![]() Ceste: Vrlo dobre magistralne i regionalne ceste. Ukupno pređeni put: 347 km. |
![]() Makar nismo svi samo sjedili; Megla je kremao i natezao svoju zmijsku kožicu - pa ti uključi maštu i sam zaključi o čemu je tu riječ! ![]() |
![]() Ceste: Dobre magistralne i regionalne ceste. Ukupno pređeni put: 437 km. |
Bugojno, Travnik, Lašva, Vitez, Zenica; cesta je pristojna ali promet se njome ponekad baš vuče, no pravi je problem što prolazi kroz sama središta tih gradova, i u njima skreće bez dobrih oznaka, zagušena lokalnim prometom. Mislim kako smo se mi u Hrvatskoj zapravo razmazili; još prije dvadesetak godina i kod nas je tranzitni promet ovako tekao. Otkako imamo auto-ceste koje preuzimaju na sebe većinu tranzitnog i teretnog prometa, stare magistralne ceste su osuvremenjene - i prazne! Sada njima vozimo kako nam drago, uživamo u dobrom, neoštećenom kolovozu, a kada nam dosadi, ili nam se žuri - uvijek je tu autoput koji nas odvede kamo želimo, brzo i bez umora. Negdje pred Dobojem ulazimo u tzv. Republiku Srpsku - kako Dačo veli u Zenici gdje smo stali na kavu; "Kad vidite da Zmayski na čelu kolone odjednom vozi 180 na sat, to znači da smo u Srpskoj!" ![]() ![]() |
Odmah nad Livnom me "natjeraju" preuzeti mjesto u koloni koje me slijedi po službenoj dužnosti; valja mi voditi. Nisam baš oduševljen; kako nisam znao da ću biti na čelu kolone, tako se nisam ni pripremio. Kad idem sam ili znam da ću voditi uvijek razmislim unaprijed; proučim smjerove, skretanja, isplaniram put - ovako sam "bačen u vatru" pa nek se snalazim! ![]() Već na prvom visokom prijevoju kod Šuice, uz cestu - ali i na samoj cesti! - nailazimo na snijeg, led, soliku, šta li je; lijepo se bijeli i plaši nas. Kiša već pristojno pada i zapravo ne prestaje cijelom vožnjom kroz Bosnu; samo se izmjenjuje lagana kišica, ozbiljna kiša i pošteni pljuskovi. Šleperi nas fino "peru" u mimoilaženju, pa zastajem u samom Kupresu da bih navukao nadrukavice - ekipa koristi priliku i uzimaju pauzu na benzinskoj. Nitko ne pokazuje preveliki entuzijazam za nastavak, ali inspiracija nas čeka odmah na izlasku iz tunela nad Kupresom; do sada je cesta vodila golom visoravni (kojih 1.700 m/nm, ako se ne varam) i nije pružala oku mnogo zanimljivosti; tek kameniti travnjaci. Pretpostavljam da sad zapravo ostavljamo Hercegovinu i ulazimo u Bosnu; cesta se postojano spušta i krivuda šumovitim gudurama između planina, uz potok što zapjenjeno pada preko stijenja. Unatoč kiši, ovaj put je pravi slatkiš; cesta je pod vodom ali je inače čista, tako da se može lijepo voziti malim brzinama, do kojih 8 banki. No, nije da baš svi vjeruju mojoj procjeni; dio ekipe vozi k'o po jajima i povremeno spušta brzinu i na 30 na sat! Obećajem si da ću se vratit na ovu cestu po lijepom vremenu; mora da je pravi gušt krivudati ovuda dok asfalt drži gumu... |
![]() Ceste: Dobre magistralne i regionalne ceste. Ukupno pređeni put: 512 km. |
![]() ![]() Šalamala, to su stari frendovi... |
![]() ![]() U Kninu opet olfo "fulam" cestu pa umjesto da nastavim uz Peruču do Sinja, idem preko Drniša i Čavoglava, pa se do Splita spuštam preko Muća i Solina, podno Klisa - ovuda, od Čavoglava do Splita nikad nisam išao. Kroz sumrak malo skićem po Splitu i nalazim feštu na obali. Dečki iz Četvrte me veselo dočekuju, a onda se polako pridružujem hrpi mojih Veterana koji su tu još od jučer. Fešta je na rivi, mlade Splićanke šeću svoje gole i duge vitke nogice među crnim bajkerima, naslonjači su udobni, teme neiscrpne... Ima još jedna stvar na Dalmatinskim moto-feštama kojoj se posebno radujem; uvijek imaju i lokalnu "spizu" - inače, kad puno voziš okolo, klopa zna biti "maaalko" jednolična! Ovaj put je to više nego pristojan crni rižot... Naravno, na fešte se ide zbog frendova i društva, ali kao i svaki drugi stari vojnik; uvijek gledam gdje će biti sljedeći odmor i obrok... Nego, već sam u par navrata čuo zbunjene komentare i objašnjavao moto Četvrte, pa da i tu velim: In hoc signo vinces je izraz koji na latinskom znači "u ovom ćeš znaku pobijediti". Prema legendi neki je rimski car neposredno pred bitku ugledao na nebu znamenje Krista sa riječima "In hoc signo vinces" kao poruku da prihvati kršćanstvo i zauzvrat pobijediti u bitci. |
![]() Svidjela mi se jedna Teslina misao: "Ne žalim što su drugi pokrali moje ideje. Žalim što nemaju svoje!" Sve je suvremeno i profesionalno zamišljeno i dizajnirano, kvalitetno izrađeno i zabavno prezentirano (osim web stranice :-/ ), tako da sigurno može pružiti sate informativne zabave, naročito obiteljima ili penzićima. (kao što sam ja ;-) Tu zapravo i leži najveća vrijednost ovog centra; dok sam bio tamo, u to kišno proljetno poslijepodne - četvrtkom! - došla su tri autobusa turista (brojni Talijani) i desetak automobila. Svaki projekt koji dovede turiste posjetiti ovaj kraj i ostaviti svoju lovu i ovdje je više nego dobrodošao - ovakvi krajevi su do nedavno nazivani "pasivnima", a uz današnje kvalitetne prometnice tako su lako dostupni. MC Nikola Tesla je pravi primjer profitabilne i pogođene turističke investicije... |
![]() Mjesto izgleda dobro; na prostranim livadama, tik pod šumovitim padinama Velebita. Već na ulazu i parkiralištu je jasno da ovdje ništa nije "zbrzano"; sve je solidno i kvalitetno, promišljeno i skladno. No, dojam mi kvare jarboli za zastave; konstrukcijski su tako napravljeni da užasno škripe i cijuču na vjetru - inženjera koji ih je projektirao trebalo bi na jedan dan vezati pod njima, da drugi put dobro promisli kako će izvesti rotaciju zastava. |
![]() Zagrebačkim ulicama cesta mog života teče Njegova me radost blaži Njegova me rana peče... |
![]() Ceste: Dobre regionalne i lokalne ceste. Ukupno pređeni put: 118 km. |
![]() Zaustavljam i pitam za put nekog starijeg tipa na biciklu koji izgleda kao pokusni pilot Badel eskadrile, pa se cerim sam sebi kako tip izgleda i kako mu je trebalo 20 metara da zaustavi bicikl - a onda nailazim na sljedećeg biciklistu i ostajem bez riječi. Isti Draš - Dudek iz Gruntovčana! Ista faca, crni ravni "škrlak", isto blazirano lice kao posuđeno od Bustera Keatona, breciklin... Zbunjeno se osvrćem tražeći skrivenu kameru, ali ne; frajer je original... U Ludbregu nalazim malu cestu koja odlazi ka Slanju (planetarno poznatom kao mjesto osnutka MK Veterani - Varaždin, ali i po Žehi - Guardianu) i dolinom rječice Bednje odlazim preko Ljubeščice za Novi Marof. Tu sam već drven ko' daska; na sebi imam ljetno odjelo - više služi kao držač protektora a manje kao zaštita od vjetra, toliko je prozračno. Smrznuo sam se pa glumim guštera na suncu pred lokalnom birtijom, grijem se čajem, navlačim toplu majicu preko odjela i uzimam zimske rukavice, pa umjerenim tempom idem starom cestom preko Zeline za Zabreg. |
![]() Ceste: Dobre regionalne i lokalne ceste, nešto makadama, blatne šumske staze. Ukupno pređeni put: 287 km. |
![]() |
![]() Dvorac je građen početkom 17. stoljeća, prvi su mu vlasnici bili grofovi Keglević, pa Draškovići i potom Bombellesi. Sve do drugog svjetskog rata dvorac je uredno održavan; postoje stare fotografije o tome kako je izgledao kad je bio živ i funkcionalan. |
![]() Inače ja slikam Tenu, no ovaj je put ona nešto dobre volje pa ona fotka mene! U Mad Max stilu! Imao sam petnaest godina kad se pojavio taj film, onda preveden kao "Drumski ratnik" i bio strašno ponosan na to što sam nekako nabavio plakat za taj film - dok ga nije dohvatila moja sestra i prepravila natpis "Drumski ratnik" u "Umni patnik"! Vozim dalje preko Višnjice i Voće, uz izvor na kojem je uklesan natpis iz prošlog stoljeća: "VODA: Stani putniče! Odmori se i okrijepi mojom dobrotom i Božjim darom." Prolazim i pored fantastičnog spomenika pod špiljom Vindijom! ![]() |
![]() Kasnije nastavljam natrag malo uz brijeg, par kilometara prema Slanom Potoku; tu bih negdje izašao sa Sljemena da me Google maps nije grubo lagao. Kraj je bregovit i dobro obrađivan; seoska gospodarstva se miješaju sa velikim obiteljskim kućama; ovo je pristojno mjesto za život. Ima kojih 10 km zračne linije do Jelačić placa, a osjećaj je kao da si daleko, daleko od gradske vreve. Do izvora Slanog Potoka i rudnika soli (koji se, naravno, ne koristi) vode krasne planinarske staze, usamljene i izdvojene, koje kasnije izlaze na Lipu, Mariju Snežnu i Gorščicu. Tu se otvaraju neki od najljepših pogleda na Zagorje. |
![]() ![]() ![]() On-line mape koje najčešće koristim su Google maps i Gelin Showroom. I dok je Gelin odličan za "naviganje" po Hrvatskoj i savršen za snalaženje po gradovima, Google maps kreće od nepotvrđene pretpostavke da ima cesta i izvan granica Lijepe Naše i ima vrlo spretno riješeno podešavanje ruta. Znam da Google ponekad stavlja oznake za magistralne ceste na makadamske puteve, no kada mi je ucrtao cestu preko Sljemena za koju sam uvjeren da ne postoji, rekoh; ma ovo moram isprobati uživo. Kao klinac sam jurcao Sljemenom uzduž i poprijeko pa unatoč tome što se hrbat Medvednice proteže na respektabilnih 42 kilometra dužine, mislim da ona predamnom nema nekih velikih tajni - barem ne tolikih kao što bi bila čitava jedna cesta! |
![]() Ceste: Dobre regionalne i lokalne ceste, lijepi komad makadama. Ukupno pređeni put: 236 km. |
![]() Najsmješnija fora je u tome što nismo mogli vjerovati svojim očima kad smo se vidjeli; pa mi smo se viđali posvuda na motorima posljednjih godina, samo nismo znali da smo to mi! Nevjerojatno kako frtalj stoljeća može biti okrutno prema ljudima...ja sam se udebljao, on je poružnio ![]() ![]() |