semper contra

ponedjeljak, 12.10.2009.

"Uvod u analizu stanja u hrvatskom školstvu" (na način semper contre)


Sa zanimanjem i pozornošću pročitah posljednji post gospon profesora pod gornjim naslovom (bez onog „na način semper contre“). Počeh pisati komentar i uskoro shvatih da će ispasti predug za tu kategoriju. Kako sam na tu temu i onako imao namjeru pisati post, odlučih se ideju sprovesti u stvarnost, a ovaj mi je post dobro poslužio ka orijentir za iznošenje mojih stavova.
Nadam se da se autor neće ljutiti što sam se poslužio njegovom „strukturom“ posta.

Moj post o ukidanju zabrane pušenja polučio je sličan rezultat glede komentara. Na šaljivi, pomalo ironičan način pokušao sam skrenutu, kroz taj slučaj, pozornost na nesposobnost naših Vlada, nekih manje nekih više, da donesu Zakon koji će vrijediti nešto dulje nego što treba vremena tinti kojom ga potpiše Predsjednik, da se posuši.Usput malo opalih i pušače, ali svi su komentari sveli na diskusiju za ili protiv pušača.

Evo upravo se to dogodilo i u posljednjem postu „Uvod…“ gosponu profesoru. Manje-više sve se svodi na komentare o dijelu njegovog „Uvoda…“ koji se odnosi na učiteljske plaće. Kako je on u postu spomenuo i neke druge probleme u školstvu, odlučih se osvrnuti na sve njegove naglaske u tom postu i ujedno upoznati čitateljstvo sa svojim stavovima.

Prvi problem.
Zašto štrajkovi u prosvjeti (i ne samo u njoj) ne uspijevaju. Prvenstveno zbog rascjepkanosti sindikalnog članstva u mnoge sindikate umjesto da postoji jedan i da onda nastupaju po principu svi za jednoga jedan za sve. Naravno odgovore zašto su rascjepkani znamo. Najmanje dva: jedan je sujeta sindikalnog vodstva (svi bi bili šefovi), drugi je vlast koja tu sujetu koristi po principu: podijeli pa vladaj.

Osobno smatram da prosvjetu treba izdvojiti iz segmenta javnih službi i organizirati je kao "proizvodnju". Ne mogu se prosvjetari trpati u isti koš sa upravom, sudstvom, policijom, carinom, vojskom pa čak ni sa zdravstvom. Prosvjeta je proizvodnja ljudskih resursa za proizvodnju materijalnih, duhovnih i kulturnih dobara. Koliko i kakvih obrazovanih ljudi „proizvedu“ i „isporuče“ materijalnoj, kulturnoj i duhovnoj „proizvodnji“ od njih će takve novce i dobiti.

Drugi problem:
Besplatni udžbenici. Nema besplatnih udžbenika, pitanje je samo tko će ih platiti, je li oni koji ih trebaju, učenici sami, tj. njihovi roditelji ili pak svi zaposleni solidarno kroz poreze. U prvom slučaju dolazi u pitanje ravnopravnost mogućnosti školovanja neovisno o imovinskom statusu pojedinih obitelji. U drugom pak i oni kojima to nije neophodno dobivaju socijalnu pomoć od države (poreznih obveznika) u vrijeme kada ta ista država nema novaca. Osim toga kroz taj model i oni koji zarađuju malo, sudjeluju u financiranju nabave udžbenika i za one kojima to nije potrebno.
Naravno, da smo bogata država (nažalost nismo) onda dileme ne bi bilo. Svi bi mogli dobiti „besplatne“ udžbenike jer bi izdaci za njih bili relativno mali u proračunu.

Kao jedno prijelazno rješenje samo se od sebe nameće dodjela „besplatnih“ udžbenika uvažavanjem socijalnih kriterija. Nažalost ni to u ovom društvu nije provedljivo jer jednostavno ne postoje sigurni parametri i pokazatelji po kojima se nekome može utvrditi stvarni socijalni status. Opet je zakazala vlast jer još uvijek nije uvela vjerodostojne imovinske kartice. Zašto: Zna se! A bez tog dokumenta bilo kakvo socijalno razvrstavanje „po izgledu“ sigurno neće biti pravedno!

Međutim i u jednom i u drugom slučaju važna je stvar pitanje jedinstvenih udžbenika za sve škole i duljina njihove valjanosti. Kako riješiti ta dva zahtjeva koji doprinose drastičnom smanjenu troškova školovanja je krucijalno pitanje rješavanja problema udžbenika i to je jedan od glavnih zadataka koje svi zaposleni u prosvjeti od učitelja do akademika i ministra trebaju ZAJEDNIČKI riješiti. I prestati se ponašati kao rakova djeca, svako vuče na svoju stranu. Zašto se to ne rješava u svojem postu naslutio je i gospon profesor. Izdavački lobiji, potpomognuti autorima razno raznih udžbenika doveli su do poplave naslova u kojima se gradivo često prikazuje na dijametralno suprotne načine. Posebice iz povijesti.

Treći problem:
Poštovanje profesije učitelja u najširem smislu riječi. Svaki iole pametan čovjek, koji je u stanju razmišljati zdravorazumski doći će do zaključka da je učitelj jedna, a roditelji druga poluga, i da one zajedničkim djelovanjem stvaraju zdrave ljude. Sve se može relativno lako ispraviti, može se izgraditi novi most (pa makar stariji od Starog u Mostaru), mogu se sagraditi zgrade, zasijati polja, posaditi šume, prebraniti rijeke, izgraditi autoceste i sve to u relativno kratkom vremenu. No ako na kraju šesnaest godina „stvaranja“ osobe ustanovimo da smo umjesto željenog dobili kriminalca, ubojicu, licemjera, farizeja, podlaca, kukavicu, neznalicu, jednom riječju da smo pogriješili, onda tu više nema ispravke.

Zato ako društvo želi naprijed, ako želi biti zdravo, ako želi da njezini članovi budu sretni i zadovoljni ljudi tada treba prvenstveno „stvarati“ osobnosti. A to mogu samo ako su one dvije poluge jake, dobro podmazane i u koordiniranom radu. Da bi takve bile, potrebno im je to omogućiti i to ne samo plaćom već i ostalim uvjetima koji će ih učiniti zadovoljnim i motiviranim da izvrše svoj osnovni zadatak za koji su se opredijelili: učenje i odgajanje. Jer kako kaže zen: „…treba učiti više činom, djelom i pitanjem nego riječima, knjigama i odgovorima. (…) Uzroci naših patnji i strahovanja po budističkom su učenju u nama samima; tek iz neznanja i nerazumijevanja projiciramo ih izvan nas, u „bogove“ i „demone“ (citat iz knjige Vladimira Devidé-a "Japan").

Kada učenicu uvide i shvate da i društvo u cjelini cijeni njihove učitelje i roditelje, da zaista shvaća da su oni stupovi društva (a ne tajkuni, kriminalci, lopovi) poštovanje prema njima postat će samo po sebi razumljivo.

Četvrti problem:
Vlast se kod odabira ravnatelja ponaša upravo onako kao se ponaša kod odabira upravljačke nomenklature u tvrtkama kojima je vlasnik. Postavlja podobne, po mogućnosti poslušne, „zaslužne“, a nadasve one za koje zna da će se truditi u obrazovnoj ustanovi (pritiskom na učitelje) stvoriti takve ljude koji će slušati, glavom klimati i ruku dizati bez razmišljanja. Ako se u tom kukolju i nađe po koje zrno žita ubrzo bude pojedeno od Velike Koke. Ravnatelje trebaju birati uposleni u školi i roditelji djece koja tu školu pohađaju javnim natječajem bez uplitanja Vlasti. Vlast preko svojih poluga, ministarstva itd određuje smjernice rada škole, a ravnatelji organiziraju rad škole i u to se više Vlast nema što miješati.

Zaključak:
Kako se o tome priča već gotovo dva desetljeća a ne mijenja se ništa, nameće se zaključak sam od sebe. Vlasti odgovara školstvo, prosvjeta i obrazovanje takvo kakvo je. Jer ono garantira da će „proizvedena“ osobnost biti upravo onakva kakvu ona treba: poslušna, trpljiva, zadovoljna „Glorijom“, tabloidima, „Žuja je zakon“, nogometom, Velikim bratom, kvizovima, i „Katedralom duha“, spremna da proguta svaki mamac koji će joj Vlast dobaciti tijekom izborne kampanje, u uvjerenu da ona odlučuje.
Mislim da je to suština stvari: onima na vlasti ne samo da „zdrava“ osobnost nije potrebna, ne samo da nije poželjna, ona je OPASNA.

12.10.2009. u 23:55 • 8 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.



< listopad, 2009 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Srpanj 2020 (1)
Travanj 2020 (10)
Ožujak 2020 (12)
Veljača 2020 (6)
Siječanj 2020 (8)
Prosinac 2019 (3)
Studeni 2019 (3)
Listopad 2019 (1)
Kolovoz 2019 (3)
Srpanj 2019 (5)
Lipanj 2019 (3)
Svibanj 2019 (5)
Travanj 2019 (8)
Ožujak 2019 (3)
Veljača 2019 (3)
Siječanj 2019 (2)
Prosinac 2018 (2)
Studeni 2018 (4)
Listopad 2018 (2)
Rujan 2018 (3)
Kolovoz 2018 (8)
Srpanj 2018 (14)
Lipanj 2018 (6)
Svibanj 2018 (10)
Travanj 2018 (5)
Ožujak 2018 (9)
Veljača 2018 (7)
Siječanj 2018 (8)
Prosinac 2017 (14)
Studeni 2017 (12)
Listopad 2017 (5)
Rujan 2017 (15)
Kolovoz 2017 (3)
Srpanj 2017 (2)
Lipanj 2017 (7)
Svibanj 2017 (13)
Travanj 2017 (12)
Ožujak 2017 (9)
Veljača 2017 (7)
Siječanj 2017 (6)
Prosinac 2016 (12)
Studeni 2016 (6)
Listopad 2016 (6)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (11)
Lipanj 2016 (9)
Svibanj 2016 (9)
Travanj 2016 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

opće teme protiv ljudske gluposti i još ponešto

prvi post objavljen 11.12.2007.

e-mail: semper_contra@net.hr

Ceterum censeo EU esse delendam!

LINKOVI

srebrozlato

demetra
zvijezda
NF
donabellina
vjetar
mecabg

smijehotvorine
umjetnost biti sam
tomajuda
tok misli
bellarte

japanka 3
grunf
pozitivka
geomir
dinaja
dinaja 2

huc
astro
ET
k.u.p.
sewen

skrpun
fra gavun
crna svjetlost
jedna žena
zvonka
k.moljac

vadičep
alexxl
in patria sua
gorkić
marvivall
Ross
inžinjer

Još uvijek se nadam da ću ih čitati na blogu

brod u boci
pametnizub
borgman
h_cenzuru
žena gaza
proglasi
iva
smisao života
modesti
salome
gosponprofesor
gosponprofesor 2
ET2

Nekad bili sad se spominju


lion
10. Ars
nema garancije
memoari
taradi
dona
zagreb
odmak
bromberg
neverin
effata
Pax et Discordia
kreativka
malo ti malo ja
alkion
ribafiš
cat
novapol
svijet u b
gordy
marchelina







"MUDROSLOVI" SEMPER CONTRE

(nađu li se slični to samo znači da nisam jedini "semper contra" na svijetu)
* * *
Svatko ima pravo na svoje mišljenje, ali ga nitko silom nema pravo nametati drugom!

Sve je dobro kad se pomiriš da ništa nije dobro.

Glupo je biti živ a ne moći živjeti.

S osobama kojima je Religija iznad Razuma ne raspravljam o religiji. Jednako tako s osobama kojima je Nacija iznad Čovjeka ne raspravljam o Naciji.

Čovjek je nekad živio među ljudima, danas živi među strojevima, sutra će među robotima.

Narod koji sustavno briše prošlost pišući novu povijest, nikada neće imati budućnost.

Hrvatska je lijepa zemlja, ali ružna država.

Socijalizam/komunizam me naučio da ne vjerujem u ništa kao apsolutnu Istinu.

Najvrednije što je čovjek kao živo biće stvorio su: Umjetnost i Matematika. Bez njega njih ne bi bilo.

Smisao postojanja je stvaranje života. Svrha je naučiti potomke da prežive i naprave isto. I to je sve!

Hrvatska je mala zemlja velikog kriminala.

Zdravog ljudi posjećuju rijetko, bolesnog često, a na pogrebu se skupe svi znani i neznani.

Bolje je biti mrtav nego živ a ne moći živjeti.

Bethoven je svoju glazbu slušao, ali je nije mogao čuti.

Spomenici čovjeku lako se ruše, ali njegova djela ostaju.

Kapitalizam je savršen poredak za nesavršen ljudski rod.

Ateist/agnostik treba biti bolji čovjek od vjernika. Njemu nema tko oprostiti grijehove, dok će vjerniku oprostiti Bog.

Misliti je za mnoge ljude najteža aktivnost.

Kakav je ispao, možda je Bog čovjeka stvorio samo na svoju sliku.

Lako je djecu praviti ali ih je teško odgajati.

Među glupanima i pametan postane glup. Obrat ne vrijedi.

Vlast daje manje prava dajući veće obaveze. Puk traži veća prava tražeći manje obaveza.

Apsurd čovjekovog života: ako mu nije lijep ne želi živjeti, ako mu je lijep ne želi umrijeti.

Svi naši političari mora da su izučili molerski zanat. Farbaju nas već četvrt stoljeća.

Ratovi su dokaz da svijetom vladaju budale.

I u mraku totalitarizma kao i u bljesku demokracije narod ne vidi što radi vlast.

Svaki rat protiv budala je unaprijed izgubljen!

Pravi domoljub živi u inozemstvu, Hrvatsku nosi u srcu a euro ili dolare u džepu.

Ljudski rod evolucijski je vrhunac s kojeg će se survati u ponor kojeg je sam stvorio.

Pravi borci za ideale spremni su dati svoje živote. Je su li današnji borci za očuvanje okoliša spremni učiniti isto?

Da li je dilema tanjur - tanjir važnija od dileme je li on pun ili prazan?

Princip djelovanja političkih garnitura: „Prije njih nije bilo ničega, poslije njih neće ostati ništa."

Da ne proizvodimo komunjare i ustaše proizvodili bi automobile.

Na ono što je važno mali čovjek ne može utjecati, na ono što može nije važno.

Štuje Boga, al ga psuje, jer ga ne poštuje!

Revolucije pokreću idealisti, plodove beru karijeristi.

Nikako ne mogu shvatiti mentalni sklop mnogih religioznih ljudi: klanjaju se bogovima, poklanjaju mrtvima cvijeće i ubijaju žive. Sve u ime istih bogova.

U očekivanju da mu prođe ružan trenutak u životu prošao mu je neprimjetno cijeli život.

Vjera, religija i Crkva nisu jednoznačnice. Mnogi to ne znaju ili ne shvaćaju.

Vjenčanja sve glamuroznija, trajanje brakova sve kraće.

Nije sve u novcu, ali u svemu je novac.

U prošlosti ljudi su znali jesu li robovi ili slobodni. Danas ljudi misle da su slobodni iako su robovi.

Naporno je biti s ljudima, ružno je biti sam, ali najteže je među ljudima biti sam.

Čovjek treba biti ili Einstein ili čobanin na Vlašiću.

Hrvati gledaju u prošlost jer ne vide budućnost.

Lažući, lašci na kraju prevare samo sebe.

Teist u Kristu traži Čovjeka, ateist/agnostik u Čovjeku traži Krista.

Strah da će nuklearna bomba uništiti svijet je neopravdan. Svijet će uništiti – smeće.

I politika i religija obećavaju raj a donose pakao.

Mlade treba liječiti. Starima omogućiti da umru dostojanstveno.

Poznanstvo, prijateljstvo, ljubav, brak, dosada.

Čovjek je čovjeku – čovjek. Ono drugo je uvreda za vuka.

Nedostaju mi Ljudi. A tako ih je malo.

Čovjek ne dolazi svojom voljom na svijet niti mu je dozvoljeno da ga svojom voljom napusti.

Nikad nisam sâm. Uz mene je uvijek moje drugo ja. Ponekad mi je teško s njime.

Dok hrvatska se srca slože i pluto potonut može.

Nedostaje mi ljubavi jer je ne znam ni davati ni primati.

Lojalnost i poltronstvo dijeli tek tanka linija.

Glup čovjek nije opasan, ali postaje ako toga nije svjestan.

Umjetnost je dar Boga, politika Sotone.

Da bi čovjek gledao trebaju mu oči, a da bi vidio treba mu vizija.

Čovjek snuje, Bog određuje...a žena naređuje!

Nije li neobično da se oni koji vjeruju u vječni život boje smrti?

Da je zemlja od zlata ljudi bi se tukli za šaku blata.

Domoljubi Domovinu brane i izgrađuju a ne prodaju i potkradaju.

Domoljublje se čuva u srcu, a ne na srce položenom rukom.

Istina je da jabuka ne pada daleko od stabla ali se ipak može daleko otkotrljati.

Mnogi će lakše pokrenuti planinu nego usne i reći: oprosti!

Tražeći djetelinu s četiri lista izgubio je sreću.

Pravilo spokojnog življenja.
Prigušeno govoriti, prigušeno raditi, prigušeno slušati radio, prigušeno misliti, prigušeno živjeti!

Komunisti su zakonom oduzeli imovinu pojedincu, demokrati narodu.

Vrag nije crn kako se riše, crnji je.

Čovjek odlazi, samo njegova djela ostaju. Dobra ili loša.

Vojnici su školovani ljudi s diplomom za ubijanje.

Nuklearna bomba može uništiti čovjeka, komunikacijska bomba njegovu privatnost. Obje njegovu slobodu.

Pojedini roditelji svoju djecu doživljavaju kao kućne ljubimce. Kad im dosade prepuste ih ulici.

Država ne daje ništa. Samo uz proviziju prebacuje iz džepova jednih u džepove drugih.

Borac protiv tiranije istovremeno je i heroj i terorist.

Golemo materijalno bogatstvo može se steći samo pljačkom banke ili pljačkom naroda.

Samo ljubav može probuditi Čovjeka u čovjeku, ali ona je tako rijetka kao biser u školjci, dijamant u tamnim njedrima zemlje ili zrnce zlata u rijeci.

Ništa se ne mora osim umrijeti i sve se može osim izbjeći smrt!

Kao što jedno zrno tvori hrpu, tako i jedan čovjek tvori čovječanstvo!

Umjetnost je jedino što čovjeka razlikuje od životinje!

Ubiješ li čovjeka ubio si jedan od milijardi svjetova.