29.09.2013., nedjelja
Potpišite eu inicijativu za bezuvjetni temeljni dohodak!
Jeste li primijetili da smo sada stvarno članica Europske unije? Pa se sve "europsko" odnosi direktno i na nas? Postoji europska inicijativa za garantirani temeljni dohodak, koja ima niz poklonika u svim članicama EU, i među dijelom političara i ozbiljnim znanstvenicima. Ne radi se o nikakvoj znanstvenoj fantastici, stvar jest izvediva.
Da, stvar nije isprazna maštarija! Možda sam iskvaren socijalističkim obrazovanjem, ali ne mogu se odreći te ideje: zar nije ekonomski napredak = razvoj proizvodnih snaga = smanjivanje radnog vremena potrebnog za proizvodnju osnovnih stvari? Ne bi li onda svi trebali stvarno bolje živjeti, a ne stalno strijepiti od nezaposlenosti, dugova, hipoteka, inflacije...? Ne bi li danas mogle osnovne stvari biti svima garantirane?
Bezuvjetni temeljni dohodak
Basic Income European Citizens' Initiative
Facebook stranica "Temeljni dohodak Hrvatska"
BEZUVJETNI
Nema obveze zapošljavanja, nema provjere koliko tko zarađuje niti drugih uvjeta, osim državljanstva.
TEMELJNI
Dovoljan je za dostojanstven život i pokriva hranu, piće, krov nad glavom, režije, odjeću, i obuću.
DOHODAK
Država ga isplaćuje mjesečno svakom pojedincu (prima ga svako dijete i svaka odrasla osoba).
Kraj tolikih tehnoloških postignuća nitko ne smije biti gladan, žedan, bez krova na glavom, bez sredstava za zadovoljenje najosnovnijih životnih potreba, bez nade i prepun straha za budućnost sebe i vlastite obitelji. Društvo već proizvodi dovoljno vrijednosti za sve, ali ta je vrijednost neravnomjerno raspoređena. Ako svaki građanin mjesečno prima temeljni dohodak slično kao što danas umirovljenici primaju mirovinu i nezaposleni naknadu s burze, to znači da će svatko imati dovoljno da kupi hranu, piće, plati režije i stanovanje, odjeću i obuću. Sve povrh toga financirat ćemo tako što ćemo sami stvarati poslove kao poduzetnici ili tražiti zaposlenje kod poslodavaca
prof. Götz Werner, Osnivač lanca drogerija DM:
"The economy does not have the role of creating jobs. On the contrary. The role of the economy is to free people from jobs."
Važno je shvatiti da je ovo ozbiljna politička akcija, ne neko banalno izražavanje lijepih maštarija.
Europska građanska inicijativa (European citizens' initiative) relativno je novi pravni instrument EU kojim svim građanima EU omogućuje da više sudjeluju u zakonodavnom procesu na razini Unije i da tako ne moraju čekati izbore svake 4 godine da bi se izborili za neki zakon. Građanska inicijativa treba dobiti potporu u obliku potpisa od strane barem jednog milijuna građana EU iz najmanje 7 od 28 država članica. Ako neka inicijativa prikupi dovoljan broj valjanih potpisa, Europska komisija obvezna je formulirati zakonodavni prijedlog na temelju zahtjeva inicijative i taj prijedlog poslati Europskoj uniji na razmatranje.
Sudjelovanje u europskoj građanskoj inicijativi nije nalik neformalnim online anketama kao što su change.org ili avaaz.org - europska građanska inicijativa obvezujuć je i ozbiljan pravni instrument za Europsku komisiju i Europsku uniju gdje svaki potpis vrijedi kao glas na izborima. Zato prilikom potpisivanja morate dati svoj OIB i pravu adresu prebivališta.
Stranica gdje, kao građanin EU, možete potpisati inicijativu:
Signup page - Basic Income European Citizens' Initiative
U Hrvatskoj, inicijativu je podržala stanka "Hrvatski laburisti - stranka rada".
Dosad je inicijativu potpisalo 3.100 građana Hrvatske.
Neke zanimljive poveznice:
Primjer "mini temeljnog dohodka" je Permanent Fund Dividend na Aljasci: svaki građani dobiva određenu sumu svake godine (za 2013. je 900 USD).
Članak na wikipediji: "Basic Income"
Video: Götz Werner: The Idea of Unconditional Basic Income: a Copernican Turn
Global Basic Income Foundation
Basic Income Earth Network (BIEN)
TED Conversations: Why Basic Income should become a Human Right
Basic Income Grant Coalition Namibia
Philippe Van Parijs: "Does Basic Income Make Sense as a Worldwide Project?" (2002)
Akademski članci za "Unconditional Basic Income" (1050 rezultata)
Knjiga Allan Sheahen: "Basic Income Guarantee: Your Right to Economic Security"
Guy Sorman: "Why Not a Negative Income Tax? Replace the welfare state with a cash subsidy for the poor" (o prijedlog Miltona Friedmana o "nagativnom porezu", koji je blizak ovoj ideji)
Jesse Walker: "One State Already Has a Basic Income Plan" (2. kolovoza 2013)
|
- 15:58 -
Komentari (9) -
Isprintaj -
#
24.09.2013., utorak
Dva aktualna politička ošikua
Ošiku je kratka pjesnička forma slična haikuu (tri stiha, 5-7-5 slogova odnosno 2-3-2 stope), ali je tematika haikua priroda, a ošikua obično društvena.
|
- 10:32 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
22.09.2013., nedjelja
I kolcem i lancem, i bokserom u glavu...
Iz diskusije s jednim fb prijateljem (i nekadašnjim kolegom novinarom):
Kad već spominješ da »se tuklo i napadalo volontere U ime obitelji«, možda znaš da ja znam kako to izgleda biti napadnut i tučen zbog svog javnog djelovanja (kamenom, bezbol palicom, bokserom, nožem). Jedan od svojih najčitanijih (prenio ga je monitor.hr) blogovskih upisa posvetio sam osudi nasilja od strane prosvjednika, čije sam ciljeve inače podržavao i sudjelovao.
Jelačić plac i Radićeva: Mi smo odgojili te huligane
Pa sam, recimo, sa stajališta pacifizma (pa sam se čak u ono doba, bilo je to kraće vrijeme, izjašnjavao kao unitarijanac-univerzalist, što je ipak bio tek jedan filozofski eksperiment a ne religija) izražavao određenu simpatiju za štrajk glađu Branimira Glavaša (a valjda ne moram eksplicirati što o njemu političkim mislim).
Branimir Glavaš na samrti: pokušaj pacifističke analize
Duša Branimira Glavaša u ovom trenutku, dok ga snaga tijela napušta, svakako na ovaj ili onaj način pati. Čak i ako su njegovi zločini stvarno deset puta veći nego oni za koje je optužen, čak i ako se ne kaje, moje se suosjećanje sada, dok pati, s njim. Ne želim da umre ovako. Želio bih da uzme hranu. Neka živi, i neka se brani na sudu. Smrtnu kaznu Hrvatska nema, a čak i u zatvoru čovjek može naći mir. Pa čak i slobodu.
E sad, u ovom konkretnom slučaju, nisam vidio uvjerljive indicije, da se neko iole značajno fizičko nasilje dogodilo. Izgorjelo je par papira na jednom štandu, jedna je volonterka tvrdila da ju je netko udario s leđa i nestao... Svakako ništa slično, recimo, napadima na Gay Pride u Zagrebu 2002. i u Splitu 2011..
A onako osobno: što tražiš od mene, da budem svetac? (Na stranu problematičnost kriterija za svetost u Rimokatoličkoj i pravoslavnim crkvama). Katolički aktivisti toga tipa, možda i isti, su direktno huškali i dalje huškaju na mržnu i nasilje, zbog čega sam i ja osobno stradao. I sad bih ja, koji je zbog ozljeda pišao krv (dosljedno) trebao izražavati solidarnost s njima zbog navodnog šamara?
E pa ne, nisam svetac. Gdje su ti istupi ljudi koji imaju moć i koji ovaj pokret vode (biskupi i slični), da nije u redu razbijati glave ljudima koji mirno hodaju ulicom u koloni sa šarenim zastavama, a da ODMAH nije dodano "... ali zapravo su krivi pederi jer su ih izazivali"???????
Dodaci (nije bilo na fb):
O tome zašto sam više puta sudjelovao na Gay Prideu, iako nisam osobno zainteresiran, moj članak iz 2007: Smije se mrziti, ako je to u interesu ljubavi?. Obratite pažnju na opis zanimljivog malog performansa pred početak prvog "Gay Pridea" u Zagrebu 2002..
Posebna su pojava u Hrvatskoj, ali i drugdje, ekstremno desničarski urlajući mrzitelji, koj bulazne o Vjeri i Domovini, a ništa o ljepoti tih pojmova ne znaju. Iz ljubavi prema Vjeri (i prema Bogu, koji naravno ljubi njih) i prema Domovini (koja, naravno, također ljubi njih, pa zato mogu po njoj haračiti), oni smatraju da imaju pravo na mržnju prema svima, koji njihovo specifično tumačenje tih pojmova ne dijele.
Moja pjesma iz 2008.:
PACIFISTOVA HIMNA BOGU OSVETE
Krv stoljećima teče, a mržnja buja
nasilje nasiljem rađa i krvlju se plaća
na "posveti se" tko osvetom ne vraća
lome se kosti - "pravda"? Ljuta guja!
Zalud zazivamo razum, jaučemo žudnju:
svjetiljke ljubavi u balkanskoj tmini
u krčmi punoj gnoja, gadosti i grinji
gdje "heroji" slave, bljujući mržnju.
Od Boga osvetu svi zazivaju, vikom:
nek pati vječno neprijatelj gadni!
uzvratit mogu samo nijemim krikom:
nemojte me svetit' - neka budem zadnji.
|
- 15:53 -
Komentari (1) -
Isprintaj -
#
15.09.2013., nedjelja
Svjetlosne kugle? Zgodno, ali to je ipak samo lom svjetlosti
Iako mi na živce idu ideolozi znanstvenisti (oni koji Znanost, s velikim "Z", u smislu riječi Science u engleskom, odnosno tzv. egzaktne znanosti, prirodne i tehničke, smatraju jedinim izvorom načela za ljudski život i preziru sve "humanistike"), slažem se s njima onda, kad se radi o kritici evidentne pseudoznasti (lažna znanost, koja izmišlja činjenice ili ih krivo interpretira i ne obazire se na kritički postupak provjeravanja hipoteza). (Vidi npr. moj članak iz rujna 2010.: Na rubu znanosti: mudroljublje, a ne šarlatanstvo.)
Ovo je jedan slučaj, koji mi je usput upao u oko. Prije nisam čuo za taj fenomen ("svjetlosne kugle" koje se pod određenim uvjetima pojavljuju na digitalnim fotografijama).
Tportal je objavio članak ZET studente i đake nagrađuje antiznanstvenim knjigama, u kojem se među ostalim spominje knjiga Projekt Svjetlosna kugla koja, kako kaže sam nakladnik, 'istražuje duhovno područje koje se vidi na zapanjujućim digitalnim fotografijama koje su snimili Mieál Ledwith i Klaus Heinemann'. Autori dokazuju da one nisu ni čestice vode ni čestice prašine te razmatraju njihov značaj za naš život kao i mogućnost komunikacije s njima!?
Zainteresiralo me o čemu se radi, pa sam pronašao da se knjiga na engleskom zove "The Orb Project". Iz opisa knjige na amazon.com jasna je teza:
After literally stumbling into orbs appearing as bright as light bulbs in photographs he was taking at a spiritual retreat, Dr. Klaus Heinemann immediately sensed that he was onto something profound. There was no choice but to convince himself that his notion was on solid grounds. (...)
Dr. Míceál Ledwith had a similar experience after the orb phenomenon was first made known to him through the teachings of Ramtha. (...)
In The Orb Project, Ledwith and Heinemann present their fascinating discoveries, along with practical tips that amateur digital photographers can use to photograph orbs and properly distinguish them from "false" orbs that are really dust or water particles. (...)
As Dr. Ledwith points out, once you develop a keen and sustained interest in photographing spirit entities, some quite interesting things begin to happen: the brain stops censoring these images, and you can begin to see with orbs with the naked eye -- in more color and detail than is visible to even a digital camera.
O čemu se radi? Je li riječ o stvarnom fenomenu? Jeste, stvaran je. Wikipedija (na engleskom) ima članak o toj pojavi: Orb (optics)
Te "svjetlosne kugle" na digitalnim fotografijama stvarno se pojavljuju. Ali ima li razloga za vjerovanje da se radi o nekim "duhovnim entitetima", a ne samo o fenomenu prelamanja svjetla? Na Svemrežju se može naći nekoliko tekstova koji to objašnjavaju. Zanimljvio je slijedeće opovrgavanje, koje dolazi od jednog lovca na duhove:
Stephen Wagner: Enough with the Orbs Already
While some insist that orbs represent some form of spirit energy, repeated experiments have shown that they are easily explained. (...) I belong to a ghost hunting group, so I know how eager members are to find evidence of a haunting. Seeing that unexpected orb in a photo gets them excited. "Proof!"
Well, hardly, I'm sorry to say. Real ghost evidence is darn hard to come by and has proved devilishly difficult to document.
Članak na mrežnom sjedištu Association for the Scientific Study of Anomalous Phenomenon: Orb FAQ - start here for orb info
Članak na mrežnom sjedištu skeptoid.com: Are orbs really ghosts, or a common artifact of photography?
Ovi članci uvjerljivo i jednostavno objašnjavaju da se radi samo o optičkom fenomenu, izazvanom određenim slabostima digitalnih kamera u odnosu na klasične.
Orbs most often appear on camera when a piece of airborne dust, an insect, or a water droplet is close to the camera, outside of the depth of field, and the flash source is no more than a few degrees away from the axis of the camera lens. This causes the object to be brightly light but way out of focus, resulting in a semi-transparent whitish circle. If the flash or other light source is significantly off of the axis of the lens, you won't get nearly as much light reflected right straight back to the camera. If the object is within the depth of field it will be in focus and generally very small, and probably not noticeable. If the object is not very close to the camera, again it won't pick up enough light from the flash
Nemojte, dakle, nasjedati na brzoplete hipoteze kako je nešto što u prirodi vidimo, makar pomoću instrumenata, "duhovno". Stvarna objašnjenja, koje nam daju prirodne i tehničke znanosti, mogu biti dovoljno zanimljiva. A duhovnost se zbiva u duhu, umu, mašti, imaginaciji; to joj ne oduzima ništa na vrijednosti.. Ja volim fantasy, ali to je literatura. Litararni proizvodi ljudske fantazije mogu biti i poučni za razumijevanje ljudi, ali ne i prirode.
Upravo sam ovih dana pročitao zanimljivu epsku trilogiju "His Dark Materials" Philipa Pullmana (hrvatski izdavač Sysprint, Zagreb, knjige "Polarno svjetlo", "Tanki bodež" i "Jantarni dalekozor". Pojavljuje se "prašina" ili "sjene", neka vrsta svjesne materije koja je dostupna osjetilima samo pod posebnim uvjetima, pa bude otkrivena (u jednom paralelnom svemiru) na fotografijama. Vrlo uzbudljiva priča.
Raniji slučaj sličan ovome je Kirlianova fotografijaševljavaju bioenergetičari i drugi tzv. "alternativci", ali koja ima jednostavno fizičko objašnjenje. Slikice "aure" su uostalmo zgodne.
|
- 01:11 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
10.09.2013., utorak
Razotkrivanje sramotne hr wikipedije
Pozivam moje čitatelje da lajkaju ovu facebook stranicu Razotkrivanje sramotne hr.wikipedije. Stranica je namijenjena razotkrivanju neoustaških članaka, tiranije admina koji je drže u šakama, laži i pristranih izvora koje koristi sramota zvana hr.wiki.
Primitivizam i ideološka rigidnost ustašonostalgičara, koji vladaju hrvatskom wikipedijom, deprimirajuća je činjenica. Povezana je s općim antiintelektualizmom i zatucanošću, iako ima dobrih članaka u područjima koja izbjegnu pažnji ideoloških kerbera i loših đaka.
Bio sam suradnik hr wikipedije do 2007., kad sam odustao, kao i brojni drugi. Vidi moju suradničku stranicu (Fausto). Povod je bio smiješan i ukazao je na opči primitivizam, antiintelektualizam, zatucanost. Nekoliko ljudi je navalilo da treba obrisati jedan kratak članak o čovjeku koji je autor dvije knjige o filozofiji, s argumentima tipa »on je profesor gimnazije, meni je predavao i zato znam da je budala«. Čuo sam da postoji navodni dogovor da se ne objavljuju članci o srednjoškolskim nastavnicima; nisam dobio odgovor na pitanje postoje li još neke profesije pod embargom. Hrvatska ima malo filozofskih autora i nisam mogao shvatiti zašto jedna stranica s desetak rečenica nekome smeta. S druge strane, postoje stranice o likovima iz Pokemona, o južnoameričkim manekenkama kojima je jedina vrlina da su navodno hrvatskog porijekla, o nogometašu koji je jednom odigrao dvije minute za makedonsku reprezentaciju, o srpskoj pevaljki kojoj je glavna vrlina »Često je se uspoređuje sa Jelenom Karleušom i Cecom Ražnatović, zbog glasa i zbog stasa.«. (Vidi diskusiju ovdje).
Problem je sustava wikipedije da kad jednom jedna manja, ali kompaktna grupa postanu admini, praktički je nemoguće suprotstaviti im se. U načelu svatko može uređivati wikipediju, ali admini mogu neki članak zaključati i suradnicima privremeno ili trajno zabraniti uređivanje. Ta svoja ovlaštenja obilato koriste. Iz opisa načina rada wikipedije uzeli su ono da "wikipedija nije demokracija" te, ne obraćajući više pažnju na opis onoga što wikipedija jest odnosno treba biti (i što na engleskoj i drugim većim wikipedijama funkcionira) zaključili, ako nije demokracija, onda je naravno diktatura. Zaključili su da admini, kao politički komesari, u svojem radu ne trebaju biti ograničeni nikakvim pravilima struke ili morala.
Iz opisa fb stranice
Na račun slave međunarodnog projekta oni imaju veliku vjerodostojnost većine lakovjernih korisnika. No istina je sasvim drukčija. To je jedan nacionalistički ostrašćen projekt, koji nudi samo pristrana gledišta i eliminira sve one koji žele pridonijeti malo širem pogledu na stvari.
Ne znamo tko zapravo stoji iza ovog šovinističkog projekta koji na očigled svih revidira prošlost i baca ljagu na sadašnjost no nećemo to samo mirno promatrati. Znamo da je hr.wiki osnovao Nijemac hrvatskog porijeka pod imenom Denny, koji je onda postavio za admina SpeedyGonzalesa koji je kasnije dobio i status upravitelja. U međuvremenu su njega i njegove suradnike koji su naštetili ugledu hr.wiki drugi administratori blokirali na godinu dana i oduzeli mu ovlasti no 2009. se desio prevrat kojeg vodi admin Zeljko i ukinut je arbitražni odbor te vraćeni Speedy i Roberta F. koji su onda potpuno izgurali većinu drugih administratora koji se nisu slagali s njihovim maltretiranjem korisnika, osobnim napadima i nepoštivanjem osnovnih pravila wikipedije.
Ante Perković: Wikipedija:Prijava Arbitražnom odboru/SpeedyGonsales, Ex13 i Roberta F.
|
- 00:00 -
Komentari (27) -
Isprintaj -
#
09.09.2013., ponedjeljak
Kako se razvija elektoenergetika u naprednijim zemljama
Kako će se razvijati elektroenergetika najrazvijenijih zemalja u slijedećim desetljećima? O tome govori novi članak Izranjajuća harmonija velikog i malog u elektroenergetici objavljen na blogu "Ekološka ekonomija".
Članak ima pet poglavlja:
1. Distribuirana proizvodnja elektrike i pohrana energije
2. Nova hijerarhija mreža
3. A što se to tiče nas Hrvata?
4. Dodaci
5. Kućne elektrane mogu uništiti velika elektroprivredna poduzeća?
Iz 3. poglavlja:
Među ekspertima u Hrvatskoj (znanstvenicima i stručnjacima) i danas prevladava izrazito konzervativan pogled, da je sadašnji dizajn električne mreže u bitnome besprijekoran, da su moguća samo mala poboljšanja, da su svi ti obnovljivi, baterije, promjene strukture mreže, distribuirana proizvodnja… puke iluzije, ili su tehnički problemi praktički nesavladivi, ili je sve to strašno skupo. (...)
Kako reagirati na evidentnu činjenicu, da najmoćnije zemlje svijeta posvećuju veliku pažnju i puno novca u razhvoj novih pristupa? Možemo se ponašati na dva osnovna načina.
A. Zgražati se, kako bogate zemlje (Njemačka, Japan, Kina, SAD itd.) bez veze troše novac na gluposti, i reći da mi s tim ne želimo imat ništa (...)
Ili nasuprot tome, dva moguća čimbenika:
B1. razmisliti, ako najuspješnije zemlje u nešto ulažu, možda za to ima valjanih razloga?
B2. Posve pragmatički: ako će to tržište godine 2022. biti 30 milijarid dolara, u Europi možda trećinu od toga, možemo li nešto od toga i mi zaradit? Nekakvu tradiciju eletroindustrije imamo, fakultete koji proizvode inženjere imamo… (...)
Stvar je u tome, ako bogati zapravo stvarno razbacuju novac na gluposti, što bi trebali raditi siromasi poput nas? Stajat sa strane i smijati im se kako su glupi? Ili nastojati zadovoljiti njihove ekscentrične želje pa dio njihovog novca usmjeriti u svoj džep?
|
- 09:08 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
02.09.2013., ponedjeljak
O samoubojstvu
Albert Camus je napisao da je jedini pravi filozofski problem samoubojstvo. Osnovna egzistencijalna odluka, ima li život, kao takav, smisla.
Kad netko sebi oduzme život, istupio je iz kruga životnih iskustava. Istupio je iz kruga onoga, o čemu se može govoriti. O čemu se ne može govoriti, treba šutjeti. Živima, zbog njihove boli, izrazi žaljenja.
Nastavljamo živjeti. Zato jer smo odlučili da život ima smisla, ili možda naprosto zato, jer se bojimo kakvi bi snovi mogli doć.
Strah treba nadvladavati življenjem, a ne suzbijati blebetanjem.
|
- 12:06 -
Komentari (8) -
Isprintaj -
#
|