po putu i azimutu

20.05.2018., nedjelja


Porinuće broda
Nisam već dugo bio na porinuću broda, a obzirom da je kod nas u zadnje vrijeme to dosta rijetko (zadnje porinuće je bilo pred skoro cijelu godinu dana) htio sam ovaj put vidjeti. U brodogradilištu "3. Maj" također nisam bio dugo, zadnji put kad sam trčao polumaraton od Lovrana do Rijeke, usput prošavši i kroz "Torpedo", jer je tako išla ruta.
Na porinuću je bilo puno Riječana, kako kažu procjene oko 3000, obzirom da je ulaz u brodogradilište bio otvoren za sve koji su htjeli vidjeti. Prisutne je osim domaćina pozdravio i Kristian Siem, predsjednik Uprave "Siem Car Carrier Industry" u ime naručitelja, a brod je imenom "Siem Ashanti" krstila Julia Osei Tutu, supruga kralja pokrajine Ashanti u Gani.
Brod je namijenjen za prijevoz automobila, dugačak je 200 metara, širok 32 metra, može prevesti 7000 automobila na 13 paluba i ukupna nosivost mu je 17.000 tona.

Pri dolasku vidim pramac velikog broda sa lijeve strane,


Pogled sa desne strane broda prema krmi, a zbog puno ljudi morao sam se popeti na neki povišeni dio kako bih bolje vidio.


Gleda se iz partera, sa balkona i galerije.


Radnici na vrhu visoke 300tonske dizalice imaju najbolji pogled na događanja.


Odmah nakon što je na desnoj strani pramca razbijena boca sa pjenušcem, što sam jedva primjetio zbog veličine broda, veliki Siem Ashanti je kliznuo po oslobođenom navozu i uspješno porinuo krmom u more. Morao sam brzo potrčati nazad kako bih ga vidio pri prvom dodiru s morem s kojim će se, nadam se, dugo družiti.


Preko porinutog broda lijep pogled na planinu Učku.


Penjem se na kratko na navoz gdje na saoniku već radnici skidaju sloj parafina i klizne masti na kojima je brod nakon otpuštanja po blagom nagibu otkliznuo u more.


Vraćamo se nazad, a kraj nas prolazi po tračnici jedan od krakova velike dizalica od 300 tona na kojoj sam zabilježio ove podatke.


Uz veliku tračnicu, da ne bude sve samo željezo, ima i bilja kao ovi oleandri, loza i drugi.


Kako i gledanje porinuća može umoriti morali smo se skrasili u jednoj konobi blizu stadiona "Kantrida" (one bliže 3. Maju su već bile krcate) nešto pojesti i popiti, a bilo je u društvu i nekoliko inženjera iz 3. Maja, a i ja sam jednom davno radio na brodovima.


Samo preko ulice od ove konobe vidi se na probnoj plovidbi samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta , koji je u ovom brodogradilištu porinut u lipnju prošle godine za kanadsku tvrtku Algoma Central Corporation, nosivosti 24.900 tona, dug 198 i širok 23 metra koji će ploviti pod kanadskom zastavom po Velikim jezerima.


Fotke za povećati: dva zadnja porinuta broda u moru iz ovog škvera, na ovom današnjem još ima dosta poslova prije prve prave plovidbe.


Veliki brod Siem Ashanti se uz pomoć remorkera vraća kući i bit će privezan dok traju daljni radovi.


Za večeru doma dosta je miješana salata sa maslin. uljem, artičoke, i ribani kiseli kupus sa bučinim uljem.
@

Dodatak:

Na ovom videu sa porinuća se vidi koliko je velik ovaj brod.


- 12:55 - Komentari (32) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.