20.11.2022., nedjelja

Prokletstva ljubavi

Ovaj naslov je ime jedne Ujevićeve poeme, koju ne mogu nać nigdi na netu. Pjesma govori o tome kako Ljubav nije neka sladunjava stvar, nego krajnje ozbiljna i kako Ljubav često traži žrtvu od nas, traži da podnesemo muke. Jedan primjer življenja Ljubavi je od osobe koju svi znamo, od Isusa Krista. Ja vjerujem da je Isus stvarna historijska ličnost, samo da je čovik, a ne neka božanska inkarnacija i slično. Isus je, ako ćemo virovat Bibliji, znao da će ga razapet i nije pobjegao nego je bio Ljubav do zadnjega daha. Ironija je da je crkva od Isusa napravila idola i da i dan danas poziva na ubijanje ljudi u ime Isusa. Tako je za vrime inkvizicije masu ljudi živjelo Ljubav tako što su prkosili crkvi pod cijenu života. I danas, ljudi umiru i ispaštaju zbog Ljubavi prema ljudskom rodu. Uzmimo primjer Navaljnog i ostalih Rusa koji, znajući šta ih čeka, kritiziraju Putina. Turke koji kritiziranu Erdogana. Kritičare režima u Kini, Iranu, Afganistanu, Saudijskoj Arabiji. I borce protiv klike na zapadu, koji razotkrivaju šta rade zapadne zemlje i kompanije u zemljama “trećeg svijeta”.I kod nas novinari riskiraju svoje živote koje u nekim slučajevima i gube. Ja ću priznat, ja nisam spreman riskirat svoj život živeći Ljubav. Ja bi je izdao, kad bi došlo stani – pani. Bar za sad tako mislim. Zato veliko hvala svim onima koji žive Ljubav pod svaku cijenu. I za kraj, jedna strofa Ujevićeve pjesme, koju znam napamet ( znao sam i cijelu pjesmu al sam je zaboravio). Ev strofe

Ljubav traži da je kao ženu tuku
I ljepotu muče sirovi muškarci
Pa kad nju golu i blistavu svuku
Kaplje krvi piju, rubom druma jarci

- 23:08 - Komentari (4) - Isprintaj - #