U onoj kod Botaničkog sam učila, skriptirala..tamo me je tadašnji simpatija, muž budući, tražio..po Šuvaru sam suradnik u INDOK djelatnosti, viš kako je znao, vrag stari , da ću blog pisati..
Poslije se preselila u Večeslava Holjevca, dugo još nije profunkcionirala zbog legionarske bolesti zaposlenih, a ja sam o tome napisala i neki novinski članak..
-- Sarah -- 27.02.2023. u 07:42
Kao svaki tvoj post bi trebalo izdvojiti u vijesti jer obogaćuje čitatelja. Popratila sam što je tv prikazivala o toj tako važnoj obljetnici. U jednom sam trenutku bila baš ponosna shvativši da u istoj katedrali pisane kulture negdje u nekom kutu u tami spavaju i moje zbirke. One su nevažne za svijet, znam, tek eto čudan trenutak zadovoljstva.
-- Demetra -- 27.02.2023. u 07:45
u prekrasnoj zgradi lubinskog prek puta botaničkog dane sam provodila učeći na posuđenim knjigama, uz secesijske mesingane lampe s abažurima boje dima... i nije mi bilo jasno u toj aferi miles&co kako netko može trgovati knjigama ko da su grincajg. šuvar jest zaribao nekoliko generacija smanjujući im znanje i opću kulturu, možda mu je mozak bio u nekom škafu u kojem je čuo i vidio samo svoje zamisli. poslije tileta naglo se pojačala sumanutost i psiholdelija onih koji su htjeli biti ispravniji od svih drugih koji su se isto smatrali najispravnijima. kako bilo, nova je knjižnica okupila uspješno i one koji žele znanje i one koji su ga morali sticati. i tamo sam brzo i elegantno našla mnoga izdanja na koja se u onoj na marulićevom čekalo i tjednima. nisam znala da ima toliko primjeraka misala, baš ovoga, prvoga tiskanog.
-- stara teta -- 27.02.2023. u 10:50
Obožavam staru Sveučilišnu, u njoj sam spremala ispite - i tražila uvijek isto mjesto, istu lampicu - i čak "iseljavala" ljude na druga mjesta kada bih došla učiti....I "nova" Sveučilišna nije loša, moderna, ali - nema onu dušu, koju je imala stara.....Ljubim!
-- luki2 -- 27.02.2023. u 19:32
Imao sam sreću vidjeti u živo nekoliko knjiga koje su tiskane prije više stoljeća i uvijek me oduševljavaju.
-- viatrix -- 27.02.2023. u 19:42
Nova je bila moje utočište. :)
-- Galaksija -- 28.02.2023. u 23:19
Svim očevima, svim kćerima, a svakako i svima ostalima, mogao bih preporučiti da pogledaju aktualni Aftersun, film hvaljen i čini mi se nominiran ako ne za Oscara, a ono barem za Golden Globe (iako je pored svih pohvala Spielbergu, Bansheesu of Inisherin i iostalima - moj ovogodišnji favorit jedan mali, nenametljivi i gotovo komorni irski filmić koji se zove Quiet Girl); a kao lijepu najavu za sve to - mogu postaviti niže zalijepljeni film Micahel Dudoka de Wita koji je već dobio Oscara prije dvadesetak godina - i bavi se sličnom, ako ne i istom temom: odnosom kćeri i oca, pogotovo iz perspektive kćeri i iz dviju važnih točaka - njena djetinjstva i njene zrelosti, kada oca zapravo više nema - i kada ga konačno možeš ili razumjeti ili ne.
Kao otac kćeri, k tome još i starije kćeri - osam godina ona je bila moja, hajde - naša jedinica, dok se prijestolonasljednik nije rodio (pa zapravo, obzirom na svoju tadašnju dob, više uopće ne znam tko je uz koga odrastao, da li ona uz mene, ili ja uz nju, ili oboje) - ne mogu ne povikati naglas kako su me se i Aftersun, a pogotovo i ovaj kratak film, svaki za sebe - dojmili preko ušiju i... pogledajte.
HOĆU, ODMAH
Zbog kćeri moje
jJesam :: čak ni pomno odabrana glazbena podloga ne umanjuje radost odrastanja , ravnodušnost srednje dobi i zagrljaj na kraju
-- Donabellina -- 26.02.2023. u 12:21
Zanimljivo, drugačiji pogled.
-- viatrix -- 26.02.2023. u 12:32
Uhhh...
-- NetkoOdVas -- 26.02.2023. u 13:14
Divan je crtić, posebno dirljiv. Prvi sam ga put gledao uz "Among Angels" Kate Bush, i ronio suze.
-- Mariano Aureliano -- 26.02.2023. u 14:15
Aftersun mi nije sjeo. Elvis je moj najdraži film iz ovogodišnje kolekcije nominiranih. Btw., konačno smo ja i supruga prije dva, tri tjedna odgledali Drive My Car - divan, divan film!
-- Mariano Aureliano -- 26.02.2023. u 14:25
Prijedlog za gledanje: Dilemma, zanimljiv kratki film.
-- Mariano Aureliano -- 26.02.2023. u 14:38
@MA......uzmimam : u pustom, nedjeljnom poodnevu
-- Donabellina -- 26.02.2023. u 14:49
@j. @Mariano - o, sranje, nemrete mi stavljat takve filmiće koji mi izazivaju kardiovaskularne boli, jeste me čuli?! ;)
-- Smisao Života -- 26.02.2023. u 15:22
Ne znam..jeste vi svi vodeni znakovi il šta..;-)??
Za tebe znam Vjetre da si Rak, konstatiram to riskirajuć da će me se proglasit Površnjarom i Plićakom, pa su tako emocije kod tebe ubitačne. Stoga ne znam plače li mi se dan prije odlaska na posao pa da uberem ovaj film za gledanje negdje, ili da promijenim paradigmu ....
-- Sarah -- 26.02.2023. u 17:11
@Smisao Života - Nisam imal pojma da si tak tankoćutan. Jesi provjeril da ti netko nije ubacil šumeću tabletu estrogena u pivkana? ;)
-- Mariano Aureliano -- 26.02.2023. u 17:27
Ajde ljudi, navečer je na Prvom neki otkačeni novozelandski film, ima 7,8 na imdb-u, a čini mi se da je vedar i idealan za ovu bljuzgavu večer. Ja sam nakon petnaest godina posta poželio pogledati Dinamo i Hajduk, kad je već taj cirkus opet na Hrt, pa sam shvatio jednu stvar: kad vam je teško, onda se sjetite kak je hajdukovcima, a hajdukovci, kad vam je teško, vi se sjetite kak je navijačima Zagreba :)).
Uglavnom, jesmo se raspekmezili, stavit ću sutra nešto pravo muški, grubo i odrešito, čela u zrak :).
Sarah, da, ja sam Rak, ne držim te nipošto površnom i prizemnom, što tek reći za moj nogomet; samo - što sam stariji - ne vjerujem baš više puno u taj horoskop, mislim - uvijek se to nekako poklopi i pogode oni mene, ima tu puno točnoga, emocije, okrenutost kući i obitelji, sve je to pogođeno - ali znaš što me razuvjerava iz dana u dan sve više i više?
To što moj život svjedoči nešto sasvim drugačije, naopako, nešto što svaki horoskop osuđuje na propast, jer horoskopskom znaku kojeg ću spomenuti - mi Rakovi bismo jednostavno morali biti mlinski kamen oko vrata.
Moja Draga je Strijelac. :)
-- j. -- 26.02.2023. u 17:51
...veli mi draga da kaj mi se dogodilo da javno pokazujem kak' me je nekaj taklo, bormeč, ne znam ni ja, morti ima nekaj veze s tim kaj imam kćer, 'ko će ga znat'... uglavnom, oporavio sam se i ponovo sam postavio svoj protuemocionalni šit, pardon, štit ;))
-- Smisao Života -- 26.02.2023. u 18:00
@smisao........ŠČ
-- Donabellina -- 26.02.2023. u 18:12
Ja sam strijelac :-) neki puta mi je dovoljan prst pred nosom zbog kojeg bi mogla cmoljit, a puno puta cmoljim na neke filmove i videiće tipa ovih...no, kako me život nije mazio, morala sam izgraditi zidine oko sebe, pa nekada djelujem hladno i za sebe i za sve oko sebe.....
-- Goga i Mario -- 26.02.2023. u 20:18
Da, horoskop, ne znam, ne bih previše uopćavao; ima sigurno nešto u tome kada je čovjek rođen, ali mi se čini da ima puno više toga u ostalim stvarima...
Smisao života, neka sila bude s tobom :))
Goga i Mario, sjajno je kada netko samoanalizom može uočiti neki problem u vezi sebe; jako mi se zato dopadaju tvoje rečenice. To nije važno toliko radi "svih" - važno je radi ljudi sa kojima smo. Moje je osobno iskustvo kako dvoje ljudi bez povjerenja nemaju neku budućnost, zato želim da tvoje ograde pređe i svoje mjesto pod suncem među njima nađe jedno srce od zlata :)).
-- j. -- 26.02.2023. u 22:11
Pogledam sutra predvečer. :)) Hvala za link.
-- Galaksija -- 26.02.2023. u 23:43
Lijepo! Ti si jedan baš poseban tata! Bravo! Ljubim!
-- luki2 -- 26.02.2023. u 23:44
Sve ti je točno. Moj dragi prijatelj je od mine poginio u Petrinji. Javio se kao dobrovoljac u razminiravanju. Ušao u jedno dvorište dva koraka. O njima nitko ne govori da se narod ne uznemirava. Prebrzo smo zaboravili na obitelji koje još uvijek traže kosti svojih pobijenih. Njima cajke sigurno nisu prva želja. Pozdrav
-- Demetra -- 25.02.2023. u 08:52
Ima u nas puno pametnijih stvari za baviti se - od zabave.
ako nije greška u zadnjoj riječi------zanemari.
-- Donabellina -- 25.02.2023. u 09:10
Manje bitne stvari su zanimljivije od onih stvarno bitnih.
-- viatrix -- 25.02.2023. u 09:20
Meni je besmisleno grintati zašto se piše o ovome, a ne o onome. Ne možeš nekome prigovarati zašto raspravlja o narodnjacima umjesto o razminiranju - to se naprosto ne radi. Svatko piše o onome o čemu želi pisati i ima što za reći. U protivnom bi svi novinari trebali pronaći pet najmučnijih svjetskih tema i samo o njima pisati, ni o čemu drugom. I ne, nisu zabrane same po sebi najgore od najgorega; kako bi to moglo biti?! Ako netko na koncertu kliče ustaški pozdrav ili na drugi način raspiruje mržnju ili nacionalnu, rasnu, rodnu i drugu netrpeljivost, pa jasno je da takvome treba zabraniti da svira. No valja imati jasne kriterije i razvijenu društvenu svijest, a upravo naše društvo to nema i onda zabranjujemo što ne treba zabranjivati, a dopuštamo što ne treba dopuštati. U tome je problem, a ne u samim zabranama.
-- Mariano Aureliano -- 25.02.2023. u 09:49
Država je - slažem se - projekt razminiranja po mnogim stavkama odradila pogrešno. Zbilja je čudno da razminiranje nije ostalo u cijelosti pod državnom kapom. Također, sramotno je i zastrašujuće da nakon skoro 30 godina proces razminiranja hrvatskog teritorija još ni izbliza nije dovršen. To samo pokazuje koliko je našim političarima, i desnima i lijevima, zaista stalo do domovine Hrvatske.
-- Mariano Aureliano -- 25.02.2023. u 10:07
Da, baš čitam jučer da su poginula 2 pirotehničara. Ps meni je sumnjivo da se skoro 30 godina od rata još nije sve razminiralo Mariano je u pravu to očito dovoljno govori koje prioritete ova država ima.
-- TEATRALNI -- 25.02.2023. u 10:33
Ti ljudi imaju imena. Za policiju su "osobe"....
-- NetkoOdVas -- 25.02.2023. u 11:21
Demetra, počivali u miru.
Annaboni, mislim da nije u zadnjoj riječi (zabava), možda misliš u zadnjoj rečenici, možda je bilo ispravnije ali i manje prikladno napisati "za baviti se njima - od zabave"? No,tada bih izgubio ovo što si utvaram – efekat ponavljanja, pa eto...
Viatrix, Teatralni, mariano 2 (drugi komentar) – da, nije samo pitanje prioriteta, nego reći će – bavimo se time – ali kako, s kakvim angažmanom?
NetkoOdVas – jedino sam u Jutarnjem vidio imena, ili griješim?
Mariano prvi komentar: u pravu si potpuno, barem što se bloga tiče – a što se javnog prostora tiče možda baš i ne, pa budući da si to već načeo i kod sebe, onda ću tamo odgovoriti.
-- j. -- 25.02.2023. u 11:37
Na žalost, lakše je pričati o zabrani koncerta, nego o onome što je bitno. Manje boli, nitko ne snosi odgovornost. A mine, minska polja? Jadni ljudi koji taj posao rade. Poginuli neka počivaju u miru:((
Vladajuće neka bude sram.
-- Razmišljanja jedne žene -- 25.02.2023. u 18:53
U pravu si
-- Lastavica -- 25.02.2023. u 19:56
Počivali u miru. Mislim da svaka tema ima svoje čitaoce, a naravno da je i te kako potrebno pisati o problemu razminiravanja. Zaista se o ovoj temi malo govoiri. Ljubim!
-- luki2 -- 26.02.2023. u 01:40
Počivali u miru. Strašna tragedija.
-- Galaksija -- 26.02.2023. u 23:28
u muggiji i oko nje nemreš pobeč od romantike. pentrao se po starom gradu ili šetao uz mandrač ili tržnicu (tamo sam vidjela ludu skulpturu pana-jarca-vraga-votever), ispod kolonada gradske lože ili iza crkve, svejedno, mali grad u kojeg sse možeš zaljubiti i u kojem se možeš zaljubiti. a tek bajnajt, kad se osvijetli tvrđava u visinama i kad te omame improvizacije malog jazz-orkestra u "domu kulture" uz obalu...
da, pravo mjesto za poljubac! :))))
-- stara teta -- 23.02.2023. u 08:57
opet si u svom ambijentu, meni nepoznatom i nevidjenom
-- Donabellina -- 23.02.2023. u 09:04
Divna oda ljubavi, raznježiš me kad ovako pišeš.
-- Lastavica -- 23.02.2023. u 09:18
Treba nekad i sanjariti, nije sve u čistoj zbilji. Bio sam na ovog gradini Socerb a između Bazovice i Lipice ima planinska koča na Kokoši (sad je zaprta) gdje se može prenoćiti. (Vrbnička ili istarska malvazija?)
-- gogoo -- 23.02.2023. u 10:35
:))
-- Kockavica -- 23.02.2023. u 15:24
romantika s pokrićem... čista ljepota na dlanu vremena i vaša ljubav bezuvjetna...
-- Dinaja -- 23.02.2023. u 16:13
divnih li riječi i fotki :)
-- smjehotvorine -- 23.02.2023. u 18:19
Ste posjetili stari dio Muggie, Muggia Vecchia? Imam post o tom lokalitetu. Lijepo si sve to skupa fotografirao i napisao.:)
-- viatrix -- 23.02.2023. u 22:03
Prekrasno! No dobro, ništa manje od Tebe nisam ni očekivala. Ljubim!
-- luki2 -- 23.02.2023. u 22:26
vaaaau.
i mislila sam da si ti sanjar. :))
živa romantika.
-- Galaksija -- 24.02.2023. u 00:59
Dok smo mi još čekali pozive za vojsku i cerili se nad reklamama za šupkov čaj, Radio 101 grmio je zagrebačkim eterom kao gospodar valova; grmio je toliko jako i intenzivno da danas više zapravo niti nemamo koga i zašto slušati na radiju, pa radije na nekom putu u svoje cedeove ubacujemo warrene ellise i tangerine dreamove da nas vode u daljine. Radio 101 – koliko sam ja to s godinama uspio shvatiti – urušio se sam od sebe i u sebe, kao spomenik jednog vremena i jedne mladosti, prepustivši vremenu da učini svoje, i sada više nema ničega što bi nam tu rupu nadomjestilo; više se čak niti utakmice ne igraju u isto vrijeme pa da bismo ih sa zanimanjem slušali na nekom Drugom ili drugom programu – sada svaka ima svoje neko vrijeme na nekoj televiziji koja mi je daleka i strana kao da je tuđa.
A vjerojatno i jest. Tuđa.
Pa ako išta sa radija i slušam, puštam kada prođem čarobnu granicu županije i grada onaj Radio Student, da guguće i svira meni nekim teško razumljivim zvukom i jezikom, kao da slušam život što buja u nekoj Koreji, Boliviji, Mozambiku.
U to vrijeme kada nismo bili tuđi, nego smo bili svoji; u vrijeme kada se raspadao stari svijet (umjesto kojega je stiglo nešto novo, ali o tome što će stići tada uopće nismo imali pojma) osjećali smo da nam mladi ljudi sa radio valova imaju što za reći; nije to bilo samo pitanje muzike ili svjetonazora – iako to ponajviše; bilo je to i pitanje o tome želimo li ili ne učiniti nešto sa svojom, osobnom budućnošću. A da se moglo znati što će doći, moglo se, svakako; sigurno je da smo onako divlji i još nerazbuđeni - tek par dana ili tjedana nakon kaosa i čuda one vojske ubačeni u svijet svoga grada – sve to mogli naslutiti; samo je trebalo vjerovati pjesmama koje je Marita u svome čoporu puštala na radiju; trebalo je te pjesme slušati, a ne preživljavati kroz njih i mimo njih i puštati ih da otplove rijekama kao godine pored i iza nas.
U to vrijeme Marita je postala ime. Plijenila je svojom jednostavnošću i običnošću, nemajući potrebe praviti se niti u svijetu niti u eteru onom koja nije – i baš je zato bila uvjerljiva; i iza mikrofona i u stvarnom životu bila je potpuno ista. Ono što je i u to doba bilo možda već pomalo neshvatljivo: viđao sam je na faksu, bila je student u mnoštvu drugih. Nisu joj u njenom životu – u kojem su je očito zanimale različite stvari - i svima je željela biti posvećena i dobra - trebali niti blještavilo, niti nadmenost, niti isključivost: ponašala se među svima ostalima sasvim prirodno. Možete li zamisliti prizor, između nas valjda tisuću, obična i svakodnevna, a opet legendarna i lijepa – kakve su tada već bile stotine običnih, prirodnih i lijepih djevojaka koje su hodale tim dobrim i obećavajućim svijetom, išla je Marita hodnicima fakulteta kao jasna slika onoga što bismo mogli učiniti sa svojim životima, samo kada bismo to dovoljno jako željeli. Marita nam je to sa nesputanom lakoćom, u znaku svog prezimena (ne pamtim da sam je ikada vidio raspuštene kose) uvijek umjela pokazati.
U malo kasnijim vremenima, kada je taj radio zapravo predstavljao jedinu pravu opoziciju i savjest društva - i ona je bila tamo - i baš nekako kada su ga htjeli srušiti, pretvoriti, obezvrijediti, kako je to već učinjeno sa milijun stvari oko nas, držala se još svakako među onima koji to nisu dopustili. Bila je tamo sasvim dovoljno da dade svoj doprinos, a onda je odabrala svoje zanimanje umjesto radija, i danas se zapravo – koliko god to bilo pogrešno - pitam je li pogriješila.
Bavila se potom čitav svoj preostali radni vijek manje-više problematičnim obiteljima i njihovim nevoljama, razvedenim parovima, zanemarenom djecom, ljudskom pohlepom, bijesom i mržnjom. Da sam pametan, znao bih reći je li pogriješila u tome što je izabrala, jer to čime se bavila bilo je očito toliko teško, mračno i nepopravljivo da ju je – bojim se i nagađam - pojelo iznutra. No, nisam pametan – a i pitam se, bi li pametni ljudi uopće znali reći je li neki odabir dobar ili loš – samo po tome koliko si ga živio i od čega si umro, ili je radi toga potrebno potegnuti još i neke druge, nama teško dokučive stvari – da bi se takvo što uopće razumjelo, a kamo li unaprijed moglo znati i čak predviđati; stvari o kojima znamo malo ili baš nimalo, pogotovo ako se oko toga ne trudimo?
Viđao sam je rijetko i poslije, za vrijeme tog njenog posla; ostala je opet ista kakva je i bila – možda su samo traperice odmijenile neke ravne i duge suknje; zapravo je i po tom dress codeu bila prilično svoja: vjerujem da je odbijala pritisak kojeg ženama neumoljivo nameće zajednica – i iz svega se srca trudila ne biti napadna i agresivna; možda se nad nju nadvio neki tamni oblak svog tog groznog tereta (mislim na posao i emocije) s kojim se nije – ili jest, tko bi ga znao – umjela nositi; ili se meni to tako samo činilo kada bih je uopće jednom u nekoliko godina sreo i zamijetio.
Je li smrt dokaz toga da smo pokleknuli pod teretom kojeg nam je život naplavio, ili je ona tek utjeha u beskrajnom crnilu patologije društva sa kojom se netko susreće – ja to doista ne umijem reći.
Ovih će se dana navršiti godinu dana od njene smrti – pročitao sam to neki dan negdje; sve što sam tim povodom poželio reći (osim naglas zaželjeti da njeno dijete, koliko sam čuo, tada maturant, nastavi svoj put onako kao da je mama još tu – a sigurno i jest, kako bi drugačije i moglo biti) jest da ne zaboravite sa svojim životima u svakome času saznavati što biste. Nikada u životu sa Maritom nisam progovorio niti riječ van nekog uobičajenog pozdrava ili nekoliko zaboravljenih razgovora u nekom širem društvu, ali sam sasvim siguran da bi se i ona složila, onim svojim ozbiljnim glasom kojim je najavljivala: ne gubite vrijeme. Njena priča – barem kako je ja vidim - o tome govori puno više nego li na prvi pogled možemo razumjeti, samo ako se takvo što usudimo pokušati.
Baš onako kao je to na njenom pogrebu učinio onaj frajer Švec; bila je još korona – sjećate se tog vremena, kako da ne; stotine nekih traka, upozorenja, maski, zabrana; leden zimski vjetar na groblju fijuče nad prašnjavim staklenim stijenama; između svega toga, onako dugokos, neprilagođen, zamišljen, sa nekom ružom ili karanfilom u ruci, pored svih nas obučenih jednolično, u kapute i kostime – sa nekom starom đubretarkom, u trapericama i bakandžama, kao da je osamdesetšesta ili sedma i da vrijeme uopće nije prohujalo, bez maske i bez ikakvog zaustavljanja – pa je preskočio sve te trake, užad i ograde - i između stolaca i zamišljenih ljudi došao do one strašne crne rupe u podu što će se na jednom negdje za svima otvoriti - i u nju ubacio taj crveni cvijet: zbogom Marita, trudit ćemo se.
lijepo si napisao, toplo , sjetno......meni doduše nepoznato, ali podržaam svaku tvoju misao
-- Donabellina -- 19.02.2023. u 20:17
Tvoje minijature su fenomenalne! S kojom lakoćom pripovijedaš - ma, svaka čast! Ljubim!
-- luki2 -- 19.02.2023. u 21:45
Topla posveta, Mariti, jednom vremenu i radiju...
Divno, Vjetre.
-- konobarica -- 19.02.2023. u 22:18
Stojedinica je bila i dobro jutro i laku noć, a onda kao da se prebrzo zarotiralo i raspršilo. Bilo je to vrijeme vrijenja promijene i priličnog nestrpljenja da se oslobodi nakupljenost. Sjetih se telefonskih poziva i zafrkancije. Bilo je pomalo otkačeno, a opet puno, puno istine. Lijepo sjećanje. Hvala!
-- Demetra -- 19.02.2023. u 22:35
Sve pohvale. :) Dirneš tekstovima. Imaš tu moć.
-- Galaksija -- 19.02.2023. u 23:24
divno opisana posveta prohujaloj ljepoti....
-- Dinaja -- 19.02.2023. u 23:41
Vreme koje je prošlo, ali ostavilo dubok trag na nama...
-- mecabg -- 20.02.2023. u 19:56
Raznježila me posveta
-- Lastavica -- 21.02.2023. u 11:04
Pročitala pa ponovila još jednom...vrlo dojmljivo...lp
-- agava -- 22.02.2023. u 18:29
Moj prijatelj voli raznovrsnost, kada ode u grad, ima ga na puno mjesta, teško ga možeš uhvatiti. Na dan kada se održava Noć muzeja spušta se prema gradu sa Grafičara, pa propušta odlazak u Lovački muzej jer ga zatvaraju radi radova („odličan je postav, moraš to jednom pogledati“); ostale muzeje u prethodnim noćima odavna je već prokrstario, pa se na moj nagovor odlučuje pridružiti mi se u domaćem spektaklu, pred našim nosom. Inače je pravi merak-efendija; što on kaže da je dobro, dobro je; godinama već vjerujemo njegovim savjetima u pogledu restorana, sjajnih mjesta za kavu, izleta, izložbi, koncerata.
Dogovorili smo tako odlazak na lokalni performans za Noć muzeja, naslućujem da za takvo što neću baš imati previše sluha, ali hajde, da vidimo o čemu se radi. Pronalazim ga naslonjenog na zid Vršilnice; pola izložbe ne možeš niti pogledati od televizije koja snima; gužva je i u zgradi muzeja u koji se natiskala elita oko gemišta i pite sa makom; moja Draga nije išla – ona baš i nije za peformanse; srećem prijatelje koji pitaju gdje je, pa kažem kako je pustila kvasac da se diže i da kreće orehnjača; vele da je mogla komotno donijeti to sve na ovu izložbu, bilo bi daleko aktualnije od nečega što je bilo aktualno prije pola stoljeća.
Prepuštamo performere svome užitku i krećemo u ledenu zimsku noć; kroz mrak se naziru pahulje snijega; odlučujemo da nije red otići u neku birtiju, kada već kod mene doma možemo praviti društvo Dragoj u njenu smislenom poslu. Pijuckamo naš fini sok od bazge (hajde, nije samo Njen, ja sam – je li, brao), orahe sam već odavna samljeo, tako da proces ide kao podmazan. Pričamo o raznim stvarima iz prošlosti, kako to već starci u najboljim godinama čine, a potom o tome kako Ona peče peciva i malome pravi sendviče jer je po čitave dane na fakultetu; doba kolokvija i rokova je u punom zamahu; menze su prepune i ne rade sve dane na svim mjestima; treba mu pomoći. Pa nabrajamo sve pohane piceke, pečeno meso i povrće, sve što se u te sendviče i tortilje i tuppere stavljalo proteklih dana da mali ne bi ostao bez snage i da bi mogao učiti i polagati to sve.
I onda prijatelj presiječe atmosferu kao nožem: veli Dragoj, ti sina tetošiš kao što je moja mama mene; neće se ni oženiti, jer mu mamica kuha i fino sprema.
Ona se brani: a, neću, samo dok diplomira; poslije ćemo ga lagano odgurati, kako smo i kćer – veli; ja poluglasno potvrđujem; ništa ti ne brini, ja sam tu da Joj pomognem, vičem. Draga me gleda onim svoji pogledom punim topline; zna onda da ja znam; to što bi moglo učiniti jedno od nas ništa je prema onome što možemo učiniti zajedno.
Poslije razgovor sjeda natrag u tračnice, zvone poruke, spremaju se noćni filmovi, knjige stoje na noćnim ormarićima, orehnjača se hladi za sutrašnji doručak; idemo polako u krpe. Nedjelja je sunčana, bit će hodanja, dobro je.
Dobro je imati prave prijatelje: ljude koji će ti bez ustezanja reći sve što misle, možda upravo zato što im se nešto na tebi i kod tebe i ne sviđa. Reći će čak i ono što će njih u tvojim očima poniziti – baš zato jer im je stalo do toga da ne ponavljaš nešto što smatraju da nije dobro.
Nismo jedni s drugima da bismo se sviđali, to nam je bilo važno kada smo imali dvadeset; sada smo tu da podupiremo jedni druge u ovome što je ostalo – kako znamo i umijemo.
Posljednja dva odlomčića sam screenshootala i proslijedila svima onima za koje osjećam da su mi bitni. :))
Hvala za ovaj tekst!
-- Galaksija -- 15.02.2023. u 23:42
Baš tako! Odličan! Ljubim!
-- luki2 -- 15.02.2023. u 23:44
Trebaš se slagati s dragom.:)
-- viatrix -- 15.02.2023. u 23:50
..takva vrsta iskrenog prijateljstva nije masovna pojava...to je raritet koji se njeguje iskrenosću i ljubavlju i predstavlja jedan od najdragocjenijih odnosa u životu:-)
-- morska iz dubina -- 16.02.2023. u 07:30
Ma svi skupa ste - melodija. Gospođa ipak drži ritam :).
-- Dvi, tri riči... -- 16.02.2023. u 08:10
Prijatelj je tu i da ti kaže ono što drugima ne bi dozvolio.
-- Lastavica -- 16.02.2023. u 08:43
Slično kao ti imam moju Bibu koja je uvijek spremna za "idemo". Naše prepirke su tako žustre da kada završe ustvrdimo koliko smo zapravo sretne. Pozdrav veliki, rado svratim u tvoj kutak bloga.
-- Demetra -- 16.02.2023. u 09:48
Hvala vam svima od srca; želim vam prijatelja kakvog imam :)
-- j. -- 16.02.2023. u 18:07
Ponekad je treba i popustiti:))) reci imaš pravo...zato ste tako dugo skupa...ja sam sa mojim 36 godina i to izvan braka:)))
-- modrina - neba -- 16.02.2023. u 20:46
dugaaaaaaačak tekst, bez zamjerke molim, ali u njem caruju um, ljubav i tuga
-- Donabellina -- 13.02.2023. u 14:51
Uopće nije "dugačak" text aman je kolko treba. Super primijer sa Franjom i Fulirom, grad je bio pun smeća i prije Tomaševića, i ne vjerujem da će se to skoro ispraviti, previše je Ban(dit)ić tu štete napravio da se isparvi preko noći ipak su to godine i godine uništavanja grada.Iako je stanje kakvo već je Zagreb je moj grad, ne bi ga mijenjao za nešto drugo zato konstantno govorim o problemima u njemu.
-- TEATRALNI -- 13.02.2023. u 15:12
Zagreb više nije što je nekada bio, niti će više biti
Beli Zagreb grad
-- U zvijezdama piše -- 13.02.2023. u 15:54
Šteta za dostojanstveni bijeli grad
-- Lastavica -- 13.02.2023. u 16:25
Istina. Zagreb je bio potpuno drugačiji kad sam ja u potrazi za znanjem došla iz Splita.I radovala se divnim kazališnim predstavama, šetnjama Sljemenom, fakultetu sa odličnim i cijenjenim profesorima, koji su rado dijelili svoje znanje.....Drago mi je da si spomenuo i "moju" Bratislavu - da, Bratislava je napredovala, izgradila se i predivno izgleda.....Zašto mi ne možemo tako?!:(((( Ljubim!
-- luki2 -- 13.02.2023. u 19:38
Svaki grad ja za sebe poseban i ljep...i Tvoj Zagreb kao moja Ljubljana a problemi su svuda...o ljudima nebi....da sam mlađa otišla bi a gdje....danas ne plačem...i zlo ne mislim nikada...znam biti ljuta ali se odma razhladim, zaboravim:)))
-- modrina - neba -- 13.02.2023. u 21:17
Dom, tamo gdje su srca u koja si trajno useljen. :)*
Pola života mi je Zagreb.
-- Galaksija -- 13.02.2023. u 21:52
Žao mi je NK Zagreba da više nije prvoligaš i da nije imao više navijača u Zagrebu, da nije nikada oživio pravi zagrebački derbi.
-- viatrix -- 13.02.2023. u 22:30
Divno! Najbolji su oni bjegovi nakon kojih se imaš gdje i kome vratiti. Bravo! Ljubim!
-- luki2 -- 11.02.2023. u 18:44
Eh, to je ljubav!
-- Lastavica -- 11.02.2023. u 18:56
Lijep most od jeftinog materijala. Možda palete neće dugo trajati ali lako ih je zamijeniti drugima ili nekim daskama.
-- gogoo -- 11.02.2023. u 19:22
setila sam se davnog srednjoškolskog I.G.Kovačića i sthova
beli, beli most
bel'
ko slonova kost
-- Donabellina -- 11.02.2023. u 19:49
Prelijepo. Mogu zamisliti kako je tek u proljeće, kada se trava i šuma oko potoka zazeleni.
Mostovi trebaju - da. Dobro je da si ga pronašao :).
-- Dvi, tri riči... -- 11.02.2023. u 21:26
Zanimljiva ruta, po fotkama izgleda lakša od one koju sam prevalio prema Majeru, na novogodišnje jutro (19 kilometara) caka je u tome da je bilo puno oštrih uspona, sama kilometraža kao takva mi nije predstavljala neki problem.
-- TEATRALNI -- 11.02.2023. u 22:56
Most koji spaja dva srca se zove Amor:-)
-- morska iz dubina -- 11.02.2023. u 23:22
Zanimljiv most. Jednostavno, ali funkcionalno.
-- viatrix -- 11.02.2023. u 23:39
Možda si bio njihov menadžer. Tko zna. ;)))
-- Galaksija -- 12.02.2023. u 00:22
Vi ste primjer kakav bi brak trebao biti ...
-- lijemudro -- 12.02.2023. u 00:40
Ode nam Ćiro. Mučio se čovjek, više valjda niti sam nije imao previše volje za životom – a i godina se nakupilo; pa onda pri koncu i iskreno priznanje o tome da je najveći dio života, posla, treniranja zapravo bila tragedija, mrak, loše stvari – a to kaže čovjek koji je u bilo čemu bio treći na svijetu.
Ćiro je vjerojatno po znanju i sposobnostima bio čak treći i kod kuće, mnogi bi ispred njega stavili Ivića, možda još nekoga, ali ono što je imao Ćiro – bilo je toliko dragocjeno i desilo se na pravome mjestu i u pravo vrijeme; njegova bosanska promućurnost poklopila se sa vremenom u kojemu su sa selektorskog stolca otjerali Vlatka, pa ustoličili Blaževića – da ostvari snove koje smo kao djeca sanjali, gledajući neka prvenstva po Argentinama i Italijama, i pitajući se, Bože, hoćemo li mi ikada dočekati da i naši igraju polufinala i finala?
Iako, morate to znati, Ćiro je uvijek na prvo mjesto isticao osamdesetidrugu; onda nakon toga dugo ništa. Želim vjerovati da to nije zato što je u pitanju Dinamo; ona osamdesetidruga bila je zapravo toliko čudo u to vrijeme, da to danas više nitko ne može razumjeti – uzalud je to objašnjavati.
- - - - -
A za ova finala i polufinala, e tu je također morao doći Ćiro, kao u onom vicu - obična pederčina; samo je Ćiro peder, a svi su ostali u nas homoseksualci, pa makar kako to ružno bilo, mnogi mu je takav uzvik izjavljen - od milja; Ćiro je naš najrođeniji peder koji će se uvući među predsjednički gremij i slizati se sa vlašću, mašću i strašću; ali mi smo takvi – i bez naših ćira odavna bismo već kao neko hladno, neprepoznatljivo tijelo utonuli u bezličnost. Mi sami sebi, svojom strašću i predanošću, kakva kod drugih rijetko a je kada viđena – moramo dokazati i dokazivati opet iznova kako je bilo itekako smisla osnovati državu, pobjeći iz one kuhinje sa Terazija i razočaranom Savičeviću u onom Fifinom dokumentarcu o posljednjem fudbalskom jugosolovenskom timu - odgovoriti: Dejo, voljeli smo mi Hej Sloveni, ali ovo volimo više – pokušaj to shvatiti; kako to lijepo Boban priča poslije, u istom tom filmu.
Sve više mi, što sam stariji, zapravo taj odnos Srba i Hrvata počinje ličiti na odnos muža i žene, na jedan dugotrajan brak sa slavom, pucanjem i pevanjem, i nešto šamarčina i udaraca dok drugi leži na zemlji pride, ali to je duga i druga priča, pisat ćemo; nećemo sada kvariti uspomene, barem ne kada je Ćiro u pitanju, naš Ćiro.
Konačno, možda čak – ma koliko to apsurdno bilo - i najvredniji moment – po meni - u Ćirinoj biografiji je ono bedasto i naivno mirenje otprije par godina sa Pupovcem; bilo je to jače od njega, ali Ćiro je pod stare dana osjetio kakva nevolja čeka ljude ako svoju djecu po kućama budu učili da su Srbi babaroge koje treba mrziti, a upravo to je ono što se po velikom broju naših finih kuća sada dešava; znao je to Ćiro dobro; ako sam se na koncu igdje sa njime mogao složiti (jer u milijun stvari nisam, u svim onim pranjima Nevenkinih automobila ili skupljanju Franjinih gripa) onda je to bilo baš ovo: ako nemate boljeg od Pupovca, dajte onda Pupovca, jer mi ćemo biti ti koji će vikati kako budućnost može nositi život, a ne mržnju; ako će netko biti taj koji će odsjeći ruku i poslati nas na neko mjesto, onda to radije budite vi, a ne mi.
Ćiro je uvijek bio i ostao dijete mahale; zna on dobro što su mržnja i zlo; čitajte Travničku hroniku pa ćete shvatiti ako niste. I zato je loša usporedba Ćire sa nekime tko je ovdje otpočetka; Ćiro je sa sobom, kao i svi ostali, dovukao tonu svog mraka, potrebu za dokazivanjem, siromaštvo i nevolje – sve što ja primjerice nikada u životu baš osjetio nisam, pa kako onda da ga zbog toga i njegovog svrsishodnog ulagivanja vlasti i potrebe za sviđanjem – osuđujem?
- - - - - -
Svi o njemu sve znadu, i doista ga s pravom zovu trenerom svih trenera; sve je već o Ćiri ispričano i snimljeno - a ja ću još uz sve ostalo - samo zahvaliti na jednome; Ćiro me u jednom većem, puno starijem društvu nego sam tada sam bio – učinio važnim i značajnim; vjerovali ili ne.
Bilo je to gledanje one utakmice sa Rumunjima u osmini finala; termin je bio nekako ranije popodne; nije se baš moglo lako s posla; i tako sam se našao u društvu starijih kolega, bardova i autoriteta koji su se osim širokog spektra znanja dičili i logikom i promućurnošću kao značajnim vrlinama – pravi renesansni ljudi u doba one naše rane, ne još toliko duboke države. Gledamo mi tako tu mučnu i tešku borbu na obalama Atlantika; rumunjski zid gotovo da je neprelazan, pa da nije bilo bljeska vatrenoga lakta i smirenih otkucaja Šukerove arterije, teško da bismo ga mogli preskočiti, i otići u lionski raj, na Njemačku – na posljednju utakmicu četvrtfinala na tom turniru.
Počinje i drugi dio, ja sjedim negdje u kutu, da ne vidi nitko koliko mi ledene ruke drhte na ljetnoj vrućini – najgore su utakmice koje moraš dobiti, a Rumunje moramo dobiti; ako ih ne dobijemo sve će otići u Honduras – tamo gdje je sve odlazilo i sa nogometom bivše države, sjećate se; šutim i pozorno slušam što stariji oko mene napeto govore, tek sam izišao iz trećeg desetljeća života; onaj strašan rat netom je završio i sada se ipak može slobodnije živjeti. Slušam kako mudre glave zbore o tome da se treba zatvoriti, Soldo još nije odradio parni žuti, Jurčić je iskorišten u vezi, spominju se jurići i tudori, a meni, gotovo pa bez kontrole, otme se iz usta jedna proročanska, i padne usred tog uzbuđena kružoka kao bomba:
- Sad će Ćiro uvesti Krpana za kontre!
Svi me pogledaju sa čuđenjem; što se ovaj pravi važan, kakav sad Krpan – otkuda taj; nitko se više ne sjeća kako je Ćiro sa priprema kući potjerao Cvitanovića, pa nitko nema pojma imamo li uopće brzanca za zadnjih četvrt sata; negdje smo u Sportskima pročitali da tom Krpanu jedan Zvone nosi torbu na trening, jer da je još kao mali, prije šest godina, sa sedamnaest – uzeo sačmaricu od staroga sa zida pa otišao na Jug Dva da se pridruži starijima, dok su bobani i šukeri počinjali brojati novce po svojim barijima i sevillama; znam ja dobro što Ćiro grmi dečkima po svlačionici, dok se Goran Jurić bode inzulinskom penkalom; da su imali sreće što nisu zaglavili u rovu i da je najmanje što sada mogu učiniti – ostaviti muda tu na travi – kao što je valjda osamdesetidruge vikao na one hahare, bručiće, bračune i džeme mustedanagiće po karakama i zvečkama da iza njih stoji narod koji čeka pobjede; uvijek se Ćiro u politici snalazio kao riba u vodi.
A Krpan, kao da je izmišljen za utakmicu u kojoj se branimo u nastavku – sjećam ga se toga proljeća kako juri prostranstvima Poljuda ili Maksimira prema ustrašenim ladićima i gabrićima poput gazele, tamo gdje nebranjene kvadratne kilometre u razbijanju gostujućih bunkera ostavljaju elegantni i spori mladinići, čeke i milinovići; malen, brz, aerodinamičan sa svojom obrijanom glavom – te će jeseni konačno potpisati za Portugalce, pa svakim danom dobivati sve više i više na samopouzdanju; i gle – stvarno, tek je prošla sedamdeseta, Ćiro između dva dima maše omalenom Osječaninu da se spremi sa zagrijavanja, i onda sijevaju dvije ili tri one asanovićevske lopte u trepavicu; na žalost niti jedna nije završila iza strašnoga Stelee, ali nije niti trebalo, prošli smo – bila je to prva eliminacijska utakmica naše reprezentacije koju smo dobili (jer oni prvu koju smo uopće odigrali, dvije godine ranije na Old Traffordu, tu smo nepravedno i nesretno izgubili, sjećate se); ostalo je povijest – ali o njoj sada nećemo.
- - - - - -
Ah, Krpan i kontre; da je naša veza izdržala valjda samo pet minuta u drugom dijelu na Saint Denisu one srijede, pa da je Thuram u povijest otišao kao običan desni bek, a ne kasniji legendarni stoper – opet bismo u zadnjih kvarat od ure gledali omalenog ćelavca kako juri prema svom obeskošenom kolegi Barthezu, i nitko nas više ne bi zaustavio na putu prema velikom, pravom Ronaldu. I naravno, da je Ćiro poslušao kapetana, kada je legao na pod u svlačionici u poluvremenu i zavapio kako više ne može; godinu prije toga prebolio je mononukleozu od nekakvih starih dagnji iz najfinijeg milanskog restorana; Ćiro kao Ćiro, umjesto da shvati čovjeka; nije Boban bilo tko; Boban je kao najveći umjetnik od umjetnika odabrao u tercetu sa Aljošom i Robijem igrati zadnjega, čemu su se svi smijali prije Palerma – poslije toga to više nikome nije bilo smiješno; sve za reprezentaciju, reprezentaciju ni za što; da je onomad Ćiro na isto mjesto gurnuo Velikoga Žutoga kao puštenoga s lanca, rekao je umjesto toga onim svojim nazalnim travničkim rugalačkim tenorom Bobanu – ma šta ne kažeš, umrijet ćeš, pa idi tamo i umri, ti si kapetan, i tako je i bilo.
Ali to će se zbiti tek tjedan dana kasnije; sada smo još u Bordeauxu i Ćiro na glavu stavlja kapu onoga policajca kojeg su pretukli engleski huligani – iako je još tri godine prije toga jedva smio pomoliti nosom na Šentilju i Bregani, jer su ga ganjali špiclovi žedni tapijevske krvi.
Eto, s tom sam Ćirinom bjelosvjetskom taktikom i ja u onom važnom društvu tada nešto ušićario - dobio sam, takav smo mi svijet - na značaju, odjednom me se primjećivalo, čak uvažavalo („vidiš ti maloga, razumi se u fuzbal“); počelo se slušati kada bih nešto rekao - i tako je i meni Ćiro barem za milimetar pomogao utrti nekakav put u životu. Da nije bilo Ćire – hajde - i Krpana i njegove sačmarice, bilo bi teže. Svima nama bilo bi teže – a ne bolje, ma koliko mi o nekoj drugoj, novoj, nepoznatoj Hrvatskoj sanjali; nemojte u to sumnjati.
Hvala, Ćiro.
Iznenadio me naslov posta, nije u tvom stilu
-- Lastavica -- 09.02.2023. u 09:12
Svi smo mu to viknuli bar jednom, samo smo sada fini pa se kao, ne sjećamo. On je bio peder, a mi smo uvijek pravi i dobri. I Maksimir, kada potpisuje za generale, i Poljud, kada pušta sa Varteksom 0:6 a se dopadne Štimcu, i svi ostali :).
-- j. -- 09.02.2023. u 09:26
svi smo mi Ćiro ili svi smo mi pederi ;)
-- Blogokviz -- 09.02.2023. u 09:40
naravno da znam za Ćiru veseljaka .........i žao mi čovjeka koji gotovo umire s optimizmom
-- Donabellina -- 09.02.2023. u 12:28
Odličan tekst. Osjeti se da je pisan s guštom, a s guštom sam ga i pročitao. Ćiro je bio (evo, prođe tek dan, a već u prošlom vremenu) jedinstvena i osebujna pojava. Uz neke mane, kojih smo ionako svi prepuni pa ih ne možemo ni drugima puno zamjerati, Ćiru doživljavam kao vrlo bistrog čovjeka, koji je zapravo proživio jedan život koji je vrijedan divljenja. Život koji zaslužuje knjigu o njemu. Od skromnih i nikakvih početaka, on je doslovno došao do svjetskog vrha i zasluženog priznanja u svom području. A gromoglasne uzvike cijelog stadiona 'ćiro, pederu' i nije tako lako otrpjeti i ustrajati bez obzira na njih. I to je pokazatelj njegove veličine. Što reći, RIP Ćiro, ostavio si velik trag.
-- The Art Of Being Yourself -- 09.02.2023. u 14:30
Izrstan post pročitao u dahu. Što se tiče "Ćiro pederu" sjećam se kao klinac s nekih 14-15 godina da je u jednoj emisiji ne sjećam se više kojoj izjavio nešto tipa da nekad mora bit i peder. Bilo ga je zadovoljstvo tu i tamo sresti u Gajevoj i oko trga počivao u miru.
-- TEATRALNI -- 09.02.2023. u 19:06
Savršen post, baš kakav i priliči kada se piše o Ćiri. Bravo! Ljubim!
-- luki2 -- 09.02.2023. u 21:52
Počivao u miru!
-- Galaksija -- 09.02.2023. u 23:43
Sad ga više ne boli....
-- sewen -- 10.02.2023. u 06:09
Najbolja posveta Treneru koju sam pročitala. Divno Vjetre.
Nek počiva u miru.
-- konobarica -- 10.02.2023. u 09:13
Meni je uz Ćiru najviše ostao u sjećanju doček naših na trgu 98, kad je publika Ćiri skandirala: Mi smo pederi, Ćiro je naš...
O tim domovima hrvatskim u kojima se djecu plaši babarogama, nemam pojma....ima puno strašnijih stvari kojima se djecu i velike može plašiti....
-- marival11 -- 10.02.2023. u 09:13
Blogokviz, Ćiro je jedan, a za ovo ostalo, kako tko voli
AnnaBonni, taj njegov optimizam kao da je utjeha u svijetu punom nevolje, čista zaj..ncija, vještina prevladavanja crnila…
Art, hvala; drago mi je da ti se dopalo
Teatralni, luki, konobarica, hvala
marivall, bio sam98 tamo; sjećam se da nisam baš ništa vidio, toliko sam daleko bio i toliko je bilo mnoštvo; ne sjećam se baš tog uzvika ali vjerujem ti svakako da je bilo i toga – ako nije tada, bilo je već za godinu ili dvije: Ćiro baš nije otišao sa selektorskog stolca u lijepom okružju – bila je ona jesen sa umirovljenjem generala; što se tiče babaroga, to sam napisao iz svoga nekog osobnog iskustva, slušajući što mi pričaju klinci kada su još išli u školu - o djeci koja su oko njih – kako i što ova govore o svijetu i društvu; zapanjilo me kojom smo količinom prikrivene mržnje okruženi a da toga nismo niti svjesni; ili je moje iskustvo utemeljeno pak na tome dok slušam i čitam što ljudi govore ili pišu po internetu; pogotovo je internet simptomatičan; tu ljudi kao da se osjećaju zaštićenima, pa naglas govore ono što inače misle – a to što i kako misle uglavnom ljudi pokupe kod kuće, zar ne?; volio bih da si ti u pravu a ja u krivu, o kako bih to volio…
svi, hvala do srca, neka naš Ćiro počiva u miru; mislim da je on u biti bio jedan ne baš sretan ali dobar čovjek
-- j. -- 10.02.2023. u 21:27
Ćiro, oprosti, dobit ćeš ti post kada skupim snage, ali ovo što sam pročitao da se zbilo u Turskoj nadmašuje bilo što o čemu bih mogao pisati (a koliko vidim, ni u Siriji nije bolje, tamo je još i rat - kao da jedno zlo nije dovoljno, nego još i ljudi moraju dodati svoje); mislim i na ovo o rođenju djeteta ispod ruševina. Dalje - šutim.
Ni glas ni šutnja neke događaje neće promijeniti, ova katastrofa
nema usporedbu, kao ni ratovi, nemoć je najgora:)
-- nema garancije -- 08.02.2023. u 16:25
Strašno je i još strašnije kad vjetar zašuti:(
-- Sarah -- 08.02.2023. u 17:08
Sve sam čitala...žena sam i majka...prestrašno je to sve!!!
-- modrina - neba -- 08.02.2023. u 17:16
ma baš----da ti šutiš koji uvijek nadješ prave riječi
-- Donabellina -- 08.02.2023. u 17:58
Tuga prevelika......:-(((((
-- morska iz dubina -- 08.02.2023. u 18:33
Tuga pregolema - jedno i drugo. Pozdrav!
-- luki2 -- 08.02.2023. u 20:16
tuga i bol...
-- Dinaja -- 09.02.2023. u 00:28
:(
-- Galaksija -- 09.02.2023. u 15:14
nekada mi se na da pisati
vjerovali ili ne, čak i meni se nekada ne da pisati, mislim – pisati o nečemu
pisati o bilo čemu
lakše je otići pa komentirati kod drugih, ukrasti nečiji post, prebaciti lopticu na drugu stranu
ili, još bolje rečeno, dok blejim u bjelinu ekrana tu kod sebe, nemam pojma o čemu bih pisao, trebaju mi drugi ljudi da me potaknu
kao melankolična domaćica sa skribomanskim poremećajem osjećam priličnu težinu kada poželim takvo što objasniti nekome tko čitav svijet razumije pa čita iz njega odrešito i odlučno kao iz staklene kugle - i oslikava sve što poželi u jednoj riječi, čak niti ne u jednoj rečenici
ljudi žive od toga da misle kako razumiju svijet, bez iznimke
najstrašnije su smrti onih koji umiru sa saznanjem da su bili u krivu
to se dešava drugima, meni se to ne može desiti – jer ja ništa ne razumijem, pa niti ne mogu biti u pravu, tješim se
e pa onda kada ti se ne da pisati, ti posegni za stihom
to je stari, prokušani recept koji uklanja osjećaj nemoći u rukama
stih je spasitelj stvari, zlatno i toplo utočište od racionalizacije postupaka
sa stihovima nemaš problema: možeš šibati dramatiku kako ti se svidi – koga briga za intenzitet i doziranje
nema tu uvoda, zapleta i raspleta, didaskalije ostavi na tuđim daskama, tvoje neka oderu štikle, masni papir i opušci
nema niti potrebe za većom argumentacijom, kopanja, rudarenja, truda – nisi kolumnist ili pisac, pa da te s podozrenjem gledaju ljutiti urednici četvrtkom popodne
tko će shvatiti što si ti upakirao u svoje metafore i alegorije pa šušte kao filteri vode pod borovima
tvoj problem zapravo je u tome što ti osjećaji nisu sasvim jasni; netko s time uopće nema problema: njemu navele bijes, ili sarkazam, ili neobuzdana radost oko tuđe nevolje, ili potreba za parenjem, samo bez tuge, jer pravi muškarci bježe od tuge sve negdje do pred smrt - kao od neplaćenih rata kredita
a u tebi navali više toga odjednom, pa ti vidi kako ćeš s time čitavo popodne, sam i bez One koja bi sve riješila kao od šale
i tako se tješiš: nema tu kod poezije slobodnog tipa - zapravo čak niti dužnosti da se poznaje materija, kao u nekoj lakoj kvaziesejistici, što li
lupaš po temi otvoreno i slobodno kao Sedlar i Wood zajedno, dvadesetitri sličice u sekundi sasvim je dovoljno za tromost duha a kamo li oka
dobro je, veliš snimatelju potiho da glumci niti ne razumiju, ajmo na sljedeću scenu
dereš odmah u glavu, pogotovo ako nema metrike, što te briga, ne plaćaju za šutnju, jel tako?
Pa pisanje nije moranje, nego potreba.
Kad nemaš potrebu, ne pišeš. I točka.
Ne pravdaš se ni drugima ni sebi.
-- Lastavica -- 06.02.2023. u 16:32
čaaaaaaaaaaaaak
nije normalno svaki dan jedan post, ili u danu dva
manje je više....Ja sa za pauze !
-- Donabellina -- 06.02.2023. u 16:43
Mogu ti reć da s obzirom da ti se ne da pisati, jako dobro pišeš! :))
-- Vrtlog_ -- 06.02.2023. u 16:53
Dopada mi se kako pišeš, zato i dolazim čitati :))
-- mecabg -- 06.02.2023. u 17:22
Lastavice, lako je s drugima, kako da se opravdam sebi... :)
Annaboni, teško je s normalnima, a još teže s nama nenormalnima :)
Vrtlog, i meca, i zapravo svi od srca: hvala :)
-- j. -- 06.02.2023. u 17:44
Meni je pisanje potreba. I čitanje mi je potreba. Za jednim i drugim posežem kad stignem. Kad mi pita. Često ni ne stignem. Nevažno. Misli koje su pobjegle zamijenit će neke druge. Ne pravdam se više ni sebi. :-)
-- morska iz dubina -- 06.02.2023. u 18:12
Morska, lako je tebi, kad tebi taj "sebi" nije dosadan, ali što ću ja s mojim "sebi" :))
Šalim se, zapravo sam ovo skarabuđio ima valjda dva tjedna, i sad se uzlogunila rasprava tamo o klečanju, pravo mi budi, tko s djecom liježe, popišan se budi, i tako, rekoh, ajmo nešto novo, to je prava istina, a vi sad recito što mislite o tome :))).
-- j. -- 06.02.2023. u 18:23
Tvoji komentari su dragocjeni. Slobodno se ti raspiši uvijek. Kroz komentare uvidim ono što sama ne vidim.
-- Livia Less Nata -- 06.02.2023. u 19:11
Nismo uvijek raspoloženi, a nekada fali i inspiracija.:)
-- viatrix -- 06.02.2023. u 19:39
"...jer pravi muškarci bježe od tuge sve negdje do pred smrt - kao od neplaćenih rata kredita.."
Proučavala sam to malo,
kako se to točno bježi od tuge.
Vježba se s utezima, trči i znoji.
Nagomila se pravi muškarac svom silinom poslova.
Prešaltavaju se stanice s ljubavnim pjesmama.
Gledaju se isključivo ratni filmovi. Dnevnici. Politika.
Izbjegavaju se razgovori tog tipa. O bilo kakvim emocijama.
Traže se plitki sadržaji i što plića zabava.
..... nadopuni me slobodno....
Žene se prepuste osjećaju. Neka preplavi, kao val.
Tugu zamišljam prepunu hranjivih algi..onu čistu, ne predbacujuću tugu. Esenciju.
Bez imalo samooptuživanja - tugu.
Tuga dostigne svakoga.
Muškarci imaju smješne male adaptere pomoću kojih je dosljedno pretvaruju u ljutnju i bijes.
-- Sarah -- 06.02.2023. u 20:33
Ne sekiraj se...nigdje ne piše da je treba pisati svaki dan...kad imaš inspiraciju pišeš...a Ti ljepo pišeš i imaš o čemu pisati!!!
-- modrina - neba -- 06.02.2023. u 21:00
Tebi se ne da pisati?
Čovječe, divim ti se svaki put kako imaš volje toliko tipkati. Pogotovo komentare! :)
Svaka čast. Doista!
-- Galaksija -- 06.02.2023. u 21:16
Livia, ne znam za dragocjenost, ali da ću se raspisati, i to baš uvijek, to se možeš kladiti, zato i jesam tu :)
Viatrix, kada čovjek vidi tvoj blog, rekao bi da si debelo u krivu ;)
Sarah, „a šta san ti ja reka“; ti si ovdje pravi dijagnostičar: ako se protiv ičega u svome životu borim, to je onda protiv tog nekog muškog principa prevladavanja krize; tuge su naše i ničije; prije ili kasnije one će doći – naravno da bi blesavo i neplodno bilo čekati ih kao što golub pod strehom čeka svoju sudbinu; iako – ima i drugačijih primjera, ali su naširoko osuđivani, rijetki, nedostupniji da bi se iz njih učilo
ovo što si napisala o mržnji i bijesu; to je to; iako – put kojeg mi opisujemo, svaki na svoj način, put je nekakvog okretanja prema sebi i nutrini, i nije baš lako učiniti da ne završi samoosudom; no svakako da je zreliji, odgovorniji, ljudskiji taj put od svakoga drugoga: pokazuje nam da nada nije umrla i da – dok god smo na tom, jedinom mjestu kojeg istinski možemo mijenjati – sebe same – i za nadu ima budućnosti
modrina, hvala ti
Dagnjica, ma to je od samoironije; čekaj, sad ću skočiti k tebi pa da se opet možeš malo diviti ;)))
-- j. -- 06.02.2023. u 22:14
Dakle, ako ovako pišeš kad Ti se ne da pisati - onda što reći za Tvoje vrhunske postove kada Ti se da pisati?! Svaka čast! Odličan! Ljubim!
-- luki2 -- 06.02.2023. u 22:36
najsss....hmm...slobodna forma ti isto dobro ide! daj joj šansu!
-- NetkoOdVas -- 07.02.2023. u 09:45
Može ili ne može, s tim da tvoje "ne može" ima jači odjek od
mnogih može. Najteže mi pada kad to samo odrađujem, čini
mi se da nema smisla, a što je uopće smisao? Ovo je smisleno:))
-- nema garancije -- 07.02.2023. u 22:18
Divni su tvoji komentari. Mirno spavaj, dobri, dobri blogočovječe. I strah ostavi za drugi dan neki. Ili u strahu spavaj bez buđenja. Neće se desiti ništa što nije pisano da se desi. I ti ćeš biti ispisan iskustvom spokoja kad bude vrijeme za to. Noćca!
-- Livia Less Nata -- 07.02.2023. u 23:03
lakše je otići pa komentirati kod drugih, ukrasti nečiji post, prebaciti lopticu na drugu stranu
ljudi žive od toga da misle kako razumiju svijet, bez iznimke
stih je spasitelj stvari, zlatno i toplo utočište od racionalizacije postupaka
a u tebi navali više toga odjednom, pa ti vidi kako ćeš s time čitavo popodne, sam i bez One koja bi sve riješila kao od šale
ne plaćaju za šutnju, jel tako?
-- izzi -- 08.02.2023. u 02:30
meni se neda ponekad godinu dana ništa objaviti i nikom ništa ne zamaram se sa količinom pisanja
-- Zauzete misli -- 08.02.2023. u 07:52
Pa lijepo si uvrstio ovo čitanje po Mateju. Ima smisla, pravi poziv na dostojanstvo. Bagatelizacija religijskoga je jedna jako loša stvar. Vidio sam to s budistima na svoj način, ali shema je slična.
A ostalo to o muško-ženskim odnosima kroz povijest i sadašnjost ne bi ništa imao za komentirati, srećom ovo je blog.hr, tu si na pravom terenu baš za takve teme ;-))
-- jelen -- 05.02.2023. u 21:04
mali font, crna podloga, znam o čemu pišeš -ne, ne slažem se s klečatorima jer je to farsa- u svojim muškim glavama samo jednu stvar imaju fiksiranu
-- Donabellina -- 05.02.2023. u 21:30
Meni je to klečanje pregrozno. :((((( Ničemu na vodi, samo pokazuje koliko se ti ljudi ne znaju ponašati. Zatucanost i fiksiranost na pozpuno pogrešno u životu. Pozdrav!
-- luki2 -- 05.02.2023. u 21:52
Ljudi se javnim istupom zalažu za svoj svjetonazor, a ja se pitam zašto ne?
Uvjerenje me ne zanima, zanima me postupak! Nije li to način legitimne borbe ili se ljude treba usmjeravati na slijepu poslušnost!
Naravno kako oni ne mole nego se bore!
Možda bi se i mi ostali trebali ugledati na njih po nekim nama važnim pitanjima, ali mi se vodimo onom strpljen spašen i ne tslasaj !
-- Ypsilonka -- 05.02.2023. u 21:58
Siguran sam da svojem stadu pastiri nikada ne pročitaju
tih par versi po Mateju, koje si naveo na početku!!!
Jer pastirima nije u interesu da im je stado obrazovano!!
Dobro je da je tebi pa napamet citat iz NZ, jer ja
ne bi zna napisat ni dvi rečenice na "Matejevu misao".
Evala!!!
-- geomir -- 05.02.2023. u 22:19
Bizarno je. Nelagodnp mi je bilo slusati lika iz skupine na dnevniku. Mislim da je pogreška davati im (medijsku) pažnju. Onda se na njih lijepe razliciti radikali suprotnog predznaka.
-- NetkoOdVas -- 05.02.2023. u 22:49
Ti klečavci su destruktivni ekstremni bolesnici a od njih su daleko veći problem oni koji im daju za pravo jer ako svoje bolesne ideje ostvare to će biti zahvaljujući onima koji im pod krinkom demokracije daju za pravo. Nemaju se oni što petljat u pitanja pobačaja nametati svoje odvratne stavove o "čednosti" i da ne nabrajam dalje istaknuo sam ono što mi se najviše gadi. Stati protiv njih nije ugrožavanje njihove slobode nego obrana slobode normalnog sekularnog društva od katolibanije identične onoj talibaniji u Iranu. Donedavno sam mislio da je Željka markić najveća ljiga te fanatične bolesne udruge ali nije od batarela nema većeg i pokvarenijeg bolesnika.
-- TEATRALNI -- 06.02.2023. u 00:19
Zabrane ne vode nigdje. Iz njih nastaju samo problemi.
-- Galaksija -- 06.02.2023. u 00:52
Svi: hvala od srca.
Ypsilonka, mislim da zapravo nisi razlučila političku borbu od vjere kao individualne stvari pojedinca; ono u što kršćani vjeruju u potpunosti određuje svrhu i smisao molitve, ne jer sam se ja tako sjetio, nego jer je tako eto - napisano u Bibliji: molitva u tom svjetlu ne može biti politička borba u društvu, nego čin unutarnjeg svijeta, puno smisleniji, snažniji ili važniji od onoga prvoga. Mislim da je to jako važno uočiti, ako se želi.
Dagnjica, ako staviš Ctrl+F, jedino mjesto gdje se spominje riječ zabrana je tvoj i sada i ovaj moj komentar. Ja sam svakako u načelu protiv zabrana kao krajnjeg sredstva (iako, možda da pitaš tamo gdje si - da li ovo što si napisala važi u pogledu Heil Hitler:), tako da ne znam zapravo na koji način je to povezano sa ovim mojim postom, ili - ako netko misli suprotno, neka molim lijepo napiše drugačije.
-- j. -- 06.02.2023. u 09:24
Želim reći, sve što navodiš stoji. Dodajem samo svoje mišljenje u vezi molitelja. U duhu događaja. To mi se vrti po glavi.
O ženskoj povijesti i odnosima sam ionako dovoljno pisala ovdje.
-- Galaksija -- 06.02.2023. u 10:07
:))
Zapravo, ja sam mislio više da ćemo pričati o potonjem, kako veli jelen: ovo je pravo mjesto za to :).
-- j. -- 06.02.2023. u 10:18
nije ni čudo kaj su Isuseka razapeli kad je pripovedal ovakve bedastoće, pa bi cirkve i svetišta mam propala kad bi se svi molili doma po skrivečki, gdo bi ih pohodil i peneze v škrabicu donosil ;))
-- Blogokviz -- 06.02.2023. u 10:26
"Sudbina Evinih kćeri" i "Tko je skuhao posljednju večeru?" - preporuka. :)
Od božica plodnosti, lovačko - sakupljačkog elementa, nastanka "muških" verzija religije, pojma vlast i moć do gubitka ljudskih prava je tako tanka linija.
-- Galaksija -- 06.02.2023. u 10:37
Uglavnom se slažem. Ipak ću reći da ti komentar ne pogađa bit problema. Tu grupu ljudi vodi jedan klerikalac, po meni prikriveni čudak koji je molitvu pretvorio u političku borbu. Batarelo.
Ovdje se javio drugi čudak suprotnog moralnog habitusa i on bi ubijao, kad bi mu se pružila prilika jer se vidi da je partizanskog uvjerenja. Partizani su ubili u 15 dana 45te više civila nego turci u nekoliko stoljeća svoje vladavine. Tko je god za abortuse (bez obzira na razna opravdanja tog čina) potencijalni je ubojica kao ovaj ovdje Teatralni.
Zato je Batarelo glup i opasan, a moguće da je samo prikriveni mason koji odrađuje posao stvaranja sukoba u društvu. Da bi organizirao legitimnu borbu i prosvjede protiv ubojstava bilo koga, pa time i nevine djece u majčinoj utrobi (usput ti fetusi imaju drugu DNK u odnosu na majku ili bilo koga) Batarelo mora uključiti i one ateiste koji imaju izoštrenu i odgojenu savjest i koji su također protiv ubojstava bilo koje vrste, pa time i abortusa.
Ovako je lupež Batarelo legitimnu političku bitku sveo na vjersko- ateistički sukob.
Što se tiče muško ženskih odnosa oni su najbolje opisani i imaju najbolje smjernice u Ef 5. osobito u 5, 33.
PS Željka Markić je divna žena.
-- bartimej croata -- 06.02.2023. u 10:58
Eto, meni se naprosto čini da bi netko htio oživotvorit Sluškinjine priče.....a na to valjda ne treba ostavljat komentar...ko je pogledao imalo jasno mu je sve.....
-- morska iz dubina -- 06.02.2023. u 11:27
:)
Ne stignem ostaviti osvrt.
-- Kockavica -- 06.02.2023. u 12:45
Pravi vjernici, koji znaju da su ovi što kleče zavedeni, bi trebali kleknuti ispred njih i moliti da im se glava prosvijetli :) Ne znam samo otkud im ideja da je žena stvorena da oni njome vladaju, to sigurno u Bibliji nigdje ne piše, ispravi me ako sam u krivu, jer ju nisam čitala, al jednostavno nema to smisla, žena treba biti ravnopravna muškarcu i oboje trebaju biti partneri jedno drugome, a ne glave obitelji
-- kejtoo -- 06.02.2023. u 13:11
Štitite i čuvajte svoje djevojčice ugrožene agendom bjelosvjetskih manijaka u Hrvatskoj. Jedan manijak će vašu djevojčicu silovati, drugi manijak će silovatelja osloboditi, treći manijak će reći da iako je silovana i i sama dijete da mora roditi a četvrti manijak je zasjeo za šefa zdravstva koje vi plaćate svojim novcem koji će uložiti prigovor savjesti za spašavanje vaše djevojčice u obrani spašavanja prava silovateljeve sperme. Znači kompletan psihopatološki niz opasnih psihpata koji odlučuju o vašoj djevojčici kao da ne postoji, niti njezini roditelji. Istinit slučaj trinaestogodišnje silovane djevojčice natjerane roditi. Manijaci i psihopati truju društvo, pljačkaju ga i orgijaju i vraćaju srednji vijek i ugrožavaju vaše majke, kćeri i žene svojom manijakalnim inicijativama. Manijak će joj određivati što će obući, što će misliti, silovat će ju, osloboditi se krivnje, tjerat da rodi, pa šta je to, je li to stoka ili žena? Kako su pod partizanima spolovi lijepo i ravnopravno funkcionirali, dok nisu došli psihopati. Inače, svijetom već uvelike kruže peticije i pokreti protiv ubojitog djelovanja psihpata na normalan svijet Everyone in the World: Stop Psychopaths in Politics, Media Banks etc.
-- starry night -- 06.02.2023. u 13:47
roditelji, oprez pod manijacima, razgovarajte sa svojim djevojčicama i upozorite ih na pedofile oko njih, da vam se slobodno povjeravaju, pedofili su manipulativni i u stanju držati dijete u šaci i šutnji
-- starry night -- 06.02.2023. u 14:21
Mislio sam da će blog biti pravo mjesto na kojemu ćemo razgovarati o ovome što sam započeo a što je jelen najavio; međutim, čini mi se da zapravo na žalost (veliku žalost) niti sam sada nemam što više reći od onoga što sam napisao: žene će zatvoriti međunožja i ljudska vrsta će izumrijeti, vjerojatno tek - puno gladnija, prljavija, manje inteligentna, nesretnija i bolesnija nego u času kada su se žene još većinom brinule za te stvari. Ne kažem to zato što mislim da bi to samo žene trebale, daleko bilo, vidite valjda gore da nije tako - nego zato što, eto, kako vidite - tako to izgleda kada to one prestanu i više ne žele. Još možda naraštaj, i ne da neće htjeti - neće to više niti umjeti; muškarci gotovo da nikada niti nisu.
Sada u svijetu - ne da se nema tko o tome brinuti - ima, itekako, sada se to još malo kome dade. Ravno iz primitivizma u dekadenciju, to je naš usud. :).
Molitva – to je snaga u čovjeku; snaga koja mijenja svijet na jedini način na koji ga možemo mijenjati a da bude dobro; tako da promijenimo sebe. Molitva zato, kako govori Isus, nije za cestu – nego za dušu. To je jedno što sam želio reći: nisam želio reći ništa o političkoj borbi, transparentima, peticijama, uzvicima – nego o šutnji.
Dalje, ovo što je napisala Dagnjica, otprilike to sam nekako htio postići da bude tema, samo dulje – da ovdje razglabamo o tome što tko može dati, a ne uzeti, predbaciti ili zamjeriti. Hvala na preporukama za knjige!
- - - - - - - - -
To vam je sve izgleda - otprilike kao kod mene doma; petnaest godina ja sam (jer nije imao tko drugi) gulio krumpir bacajući u svojoj nemuštosti i nevještosti u smeće i po trideset posto temeljne mase – i onda to pekao kao neandertalac pod svinutim grijačem pećnice gledajući u tu toplinu kao u zvjezdano nebo nad nama; preživljavalo se tako - kako još; međutim, sada kada ga Draga oguli i ispeče, svi se preko protvana (ili oni koji još nisu otplovili u vlastiti život i vlastite protvane) gledamo s ljubavlju, spokojem i užitkom. Takvog čega, dok sam ja pekao, jednostavno nije bilo – bilo je među nama troje, djecom i menom – samo osjećaja, dobro je, prebrodio se i današnji dan (mislim, što se tiče želudaca). Ljubav, spokoj, užitak, to može donijeti samo vještina u kombinaciji sa zajedništvom; samo davanje - a ne uzimanje; samo blagost, a ne mržnja. to je stiglo poslije, prvo se žena morala razboljeti, pa prizdraviti, pa ostati bez posla – da bismo to shvatili, svi skupa pomalo.
Zajedno – tada smo najbolji; to vam je neko moje svjedočanstvo, koje malo vrijedi, ali ja ipak mislim da bi se nekoga moglo dotaknuti: svaki čovjek sam za sebe ima veliku moć, ali dvoje ljudi zajedno – njihove se moći multipliciraju; pred njima ustuknuti znadu i bolesti, neimaštine, velike nevolje – to sam želio reći.
............................
-- j. -- 06.02.2023. u 16:58
................................
Što se tiče naših djevojčica, naša – sada malena od dvadesetidevet - gledala je čitavog života kako i što rade njeni bedasti starci; često smo se žena i ja znali pogledati poskrivećki pa se upitati: to što smo mi ludi, hoće li to njima biti poslije u životu problem? Cijepljena je protiv svakog oblika sile, osim one kojoj ne možeš ne prepustiti se; ali ta se sila ne iskazuje u potlačivanju, nego u prepuštanju.
Bože moj, zar je doista jedino što na ovome svijetu postoji među ljudima – borba za moć?
O tome kako je to prije ovog, novoga doba - navodno lijepo bilo među spolovima - to najbolje može posvjedočiti jedna predivna knjižurina (jer teško da je mogu nazvati knjižicom ili nekim ubavim nazivom) a zove se "Život kao voda hlapi" Divne Zečević; nisu niti u socijalizmu među spolovima na žalost, ma kako god se to takvim činilo, ruže cvale - jer primitivci smo mi, veliki; u svakome od nas čuči jedan mali pračovjek i čeka ženku da je povali i iskoristi; što će ženke drugo nego onda od mužjaka preuzeti i isprakticirati isto to – ali to je put u propast; žene su bolje: barem sve oko mene otkad pamtim bile su takve, i borile se, svaka na svoj način – da nam svima bude bolje. Moja je, kada je trebalo, obukla hlače i zarađivala nekih dvanaest godina onoliko koliko sam ja mogao samo sanjati, a nikada u životu o tome da bi zbog toga bila vrednija od mene nije prozborila niti riječi – sve što je zaradila dala je u obitelj od srca – to je ono čemu me naučila (a danas je taj prokleti novac - najveće i najuzvišenije mjerilo vrijednosti, zar ne?) – i nitko me ovdje neće razuvjeriti u mome vjerovanju kako su žene bolje, samo to moraju poželjeti biti. To je jedini način da se izvučemo: da žene udave muškaračku glupost i plitkost svojom ljubavi i da se iz ove slijepe ulice isključivosti, podjela i bijesa izađe na autostradu budućnosti.
Najbolja je stvar što će žene, one o kojima govorim, kada im to kažeš, reći – glupost; kako bih ja mogla biti bolja; pa onda dođete do zaključka: bolji smo zajedno. Bolji smo zajedno.
Utopija.
Mislio sam da ćemo razgovarati o bijesu i mržnji u ženskim očima, a ne o glupanima, to sam mislio. Prevario sam se, očito. Kasno je možda za razgovor, čini mi se. Gdje sam pogriješio - ja osobno, nemam pojma; bilo bi sada najlakše reći - ništa tu nisam mogao učiniti. Jesam, jesam; kako ne, svi smo mogli, pomalo. Imao sam samo tijekom života privilegij ne družiti se i ne susretati ljude koji su isključivi i bijesni – pa sam tome pridavao malo značaja. Mislio sam da ih je puno manje nego što sada vidim da ih ima.
-- j. -- 06.02.2023. u 16:58
Mislim da svaka žena ima u životu toliko ružnih iskustava od najmanjih nogu s muškarcima i iskustava podcjenjivanja i diskriminacije i seksualnih napada, da su metafore totalno nepotrebne i balansiranje u izražavanju kad govore o golim činjenicama, recimo, šestogodišnju djevojčicu hvata pedofil u mraku i tobož ju "važe" da vidi "koliko je teška", odvratno nešto, otac tuče majku pred djevojčicom, tuče i djevojčicu, zatim pokušaj silovanja dok je žurila s posla kući, napad s leđa u mraku i rušenje ju na pod, dolazi sva izgrebana i uplakana kući,vele da je bolje da ne prijavljuje slučaj, malo mjesto, svi se znaju, itd., itd., svakodnevno maltretiranje i seksualna uznemiravanja na poslu jer to "muški" tako rade, u braku rad vani, rad u kući, maltretiranje svekra i petljanje joj se u život i čak i fizičko nasilje starca, sve ista biografija i priča, mislim da su to uobičajene ženske priče tu, ako ne i 100 puta gore, mislim da taj rat treba zaoštriti s manijacima jer je u pitanju njena glava sama i sloboda.
-- starry night -- 06.02.2023. u 18:17
jako mi je zanimljiva ova ideja da bi i ateiste trebalo uključiti u rasprave o abortusu; ja sam zapravo uvijek za to da se razgovara, od razgovora nikada štete koliko od djelovanja; što sam stariji vidim koliko je onaj gospon Feuerbach bio u pravu :)
znate konačno već mene, ja počnem pisati neki komentar, i onda na trećoj-četvrtoj kartici skužim da zapravo pišem novi post; najte kaj zameriti :)))
-- j. -- 06.02.2023. u 20:28
Vjerojatno planiraju nešto tamo na kraju puta,
a to još ne znaš.
-- Lastavica -- 02.02.2023. u 11:25
već je Mračni u ono doba shvatio da je ljudska gamad samo gamad na površini zemlje. možemo mi prosvjedovati protiv devastacije, panta rhei kai ouden menei, dijalektika pohlepe će ići do potpunog razaranja.
-- stara teta -- 02.02.2023. u 12:05
Onda bi to vjerojatno nekako dali do znanja, to bi im išlo u prilog, ovako na tabli samo piše "projekt iz sredstava eu, pješačko biciklistička staza". Tamo negdje na kraju, to je usred ničega; ako se tamo nešto planira, cesta do tamo bila bi puno kraća sa drugih mjesta; ovo nije cesta. Da, možda nisam bio dovoljno jasan: ovo nije cesta; nije planirano kao cesta - tako piše na tabli; to što će u stvarnome životu postati cesta - niti to nikoga baš ne zanima.
U gradu postoji mnoštvo cesta koje treba popraviti, postoji mnoštvo cesta koje nisu asfaltirane, postoji mnoštvo puteva koje bi se dalo proširiti. No, vjerojatno se za to ne može izvlačiti novac od Eu. eu daje pare za pješačko-biciklističke staze.
Na samoj granici sa Slovenijom koju predstavlja rijeka Kupa napravljena je jedna takva staza, naravno sa slovenske strane, u duljini od nekoliko desetaka kilometara, oko Osilnice - ali ta ni blizu nije niti pošljunčana a kamo li asfaltirana. Praktički je proširen običan pješački put; takvo što još mogu razumjeti.
Ovo ne mogu - osim kao priliku da svatko pomalo zaradi.
-- j. -- 02.02.2023. u 12:07
to je obrazac nekakav, uništavanje, imali smo predivan drvored u gradu uz prugu, prekrasan visoki bagrem pored prijelaza preko pruge se posebno isticao i bio takoreći simbol tog dijela grada, 50 godina čistilo je to drveće zrak i uljepšavalo ulicu uz prugu i davalo hladovino po ljetnim vrućinama prolaznicima, da bi prije 5 godina svo drveće bilo posiječeno i pretvoreno u cjepanice nekud odvezene, jer da će raditi biciklističku stazu i stazu za trkače uz prugu, čak su i planove i projekte političari pokazivali, i naravno, ništa od toga ni do današnjeg dana, a neće ni biti po svoj prilici ništa, laž, prijevara i uništenje dijela pluća grada, divan drvored oduvijek tu, zbog interesa nečijeg sezonskog kurenja i grijanja se, sve pokriveno lažnim planovima i projektima, da je to HŽ-a pravo
-- starry night -- 02.02.2023. u 12:27
Viči i prijavljuj....i moja borba s nelegalnim odlagalištem otpada je trajala jaaaako dugo...al pravda istjerana, a priroda se oporavlja..trebat će joj dosta vremena, al hoće...nevažno oće li bit za mog trajanja....bit će za one koji dolaze...ne smije nas ne bit briga za okoliš..
-- morska iz dubina -- 02.02.2023. u 13:04
Onda si dao odgovor: "eu daje pare za pješačko-biciklističke staze."
i " priliku da svatko pomalo zaradi."
-- Lastavica -- 02.02.2023. u 14:07
stara teta, zaboravio sam s vremenom ovaj drugi dio izreke, od srca hvala na podsjećanju; iako - koliko je pohlepa stalna i postojana, kao da ona neće oteći sa svime ostalim :(
starry night, a i morska - da, sve je tu legalno, u tome je stvar; zakon i njegova primjena ne vide nikakav problem u tom glupom zatvorenom krugu: ljudi razaraju prirodu da bi joj se divili (tako je barem deklarirano), da bi uživali u njoj - pa ako ćeš uživati, onda šuti i pojavi se u njoj i bitno je ne da ti vidiš nju, nego da ona tebe vidi; da joj doneseš dobro, lijepo, skromno, tiho, vedro
čak i moj prijatelj kada sam mu u početku to pokazivao veli: pa možda je to dobro, tu će ići neki put kojim još nismo išli; ja mu velim: pa čovječe, da bi išao putem kojim još nisi išao ne treba ti put, nego volja; putevi mogu i moraju biti jednokratni dokle god je to moguće; mi ovdje nisamo zato da bismo utirali puteve, nego razgrtali smeće kojeg ostavljamo
Lastavica, da, to je to; ta mantra današnjeg svijeta, neka se zarađuje, to je pak posebna stvar; mi ćemo zaraditi - a gdjegod se zarađuje, ljudi moraju biti svjesni da netko gubi; nema perpetuuma mobile; kada jedan zarađuje milijune, drugi gube svatko po jedan dukat, i tako se u vreću prelijeva bogatstvo a bez svrhe i bilo kakva razumna razloga; tko je kriv sovama, bazgama, bagremima, miševima, fazanima, gljivama što su se našli na našim stazama koje tek treba probiti, oni na to imaju manje prava od nas
ovako je sve savršeno; sve je po zakonu - u općini rade punom parom, izdaju gupove, dozvole, planove, smjernice; kada kupiš stan pa je na strani prodavatelja troje a na strani kupaca dvoje, oni izdaju šest rješenja o porezu; efikasni su kao parna mašina; prvi kum ima bager a drugi buldozer, treći ima traktor a četvrti je na čelu komunalnoga; svakome pomalo i svi sretni; sve je prošlo legalno i bezbolno, i natječaji i tenderi i specifikacije; zadovoljno brundamo kao traktor u slobodnom hodu;
neka lebdi duh nad vodama – to je trebalo reći bogu odmah prvi dan; hajde još ovo što si stvorio zvjerad i gamad i bilje, to je shvatljivo, bilo bi dosadno, ali nas na svoju sliku i priliku, e to baš ne znam; zemlja će nas jednoga dana sa sebe otresti u tri ili četiri drhtaja kao dosadne buhe – za drugo i nismo…
-- j. -- 02.02.2023. u 18:29
Jel vi meni ljudi vjerujete da ja - kada krenem pisati neki post - razmišljam o slovima, fontu, veličini, jasnoći, ali onda se putem toliko uživim u sve to da zaboravim; jednostavno zaboravim - evo sad vidim koliko je to sve nepregledno, teško, sitno, blijedo; idem kopati po tim settingsima, kvragu i taštine i ukusi, bitno je da se bolje vidi, pa kad ugledate novi dizajn, možete slobodno pomisliti: ovaj vjetar je otišao na kvasinu, nije ni prije bio nešto, ali ovo sad, to je van ukusa i pameti :)))))
-- j. -- 02.02.2023. u 18:33
Vjetre, potpisujem @Lastavicu!Ljubim!
-- luki2 -- 02.02.2023. u 20:53
Imam osjećaj kao da se u zadnje vrijeme takmiče tko će više stabla srušiti.
-- viatrix -- 02.02.2023. u 23:34
miriše na borbu.
dizajn mi se sviđa. top!
-- Galaksija -- 03.02.2023. u 00:08
Od toga živimo svi u lancu, da pokoravamo, uništavamo i "uljepšavamo" prirodu, stavljamo sve u kalupe, šalunge, zalijevamo betonom, činimo dostupnim, i prikladnim sebi, lijenima, koji više ni po pijesku ne znamo hodati bosi, imam primjera ovdje koliko hoćeš...
-- Dvi, tri riči... -- 03.02.2023. u 12:57
Čovjek je postao genij izvrdavanja smisla i zdravog razuma, a napose dobrote i čestitosti, ako negdje u nekom članku zakona, paragrafu ili mogućnosti EU-fondova vidi dobit i zaradu za sebe. Novac treba potrošiti, ne smije propasti, pa hajde da vidimo u što ćemo ga ulupati, ima li tko kakav prijedlog? Ipak ja moram opravdati svoje radno mjesto, a i dobiti pokoju pinku od izvođača radova koji će pobijediti na natječaju ili kojima ću pogodovati u javnoj nabavi. @Dvi, tri riči je odlično poantirala. A i ove tvoje riječi su ledeno istinite: "Ovaj svijet ne funkcionira više uopće radi bilo čega drugoga, do li radi ostvarenja profita, kao vrhunaravnog načela." Tužno i mučno. A tužno je i to kako novinari nisu u stanju zaista istjerati vraga na čistinu. Oni tek primijete da se nešto nezakonito događa, često i fulaju, često nanesu zlo nedužnim ljudima, jer im nije stalo do boljitka, rješenja i istine, stalo im je samo do detekcije nečeg negativnog pod svaku cijenu. A kad imaš pogrešnu motivaciju, imaš i pogrešne ili jalove rezultate. Tako je i sa svim drugim u svijetu - tamo gdje se radi o dobroti, i rezultati su dobri; tamo gdje se radi o pohlepi ili bilo kakvoj sebičnoj motivaciji, rezultati su devastacija i destrukcija. Ne može biti drugačije.
-- izzi -- 03.02.2023. u 14:19
Na žalost, u svakom mjestu ponašaju se isto. Uništavaju prirodu, bogate se; dok javno pričaju kako sačuvati ono što uništavaju. Kad se netko usudi žaliti, sve je po zakonu, sve je u interesu napretka i boljitka. Tužno je vrijeme u kojem živimo.
-- Razmišljanja jedne žene -- 03.02.2023. u 20:24
Dekadencija je najbolja riječ.
-- Livia Less Nata -- 04.02.2023. u 14:03
Mi imamo prilično zelenih površina premda samo mjesto (glavno)
ne obiluje vodom osim u ovim mjesecima. Komunalci se trudi
održavati zelenilo i čistoću. No, imamo daleko veći problem..., na
područjima gdje je poljoprivreda glavni izvor, postoje i bogati izvori,
plodne oranice, vinogradi, voćnjaci. Jad je u tomu da su te dvije
rječice toliko zatrpane otpadom i to isključivo ambalažom od
zaštitnih poljoprivrednih sredstava. Cijeli kraj pije vodu s tih istih
izvora. To ne rade vlasti, ljudi rade sami sebi, a vlasti ne rade ništa.
Dolazimo do zaključka da svako mjesto ima neki svoj jad, uzalud
nam povijest, ne možemo mi naučiti, a ako naučeno idemo koristiti
u svrhu dobrobiti teška je to rabota:)
-- nema garancije -- 04.02.2023. u 16:06
< | veljača, 2023 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 |