Platon je rekao da je „trojstvo broj koji pripada ideji, a četverstvo broj povezan sa realizacijom ideje.“ Hugo od sv. Viktora navodi Pitagoru, oca filozofije brojeva u cjelokupnom djelu „Didascalion“ ukupno šest puta (Pitagora je poznat po svojem tetractys-u – četverstvu brojeva od 1 do 4, poredanih u 4 reda, poput piramide.
Brojeve 3 i 4 spominje teolog W. Harrington u svojem „Uvodu u Novi zavjet“, i to u poglavlju Književna struktura Otkrivenja. On veli da u toj knjizi Novog zavjeta možemo vidjeti slike, simbole i brojeve. Tako veli da „broj tri označava Boga, a broj četiri zemlju“.
Djelo Huga od sv. Viktora „Didascalion“, koje sam već niz puta do sada spomenuo, doista obiluje zanimljivim navodima, pa tako i o spomenutim brojevima. Jedno od njih možemo naći u poglavlju nazvanom „De quaternario animae“, u kojem se raspravlja, kao što naslov poglavlja veli, o četverstvu duše.
„Pogledajte kako se četvrta multiplikacija izvornog „jedan“, ili Jedinstva ponavlja; i vi ćete također vidjeti istu stvar kako se dešava ukoliko izvodite množenje dalje ka beskonačnosti; uvijek, na svakom četvrtom stupnju procesa, broj jedan se ponavlja [81, 6.561 itd.]. Dakle jednostavna esencija duše se najprikladnije naziva „jedan“, što je također značenje koje uključuje bestjelesnost. A broj „tri“ isto tako, stoga jer je „jedan“ njegova nedjeljiva sastavna veza, prigodno se odnosi na dušu, kao što broj „četiri“, stoga jer ima dvije sastavne veze pa je djeljiv, pripada, ako ispravno velimo,[fizičkom] tijelu.“
Ovaj se citat Huga od sv. Victore-a može nekome učiniti nerazumljivim, no jasniji može postati, ukoliko se sjetimo sedmerostruke podjele čovjeka u teozofiji ili indijskim religijama. Gornja tri principa su nedjeljiva. Njihova imena su u Atman, Buddhi, manas, i predstavljaju tri viša principa čovjeka, koja su ne samo nedjeljiva, već i nepromjenjiva. Tim principima višeg svijeta su pridružena četiri principa nižeg svijeta, koja se nazivaju kama-manas, jiva, prana i prakriti. U zapadnjačkoj verziji, ta se tijela nazivaju (niže) mentalno tijelo, astralno tijelo, te eteričko i fizičko. Ova četiri principa dakle podložna su podjelama (Hugo opet dijeli fizičko tijelo na četiri dijela [četiri elementa], te dušu ili astralno također na četiri dijela), te karmičkim promjenama, a sponu između nižih i viših principa čini manas, budući da svojim višim dijelom dolazi u dodir sa višim principom, te na neki način predstavlja ujedno i neku vrst suptilne „kvintesencije“, koja onda djeluje na četiri niža, djeljiva i promjenjiva, odnosno, raspadljiva tijela.
< | rujan, 2021 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Moja alternativna vizija duhovnosti novog doba i zavjera Novog svjetskog poretka
Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV
Blog.hr
Blog servis
Igre.hr
Najbolje igre i igrice
Forum.hr
Monitor.hr