subota, 02.03.2019.

Štulić kompleks

Ovaj put fotke nemaju, osim možda sramotne zadnje, umirovljenika u gužvi kao da se dijeli milostinja, nikakve veze s postom. Snimljene su uglavnom na Korzu i oko njega.
Čitam od Hrvoja Horvata "Štulić: biografija". Nisam mogao vjerovati da će se opet ponoviti povijest, kao što su napisane dosadne biografije izuzetno zanimljivih velikana kao što su Bukowski, Ujević, pa dodajmo tu i Claptona, i ovdje je to slučaj. Međutim ja se sjećam, i kad je na prvu knjigu o Štuliću, ovaj ogorčeno reagirao i popljuvao je, Horvat je bio oduševljen, napravljena je reklama i knjiga se odlično prodavala, tu nisam čitao, pretpostavljam da je Štulić bio u pravu.
Ovdje Horvat počinje obiteljskom lozom Štulića i uvjerljivo dokazuje hrvatske korijene kao da su u ovoj priči imalo bitni. Ja sam se na jednom popisu, čini mi se 1981., izjasnio Slovencem, iako su mi svi korijeni hrvatski, no onda sam pratio Mladinu, slovenske bendove i ispade, 1991. sam opet postao Hrvat, iako sam se malo dvoumio. Štulić se nikad nije želio nacionalno svrstati, osim jednim ogorčenim reagiranjem, kad je smatrao da je u Hrvatskoj pokraden i izjasnio se političkim Srbinom, mada eto sad neki svjedoče da ima hrvatsku zastavu u nizozemskom stanu, za jednog anarhista nebitno.
Nisam pratio novije Štulićeve stvari, pa ne znam jel se pogubio u folkloru, ovdje ga se uspoređuje s Bregovićem, što barem za ranijeg Štulića mora biti velika uvreda.
Jedino što sam eto saznao u ovoj knjizi, zbunjivao me dio teksta pjesme "Balkan", navodno je u jednom novijem intervjuu spomenuo da je Balkan u pjesmi vulgarni naziv za muški spolni organ, tako refren ima smisla, budi mi dobar i dobro mi stoj.
Teško ostavljam knjige nepročitane, valjda ću izdurati i s ovom biografijom.


11:44 | Komentari (9) | Print | ^ |

<< Arhiva >>

11. 08.