po putu i azimutu

29.03.2018., četvrtak


Proljetna šetnja



Najzad je došlo pravo proljetno vrijeme i izmamilo puno ljudi u šetnju. Na ovoj šetnici sjeverno od Kastva sreo sam jahače na konjima, bicikliste, trkače, planinare, berače jestivog bilja i šetače.



Snijega je sve manje, ni na Guslici (1490 m), susjedu Snježnika (1506 m), koja se ovako vidi iz Kastva nema ga previše.


U brdskoj šumi ima zanimljivih detalja a između ovih stijena ima vrtača i manjih livada gdje se mogu pronaći jestive biljke kao izdanci šparoge, bljušta, veprine, tetivike, listovi medvjeđeg luka, prasećeg zelja i druge, a ljeti i u jesen ima i gljiva.


Ova čudnovata prirodna kamena skulptura obučena u mahovinu mi pokazuje gdje ima šparoga.


Također i ovaj bazenčić u stijenama u kome uvijek viđam vodu.


U zadnje vrijeme puno slikam šafrane, ali nisam kriv što ih je toliko puno. Šafranov tučak je jedan od najskupljih začina, a za to se koristi šafran Crocus sativus koji se plantažno uzgaja.


U ovim brdskim dijelovima šparoge tek počinju nicati, i nisam ih našao puno, ali ima ih puno više bliže moru. Vraćam se uz zanimljive oblike stijena.


Kod sestre sam dan prije promijenio špinu i morao sam usput pogledati da li je sve u redu jer sam morao naštimavati ekscentre što nije lako, jer stare špine imaju razmak od 16 cm a nove 15 cm, a to znači odvijanje ekscentara, motanje kudjeljom, ponovo navidavanje i namještanje. Za sada je sve u redu a vidi se da je nova jer je kao ogledalo, ima čudne odraze i izgleda ovako kao da je prerezana.


Odmah sam za večeru htio isprobati ubrani medvjeđi luk i šparoge, ovdje su uz kuhani krumpir i blitvu, za promjenu sa bučinim uljem, koje mi inače paše uz krumpir.


Fotke za povećati: pogled sa dijela staze na vrh Obruč (1377 m) na kome se ne vidi puno snijega ali ga sigurno ima još puno u škrapama i vrtačama i tepih od šafrana na maloj livadici prije one sa medvjeđim lukom.


Na ovim fotkama livadica sa zdravim medvjeđim lukom gdje je i otrovna čemerika uz stijene, ali mislim da je razlika vidljiva, i malo šparoga (nakon povećanja dobro se vidi kako su oštri listovi šparožine).


Sve je više ptičica, a jedna pjesmica o kosu ide ovako:
Tancaj, tancaj, crni kos!
Ja bin tanca, al san bos...


Dodatak:

Svima koji slave sretni vazmeni blagdani.

- 00:29 - Komentari (63) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.