Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sempercontra

Marketing

Probranice 1

Uvod

Zašto naziv „Probranice“?
Ideju mi je dala istoimena emisija na trećem programu HR koja se emitira od 1993. godine donosi najnovije snimke inozemnih izdavača, uz stručnu recenziju autora.

Kako nisam stručnjak za glazbu (to od mene radi punoooo bolje cijenjeni Branimir Pofuk) odlučih da pod tim naslovom povremeno donosim kratke, humorom/satirom/cinizmom obojene, osvrte na najnovije bisere našeg (i svjetskog) društveno-političko-gospodarskog bespuća. Pa krenimo.

* * *

Čitam ovijeh dana u tiskovinama: „Uložili 150 miliona eura, a ni jedan trajekt ne može pristati“. Radi se o trajektnom pristaništu Gaženica (Zadar) koje je upravo dovršeno i koje nije sigurno za ukrcaj i iskrcaj vozila s Jadrolinijih trajekata. Sad kad je sve gotovo, shvatili su u Luci Zadar, pristanište je previsoko za trajekte Jadrolinije (sic!). Zato sada nadležno ministarstvo razmišlja (!!!- prije nije imalo vremena) kako ga popraviti. „Stručnjak“ za pristaništa, uvaženi ministar Siniša Hajdaš Dončić, u Novom listu predlaže da se postave dodatne čelične konstrukcije da bi se omogućilo sigurno pristajanje trajekata.

Pročitavši to odlučih da u ovim svojim prvim „Probranicama“ i sam, kao „stručnjak za pristaništa“, predložim neka alternativna rješenje kako bi pomogao ministru i njegovom ministarstvu. Za razliku od njega ja imam čak tri prijedloga.

Prvi prijedlog predviđa izgradnju zida u moru tako da luka postane jedan veliki bazen. Na jednom dijelu zida treba ugraditi ustavu. Na obali instalirati jake pumpe koje će u bazen upumpavati količinu mora dovoljnu da trajekti Jadrolinije mogu sigurno ukrcavati i iskrcavati kamione i autobuse. Kod pristajanja kruzera, za koje je navodnio visina pristaništa prilagođena, višak mora bi se ispustio preko ustave omogućivši time njihovo nesmetano pristajanje.

Drugi je prijedlog, mislim, nešto prihvatljiviji. On predviđa da se uz pristanište ugradi određeni broj plovećih dokovo (može ih se uzeti od naših brodogradilišta, ne trebaju im baš često) u koje bi ušli trajekti. Upumpavanjem zraka u podvodne kesone smještene na bočnim stranama dokova, dokovi bi se podizali a time bi i trajekti došli na prikladnu visinu koja bi omogućila nesmetani ukrcaj i iskrcaj.

Treći prijedlog je možebitno najbolji. Sve sadašnje trajekte Jadrolinije treba prodati pomorskim državama koje imaju za njih prikladno trajektno pristanište i za dobiveni novac uz pomoć EU fondova sagraditi novu flotu trajekata. Time bi se jednim udarcem riješilo pet problema: problem neadekvatnog pristaništa, problem starih (gotovo isluženih trajekata), obnova flote uz pomoć EU fondova kad nam za druge projekte (kojih doduše baš i nema mnogo) ne daju lovu, zapošljavanje domaćih brodogradilišta i porast BDP-a.

Kaj nisam genijalac!


Post je objavljen 12.09.2014. u 19:07 sati.