05

nedjelja

listopad

2014

Markićka pojma nema! (birajmo program, a ne imenom)

Moje neslaganje s inicijativom promjene izbornog zakona, koju popularno nazivaju Biranje imenom i prezimenom je nedvojbeno.


Spajanjem dvaju domova Hrvatskog sabora (ukinut je Županijski dom) usvojena je zakonska izborna regulativa nadomještanja teritorijalne zastupljenosti zastupnika u Hrvatskom saboru. Ustavna odredba o mogućosti samo jedne izborne jedinice je diletantizam. (To je politički manevar suprostavljanja HDZ-u kojeg smatraju jakim na ruralnim uporištima, ali ja se neću slagati sa milijun zagrepčana (jer me ne zanimaju njihovi interesi ... neće me nadglasati)). Inicijativa nudi neprincipijelno zajedništvo (teritorijalno), ali i političku prevlast (nadglasavanjem). (Markićka pojma nema ...!)
Inicijativa (nesmotreno i površno) predlaže promjene koje duboko zadiru u postojeće Ustavom zagarantirane slobode i zakone o kojim inicijativa (diletantski) ne iznosi obrazloženja ili mišljenje.
Ustavom je zagarantirana sloboda političkog djelovanja (pa bi npr. zabrana predizbornih koaliranja bilo kršenje Ustavnog prava).

Predizborno koaliranje je usklađivanje (zainteresiranih) strana, uviđajući nemogućnost ostvarenja ciljeva u Saboru u samostalnom izbornom natjecanju i regrupiranje i promjena izbornih programa u svrhu postizanja što boljeg rezultata.
Ukratko, kad netko svojim programom nema dovoljno glasača mora nešto poduzeti (mijenjati program).

Uvijek sam bio zagovornik biranja programa, a ne imenom i prezimenom. U Saboru se zastupaju interesi (politika je interesni oblik organiziranja). Koaliranje poslije izbora (unatoč mojim izbornim očekivanjma), zbog promjene programa može bitno odstupati od onog za što sam kao glasač dao svoj glas. (Tko će tada biti kriv?)

Dosadašnja izborna regulativa omogućava nezavisne izborne liste (koje u pravilu zbog nekontinuiranog političkog djelovanja teže popularnosti kandidata s nekog drugog područja ljudskog djelovanja ...). Zašto bi poznati sportaš ili muzičar bio uspješan političar (zastupnik u Saboru)?

Nepostojanje kontinuiteta političkog djelovanja zapravo je po sebi indikator ozbiljnosti takvih lista ..! (Ne smeta ih vlastito propuštanje rada za javno dobro, ali očekuju kako će netko vrlo kvalitetno raditi za to dobro koje će i oni uživati ...??)
Nisu kod nas političari uzrok krize (mada su ovu, kao i stoljeće hrvatske krize prouzročili orjunaši-komunisti-ateisti u službi sovjetsko-ruske agenture), već većina koja ne ulaže nikakv trud za postizanje javnog dobra ...
Zbog lijenosti, straha, neznanja, ...

Biranje programa (koji je sastavljen prije izbora) kao glasača me stavlja u ravnopravan položaj (s ostalim politički organiziranim ili neorganiziranim pojedincima i grupama), pruža mi moje ustavno (izborno) pravo. Inicijativa je višestruko izvitoperila izborno pravo svakog građanina-birača Republike Hrvatske.
Ja sam birač, imam pravo glasovati (i glasujem za program).

Hoću glasovati za program (i tražim odgovornost onih koji su se izborno natjecali da zastupaju ono za što sam glasovao ...). Jesu li oni koalirali prije ne zanima me (ne zanima me niti ima li koji nobelovac u Saboru ...), niti kako se tko zove. Neka zastupaju ono za što sam dao glas, i neka odgovaraju (meni, glasaču) za ono što su istakli kao izborni program.