STENDHALOV SINDROM

16 srpanj 2023

"Stendhalov sindrom, hiperkulturemija ili Firentinski sindrom je psihosomatska bolest koja uzrokuje ubrzan rad srca, nesvjesticu, zbunjenost ili halucinacije kod pojedinaca izloženih umjetnosti, posebno u slučajevima kada je riječ o umjetnosti velike ljepote ili velikom broju umjetničkih djela na jednom mjestu. Izraz se ponekad koristi i za sličnu reakciju u drugim okolnostima, npr. kada se osoba suoči s velikom ljepotom u prirodnom svijetu.
Stendhalov sindrom jer je Stendhal osobno bio pogođen njime i opisao ga je u svojoj knjizi izvještaja o putovanju u Italiju 1817.: 'Dostigao sam tu razinu emocija na kojoj se susreću nebeski osjećaji koje daje umjetnost i strastveni osjećaji. Na izlasku iz Santa Crocea zakucalo mi je srce, život mi je presušio, hodao sam u strahu od pada', (Napulj i Firenca: Putovanje od Milana do Reggia)"

"Stendhalov sindrom", giallo film Daria Argenta iz 1996.


Moja fotka, snimljena sinoć oko ponoći, u potpuno pustoj ulici, ako osjetite unusual feeling pri pogledu, to je Ss ;))
image host

image host

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.