GODIŠNJA VRIJEDNOST PROMETA
NA 30 TRŽNICA - OKO 138 MILIJUNA KUNA
Udruga hrvatskih tržnica (UHT) obilježila je 28. i 29. rujna 2012 u Zagrebu svoj Dan.Udruga je osnovana 15. svibnja 2000., a osnovale su je tržnice kao pravne osobe radi promocije, razvoja i zaštite svojih interesa. U udruzi hrvatskih tržnica je 30 tržnica iz cijele Hrvatske, iz većih i manjih gradova i to: Splita, Novog Marofa, Pule, Varaždina, Omiša, Siska, Zagreba, Rijeke, Osijeka, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Karlovca, Slavonskog Broda, Čakovca, Daruvara, Ogulina, Koprivnice, Kutine, Vukovara, Vinkovaca, Đakova, Belišća, Pakraca, Našica, Sinja, Nove Gradiške i Vodica. Status grada u RH ima 127 jedinica lokalne samouprave, stoga je očito da je tek oko 40% tržnica u članstvu Udruge.
Interes tržnica je interes onih koji prodaju svoje proizvode i tako ostvaruju svoj dohodak. Tržnica je mjesto gdje počinju poznanstva onih koji namirnice proizvode i kupaca, koji ih kupuju i konzumiraju. Mnoga su takva poznanstva dugogodišnja. Posebno su važna kada se radi o namirnicama kao što su jaja, svježi sir i vrhnje, jer treba vjerovati proizvođaču sa sela, da on uistinu prodaje svježe namirnice.A kako i proizvođač želi ostaviti dobar dojam i imati kupca i slijedeći put, rađa se obostrano povjerenje koje jako često postaje trajno.
Na tržnicama svoje proizvode prodaju obiteljska poljoprivredna gospodarstva, obrtnici i mala i srednja trgovačka društva.Tržnice su komponenta održivosti i razvoja ruralnog prostora i opstanak malih poljoprivrednih gospodarstava koja na tržnicama nalaze mjesto za plasman svoje proizvedene robe.Izravnom prodajom na tržnicama ponuđači jačaju lokalnu ekonomiju, kupci imaju svježu hranu, poznatog porijekla a i kupci dolaze u izravan susret s proizvođačima. Prodaja na tržnici je važan oblik očuvanja radnih mjesta.Prednost prodaje na tržnicama je trenutna naplata prodanog proizvoda.
Izvor:Publikacija Program i strategija rada i razvoja Udruge hrvatskih tržnica
2010-2015
Prema analizi UHT, “ ukupan godišnji promet koji se ostvari na tržnicama, članicama UHT je oko četiri milijarde kuna, marže koje se mogu ostvariti na tržnicama kreću se oko 50%, a vrijednost prihoda od prometa na godišnjoj razini iznosi oko 2 milijarde kuna. To je oko 385.000 neto prosječnih plača (5.200 kn) ili oko 260.000 bruto prosječnih plaća (7.700 kn) u RH. To opet znači da je time osigurano više od 21.000 godišnjih prosječnih bruto plaća, za najmanje 21.000 radnih mjesta, a da time nimalo ne opterećuju državni proračun, već u njega, kroz poreze i doprinose uplate godišnje više od 50 milijuna kuna. Prosječna godišnja vrijednost prometa na tržnicama članicama HUT iznosi oko 138 milijuna kuna.“
Koristi od organizirane izravne prodaje na tržnici su višestruke i to:
1.Kontakt s potrošačima prilikom izravne prodaje te dolazi do stvaranja povjerenja u kvalitetu proizvoda
2.Brza naplata
3.Radna mjesta
4. Marketing koji se prenosi usmeno
5. Promocija tradicijskih proizvoda i usluga seoskog prostora
6.Promicanje obiteljskog poduzetništva ( zadrugarstva, malog i srednjeg poduzetništva, obrtništva)
7.Gradska tržnica je mjesto prezentacije sela
U programu i strategiji rada razvoja UHT spiše da će se raditi na :
1. Širenju projekta certificirane seljačke tržnice (CST)
-brendiranje, uvođenje jedinstvenog znaka – oznake proizvoda
- standardizacija – kakav je proizvod prihvatljiv za tržnice
- kontrola kvalitete proizvoda i usluga
2. Seljački dućani - bauershop, farmer shop
3. Sabirno distribucijski centri
4. Novi prodajni kanali – istraživanje i implementacija
-institucije u vlasništvu države, županija, gradova i općina (bolnice, škole, vrtići )
- dostava na kućni prag
- restorani, hoteli, javna prehrana, karitativni programi
5.Tržnica kao turistička destinacija – uvođenje u turističke vodiče
6.Marketinške aktivnosti
7.Organizacija manifestacija, radionica, savjetovanja i međunarodna suradnja
Uvođenje jedinstvenog znaka je u tijeku i taj je posao dodijeljen svjetski poznatom dizajneru gospodinu Ljubičiću. Uvodi se i certifikacija proizvoda.Proizvođači koji ispune certifikacijske uvjete biti će smješteni u poseban dio tržnice.
Udruga tržnica želi da u okviru tržnica organizirano djeluju dvije vrste tržnica:
Seljačke tržnice, koje će biti certificirane, a na kojima će se odvijati svakodnevna izravna prodaja proizvoda koji su proizvedeni na vlastitim površinama i ekološke seljačke tržnice koje će biti na atraktivnijim mjestima ( pa čak i u trgovačkim centrima) prema potrebi, ili dva puta tjedno.
Tržnice još uvjek svoj status, djelatnost i odnose namaju regulirane zakonom.
U subotu 29.9. na Trgu bana Jelačića bili su predstavnici tržnica svih gradova koji čine Udrugu hrvatskih tržnica.
Ilok: Voće i povrće po cijenama kakve su u Iloku na tržnici.
Kutina: Obitelj Marković "PLANINKA MM" bavi se fitoterapijom, liječenjem ljekovitim biljem. Prvi s lijeva je najmlađi Željko koji je već sedma generacija koja opstaje u poslu s ljekovitim biljem, dugom 150 godina. (098 839-781)
Pula: Ponuda kozijeg sira iz nepasteriziranog mlijeka po cijeni od 240 i 260 kn za kg.
Omiš: Specijalitet Soparnik koji nije zaboravljen još iz vremena kada se spominje Poljička republika.Soparnik je jelo od tijersta i blitve.
Slavonski Brod:OPG Ivan Vrljić
Fotografije: M. Zouhar Zec
< | rujan, 2012 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter