Vjerovatno jedna od najpoznatijih ličnosti rođenih u Parizu zadnjih par stoljeća bila je ličnost Rudolfa Diesela, izumitelja dizel-motora. Rođen je 18. marta 1858. godine, u familiji njemačkih imigranata. Mali Rudolf je morao zajedno sa familijom iseliti se iz Francuske, nakon izbijanja rata sa Njemačkom 1870. godine. Tamo je familija Diesel živjela u neimaštini, pa je mali Rudolf otišao k stricu u Muenchen. On mu je omogućio da završi Višu tehničku školu. Kao dobrog studenta zapazio ga je inženjer Karl Linde, pronalazač rashladnog stroja. Pošto je dobro vladao francuskim, poslao ga je u Pariz, u filijalu njegove tvornice rashladnih uređaja. Već 1881., u svojoj 23. godini Rudolf Diesel je bio postao direktor te pariške tvornice.
No, već par godina kasnije, mladi Diesel se počeo baviti mišlju kako bi izradio motor, koji bi trošio manje goriva, te bolje iskorištavao toplinu izgaranja. Mladi inžinjer sve se više počeo baviti toplinskim strojevima. Došao je do zaključka da bi mašine mogle koristiti jeftinije i manje opasno gorivo, nego što je to benzin.
Ottov [Nikolaus Otto, 1832 – 1891] benzinski motor pokušao je pokrenuti plinskim uljem, uljem koje se dobiva iz nafte jeftinijom preradom. Ideja je bila da dok se klip spušta u cilindar, da se pusti kroz usisni ventil samo zrak. Kako se klip bude dizao, tako će tlačiti zrak u cilindru, razmišljao je. Taj će zrak biti ugrijan i užaren, od sabijanja. Zrak će se toliko ugrijati da će zapaliti ulje. Uštrcati će u glavu cilindra ulje, no, tek u onom trenutku kada ono treba planuti. Svi su Dieselovi proračuni bili dobri, pa ipak nije mu uspijevalo upaliti ulje.
Kako ide dalje priča, sa Dieselovim novim izumom, saznajemo u knjizi „Od pješaka do rakete“ ing. Petra Mardešića.
„Jedne je večeri Diesel došao kući umoran i zdvojan. Mučila ga je jaka glavobolja. Nije imao volje da sa ženom pođe u kazalište, premda je ona već kupila ulaznice. Da ga malo osvježi, žena uzme kolonjsku vodu, i štrcaljkom je rasprši po njegovu čelu. Diesel je bezvoljno sjedio, ali kada mu je fini mlaz kolonjske vode orosio čelo, naglo je skočio. 'Dosjetio sam se, sad znam što treba uraditi!', uzbuđeno je kliktao i hodao gore-dolje po sobi. 'Takvu štrcaljku treba izraditi i raspršiti ulje u sitne kapljice, ono će sigurno planuti' Otišao je sa ženom u kazalište, ali nije gladao predstave, nego je na poleđini programa crtao prvu sapnicu za rasprskavanje ulja. Sutradan je odmah navrh cilindra ugradio sapnicu s raspršivačem, sve je namjestio kako treba i okrenuo zamašnjak motora. Kad je stap sabio zrak i užario ga, uštrcao je kroz raspršivač oblačić ulja. Ono se zapalilo, i motor se pokrenuo. Uspio je. Izumio je motor nove vrsti.“
Kao i Rudolfu Dieselu, i meni se 'upalila lampica' zbog te kolonjske vode sa raspršivačem. Usporedba sa stanicom, te procesima u njoj bila je gotovo trenutna, pogotovo kada sam malo bolje promotrio crtež uz tekst u Mardešićevoj knjizi, akoji prikazuje rad četvrotaktnog dizel motora. Dakle, opis ta 4 takta uvjerljivo me je podsjetio na ovaj moj citat iz posta „Kako Mjesec utiče na morske mijene?“, čini mi se negdje sa kraja prošle ili početka ove godine.
„Moje je mišljenje, da u Solarnom sistemu vlada zapravo interakcija 4 sile, po dvije pozitivnog i dvije negativnog predznaka. Ono što drži Zemlju u orbiti oko Sunca, nije neka apstraktna jednosmjerna sila. To je jedno intrinzično međudjelovanje atraktivne sile Sunca (+), repulzivne, odbojne sile Zemlje ((-), kontraktilne sile Sunca (-), i ekspanzivne sdile Zemlje (+).“
Dalje u tekstu sam napomenuo kako „iste sile djeluju i u atomu“, a sada na to dodajem i pretpostavku, kako iste sile također djeluju i u stanici (ćeliji). [Inače smatram da je 'ćelija' prikladniji izraz, zato jer asocira na zatvorenu prostoriju, dok 'stanica' asocira na neku postaju, autobusnu ili željezničku.]
Dakle, ovako bi izgledale te 4 faze (prvo kod dizel.motora, potom kod stanice):
1. takt – usis [atrakcija]
U njemu se klip spušta, te kroz usisni ventil usisava zrak, koji ispunjava unutrašnjost cilindra.
Ovaj prvi takt bi kod stanice predstavljao usisavanje kisika i hranjivih tvari, pomoću hemoglobina i plazme.
2. takt – sabijanje [kontrakcija]
Ventili su zatvoreni. Klip se diže i u cilindru sabija zrak koji se grije.
Ovaj drugi takt kod stanice predstavlja povećanje (elektro)osmotskog tlaka u stanici. Na ovu drugu fazu u stanicu – jasno, utiče sistola – stezanje lijeve srčane klijetke. Krv je snažno potisnuta, tlak se povećava, ne samo u arterijama, već i u samoj stanici. Stanica se kontrahira, povećava se tlak i temperatura. (Primjer vrlo jednostavan: podignemo bučicu, osjećamo i napetost, i toplinu u mišićnim stanicama bicepsa, npr.)
3. takt – ekspanzija [ekspanzija]
Sisaljak uštrca ulje. Ono se zapali i eksplodira, a plinovi tjeraju klip prema dolje.
Kod trećeg takta u stanici, ubrizgavaju se u 'elektromotor' stanice, odnosno mitohondrij, hranjive tvari i O2. I ovdje dolazi do eksplozije (ne do detonacije, kao ni kod dizel motora, već do kombustije, odnosno sagorijevanja).
Oksidacijom razlomljenih šećera stvara se ATP, molekula koja predstavlja 'nosača energije' u živom organizmu. Ovo je bio-energija ona koja omogućava normalno funkcioniranje i u krajnjem život stanice i kompletnog organizma.
4. takt – ispuh [repulzija]
Klip se diže i kroz otvoreni ispušni ventil ispuhuje plinove izgaranja iz cilindra.
Četvrti takt u stanici predstavlja 'ispuhivanje' ugljičnog dioksida i drugih otpadnih tvari nastalih tokom procesa biološke oksidacije u stanici.
Stanica, kao i organizam, predstavlja koloidni sistem. Koloidi su supstance koje su raspršene u obliku (električki) nabijenih molekularnih nakupina (miceliji), ili makromolekula. Opća enciklopedija navodi da su tipični i najvažniji u prirodi, kao i u tehnici koloidi kod kojih je disperzno sredstvo tekućina, a disperzna faza čvrsta tvar (suspenzoidi). No, veli se da se u suspenzoide također ubrajaju i oni, kojima je disperzno sredstvo ili faza plin, kao što su recimo aerosoli. S obzirom da su koloidno sistemi po svojoj prirodi električki, takvi su onda i procesi u cilindrima dizel motora, ali također i u rasplinjaču kod benzinskih motora. (Rasplinjač je uređaj koji raspršuje benzin u maglu veoma sitnih kapljica [aerosol] i miješa ga sa zrakom u tačno određenom omjeru.)
U postu iz februara 2012. sam bio nešto malo pisao o inteligentnom dizajnu "arhitekta univerzuma" i logično se nameće pitanje, da li i ovozemaljski arhitekti i dizajneri pribjegavaju istom triku. Meni se čini da da, jer, u osnovi, što se tiče kreiranja formi, sve se svodi na isto - malo širenje mreže, i malo skupljanje mreže. To se lijepo može vidjeti na ovim mojim primjerima dizajna malih auta - svi su oni bili napravljeni pomoću formi većih auta. Bolje će ispasti jasno, pomoću programa za dizajn auta, ali donekle je to izvodljivo i pomoću photoshopa. (Ovo je također jedan primjer). Baš kao što je to kod D'Arcy Thompsona, koji se spominje u tom postu, od 07. 02. 2012.
A što se tiče New Age muzike, mnogi su u zabludi ako misle da je ona nastala tek negdje 70tih ili čak 80tih. Poslušajte npr. kompoziciju "Ebb Tide" Frank Chucksfielda, i biti će vam jasno.
Promatrajući i proučavajući top-liste, historičari pop muzike su tokom vremena nailazili na čitave nizove sinhroniciteta. Pretpostavljam da među ovom, ne baš brojnom skupinom i nema baš dobrih poznavalaca lika i djela Gustava Carla Junga, Švicarca koji je iznašao pojam sinhroniciteta (neuzročnog, ali smislenog povezivanja pojava). Stoga, kada bi naišli na nekakvo „smisl3eno podudaranje“ u riječima i brojevima sa top-lista, sve bi to tumačili kao veću ili manju koincidenciju, ili slučajnost.
Što se mene tiče, kao dobrog poznavaoca i jednog i drugog, mogu ukratko reći da za mene postoje sinhroniciteti nižeg stepena (koji se mogu nazvati i slučajnim), te oni višeg stepena, ili sinhroniciteti u punom smislu te riječi.
Zato sam odlučio poduzeti jedan mali eksperiment, i utvrditi one najbitnije sinhronicitete, na britanskoj top-listi iz 1950-tih godina. Kao prvo, probao sam naći podudarnost u riječima iz naslova pjesme (ili imena izvođača) u „new entry-jima“ na top-listi, unutar 1 tjedna, što će reći onih, koji su istovremeno ušli, na isti dan, ili pak u razmaku od 7 dana. E sada – u prvu grupu bih ubrojio one riječi koje se i inače često ponavljau. To su npr. „love“ i „you(r)“ i druge lične zamjenice. U drugu grupu bih ubrojio neke manje izgledne sinhronicitete – riječi koje su identične, ali nisu česte, te dvije ili više identičnih riječi. No, isto tako i niz podudarnosti po smislu riječi, iz naslova ili imena izvođača, ili pak pozicije na top-listi. Podaci su iz top-lista časopisa „New Musical Express“. Uvjerite se i sami, neki su podaci odista zapanjujući!
- Dana 14.02.1953. na top listu ušla je grupa Stargazers sa pjesmom BROKEN WINGS. Lijevo od naziva pjesme je broj 11, dakle na toj poziciji je ušla. Na 1. mjestu te top-liste je Perry Como, sa DON'T LET THE STARS GET IN YOUR EYES. Nazvi njegove pjesme smisleno se podudara sa nazivom grupe Stargazers (tj. kao da im Perry nešto poručuje svojim naslovom). Lijevo od naslova su također dvije jedinice [1 1], odnosno pozicija ovog, i prošlog tjedna. No, tu podudaranjima nije kraj. Pjesma grupe Stargazers dolazi do prve pozicije 11. aprila 1953. Dakle, opet imamo dvije jedinice. Ako pogledamo na vrh top liste od prošlog tjedna, vidimo da i ona ima dvije jedinice. Osim toga podudara se pomoću riječi iz naslova (SHE WEARS RED FEATHERS), zato jer spominje 'perje', a kod Stargazersa to su (ptičja) krila. Neposredno prije nego što sam ovo napisao, u knjizi C.G. Junga o sinhronicitetu naišao sam na slijedeći citat: „... u babilonskom zagroblju [su] duše nosile 'haljinu od perja' i da se u drevnom Egiptu ba ili duša predočavala pticom...“
- Dana 4. aprila 1953. na top listu , kao „new entry“ ulazi duet Doris Day and Johnnie Ray (MA' SAYS, PA' SAYS). Zauzimaju poziciju br. 12. Naslov pjesme ima 12 slova. Tačno 12 mjeseci kasnij, 3. aprila 1954. Doris Day (SECRET LOVE) ulazi kao 10. na top listu. Naslov pjesme ima 10 slova. Odmah slijedeći tjedan ulazi Johnnie Ray (SUCH A NIGHT) na identičnoj poziciji (10.) Naslov pjesme ima ponovo 10 slova. Dana 8. maja oni se 'zaključavaju' na 1. odnosno 2. poziciji (opet brojevi 1 i 2), i u tom 'položaju' ostaju tačno – 8 tjedana. Doris Day ima u imenu 8 slova, a Johnnie Ray – 10! Pjesma koja odmah potom stiže na 1. mjesto (CARA MIA) ostaje na njemu – 10 tjedana.
- Dana 21. maja 1955. na 1. mjestu je Tony Bennett sa STRANGER IN PARADISE. Kao „new entry“ na poziciji br. 20 ulazi Johnnie Ray (PATHS OF PARADISE). Zbrojimo li njihove pozicije (20+1) dobijamo dan objavljivanja top liste (21.)
- Dana 12. marta 1955. na 1. mjestu je Tennessee Ernie Ford (GIVE ME YOUR WORD). Na 2. mjestu je Ruby Murray (SOFTLY, SOFTLY). Ovdje dolazi do izražaja brojka 6. Zadnja 3 slova naslova i prezimena kod prvoga izvođača su identična (3+3=6). Pjevač ima u imenu ukupno 6 slova koja su udvojena (nnssee). Pjevačica ima 6 slova u prezimenu, a njezin naslov pjesme ima riječ od 6 slova, koja se dvaput ponavlja. Njih dvoje u ovom položaju ostaju, naravno – 6 tjedana. To nije sve. Na sam vrh će doći odmah potom pjesma koja u naslovu ima 6 riječi (CHERRY PINK AND APPLE BLOSSOM WHITE). Pravo tek dolazi. I ime grupe, da i ono – ima 6 riječi – Perez 'Prez' Prado and His Orchestra. Ne treba ni reći da je pjesma provela na prvoj poziciji, ni manje ni više nego 6 tjedana (od toga 2 tjedna prije T. Bennetta, te 4 nakon njega).
- Dana 30. jula 1955. na prvo mjesto došao je Slim Whitman (ROSE MARIE). Njegovo ime i prezime sadrži 11 slova. Pogađate koliko je tjedana proveo na 1. mjestu – da, tačno 11 tjedana, sve do 8. okotobra.
- Dana 17. marta 1956. došla je na 1. mjesto pjesma grupe Dream Weavers, IT'S ALMOST TOMORROW. Ima u naslovu 17 slova, što predstavlja podudarnost sa datumom. Na prvom mjestu ju je zamijenila POOR PEOPLE OF PARIS; pjesma koja isto tako sadrži 17 sloava, dana 14. aprila 1956. Izvođačica Winifred Atwell ima 14 slova u imenu i prezimenu, što se opet podudara s datumom.
- Dana 5. maja 1956. došla je na 1. mjesto NO OTHER LOVE Ronnie Hilton-a. Zajedno, naslov i izvođač sadrže 5 riječi. Podudarnost također s datumom – dan, mjesec i godina sadrže broj 5. Ostaje na prvoj poziciji 6 tjedana, što se podudara s brojem slova u imenu, te sa brojem slova u prezimenu.
- Dana 22. septembra 1956. na prvo mjesto dolazi Anne Shelton sa LAY DOWN YOUR ARMS. Naslov ima 4 riječi, ime izvođačice 4 slova. Datum (2+2=4). Na prvom mjestu je mijenja pjesma sa također 4 riječi u naslovu, A WOMAN IN LOVE,i ta pjesma, jednako kao i prethodna, ostaje na prvom mjestu – 4 tjedna. Dana 3. novembra i drugoplasirana je pjesma u znaku istog broja. Naime naslov (HOUND DOG) i izvođač zajedno sadrže 4 riječi. Lijevo od naslova (pozicija ovog i prošlog tjedna) daje opet 2+2=4.
- Dana 17. novembra 1956. na prvo mjesto dolazi JUST WALKING IN THE RAIN, izvođača Johnnie Ray-a. Zajedno naslov i ime sadrže 7 riječi, a pjesma je na vrhu top liste ostala 7 tjedana.
- Dana 13. aprila 1957. na prvo mjesto je izbila pjesma CUMBERLAND GAP. Sadržo 13 slova. No, to nije sve, jer i ime i prezime izvođača također sadrži 13 slova – Lonnie Donegan. Sa prve pozicije ju je skinula pjesma ROCK-A-BILLY Guy Mitchella. Lijevo od naslova su brojevi 1 i 3 (pošto je prošli tjedan bila treća. Treba reći i to, da je na 13. mjestu dana 13. aprila bio – Guy Mitchell.
- Dana 29. novembra 1958. na prvo mjesto stiže HOOTS MON, izvođač se zove Lord Rockingham's XI. Ovdje je više nego očita simbolika broja 11, koji se inače u numerologiji smatra nesretnim brojem. No, da to ne bude sve, pobrinula se pjesma i izvođač sa pozicije 11., tog 29. novembra daleke 1958. godine – TEA FOR TWO CHA-CHA – Tommy Dorsey Orchestra starring Warren Covington. Igrom sinhroniciteta naslov pjesme i izvođač sadrže – 11 riječi.
- Dana 28. marta 1959. na prvom mjestu je SIDE SADDLE, izvođač je Russ Conway. Naslov i izvođač sadže 4 riječi, jedna riječ u naslovu sadrži 4 slova, druga riječ (fonetski) sadrži 4 glasa (sedl), ime izvođača ima 4 slova. Na 4. poziciji top liste je sličan slučaj: MY HAPPINESS – Connie Francis. Zajedno naslov i ime sadrže 4 riječi, te ime pjevačice, fonetski, sadrži 4 glasa (koni). Russ je bio 4 tjedna na prvom mjestu. Kada je bio drugi tjedan zaredom na vrhu, datum je glasio: 4. april 1959.
- Dana 4. jula na prvom mjestu je DREAM LOVER, Bobby Darin. Radi se o sličnoj simbolici sa prethodnim sinhronicitetom, također je u znaku broja 4, jer je pjesma ostala na samom vrhu ravno 4 tjedna.
- Dana 12. septembra 1959. imamo kao prvu ONLY SIXTEEN. Podudarnost je u broju 12, pošto ime i prezime sadrže 12 slova. Ni izvođač, ni pjesma na 12. poziciji ne odgovaraju u smislu sinhroniciteta. Ipak, nečeg ima. Gledamo lijevo i vidimo broj 16 (pozicija od prošlog tjedna), dakle podudara se sa brojem iz naslova prvoplasirane pjesme. Da pogledamo i pjesmu pod rednim brojem 16 – A BIG HUNK OF LOVE, Elvis Presley. Ime i prezime izvođača sdadrži 12 slova, a lijevo vidimo da je prošli tjedan bio na 12. poziciji.
Dana 5. decembra 1959. na prvo mjesto top liste dolazi WHAT DO YOU WANT? i Adam Faith. Na drugom mjestu je, začudnom podudarnošću, pjesma koja u potpunosti inkorporira prethodni naslov – WHAT DO YOU WANT TO MAKE THOSE EYES AT ME FOR. Tri tjedna su u takvom položaju, a onda slijedeća 4 tjedna Emile Ford dolazi na prvo, a Adam Faith na drugo mjesto. Emile Ford je bio na 1. mjestu 5 tjedana.
< | prosinac, 2015 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Moja alternativna vizija duhovnosti novog doba i zavjera Novog svjetskog poretka
Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV
Blog.hr
Blog servis
Igre.hr
Najbolje igre i igrice
Forum.hr
Monitor.hr