My spiritual exercises

subota, 26.11.2011.

TAJNE BERMUDSKOG TROKUTA (3)

Nestali brodovi
I dok za avione imamo pouzdane podatke od 2. svjetskog rata pa naovamo, što se tiče brodova, pouzdani podaci o nestanku brodova u Bermudskom trokutu postoje za period od nešto više od dva stoljeća unazad. Tako se kao prvi bilježi nestanak američkog ratnog broda General Gates 1780. godine. Ovaj brod je nestao bez traga, i jedno od mogućih objašnjenja je pomorski dvoboj sa nekim britanskim ratnim brodom.
Dugo nakon Američkog rata za neovisnost, nastavili su se voditi samo sažeti izvještaji o nestancima, u pomorskim dnevnicima. Mnogi od njih bili su ratni brodovi. Tako se npr. bilježe misteriozni nestanci brodova USS Insurgent, sa 340 članova posade, na putu za Jamajku 1800. g., te USS Wasp, broda nestalog u blizini Karipskog otočja 1814. godine; slijedeće godine misteriozno je nestao USS Epervier, a 1824. brod USS Wildcat, sa 31 članom posade, te škuna (jedrenjak) Lynx a 40 ljudi.
A prvi zabilježeni nestanak jednog trgovačkog broda zapravo se ne odnosi na sam brod, već na – njegovu posadu. Radi se o francuskom trgovačkom brodu Rosalie, koji je 1840. godine plovio iz Hamburga za New Orleans, kroz Sargaško more. Ovaj je brod pronađen napušten, dok je poput duha plutao u blizini Bahama, u perfektnom stanju. Iz članka u London Timesu saznajemo, da kada je na njega naišao jedan mali obalni brod, pronašao je da je teret, koji se sastojao od većih količina vina, voća, svile i drugih artikala velike vrijednosti, bio netaknut. (Što može ukazivati da nije bio meta pirata.) Jedina živa bića na brodu bila su jedna mačka i nekoliko ptica. Uredno zapakiranu robu, adresiranu na nekoliko trgovaca u New Orleansu, nije očito nitko dirao. Očito je da su posada i putnici brod napustili u velikoj žurbi. I nikada se više nije čulo glasa o njima.


Uploaded with ImageShack.us
Do početka 20. stoljeća bilo je zabilježeno još nekoliko misterioznih nestanaka, među kojima brod Grampus 1843. godine, izgubljen u oceanu južno od obale savezne držve South Carolina. Godine 1880. posebno je tragičan bio nestanak brika (velikog jedrenjaka) HMS Atalanta, koji je prevozio 290 kadeta kući, u Veliku Britaniju.
Do početka 20. stoljeća brodovi su bili prepušteni sami sebi, kada bi se našli u nevolji, pa i onda kada je pomoć mogla biti relativno blizu, možda samo nekoliko milja od broda. Onda je došao bežični telegraf, i brodovi su sada bili u stanju promptno poslati poruku SOS, u bilo kojem slučaju nevolje na otvorenom moru.
Međutim, nekoliko brodova o kojima postoje izvještaji, od prvog svjetskog rata naovamo, nisu izgleda bili u ni u mogućnosti poslati taj spasonosni SOS poziv.
Veliki teretni brod Timandra, od 1500 BRT, (prevozio je ugljen) sa 21 članom posade, na putu iz Norfolka u Virginiji za Buenos Aires nestao je 1917. godine bez traga u području 'trokuta', sa broda nije bila poslata nikakva poruka, usprkos opremljenosti radio-telegrafom.


Uploaded with ImageShack.us
Isto se desilo slijedeće godine sa američkim ratnim brodom USS Cyclops, sa 309 putnika i članova posade, pod komandom kapetana korvete Georgea Worleya. Brod je plovio na ruti od Barbadosa, prema Baltimoreu, Maryland. Zapravo, početna luka je bila Rio de Janeiro. Međutim Worley je odlučio zaustaviti se na Barbadosu i od tamošnjeg američkog konzula zatražiti novčanu pomoć za gorivo i hranu, za koje je smatrao da neće dostajati do odredišta. Dan nakon isplovljavanja iz Barbadosa, brod je poslao zadnju poruku, a ona je glasila: «Sve je u redu.» U naredna dva dana brod je bio dva puta naišao na britanski patrolni čamac, koji je oba puta upozorio brod, da je otišao od pravog kursa, te pomogao Cyclopsu, da se vrati na pravi kurs. Nakon što se brod nije na vrijeme pojavio u Baltimoreu, pojavile su se sumnje o mogućem zarobljivanju od strane Nijemaca, ili o mogućoj sabotaži. Nakon što je provedena istraga, moglo se samo zaključiti: «Nestanak ovog broda bio je jedan od najvećih misterija u analima Mornarice, svi pokušaji da se brod locira bili su bezuspješni. Mnoge su teorije bile predložene, no ni jedna od njih na zadovoljavajući način ne objašnjava nestanak.»


Uploaded with ImageShack.us
Godine 1925. bio je bez traga nestao teretni parobrod SS Cotopaxi, sa posadom od 32 člana. Nakon što je napustio luku Charleston, South Carolina put mu se zauvijek gubi na ruti prema Havani. Ovaj brod bio je još jedna žrtva ozloglašenog trokuta, bez odaslane poruke, odnosno poziva upomoć.
Nakon 2. svjetskog rata bilo je zabilježeno nekoliko misterioznih nestanaka jahti. Al Snyder bio je poznati jockey na konjskim utrkama, neposredno nakon rata. Jednog je dana u martu 1948. godine sa dva prijatelja otišao na pecanje sa svojom jahtom Evelyn K. Jahta je pronađena nekoliko dana kasnije, u zavjetrini jednog od otoka duguljastog arhipelaga Floroda Keys. Nije se stvorila odmah uzbuna, jer, pošto su vidjeli da nema gumanog čamca, pretpostavljeno je da su otišli pecati na neko mjesto bliže kopnu. No, čamac je kasnije pronađen kako pluta prazan, usred Florida Bay, u području zvanom Ten Thousand Islands. Čamac je bio oštećen, a motor iščupan, a čini se da je jedan od muškaraca pokušao da se veže, kako ne bi bio odnesen. Sedam godina kasnije, desila su se dva slična slučaja. Pronalazak napuštenih brodova, koji plutaju sami, uvijek izaziva osjećaj misterije. Tako je bilo i sa luksuznom jahtom Connemara IV, u septembru 1955. Pronađena je 200 km jugositočno od otočja Bermuda. Ono, što je čudilo, jest činjenica da je jahta izdržala tri uzastopna uragana, i ostala čitava. No, pri pokušaju da se dotegli u luku, konačno je potonula. Što je bilo sa posadom, ostalo je tajna, pošto su eventualni dokazi, potonuli na dno Atlantika. Početkom te 1955. godine bez traga i glasa je nestala jahta Home Sweet Home. Nekoliko sati po napuštanju Bermuda (na putu za St. Thomas, Virgin Islands) Spasilačka služba RCC čula je posljednji glas sa jahte: “RCC Bermuda, this is the HSH.” Poruka je bila izrečena mirnim glasom. Na upit RCC da nastavi dalje, čuo se samo muk. Nikad nije bio pronađen i najmanji trag sa jahte, kao ni njene 4-člane posade.


Uploaded with ImageShack.us
Godine 1963. u Bermudskom je trokutu zabilježen nestanak vrlo velikog broda, tankera Marine Sulphur Queen. Ovaj je brod bio dugačak 150 metara, i imao posadu od 39 članova. Zadnji izvještaj sa broda smještao je brod nadomak Florida Keys arhipelagu, ranije spomenutom. Brod je krenuo od početne luke Beaumont, Texas, prema svojoj destinaciji, Baltimore, Maryland, sa teretom koji je sačinjavao rastopljeni sumpor. Odaslata poruka odnosila se na upit jednog člana posade jednom dioničaru, u vezi kupnje. Pokušaj odgovora na ovaj upit nekoliko sati kasnije nije mogao biti uručen brodu – kontakt je bio onemogućen. Obalna straža je kasnije, na osnovu ovooga procijenila vrijeme nestanka između 1:30 i 11 sati ujutro, dana 4. februara. Intenzivna potraga, koja je započela kada se brod nije pojavio u predviđeno vrijeme na odredištu, nije urodila plodom. Nakon šest dana potraga je obustavljena. No, sedmicu dana kasnije, ipak su bile pronađene neke krhotine, kao i nekoliko pojaseva za spasavanje. Nađen je i jedan pomalo čudan 'dokaz', zavezana mornarska majica, za pojas, na kojem su se nalazili otisci zuba morskog psa. Teško je objasniti, zbog čega bi mornar vezao majicu, za pojas, ili zašto bi onda morski pas napao pojas, bez čovjeka. Pojavile su se i priče, da je brod bio otet i odvezen na Kubu, no nikakvi dokazi nisu kasnije 'isplivali' na površinu. I ovo je još jedna, u nizu misterija Bermudskog trokuta.


Uploaded with ImageShack.us
I kao što je bizarno, da avion može 'ispariti' nadomak aerodroma, tako je isto ne manje čudno, da jedan brod može odjednom iščeznuti nadomak luke. Upravo to se desilo pred sam Božić jahti zloslutnog imena 'Witchcraft' (tj. čarolija). Po onoj latinskoj izreci «Nomen est omen», ovaj je brod nestao, kao nekom čarolijom. Vlasnik jahte, hotelijer iz Miamija Dan Burack dugo je nagovarao velečasnog Patricka Horgana da pođu sa njegovom jahtom uvečer na razgledavanje Miamija, blještavo osvijetljenog za Božić. Bili su manje od dva kilometra udaljeni od obale, nedaleko od ulaza u luku. Oko 9 sati uvečer služba RCC primila je poziv sa jahte, rekavši da je nešto udarilo u jahtu sa donje strane, te da će trebati neki brod, da je dotegli do obale. Kuter obalne straže stigao je za 19 minuta na mjesto gdje se trebala nalaziti jahta Witchcraft. No, nje nije bilo. Burack je bio rekao da će ispaliti signalnu raketu, da ga lakše nađu. No, ni od signala, ni od jahte – ništa, ponovo, nikakvog traga. Potraga, koja je odmah započela, proširila se na gotovo 2000 km2 uz obalu južne Floride, no ni najmanji trag, nije bio pronađen. Pretpostavljeno je da se moglo raditi o napadu nekog većeg morskog psa, no s obzirom da je pomoć stigla u zaista kratkom vremenu, ostaje neobjašnjiva misterija i ovog nestanka. Pogotovo zato, što je na jahti bilo pojaseva za spasavanje, kao i dijelova i sjedala, koja su bila namjerno tako napravljena, da plutaju na površini, u slučaju nesreće.


Uploaded with ImageShack.us
Jedan od najvećih brodova koji je nestao u vodama Bermudskog trokuta je brod 'Sylvia L. Ossa', nestao 17. oktobra 1976. godine, negdje u blizini Kube. Bio je dugačak oko 180 m. A pošto je dan bio lijep, vidljivost je bila čak 60 km i more mirno, pa nije bilo lako promašiti, odnosno ne primijetiti takvu grdosiju. Brod je krenuo iz Južne Amerike, prema svojoj destinaciji, luci Philadelphia. Rutinski izvještaj, a za koji se kasnije ispostavilo da je posljednji, pokazivao je poziciju 220 km južno od otočja Bermuda. Kasnija potraga pronašla je svega jednu krhotinu broda, kao i jedan pojas za spasavanje, koji kao da je bio istrgnut sa broda.
Svi ovi opisani slučajevi misterioznih nestanaka brodova i jahti u Bermudskom trokutu imaju jednu zajedničku karakteristiku – da su otplovili u 'neku drugu dimenziju' bez ijedne riječi, bez SOS poziva, i bez automatskog alarma, koji indicira mjesto potapanja. I pretraživanja dna koja nisu davala rezultate, kao da ovo potvrđuju. Kad avioni padaju u ocean, obično se raspadnu na komade, i vrlo ih je teško onda identificirati. S druge strane, kada tone lađa, ona u pravilu ostaje cijela, i lagana za identificiranje, katalogiziranje, i daljnje istraživanje. Gdje li su nestali svi ti brodovi Bermudskog trokuta, ostaje pitanje bez odgovora.

26.11.2011. u 22:40 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2011 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Travanj 2024 (1)
Siječanj 2024 (3)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (24)
Rujan 2023 (32)
Kolovoz 2023 (29)
Srpanj 2023 (13)
Lipanj 2023 (24)
Svibanj 2023 (14)
Travanj 2023 (10)
Ožujak 2023 (1)
Studeni 2022 (1)
Listopad 2022 (3)
Rujan 2022 (3)
Kolovoz 2022 (5)
Srpanj 2022 (2)
Lipanj 2022 (6)
Svibanj 2022 (6)
Travanj 2022 (5)
Studeni 2021 (2)
Listopad 2021 (1)
Rujan 2021 (8)
Kolovoz 2021 (4)
Lipanj 2021 (3)
Svibanj 2021 (1)
Travanj 2021 (1)
Veljača 2021 (2)
Siječanj 2021 (4)
Prosinac 2020 (2)
Studeni 2020 (13)
Listopad 2020 (7)
Rujan 2020 (14)
Kolovoz 2020 (14)
Srpanj 2020 (31)
Lipanj 2020 (3)
Ožujak 2020 (2)
Veljača 2020 (4)
Siječanj 2020 (1)
Rujan 2019 (17)
Kolovoz 2019 (28)
Srpanj 2019 (8)
Lipanj 2019 (6)
Svibanj 2019 (22)
Travanj 2019 (11)
Ožujak 2019 (11)
Veljača 2019 (11)
Siječanj 2019 (2)
Prosinac 2018 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Moja alternativna vizija duhovnosti novog doba i zavjera Novog svjetskog poretka

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Igre.hr
Najbolje igre i igrice

Forum.hr
Monitor.hr