AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

ponedjeljak, 23.05.2016.

INTERREG CENTRAL EUROPE – PROJEKTNO PARTNERSTVO


ZA PROJEKT JE POTREBNO IMATI IDEJU!

Program transnacionalne suradnje INTERREG Središnja Europa 2014.- 2020. imao je u Zagrebu 18. 5. 2016. Nacionalni info dan. INTERREG je dio kohezijske politike EU i glavni instrument za suradnju iznad granica kako bi se osigurala teritorijalna kohezija. Info dan održale su za tridesetak zainteresiranih pojedinaca mr. oec. Krunčica Rakić iz Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU RH i Mirjana Dominović konzultantica koja radi u Beču u centralnom program INTERREG Europe. Krunčica Rakić mr. oec je nacionalna kontakt točka za informacije o Interreg programu, kruncica.rakic@mrrfeu.hr U tijeku je rok za dostavu projektnih prijedloga a prijave se primaju do 23.lipnja 2016. Procedura prijave u ovom pozivu je u jednom koraku. Buđet INTERREG Central Europe iznosi 10,7 milijardi eura. Suradnja je predviđena kroz 107 prekograničnih, i regionalnih programa, u držvama i između država: Austrije, djelomično Njemačke i djelomično Italije, sa 80% sufinanciranja iz EU te Mađarske, Poljske, Slovačke i Slovenije Hrvatske i Češke sa 85% sufinanciranja programa.

Image and video hosting by TinyPic

Projekti su zamišljeni na način da u njima sudjeluju najmanje tri financijska partnera iz tri države, s tim da su dva locirana na području Središnje Europe, a maksimalno 12 partnera. Cjelokupni buđet projekta može dosizati vrijednost do dva milijuna eura. Projekti manje ili veće vrijednosti prihvatljivi su u iznimnim slučajevima. Preporučeno trajanje projekta je od 30-36 mjeseci, s naglaskom na maksimalno trajanje do 42 mjeseca.
Financijske alokacije prema prioritetima su slijedeće: 1. Prirodni i kulturni resursi 88,8 milijuna 2. Inovacije 69 milijuna eura 3. Niska razina emisije CO2 44,4 milijuna eura 4.Promet 29,6 milijuna eura.


ŠTO SU PRIORITETI U IZRADI PROJEKATA INTERREG Central Europe?

PRIORITET BROJ 1 SU INOVACIJE: Očekuje se suradnja u području inovacija u svrhu povećanja konkurentnosti središnje Europe.
Specifični cilj je održiva veza između sudionika iniovativnih sustava s ciljem jačanja regionalnog kapaciteta za inovacije. To podrazumijeva poboljšati vještine i poduzetničke kompetencije za unapređenje ekonomskih i socijalnih inovacija u regijama središnje Europe Kako je to mr. oec Krunčica Rakić istakla aktivnosti koje je potrebno provoditi u sklopu INOVACIJE aktivnosti su slijedeće: inovacijske mreže i klasteri, prijenos rezultata istraživanja i razvoja u poslovni sektor, usluge za podršku inovacijama, olakšan pristup financiranju inovacija, unapređenje suradnje između istraživačkog, javnog i privatnog sektora. Treba ojačati vještine zaposlenika vezano za nove tehnologije – proizvode-usluge-procese. Važna aktivnost je i unaprijediti stavove razmišljanja prema poduzetništvu, upravljačke kompetencije i društvene inovacije te uvesti inovativne sustave učenja s obzirom na demografske promjene.

Image and video hosting by TinyPic

PRIORITET 2. – Suradnja na izradi strategija vezanih uz NISKU RAZINU EMISIJE CO2
Specifični ciljevi: Razviti primijeniti riješenje za povećanje energetske učinkovitisti i korištenje obnovljive energije u javnim infrastrukturama. Treba unaprijediti teritorijalne strategije i politike za planiranje korištenja energije s niskom razinom ugljika uzimajući u obzir ublažavanje klimatskih promjena. Bilo bi potrebno poboljšati kapacitete planiranja mobilnosti u funkcionalnim urbanism područjima u svrhu smanjenja CO2. Aktivnosti trebaju ići u smjeru korištenja obnovljivih izvora energije u javnoj infrastrukturi, novih tehnologija za uštedu energije, poboljšati energetsku regionalnu učinkovitost, unaprijediti gospdarenjem energijom u privatnom sektoru, uvođenje novih tehnologija za urbani javni prijevoz s niskim razinama emisije CO2, mobilnost u svrhu niže razine emisije CO2.

Image and video hosting by TinyPic

PRIORITET 3. PRIRODNI I KULTURNI RESURSI. Ovaj se prioritet odnosi na prirodne I kulturne resurse za održivi rast u Središnjoj Europi.
Specifični ciljevi podrazumijevaju upravljanje okolišem u smislu zaštite i održivog korištenja prirodne baštine i resursa I pboljšanje upravljanja okolišem u funkcionalnim urbanism područjima kako bi ta područja postala ugodnija mjesta za Život.
Aktivnosti podrazumijevaju: upravljanje vrlo vrijednim zaštićenim područjima, korištenje prirodnih resursa za regionalni razvoj, inovativne tehnologije za zaštitu okoliša, olakšati integrirano upravljanje pkolišem, valorizirati kulturnu baštinu, promicati korištenje kulturne baštine u svrhu regionalnog gospodarskog rasta, jačati kapacitete za urbano planiranje okoliša, obnoviti I aktivirati industrijski zagađena zemljišta, trazvijati gradsku strategiju okoliša itd.


Image and video hosting by TinyPic
S lijeva : mr.oec Krunčica Rakić , kontakt točka za pitanje projekata i konzultantica iz Beča iz Integrreg Central Europe Mirjana Dominović , financijska meneđerica.


PRIORITET 4. PROMET sa svrhom boljeg povezivanja Središnje Europe.
Specifični ciljevi ovog prioriteta su poboljšanje regionalnih putničkih prijevoznih sustava između sudionika u svrhu boljeg povezivanja s nacionalnim i europskim prijevoznim mrežama
Aktivnost koje su poželjene u okviru prometa su raditi na poboljšanju prekograničnog putničkog prijevoza, razviti usluge za mobilnost u javnom interesu, jačati multimodalnost ekološki prihvatljivih teretnih prometnih sustava, unaprijediti koordinaciju između sudionika u multimodalnom teretnom prijevozu itd.

"ODABERITE TEMU U KOJOJ SE SNALAZITE"

Na info danu konzultantica i financijska meneđerica iz Beča Mirjana Dominović prisutnima je jednostavnim riječima pokušala posvijestiti kako naći projektnu ideju, kako naći partnerstvo , kako započeti projekat, kako ga opisati u projektu. Govorila je i o financijskoj strani projekta. Snimila sam dio njenog izlaganja i taj dio u pisanom obliku prenosim.

“Bitno je da odaberete temu za projekt u kojoj se vi snalazite. Možda to neće biti vaša uža specijalnost ali
bitno je da znate o čemu pričate. Možda želite naučiti,možda još nemate toliko iskustva, pa kroz projektno partnerstvo, čete dobiti dodatno znanje koje ćete vi poslije moći implementirati. Znaći tražite si tko što gdje radi.Naša stranica sa podacima, godina 2007 – 2013. može se pogledati i svi su projekti još gore, možete naći ideje, možda čak neka ideja vam se javi na taj način. Iskorisitte to. Zašto ne. Relevantnost – nešto od onih 620 programa, pozvan je 91. jer se oni bave idejom. Neki su kao ideju uzeli gradnju silosa, gradnju mosta preko Save… Nismo mi (intereg) taj program. Mi to ne financiramo , niti smo ta infrastruktura. Pročitajte, informirajte se što je naš program što mi želimo. Programski ciljevi- njih moramo doseći do 2020. Tražite i birajte.Ako ne možete birati birajte između dva zla manje. Taj princip nekada radi, nekad se pokaže dobar, a pokaže se i to da usred projektnog partnerstva i usred implementacije projekta događa se da projeketni partner “sliping partners” ništa ne radi, spava. Vi čekate rezultate, bez njegovih rezultata ne možete dalje, bez njegovog “ raporta” ne možete dalje. Obračunava troškove vama pošalje “ ja sam potrošio 50 000 eura” Kaže poslati ću ti , vi ga pitate u što je utrošio , - on kaže poslati ću ti sutra, prekosutra . I prođe godina i pol dana, vi imate problem. Prođe 36 mjeseci., Takve se stvari događaju, a događaju se jer je to realnost života .Onda vi idete u zamjenu projektnog partnera, a to je jako teško jer su aktivnosti već definirane.


UPRAVLJAČKA STRUKTURA NADLEŽNA ZA PROJEKTE

Image and video hosting by TinyPic

"Tada je teško naći tko će preuzeti 1/1 tako kako je. Najčešće što se dogodi je, ako su iz iste zemlje dva projektna partnera da ovaj drugi kaže, “ hajde budem ja to nekako sam “ onda dobije buđet, aktivnosti sve dobije ovaj drugi leti van ili nađete nekog, najbolje, iz zemlje iz koje je ovaj projektni partner koji je izašao. I to se događa. Zato treba proučiti to partnerstvo.
Kontakt point. Koristite hrvatski kontakt point oni su prva informacija. Mi smo tu naš info desk. Javljajte se . probajte i sami reći –mi tražimo nekog registrirajte se na stranice "- riječi su konzultantice Dominović.
"Kako možete početi tražiti partnera?. Evo četrir primjera su ponuđena.Svi ovi naši treninzi koji jesu.Svi koji su došli prvi put i čuli da mi postojimo, njima je malo teže, ali nije to nuklearna fizika, ali da morate misliti razmišljati, to stoji ali da morate razmišljati stvoriti nove ideje, trebate se baviti time,čitati tražiti ili ćete imati nekoga tko će Vam nešto ponuditi, pa onda nađite si vremena pa to pročitajte I vidite da li to ima za vas smisla. Da ne bi bilo nešto što je preko vaše glave, ali ako mislite svejedno da možete, dajte , probajte. Ti troškovi koje ste obračunali, riješiti će se i to.
Parteri koji su se prijavili moraju popuniti sve dijelove aplikacije. Dok nije sve popunjeno aplikacija se neće prijaviti ( stisnuti mit batnn. Dok nije sve popunjeno sistem kaže eror message, eror mesiđ. I dok god se eror mesiđ prijavljuje ne možete predati projekt.
" U prvom kolu natječaja imali smo problema, jer su svi čekali zadnjih 48 sati i išli onda to prijavljivati, naravno to je ogromna količina podataka, to su morali riješiti, onda samo morali produžiti dedlajn – vrijeme predaje, a radilo se na imaesu. Godinu dana radilo se na iamesu. Radilo se puno, uložilo se i vremena i novaca da se to usavrši, koliko da i koliko može. Nadamo se da se to neće desiti u drugom kolu."


Primjer: Kako vi kažete ja ću kao rezultat imati novi edukacijski model za poduzetnike, pa onda njima treba pomoć. Taj edukacijski model košta 600 000 . Oni će reći, može biti, a ne mora, na osnovu čega bi ja trebala zaključiti da onih tvojih 600 000 eura je stvarno opravdanih, ta tvoja edukacija,to objašnjavate. Kako ste vi došli do tog edukacijskog modela, da li ste razgovarali s poduzetnicima, da vidite da li oni to trebaju u svom poslu? Možda postoji potreba, jeste li svjesni, možda ćete trebati nešto prilagoditi, možda ćete imati nekakve radionice s njima, možda ćete imati nekakvu radnu skupinu, možda ćete imati nekakvu radnu skupinu iz različitih ministarstava? Ako kaže da, ali mi sami za dvije tri godine imati ćemo to, to to i to. Neće onda biti relevantno! Ili će biti nekakva promjena u Zakonu koje možda niste svjesni. Pravila igre se mijenjaju. Pa smo došli do toga da taj edukacijski model može biti,mi smo ga planirli mjesec dana, ali treba biti tri mjeseca, pa ćete možda imati nekakvo pilotno testiranje- jedno će biti u Češkoj, jedno u Hrvatskoj, jedno u Njemačkoj, čak sva tri malo različita jer nije Hrvatska što je Njemačka, nije ni Slovenija što je Njamačka,nije ni Češka što je Hrvatska!. Jer morate uzeti tu u obzir kulturu, potrebe, gdje početi, možda će biti nekakvih razlika. Možda će ti modeli u svakoj zemlji biti različiti. I onda kada testirate kažete “. Idemo sada u evaluaciju". I kada istestirate oda kada zbrojite kažete ovo ne funkcionira ovo u ovo, ovo nikako i na kraju imate edukacijski model za poduzetnike i on može koštati 600 000. Onda je to proces!

Image and video hosting by TinyPic
Mirjana Dominović konzultantica i financijska meneđerica s osmogodišnjim iskustvom u toj sferi poslova.


" "Gledaje koje su vam aktivnosti i na osnovu aktivnosti radi se buđet a sve mora biti konzistentno i povezano. Ima slučajdeva gdje vidimo da su neki iz nekog projekta učinili kopiju. Koliko ćete radionica trebati, kolko ćete poduzetnika trebaati da testirate vašu aplikaciju. – jedan, pet deset, sto?. Znaći planirate odsozgo prema dolje. Naš je prijedlog da kada stvarate projekt – krenete odozgo prema dolje. Ako projekt bude potvrđen,onda krenete u implenetaciju. Krenete od one najmanje aktivnosti s ciljem da u roku od tri godine ispunite svoj rezultat što ste obećali i što ste napisali u projektu."
O pisanju projekta govorila je konzultantica Mirjana Dominović kazavši i slijedeće: "Hoćete li vi te podatke, taj autput, od tog i tog datuma napisati na dvije stranice i to košta 30 000 eura? Ili hoćete nešto što možete poslije printati, skenirati, na osnovu toga raditi treninge?
Da bi netko postao poduzetnik i da bi imao taj način razmišljanja treba ga trenirati već u mladoj dobi. Treba mu dati mogučnost igrati se s tim u mladoj dobi.CERI ide ciljano sa projeketima sa školama, sa ministarstvima, tako da mladi iz toga razviju neke svoje firmice, da započnu nekakave svoje ideje, da vide kako to može funkcionirati i što sve treba znati da bi nešto takvo funcioniralo da im se ne dogodi da izađu sa studija, a da nemaju nikakvog iskustva.
Kada znate što hoćete, onda krenete spuštati se prema dolje, a kada krenete implementirati onda ćete od dolje prema gore. Normalno ako ste projektni partner onda baš nemate ,mnogo utjecaja na to, a možete tražiti od projektnog partnera da vam pošalje koje su vase aktivnosti. A vi onda kažite," ja bi tu nešto promijenio ili dodao". On će vam reći da ili ne. Ali možda možete u toj projektnoj fazi pripreme još utjecati na to.
Na žalost ili na sreću postoji proces koji definira što može biti autput,izlaz. Znaći morati ćete ih sabrati po određenom cilju, po određenoj mjeri, što unutar tog cilja i te mjere može biti atput. Ako definirate nešto što je izvan toga, ne broji se.To vam je čak negativno, jer vidi se da niste pročitali prograamsku dokumentaciju. To je nešto što treba prije pročitati, imate projektne ideju, ali trebate znati kako tu ideju “stisnuti” prilagoditi našem programu. Pročitajte si specifične ciljeve za svaku mjeru i autpute, izlaze, koji su vezani za te mjere" rekla je konzultantica Dominović te nastavila

"Izričaj, pisanje je jako bitan i kada se gleda vaš projekt više se važnosti predaje relevantnosti, partnerstvu, vašoj projektnoj ideji, kako se ona uklapa. Buđet je jedan manji dio i stvarno morate napraviti poprilično loš buđet da se kaže " zbog buđeta project nije potvrđen". Najčešće gdje se događaju greške su u ovim područjima o kojima sam govorila i to je iskustvo koje smo do sada skupili.
Znači nedovoljna opisanost – konkretno se treba usmjeriti na riješavanje problema. To je ono kao što sam vam rekla- edukacija za poduzetnike košta 600 000 eura. Pa kakva edukacija, kako ste došli do toga, s kim, koliko,čega u kojim regijama, zbog čega oni, a ne neki drugi, znaći kompletno opisati treba.
Ne zaustaviti se na običnoj razmjeni znanja ili informacija.. Znaći, ako vi imate radionicu, a kolege iz Italije će organizirati radionicu za 30 poduzetnika.Ako vi na regionalnoj razini dobivate novce za organiziranje takvih radionica u redu, ali kod nas to nema smisla. Zbog čega vi organizirate takvu radionicu? Vi želite neke podatke, trebate neku informaciju, da kasnije kvantificirate kao zainteresirane stranke. I izaberete ih na temelju nekog rastera koji ste vi odredili da će biti uključen nekakav pilotni projekt, ili će htjeti se priključiti vama u nekom pilotnom projektu . Šta ćete vi raditi s njima? Znaći to je to? Nije to bilateralni program suradnje između Norveške i Hrvatske, te Norveška financira 20 poduzetnika da dođu u Norvešku pogledati kako se proizvodi nešto. To nije program za to. ( za interreg)
Nije samo to, Slovenci rade za sebe, Hrvati rade za sebe, Nijemci isto nešto rade za sebe , Talijani ne rade ništa i čekaju kada će svi ovi ostali nešto napraviti. Transnacionalna vrijednost ne funkcionira, a zajednički cilj, rezultat koji želite zajednički postići mora odnosno trebao bi biti kristalno jasan. Da znaju zašto rade. Rezultat nakon toga može biti transcacionalna suradnja. Nekakva suradnja s različitim zemljama, ne samo u Hrvatskoj. Određena pokrajina Njemačke sa dalmatinskim dijelom zbog toga rade nešto. Ili možda u poljoprivredi čak u Slavoniji, oni imaju problema sa zagađenim zemljištem. Toga u Njemačkoj također ima.Tu već možete naći nekakve ideje. Treba biti transnacionalna vrijednost ili transnacionalni cilj koji će onda svi skupa postići. Naprimjer u tri zemlje provodi se isti cilj uključujući njihove specifičnosti koje se ne mogu mijenjati. Mora se vidjeti da rade kao partnerstvo zajedno. "


Image and video hosting by TinyPic
Nacionalni info dan 18.5.2016. u Zagrebu

"Kada pišete pišite konkretno i objasnite kako ćete to implementirati. Kada kažete mi ćemo to i to, onda napišite kroz kakve aktivnosti. Budite konkretni. Imali smo slučajeva gdje su investicije kao šoping lista bile napisane.
Njemci su imali veliki broj proizvodnih hala koje ničemu nisu služile i više njih su prenamijenili u nekakve kulturne sadržaje. Nisu to toliki investicijski projekti koje mi financiramo, možda nekakvu ideju, nekakav dio možete kroz to financirati, recimo da se pofarba, već bi to bilo dosta,možda bi se samim tim mogao otvoriti taj prostor za posjetitelje. Takve stvari da. Nekakve velike investicije, gradnja mosta, ceste, ne. Projekt mora biti tako napisan da se vidi logički povezano. Mora biti rezultat, ciljevi, vaše aktivnosti – rad , kada opisujete, moraju biti u skladu jedna sa drugom " savjetovala je konzultantica Dominović.
Pogledati internet stranicu www.intereg-central.eu. Za nejasnoće oko projekta konzultirati se na meil : info@interreg-central.eu
Margareta Zouhar Zec

23.05.2016. u 17:27 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< svibanj, 2016 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Travanj 2024 (34)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)
Studeni 2020 (30)
Listopad 2020 (31)
Rujan 2020 (30)
Kolovoz 2020 (29)
Srpanj 2020 (30)
Lipanj 2020 (32)
Svibanj 2020 (28)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter