po putu i azimutu

17.07.2018., utorak


Vožnjica po Krku
Lagani đir za vikend po otoku Krku kakvih napravim nekoliko tokom ljeta uz kupanje u moru, sretnem nekog od poznatih i upoznam neke nove, kao što sam prošli mjesec na Velom Vrhu iznad Punta planinare iz Bregane. Ovaj put mi se nije dalo penjati ali ću drugi put, možda uskoro po vrhovima Cresa.

Nije moja brodica, ali je lijepa za vidjeti.


Gnjurce često srećem, jedan je baš širio krila kad sam dolazio ali nisam stigao snimiti.


Odmor na ovom mjestu i obližnjoj plaži u sjeni borova. Osim što je bilo srpanjski toplo i malo mi se zacrvenjele podlaktice sve drugo je prošlo u redu.


Na nekoliko mjesta sam pronašao ljekovitu biljku kičicu iz porodice encijana (Erythraea centarium) koju još zovu drago cvitje, gerčica, zlatna kitica... , fr. Petite centaurée rouge (mali crveni različak), tal. Centauro maggiore (sto zlatnika), slov. tavžentroža, koja pomaže kod probavnih tegoba jer sadrži ljekovitu tvar glikozid eritrocentaurin, a dobra je i za jetru i žuč. Kod branja uzimati gornji dio (ne čupati sa korijenom) i sušiti u hladu.


Na jednoj livadi mravi su napravili pravi "autoput" od nekoliko desetina metara između mravinjaka i mjesta gdje su pronašli hranu.


Na ulazu u grad Krk vide se deve iz Safari cirkusa, nadam se da dobro brinu o njima. Bilo je problema sa dozvolom za ovaj cirkus jer je zabranjeno korištenje divljih životinja, ali deve i konji spadaju pod domaće životinje pa je dozvoljeno. Čujem kako su neke deve pobjegle iz cirkusa dok su gostovali u Splitu i Zadru, a jedna deva je snimljena kako prelazi preko zebre. U Bjelovaru su pobjegle ljame, koje su srodne sa devama, ali nisu napravile nikakvu štetu. Naravno, ljepše je na slobodnoj ispaši, al ii opasnije. Najviše deva sam vidio u jednom velikom ograđenom prostoru u Dubaiu, koji je sada sigurno urbani dio sa neboderima. Ovo je mlada ljamica koja se na trenutak odvojila od mame..


U kafiću uz jednu od plaža gledam finale svjetskog prvenstva, a i mnogi stranci su bili u majicama sa kvadratićima, što će im biti lijepi suvenir. Inače najčešće doma pijem kavu iz ker. šalice na kojoj piše England koju sam nabavio u Engleskoj., a druga na kojoj piše Ipswich Town F.C mi služi za držanje olovaka.


Na odlasku me pozdravljaju konobarice, a dobio sam i gratis piće. (ide ugostiteljima za vrijeme utakmica).


Pogled na otočić Košljun iza kojeg je mjesto Punat a iznad Veli Vrh.


Nakon svega na otoku doma za večeru salata uz masline, lagano pečene tikvice i puno maslin. ulja. I magnezijev citrat mi je trebao.


Fotke iz Puntarske Drage za povećati da se bolje vidi.


DODATAK:

Na Krku sam sreo i dvoje biciklista, Marie i Yacob, koji voze sa juga Francuske i nakon Slovenije prolaze Hrvatskom prema jugu. Le tour du monde en Vélo électrique solaire. Dok sam krenuo po fotić već su odlazili, ovo je fotka sa njihove stranice.
gdje se može više vidjeti o njihovom putu. Voze se na biciklima sa električnim motorom a baterija se napaja preko velike solarne ploče i tako ne moraju satima čekati na nekoj crpki kako bi napunili bateriju.
- 22:50 - Komentari (23) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.