Sportska-Ćakulona

četvrtak, 14.05.2020.

Deset najspektakularnijih Torcidinih koreografija

Svi koji prate hrvatski nogomet, znaju da Hajdukovi navijači imaju uvjerljivo najbolje koreografije u Hrvatskoj, a ako mene pitate, i u Europi. Iako će mnogi pomisliti kako sam subjektivna jer sam velika navijačica „bilih“, ovdje nipošto nije riječ o tome. Pogledala sam na stotine utakmica lige prvaka i europske lige i na ni jednoj nisam vidjela ovakve spektakularne koreografije kakve priređuje Torcida na sjeveru Poljuda. Svaka je koreografija na svoj način posebnu i teško je povlačiti paralelu između njih, ali ipak ću se potruditi izdvojiti deset najboljih.

Koreografija na utakmici Hajduk – Everton, 24.08.2017 - kada bi je morala opisati jednom riječju to bi bilo – savršenstvo. Tisuće papirića na sjevernoj tribini najdražeg mi stadiona predstavljali su predivnu poruku. Na koreografiji su se nalazili : vatra, kotač, Biblija i Hajduk, a na transparentu ispod nje pisalo je The World's finest, aludirajući na to da su to četiri najznačajnija izuma u povijesti čovječanstva. Nešto prekrasno, neponovljivo, ma za naježiti se. Ja sam bila na istočnoj tribini zajedno sa svojim prijateljicama te sam neprestano slikavala i guštala , a od silnih emocija koje je nemoguće riječima opisati, svaki dio tijela mi se naježio.



Koreografija na utakmici Hajduk – Anderlecht, 30.09.2010. – bila je baš u duhu Dalmacije. Predstavljala je bijeli brod imena Hajduk, na kojem je ugravirano veliko slovo t koje predstavlja Torcidu , i unutar njega malo slovo h, koje asocira na Hajduk. Brod plovi morem pod hrvatskom zastavom, a na transparentu ispod nalazi se poruka : „Bili brode diži sidro, Torcida je tvoje idro“. Što reći, uostalom , ponekad riječi nisu ni potrebne. Bilo je uistinu nevjerojatno, a ono što uslijedilo pamtit ću „cili“ život. U zadnjoj sekundi sudačke nadoknade Ante Vukušić je zabio za veliku pobjedu i raspametio 35000 navijača. Bila sam na zapadnoj tribini i „guštala“, a kad je Ante zabio plakala sam od sreće .


Koreografija na utakmici Hajduk – Dinamo, 03.04.2019. – također vrlo emotivna koreografija. Preko cijelog sjevera Torcida je razvila koreografiju koja je predstavljala jednog navijača kako drži raširen Hajdukov šal , a na natpisu na ogradi sjevera pisalo je ultras. To je bilo nešto neopisivo.


Koreografija na utakmici Hajduk – Brondby, 03.08.2017. - definitivno spada među najbolje i najemotivnije. Na sjevernoj tribini bila je prikazana deoksiribonukleinska kiselina sa označena malim slovom h, a na ogradi se nalazio natpis : „Zapisano u genima , vjerni samo bijelima“. Probajte se ne naježiti!


Koreografija na utakmici Hajduk – Dinamo, 10.09.2011 – također ulazi u sam vrh Torcidinih remek – djela. Na koreografiji su bili prikazani papa, Igor Štimac, te Slaven Bilić s peharom pobjednika kupa Maršala Tita, a iza smo imali prilike vidjeti gradsku vjećnicu( mjesto osnutka Torcide), Poljud, Stari plac i Dioklecijanovu palaču. Nešto nevjerojatno.


Koreografija na utakmici Hajduk - Dinamo, 31.08.2014. – to je bila spektakularna koreografija u dva dijela. Prvi dio je prikazivalo tri boje Hrvatske i Hajduka, crvenu , bijelu i plavu, a pratio ju je natpis : „Možda ne razumiješ, ali volimo te“. Drugi dio sastojao se od slike čovjeka koji se drži sa obje ruke za glavu, a ispod je bio natpis: „Do ludila me vodiš“. Naravno, aludiralo se na silne emocije i rezultatske amplitude Hajduka zbog kojih oni stariji i tankih živaca često posežu za Aspirinom.



Koreografija na utakmici Hajduk – Unirea, 19.08.2010. – prikazivala je simbol Torcide, a na natpisu ispod pisalo je : „Volimo te za sva vrimena“. Bila sam na utakmici i koreografija , baš kao i cijela atmosfera na tribinama me oduševila.


Koreografija na utakmici Slaven Belupo – Hajduk ,15.02.2020. – koreografija povodom 109. rođendana Hajduka. Torcida je raširila sliku kompasa, na kojem je bio označen kut od 109 stupnjeva. Na natpisu ispod pisalo je: „Naš jedini kompas, tvoj grb na obzoru“. Uistinu fascinantno.



Koreografija na utakmici Hajduk – Dinamo 22.02.2009. – to je bio pravi spektakl. Na sjeveru Poljuda bila je razvijena koreografija na kojoj je velikim bijelim slovima na crveno-plavoj podlozi pisalo Torca. Na ogradi je bio natpis : „Sjever je srce Hajduka, a mi smo srce sjevera“. Uz to, s krova istočne i zapadne tribine poletjele stotine bijelih papirića, atmosfera je bila poput one na argentinskim stadionima. Hajduk je pobijedio i nakon dvije i pol godine preuzeo vrh ljestvice, a osim toga, utakmica će ostat zapamćena po temperaturi zraka od nula stupnjeva i orkanskoj buri. Ja sam bila na zapadu i uživala sam i u atmosferi, i u velikoj pobjedi.


Koreografija na utakmici Hajduk – Slavia Prag, 13.02.2011. – na prijateljskoj utakmici dvaju klubova prijatelja povodom 100. rođendana Hajduka, bila je spektakularna , meni osobno najbolja koreografija na utakmicama Hajduka. U koreografiju su bile uključene sve tri tribine. Na sjeveru je pisanim slovima pisalo Hajduk, a u podnožju tribine natpis na kojem je pisalo: „ Živi vječno“. Na istoku je bio broj 100, dok na zapadnom dijelu tribine nije ništa pisalo, a cijela tribina bila je prekrivena crveno-plavim papirićima. Početkom drugog dijela Torcida je razvila sliku osnivača Hajduka , a u pozadini slike nalazio se grb kluba. Koreografiju je pratio natpis : "Na ponos grada i puka nek' se Hajduk zove". Počast su Hajduku odali i gostujući navijači iz Praga, koji su za koreografiju imali sliku torte sa svjećicama i brojem 100, uz poruku na hrvatskom: „Sve najbolje“. Ja sam bila na zapadu, i uživala u tom povijesnom, veličanstvenom dekoru, o kojem je pisao cijeli sportski svijet.



Eto, to je moj izbor najboljih Torcidinih koreografija. Iskreno, to je teško riječima opisati , to jednostavno morate doživjeti da bi mogli razumjeti o čemu govorim. Osim vizualne ljepote i usklađenosti i najsitnijih detalja, iz svake se koreografije mogu iščitati emocije koje svi Hajdukovi navijači gaje prema svom klubu. Ne kaže se uzalud da „tuđi čovik nikad neće znati što to veže dalmatinske ljude“, jer netko tko sve promatra sa strane , netko tko nije rođen u Dalmaciji to ni ne može shvatiti. Za nas je Hajduk puno više od običnog kluba, a zahvaljujući Hajdukovoj slavnoj povijesti i Torcidinim koreografijama, to zna cijeli svijet.

14.05.2020. u 17:29 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< svibanj, 2020 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Rujan 2023 (1)
Studeni 2022 (1)
Veljača 2022 (1)
Prosinac 2021 (4)
Listopad 2021 (5)
Rujan 2021 (9)
Kolovoz 2021 (2)
Srpanj 2021 (4)
Lipanj 2021 (9)
Svibanj 2021 (6)
Travanj 2021 (5)
Ožujak 2021 (5)
Veljača 2021 (5)
Siječanj 2021 (7)
Prosinac 2020 (3)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (3)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (7)
Srpanj 2020 (12)
Lipanj 2020 (16)
Svibanj 2020 (15)
Travanj 2020 (5)
Ožujak 2020 (3)
Veljača 2020 (7)
Siječanj 2020 (13)
Prosinac 2019 (7)
Studeni 2019 (9)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi