AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

nedjelja, 30.09.2012.

DANI HRVATSKIH TRŽNICA

GODIŠNJA VRIJEDNOST PROMETA
NA 30 TRŽNICA - OKO 138 MILIJUNA KUNA

Udruga hrvatskih tržnica (UHT) obilježila je 28. i 29. rujna 2012 u Zagrebu svoj Dan.Udruga je osnovana 15. svibnja 2000., a osnovale su je tržnice kao pravne osobe radi promocije, razvoja i zaštite svojih interesa. U udruzi hrvatskih tržnica je 30 tržnica iz cijele Hrvatske, iz većih i manjih gradova i to: Splita, Novog Marofa, Pule, Varaždina, Omiša, Siska, Zagreba, Rijeke, Osijeka, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Karlovca, Slavonskog Broda, Čakovca, Daruvara, Ogulina, Koprivnice, Kutine, Vukovara, Vinkovaca, Đakova, Belišća, Pakraca, Našica, Sinja, Nove Gradiške i Vodica. Status grada u RH ima 127 jedinica lokalne samouprave, stoga je očito da je tek oko 40% tržnica u članstvu Udruge.
Interes tržnica je interes onih koji prodaju svoje proizvode i tako ostvaruju svoj dohodak. Tržnica je mjesto gdje počinju poznanstva onih koji namirnice proizvode i kupaca, koji ih kupuju i konzumiraju. Mnoga su takva poznanstva dugogodišnja. Posebno su važna kada se radi o namirnicama kao što su jaja, svježi sir i vrhnje, jer treba vjerovati proizvođaču sa sela, da on uistinu prodaje svježe namirnice.A kako i proizvođač želi ostaviti dobar dojam i imati kupca i slijedeći put, rađa se obostrano povjerenje koje jako često postaje trajno.
Na tržnicama svoje proizvode prodaju obiteljska poljoprivredna gospodarstva, obrtnici i mala i srednja trgovačka društva.Tržnice su komponenta održivosti i razvoja ruralnog prostora i opstanak malih poljoprivrednih gospodarstava koja na tržnicama nalaze mjesto za plasman svoje proizvedene robe.Izravnom prodajom na tržnicama ponuđači jačaju lokalnu ekonomiju, kupci imaju svježu hranu, poznatog porijekla a i kupci dolaze u izravan susret s proizvođačima. Prodaja na tržnici je važan oblik očuvanja radnih mjesta.Prednost prodaje na tržnicama je trenutna naplata prodanog proizvoda.

Image and video hosting by TinyPic
Izvor:Publikacija Program i strategija rada i razvoja Udruge hrvatskih tržnica
2010-2015
Prema analizi UHT, “ ukupan godišnji promet koji se ostvari na tržnicama, članicama UHT je oko četiri milijarde kuna, marže koje se mogu ostvariti na tržnicama kreću se oko 50%, a vrijednost prihoda od prometa na godišnjoj razini iznosi oko 2 milijarde kuna. To je oko 385.000 neto prosječnih plača (5.200 kn) ili oko 260.000 bruto prosječnih plaća (7.700 kn) u RH. To opet znači da je time osigurano više od 21.000 godišnjih prosječnih bruto plaća, za najmanje 21.000 radnih mjesta, a da time nimalo ne opterećuju državni proračun, već u njega, kroz poreze i doprinose uplate godišnje više od 50 milijuna kuna. Prosječna godišnja vrijednost prometa na tržnicama članicama HUT iznosi oko 138 milijuna kuna.“

Koristi od organizirane izravne prodaje na tržnici su višestruke i to:
1.Kontakt s potrošačima prilikom izravne prodaje te dolazi do stvaranja povjerenja u kvalitetu proizvoda
2.Brza naplata
3.Radna mjesta
4. Marketing koji se prenosi usmeno
5. Promocija tradicijskih proizvoda i usluga seoskog prostora
6.Promicanje obiteljskog poduzetništva ( zadrugarstva, malog i srednjeg poduzetništva, obrtništva)
7.Gradska tržnica je mjesto prezentacije sela

U programu i strategiji rada razvoja UHT spiše da će se raditi na :
1. Širenju projekta certificirane seljačke tržnice (CST)
-brendiranje, uvođenje jedinstvenog znaka – oznake proizvoda
- standardizacija – kakav je proizvod prihvatljiv za tržnice
- kontrola kvalitete proizvoda i usluga

2. Seljački dućani - bauershop, farmer shop
3. Sabirno distribucijski centri
4. Novi prodajni kanali – istraživanje i implementacija
-institucije u vlasništvu države, županija, gradova i općina (bolnice, škole, vrtići )
- dostava na kućni prag
- restorani, hoteli, javna prehrana, karitativni programi

5.Tržnica kao turistička destinacija – uvođenje u turističke vodiče

6.Marketinške aktivnosti

7.Organizacija manifestacija, radionica, savjetovanja i međunarodna suradnja

Uvođenje jedinstvenog znaka je u tijeku i taj je posao dodijeljen svjetski poznatom dizajneru gospodinu Ljubičiću. Uvodi se i certifikacija proizvoda.Proizvođači koji ispune certifikacijske uvjete biti će smješteni u poseban dio tržnice.
Udruga tržnica želi da u okviru tržnica organizirano djeluju dvije vrste tržnica:
Seljačke tržnice, koje će biti certificirane, a na kojima će se odvijati svakodnevna izravna prodaja proizvoda koji su proizvedeni na vlastitim površinama i ekološke seljačke tržnice koje će biti na atraktivnijim mjestima ( pa čak i u trgovačkim centrima) prema potrebi, ili dva puta tjedno.
Tržnice još uvjek svoj status, djelatnost i odnose namaju regulirane zakonom.

U subotu 29.9. na Trgu bana Jelačića bili su predstavnici tržnica svih gradova koji čine Udrugu hrvatskih tržnica.

Image and video hosting by TinyPic
Ilok: Voće i povrće po cijenama kakve su u Iloku na tržnici.

Image and video hosting by TinyPic
Kutina: Obitelj Marković "PLANINKA MM" bavi se fitoterapijom, liječenjem ljekovitim biljem. Prvi s lijeva je najmlađi Željko koji je već sedma generacija koja opstaje u poslu s ljekovitim biljem, dugom 150 godina. (098 839-781)

Image and video hosting by TinyPic
Pula: Ponuda kozijeg sira iz nepasteriziranog mlijeka po cijeni od 240 i 260 kn za kg.

Image and video hosting by TinyPic
Omiš: Specijalitet Soparnik koji nije zaboravljen još iz vremena kada se spominje Poljička republika.Soparnik je jelo od tijersta i blitve.

Image and video hosting by TinyPic
Slavonski Brod:OPG Ivan Vrljić
Fotografije: M. Zouhar Zec

30.09.2012. u 21:15 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< rujan, 2012 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Svibanj 2024 (7)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)
Studeni 2020 (30)
Listopad 2020 (31)
Rujan 2020 (30)
Kolovoz 2020 (29)
Srpanj 2020 (30)
Lipanj 2020 (32)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter