Prema „Didascalionu“ Huga od sv. Viktora, prvi je bio utemeljio biblijski kanon Amonije iz Aleksandrije, što se veli u poglavlju „De canonibus evangeliorum“. No, ukoliko pogledamo članak o biblijskom kanonu iz Wikipedije, nećemo naići na nikakvog Amonija. O njemu samom ipak postoji Wikipedijin članak, međutim on veli samo da se samo pretpostavlja da se radi o kršćanskom filozofu iz 3. stoljeća, te da se „možda radi o Amoniju Sakasu, neoplatonskom filozofu, koji je također bio iz Aleksandrije“.
Pokušao sam također naći Amonija u članku (sa interneta) indikativnog naslova „The Formation of Christian Theology in Alexandria“, no bez uspjeha. Ipak, u tom sam članku naišao na neke interesantne podatke, sa kojima autor, kršćanski teolog Wilem Oliver iz Južnoafričke republike, kao da potkrepljuje moju pretpostavku, o nastanku kršćanstva u Egiptu, odnosno Aleksandriji.
On tako navodi mišljenje jednog drugog autora, M.E. Fogarty-ja, koji veli eksplicitno da kršćanstvo ima svoj početak u Egiptu, i posebno u Aleksandriji. Fogarty također navodi da je u Aleksandriji bila osnovana katehetska škola zvana „Didaskaleion“, u kojoj su bili podučavani prvi kršćanski teolozi, Klement i Origen. (U svojoj knjizi „Od Zaratustre do Kena Wilbera“ bio sam naveo da je Origena podučavao Amonije Sakas, međutim ne u kršćanskoj, već poganskoj filozofskoj školi.)
U stvari, od svih navedenih izvora u Oliverovom članku, nekako najeksplicitniji jesu citati iz rada M.E. Fogarty-ja ('Egyptian Christianity: An historical examination of the belief systems prevalent in Alexandria C.100 BCE - 400 CE'). Tako on u navedenom djelu veli da „kako je kršćanstvo u prvom stadiju počelo hvatati korijene u Aleksandriji, tako je bilo okruženo utjecajima intelektualnog helenizma, isto kao i egipatske religije, rituala i ikonografije. Nije također moglo izbjeći određenu količinu utjecaja od starijih religija i filozofija u okolici. Mnogi elementi lokalnih religija utjecali su na rituale i uobličavanje nove religije, i mogu se pratiti kroz drevnu egipatsku relgiju, kultove Izide i Serapisa, kroz gnosticizam i hermetizam“. Dakle, od samog početka, ovi su vjernici bili pod utjecajem svih kultova i filozofija u gradu Aleksandriji.
Oliver navodi još jedno eksplicitno mišljenje, autora Waltera Bauera ('Orthodoxy and heresy in earliest Christianity'), koji smatra da je početna, izvorna i najdominantnija forma kršćanstva u Aleksandriji do vremena biskupa Demetrija bila heretična i posebice gnostička, pošto su gnostički učitelji poput Bazilida, Valentinusa i Karpokrata bili aktivni u gradu.
< | lipanj, 2021 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Moja alternativna vizija duhovnosti novog doba i zavjera Novog svjetskog poretka
Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV
Blog.hr
Blog servis
Igre.hr
Najbolje igre i igrice
Forum.hr
Monitor.hr