AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

utorak, 09.11.2010.

POLITIKA KVALITETE

SUSTAV OZNAKA KVALITETE EU

Politika kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na razini EU usmjerena je na poticanje različite poljoprivredne proizvodnje. Osim nutricionističkih, zdravstvenih i higijenskih standarda potrošači imaju svijest o porijeklu i načinu proizvodnje proizvoda kojeg kupuju što u prvi plan stavlja kvalitetu i raznolikost proizvoda na tržištu.Zato su traženi certificirani poljoprivredni proizvodi, što je Europska unija ozakonila svojom politikom kvalitete poljoprivrednih proizvoda. Europska unija je zato razvila tri markice, odnosno oznake kvalitete i to:
1. zaštićenu oznaku izvornosti (PDO)
2. zaštićenu oznaku zemljopisnog porijekla (PGI)
3. oznaku tradicionalni ugled (TSG)
Poljoprivredna proizvodnja nema svoju budućnost u masovnoj proizvodnji, već u kvalitetnim proizvodima.

Oznaka izvornosti i oznaka zemljopisnog porijekla su nazivi koji upućuju na to da proizvod koji potječe s određenog područja ima veze s ponuđenom kvalitetom i njegovim zemljopisnim porijeklom; s regijom iz koje dolazi, mjestom ili u nekim slučajevima i državom.


ZAŠTIĆENA OZNAKA IZVORNOSTI (DPO)
Proizvodi koji imaju oznaku Zaštićena oznaka izvornosti (DPO)

Image and video hosting by TinyPic

imaju dokazana svojstva kvalitete koja proizlaze isključivo iz vrste tla, a koja su posljedica zemljopisnog okruženja i vještine proizvođača s kojima se proizvod povezuje. Sve faze proizvodnje, priprema, prerada itd. moraju se obaviti upravo na tom odabranom području. Mora postojati bliska povezanost između svojstva proizvoda i zemljopisnog porijekla.

ZAŠTIĆENE OZNAKE ZEMLJOPISNOG PORIJEKLA (PGI).

Image and video hosting by TinyPic

Proizvodi koji nose oznaku PGI imaju uz kvalitetu svojstva ili reputaciju koja ih povezuje s određenim područjem te barem jedna faza proizvodnog procesa mora biti provedena na tom području, a sirovine koje se koriste u proizvodnji mogu potjecati i iz druge regije.
Zemljopisna je veza dublja kod oznake izvornosti, nego kod oznake zemljopisnog porijekla.

OZNAKA TRADICIONALNI UGLED (TSG)

Image and video hosting by TinyPic

Ova se oznaka koristi za proizvode s posebnim svojstvima koji ili su proizvedeni korištenjem tradicionalnih metoda, ili sadrže tradicionalne sastojke. Proizvod koji nosi oznaku tradicionalni ugleda mora imati svojstva kojima se razlikuje od drugih proizvoda te mora biti tradicionalan. „Tradicionalno“ označava dokazanu upotrebu na tržištu EU tijekom vremenskog razdoblja u kome je vidljiva izmjena naraštaja, a to obično znači najmanje 25 godina. Glavni cilj oznake TRADICIONALNI UGLED je omogućiti visokokvalitetnim proizvodima, koji nisu nužno povezani s zemljopisnim područjem, da se razlikuju od ostalih proizvoda i tako ostvare višu tržišnu cijenu. Sustav oznake kvalitete pomaže održavanju izvornih proizvoda koji su dio kulturnog nasljeđa EU.

Ove oznake kvalitete simboli su EU i garancija izvornosti te jamče da su proizvodi koji nose te oznake proizvedeni na području određene regije ili posebnim postupkom proizvodnje.Oznake su namijenjene sprečavanju prijevare kupaca i njihova lažnog predstavljanja drugih proizvoda kao izvornih. A proizvođači čiji proizvodi nose oznake mogu podići razinu svijesti o svojim proizvodima.

ZAŠTO OZNAKE KVALITETE?
Osim što su proizvodi koji imaju oznake kvalitete EU proizvodi s reputacijom i kvalitetom, daju doprinos održivom ruralnom razvoju. Neka su istraživanja iz 2003/04 pokazala da ovaj sustav kvalitete ima značajnu ulogu u obnovi ruralnog okruženja. Zašto? Zato što sudjeluju u očuvanju lokalnih biljnih i životinjskih vrsta i tradicijske autohtone proizvodnje čime se podupire ruralna raznolikost i socijalna povezanost. Time se promiču nove mogućnosti zaposlenja u proizvodnji, preradi i drugim uslužnim djelatnostima. Vijeće Europe definira Socijalnu povezanost kao koncept koji obuhvaća vrijednosti i načela kojima je cilj osigurati da svi građani, pod jednakim uvjetima i bez diskriminacije imaju pristup temeljnim socijalnim i ekonomskim pravima.Na taj se način zadovoljavaju potrebe današnjeg stanovništva, a prirodni resursi i tradicionalne vještine ostaju očuvane za generacije koji dolaze.
Kada se pak radi o potrošačima tada je oznaka kvalitete, informacija kojom se skreće pažnja na proizvode s visokom razinom dodane kvalitete. Oznaka je potvrda da je proizvod izvoran, a ne patvoren i da je hrana proizvedena u skladu s detaljnom specifikacijom. Potrošači tada svojom kupnjom odlučuju da li proizvod označen kao kvalitetan daje odgovarajuću protuvrijednost za cijenu koštanja.
Proizvodi koji su obuhvaćeni oznakom kvalitete proizvoda po sustavu EU su sirevi, proizvodi od mesa, svježe meso, svježa riba, mekušci i školjkaši i proizvodi dobiveni njihovom preradom, proizvodi životinjskog porijekla : jaja, med, mliječni proizvodi, maslinovo ulje i ostala ulja, masline za jelo, voće, povrće i žitarice, kruh, pecivo, kolači, slastičarski proizvodi, keksi i ostali pekarski proizvodi, pivo i ostala pića.

OZNAKA KVALITETE I ZA TREĆE ZEMLJE
Promjena koja je dijelom i rezultat odluke Svjetske trgovinske organizacije iz 2005. omogućila je da EU zaprima zahtjeve proizvođača za oznake kvalitete i od proizvođača iz trećih zemalja, koje nisu članice EU. Takvi se zahtjevi šalju izravno Europskoj Komisiji, a to trebaju činiti sami proizvođači, bez posredovanja nadležnih tijela svoje države. Registracija je samoinicijativna, od strane pojedinačnih proizvođača ili udruga, troškove snose proizvođači, a upravo oni odlučuju koji će zahtjev prije podnijeti – za oznaku izvornosti (PDO) ili za oznaku zemljopisnog porijekla ( PGI).






09.11.2010. u 16:09 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Svibanj 2024 (4)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)
Studeni 2020 (30)
Listopad 2020 (31)
Rujan 2020 (30)
Kolovoz 2020 (29)
Srpanj 2020 (30)
Lipanj 2020 (32)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter