Pero i njegov bicikl

četvrtak, 15.02.2018.

Krasno između 20 godina II dio

Za povratak na I dio ove priče kliknite ovdje.

Drugi dan

Kartu drugog dana putovanja možete vidjeti ovdje.

Uvijek me posebno dojmi koliko stvari se može spakirati i voziti biciklom, dakle snagom svojih mišića. Sinoć smo se raširili u, i oko šatora, a sada smo sve to spremili i stavili na bicikle!


Spremili sve svoje sa sobom

Valjalo nam je sada suprotnim smjerom nazad prema magistrali. To znači prvo se provući ispod nje, potom se popeti na nju i njome proći preko kampa.
Pogled na magistralu prije polaska…

…i pogled s magistrale odakle krenusmo

Obzirom da je sredina lipnja, dakle tek je predsezona, gostiju u kampu nije bilo baš puno, a i oni koji su tu, zbili su se uz stijene u potrazi za hladovinom (kao i mi sinoć) tako da je središnji, čak i parcelizirani, dio kampa prazan u očekivanju udarne sezone.
Pogled na kamp s magistrale i njenog mosta preko kampa

Toliko o kampu!
Vraćali smo se onaj kilometar do raskrižja, da bi pozdravili, sada s desne strane, cestu za Oltare. Svaka joj čast, jučerašnje spuštanje njome bilo je nezaboravno, no, mi smo nastavili ravno prema Senju uz okomitu stijenu koji pedalj desno od nas.


Još jedan kilometar vožnje nakon navedenog raskrižja da bi skrenuli u mjesto Sv. Juraj na doručak i popunjavanje rezervi hrane i pića. U nečemu što bi trebao biti centar ovog mjestašca, tik uz more, pronašli smo klupu i raširili trpezu hranom i pićem upravo kupljenim u obližnjoj trgovini. Tako smo, dokono grickajući i zalijevajući doručak, uz miris soli promatrali mir oko sebe.




Možda je tomu uzrok malo mjesto sa svojim usporenim mentalitetom „polako ćemo i lako ćemo“, a možda i jutro kao granica između kontemplativnog mira noći, i užurbane realnosti dana, a možda i jedno i drugo. Bilo kako bilo, dojmio me taj mir i spokoj nepriličan uzavreloj mahnitosti modernog vremena prisutan tek kojih par stotina metara gore na magistrali. Ako bih htio, ako bi se na to malo skoncentrirao, mogao sam čuti uznemireno zujanje prometala na magistrali. Ali mi se to nije dalo. Radije sam i dalje svojim čulima upijao ovaj mir i spokoj iz nekog drugog vremena i sa neke druge planete.
No, opet se sjetivši jedne od osnovnih ironija života, da sve što je lijepo u životu kratko traje, pokrenuli smo se, vratili sa „sada i ovdje“ te krenuli put Senja. Do njega imamo nekih desetak kilometara, a kako nam je more s lijeve strane, desno od nas osim stijene i kamena nećemo bog zna zanimljivo što vidjeti.


A da tih desetak kilometara i nije nešto mnogo, barem ne zrakom, pokušala nam je predočiti Senjska tvrđava ukazavši nam se ispred nas. Uz pomoć zoom objektiva na fotiću, izgledala nam je još bliža.


No teorija je jedno, a praksa sasvim nešto drugo, pa ćemo trebati dosta vremena za odvoziti te kilometre nego se to na prvi mah čini. Dobro, istini za volju treba priznati da se nismo pretrgli žureći, naprotiv! Dodatno vrijeme smo gubili čekajući priliku da pređemo cestu na lijevu stranu u porivu za vidjeti nešto zanimljivo i opet čekati za prijelaz nazad radi nastavka vožnje. Jer, rekoh već da na desnoj strani ništa zanimljivo ni spomena bitno.
Tako je kamena ograda na lijevoj strani ceste umjesto metalnog branika, sa pretpostavkom ponora iza, privukla moju pažnju.


A iza te kamene ograde, točnije ispod, pravo otkriće. Mala, ali prekrasna pješčana uvala stisnuta između strmih stijena. Da je prekrasna to je davno prije mene netko uočio i napravio kamp na tom mjestu. Imajući u vidu debelu hladovinu borova tek koji metar od mora, mjesto za kamp je idealno. Ovako iz daleka i s visine promatrajući, čini mi se da je do tog zaključka došlo dosta ljudi sudeći po popunjenosti. Čak se neka ekipa spremala gumenjakom i, čini mi se ronilačkom opremom, otisnuti na, i u, more.




Spoznaja za neki slijedeći put kad budem prolazio ovuda, svratiti za konak. Čini mi se da vrijedi probati.
Obzirom da je još uvijek bilo jutro, mada već pri kraju, sunce sa istoka, negdje desno iza nas, obasjavalo je susjedni otok Krk preko mora, iako smo, zbog brda i stijena, mi i dalje bili u jutarnjoj hladovini.


Ipak dođosmo to Senja i njegove tvrđave. Za razliku od prije 20 godina, ovaj put moj suputnik i ja nismo ni trenutka dvojili, te smo skrenuli prema njoj.

Smjestili smo se, zajedno s biciklima u hladovinu lijevo od tvrđave i krenuli u posjet k njoj, na smjenu. Moj red na obilazak utvrde doći će kasnije, pa sam sad ostao sam s biciklima.
Sam ali nikako i usamljen.
Prvo sam koju riječ nijemo popričao s borovima oko utvrde.



Nisu bili pojam kršnoga i visokoga, naročito onaj drugi, kakvi su bili oni koje smo jučer sreli s druge strane Velebita pentrajući se na Oltare. No zato njihova priča nije bila ništa manje zanimljiva. Obzirom da je tu uz njih čovjek već stoljećima nešto gradio, rušio, dolazio i odlazio priča je bila sve samo ne dosadna.
Njihovoj priči su se pridružili i golubovi sa svojim komentarima, jer su imali tu privilegiju da na zbivanja, onako s visine, imaju puno bolji uvid.

Osmatračnica…

…i osmatrač

Priča počinje još 1558. godine kada je tvrđava imena Nehaj, kako se i danas zove, sagrađena pod nadzorom kapetana i generala hrvatske Vojne krajine Ivana Lenkovića i kapetana Herbarta VIII. AuerspergaTurjaškog. Radi djelotvornije obrane Lenković je dao do kraja porušiti sve crkve, samostane i zgrade izvan zidina Senja kako se u njima ne bi mogli utaboriti neprijatelji. Tako su za gradnju Nehaja porušeni crkva i samostan Sv. Petar i templarski samostan Sv. Jurja s istoimenom crkvom, čiji su temelji kasnije otkriveni u prizemlju Nehaja. To uz pisane dokumente potvrđuju i dijelovi arhitekture, natpisi i druge starine ugrađene u zidine današnje tvrđave.
Ima kockasti oblik, a orijentirana je prema stranama svijeta. Visoka je 18, a široka 23 m. U nju se ulazilo stepenicama preko drvenog mosta kroz uska dvostruka vrata. Zidovi su debeli od 2 do 3,30 m, prema vrhu se sužuju, a završavaju s kruništem na kojemu je pet malih ugaonih kula. U zidinama se nalazi oko stotinu puškarnica i jedanaest velikih topovskih otvora.
Također se u unutrašnjosti nalazi i cisterna – zdenac.
U prizemlju s desne strane nalazilo se ognjište, a uokolo prostorije za vojnike i oružje. Ovdje se vide temelji male ranoromaničke crkve Sv. Jurja iz XI . st.
Na prvom katu su bile prostorije za časnike i zapovjednika tvrđave. Na drugom katu je bila smještena topovska bitnica od 11 teških topova, a danas se ovdje održavaju renomirane kulturne i glazbene priredbe, znanstveni skupovi i druga kulturna događanja.
Vrh tvrđave služi kao vidikovac. Odatle su budne straže promatrale prilaze Senju s kopna i mora, te primale dimne i svjetlosne signale od svojih suradnika s otoka i obale.
Služila je kao vojna utvrda uskocima koji su je koristili kao mjesto s kojeg su branili grad Senj te pripremali napade na Turke i Mletke.
Istine i poštenja radi, moram napomenuti da mi je ovoj priči pored borova i golubova pomogla i wikipedija.
A onda je došao moj red za obilazak.
Prvo sam se popeo na vrh sa kojeg sam promatrao okolicu. Uvijek mi je bilo zanimljivo naći neki vidikovac negdje gore na visini, pa s njega promatrati gdje sam i odakle to došao i kuda nastavljam.
Iznenadio sam se da mi je Senj, ovako promatran u cjelini, izgledao dosta velik, pravi grad.




Shvativši da Senj promatram sa zidine koja pravi hladovinu našim biciklima i mojemu suputniku, pružih ruku s fotićem da ih uhvatim objektivom. Sam svojim očima zbog širine zida to nisam mogao napraviti.
Bicikli, moj suputnik i sjena mojih ruku s fotićem

Gledajući s druge strane grada imao sam k'o na dlanu pogled prometnice kojom smo došli, i pogled na prometnicu kojom nastavljamo put. Čak se tamo negdje u daljini nazirao i Vratnik, prijevoj na koji se penjemo. Dakle, nakon obilaska tvrđave valja nam se vinuti nekih 700 metara u visine, koliko iznosi nadmorska visina prijevoja.


Prijevoj Vratnik ravno gore

Da je Senj pravi grad, pokazuje i pravi nogometni stadion.

Napravivši više-manje krug po vrhu tvrđave pozdravih Senj jednim panoramskim snimkom i krenuh dolje u unutrašnjost tvrđave.

U tu unutrašnjost sam se spuštao kamenitim stepenicama u kamenitom hodniku, bez prozora ali i bez ikakvog rukohvata. Uvijek sam se ježio ovakvih stepenica jer u slučaju da se potepem, nemam se ni za što uhvatiti, pa slijedi kotrljanje. A možda je graditelj tvrđave zaključio da će rukohvati usporiti brzinu penjanja ili spuštanja, tko zna!?

U samoj sredini tvrđave u sredini je bio kvadratičan otvor s pogledom na nebo, a na samom dnu ispod tog otvora je iskopan bunar.
Pogled u nebo iz sredine tvrđave – armirano staklo je proizvod današnjice

Zdenac

U hodnicima oko tog bunara/zdenca tamo negdje gdje se nekad smjestila vojska s oružjem danas je uređeni restoran.


Prije nastavka puta prema Vratniku svratili smo u Senj po opskrbu tekućinom. Eto, potrefili smo da je naša trgovina tik do gradskih vrata kroz koja se, nakon putovanja Jozefinskom cestom, ulazilo u grad Senj.
Izlaz iz grada

Ulaz u grad

Josephinae Finis

Velika gradska vrata izgrađena su 1779. godine, a današnji izgled potječe iz 1843. g. Na samom vrhu vrata nalazi se kruna s kružnim poljem, a u sredini su uklesane riječi Josephinae Finis, što znači svršetak Josipove (Jozefinske) ceste koja je počinjala u Karlovcu, te je preko Josipdola, Kapele, Jezerana, Brinja, Žute Lokve i Vratnika završavala u Senju.
Dakle, valja nama Jozefinom preko Vratnika.
Već i u zaleđu Senja počinje se sa uzbrdicom, koja će nas uporno pratiti sve do vrha prijevoja, do kojeg ima 14 km. Matematika veli da za 14 kilometara i 700 metara visinske razlike treba uspona od 5%. Brzopleti, lakonski komentar bi bio – pa i nije strašno. Možda i ne bi bilo da nismo natovareni svom opremom, vjerojatno bi tada i vozili, makar s odmaranjem. Ovako smo zadržali ta odmaranja a vožnju zamijenili laganim pješačenjem, pa smo uz ugodno čavrljanje sve u svemu, bruto, sa odmorima i ručkom, do Vratnika potrošili nešto malo više od 5 sati.
Pola od tih 14 km cesta vijuga uz nekakvu suhu vododerinu, koji valjda zimi, ili u rano proljeće postaje žuboreći potok. Ta se vododerina na karti može pronaći pod imenom Senjska draga. U drugoj polovici tih 14 km cesta se uljudno pozdravlja sa tom vododerinom, pa se u cik-cak formaciji, malčice povećanog nagiba, serpentinama penje do prijevoja. Dakle u drugom dijelu nam se život komplicira povećanom uzbrdicom, ali i olakšava povećanom hladovinom, nastankom pojave prave borovine za razliku od niske, mršave makije koja je u Senjskoj Dragi.
U tih 14 km do Vratnika naišli smo na dva mjesta. Bolje reći na dvije table koje smatraju da su bukvalno kuća-dvije dovoljne za status mjesta. Prvo su to Matešići, nekih 3 km od Senja, a drugo mjesto je Sv. Križ, nekih 6 km od Senja.

Senjska Draga i Matešići

Napuštanje svetog Križa

"Raskošne" njive tek iza mjesta Sv. Križ

Otprilike kilometar iza Sv. Križa cesta se odvaja od Senjske drage i oštrom krivinom u lijevo s povećanim nagibom kreće u penjanje prema Vratniku.
Što zbog sunca, što zbog dosta proteklih sati od doručka, naši su se želuci počeli opasno buniti i zahtijevati njihovu dopunu. Sjećam se da je tu negdje prije 20 godina bio restoran u kojemu smo dobro jeli, pa sam to priželjkivao i ovaj put.
Želja mi se ispunila.
Parkirali smo bicikle uz velike saksije sa prekrasnim cvijećem, te zasjeli za stol odmah iza tih saksija te polako guštali u pivu i Zagrebačkom odresku.





Prema onoj "kad sam gladan ništa mi se ne radi, a kad se najedem samo mi se spava" razvukli smo vrijeme nakon posljednjeg zalogaja podosta, pa smo se jedva prisilili na nastavak puta.
Slijedili su brojni cik-cakovi ceste, pa nam je sunca bilo čas s lijeve, čas s desne strane. Grijalo je dobrano, na momente mi se činili da pregrijava pred kišu, što će se kasnije, na žalost, pokazati ispravnom procjenom. Slijedili smo hladovinu sada već povisokih borova, pa bilo ona na lijevoj ili na desnoj strani ceste, Išli smo pješice, gurajući bicikle, pa skoro da mi je izgledalo bolje da pješačimo lijevom stranom, jer sam vidio vozila koja mi dolaze u susret, za razliku kad se približavaj s leđa (kad hodamo desnom stranom).
Prijevoj se sada dobrano približio, izoštrio, te je izgledao da ga skoro možemo rukom dohvatiti. Iako je to varljivo, ali izgledalo mi je da bi za čas bi bili gore kad bi popriječili kroz šumu.


Suprotno goleti dolje uz more, iako još uvijek južna strana, ovdje je sve bilo posuto gustom, jako gustom šumom.

Ali do prijevoja ima još oho-ho. Da nam na neki način ublaži muke, osnaži tijelo i obodri duh pobrinula se izvorska voda na izvru pod imenom Carsko vrilo. Dok smo se osvježavali na izvoru, promatrali smo staru, ali dobro uređenu (barem izvana) kapelicu.
Izvor

Natpis na izvoru

Voda na izvoru (niklovana slavina mi se nikako ne uklapa u cjelinu izvora)

Kapelica iznad izvora

Sama Kapelica

Ako mu je vjerovati, Internet veli da se ispod prijevoja Vratnik, u mjestu Majorija, uz cestu Vratnik - Senj, nalazi fontana koja zahvaća izvor velebitske pitke vode. Ova fontana je poznatija pod nazivom "Carsko vrilo". Izgrađena je u klasicističkom stilu. Na njenoj južnoj strani uklesan je natpis: CESARSKO VRILO FERNINAND I CESAR AUSTRIJANSKI 1837 Naumio i izveo J. Cajet. Knesich C. Kr. major.
Isti natpis uklesan je na zapadnoj strani na latinskom jeziku, a na sjevernoj strani na njemačkom. Fontana je izgrađena u vrijeme radova na osuvremenjivanju prometnice od Karlovca do Senja u razdoblju od 1833. do 1845. godine. Radovima je upravljao major Josip Kajetan Knežić, rodom iz Petrinje.
Spomenuta prometnica od Karlovca do Senja je u prometnoj geografiji poznata kao Jozefinska cesta. Major Knežić bio je poznati graditelj cesta u kršu. Za vrijeme gradnje ceste između Vratnika i Senja imao je major Knežić svoje sjedište u jednostavnoj, prizemnoj graničarskoj kući prekrivenoj šimlom južno od Vratnika. U kući tlocrtne veličine 10 x 10 m bio je smješten ured i stan. Tu je prizemnicu narod prozvao "Majorija", a ona svjedoči o skromnim prilikama u kojima je Knežić stvarao svoje veliko djelo. Kasnije je cijeli zaselak dobio naziv Majorija.
Obzirom da slika govori više nego tisući riječi evo kako je dotični izgledao (sliku posudio sa www.cro-eu.com).


Ma sve ima svoj kraj, pa tako i ovo penjanje. Konačno prijevoj!

Sada slijedi poduže guštanje, odmaranje, rekapitulacija.
Prije 20 godina

Danas

Sa prijevoja smo pogledali more i Senj dolje ispod nas. Da imamo oko sokolovo, mogli bi vidjeti ona vrata na ulazu u Senj i tvrđavu s koje sam, prije nekih 5 sati, snimio ovo mjesto gdje se sad nalazimo.
Senj s Vratnika

Zumirani Senj s Vratnika

Talijanski bunkeri iz II svjetskog rata na Vratniku

No , za razliku od prije 20 godina kada nas je na prijevoju dočekao mirni povjetarac sada kao da je prijevoj bio ulazak u neki podzemni svijet, pravi had. Odmah iza prijevoja, prema kopnu se tako zacrnilo na nebu, da su jedino munje, koje ga tu i tamo proparaju, bile neka svijetla točka. Od smjera kopna kroz klanac na prijevoju je puhao orkanskom jačinom hladan i krajnje podmukao vjetar.
A nama valja u nastavku kroz taj pakao!

Bilo je bitno podmuklije i tamnije nego što izgleda na slici (zamislite još ledeni, jaki vjetar u lice)

Malo pada, pa ne pada, malo puše, pa malo jako puše. Stali smo, izvadili kabanice i nastavili. Meni s tom kabanicom slijedi dodatni problem. Znojim se ispod nje, pa u konačnici budem jednako mokar kao i bez nje na kiši. Sve u svemu tih 25 i nešto kkilometara do mjesta odakle smo jučer ujutro krenuli, prešli smo šutke, vozeći, sve u nadi da što prije okončamo ovu torturu. Šteta, jer smo prolazili pravom, iskonskom, nepatvorenom Likom. Osjetio sam to barem nosom ako ne ostalim čulima.
Zanimljivo da je i prije 20 godina bilo nekako slično. Razlika je bila u tome da je količina kiše koja nas polagano i stalno manje-više danas zasipala, onda se sasula u 15-tak minuta jednim jakim pljuskom. No, ipak je cijelo vrijeme od Vratnika bilo procjenjivanje 'oće li pasti, neće li pasti uz strepnju što ako se to dogodi na vjetrometini gdje se nemamo gdje skloniti.
I tako od putovanja tim dijelom Like ni onda, a ni danas nema snimaka. Valja sačekati slijedeću godinu sa sedmicom na kraju, dakle 2027-mu, pa ispraviti ove propuste.

(Ne baš vedar i veseo)Kraj putovanja

Sad, kad ste sve proćitali, slike s ovog putovanja možete vidleti ovdje.

15.02.2018. u 13:50 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.




Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari

Komentare bilo koje vrste, molim pošaljite na
pero.dupcek@gmail.com

Neke od ovih putopisa na Engleskom jeziku možete vidjeti ovdje.

Retro

Priča Prva: The First Time Ever My Bike Saw The Camera
O prvom biciklu i prvoj slici prvog bicikla (godina 1982)

Priča Druga: Dan kad se rodila ideja
O mjestu, okolnostima i duhovnom stanju naratora pri rađanju ideje o vožnji bicikom na more (godina 1983)

Priča Treća: Prvi put na more biciklom
O ostvarenju ideja rođene u Priči Drugoj i zašto najbolje ali i najbolnije učimo na svojim greškama (godina 1984)

Priča Četvrta: Tara i most na njoj
Pod kojim okolnostima je vaš narator doživio jedan od dva naj trenutka života svog (godina 1985)

Priča Peta: Prvi put s curom na more
Kako je izgledala romantika oko mene, oko nje i oko bicikla 1986 godine

Priča šesta: Medeni mjesec 1987
Najmedeniji od svih Medenih mjeseca, jer je začinjen posebnim začinom - biciklom

Priča Sedma : Vršič 1990
Biciklom na 1611 metara nad morem

Priča Osma : Sa sinom preko Velebita 2000
Kako je pokušaj. da tata i mama sina uvedu u ljepote biciklizma, počeo kao u raju a završio kao u paklu

Vožnj(ic)e dnevne

Vožnja prva s ljetovanja 2009
O obilaskuTrogira i o požaru na Čiovu

Vožnja druga s ljetovanja 2009
O vezi između onog odlaska na more prije 42 godine i ovog danas, te kakve veze ima željeznica s tim

Vožnja treća s ljetovanja 2009
Kako sam krenuo na izvor rijeke Jadro, a završio na ćevapima u Splitu, vozeći preko Klisa i Kliške utvrde

Vožnja prva oko Otočca
Preko Vrhovina i Korenice, pa poreko Krbave prtenim putem (uz strah od medvjeda) do Čanka i povratka u Otočac (07/2009)

Vožnja druga oko Otočca
Zašt je Krasno polje krasno, po čemu su posebni putari ovog kraja, zašto sam hladio točkove, kako sam se popeo na Vratnik i zbog čega/koga sam se žurio u Zagreb (07/2009)

Petak Trinaesti
Kako sam iz skupine biciklista koji ĆE pasti, prešao u skupinu biciklista koji SU pali

Imotski Omiš 2010
Kako sam prije 28 godina krenuo, a sada završio putovanje i kako sam ispucao preko 300 snimaka foto-aparatom i to u jednom danu


Una 2009
Zašto su je stari Rimljani zvali Jedna i Jedina - Una

Priča iz Požeškog kraja
Kako izgleda grad u kojem živim i kako treniram duh i tijelo za vožnje po bijelom svijetu


Jankovac 2011
Obilazak Papuka sa posebnim osvrtom na Jankovački slap

Ružica Grad 2011
Rutinska vožnja Kutjevo - Orahovica - Kutjevo sa nerutinskim dodatkom grada iz naslova

Derventski vašar
Priča o sretnom djetinjstvu sa neočekivanim završetkom

Buško Blato 2008
Obilazak najvećeg Bosanskohercegovačkog jezera

Okolo Psunja 2012
Obavezna vožnja po Požeškom kraju (i okolici), barem jedanput u sezoni

Okolo Splita 2012
Turistički obilazak Splita i okolice, posebno zanimljiv nama, kontinetalcima

Bjelolasica - Kapela 2008
Od Ogulina preko Bjelolasice, Drežnice, Jezerana i Kapele u Ogulin

Slovenija 2007
Putovanje po Sloveniji na kojemu sve što je moglo zabrljati zabrljalo je

Viseći most
Povratak na viseći most preko rijeke Ukrine nakon 45 godina

Okolo Vučjaka 2013
Obilazak brda za kojeg sam čuo još u osnovnoj školi

Marija Bistrica 2009
Preko Sljemena do velikog Marijinog svetišta

Manje o biciklu, a više o strahu
Priča o jednom strahu, pobijeđenom na kraju

Žumberak - Plešivica 2015 I dio
Prvi dio - po Žumberku i do Jastrebarskog

Žumberak - Plešivica 2015 II dio
Drugi dio - po Plešivici

Graditelj svratišta I dio
Svratište je nekad bilo na Turiji a sad je samo prijevoj, a zašto je tako interesantno pogledajte ovdje

Graditelj svratišta II dio
Nastavak priče o prijevoju Turija

Karolina I dio
O jednoj od cesta kroz Gorski kotar

Karolina II dio
Drugi dio priče o cesti Karolinom nazvanoj

K potomstvu u metropolu 2017 I dio
Prvi dio priče o jednodnevnom putovanju u metropolu uz pomoć vlaka

K potomstvu u metropolu 2017 II dio
Drugi dio priče o jednodnevnom putovanju u metropolu uz pomoć vlaka

Arizona 2017
Obilazak biciklom tržnice Arizona u Bosni

Jankovac 2019
Preko Planine Papuk prašnjavom cestom do Jankovca, a potom od Orahovice opet preko Papuka

Istra 2020 - I dio
Prvi dio priče o Istri kakvu do sada nisam znao

Istra 2020 - II dio
Drugi dio priče o Istri kakvu do sada nisam znao

Vožnje višednevne

Jajce 2010
Zašto me to mjesto zove k sebi više od 40 godina, kako ipak nisam išao sam, i zašto ljeti po žarkomu suncu Bosna izgleda tako lijepa

Krk-Delnice 2007
Što se dobije kad se kombiniraju bicikl i vlak

K potomstvu u metropolu 2008
Prvo u nizu putovanja do svog potomstva, koje je na fakultetu, iz Požege u Zagreb

K potomstvu u metropolu 2009
Drugo putovanje do potomstva u Zagreb, i kako sam pokisnuo i duhom i tijelom

K potomstvu u metropolu 2010
Treće putovanje do potomstva u Zagreb i prvo samostalno noćenje u životu

K potomstvu u metropolu 2011 I dio
Četvrto putovanje do potomstva u Zagreb I dio

K potomstvu u metropolu 2011 II dio
Četvrto putovanje do potomstva u Zagreb II dio

Međugorje 2005 I dio
Biciklirati hodočašće ili hodočastiti bicikliranjem - prva četiri dana

Međugorje 2005 II dio
Biciklirati hodočašće ili hodočastiti bicikliranjem - peti šesti dan


Međugorje 2005 III dio
Biciklirati hodočašće ili hodočastiti bicikliranjem - zadnja četiri dana

Vukovar 2007
Posjet gradu heroju uz malu pomoć prijatelja vlaka


Ivankovo 2012
Od Požege preko jezera Borovik do Ivankova i nazad

Virovitica 2012 prvi dan
Od Virovitice do Požege

Virovitica 2012 drugi dan
Od Požege do Virovitice

Očevija 2013 I dio
Prvi dan Brod - Posavski Podgajci i drugi dan Posavski Podgajci - Modračko jezero

Očevija 2013 II dio
Treći dan Modračko jezero - Očevija i četvrti dan Očevija

K potomstvu u metropolu 2014 I dan
Prvi dan puta u Zagreb 2014

K potomstvu u metropolu 2014 II i III dan
Drugi i treći dan puta u Zagreb 2014

Krk - Gorski Kotar 2014 I dan
Prvi dan vožnje po otoku Krku

Krk - Gorski Kotar 2014 II dan
Drugi dan vožnje po otoku Krku

Krk - Gorski Kotar 2014 III dan
Treći dan vožnje umjesto na otoku Krku, bio je po Gorskom Kotaru

Đakovo - Aljmaš 2014 I dan
Prvi dan hodočašća Požega - Aljmaš

Đakovo - Aljmaš 2014 II dio
Drugi dan hodočašća Požega - Aljmaš

Međugorje 2014 dan 02-08
Prvi dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 03-08
Drugi dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 04-08 i dan 05-08
Treći i četvrti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 06-08
Peti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 07-08
Šesti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 08-08
Sedmi dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 09-08 i dan 10-08
Osmi i deveti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 13-08
Nakon dva dana odmora, slijedi priča o dvanaestom danu velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 14-08 i dan 15-08
Trinaesti i četrnaesti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 16-08 i dan 17-08
Zadnja dva dana velikog putovanja

Sombor Subotica 2015 I dan
Prvi dan putovanja Vojvodinom

Sombor Subotica 2015 II dan
Drugi dan putovanja Vojvodinom

Sombor Subotica 2015 III dan I dio
Prvi dio trećeg dana putovanja po Vojvodini

Sombor Subotica 2015 III dan II dio
Drugi dio trećeg dana putovanja po Vojvodini

Sombor Subotica 2015 IV dan
Četvrti dan putovanja Vojvodinom

Sombor Subotica 2015 V dan
Peti dan putovanja Vojvodinom

Sam u ljeto 2015-to I dio
Prvi dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Sam u ljeto 2015-to II dio
Drugi dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Sam u ljeto 2015-to III dio
Treći dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Sam u ljeto 2015-to IV dio
Četvrti dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Sam u ljeto 2015-to V dio
Peti dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Od Kravice do Hvara I dio
Prvi dio putovanja od slapa Kravica na Trebižatu do Sućuraja na otoku Hvaru

Od Kravice do Hvara II dio
Drugi dio putovanja od slapa Kravica na Trebižatu do Sućuraja na otoku Hvaru

Od Kravice do Hvara III dio
Treći dio putovanja od slapa Kravica na Trebižatu do Sućuraja na otoku Hvaru

Krasno između 20 godina I dio
Prvi dio priče o dvije vožnje istim putem sa vremenskim razmakom od 20 godina

Krasno između 20 godina II dio
Drugi dio priče o dvije vožnje istim putem sa vremenskim razmakom od 20 godina

Otok Hvar, drugi pokušaj - I dio
Prvi dio priče o drugom pokušaju vožnje preko otoka Hvara

Otok Hvar, drugi pokušaj - II dio
Drugi dio priče o drugom pokušaju vožnje preko otoka Hvara

Otok Hvar, drugi pokušaj - III dio
Treći dio priče o drugom pokušaju vožnje preko otoka Hvara

Belišće 2018 - I dio
Prvi dio dio priče iz Slavonskog kraja

Belišće 2018 - II dio
Drugi dio dio priče iz Slavonskog kraja

Knin - Split I dio
Prvi dio priče o posebnom putovanju godine 2020-te

Knin - Split II dio
Drugi dio priče o posebnom putovanju godine 2020-te

Knin - Split III dio
Treći dio priče o posebnom putovanju godine 2020-te

Knin - Split IV dio
Četvrti dio priče o posebnom putovanju godine 2020-te

Una - Uvod i prvi dan 2019
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Drugi dan, povratak i nakon povratka, 2019
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Opet prvi dan 2021
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Opet drugi dan 2021
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Treći dan
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Četvrti dan
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Peti dan, I dio
Priča o rijeci Uni, peti dan I dio

Una - Peti dan, II dio
Priča o rijeci Uni, peti dan II dio

Una - Šesti dan, I dio
Priča o rijeci Uni, šesti dan I dio

Una - Šesti dan, II dio
Priča o rijeci Uni, šesti dan II dio

Gorski Kotar - Prvi dio
Prvi dio trodnevne vožnje po Goskom Kotaru 2021 godine

Gorski Kotar - Drugi dio
Drugi dio trodnevne vožnje po Goskom Kotaru 2021 godine

Gorski Kotar - Treći dio
Treći dio trodnevne vožnje po Goskom Kotaru 2021 godine

Gorski Kotar - Četvrti dio
Četvrti dio trodnevne vožnje po Goskom Kotaru 2021 godine

Varaždin - Prvi dio
Prvi dio priče o vožnji kroz Mariju Bistricu, Varaždin i Varaždinske Toplice

Varaždin - Drugi dio
Drugii dio priče o vožnji kroz Mariju Bistricu, Varaždin i Varaždinske Toplice

Ljubljana 2022 - Prvi dio
Prvi dio priče o trodnevnom putovanju po Sloveniji

Ljubljana 2022 - Drugi dio
Drugi dio priče o trodnevnom putovanju po Sloveniji

Ljubjana 2022 - Treći dio
Treći dio priče o trodnevnom putovanju po Sloveniji

K potomstvu u metropolu 2022 - Prvi dio
Prvi dio priče o putovanju do potomstva

K potomstvu u metropolu 2022 - Drugi dio
Drugi dio priče o putovanju do potomstva

Ilok - Prvi dio
Prvi dio priče o putovanju od Vinkovaca do Iloka i nazad

Ilok - Drugi dio
Drugi dio priče o putovanju od Vinkovaca do Iloka i nazad

Gradačac, Gračanica I dio
Prvi dio priče vožnje oko brda Trebova(c)

Gradačac, Gračanica II dio
Drugi dio priče vožnje oko brda Trebova(c)

Blidinje I dio
Prvi dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje II dio
Drugi dio priče o najvećem putovanju u 2013. godini

Blidinje III dio
Treći dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje IV dio
Četvrti dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje V dio
Peti dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje VI dio
Šesti dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje VII dio
Sedmi dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje VIII dio
Zadnji dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Novo Mesto I dio
Prvi dio dvodnevne vožnje po Sloveniji

Novo Mesto II dio
Drugi dio dvodnevne vožnje po Sloveniji