BAKA

08 siječanj 2023

Bilo je to u jednoj zemlji seljaka
Na brdovitom Balkanu
Prva generacija maturanata
Završavala je katoličku gimnaziju
Bila je to dobra gimnazija
I profesori su bili dobri
Mahom svećenici
Učenici su ih voljeli
Znali su s njima
Jedino su roditeljski sastanci počinjali i završavali
Molitvom
Bilo je malo nezgodno
Praviti se da znaš se moliti
I sad ti je dobro došao Očenaš koji te učila
Baka
Eh te bake
Čuvarice tajni i molitvenika
Kad se prime posla
Pamtiš ih cijeli život
Drukčije od svih
Moja Baka moja Baka
Imale su nešto tajno
Škrinje s blagom na tavanu
Iz kojih su izvlačile tamne ploče čokolade
Brašno i cvebe
i mijesile peciva u potkrovlju
Dok je po tavanskom prozoru padao snijeg
I vidjela sam zvonik katedrale
U oblacima
Nikad mi nebo nije bilo bliže
Kao s bakom u potkrovlju
Mala digresija

I bio je bal u gimnazji
Maturanti su odlazili plešući iz života
Profesora svećenika
I sve je bilo krasno organizirano
Maturalna večer
Pored svakog tanjura pisalo je ime
Tekao je razgovor i valcer
Priče za stolom
I tada je gvardijan ustao na molitvu
I rekao
Svi smo mi Mirko Norac
Onaj što je ubio nečiju baku
Pucjnjem u glavu pištoljem izbliza
Možda mu nije trebala
Pogledati u oči
Prije smrti
Opasno je Norce gledati u oči
Dok divljaju slobodno
Il si Norac il si baka
Tako nekako
A mi smo svi bili Norac
Tko bi se usudio tada
Počelo je tek 21. stoljeće
U zemlji seljaka na brdovitom Balkanu
Reći pope ne seri
Nismo svi Norac
Ja volim bake
Jer peku kolače i čuvaju djecu
I nemam ništa
S tim ludim đavlom
I ne uvedi nas u napast
nego izbavi nas od Zla.









<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.