Misterija nestanka Eskadrile 19
Pošto je u jednom od prošlih postova Bermudski trokut bio tek usputno spomenut, da kažem nešto više o ovom području, općenito poznatom po mnogim misterioznim nestancima brodova i aviona.
Autori koji pišu o Bermudskoj misteriji podijelili su se u dva tabora; jedni pokušavaju dokazati da su nestanci brodova i aviona objašnjivi prirodnim pojavama (loše vrijeme, piratstvo, bombe zaostale u moru od prošlih ratova, morski virovi, ispuštanje metana sa morskog dna), dok su drugi skloniji 'natprirodnim' i paranormalnim objašnjenjima (vremenske distorzije, NLO-i, morska čudovišta, podvodne energije tehnologije još iz vremena Atlantide).
Najraniji navodi u štampi o neobičnim nestancima u ovom području pojavili su se 1950. godine. Dvije godine kasnije, časopis Fate objavio je članak "Sea Mystery at Our Back Door" (Pomorska misterija na našim stražnjim vratima). U njemu se govori o nestanku nekoliko aviona i brodova, uključujući i Eskadrilu 19, grupu od pet bombardera tipa 'Avenger'. Autor članka George Sand prvi je 'položio' trougao na danas već općepoznato područje omeđeno otprilike jugoistočnom obalom Floride, otočjem Bermuda i otokom-državom Puerto Rico.
Uploaded with ImageShack.us
Vježbovni let Eskadrile 19 iz decembra 1945. godine je bio upadljivo u prvom planu, jer je u jednom jedinom danu nestala cijela eskadrila, bez traga i glasa, te jedan spasilački avion, koji se bio odmah uključio u potragu; sve u svemu 6 aviona i 27 ljudi.
To je trebao biti jedan rutinski let u dužini oko 650 km, koji bi trajao oko 2 i pol sata. Ruta je imala oblik trokuta, sa aerodroma u Ft Lauderdale-u, istočno u pravcu Bahamskih otoka (200 km), zatim sjeverozapadno prelet preko otoka Grand Bahama (150 km), te konačno jugozapadno, nazad prema Ft. Lauderdale-u (200 km). U avionima je bilo goriva za više od 1500 km leta. Komandir eskadrile poručnik Charles Taylor bio je veteran sa Južnog Pacifika, a ostala 4 pilota, kapetan George Stivers, kapetan Edward Powers, poručnik Jimmy Gerber i zastavnik Joseph Bossi imali su svaki više od 350 sati leta. Dakle, nije se radilo o sasvim neiskusnim pilotima.
Vrijeme je bilo lijepo toga dana, 2. decembra 1945. Pet Avengera pod komandom poručnika Taylora uzletjelo je u 2:10 sa piste. Prema planu, imali su vježbovno gađanje (olupine jednog broda) nedaleko od Biminija, a zatim nastavili istočno, negdje do otočića Gt. Harbor Cay. Potom su zaokrenuli na sjever, preletjeli otok Grand Bahama, te našli se negdje u blizini otočića Sales Cay (?). Zapravo se ne zna gdje su oni, u to vrijeme (oko 3:50) bili. Otprilike od tog otočića trebali su skrenuti jugozapadno, te vratiti se u bazu, Fort Lauderdale.
U 3:50 Taylor izvještava Powersa da su mu oba kompasa otkazala. Uspoređivanje kompasa donijelo je izgleda još veću zabunu, jer su dvojica, od pet, smatrala da trebaju ići u smjeru zapada. Njihovu raspravu 'uhvatio' je na svom radiju instruktor leta, poručnik Robert Cox, koji je letio u blizini Ft. Lauderdale-a. Cox je Taylora pitao u čemu je problem, a ovaj mu je rekao da misli da se nalazi iznad Florida Keysa (?!), otočja koje se nalazi 100-250 km južno, odnosno jugozapadno od njihove baze.
Uploaded with ImageShack.us
Logično se postavlja pitanje, kako to, ako su iz Ft. Lauderdale-a krenuli istočno, prema Bahamima, dospjeli na jug iznad duguljastog arhipelaga Florida Keys? Pošto je vrijeme bilo lijepo, i pored eventualno neispravnih kompasa, mogli su opaziti da sunce ide k zapadu, prema Meksičkom zalivu. U slučaju da su išli prvo na istok, a potom na sjever, sunce im je moralo biti s lijeve strane. Oko 3:50, kada je poručnik Cox bio čuo njihov razgovor, morali su jednostavno upraviti svoje avione u smjeru sunca, i doći na odredište.
Međutim, Cox je dao slijedeću uputu Tayloru: «Put the sun on your port wing if you are in the Keys and fly up the coast until you get to Miami, then Fort Lauderdale is 20 miles further, your first port after Miami.» Pošto je mislio da se nalazi negdje u arhipelagu Florida Keys, savjetovao mu je da upravi avione, tako da im sunce bude na lijevom krilu, i da lete «gore prema Miamiju», iza kojeg nakon 20 milja dolaze do Ft. Lauderdale-a. K tome, Poručnik Cox je poletio u njihovom navodnom pravcu, prema jugu, no prijem je postajao sve lošiji, dok se nije sasvim izgubio, što upućuje da se nisu nalazili u području navedenog arhipelaga, već vjerojatnije sjeverno od Grand Bahama otoka. Poručnik Taylor naredio je Powersu (pretpostavljajući da je njegov kompas ispravan) da leti sjeveroistočno, misleći tako eskadrilu dovesti preko Florida Bay do kopna južne Floride. Međutim, čini se da je eskadrila u tom času bila već poprilično istočno od Floride i – kretala se u pogrešnom pravcu, opasno dublje u Atlantik, umjesto prema kopnu. Već nakon nešto više od 20-ak minuta javila se napetost među pilotima – obala se nije nikako pojavljivala i bio je to znak da ne lete iznad Floridskog zaliva. Već je padao mrak. Nešto iza 5:00 sati, Powers, viši po činu od Taylora, je inzistirao da zauzmu kurs prema zapadu, i tada potpuno preuzeo komandu nad eskadrilom. No, sada, iako su letjeli prema zapadu, radio prijem se nije poboljšavao.
Uploaded with ImageShack.us
Oko 6:00 sati kopno se već moralo pojaviti, što je bio znak da ponovo ne lete u dobrom pravcu. Taylor je i dalje smatrao da se ne nalaze u Atlantiku, već u Meksičkom zalivu (?!). To što su letjeli na zapad već gotovo sat vremena, po njemu ih je odvelo opasno u srce Meksičkog zaliva. U Ft. Lauderdale-u su naprotiv smatrali da oni iz nekog razloga lete sve više na sjever, i da su se tada nalazili u Atlantskom oceanu, negdje oko 300 km sjeveristočno od baze, u visini grada Daytona Beach. Čini se da nikakva oprema na avionima eskadrile 19 nije više radila ispravno. Veza sa eskadrilom prekinula se u potpunosti u 6:37, kada se čuo posljednji Taylorov pokušaj da sazna od Powersa kurs.
U potragu za nestalom eskadrilom bio je poslan hidroavion tipa PBM Mariner, sa 13 članova posade, međutim, nakon svega 20-ak minuta od polijetanja, začula se eksplozija, i avion je nestao u oceanu. Teretni brod, koji se našao u blizini, Gaines Mill je izvijestio o eksploziji, međutim, nikakvi ostaci ovog spasilačkog aviona nisu bili kasnije nađeni.
PBM Mariner bio je šesti avion koji je nestao toga kobnog dana, 5. decembra 1945. A za eskadrilom ostale se mnoge misterije. U jednu od njih spadaju i neobjašnjiva svjetla, koja su se vidjela sa obale istočne Floride, od Keysa, pa do Jacksonvillea, blještava, isprekidana, u crvenoj zelenoj ili bijeloj boji (da li je riječ o NLO?). Ovaj fenomen bio je primijećen i nakon drugih misterioznih nestanaka. Potraga, koja je trajala danima nakon nestanka eskadrile, uključivala je oko 200 aviona, te na desetine brodova. Do dana današnjeg nije pronađen ni najmanji djelić aviona, bez obzira na podvodne kamere i detaljno mapiranje dna mora, kako u Meksičkom zalivu, tako i u Atlantiku, do svakog mogućeg mjesta kamo su mogli završiti.
< | studeni, 2011 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Moja alternativna vizija duhovnosti novog doba i zavjera Novog svjetskog poretka
Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV
Blog.hr
Blog servis
Igre.hr
Najbolje igre i igrice
Forum.hr
Monitor.hr