Nešto lijepo, što mi se instant svidjelo, izrekne francuski ljepotan, doduše, vidno ostario ali takva mu je i uloga. Sredovječni uspješni muškarac koji ne zna što bi sa sobom i ostatkom svog života.
Pa nakon što mu u vlaku priđe neznana žena (dalje: Neznanka) sa molbom da mu ispriča Priču („Notre historie“) o dvoje stranaca koji se upoznaju u vlaku i poseksaju, oni se doista i poseksaju, sukladno priči.
Što me malo, skroz malo, podsjeti na Jarvisa u pjesmi Common People (I will see what I can do…). Ništa erotski, zapravo pomalo uznemirujuće, samo gaćice koje padaju na pod kupea vidimo.
E sad, odjednom Alain, film je iz 80ih, a francuz je bio sex simbol već 60ih, stoga u filmu dobrodržeći muškarac pred ulaskom u starost, odluči ostaviti baš sve i na prvoj stanici sići i živjeti U Novom Životu sa Neznankom. Što njoj baš i nije po volji ali uletjet će joj ponuda koja se ne odbija (on traži malo od nje a nudi joj slobodu i novca, koliko želi).
Namjerno ne govorim da Alain želi "Živjeti Novi Život" jer sve u filmu odiše naznakom brze propasti neloše ideje.
I veli Alain (nastavljam misao sa početka): "Sve što od tebe tražim jest da me pustiš u svoj život". To sam ja pročitao tako i svidjelo mi se jako i trudio sam se odmah zapamtiti.
Zadovoljan ja, jer je moja misija da odgledam nešto poticajno ispunjena. Ništa takvo nisam gledao mjesecima iz razloga mentalne uspavljenosti, samozadovoljstva i opće lijenosti (koja to i nije baš al' se lijenim osjećam).
***
Mjesecima me okupiralo i zabavljalo pražnjenje naše ljetne rezidencije. Nakon što su starci pasali, a potomci se dogovorili, mene kao domazeta zapalo što baš nitko domaći nije htio. Dovesti u nulto stanje prostor u kojem se živjelo 50 godina, a praznilo, bacalo, zanavljalo se nije ništa.
Pa sam ljetne mjesece,u blokovima od nekoliko samotnih dana, čistio, praznio, razdvajao, razbijao, dijelio, iznosio (teglio). Uz neuobičajeno veliku količinu zagorskog gemišta i ženskih tankih cigareta. Tako da uz svaku, brzogoruću cigaretu, mogu otpiti junački. I zatupiti se al' nedovoljno da ne bih nastavio radove i da se tu i tamo ne bih okupao (oprao zapravo) na gradskoj plaži.
Razmicao sam baš sve po kući, još su i radovi bili prije pražnjenja, jer se nadalo da bi se punica mogla vratiti iz doma, pa je sve bilo puno prašine i nabacano na krevete.
Ali se isplatilo. Nisam kredite željene dobio. Jer „nemam empatije“. Uklanjam ostatke nečijih života, sa svakim ispražnjenim ormarom (i rastavljenim) uklanjam uspomene i poneku zaboravljenu tajnu. Pa ne razumijem kako je nekome teško sa udaljenosti od parstokilometara, pratiti moje video uratke na temu napretka u čišćenju. Što je sranje znam, al' mi nije volja raspravljati.
Najdraže mi je kad sam samcat tamo, pa rano ustajem u zoru i u tišini se čudim što su sve starci čuvali, kao nešto što bi moglo biti korisno. A nije, nego ih nadživjelo, i sad smeta kao nepotrebno. Stoga iznosim nebrojene krcate vreće i slažem ih za sljedeće kamione za odvoz na reciklažno.
A kad čujem susjede kako piju kavu, nastavljam za razbijanjem. Sa balkona u vrt bacam manje komade namještaja i veselim se kad se ladice iz prve razbiju na elemente, pri muklom udaru na travu. Ljeto u kojem sam naučio macolom iz Bauhausa (13 eur) u nekoliko minuta i nekoliko treskova, razbiti svaki komad namještaja.
Nemam empatije, a osjećam se korisno, sa svakim odveženim kamionom gledam novi oslobođeni prostor. Ispražnjen. Najviše me usporava razdvajanje intime od smeća. Slika, filmova, dokumenata, jednog ljubavnog pisma kojeg sam prestao čitati odmah, medicinskih nalaza, diploma, spomenica.
Ispraznio sam 7 kamiona, podijelio (malo i na silu), brojne vreća posteljine. Jedan dan me je pametni sat pohvalio da sam odradio "Dnevni cilj od 20 katova". Pronašao sam i dosta eura (triput zamotanih) za koje se mislio da ih je odnijela demencija, a navodno su svi tražili, a ja našao i odmah nalazak prijavio. Ni za to nisam dobio neki kredit. Pohvala koju sam očekivao nije došla, ostatak svojte me stalno hvalio jer nikom se nije išlo u čišćenje.
Ali ih jesam cimao da navrate! Namamio bih komisiju da uživo odredi što bi im bilo korisno (jelo se iz rasparanih kuhinjskih setova a pronašao sam nekoliko netaknutih kutija), pa bih ih, usput, uhvatio da mi pognu iznijeti gromade (npr. 200*200 madrac i slično). Usput bih im uvalio iznimne količine nikad korištenih (a po rubovima požutjelih) plahti.
Tako je to kad čistiš tuđe živote.
***
Zato mi se svidjela Delonova ideja. Da možeš samo tako promijeniti život. Započeti novi bez raspremanja i opraštanja. Poneseš svu ušteđevinu i siđeš sa neznanom ženom na prvoj stanici i slobodan si od svega. A od nove suputnice (Neznanke), zatražiš samo da te „pusti (ponekad) da uđeš u njen život“.
Film prestajem gledati ubrzo nakon citiranog jer je Neznanka odmah prihvatila ponudu, zgrabila sve novce i ostavila Alaina zbunjenog. Da se nada da će se Neznanka vratiti i da njegova ideja o Novom Životu sa limitiranom posvećenošću, nije ugašena neopreznim obećanjima i odnesenom životnom ušteđevinom.
Pa me to iživciralo (malo i uznemirilo) i obustavio sam gledanje a ujutro sa cimericom divanio o Delonovoj divnoj rečenici, koja me (tako mi se činilo) lagano zaljuljala iz višemjesečne samozadovoljštine. Podosta uzrokovane destrukcijom starog, nestalog života radi stvaranja prostora za neki novi.
Rekoh, nastavit ću gledati film, pročitao sam zato sadržaj filma. Saznanje da je Neznanka zapravo njegova supruga i da je sve oblik intervencije da ga se vrati u život, ohrabrila me da završim gledanje. Rekoh si...uslikat ću si tu scenu, kako uslikam i citate iz knjiga. Jer već cimerici nisam tu rečenicu znao potpuno prenijeti.
Pa sam zavrtio snimku i ne nalazim nikako taj citat, a znam da je to scena gdje je, malo prije nego je uzela sav novac i otišla, pa znam di bi trebalo tražiti, i trebalo mi je da ju pronađem.
Dakle, što sam ja vidio/čuo sam ispisao, evo ću opet kako sam ja zapamtio: "Sve što od tebe tražim jest da me pustiš u svoj život" , a zgodni dečko je zapravo rekao: "Sve što od tebe tražim je da me pustiš da protratim život".
Jebeš moju percepciju. ...
Nisam dalje gledao. Zapravo....stavio sam na 16 puta ubrzanje da prevrtim i vidim zadnju scenu u kojoj se on i Neznanka (supruga) utješno grle na trosjedu, 80ih godina prošlog stoljeća, mondenog pariškog stana.
Oznake: Stari novi život
.
.
Pročitao sam tri dijela ruskih pisaca u životu. Tri autora, tri knjige, razmak od 30 godina. Druge nisam. Ni knjige, niti sam serije gledao niti filmove (osim Omara Sharifa, ali i to u komadu nedavno).
1. Danil Harms, u ranim dvadesetima, ne znam naslov više.
Knjižica, zbirka zbrkanih priča, pjesama, nečega. Pročitao sam ga jer sam čuo kako je lik bio toliko lud da se Staljin skanjivao da ga dade ubiti. A na kraju je. Kao milione drugih. Ali sa Harmsom nije znao jeli ovaj toliko lud da bi ga bilo opasno ubiti jer je poznat kao luđak pa drugima ne bi bilo jasno zašto ga ubija kad je samo lud a nije opasan.
Pamtim sljedeće. U kazalištu, imaju probe, lik dolazi i kaže "ja sam Pjesnik", a drugi lik mu mirno odgovara...."a ja sam mislio da ste Vi Govno". Ne vrijeđa ga, jednostavno ga je zamijenio s nekim.
2. Majstor i Margarita. Isti period čitanja, u ranim dvadesetim, kojih se zbog dugotrajne depresije, psihoza i puno alkohola loše i nerado sjećam. A nije ni da se previše sjećam što je bilo (u knjizi i općenito).
Rano je bilo proljeće, malo malo prije rata, čitao sam mehanički sve što bih posudio, nije me smetalo da nemam pojma o čemu pisac to sastavlja, samo pamtim kako sam na samom kraju skužio da je Majstor valjda Lucifer ili tako nekako. I da mi se taj odbljesak nekakve logike i svidio.
Kasnije sam skužio da je to jedna od onih knjiga o kojima se priča a da ju ljudi nisu čitali. Uliks na primjer, odustao sam nakon 50 stranica. Prousta nisam ni pokušao čitati.
Sumnjičav sam kad je netko Majstora i Margaritu pročitao, a krajnje oprezan prema osobi kojoj se knjiga svidjela. Znam da je recentno predstava bila ali ju gledao nisam, kao ni puno drugih.
3. Doktor Živago, prije 4 godine pročitao u 4 mjeseca. Tada sam i pisao često na Blogu i čitao i Blog mi je davao dragocjene koordinate. Ma više je bio kao neki svjetionik, koji mi je olakšavao putovanje.
Ne znam više odkud mi ideja i potreba da to djelo čitam. Ruski doktor koji nošen kroz revoluciju i rat pokušava zadržati ljudskost. 4 duga mjeseca, uz neka potporna čitanja i putovanje je završilo.
Poklopilo mi se tada. Mogao sam izdržati teške stranice jer Pasternak je pjesnik a ne pisac, svidjelo mi se, držalo me. Onda sam i film odlučio pogledati integralno. A ne u u dijelovima.
.......
To je sve što sam od ruske književnosti pročitao. Više sam Japanaca pročitao. Puno više.
Probao sam barem triput sa Zločinom i kaznom i odustajao. Čak sam u studentskim pijanim raspravama objašnjavao da je "Ja porota" od Mickeyja Spillanea klasik koji nadilazi ruskog klasika A i danas isto mislim. Pod utjecajem one narodne mudrosti...."dok ne probam lava, za mene je svinja kralj životinja".
BTW ...Mickey Spillane je izmislio lik Mikea Hammera (1947.), možda prvog hardboiled (tvrdokornog) detektiva, koji preuzima stvar (dijeljenje pravde) u svoje ruke. Izvršava pravednu odmazdu u ime svog ratnog druga, koji ga je spasio tako da je gurnuo ruku pred japansku bajunetu.
Onda ga je, takvog jadnog bez ruke, a poštenog i pomalo naivnog, s leđa ubila, prefrigana ljepotica, doktorica iz policije, koja će Mikeu davati lažne upute i biti mu ljubavnica i na kraju ga htjeti ubiti i podmetnuti i ubojstva i zavjeru. A Mike će ju kazniti, odlučiti će strogo i pravedno, onako kako nijedna porota ne bi mogla, jer bi pred sobom imala inteligentnu, lijepu, obrazovanu, zavodljivu, manipulativnu zlu Ženu. (OMG ovo je materijal za #metoo pokret!)
Tog se sjećam.
....
Kad su Rusi bili za lektiru, mene nije bilo u školi. Dobro da me nisu izbacili, ukor sam imao i razredni ispit pa su mi, posutom pepelom i dobra ponašanja, manje više sve oprostili i abolirali me. Ne sve, ali dovoljno da opstanem i da mama bude sretna a tata ni ne dozna.
...
Prije par mjeseci sam počeo gledati Anu Kerenjinu, film, Sophie Mercau i mladi Sean Bean. Odlučio sam improvizirati i popuniti jednu kulturološku prazninu. Zašto da se pravim da znam, a zaista nisam pojma imao o čemu je knjiga. Budala se hvali, čime se pametan stidi. Ne bih da se hvalim a da nije ugodno ne znati....
Iznenadio me film....iskreno....mislio sam da se radnja događa u par tjedan/mjeseci, nisam ni stare filmove gledao niti serije. Mislio sam da se Ana zaljubila, pa seksala, pa bacila pod vlak, a uloga oficira u njenom suicidu mi nije bila odveć jasna.
Kad ono, to neka vrsta dugogodišnje sudske sapunice. Razvod, skrbništvo, alimentacija. Onda ne znam kako je završio film jer je snimka nestala sa Iskona nakon 7 dana a meni fali jedno 45 minuta. Zadnje što sam gledao je ona (Ana) u alkoholu, sin doznao da meter nije umrla nego se povlači sa ne-tatom, a Sean Beanu namještaju brak mater i još neka opaka žena. E da...i neki simpa bradonja je bio...isto je on kao prosvjećeni bogataš a žena mu je nečija sestra i nešto je i tu radnje oko njene bolesti...
....
Ne razlikujem ih. Ruske pisce. Ne znam tko je što napisao. Dugo nisam mogao sa sigurnošću razlikovati pisca od kompozitora (Čehov i Čajkovski). A kod nekih neznam jesu li Rusi ili Česi. One pjesnike znam, ali me poezija ne dodiruje.
Znam da su neki pisci umirali mladi a drugi sjede glave i u haljinama. Ali se ne usudim glasno izreći tko bi to bio. Da se ne razotkrijem.
Turgenjev i Ljermontov su mi dvojica sa LJ i Nj u prezimenima, ne znam jeli jedan od njih poginuo u dvoboju ili je to tema u romanima. Znam da su Dostojevski i Tolstoj kao najvažniji ali ne znam zašto.
Tihi Don, Braća Karamazovi, Taras Buljba....jebiga. Nisam naučio kad je trebalo niti sam zapamtio kad bih gledao TV kalendar. Nisam se htio podsjećati na tmuran dio života pa nisam ni s kazališnim predstavama pokušavao.
Nemam ništa protiv ruskih klasika! Niti oni protiv mene, osim što su mi uletili za lektiru u krivo doba. A kasnije nisam stigao nadoknađivati niti sam se htio sjećati moje muke.
Izgubljeni dečko, strah, sram, skrivanje, alkohol, razgovor direktora sa mamom na polugodištu, koja sve skriva pod tepih. Iduće ljeto, početkom kolovoza odgovaram zadnja dva predmeta, prolazim razred, postajem maturant.
Prestaje noćna mora. Ta, prva je bila, kao što je prvo Prvi svjetski rat bio samo Svjetski rat a onda sa Drugim je postao Prvi. Da sam s nekim razgovarao, a mami to ne bi bilo drago, počeo bih sa nekim unutarnjim reparacijama, koje sam završio paralelno sa praćenjem muka doktora Živaga. Kod mene dakle Razmak od jednog mladog ljudskog života. Drugog svjetskog rata možda ne bi ni bilo, da je Prvi završio pravedno. Tako nekako i moj slučaj.
Ostale su mi rupe, znam. Volio bih da sam kreposno živio, da sam čitao što mi je bilo zadano, volio bih da život napuštamo po kalendaru, a ne po čudnovatom algoritmu.
Nije mi ugodno, nisam ponosan ali nisam ni ponizan zbog svog neznanja. Zapravo mi se živo jebe. Na Zapadu ništa novo sam pročitao barem 5 puta. A to je Remarquova lošija knjiga. Zato sam Arc de Triomphe i Tri ratna druga pročitao desetak puta.
Ne mogu nadoknaditi propušteno. Mogu si to oprostiti. Preživio sam, zapravo sam jako OK ispao.
Mene spominjanje ruskih klasika trigerira na (moje) rupe u obrazovanju, na propuštena doživljavanja i uživljavanja i na doba kada mi je falio kompas da idem kroz Svijet. Jebe mi se iskreno za to iako me ipak tjera na pisanje pa mi se onda zapravo napola jebe za sve to. Jer mi nikad nije bilo svejedno. A svaki put kad se nešto od tih Rusa spomene, mene štrecne, a ne bih da me štreca.
Zašto onda ovo stavljam na Blog? Pa....Blog je kao stup na ulici na kojem Tražimo Izgubljeno. "Onda netko dođe, da pročita nakeljeno, netko da se malo pridrži a netko da se zgraža, popiša ili ispovraća".
Oznake: Ja porota
Knjižničarka me prostrijelila. Nervozna, možda neljubazna. Zakasnina se plaća u cashu ili preko ZAK-ija, a što mrzim jer sam disleksičan pa moram zapamtiti trocifreni broj i expiry date a što nisam u stanju. Zapravo mi se ne da.
Nemam 60 centi, ne nosim novčanik, ne bih li se slobodnim osjećao. Nesputanim.
A ne da mi se sad do auta, gdje imam sitnog, ako prosjaci i žongleri budu žilavo opasni na semaforima, pa da ih se riješim.
Preko puta knjižnice sam parkirao. Neposredno preko puta. Morao sam se uvući na zakrčeno parkiralište. Prije toga sam, na laganijem parkingu, naguzio stupiće koje nisam vidio, pa utekao otamo, odmah mi je trebalo biti jasno da je mjesto predobro da bude slobodno.
Mislio sam se zapravo izvući od 60 centi zakasnine, ovaj put, ništa ni ne posuditi. ionako sam preko volje navratio. Uteći, pobjeći, klisnuti. Ili se samo udaljiti, kao, svoje sam obavio.
A došao sam vratiti knjigu. Nešto posuditi. Dugo se troumio. Knjižnica, Lidl ili doma gledati zadnje epizode Mindhuntera.
Knjiga koju sam vraćao (tu se jutros spominje), veli bloger da mu je najdraža od tog autora. I meni je, ali mi poriv na pisanje ove knjižničke epizode, nadošao odmah tamo, pa sada samo kažem da je lik francuz, nešto stariji od mene al nekako sličnih putova, pa rokam po istom tom odjelu (francuzi), ono malo što čitam ove godine.
Penjem se na kat, ništa ne nalazim tu na odjeljku od kojeg se inače ne mičem daleko, nego novi roman Bo-Boa, ovaj sa jutarnjeg bloga, primam u ruke. Uzimam ga, skrinam tekst, nasumice zavrtim i odustajem, sve je nabacano i ništa se ne kači za mene, nema priče. Odjebi Bo-Bo!
Vrtim se po redovima, odmičem se i od susjednih talijana koji su mi uobičajna utješna nagrada, pokušavam biti znatiželjan pa bauljam sve do studijskog dijela, gdje par studenta uče.
Smeta me miris knjiga i sve one arome koje su po stanovima, autima, torbama pokupile.
Sve me zapravo smeta.
Naslovnice.
Nazivi.
Autori koje sam preskočio.
Autori o kojima ništa ne znam.
Strašna žena čuvarica na pultu.
Katalog Lidla u kojem ničeg nema.
Spotifay čiji mi algoritam predlaže samo sranja.
To što smo ispali iz play offa.
Peru me alergije, 2 mjeseca, bolestan sam i nisam zapravo bolestan, iscrpljen sam, bezvoljan i nemam energiju taštine, nego čekam da dođe ljeto.
Jesam li trebao otići u onu novu knjižnicu di me prije par mjeseci Ona poslala, da joj pitam za crvene kožne rukavice? Nisam ni znao da postoji ta institucija, tu pokraj mog posla.
Pa me uhvatila šefica, elegantna žena, prodorna pogleda, gledala me sa zanimanjem bila i previše ljubazna. Osim potrage za rukavicama, uzela si je zadatak da me učlani. Sve mi je objasnila, napravila mi novi profil na ZAK-iju, uz moju nelagodu kucala mi po mobu, ispričala da imaju zanimljive programe, večernje tribine, izložbe.
Kao ona Senatorica je izgledala, ona čiji se muž spanđao sa suprugom Harrisona Forda, kojeg zovu u filmu Dutch, a on je detektiv i oboje skuže da su im se supružnici ševili. Pa je kao nešto između njih bilo, al' nema smisla, em su u koroti em ih spojili preminuli jebežljivi bračni drugovi.
Sve me Senatorica ispitala, smješkao sam se ja i nekako snalazio a smješkale su se i pripravnice i osoblje jer su svi imali sastanak u čitaonici i škicali.
Bilo mi je neugodno kad je Senatorica vidjela da nemam ništa posuđeno u ovoj knjižnici, ovoj di dugujem 60 centi, a opravdao sam se da čitam knjige sa Interlibra i da se mučim sa srpskim prijevodom novog Murakamija, kupljenog u Beogradu (o čem imam dugove za napisati, jer 4 mjeseca čitanja je puno i sve se sjebalo).
Možda sam ipak trebao teti Senatorici u posjet, al' me kopka da je žena jaka, pametna, decentno pristupačna a s takvim baš i ne znam, možda kapaciteta imam, možda i ne nemam. Lakše je ne pokušati. Pojela bi me ovakvog. Nisam dobio (a ni izgubio) utakmicu koju nisam odigrao.
Zlovolja dakle, jučer od potrage, uhvatila me, mislio sam pobjeći van, šmugnuti i 60 centi platiti drugi put (a možda i mobitelom), al' me bilo strah tete na recepciji, ovoj bez smješka i strah me mog straha od te žene, od koje me pult čuvao i kratak hod do izlaza.
Kopam još malo i opet uzalud, tu i tamo uzmem neku knjigu sa police, probam naći nešto novo. Odmah vraćam, dok se god vidi rupa izvađene knjige.
Vrtim i roman o Novom Zagrebu, o Utrinama i igralištu, mislim ovo bi moglo biti dobro, i mislim sad će epizoda o domaru koji se brinuo o terenima, mislim da smo ga Geđa zvali, jer je bio iz Srbije i živio u jednom od kontejnera. Tamo oko Univerzijade, sredinom 80 ih.
Onda se uspostavilo da je bio pedofil i naganjao dečke dok mu jedan nije čekićem razbio glavu. Nije ga ubio, samo odvratio, a otac momka zvao Miliciju.
I mene je jednom zvao Geđa u kontejner da mi tamo vrati sitniš za članarinu al' sam odbio i ostavi mu bakšiš. Bio sam tada već stasali dečko, nisam bio klinac, veslao sam, vježbao, imao pažnju cura s kojom nisam znao što bih tada. Nisam bio lagani plijen, ne znam kako bi završilo muško natezanje.
Al knjiga počinje 90tih, nešto prije rata i odmah odustajem, jer nema Geđe.
Sljedeća je knjiga kandidat opet o Zagrebu, ratnih 90ih. Obećava isprva. Cura je konobarica, piše o 1993. i kalašnjikovima u krčmi i nije i uvjerljivo, i ne sjećam se da bi itko puštao 1993. u kafiću Led Zeppelin, a i oružje nije bilo više na izvol'te pa vraćam knjigu. Možda me sjećanje vara. Dva su primjerka, lako ju vraćam na točno mjesto.
I pizdim zbog tih 60 centi, zbog kojih sam još na katu, mogao sam iz auta ponijet pa se tete knjižničarke bojao ne bih.
Ovako se patim, otvoren je prozor, susjedi pričaju na klupicama unutarnjeg parka. Ja bauljam.
Gledam naslove, grafike i odmah odustajem.
Odustajem.
Odustajem.
Vraćam se na policu francuza i skužim da nisu dobro posložili. Malo u jednom, malo u drugom redu. Svejedno, Bo-Boove knjige u drugom redu sam odradio, drugi omiljeni francuzić mi je sad malo too much ('Serotonin' sam pročitao iz trećeg pokušaja, čudna priča).
Taj me pisac nedavno uputio na francuskinju koja piše o svom seksualnom životu. Voli žena grupnjake i orgije, voli seks na otvorenom i piše predivno, zadržava kontrolu, neko mini remek djelo kontrole pisanja i smisla, koje nije za svakoga.
Živčan sam sad i predugo među izborima koji to i nisu i koji me čine mrzovoljnim. Da uteknem il da tražim?
Onda ugrabim šarenu knjižicu, vrtim ju, tanka je i izduženo pravokutna. Sviđa mi se opis taštih potreba koju spisateljica traži za sebe jer se podrazumijevaju! Sviđa mi se naslov ('Najdraži seronjo') i kad vidim da je pisano za COVIDA, grabim ju. Nešto suvremeno. Ai žena piše, a to volim.
Spašen sam. Situaciono. Imam dokaz sam sebi da nisam pogubljen, spuštam se na prizemlje, vrtim na mobitelu taj ZAKI, gledam kako da sa Senatoričine knjižnice, prebacim iskaznicu na Gradske knjižnice, pa se pomičem sa stepenica jer me studentica gleda prijekorno. Mislim, mogla je proći pokraj mene, nisam sve zakrčio.
Spašen sam i jer je stroga teta knjižničarka otišla pripremiti čitaonicu za koncert i tamo je sad preljubazana zamjena, koja mi je kopala po mobu i dok je pronašla prebacivanje iskaznica, stvorio se red naravno, a ja sam ponovo na blef pokušao ne platiti i pobjeći u dvostrukoj nelagodi (60 centi i red koji sam stvorio).
I morao sam do auta jer mi knjigu nisu mogli izdati uz zakasninu, a kao dokaz da nisam izgubio vrijeme i da sam nadvladao strah od tete knjižničarke, trebala mi je ta knjiga. Trofej i dokaz da nisam zrakoprazan.
Tri puta po 20 centi, zgrabio sam sitniš iz rupe pokraj ručne, ispuhao prašinu, ostatke papirića od bombona i žvaka i soli od kikikirikija. Platio sam ponosno, izišao, zapalio cigaretu koja me alergičnog samo guši i pogledao ekipu po kafićima.
Isparkiravao sam oprezno, krenuo suprotno od izlaza sa parkirališta, jer je previše ljudi po terasama ispijalo pive (da, baš svi su po pivama lupali u 6 popodne, nitko kave). Da u miru okrenem, bez svjedoka..
Odmah sam se uključio u promet a uvijek mi tu strah jer kad 2 trake moram presjeći, pa onda u pravilu skrenem zbog gužve desno u prvu traku, pa napravim bar kilometar više.
Na radiju čujem 'Where Is my Mind' ali čudan vokal, kad ono to James Blunt obradio the Pixise?
Neobičan izbor ali dosta dobro.
----
Dugo me tjera da napišem kako sam novog Murakamija (na srpskom) čitao 4 mjeseca i kako se danas, nekoliko tjedan od svršetka čitanja, ničeg ne sjećam.
Oznake: Knižnice
Annie E. (Izgubiti se)
" Pisanje kao sredstvo kojim postižem da me drugi vole...".
O da, to razumijem.
"....a to ja za mene jednako prestanku ljubavi".
E to ne razumijem. I nekako se ne trudim.
Oznake: Annie Ernaux
Hej nisam ti ispričao...a skoro i zaboravio na krajnje neobično iskustvo "viđenja", prije par mjeseci tj.onda kad sam te vidio kod muzeja i odlučio ti poslati poruku da sam te spotao.
Tada nas je supruga vozila, pa sam blejao okolo pa vidio psa pokraj auta i mislim imaš ti takvog, pa onda pogledao gazdu/gazdaricu i mislim....pa liči na tebe....pa sam onda i tvog muža vidio, pa opet tebe gledam na metar od auta, a ti me naravno ne kužiš.
A baš si bila vesela i nečemu se smijala jer te peso vukao a mužić trčao za vama. I on nasmijan.Happy family ste bili!
Ugl, to je bila nedjela, a ja ti ponedjeljkom kod Cecy idem na vježbe. Pa ostavim ujutro auto kod nje i idem pješice na posao. Da razbijem rutinu i izbjegnem popodnevne gužve. I sad, naravno, naletim ti popodne tamo opet na tvog mužića. Malo je puno, jeli, 2 put u 24 sata da ga vidim al, ništa sad čudno. Tamo živite, a tu on radi, sve ok.
I tako ja sad potaknut tvojim zakonitim, razmišljam o susretima i kako, kad si vani hoćeš- nećeš srećeš ljude i kako neke ipak ne srećem nikako i pomislim na neke moje iz mog života, i da ne znam jesu li uopće živi.
I u taj čas ja hodam pokraj stanice, one di je Dubravica na ćošku pa ljudi utrčavaju sa sendvičima u tramvaj, stanica prema gradu i vidim nekako poznatu figuru ali ne znam odakle ju znam, gleda ta žena grčevito u mobitel, ne gleda me a poznata mi nekako. I pogledam ju bolje jer prolazim pol metra od nje.
A to je bila ona, koju nisam vidio od dana kada sam joj priznao rođenja mog drugog dijeta (danas teenagerice), kada je napokon odustala od mene/nas i naših godina. I sve nas riješila bolesne drame koju ja nisam znao riješiti.
Na nju sam, između ostalog pomislio, koju minutu ranije. Kad sam ti prošao pokraj muža. Da ne znam jeli uopće živa sam mislio i kako srećom za mene, nisam ju viđao nikako. Mislim da me vidjela i prepoznala i da je zato piljila u mobitel, a ja sam bio izgubio zrak i skroz izgubljen prošao pokraj nje. Izgubljen i posramljen. Jer ne znam što bih joj rekao. Bok, to sam ja, kako si?
Ybg, neobična pričica, vrijedna da ju zapišem i tebi ispričam jer sve likove dobro poznaješ.
I samo da znaš, bio sam sretan kad sam te vidio sretnu sa sretnim mužićem zajedno.
Oznake: Viđenja
....
Volim vraćati prazne boce u dućan, ali ne u svaki.
Volim se rješavati dvije vrećetine koje nabubre u kuhinji (nekad na balkonu).
Predviđam koliko ću imati eura na računu, za potrošiti isti dan u dućanu. Bilo je bolje sa kunama, izgledalo bi impresivnije. Više.
Al ima taj jedan problem, jer vraćam boce samo tamo di ih prima živ čovjek. A takva mjesta izumiru, samo je moj Lidl u podzemnoj garaži sigurno mjesto.
Mrzim manje više sve dućane sa bankomatima za boce.
Čekam ispred sebe na likove, koji su bez iznimke nervozni ili bi pričali. Nervozni su oni dobro obučeni, nesuvislo pričljiva je sirotinja.
Ne volim čekati i gledati petljanje drugih pred aparatom. A skoro svaki put se jedna linija zablokira.
Otvor za boce podsjeti me na veterinarsku inseminaciju goveda.
Aparat mi pruža otpor, odbacuje boce, pa onda rukom moram opet u taj otvor da mi istu tu bocu primi iz drugog ili trećeg pokušaja.
Ne podnosim te mirise. Proliveno pivo i vino stvori mirisni zid koji je u svakom dućanu isti. Imam osjećaj da se taj slatakasti smrad lijepi za mene.
Moje su boce čiste i oprane. Ja ih perem da budu besprijekorne i trošim vodu bespotrebno. Svejedno mi ruke budu ljepljive, nisam jedini koji doma puni ogromnu rozu vreću od Emmezzete. Ona primi baš 80 boca koje aparat dozvoli u jednoj sesiji.
Ne gledam oko sebe dok se trudim da reduciram kretnje na najosnovnije. Zamah desnom rukom, pogled na otvor cijevi aparata i pokušaj da barkod isprva položim prema dolje.
Ali mi pogled pobjegne na ekran, da vidim koliko para sam uprihodio, pa često "Upute za korisnike" pročitam kao "Upute za beskućnike" i osjetim nelagodu.
Postoji, kod punjenja aparata, bocu po bocu, nepotrebni element podsjećanja. Na ono što smo kupili pa ispili. Nisu sve u vreći samo sugar free čajevi, kole i Jane.
Ja pivo dugo ne pijem, nitko ga kod mene više ne pije, gosti su nam jako rijetki još od Covida.
Na dnu vreće ovaj put (Kaufland), konzerva pive izvan standarda. Tu je, dobro to znam, duže i od kada je tamo znam.
Nećak je bio, možda njegov zadnji dolazak na prespavanje prije doktora, toliko je loše bio da nije bilo smisla ne ponuditi mu piće koje je volio.
Pričao mi je tada o američkom nogometu, rekao je, "sada kada imam vremena, pogledam ti ja pravila na youtubu."
Pa sam progutao knedlu, kimnuo, vrijeme je bilo ono čega jedinog nije imao.
Sahranili smo ga malo prije Uskrsa, na lokalnom groblju sa pogledom na Velebit i more.
Ne volim te aparate, volim žive ljude kojima sa vrata skladišta istresem boce u kolica, pa im vjerujem da su sve dobro pobrojali.
.....
Oznake: kaucija
krenuo sam da ču naučiti stavljati slike na blog pa sam s pogubio (može li pomoć?)
pa sam skinuo blog da ga zasejvam, ne znam, sve sam nešto nesuvilo izvodio.
a ni ne čitam, ne pišem, vruće mi je.
EURO je bezveze, peglao sam jučer i "gledao".
ybg
__________
2024.
Mislio sam da zatvaram torbicu a među prstima mi ostale kuglice puknute krunice. Najviše volim biti bez marsupija, ali mi fali prostora po džepovima. Osjećam se muževnije bez kvrge na trbuhu..
Ljeti je najgore. Mobitel. slušalice, ključevi, švicarski nožić, sunčane naočale, papirnate maramice. U malom đepiću par lijekova, grickalica i krunica.
Krunica je tamo, nosim još od 90ih, zlu ne trebalo. Nek je uz mene, da me štiti na putovima, posebno kod uzljetanja aviona, tad se najviše bojim.
Oprao sam marsupi, jako se prlja. Izvadio sitnice, izvadio puknutu krunicu. Bio mi je ostao samo križić, par kuglica i mikro medaljon Marije.
U autu sam bio, tražio parking karticu i povukao zabunom križić umjesto rajfa, koji je zapeo i otrgao sam Mariju od križića a kuglice se prosule.
Nisam to shvatio kao omen, žičica koja sve povezuje je neki jeftin lim, nije trebalo puno da se sve raspadne. Kupili smo ju COVID ljeta 2021. u Vatikanu, kada je putovanje bilo jeftino a grad prazan.
U jednom od azijskih dućana, krcatog memorabilijama na Francesca i Giovannija Paola, Maradonu i Messija, ljubazna Kineskinja dala je dodatni popust na pakovanje od 7 krunica, svaki različite boje kutijice.
________
2008.
_vraćao sam se sa poslovnog puta, dva dana Slavonije, natezanje po sudovima_ sve je krenulo na zlo_trebao sam ostaviti službeni auto_imao sam stravične grčeve u želucu_prije Zagreba uhvatio nas je prolom oblaka_jedna metlica brisača se raspala_ništa vidio nisam_zaljevalo je, škripala je metlica, bojao sam se_ona me proklinjala, oba dva dana puta me proklinjla_zbog ove koja me zvala na mobitel, čula je vibriranje koje nisam ugasio_samo sam želio biti sam _samo sam je htio iskrcati_samo sam se htio dočepati toaleta i ne unerediti odjelo, sebe i službeni auto_samo sam želio da me svi puste_uletio sam u firmu, otrčao u prvi toalet, strgao sa sebe marsupi sa hlačama_ponižen, preplašen,uznevjeren_sjedio sam na školjki, telefon je zvonio, dva poziva odjednom, užasnut _nemoćan da se javim ili nejavim, da živim neki svoj život_krunica je virila iz džepića marsupja, povukao sam ju_nedostajao je križić_nije ga bilo-isčupao sam ga pri skidanju_pretražio sam po podu, nigdje_ustao sam, pogledao što dolje je izišlo iz mene_stajao sam, ruka na kotliću_dal da pustim vodu_pa da križić, ako je uopće negdje dolje, ode sa mojim fekalijama_plastični križić iz Međugorja, posvećen da štiti kroz 90te _ili da gurnem ruku i pretražim_pipam po sranjima_tražim
_spasim_da se suočim sa svojim sranjima i pokušam spasiti Utjehu_ znao sam da sam pred odlukom koju donijeti moram_što god da uradim
_da nemam beskonačno vremena_da nemogu izbjegavati odgovornost_kako sam baš radio u odnosima_da se odlučiti moram, kako ne uspijevam u životu_pustiti da sve ode sa mojim izljevom_ili pipati pa onda znati da je to moja volja, moj izbor_sve što dugo nisam mogao odlučiti_to se stvorilo ispred mene_što god napravio bila bi odluka_a ostaviti zasranu školjku u uredu nisam mogao_a što ću sa križićem izvađenim tako_telefon nije prestao urlati_pa sam ja zaurlao_na nju da što me zajebaje_da mi je dosta života kojeg neznam živjeti_zavrnuo sam rukav košulje, gurnuo ruku i napipao križić_čistio ruku dugo
prao se_jebem vam mater svima_samo sam htio da me pustite_nisam znao_nisam znao bolje_takav sam bio_danas bih bolje_ali nisam znao.
______________
a neznanje i šutnja su neoprostivi
danas znam, evo ne šutim.
......
Oznake: O odlukama i izborima
***
Probudio sam samog sebe, sekundu prije nego me zakonita protresla i ššškala da se utišam.
A ovako je išlo.
.........
Bili smo u nekom mračnijem, ali i zabavnom cartoon okruženju. Animirano sve oko nas a ljudski likovi, filmski, pravi.
Usred smo borbe sa vampirima u srednje velikoj kolonijalnoj hacijendi.
Eksplozije umjernog karaktera, usklici upozorenja i zvukovi raspršivanja vampira.
Procjenio sam da smo nadjačani pa sam naredio povlačenje. Utrpali smo se u obiteljski auto i odjurili.
Vozili se u sumraku, ja sam speedao i vikao da paze jel nas prate. Auto drifta, zig zagamo, razmišljam jeli bitka počela pred zoru ili u sumrak.
Komično je bilo, kao u reklamama, cesta lijevo desno i vidim brdo, a mi se ljuljamo. Zapravo naše glave, veće od auta.
Na vrhu brda prirodni tunel, prolaz, okno starog rudnika samo veliko i vidi se na prolaz gdje je svjetlije. Možda sviće?
Na vrh okna sleti poveliki demon, krilato čudovište, sivo crne boje.
Ja kočim i derem se ..."Evo Master Demona, moramo se boriti sa njim, dodavajte mi Svetu vodu!!!"
Zasjeo sam kroz otvoreni prozor auta (onako kako barjaktari na svadbama vise iz Mercedesa). Dodavali su mi vodene bombe a ja sam precizno pogađao Demona.
(Pomislio sam da moram provjeriti otkud im kondomi za bombice, al ne sad jer mi dobro dođu.)
Demon se transformiravao, malo je dobivao ljudski oblik i to samo u glavi i postajao bi Zdravko Ćolić.
Pogađao sam ga, ali on je moćan Demon, pa sam mu uništavao samo dijelove trupla. Glava mu se izmijenjivala iz užasne u nasmijanog Ćolu koji mi je namigivao.
Hrabrio sam družinu i obratio se Nečastivom: "...Ako priđeš bliže....ako priđeš bliže...".
Demon mi se približavao, a Zdravko mi se tu i tamo prijateljski smješio i ja sam ga lagano pogađao.
Uzalud, jer sve je veći i veći bio, nisam ga nikakog mogao spržiti dovoljno.
Prestrašen, pomislih da ovo postaje noćna mora.
Kurton bombice Svete Vode počele su sporo dolaziti i vikao sam: "Dajte brže Svetu Vodu, sjebaće nas Ćola!!!"
......
Pa me onda probudilo i sve sam popamtio.
....
Oznake: Ako priđeš bliže
[Editirano, došlo mi da ispravke neke napravim]
.....
Žalio sam joj se da ne mogu pisati. Da ne čitam. Da me tuđe izrovine zaobilaze. Ne sudjelujem u njima. Ne mogu se uključiti. Čitam, al se čuvam, da ne budem uvučen. [Bacio bih se inače, zaplakao bih, iznutra bih svoj Svijet opisivao]. Ali ne ide.
Rekla mi je, bez razmišljanja, to je zato što si odrastao.
Zar se tako trebam osjećati kao odrasli?
Nabraja mi ona gdje me ima. Gdje mi energija odlazi. Zapravo... sa mene na druge gdje prelazi. Skicira mi godinu zamnom. Spominje moje djete, čija me agresija zabrinjava. I u projekciju u koju sam svoje strahove ugradio u dječje. I proživljavao ih iznova.
I obitelj gdje postavljam granice i bivam...zapravo gubim Igru popularnosti. Jer sam strog i neopušten. I smeta mi nered i kaos. I smeta mi što jedini perem, peglam kupujem, spremam. I to još verbaliziram. Pa pobjegnem ponekad, teretana, nasip,projekti...
I profesiju moju spominje. Gdje sam zapinjao u strahovima nekompetencije, nesposobnosti, pa mi zaredale noćne more, da opet radim u užasno Okrutnoj Korporaciji (a zahvalan sam im beskonačno na iskustvu!). Funky business kojeg nisam razumio. Pa se budim uzrujan, sanjam da sam opet tamo."Niste me htjeli onda, jedva sam pobjegao, zašto bih sada bio ovdje????". Noćne more, skoro identične.
Priča mi o mom i njenom braku, ljudima koji prolaze kroz naše vrijeme.
Spominje mi mog Đuru, čiju ljetnu smrt nisam shvatio ni danas. Ni prihvatio ni proživio. Nego znam da me napustio očinski lik, moj dobri duh, čovjek čiju pažnju nikad nisam shvaćao niti mislio da ju ičim zavrjeđujem.
Priča mi o borbi za život, kojoj svjedočim, i čije sam, teško pobjedive utakmice bliski svjedok. Zbog mlada čovjeka, čija nas je dijagnoza sve izmijenila. Pa mi ponovo prva stvar ujutro bude molitva. Sudbina njegova bit će naša svakodnevica. Samo se nadam (i molim se) što duže da bude tako.
Spominje mi Suzz, čijeg sam iscjeljenja strpljiv katalizator. Jer, pomognem li njoj, pomoči ću sebi. Iskupiti se. Za neznam točno što. Al bit će to i moja pobjeda!
Želim joj da uspije, a uspjet će, i ona će odrasti ali prvo da ojača. "Ljudi smo od gline, drugi nam dodirom i prisutnošću oblik uništavaju". Kako ona jača, tako biva spremna svoju Nevinost zamjeniti Iskustvom, pa će i ona odrasti.
Gubio sam volju kroz godinu. Jedva se dočepao ljetovanja. Podigao se. Pa opet proklizao, ostajao bez potiska. Sada zimovanje iščekujem. To mi je sljedeći check point.
Onda mi kaže "odrastao si, sudjeluješ, nisi više promatrač". Nisam samo promatrač-osmatrač. Sudjelujem. Rupe u iskustvu odrastanja zatvaram. Ono što mi fali, to kupim. Da, da kupujem Iskustvo i bude dobro!
....
Prosinac je, čestitao sam ti rođendan. Razveselio sam te, prešli smo sa tipkanja na poziv. Malo je potrajalo dok nisi muža ("sporog k'o puža"), riješila, jer radi od doma taj dan. Pričaš mi o jebenom psu i njegovim tegobama.I da nisi baš sigurna a tim si me stvorenjem zamijenila, a ja mislim kako sam odrastao, pa mi je jebeno svejedno.
A kad jesam odrastao. Opet si bila zastala, a krenula me pitati, iz znatiželje...da "što je samom ?". Na zadnjem, "jedanput godišnje, nikako ne više" susretu, isto te zanimalo, pa si samu sebe kao zaustavila, a ja nisam htio odgovoriti.
[Znam da me čitaš, znam da dođeš tu, odrastao sam, nisam zapeo u vremenu. Sad znaš...]
....
Idem sad, razdanilo se, kreću zimske pripreme, odlučio sam slušati trenericu.
Toplo ću se obući, odradit ću sat i pol pa pogledati koliko je Suzz istrčala.
....
Oznake: odrasli svijet
…
dobio sam pakovanje tri soka u startnoj vrećici
zajedno sa jako gadnom majicom na utrku
htio sam uzeti najmanju žensku, za kćer
ali nisu imali
pa sam uzeo mušku veliku
koju nikada neću obući
jer je stvarno gadna.
u vrećici koju mi daju su sekretarijatu,
a koja mi služi da ujutro mogu ostaviti suhu robu za prijevoz do cilja
je broj sa čipom
koji mi je jedini važan
pa neki sportske okrjepe, flyieri koje odmah bacam
gledam pakovanje tri soka, i žalim što sam dobio jabuku
ali žedan sam
otvaram pakovanje
trgam omot
uzimam jedan
koji je neobično težak za sok od jabuke.
i dobra je okusa!
gust, podsjeća me na sok od breskve, kojeg volim
mislim, ovi Talijani znaju napraviti sok od jabuke
da je fin kao ovaj „moj“od breskve
a nije jer je od jabuke.
iako je organizacije trke mrcu seljačka
pa je i sok iz Eurospina, sponzora trke
ništa ne pretpostavljam o trci
vidjet ću sutra na stazi
(pretpostavka ="majka svih zajeba")
sok mi se neobično sviđa
uopće mi ne vuče na sok od jabuke
i mislim , OK imam još dva
sati u busu me iscrpili
sunce stalno u lice
a klima piči
pa pijem još jednog.
onda sam prebacivao stvari iz torbi i vrećica
da dio ostavim u autobusu na startu
a jednu vrećicu da ostavim za cilj
da možemo još par sati bauljati po gradu
kad se okupimo
pa sam stavio taj neobično ukusni sok od jabuke, da mi bude pri ruci
jednog sam (drugog od tri) odmah popio
trećeg ostavio za poslije trke
odradio sam utrku
prestao sam ih brojati nakon 120
ovu ću pamtiti po još jednom "povratku"
a je, bila je malo provincijalna.
mator sam za taj sport
zakrpanog koljena
svađam se sa trenericom oko pridržavnja programa
trčim po nekim svojim kanonima
i na iskustvo
izduram kada bih najrađe sve „sterao u klinac“
al se ni ne dovedem u to stanje
iskustva imam
mesmeriziram se, gledam par koraka ispred sebe
vedra sam duha
odbrojavam kilometre do cilja
baš me briga što sam na začelju
u cilju se presvlačim, nasred ulice
na suncu ispred McDrecka
preko puta muzeja
nije hladno, al paše znojno skinuti
uzimam zadnji jabučni sok
opet se čudim težini pakovanja
opet se čudim gustom napitku
pogledam proizvođača
i vidim da je Pesca
s druge strane je Peach
na slici je breskva.
jebiga
mislim, to sam davno od Fox Muldera pokupio
„Trust No One“
kasnije sam to razvio u "Ne vjerujem nikom, a najmanje sebi".
Bio sam odličan istražitelj, baš jer nisam vjerovao nikome i ničemu .
A najmanje sebi.
I sad mislim, gledao sam ta pakovanja jabučnog soka tri puta, čudio se težini i konzistenciji pakovanja i napitka i vjerovao da sam "vidio" jabuku.
Tri puta pio sok od jabuke koji nije imao uopće okus po jabuci.
I uvjeravao se, super uspješno da vidim ono što ne vidim i pijem ono što ne okusim.
...
Ne pišem neko vrijeme, jer tako nekako idem kroz život.
Ne vjerujem sebi, ne vjerujem u ono što vidim i okusim.
A i kad „vidim“...zna biti uzalud.
...
Oznake: TrustNoOne
Red ispred apoteke. Zagužvalo se. Nikakve mjere. Ružno je oko mene. Posvuda. Noću se tu okupljaju klinci. Zašarali su raspale fasade. Šindra na krovovima, moderna u 80im je opasno ispucala, balkoni strunuli, nebih se naginjao.
Tu mi djete često prolazi. Blizu je škola, preko puta je crkva. Mala mi je u osjetljivim godinama. Teško mi je razumjeti ju. Sada je bolja osoba od nego što sam ja ikada bio. Savjesna je brižna je, želi utjecati na druge. Vjeruje u bolji svijet, vjeruje u red i rad.
Zabrinjava me ponekad njena evangelistička faza. Bogobojazna je, onako kako bi to trebalo biti. S veseljem. Zanosno priča o životu bez poroka, o porukama i preporukama za život.
Brinem se kada priča o vršnjacima koji puše, "čak i piju". Umjesto da uče za upis, one pričaju o dečkima. Priča o curama koje "ništa ne čitaju i presvlače se kod prijateljica".
Brinem se u tišini. Tko sam ja da joj govorim kako da živi?
Don Petar me podsjećao na Johnnija Casha. Čovjek u crnom, koji sa oltara propitava samog sebe. Dok je bio živ, živjela je i moja religioznost. Posebno kada mu se karcinom vratio. Kada su mu propovijedi bile prožete prihvaćanjem. Jednom se vratio, drugi put nije.
Malo sam zapamtio od njegovih propovjedi. Plakao sam na jedan Veliki Petak, slušajući ga, kad je zazvonilo, shvatio sam, a bio sam već u zrelim godinama, da to zvono predstavlja smrt Onoga koji je poslan da nas spasi. Zadnje zvono, zadnji zvuk a onda Ništavilo.
Zapamtio sam i njegovu poruku vjere. Da kada hodam prema vrhu planine, često ne mogu vidjeti vrh, ali znam da je tamo i da mi vjera da vrh postoji, daje nadu pa nastavljam.
I naslov ovaj je njegov izričaj. Nisu ga voljeli svi, mnogi ga nisu razumjeli. Stao bi ispred nas, zastao bi, ja bih razmišljao koliko mu je ovaj put ostalo u ovozemaljskom.
Obratio bi nam se..."...stojim pred Vama i pitam se, tko sam ja da vam govorim kako da živite?".
Sjetim ga se obavezno pred tim ruglom od javnih zgrada. Ulica nosi njegovo ime. Ogromno svetište s druge strane, njegovo je djelo. Radio je, okupljao ljude, molio posvuda za pomoć. Desetke godina. Od njegove smrti, zamirao mi je zanos ili potreba ili što već, da sebe preispitujem u odnosu na Apsoluta.
Kako da svojoj kćeri, mladoj djevojci išta savjetujem? Da joj objasnim da ne propituje tuđe živote? Da se ne čudi djevojčici koja prije testa priča sa dječakom? Da shvati da nekom može biti važnije biti popularan nego se upisati u MIOC ili Prelog?
Kako da joj kažem da će i u njen život jednom ući netko i vjerojatno unjeti nemir i želju u njenu mladost? Lijepa je. Pametna, savjesna, disciplinirana. Sportašica. Zanesena je životom, misli da drugima treba njena pomoć da žive ispravnije.
Tko sam ja da joj govorim kako da živi?
Onda se čulo zujanje. Električna kolica, na njima djevojka, mlada. Toliko sitna, tako zgrčena cerebralnom paralizom da joj nisam mogao odrediti godine. Provozala se pokraj apoteke, ispod zastrašujućeg, raspalog balkona, kroz zapišani prolaz koji gleda prema Svetištu.
Noć prije nisam našao daljinac na rukohvat daljine, bio sam tup i lijen da ustanem i tražim pa sam odgledao prilog o uređenoj Državi, gdje 60,000 radnika zarađuje u robotiziranoj tvornici; gdje upravitelj najvećeg stroja za rudarenje, ikada napravljen, dolazi na posao u kravati.
I gdje lažno stari dvorac godišnje posjeti 300,000 turista. Pa dvaput godišnje, par alpinista promile po zidinama tog zdanja, i malim geološkim čekićem lupkajući traže moguća okrhnuća. Da nebi kojim slučajem neki kamenčić (nije to nikakva stara građevina), uznemirila turiste. 3,000 ih je dnevno. Da svaki potroši 50 eura, 150.000 na dan, na godinu je to 50 milijuna eura. Da vide zdanje bez smisla i značenja.
Ovdje nebi bilo dosta ni 20 Nepalaca sa macolama. Nebi se usudili popeti se na zgradu bez posebnih mjera osiguranja. Strgali bi cijeli krov, ni jedan balkon nebi bio pošteđen. Sve to propalo, ispred centra za pomoć djeci s posebnim potrebama, bi potrgali.
Ista je to ulica. Nosi ime don Petra. Svećenika kojeg uspoređujem s Johnnijem Cashom. "I walked the desert barefoot". S jedne strane crkva koju je gradio desetljećima, s druge državne zgrade u kojima je i centar, koje desetljećima propadaju.
Tko sam ja da ikom govorim kako da živi?
Postao sam bijesan, i nadrkan i živciralo me čekanje. Dobio sam lijek. Bolestan sam, ne doživljavam se takvim, živim sa dijagnozom pijem lijekove, dobro sam i nadam se da više neće biti epizoda. Ne vidi se naravno, nisam u kolicima, nisam dvaput bio otpisan kao don Petar (iako nisam bio daleko od fatalnog).
Kroz prolaz sam krenuo prema parkiralištu, a momak me pozdravio. Jedva sam ga razumio. Spazam, kolica, cerebralna paraliza, izgovorio je jedva razgovijetno pozdrav. Više urlik, grč. Pozdravio sam i ja njega i pogledao ga. Momak, živo biće, treba mu pomoć cijeloživotna. Svakog je pozdravljao.
Izdržao sam mu pogled, okrenuo se na drugu stranu, ugledao djevojku u kolicima. Djevojčicu zapravo shvatio sam tad, gledala me s nelagodom, trznula je zdravom rukom. Pušila je, na trenutak je to htjela sakriti.
Možda je bila stara kao moja kćer. Mislim, obje tu često prolaze, možda se vide te dvije vrsnjakinje. Možda bi moja shvatila da nije svaki porok za osudu. A što je porok? Da li bi se čudila djevojčici koja život gleda iz električnog vozila i koja želi živjeti? I ne misli na svoje zdravlje pa "puši"...
Bio je puni sat, zazvonila su zvona, jako. Jednom su mi u bolnici podnevna zvona označile kraj straha i noći provedene na intenzivnoj.
Ova djevojčica koja je htjela sakriti cigaretu, moja kćer, ovaj jebeni čumez koji se raspada, ovo društvo koje ne može brinuti o slabima, ja koji nemam pojma kako da utječe pa šutim ili samo uzvratim pozdrav...
Skrio sam se u auto i plakao i pitao se tko sam ja da ikome govorim kako da živi?
....
Oznake: očinstvo
*********
Htio sam ga zaustaviti.
Zamoliti ga da ga uslikam.
Ne da se slikama s njim, nego da ga imam za skicu ove priče.
Jer čim sa ga ugledao, znao sam da ću ga opisati.
Ali je brzo grabio šetnicom gradske plaže.
Asfaltom između nasute obale i gradskih zasada.
Nikog oko nas da mi posvjedoči.
Nije njega trebalo biti tamo.
Nije trebao uopće biti u ovom stoljeću.
Mladić je pripadao američkom srednjem zapadu.
Izgledao je kao spoj mladog Ripa Kirbiya i Clarka Kenta.
Kao dobro odgojeno čeljade koje se jedva čeka javiti posvojiteljima na farmi gdje je odrastao.
Kažem grabio je, visok je bio dugonog, kao da je klizio.
Ne možeš biti elegantan u prekratkom šorcu i natikačama ail on je bio.
Visoka jaka tijela, bjelasao se, drugačije.
Ne kao kreč bijelo, kao kad se cure prvi dan nacrtaju na plažu.
One strankinje što su još zbunjene od leta.
Imao je zapravo boju selotejpa, onako bazno bijelo i providno, ali sa malo malo boje bijele kave.
Široka ramena, atletska prsa, uska struka, bez ijedna dlačice ni na prsima ni na licu.
Izgledao je kao naglo izrasli dječarac, al' ne onaj zbunjeni.
Ni sretan ni nezadovoljan.
Mislim da je skrivao tajnu svog nezemaljskog porijekla, zato mu je lice bilo bezizražajno.
Ničim nije pokazivao da ga išta oduševljava ili da mu nešto ne bi bilo po volji.
Golobrad tako, guste kestenjaste kose, one koje se frizeri boje kad šišaju.
Nije mu frizura imala ime, netko bi mogao reć' da je dovoljno kratka ali previše gusta.
Pogledao me s sa svojih dvjesto pet centimetara, gledao me smeđim blagim očima, kroz naočale od kornjačevine.
Te su mi naočale i frizura vukli na Ripa Kirbiya, sve ostalo je bilo Clark Kentovski.
Nije me gledao u stvari, obilazio je pogledom. Od vrha nezavršene urbane vile, preko znaka marine, preko mojih prsiju pa na otoke s druge strane kanala.
Jake stature, bez mišića, bez kolovoškog crnila, bez tetovaža, sata, mobitela, ključeva.... činio mi se, kao da bi sada uzeo podnicu suncobrana i zafrtiljio je pravocrtno put Sunca.
Nije pripadao dvadesetprvom stoljeću.
Nije pripadao ovom vremenu, nije pripadao ljetu dvijetisućedvadesttreće.
Pišem da ga ne zaboravim.
Jednog dana pitati ću ga kako je proputovao kroz Vrijeme.
......
Oznake: Clark Kent
nemoj ići Stari moj
nisam spreman da odeš
nisam spreman
htio sam te zvati
da odemo još jednom na Dotku
rano ujutro
da se vratimo prije Sunca
da ti pričam o sebi
da me slušašaš
satima
Da me opet vučeš na trkama
Da me hrabriš
Da me pitaš kako su mi cure
Starac moj
bio si mi frend
buddy
najbliže liku oca kakvog nisam imao
Nisam poznavao bolju osobu od tebe
Nekog da tako magnetski vuče prema sebi
Trčim maraton iza tebe
i slušam kako svako malo
grleno
od srca
netko viče "Legendo"
a ti im mašeš
sve ih znaš
svi te znaju.
Nisam u tebi nikad osjetio zla
Sebičnosti
Samo veliku ljubav i zanimanje za ljude
Nemoj ići Starac
Nek sve ide u lijepi kurac
Nemoj ti iči!
Nemoj!
....
Oznake: Zbogom Đuka
..
Oznake: Santa Claus
Oznake: predrasude
Oznake: predstavljanje
Volio bih utišati razgovor sa tobom.
Dok moji spavaju.
U hotelskoj sobi, a nisam ponio knjigu.
Nije stala, nisam htio posuđenu biografiju lik kojeg sam prezreo.
Čitao bih ju, da je imam uz sebe. Jedan dio njegova života, između dva albuma i knjiga.
Onda bih uzeo mog Japanca, njegovog lika Promatrača, kojem je izložen čudesni događanjima. Koje samo on vidi. Ne izlažu ga fizici, ne bori se s nikim, ne bježi, nebiva izudarali ni ranjen.
Čitam život pjesnika, ne sada, sad je jutro, ne vidim od zavjesa jel će kiša, sad razmišljam da izvidim teretanu hotela. Moji spavaju, čeka nas duga ulica puna dućana pa muzeji popodne.
Pjesnika kojeg čitam, čiju debelu biografiju sam ostavio doma kako bi stalo glačalo za kosu u kofer, nebih izdržati bez Japanca. Kojeg isto nisam uzeo.
Nadao sam se da ću do puta pročitati obje. Jednu sam čitao ubrzano, drugu usporavao. Zato se i zove Safety čitanje. Sigurnosno. Da me zadrži u mom Svijetu ako bi bilo preintenzivno.
Nekih sam se čitanja (a čitanje je kao i putovanje) bojao, od nekih i pobjegao.
Biografiju Leonarada Cohena čitam iz dva jasna cilja i nebitno koliko nejasnih.
Volim pročitati o tuđim životima, posebno kada je lik (opasaka sebi: nisam nikad čitao biografije ženskih likova?), prepoznatljiva figura, čiji nam se život čini poznat. Pjevači su mi idealni za to.
Cohena nisam doživljavo sve dok nije, kao u lagano fantastičnim Murakamijevim romanima, postao izvor moje tjeskobe i ljubomore. One prave i nečeg što nazivaju Retroaktivnom ljubomornom. Kada se.dižu teške emocije jer je netko drugi imao više od mene. Trajao je duže, imao kredite i bio bolji muškarac od mene. To govori moje tjeskoba, a ispisuje moja sujeta.
Svako njegovo spominjanje, a i ja sam pričao o svom životu, imao sam puno strašniju priču, mene bi paraliziralo. Ušutio bih i problijedio, pa je prestao biti temom.
(TBC) - opaska: ispovjedio pisati! Obraćati se!
..….
2024-12 ovo je ostalo nezavršeno
Oznake: Lana Del Ray
(ovo bi kao trebalo biti novo. da pišem samo za sebe. ne za javnosti. pa jednog dana kako mi nadođe).
Dopisivali smo se sinoć, ja u garaži shopping centra. Sjedio i tipkao. Razbistrilo mi se ili mi se bar to učinilo. Predlagao sam si imena, onom što me obujma.
ispovjedili smo se međusobno jedno drugom. O miru i spokoju koje si stvaramo i nedostatku buke i nemira i inspiracije. Ispričavali se.
zapravo nismo, jer kad osjetiš da stvarima daješ njihovo skriveno ime, i one postaju vidljive i bezbolnije.
rekao sam joj da se ne bojim odlazaka sa svog Sigurnog mjesta. Ishodišta gdje se nalaze totemi, koje zamišljam kao samo malo zaglađene stijene na kojima sam ispisao upute
te upute mi je moja ...moja ...moja Sastavljačica , jednom nazvala, važnim obrascima preživljavanja, koja ćemo zamijeniti sa manje zahtjevnim
Ne bojim se više napuštanja Ishodišta.
........
jedan predivni talijanski pop-rock, moj nešto slobodniji prijevod.
.......
Ako mi ne vjeruješ, poslušaj me barem! Biti neprijatelji nije za tebe ni za mene. Ne želim te ispitivati, ni optuživati, radije tražim tko smo bili. Barem ovaj put...hajde me poslušaj! Barem ovaj put! S hrabrošću da se suočimo, uzvrati mi otkucajem u prsima. Bit će da smo umorni, ili nam je u osobnosti popis nedostataka.
Ti si uspjela, ja nikada. Zato sada prestani razmišljati o problemu kojeg nema i daj mi vremena da ga sredim. Sve tvoje zašto, barem ovaj put. Večeras sam ovdje iza "da", koji ne počinje. Jednom ću te opet natjerati da se smiješiš. Iako ne znam kako, reći ćeš moje ime. Ako ne želiš vjerovati, poslušaj me barem! .
.VIDEO: Nek "Almeno stavolta"
Oznake: Almeno ascolta
Oznake: prekrcana polica
Oznake: stranac
Oznake: VIS Idoli
Oznake: Baxter
Oznake: fiksacija
Oznake: vodenjak
Oznake: Murakami
| < | rujan, 2025 | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | |||||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Annie Ernaux:"Da uđe u trag osjećajima koji su već tu, a još nemaju ime, poput osjećaja koji je tjera na pisanje."
e to mi je dosad najbolje i najdraže objašnjenje podražaja na pisanje: Otkriti osjećaje koji još nemaju imena...
Proveo sam dobar dio 2023. u pasivi. Vraćam na blog većinu priča, osim izbrisanih. [2023-12]
Rasteretio sam se ispisanog i nastavljam pisati (2023-04)
nikako naučiti stavljati slike pa sam zapustio blog....(2024-08)