
U dvoru kiseo vonj ugaslih kamina,
Svijeće minulih karmina.
Drevno kamenje.
Tvrdo stijenje.
Mjesečno mijenje
Grešničko kajanje
Praznovjerno bajanje.
U ćošku stajanje.
Džukelno lajanje.
Portreti krhkih predaka u kratkim kostimima,
S kratkonogim psima.
Laveži pasa, svih pasmina i rasa
Uzvanika, osoblja, svih staležnih klasa.
Njih ... masa.
SasasaSASAS!
RrrrRRRR – TAKATAKATAKATAK!
Zapah Minulosti II
Extra! Extra! Assassination of King Alexander of Jugoslavia!

***
Imam dojam da će vrlo skoro,
(zadnji stupanj pred prohibiciju)
svi paklići cigareta izgledati kao one

pljuge doktora Rakara kojima se bezuspješno gušio Izgubljeni Slučaj,
(Alan Ford No. 73)
Jedva čekam...
Dajem kraljevstvo za ime konja
koji je bacio petardu u Domu sportova
19.10.1987.
koja prasnu u 16-oj sekundi pjesme "Provedimo vikend zajedno"
(KRATKA SUPIJANA BILJEŠKA)
Kada bi ovako, kao noćas, izgledao svaki izlazak - život bi mi bio nekoliko
ako ne i više puta draži:
1. Aperitiv u birtiji
2. Odličan Koncert,
Dobra, prljava, žestoka, ne prepametna old-skool svirka,
nakon koje izlaziš na hladnu cestu s rokenrol zujanjem u ušima
i ritmom u kostima.
Fantastičan osjećaj.
3. Digestiv lokanje u dobroj birtiji koja drži Velebitsko,
s izvrsnom muzikom koja se prirodno lijepi za prljavu koncertnu buku u ušima,
pijanim gazdom koji zaboravlja naplatiti pola ceha,
uz odlične razgovore o muzici
4. Sendvič
I sve to u ponedjeljak.
...
Moguće je da se ovaj grad popravlja.
Publika je bila da bi je svaka majka poželjela.
Nakon ljetošnje Šalate,
i pohvale stisnutog Morrisseya,
počinjem vjerovati da to nije samo halucinacija -
Čini se da je duga, hladna, petnaestogodišnja zima učinila svoje -
Publika reagira kao da nikad nije čula rokenrol.
Divlje, entuzijastično, brojno i glasno.
Publika toliko izluđuje izvođače,
Da mahnitaju po sceni i viču u mikrofon: "This is - and I say this from the bottom of my fuckin' heart - our best show EVER!"
Čini se postajemo dobro koncertno odredište.
Čini se da sve više bendova to primjećuje.
Sviđa mi se to što mi se čini.
U prvoj birtiji u koju sam sjeo u Buenos Airesu,
vidjeh nešto što sam oduvijek u kavani želio vidjeti.
Nešto što je jednoć stajalo i na našem kavanskom stolu
I što - svakom ekonomsko-tržišnom razlogu uprkos - nije s njega trebalo nestati.
Bar ne s periferije.
Jer, on progovara "kavana" ili "birtija" - u onom pravom starogradskom kontekstu -
više od ičeg.
Čak i od novina na stalku, koje stoje u onih nekoliko pretencioznijih zagrebačkih bircuza
što foliraju s austrougarskom uljudbom…
***
Plastični zagrebački kafići, žabe koje dižu nogu,
Samo dopunjuju okus koji ovaj grad ostavlja u ustima:
Okus nabujale, longitudinalno metastazirane varoši
u koje je netko nabio tablu: "metropola".
Okus mjesta koje ne zna što i kako,
Dok mu se ne suflira uvoznim katalogom i plakatom.
Okus mjesta kojem se krhki identitet okreće isključivo oko stare gradske jezgre,
gnjilih zgradica domaćih i tuđinskih kokošara i šljivara,
pitoreskno zapletenih oko velebnog Audi-parkirališta hrvatskih narodnih zastupnika...
Okus grada koji se svojim središtem trudi odati dojam urbanosti,
to bijedno, kržljavo nedonošče g. Beča i gđe. Pešte,
originalno poput 'Rebook' tenisice s Trešnjevačkog placa '92…
Okus provincije, jednom rječju,
Agrama, šupka sifilitične monarhije.
***
Želim, recimo, da – bar na periferiji – sjedim u bircuzu,
I da taj birtijaški simbol stoji na stolu,
kao što je stajao u doba pjesnika-sušičavaca,
pa i prije i poslije njih,
I da stoji tržišno-ekonomskoj logici uprkos.
Iz nekog višeg mentaliteta, možda.
Na urbani je kontinuitet, međutim, moj rodni grad nenavikao
Moj rodni grad doista ne zna kud da se djene
Kako da izgleda, što da čini
On nema nikakav stav,
a ponajmanje o sebi
i svom mjestu u svijetu.
***
U Buenos Airesu,
Vidjeh taj artikl u prvoj birtiji u koju sam sjeo.
Nije da nema alternative – oh, štoviše: elegantne su mineralne vode, u plastici i dizajniranom staklu, vrlo dostupne.
Ali – dostupan je i on,
simbol iste one kulturne i civilizirane logike koja zna
da usprkos modernosti CD-a i i-Poda,
vinilna ploča nije za smeće.
Drugi dan sam otišao u Cafe Tortoni,
Borgesovu Gradsku kavanu,
I usnimio taj blesavi sifon, ovako:

***
Appendix
(Crvuljak)
Nažalost, nisam imao prilike zadovoljiti veliku želju,
I upotrijebiti ga u slapstick svrhe...
... ... ...
Na zabavi mojih snova,
od hrane bi i pića bile
kremaste pite
i sifoni puni sode.
Nakon mnogo mjeseci
Otvorih oči u nevjerojatno sunčano rano jutro
I namah pronađoh žilu kontinuiteta sa djetinjstvom
Gotovo izgubljenu ispod naslaga prašine.
Djeca se bude vrlo rano.
Školarci se bude vrlo rano.
Ulaze u novi dan kao što tinejdžeri ulaze na obećavajući, lagano zahuktali tulum - uzbuđeno, s trncima iščekivanja...
Prošlo je dvadesetak godina, ali
na moje intimno zadovoljstvo,
jutra se u ovoj sobi nisu promijenila.
Usprkos horvatinčićima
koji su proparali vizure lijevo i desno od njega,
pogled kroz kvadrat mojeg prozora još uvijek je isti,
i iz parka i dječjeg vrtića dopire ista ona cika
i zazivanje.
Za biće atmosferično do srži
i dovoljan je i takav mali poticaj, draškanje čula
da otključa neki nasumični, beznačajni trenutak
zakopan teretom trivijalnih značajnih trenutaka težine od dvadesetak godina
Ovo mi je jutro tako vratilo jedno izgubljeno prijepodne '83 ili '84
Kad sam od kusura iz dućana na kiosku kupio strip "Tom i Jerry"
Pa ga cijelo prijepodne čitao i bojao bojicama na podu
dok je baka kuhala ručak.
Nije nešto,
ali čovjeka razveseli.
Jedno moram priznati jutrima:
premda manje poetična i umna od noći,
daju potpun okus danu.
Danas je srijeda, valentinska pače, i sad to znam.


Izbjegavam dnevno zaposlenje
jednako kao i ravnanje po onoj "Tko rano rani"
Svjesno, namjerno, neodgovorno, i
što dulje mogu
Jednom sam davno
- Negdje 1989. ili 1990. -
Prije, dakle, rata, no već u debeloj nervozi pred oluju,
U novinama pročitao intervju sa tadašnjom beogradskom dopisnicom Televizije Zagreb, kojoj se ne mogu sjetiti imena.
Čemu je članak služio?
Možda smirivanju strasti: Persen u formi priče o jednoj obitelji.
Nije bitno.
Novinarka, koja je godinama – skupa s obitelji – živjela na relaciji Beograd-Zagreb, ispričala je, kao odgovor na pitanje kako se s time nose muž i djeca, sljedeću priču:
Danas je bio uistinu poseban dan.
Otišao sam u grad.
Budući posljednjih godina središte grada Zagreba
pri danjem svjetlu viđam rjeđe nego uznici KP doma,
Ponio sam fotografski aparat
Kako bih ovjekovječio taj izlet, za uspomenu i dugo sjećanje
***
U Radićevoj ulici naletio sam na golubove u stanci za ručak
Odlučili su se za pizzu.

***
Svetac-zaštitnik Engleske i Družbe hrvatskog zmaja,
i danas je čuvao svoje štićenike.

Drhtavi su vitezovi Družbe mogli biti spokojni u svojoj kvazimasonskoj dvorani ponad Kamenitih vrata.
***
Prošavši kroz navedena vrata,
koja imaju i vlastitu Majku Božju,
Uniđoh na Gornji grad
***
Gornji grad mjesto je romantično-melankoličnih veduta…

…I onih koje to nisu.

***
Gornji grad obrastao je bršljenom.

Pitoresknim ukrasom,
Koji kućama daje taj neodoljiv miris vlage
***
Prolazi su na Gornjem gradu uski, i pretaču se u ubave stube.

Po njima noću rado mokre i povraćaju Zagrepčani.
***
Gornji grad skriva svakojaka čudesa.
Jedno od njih, scenografija je filma „Tko pjeva – zlo ne misli“.

Stanovnici scenografije – kojoj nedostaju stube do terase – imaju danas i auto,
i parkiraju ga ispred nekdašnje 'Praone i peglaone rublja za gospodu' koju je držala Vida Jerman.
***
Osim filmskih scenografija,
tajnovite, memljive gornjogradske veže skrivaju i presahle bunare iz kojih su se nekoć pojili stanari…

…Te pokoji ostatak nekog od stanara.

*
Nad pločom Pavla Davida Vakanovića, koji je 1818-e umro u četvrtoj godini starosti,
zastane autor ovih redaka
Svaki put kad se obere na Gornjem gradu
Već 15 godina.
Obično tad neko vrijeme razmišlja o životu koji je završio rano i davno,
Od čega je dječak umro,
je li bio sretan dok je bio živ,
kojim se igračkama igrao…
*
…I je li njegova majka voljela promatrati sutone iz tuškanačke šume…

| < | veljača, 2007 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | ||||
Pijesni bijesa Žavijera Osloboditelja Masa Predak Žavijera Osoboditelja, Hugo, odlazi u mirovnu misiju - linorez nepoznatog umjetnika, XIV.st.
* * *
Las Canciones Desaparecidas de Xavier Libertador
* * *
Unfathomable Hymns Of The Unforfeitable Xavier the Liberator

Popis dodatne literature:
Svijet u boci
Rutvica
Dmj
Žiola
Rahatli
Petar Pan Glazbeni Čovjek
Čovjek Vadičep
Blini
Zrinsko pismo
Prevoditelj Želibiti
Ribafiš
Sisa
Hibrid
Pusta zemlja
Kao Dylan
Hiperborealni vjetrovi
Nemetz
Marisi
Parlament
Atenski zrak
Vjetrasta
There'sAFunnyStory
Apartčik
Dida
EduardP.
Sobre todo, sean siempre capaces de sentir en lo mas hondo cualquier injusticia cometida contra cualquiera en cualquier parte del mundo.
Es la cualidad mas linda de un revolucionario.
Zapah Minulosti
1926
Life is not a succession of urgent 'nows'.
It's a listless trickle of 'why should I's'.
***
There is no pleasure in having nothing to do;
the fun is having lots to do and not doing it.
***
zavijer@gmail.com
***
online
Online Casino
- Ako si bogat, daj siromašnome. Ako si siromašan, daj bogatome.
- Ako imaš, daj. Ako primaš, uzmi.
- Tko dvogrbu devu imade, neka je zamijeni za devu jednogrbu jer deva dvogrba neće proći kroza igle ušicu.
- Tko dvogrbu devu imade i zamijeni je za devu jednogrbu, neka je zamijeni za grbu
- Tko želi, neka zaželi. Tko zaželi, neka duhne u svijeću. Tko duhne u svijeću, neka baci srebrenjak u bunar. Tko baci srebrenjak u bunar, neka zaželi.
- Tko hrani slona, neka prvo nahrani djecu svoju. Tko prvo djecu svoju nahrani, neka nahrani i slona.
- Tko nema, neka kaže. Tko ima, neka šuti. Tko nema, neka ima. Tko govori, neka šuti. Tko šuti, neka sluša. Tko sluša, neka šuša.
- Tko nikada dobro ne učini, neka ponekad učini dobro. Tko ponekad dobro učini, neka svaki dan učini dobro. Tko svaki dan učini dobro, neka svaki dan učini dobro.