskovina? Da li urednici vjeruju da lica nasilnika prodaju novine? Zašto mrka i brutalna lica koja su činila zločine gledaju s naslovnica - u kupce. Istovremeno izdavači i vlasnici tiskovina žele da ta ista tiskovina bude prodana u što većem broju primjeraka! Novinarska etika kaže da prodaji prodnosi ono što je ugodno, dobro, lijepo, pozitivno za ljudsku psihu i osjećaj. O mnogim uspješnim sportašima nisu napisane u tiskovinama ni četiri kartice teksta ukupno, a kamoli da ih je sportski uspjeh doveo licem na naslovnu stranicu. Urednici uspjehu pojedinaca u mnogim individualnim sportovima ne pridaju baš nikakv značaj. Zašto ? Kao da se do medalje dolazi trljanjem dlana o odlan! Vrlo je mnogo mladih inovatora- zašto njihova lica ne gledaju s naslovnica? Ili urednici prebrzo zaboravljaju, ili su preko veze dobili posao, pa jako malo znaju, sociologije, psihologije, zanata itd.

Ali ako je lice nasilnika (ili ubojice) - informacija čitateljima – što na slobodi radi osoba koja bi trebala biti u zatvoru- onda je urednik izabrao način koji javnosti donosi mnogo više štete nego koristi. Odrasli naime znaju u kojoj državi žive i da je hrvatsko pravosuđe u najmanju ruku presporo i neefikasno i kroz zakone ne dovoljno pravedno . Ali mladim ljudima, adolescentima i srednjoškolcima slike negativaca na naslovnim stranicama šalju poruku o tom što treba raditi i kako se ponašati da bi o nekome pisale novine i da bi nečije lice dospjelo na naslovnu stranicu tiražnih dnevnih novena. Prema primejru o kome je riječ poruka je da nasilje, i delikventno ponašanje nije sramotno ni negativno već je potpuno normalno, već pozitivno čak i poželjno jer rezultira medijskom slavom.


Fotofrafija objavljena uz tekst na 6. strani "24 sata" od 3. 5. na kojoj se vidi kako se novinari više TV kuća guraju oko Kovačevića tražeći od njega izjavu. Nevjerojatno! Kao da se radi o poznatom filmskom glumcu, a ne o čovjeku nasilniku i prekršitelju. Takvom ne treba pridavati medijski interes.

U novinarskom smislu negativne osobe na naslovnicama nisu ni dio slobode medija ni dio profesionalne etike . To je dobar primjer kako su društvene vrijednosti okrenute na glavu. Ono što je dobro zgurano je na marginu društva, a ono što je loše – protežirano je kao vrlina i vrijednost. No, tko je nametnuo takve društvene vrijednosti?

A budući da je 3. svibanj bio dan grada Vukovara mnogo bi realnije i odgovornije bilo da je naslovnu stranu “24sata” dobila fotografija s pitanjem; Zašto ni nakon 28 godina nema kazne za Borovo Selo ?
Zouhar Zec Margareta

Post je objavljen 04.05.2019. u 17:29 sati.