< | svibanj, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
![]() |
![]() |
![]() Mislio sam već otići polako, "šepajući", istim putem uz Dravu natrag u Zabreg, ali me Dačo nagovorio da odem do njega, tih pedesetak kilometara, skupa sa ostalim Veteranima pa ćemo naći neko rješenje za popravak bajka. Polako se kroz kišu skriven u koloni cogljam k njemu - gadno je voziti; prednja kočnica radi sa valjda 30% snage, a u zadnju se po ovoj poplavljenoj cesti baš i ne usudim pouzdati. Sav sam zdvojan - radim li pravu stvar? Ako ne popravimo Tenu kako ću se po Klagenfurtskim bregovima voziti bez kočnica? U dolini Drave sam barem na ravnici... Nakon sto strahova dolazimo do Dače doma; na bregovima je zapadno od Klagenfurta, sjeverno od Worther jezera - kako ću tu kasnije nizbrdo, ako... Ah, Dačo ima skršenu Hondu u garaži; bacam se na nju s apetitom lešinara - skidam šrafe čeljusti, isprobavam ih na Teni - i izgleda da pašu! Kočnica je na mjestu, i srce mi polako sjeda na mjesto - ali ja na žalost ne mogu ostati danas u ovoj gostoljubivoj kući! Sutra ujutro moram biti u Zagrebu; bogoslužje u Svjetioniku života bi ovaj put inače bilo šepavo bez mene. I, istini za volju; iscrpljen sam - ovaj kvar mi je odnio mnogo snage, treba mi povratak u bazu i opuštajući odmor... Žao mi je ko cucku; atmosfera je odlična, škvadra se već zeza i zagrijava; očekuje ih odličan provod kroz ovo predvečerje i noć - a tko zna, možda i kiša sutra prestane. Dačo se isprsio u svakom pogledu, ali cesta me čeka... Šmrc. |
![]() Na samom ulasku pred svetište austrijski policajci nas pokušavaju poslati na parkiralište. Ne damo se i nakon pregovora i uvjeravanja idemo pred pozornicu, s motorima, na mjesto rezervirano za nas. Odjednom, u gužvi među ljudima začujem metalni štropot i - ostajem bez prednje kočnice! Dva-tri kratka pumpanja, kočnica proradi i tek nakon parkiranja shvaćam što mi se desilo; otpala mi desna prednja kočiona klješta! Kompletna, vise na lajtungu, provukla se između vilice i žbica - čak nisu ništa ni polomila! Sav u šoku i nevjerici vidim da sam ostao bez dva 10 mm šrafa koji drže cijelu čeljust! Pa da ne povjeruješ! Zimus sam imao veliki servis; između sveg ostalog mijenjao sam i pakne i brusio prednje diskove - a kako uvijek na Teni sve radim sam nemam nikoga koga bih mogao okriviti; valjda nisam stegnuo ta dva šrafa. Provlačim se par kilometara pješice među hodočasnicima putem kojim smo došli, u nadi da ću negdje u blatu pronaći koji od ta dva šrafa, ali ne nalazim ništa. Vezicama pričvršćujem kliješta kako ne bi kloparala okolo i upala među žbice, no ovo mi je potpuno pokvarilo raspoloženje; nit se mogu s dužnim poštovanjem posvetiti misi i govornicima, nit se mogu opušteno zezati sa frendovima pod šatorima - samo brinem kako ću se s polovičnim kočnicama kroz kišu vratiti do Zagreba... Ali; koja je to milost! Otpadnu ti kočiona klješta, i to se ne desi pri 150 na autoputu već dok se gegaš 10 na sat, s nogama pri tlu. Ne zaglave se između žbica i vilice i ništa ne polome, i lajtung ostane cijel. A kočnica - radi! Velim; uvijek može gore, a često može i puno, puno gore. U svem tom premišljanju i brizi ne mogu ne biti ponesen nadahnutim govorom monsinjora Vlade Košića, koji je savršenom dikcijom i ritmom govorio bez bijesa i grča, bez floskula i velikih a ispraznih riječi, duhovan i intelektualan, a i dalje nacionalan; ...govor na portalu Hrvatskog kulturnog Vijeća... , pa ako se tko želi prisjetiti... |