Zašto naziv „Probranice“?
Ideju mi je dala istoimena emisija na trećem programu HR koja se emitira od 1993. godine donosi najnovije snimke inozemnih izdavača, uz stručnu recenziju autora.
Kako nisam stručnjak za glazbu (to od mene radi punoooo bolje cijenjeni Branimir Pofuk) odlučih da pod tim naslovom povremeno donosim kratke, humorom/satirom/cinizmom obojene, osvrte na najnovije bisere našeg (i svjetskog) društveno-političko-gospodarskog bespuća. Pa krenimo.
ORaH (čitaj Mirela Holly) na ljestvici popularnosti prestigao SDP (čitaj Zoran Milanović). Pametnjakovići u SDP-u su zaključili da je to zato što se prvospomenuta stranka bori za tzv 'održivi razvoj' (ma što to značilo), pa odlučili da i oni krenu istim putem. I evo što su, prema vijestima što ih donose naša sredstva informiranja, iskemijali.
Od jeseni bi na snazi trebala biti nova regulativa koja će utvrđivati naknade na emisije CO2 koje se plaćaju pri registraciji vozila. Naknada će se obračunavati sukladno stvarnoj razini onečišćenja – tko više onečišćuje, više i plaća. Novi obračun temeljit će se na emisiji ugljikova dioksida i broju prijeđenih kilometara, što dosad nije bio slučaj i zbog čega su i mali i veliki zagađivači plaćali gotovo isto.
Naknada se dosad obračunavala prema kategoriji vozila, vrsti i snazi motora, starosti vozila. Novi izračun odnosit će se na vozila kategorije M1 (osobna vozila do najviše osam sjedala), koja čine 76% broja registriranih vozila u RH. Iz Ministarstva ističu da se nije diralo u ekološke naknade za gospodarska vozila jer se nije željelo dodatno pogoršavati tržišnu poziciju prijevoznika.
Procjenjuje se da će prema novom obračunu 52 posto vlasnika automobila plaćati manje naknade, a koje su sada gotovo jednake za sva osobna vozila i prosječno su oko 90 kuna. Intencija je Ministarstva da utvrdi pravedniji način naplate posebne naknade za okoliš za vozila na motorni pogon.
Promotrimo stvar malo iz drugog ugla.
Kaže se: „naknada će se obračunavati sukladno stvarnoj razini onečišćenja“.
Pitanje: kojom će se metodom određivati stvarna razina onečišćenja (dakle onečišćenje tijekom vožnje kroz godinu dana) kad je opće poznato da emisija CO2 nije neka konstantna veličina. Ona ovisi o načinu vožnje, da li se radi o gradskoj, lokalnoj ili vožnji na autocesti, da li je motor hladan ili je postigao radnu temperaturu, o vremenu za vrijeme vožnje, održavanju motora, kvaliteti goriva, etc. Podaci dobiveni na tehničkom pregledu (ili ne daj bože temeljem tvorničke deklaracije) su sve samo ne vjerodostojne veličine temeljem koje bi se mogla određivati stvarna razina onečišćenja.
Kaže se: „novi obračun temeljit će se i (na) broju prijeđenih kilometara.“
Obzirom na snalažljivost našeg naroda ovom odlukom će posebno biti zadovoljni automehaničari. Zašto? Pogodite sami da me netko ne bi optužio da već u startu opstruiram 'genijalnu' odluku naše vlade.
Kaže se: „novi izračun odnosit će se na vozila kategorije M1 (osobna vozila do najviše osam sjedala), koja čine 76% broja registriranih vozila u RH. (…) nije (se) diralo u ekološke naknade za gospodarska vozila jer se nije željelo dodatno pogoršavati tržišnu poziciju prijevoznika.“
Pitanje: ako je cilj novih propisa zaštita okoliša (u skladu s održivim razvojem M.H.) zašto se onda izuzimaju gospodarska vozila koja mnogostruko više zagađuju okolinu od onih kategorije M1? Floskula o pogoršavanju tržišne pozicije povezivati s jednom tako važnom stvari kao što je očuvanje okoliša za mene je deplasirana. Ili pak je to možebitno jedan (posebni) oblik 'održivog razvoja' (kojem je, po mojem mišljenju dosta sklona i njegova glavna zagovornica).
Kaže se: „procjenjuje se da će prema novom obračunu 52 posto vlasnika automobila plaćati manje naknade“.
Ako nova odluka o naknadama zahvaća 76% vlasnika vozila (kategorije M1) i ako se procjenjuje da će od njih 52% plaćati manju naknadu (ne kaže se zašto; da li zbog smanjene emisije CO2 ili manje prijeđenih kilometara), a ne odnosi se na gospodarska vozila, onda ispada da se cijela ta fertutma provodi zbog 0,39% vlasnika vozila koji će plaćati više (koliko? ne zna se).
Iz svega ovoga meni ostaje otvoreno pitanje: sprovodi li se ova akcija zaista zbog očuvanja okoliša ili pak je negdje ipak skriven drugi razlog: „namet na vilajet“ bez obzira na sve demagoške floskule o tome kako će samo 0,39% vlasnika vozila plaćati veće naknade.
Eto kako naša vlada zamišlja doprinos zaštiti okoliša!
Stalno kukamo da nam je slab izvoz. Krivo! Hrvatska izvozi odavno. Počelo je to još prije svjetskih ratova, nastavilo se nakon posljednje negdje početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća, da bi se povijest ponovila nakon Domovinskog rata. Hrvatska je oduvijek izvozila jedan specifični proizvod: radnike. I to ljude koji su sposobni odlučivati o vlastitoj sudbini ne čekajući da im država riješi probleme, upuštajući se hrabro u avanturu dokazivanja na 'svjetskom tržištu'.
U početku je to bila nekvalificirana, polupismena (čak i nepismena) radna snaga. Ali bili su to ljudi dovoljno hrabri (možebitno i očajni) da sudbinu uzmu u svoje ruke. Za državu to i nije bila velika šteta. Za njihovo školovanje, naime, nisu utrošena velika sredstva, a svojim zaradama koje su slali u domovinu pomagali su više nego što je bilo štete njihovim odlaskom.
Nastavilo se sa srednjoškolskim kadrom (medicinske sestre, tehničari), koje je također krasila odlučnost da sami rješavaju svoje sudbine. Njihovo školovanje je već nešto stajalo tadašnju državu, a košta i današnju, no novac koje su i ti ljudi slali svojima u domovinu mogao je biti veličine utrošen za njihovo školovanje.
U tu branšu mogli bi ubrojiti i sportaše, prvenstveno one koji svoj nasušni kruh zarađuju nogama. U početku, jer mlađima od 28 godina odlazak u inozemstvo u početku nije bio dozvoljen, bili su oni koji su već prešli vrhunac svoje karijere. Ubrzo, a pogotovo posljednjih tridesetak godina, u 'nogometnu pečalbu' (u nogometne plaćenike) odlaze sve mlađi i mlađi (čak i maloljetnici) da bi zvjezdane trenutke svoje karijere postizali (ili propadali) u elitnim nogometnim klubovima. Od ovih baš i nije bilo neke financijske koristi za bivšu a pogotovo za ovu državu jer su svoje prihode uglavnom prijavljivali u 'poreznim oazama'. Za uzvrat su ipak, nastupajući za reprezentaciju Hrvatske držali ponosno ruku na srcu dok se svirala Lijepa naša.
Zadnjih dvadeset godina međutim u inozemstvo prvenstveno odlaze visoko obrazovani kadrovi, liječnici, inženjeri, doktori nauka. Radi se o vrhunskim stručnjacima odlučnima da u svojoj struci postignu maksimum. Njihovo školovanje ovu državu (porezne obveznike) staje lijepe novce. No taj profil kadrova kad jednom ode, najčešće se nema namjeru vratiti (barem ne prije umirovljenja) i nema potrebu da svoj novac šalje u domovinu. Oni, dok rade u inozemstvu, ne žele živjeti u zajedničkim barakama, jesti hranu za mačke i pse da bi uštedjeli novac kojim bi onda u domovini gradili kuću barem za pola metra veće od njihovih susjeda.
A sada je kako čitam u novinama došao na red i odlazak specijalaca, ratnika koji su sudjelovali u Domovinskom ratu i stvaranju ove države i još se dodatno školovali kao profesionalni vojnici za obranu domovine. No živjeti se mora, država za koju su se borili nije im u stanju platiti toliko koliko to mogu razne inozemne tvrtke za novačenje plaćenika (primjerice Blackwater), pa pojedinci, za sada u manjem broju, kreću putem njihovih prethodnika – trbuhom za kruhom. U obranu tuđih interesa. I da se razumijemo, pri tome im ni najmanje ne zamjeram (a pogotovo ne zavidim). Sve je to u skladu s globalnom svjetskom situacijom. Uostalom zar i mnogi naši (malobrojni) proizvodni radnici u domovini ne rade ustvari za stranog vlasnika.
Jedino nikako da započnemo izvoziti političare. Njima je izgleda sasvim dobro u ovoj zemlji. Svojim (ne)radom trude se svim silama da na kraju ostanu samo oni. Pitam se je su li pri tome svjesni činjenice da za njih, ako svi sposobni, stručni, odlučni, oni koji hoće i žele raditi i stvarati odu, neće imati tko raditi.
Stari bi latini rekli „Ubi bene, ibi patria“.
Uvod
Zašto naziv „Probranice“?
Ideju mi je dala istoimena emisija na trećem programu HR koja se emitira od 1993. godine donosi najnovije snimke inozemnih izdavača, uz stručnu recenziju autora.
Kako nisam stručnjak za glazbu (to od mene radi punoooo bolje cijenjeni Branimir Pofuk) odlučih da pod tim naslovom povremeno donosim kratke, humorom/satirom/cinizmom obojene, osvrte na najnovije bisere našeg (i svjetskog) društveno-političko-gospodarskog bespuća. Pa krenimo.
* * *
Čitam ovijeh dana u tiskovinama: „Uložili 150 miliona eura, a ni jedan trajekt ne može pristati“. Radi se o trajektnom pristaništu Gaženica (Zadar) koje je upravo dovršeno i koje nije sigurno za ukrcaj i iskrcaj vozila s Jadrolinijih trajekata. Sad kad je sve gotovo, shvatili su u Luci Zadar, pristanište je previsoko za trajekte Jadrolinije (sic!). Zato sada nadležno ministarstvo razmišlja (!!!- prije nije imalo vremena) kako ga popraviti. „Stručnjak“ za pristaništa, uvaženi ministar Siniša Hajdaš Dončić, u Novom listu predlaže da se postave dodatne čelične konstrukcije da bi se omogućilo sigurno pristajanje trajekata.
Pročitavši to odlučih da u ovim svojim prvim „Probranicama“ i sam, kao „stručnjak za pristaništa“, predložim neka alternativna rješenje kako bi pomogao ministru i njegovom ministarstvu. Za razliku od njega ja imam čak tri prijedloga.
Prvi prijedlog predviđa izgradnju zida u moru tako da luka postane jedan veliki bazen. Na jednom dijelu zida treba ugraditi ustavu. Na obali instalirati jake pumpe koje će u bazen upumpavati količinu mora dovoljnu da trajekti Jadrolinije mogu sigurno ukrcavati i iskrcavati kamione i autobuse. Kod pristajanja kruzera, za koje je navodnio visina pristaništa prilagođena, višak mora bi se ispustio preko ustave omogućivši time njihovo nesmetano pristajanje.
Drugi je prijedlog, mislim, nešto prihvatljiviji. On predviđa da se uz pristanište ugradi određeni broj plovećih dokovo (može ih se uzeti od naših brodogradilišta, ne trebaju im baš često) u koje bi ušli trajekti. Upumpavanjem zraka u podvodne kesone smještene na bočnim stranama dokova, dokovi bi se podizali a time bi i trajekti došli na prikladnu visinu koja bi omogućila nesmetani ukrcaj i iskrcaj.
Treći prijedlog je možebitno najbolji. Sve sadašnje trajekte Jadrolinije treba prodati pomorskim državama koje imaju za njih prikladno trajektno pristanište i za dobiveni novac uz pomoć EU fondova sagraditi novu flotu trajekata. Time bi se jednim udarcem riješilo pet problema: problem neadekvatnog pristaništa, problem starih (gotovo isluženih trajekata), obnova flote uz pomoć EU fondova kad nam za druge projekte (kojih doduše baš i nema mnogo) ne daju lovu, zapošljavanje domaćih brodogradilišta i porast BDP-a.
Kaj nisam genijalac!
Još uvijek u Biogradu. Post „Daždi, daždi, daždi…“ je aktualan. Dobro, da budem iskren, meni to osobno i ne smeta. I dalje se držim one narodne: 'hvali more drž se kraja, ja u njega ni do jaja'. Nisam umočio, a ni neću kako stvari stoje, ni nožni palac u more a nekmoli jaja. I što onda radim? Otkako smo ostali sami uglavnom ništa. Posljedica je to što sam zbog ljetnog 'obiteljskog muvinga' i silnih rođendana (čitaj jedenja i pijenje) dobrano 'zahrđao'. Kako moja bolja ˝ ima monopol na gledanje TV (ruku na srce to me ne pogađa osobito) preostalo je samo slušanje radija. Nažalost i tu sam na neki način uskraćen u svom zadovoljstvu. Naime, obzirom na kvalitetu sadržaja prvog i drugog programa HR (o lokalnim stanicama ne želim ni govoriti) pretežno sam orijentiran na slušanje trećeg programa HR. O kvaliteti programa možemo diskutirati no dvije su prednosti HR3 nepobitne: nema vijesti ni reklama. A to je za odmor duše i tijela vrlo važna kvaliteta.
Ipak, kakve sam ja već kurate sreće, i sa slušanjem tog programa u kraljevskom gradu Biogradu imam određenih problema. Pokušavajući ih riješiti primjenjujem tri različita načina slušanja putem mobitela i slušalica. Kako to radim prikazuju slike.
U sobi slušam preko slušalica koje imaju priključni kabel preko tri metra duljine a kako su postavljene vidite na donjoj slici.
< | rujan, 2014 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
opće teme protiv ljudske gluposti i još ponešto
prvi post objavljen 11.12.2007.
e-mail: semper_contra@net.hr
Ceterum censeo EU esse delendam!
srebrozlato
demetra
zvijezda
NF
donabellina
vjetar
mecabg
smijehotvorine
umjetnost biti sam
tomajuda
tok misli
bellarte
japanka 3
grunf
pozitivka
geomir
dinaja
dinaja 2
huc
astro
ET
k.u.p.
sewen
skrpun
fra gavun
crna svjetlost
jedna žena
zvonka
k.moljac
vadičep
alexxl
in patria sua
gorkić
marvivall
Ross
inžinjer
Još uvijek se nadam da ću ih čitati na blogu
brod u boci
pametnizub
borgman
h_cenzuru
žena gaza
proglasi
iva
smisao života
modesti
salome
gosponprofesor
gosponprofesor 2
ET2
Nekad bili sad se spominju
lion
10. Ars
nema garancije
memoari
taradi
dona
zagreb
odmak
bromberg
neverin
effata
Pax et Discordia
kreativka
malo ti malo ja
alkion
ribafiš
cat
novapol
svijet u b
gordy
marchelina
(nađu li se slični to samo znači da nisam jedini "semper contra" na svijetu)
* * *
Svatko ima pravo na svoje mišljenje, ali ga nitko silom nema pravo nametati drugom!
Sve je dobro kad se pomiriš da ništa nije dobro.
Glupo je biti živ a ne moći živjeti.
S osobama kojima je Religija iznad Razuma ne raspravljam o religiji. Jednako tako s osobama kojima je Nacija iznad Čovjeka ne raspravljam o Naciji.
Čovjek je nekad živio među ljudima, danas živi među strojevima, sutra će među robotima.
Narod koji sustavno briše prošlost pišući novu povijest, nikada neće imati budućnost.
Hrvatska je lijepa zemlja, ali ružna država.
Socijalizam/komunizam me naučio da ne vjerujem u ništa kao apsolutnu Istinu.
Najvrednije što je čovjek kao živo biće stvorio su: Umjetnost i Matematika. Bez njega njih ne bi bilo.
Smisao postojanja je stvaranje života. Svrha je naučiti potomke da prežive i naprave isto. I to je sve!
Hrvatska je mala zemlja velikog kriminala.
Zdravog ljudi posjećuju rijetko, bolesnog često, a na pogrebu se skupe svi znani i neznani.
Bolje je biti mrtav nego živ a ne moći živjeti.
Bethoven je svoju glazbu slušao, ali je nije mogao čuti.
Spomenici čovjeku lako se ruše, ali njegova djela ostaju.
Kapitalizam je savršen poredak za nesavršen ljudski rod.
Ateist/agnostik treba biti bolji čovjek od vjernika. Njemu nema tko oprostiti grijehove, dok će vjerniku oprostiti Bog.
Misliti je za mnoge ljude najteža aktivnost.
Kakav je ispao, možda je Bog čovjeka stvorio samo na svoju sliku.
Lako je djecu praviti ali ih je teško odgajati.
Među glupanima i pametan postane glup. Obrat ne vrijedi.
Vlast daje manje prava dajući veće obaveze. Puk traži veća prava tražeći manje obaveza.
Apsurd čovjekovog života: ako mu nije lijep ne želi živjeti, ako mu je lijep ne želi umrijeti.
Svi naši političari mora da su izučili molerski zanat. Farbaju nas već četvrt stoljeća.
Ratovi su dokaz da svijetom vladaju budale.
I u mraku totalitarizma kao i u bljesku demokracije narod ne vidi što radi vlast.
Svaki rat protiv budala je unaprijed izgubljen!
Pravi domoljub živi u inozemstvu, Hrvatsku nosi u srcu a euro ili dolare u džepu.
Ljudski rod evolucijski je vrhunac s kojeg će se survati u ponor kojeg je sam stvorio.
Pravi borci za ideale spremni su dati svoje živote. Je su li današnji borci za očuvanje okoliša spremni učiniti isto?
Da li je dilema tanjur - tanjir važnija od dileme je li on pun ili prazan?
Princip djelovanja političkih garnitura: „Prije njih nije bilo ničega, poslije njih neće ostati ništa."
Da ne proizvodimo komunjare i ustaše proizvodili bi automobile.
Na ono što je važno mali čovjek ne može utjecati, na ono što može nije važno.
Štuje Boga, al ga psuje, jer ga ne poštuje!
Revolucije pokreću idealisti, plodove beru karijeristi.
Nikako ne mogu shvatiti mentalni sklop mnogih religioznih ljudi: klanjaju se bogovima, poklanjaju mrtvima cvijeće i ubijaju žive. Sve u ime istih bogova.
U očekivanju da mu prođe ružan trenutak u životu prošao mu je neprimjetno cijeli život.
Vjera, religija i Crkva nisu jednoznačnice. Mnogi to ne znaju ili ne shvaćaju.
Vjenčanja sve glamuroznija, trajanje brakova sve kraće.
Nije sve u novcu, ali u svemu je novac.
U prošlosti ljudi su znali jesu li robovi ili slobodni. Danas ljudi misle da su slobodni iako su robovi.
Naporno je biti s ljudima, ružno je biti sam, ali najteže je među ljudima biti sam.
Čovjek treba biti ili Einstein ili čobanin na Vlašiću.
Hrvati gledaju u prošlost jer ne vide budućnost.
Lažući, lašci na kraju prevare samo sebe.
Teist u Kristu traži Čovjeka, ateist/agnostik u Čovjeku traži Krista.
Strah da će nuklearna bomba uništiti svijet je neopravdan. Svijet će uništiti – smeće.
I politika i religija obećavaju raj a donose pakao.
Mlade treba liječiti. Starima omogućiti da umru dostojanstveno.
Poznanstvo, prijateljstvo, ljubav, brak, dosada.
Čovjek je čovjeku – čovjek. Ono drugo je uvreda za vuka.
Nedostaju mi Ljudi. A tako ih je malo.
Čovjek ne dolazi svojom voljom na svijet niti mu je dozvoljeno da ga svojom voljom napusti.
Nikad nisam sâm. Uz mene je uvijek moje drugo ja. Ponekad mi je teško s njime.
Dok hrvatska se srca slože i pluto potonut može.
Nedostaje mi ljubavi jer je ne znam ni davati ni primati.
Lojalnost i poltronstvo dijeli tek tanka linija.
Glup čovjek nije opasan, ali postaje ako toga nije svjestan.
Umjetnost je dar Boga, politika Sotone.
Da bi čovjek gledao trebaju mu oči, a da bi vidio treba mu vizija.
Čovjek snuje, Bog određuje...a žena naređuje!
Nije li neobično da se oni koji vjeruju u vječni život boje smrti?
Da je zemlja od zlata ljudi bi se tukli za šaku blata.
Domoljubi Domovinu brane i izgrađuju a ne prodaju i potkradaju.
Domoljublje se čuva u srcu, a ne na srce položenom rukom.
Istina je da jabuka ne pada daleko od stabla ali se ipak može daleko otkotrljati.
Mnogi će lakše pokrenuti planinu nego usne i reći: oprosti!
Tražeći djetelinu s četiri lista izgubio je sreću.
Pravilo spokojnog življenja.
Prigušeno govoriti, prigušeno raditi, prigušeno slušati radio, prigušeno misliti, prigušeno živjeti!
Komunisti su zakonom oduzeli imovinu pojedincu, demokrati narodu.
Vrag nije crn kako se riše, crnji je.
Čovjek odlazi, samo njegova djela ostaju. Dobra ili loša.
Vojnici su školovani ljudi s diplomom za ubijanje.
Nuklearna bomba može uništiti čovjeka, komunikacijska bomba njegovu privatnost. Obje njegovu slobodu.
Pojedini roditelji svoju djecu doživljavaju kao kućne ljubimce. Kad im dosade prepuste ih ulici.
Država ne daje ništa. Samo uz proviziju prebacuje iz džepova jednih u džepove drugih.
Borac protiv tiranije istovremeno je i heroj i terorist.
Golemo materijalno bogatstvo može se steći samo pljačkom banke ili pljačkom naroda.
Samo ljubav može probuditi Čovjeka u čovjeku, ali ona je tako rijetka kao biser u školjci, dijamant u tamnim njedrima zemlje ili zrnce zlata u rijeci.
Ništa se ne mora osim umrijeti i sve se može osim izbjeći smrt!
Kao što jedno zrno tvori hrpu, tako i jedan čovjek tvori čovječanstvo!
Umjetnost je jedino što čovjeka razlikuje od životinje!
Ubiješ li čovjeka ubio si jedan od milijardi svjetova.