Sve kategorije po listama
01
pon
12/25
Svi se pale, ko budale..
baton.blog.hr
Ali nitko da pita "tko nam to radi?".
Organizira se nekakav "dan srpske kulture" i netko se potrudi da u "tim danima" obavezno bude nešto neprimjereno, nešto što Hrvatima izrazito smeta.
Ali to nije sve, u "tim danima" netko se također potrudi da TIGNARIUS-ova "skupina mladih ljudi" unaprijed sazna za taj neprimjereni sadržaja, ali ni to nije sve! Netko također uspije organizirati rasprodaju zimske obuće crne boje, sa takozvanim "hudicama" i fantomkama, iste onakve kakve smo, za debelih zima, nosili u JNA.. samo crne boje.
U vrijeme Domovinskog rata, u Bosni su se, prirodni saveznici Muslimani i Hrvati, trebali zajednički suprotstaviti Srbima, ali to nije išlo. Danas znamo da su kod sukoba Hrvata i Muslimana redovito, na obje strane i u obje vojske, nalazili engleski "promatrači, oficiri, agenti itd.." sa zadatkom da olakšaju svojim stoljetnim srpskim saveznicima, i nahuškaju budale s obje strane.
Nakon što su uspjeli da hrvatski idioti naprave sranje u Ahmićima, svaka daljnja suradnja je bila nemoguća. Prvi u izvještavanju događaja u Ahmićima su, ne slučajno, bili upravo Englezi, baš kao što su Englezi unaprijed znali za rušenje mosta u Mostaru te to snimili, posudivši kameru, gle čuda, upravo od glupih Hrvata.
Jedno od najlegitimnijih pitanja tog doba je upravo ono Srpsko "tko nas bre zavadi?"
Pa zavadi nas oni koji upravo sad huškaju hrvatske fašiste-komuniste i hrvatske fašiste-ustaše.. jedni na druge usred Hrvatske (jer dovoljno smo glupi da nam ne treba vanjski neprijatelj!!)
Oni koji to stoljećima rade na prostorima gdje žive budale, dokaz? Ukrajina!!!
Dan 1377.
ap-placenici.blog.hr

Karta: https://t.me/DDGeopolitics/166397
Kijevski režim kojem je mandat istekao sredinom 2024. nikako da nauči lekciju. Njihovo masovno lansiranje bespilotnih letjelica na Krim i Ruske regije u noći 27./28. studenog izazvalo je već sljedeće noći još jedan masovni Ruski uzvrat s lansiranjem 632 DOS-a. Prema Ukrajinskim ciljevima je poletjelo 596 bespilotnih i 36 raketa (23 krstarećih, 5 hiperzvučnih i 4 balističkih). Uz aerodrom Starokonstantinov ciljevi su bili energetika oko Kijeva, pri čemu pogiba dvoje ljudi. Prema podacima TASS-a ektroenergetski sektor Ukrajine je do sada izgubio 80% ranijih energetskih kapaciteta, pa neće imati dovoljno struje za prebroditi zimu. Ipak to ih ne spriječava odbijati dvije glavne stavke mirovnih pregovora, koji se tiču neulaska Ukrajine u NATO i napuštanju teritorije DNR, koja je od 30.9.2022. sastavni dio Ruske Federacije. Iako su prošli mjesec izgubili preko 47.500 vojnika i u ovoj godini najveću površinu od 700 kilometara četvornih, oni nastavljaju sabotirati mirovna nastojanja predsjednika Trumpa. Razlog toga je vrlo jednostavan. Dok rat traje oni su na vlasti i mogu se bogatiti sve dok ljudi ginu i uništava se državna imovina. Kad bi rat stao, stala bi njihova zarada i naoružani narod bi ih smjenio možda i prije provedbe izbora.

Infografika:
Zato čine sve da se taj rat nastavi žrtvujući pritom borbeno najiskusnije postrojbe UAF-a, poput garnizona u Volčansku, koji je mjesecima odolijevao Ruskim napadima. Sve do njegovog potpunog uništenja u obližnjim šumama. Uz navedeno MORF danas javlja o oslobađanju naselja Klinovo sjeverno do Konstantinovke iz čega je jasno vidljiv manevar Ruskih snaga sa ciljem dovođenja u okruženje i tog grada. Ruska taktika stvaranja kotlova je ostala ista još od WW2, ali je pritom došlo do promjene taktike nastupanja pješačkih postrojbi. Uz potporu dronova male pješačke postrojbe po uzoru na taktiku izvidničko-diverzantskih skupina u svom nastupanju se infiltraju u neprijateljsku pozadinu i tamo izvode borbena djelovanja. Kretanje i djelovanje na principu "vučjih čopora" opisano je na ovim stranicama još 2009. godine. Simulacijsko modeliranje bojnog djelovanja iznjedrilo je identičan način rada prije točno 16 godina. Toliko o razumijevanju i razvoju taktike uporabe pješačkih postrojbi od strane vojne znanosti na našim prostorima. Za što je valjda najzaslužnija ratnička genetika u nama.

Karta: https://t.me/Slavyangrad/149319
Od ostalih zbivanja bilježimo Trumpovu objavu zatvaranja zračnog prostora Venecuele dana 29.11. nakon čega se civilni zrakoplovni promet nastavio skoro normalno odvijati. Jedino uz promjene rute i zaobilaženje borbene grupe oko nosača aviona CVN-78 smještene cca 350-450 kilometara ispred Caracasa. Srećom do danas se tamo još ništa nije dogodilo, ali što ne znači da neće. Jer ako je istina da Amerika trenutno ima operativno svega 750 lovaca, rat s takvim protivnikom je jedino što mogu odraditi. Jer u slučaju sraza s Kinom oko Tajvana, dočekalo bi ih 1.100 Kineskih lovaca. Piloti im prosjeku imaju 150 sati naleta godišnje, dok Kineski imaju preko 200. Zato možda odrade Venecuelu u cilju uvježbavanja vlastitih OS. Na obiteljskom planu smo odradili planiranje i provedbu operacije M50, koja je uspješno okončana u društvu najmilijih. Kao voditelj operacije ponosan sam na svoje kadete, koji su odradili najveći dio posla oko planiranja, logistike i provedbe. Jučer su vrlo usrećili subjekt M. Dok se WW3 nastavlja...

Slika: Manga
24 dana do Božića
kockavica.blog.hr
Danas smo neplanirano naučili
da Blogy može staviti za Blog tjedna
i osobu koja u nedjelju nije ništa objavila.
I ne samo to,
nego da se Blogyi ponekad može i ne držati vlastitih običaja.
Što je već samo po sebi hvale vrijedno,
jer bolje da umre selo nego običaji,
ako se shvati doslovno,
jao nama,
ako ju pak shvatimo sarkastično,
ima smisla.
Nadalje,
naučit ćemo što znači riječ
- simulakrum.
Kao i nešto o ledenjaku Baltoro.
Pa krenimo.
Ledenjak Baltoro,
kostolomac,
ledena rijeka s mnogim pritokama,
negdje široka i 2 kilometra,
teče Karakorumom.
Vrijeme teče drugačije,
led teče drugačije,
vijekovi se čine treptajem oka,
a opet,
i mali ljudski život na njemu,
ured noći može završiti,
jer naoko statične stvari
razgibavaju kosti,
a komarcima na svojim leđima
se ne zamaraju.
Kaže stih
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
mogli bismo također reći
Čovječe pazi da ne ideš prenapuhan preko ledenjaka!
Živimo u svijetu u kojem
nestaju jasne granica između stvarnosti i njezinih kopija.
Svijet u kojem je doista moguće
da postoji kopija koja nema izvornik.
Komercijalizacija Božića
panoramski kotači,
koncerti,
lampice,
kuhano vino
i sva čudesa "kruha i igara"
kao simulakrum pravog Božića,
bez da uopće ima ikakve,
ma i pod razno,
veze s Božićem.
Zadaća:
- napiši stih gore ne spomenutog pjesnika koji govori o tebi
- pronađi druge primjere za simulakrum
- nazovi osobu kojoj je potrebno čuti tvoj glas
32-36-14
dusakojaluta.blog.hr
Izbacila sam tri stvari iz svog života: alkohol, samoozljeđivanje i kavu. Zvuči kao početak loše šale, ali zapravo je početak mog osobnog reality showa pod nazivom: “Kako preživjeti bez ijedne stvari koja te je dosad držala sastavljenom?”
Trenutno sam na 32 dana bez alkohola, 36 dana bez samoozljeđivanja i 14 dana bez kave. Brojevi mali, drama ogromna. Ako me pitate kako se osjećam: kao osoba koja je prošla kroz tri godišnja doba, dva sloma živaca i jedno krštenje u hladnom moru vlastitih emocija.
Ponosna sam na sebe, ali isto tako i iscrpljena. Jer bez kave mi je mozak maglovit, bez alkohola mi se emocije više ne filtriraju, a bez samoozljeđivanja moram stvarno razmišljati o tome što osjećam. Tko je izmislio tu razinu samospoznaje?
Najčudniji dio je kako se vrijeme rastegnulo. Svaki dan mi traje kao otapanje snjega na sjevernim polu. Valjda tako izgleda kad više nemaš kratice tipa “popij nešto” ili “ajde samo jednom”. Sada se zapravo moram suočiti s… životom.
Ali evo me, i dalje brojim dane. Svaki od njih, koliko god malen bio, kaže: “Nisi tamo gdje si bila.” A između svih tih želja koje me obilaze kao komarci tjekom ljetnih noći, postoji mali glas koji šapće: “Ma izdržat ćeš. Tvrdoglava si ti.”
I ovaj put ta tvrdoglavost radi za mene, a ne protiv mene.
30
ned
11/25
Održivo poslovanje u praksi: Što donose CSRD, CSDDD i Omnibus I
klik4klik.blog.hr
Posljednjih godina održivost je iz poslovnog “trenda” postala zakonska obveza. Europska unija
jasno je postavila smjer kroz Europski zeleni plan, čiji je glavni cilj postići klimatsku neutralnost
do 2050. godine. To znači duboku transformaciju načina na koji poduzeća posluju- od korištenja
resursa I utjecaja na okoliš, do odnosa prema ljudima u cijelom lancu vrijednosti.
Upravo zato, donose se novi propisi koji definiraju što poduzeća moraju objavljivati o svom
utjecaju na okoliš, društvo I ekonomiju, ali I kako mogu financirati tranziciju prema održivom
poslovanju. Održivo poslovanje više nije samo “korporativna odgovornost”- ono postaje uvjet
konkurentnosti, pristupa kapitalu I očuvanja ugleda na tržištu.
CSRD I ESRS
CSRD je Direktivom o korporativnom izvješćivanju o održivosti (Corporate Sustainability Reporting
Directive), na snazi je od 05. siječnja 2023. Predstavlja novu europsku regulativu EU-a koja od velikih
društava i određenih manjih i srednjih poduzeća (koja su uvrštena na burzu) zahtijeva transparentno
izvještavanje o svojim ekološkim, društvenim i upravljačkim praksama. Cilj joj je poboljšati
pouzdanost i usporedivost podataka o održivosti, proširiti opseg obveznika izvještavanja u odnosu na
prethodnu direktivu (NFRD) te osnažiti transparentnost za investitore, potrošače i druge dionike.
Prilikom izrade izvještaja o održivosti poduzeće se obvezno treba voditi načelom dvostruke
materijalnosti. To znači da u izvještaj treba uključiti informacije koje značajno mogu utjecati na sliku
dionika o poduzeću i njihove odluke povezane s poduzećem. Izvještaj o održivosti treba biti sažet i
jasan, ali informativan i relevantan. Upravo zato je procjena materijalnih tema, odnosno odluka što
uključiti u izvještaj izuzetno važna na početku svakog procesa izvještavanja. Osim za izradu izvještaja,
analiza materijalnosti može biti i vrlo korisna za donošenje odluka o investicijama. Istraživanja
pokazuju da ulaganja u materijalna ESG područja mogu pozitivno utjecati na vrijednost poduzeća u
dugom roku, dok ulaganja u nematerijalna područja neće rezultirati značajnim financijskim
rezultatima. ESRS, ili Europski standardi za izvješćivanje o održivosti, propisi su nastali od strane EU-a
koji standardiziraju izvješćivanje o održivosti za društva. Prve obvezne primjene započele su 2024.
godine za određena poduzeća, a postupno su se nastavile širiti na širi krug obveznika. Ti standardi
određuju koje, kako i kada tvrtke trebaju objavljivati informacije o okolišnim, socijalnim i
upravljačkim temama. Cilj im je osigurati da su informacije o održivosti usporedivije, pouzdanije i
transparentnije.
Taksonomija EU i financijski kriteriji
EU taksonomija služi kao jedinstveni okvir kojim Europska unija određuje koje se gospodarske
aktivnosti mogu smatrati ekološki održivima. Njezina je svrha povećati transparentnost i
usporedivost među poduzećima, kako bi se jasno vidjelo koje aktivnosti zaista doprinose
okolišnim i klimatskim ciljevima. Investitorima omogućuje pouzdane informacije o održivosti
projekata, čime se smanjuje rizik od “greenwashinga”. Time EU taksonomija pomaže
usmjeravanju kapitala prema održivim ulaganjima i potiče poduzeća na tranziciju prema
zelenijem poslovanju. U okviru ove teme potrebno je spomenuti usklađenost s EU
taksonomijom, koja znači da je neka gospodarska aktivnost službeno prepoznata kao ekološki
održiva prema pravilima koja je propisala Europska unija. Da bi se to postiglo, aktivnost mora
ispuniti četiri jasno definirana kriterija: mora pridonositi jednom od šest ekoloških ciljeva, ne
smije činiti značajnu štetu bilo kojem od šest ekoloških ciljeva, mora zadovoljavati “minimalne
zaštitne mjere” kao što su Vodeća načela UN-a o poslovanju i ljudskim pravima kako ne bi imala
negativan društveni učinak i mora biti u skladu s tehničkim kriterijima provjere koje je razvila
Tehnička stručna skupina EU-a (trenutno samo za prilagodbu i ublažavanje). Još jedan pojam
koji je izuzetno bitan ako govorimo o održivosti je transparentnost koja omogućuje da poduzeća
jasno i vjerodostojno pokažu stvarne učinke svojih održivih aktivnosti. Time se investitorima,
potrošačima i regulatorima daje točna slika o tome koliko je poslovanje doista “zeleno”. Upravo
zbog toga postaje ključno spriječiti situacije u kojima se održivost prikazuje neistinito ili
pretjerano. Potrebno je naglasiti važnost izbjegavanja greenwashinga jer se na taj način
sprječava da se poduzeća lažno predstavljaju kao održiva, što narušava povjerenje tržišta i
odvraća kapital od projekata koji zaista doprinose okolišnim ciljevima. Transparentnost i borba
protiv greenwashinga zajedno pomažu da se financiranje usmjeri prema stvarno održivim
rješenjima.
OMNIBUS I - novosti i olakšice
Europska unija predstavila je početkom 2025. godine paket reformi poznat kao Omnibus I, s ciljem
pojednostavljenja i rasterećenja regulative održivog poslovanja. Nakon godina ubrzanog uvođenja
ESG-pravila, mnoge su se tvrtke suočile s velikim administrativnim troškovima i kompleksnim
zahtjevima. Omnibus I pokušava pronaći ravnotežu to jest zadržati smisao održivog poslovanja, ali ga
učiniti realnijim i pristupačnijim. Najznačajnija promjena odnosi se na CSRD, europsku direktivu o
održivom izvještavanju. Prema novom prijedlogu, obveza izrade ESG izvještaja zadržava se samo za
velika poduzeća s više od 1.000 zaposlenika i određenim financijskim pragovima. Time se broj
obveznika značajno smanjuje, što je posebno važno za srednje i manje tvrtke koje bi u suprotnom bile
suočene s vrlo složenim i skupim procesom izvještavanja. Istovremeno, primjena pojedinih dijelova
CSRD-a pomiče se za dvije godine, što daje dodatno vrijeme za pripremu. Standardi izvještavanja –
ESRS – također prolaze kroz pojednostavljenje. Umjesto detaljnih sektorskih standarda, predviđen je
jedinstveni skup pravila koji je jasniji i kraći. Zadržava se i “limited assurance”, blaži oblik provjere
izvještaja, čime se dodatno smanjuju troškovi i administracija za poduzeća. U okviru pravila o dužnoj
pažnji (CSDDD), koja se odnose na odgovornost za održivost u opskrbnim lancima, naglasak se stavlja
na izravne dobavljače. Time se tvrtke oslobađaju obveze kontroliranja cijelih, često vrlo složenih
lanaca opskrbe. Velika praktična novost je uvođenje praga od 10 % u EU Taxonomy sustavu.
Aktivnosti koje čine manje od deset posto ukupnih prihoda, investicija (CapEx) ili operativnih troškova
(OpEx) više se ne moraju detaljno prijavljivati. Ova promjena posebno koristit će tvrtkama koje
posluju u više različitih područja, ali im pojedini segmenti nemaju značajan udio u poslovanju. Ako
bude usvojen u predloženom obliku, Omnibus I značajno će smanjiti regulatorni teret, posebno za
mala i srednja poduzeća. Ona će se moći više posvetiti razvoju vlastitih održivih praksi bez straha od
visokih administrativnih troškova ili kažnjavanja zbog neispunjavanja detaljnih izvještajnih obveza.
Ipak, iako se pravila ublažavaju banke, investitori i veliki kupci i dalje očekuje transparentnost i ESG
informacije. Stoga održivost ostaje važan element dugoročne konkurentnosti.
Održivost sve više postaje dio standardnog poslovanja, a ne samo regulatorna obveza. Propisi
poput CSRD-a, CSDDD-a i Omnibus I donose jasnija pravila, zahtijevaju transparentnost i
potiču poduzeća da bolje upravljaju rizicima, utjecajima i podacima. Tvrtke koje to naprave
na vrijeme imaju prednost, lakše dolaze do financiranja, smanjuju rizik od kazni i jačaju
povjerenje kupaca, zaposlenika i investitora. Iako se na prvi pogled može činiti kao dodatno
opterećenje, održivost je u praksi i prilika. Uređeniji procesi, kvalitetniji podaci i jasni ciljevi
omogućuju učinkovitije korištenje resursa, manji operativni rizik i bolje donošenje odluka. U
tržišnim uvjetima koji se sve brže mijenjaju, poduzeća koja prate ove standarde bit će
dugoročno otpornija i konkurentnija. Zato se odgovorno i održivo poslovanje ne bi trebalo
promatrati kao smetnja, nego kao ulaganje u sigurniju, stabilniju i moderniju budućnost
poslovanja.
*antif_ada
moody.blog.hr
Opskurni skupovi održani su između 29.11. (dan II.Yu) i 01.12. (dan I.Yu).
Gradonačenica Rijeke je kazala : "Ne idem na skupove s maskama i zastavama propale države!" (SIC!)
A bilo je transparenata u duhu SANU :"Balkanska federacija bez država i nacija!"
A režiser Jerko Markovina ja pozornici na glavnom trgu Zagreba okupljenima izgovara kako "Hrvatska već 35 godina živi u ustaškom sistemu kojeg su uspostavili branitelji."
Veličanstveni skupovi infantilnosti i debilizma.
Koliko se poruke razlikuju od onih 1991?
#HRT screenshot



Usporena im evolucija.
Još zazivaju Palestinu od rijeke do mora...CCCC
U prilog tome (nije usamljen primjer):
@SpectatorHR:
"Otišao sam sa skupa prije završetka. Svjestan činjenice, antifašizam je moja religija. Zaključana u mene, u moje misli i moje osjećaje. I tako treba i biti. Ali moje poimanje antifašizma posve je drugačije od jučer iskazanog."
...
Teško je mene iznervirati (godine iskustva), ali ta šuplja priča, frazeologija, musaka svih mogućih ideja, od Palestine do rodne ideologije. Bojim se da o pravim problemima većina i nema neki stav. Ili ih ne vide. Glupavi transparenti, čudni napisi."
...
Dosta ljudi znam od ranije i čije ideje ja ne dijelim, niti držim do njih, akcijaši, valjači po podu. I oni su valjda nekakvi antifašisti. Ali to nije to."
...
"To i bubnjanje, nije niti vrijedno spomena. Cirkus"
Touchee!
Ujedinjeni
recenzijefilmova27777.blog.hr
Kod Moslavca Luki je ostavila komentar
"Bila. I Teatralni i ja. Pišem kasnije post."
Radi se naravno o skupu ujedinjeni protiv fašizma sigurna stvar da će Luki objaviti post pitanje je hoće li i Teatralni što mi je i dalo ideju samo što će on objaviti iz svog kuta. Iz istog onog kuta
kojim se ovaj blog od prvog dana vodi-popularizacijom kazališnih i filmskih umjetnosti jer je i jedna os stavki skupa bila i zabraniteljska cenzura umjetničke slobode. Ali da krenem nekim redom, sve ima svoje i ovdje se daju odgovori na pitanja zašto je umjetnost omiljena meta raznoraznog crnokošuljaškog klateža.
"Tisuće ljudi na antifašističkim marševima u Zagrebu i Rijeci: ‘Kontra mraku, kontra sili!"
Sila cenzure sila nasilja "domoljubnog" narativa. Kad sam koju godinu unazad na blogu polemizirao s Isabelči o moći domaće kinematografije i kazališta oboje smo-rekal bi ona dobili mozgovno usijanje od rekacija na neke filmove i to ne klateži tipa ove protiv koje smo na prosvjedu stali, mislim iste ako se gleda samo profil, nego od onih stručnih krugova koji su neke filmove ocijenili kao "genocidne" i da "vrijeđaju žrtve" radi se konkretno o filmovima quo vadis Aida film po riječima s wikipedije Radnja se događa 11. srpnja 1995, kada Aida, prevoditeljica za Ujedinjene narode, pokušava spasiti svoju obitelj nakon što Vojska Republike Srpske preuzima Srebrenicu i počinje s genocidom nad bošnjačkim stanovništvom tog područja. Nisam gledao nije bilo načina osim na sumnjivim web mjestima pa neću baljezgat u istoj toj nepoželjnoh kategoriji bio je i ovdje nedavno recenzirani Dara iz Jasenovca koji je još i više nego Aida bio crvena krpa onima protiv kojih smo danas stali u obranu umjetnosti slobode demokracije progresivnog društva u kojem nema podijela i kategorizacija. Elem, dotaknulo se i pitanja pljačke i lopovluka dok istovremeno mračnjačke sile poseljačuju društvo i vraćaju nas u neka crna vremena. To je razlog više zašto je "Dara iz Jasenovca" važan film koji treba više puta gledat. A bilo je i prizemnih recenzija istog kako je njihovim riječima "brutalnost ustaških zločina prikazana na katostrofalan način.". Da, ovo je baš relevantan izvor a ne oni koji su za film daleko kompetentniji a i komentari ispod toga blistaju subinteligencijom i primitivizmom.
"Dara, Porfirije, Vučić, Đoka......koja je ovo ofanziva s Istoka"
"Srpska propaganda i laž."
"Volio bih vidjeti vučičev film o Vukovaru, Škabrnji, Srajevo trznica, Srebrenici, ..ima tog još. Kako brzo preskače ono što mu ne paše."
"Kako je onaj njemački povjesničar rekao o istinitosti događaja u filmu : ovaj film otklanja i najmanju sumnju u Srbe kao lažove i prevarante "
"Tako je Dara . To su i Ameri rekli da se filmom vidi pravo lice tih svetosavaca , lažljivo , prevrtljivo , pokvareno ..... Ali to je normalno kad znamo da je izmišljen narod mix tursko , romsko , albanskih naroda"
"dara@ vidi se vaše pravo lice da u američkim filmovima vas prikazuju uvjek negativno, a ni jedan film američki nisam vidio da Hrvate tako prikazuju"
Ipak ovaj zadnji ruši sve rekorde u subinteligenciji-da tako "hrvate prikazuju" koje hrvate? Crnkošuljaše? Oni nisu hrvati oni su sramota, i prikazani su kao koljači što su i bili. Film je realističan i to je crni dio povijesti-koji ovi koji skandiraju "nazavisnoj" konstantno izvlače i nameću kao nešto pozitivno. Bit filma i dramske umjetnosti je da slobodno govori i problematizira tu toksičnost što zabranitelji nastoje cenzurirat. To je prva stavka koje nam je previše i zbog koje smo imali skup.
![]()
VEČERNJI
Ujedinjeni protiv onih koji veličaju taj sustav i sipaju imbecilne komentare na film koji problematizira mračnu stranu prošlosti, zato i je važan film iako nas vraća u prošlost ali crnokošuljaštvo je problem i u sadašnjosti. Drugi slučaj izvanredan govor Lucije Marković o sve više i intenzivnijem zabijanju nosa dotičnih u tuđe krevete i reproduktivne organe. Ovdje je bio slučaj prizemnog komentiranja predstave "godine" kategorizirajući istu kao "promašaj" Nisam čitao sve samo kucao na preskok ionako kritike ne čitam dalje od naslova doduše bilo mi je na stotu jasno odkud puše ta kategorizacija. Usporedbe na relaciji "audio knjige s kostimima" (što je već samo po sebi nonsens parexcelans) preko usporednih relacija sa drugim stranim izvedbama. Ono što se ističe kao apsolutni trenutak koji ledi krv je ovo.
"Ne mislim da je poželjno da publika u kazalištu pada u nesvijest. Želim reći da Annie Ernaux piše autofikciju, i piše ju ogoljeno, dokumentarno, gotovo sociološki. O vlastitoj prošlosti, majci, pobačaju, ljubavnim vezama, seksualnosti ili bolesti, o klasama, društvenim strukturama, kolektivnim iskustvima, Annie piše bez sentimentalnosti, radikalno, stilom koji odbija retoriku. Ona piše neudobno.
A ta narativna neugoda izaziva fizičku reakciju koja proizlazi ne iz šoka, nego iz prepoznavanja, iz duboke, iskonske identifikacije s potresnim iskustvom."
![]()
T PORTAL
Da i u čemu je problem? U padanju publike u nasvjest? Koje je možda ovdje i napuhavanje, što proizlazi iz problematiziranja adaptacije na scenu izvođenja ilegalnog pobačaja? Nisam puno u tu temu ulazio u Les Années-u osim što je usputno spoemnuto jer predstava se bazira na kompletnoj priči o tehnološkoj evoluciji i slobodi plus primitivizmu koji isti kontrolira i ograničava pa ću sad ovdje-predstava problematizira i pitanje zabrane pobačaja što protagonistica u svojim dvadesetim doživljava. Neželjenu trudnoću mora prekinuti ilegalno što je rizična i opasna metoda ili kako je Luki ovo ljeto u svom postu izvanredno uočila: ovdje njoj ostavljam riječ "Scene abortusa su strašne, ali meni je još strašnije mamino propadanje....:(((( Ti su dijelovi baš teški....Taj je dio odlično "odradila" Iva Mihalić, koja glumi kao da je prošla neko takvo prestrašno iskustvo."
Koja je glavna i bitna razlika u precepciji? Kod nas koji gledamo kako treba vidimo i u čemu je problem-ne u samoj šokovitoj interpretaciji to i treba tako biti-ono što se onim drugim zgroženima stavlja kao nelegitimno je uopće takvo što glumit snimat režirat, po njima nije problem što su abortusi negdje ilegalni što dovodi do toga da se isti rade u ilegalnim opasnim uvjetima nego što se o tome bez cenzure izravno govori i problematizira. Isti je profil ovih protiv kojih smo danas bili ujedinjeni-isti oni koji si daju pravo ulaziti u tuđe krevete i reproduktivne organe. Umjetnost je na meti jer isto stavlja na tapetu kao problem ono što problem stvarno i je. Protagonisticu u različitim životnim periodima glume 4 glumice ona u svojim dvadesetim definitivno se suočava sa najgorom traumom i rizikom za život. To je isto jedna od stavki koju predstava problematizira, ista ona stvar koja se događa i isti onaj cenzorski mentalitet koji osim što bi ograničavao nečija bogomdana prava bi ograničavao i umjetnost kao zabranitelji u Benkovcu. Ali ima još primjera nedavno sam imao post o jednom kratkom filmu sa jakom porukom "janje" iz 2019-e na koji je Starry imala izvanredan njoj uobičajeno komentar.
"Film je mučan, jako dobro prikazan autističan odnos tinejdžera prema situaciji, premda bi prema janjetu vjerojatno pokazivali više naklonosti, dakle zarobljenik je još diskriminiraniji. Mislila sam da će mlađa djevojčica nešto učiniti za dobrobit zarobljenog, međutim nema happy enda. Autistične ko klečavci, bravo za metaforu i usporedbu s klečavcima, u tvojoj analizi. Dominacija, dominacija, dominacija. Dominacija kao perverzija. "To je koncept kojega je 1945. godine definirao norveški psiholog i filozof Ingjald Nissen,a koji podrazumijeva načine neizravnog omalovažanja i ponižavanja žrtve."
Jedina zamjerka filmiću je ona maska na crncu na kraju filma, bolje bi sjela maska janjeta, po meni, kad je već naslov filma Janje.
Nina se profilira u jako zanimljivu autoricu. Sve pohvale tebi za izbor filmova i tema i način na koji izvodiš feedback, tj., kritiku negativnih društvenih pojava oko okosnice, izabrang umjetničkog djela. Bravo!"
Konkretno radi se o troje klinaca jedan dovede svoje 2 prijateljce u neki stan u kojem drže nepalca ili što je već. Situacija od pasivne agresije sa protokom eskalira u aktivnu. Baš izvanredno izvanredna projekcija ovog što se događa vani. Samo što u filmu to počinje još prije tinejđerskih godina. "Dominacija kao perverzija" starry gađa sve u cenera-a i to je bio dio našeg okupljanja poruka dotičnima da odjebu od krojenja općeg narativa kako bi svi mi trebali živjeti, i to je oblik fašizma protiv kojeg smo ujedinjeni. A sjetio sam se i tokom programa da u to nisu uključili klačavce a savršeno odgovaraju onom protiv čega je skup. To me sjetilo na predstavu "nebeski svod" u kojoj je glavna premisa problematizacija ženskog patrijahata ali u pozadnin istog je muška verzija.
"Ova premisa odgovara Zajecovoj interpretaciji uloge Tee, politička aktivnost kao ozlaz od realnosti koja se nakuplja godinama i nakon silnih godina grune pod pritiskom političkih namještaljki. Rekonstrukcija Karlovog kampa je iz ove pozicije više nekog osobnog karaktera-vjerovatno osvete života s istinom koja godinama stoji u podsvjesti koja je godinama bila na relaciji s internalizacijom fiktivne slike "normalnosti" koja nakon puno godina pod pritiskom puca samo se treba (sa)gledati ključne reference u scenariju Karlova žena-drago joj je što je nema (sad više ne mora živjet sa iluzornim slikama i pravom istinom) i kćer-cijeli prvi čin, zaokupljenost političkim/ideološkim parolama i aktivnostima u drugom kao realizirana odrasla osoba i mlada perspektivna političarka u ključnom trenutku puca pod navalom istine. A (ne)posredno se problematizira i politika na generalnoj razini ali fokus je stavljen na više oblika osobnih nestajanja." To sam se referirao na jednu situaciju u kojoj do točke pucanja dolazi uslijed dugogodišnjeg konstantnog pritiska i onog što je u podsvjesti. Iako ne "nebeski svod" za razliku od "nestajanja" u 18 stoljeću opet je suvremena predstava ne samo po godini izlaska nego i po radnji. Između provg čina i pauze na video-zidu se vrti snimka muškog djela ansambla zagrebačkog hnk što je implikacija da su oni stvarni suci i oni koji presuđuju ženskom patrijahatu je korijen onaj palanački po kojem je sad njima dozvoljeno da sude je li dotična trudna a u principu to je proforma nikakvo realno pravo i moć.
![]()
ZAGREB INFO
A 2018 je snimljen i jedan isto realističan film
"Prekrasno je nedjeljno jutro. Ona se budi i gleda ga kako ukrcava zadnje komade namještaja u kamion. Dok beba mirno spava, njih dvoje broje zadnje sate u svojem domu čekajući deložaciju. Budućnost je nesigurna, ali izbor pred njima jednostavan je. Moraju odlučiti hoće li prihvatiti nepravdu ili joj se oduprijeti."
Film o još jednom realnom problemu zelenaškim kamatama deložacijama a pored svega toga dotaklo se na skupu i rasprodaje svega stranom kapitalu i lihvarskih stambenih kredita koji su danas svima nedostupni. Što je konzistentno sa skupom, filmskom i kazališnom umjetnosti i crnokošljašima? I film i kazalište problematiziraju maligne marginalce u društvu, deložacije kredite kamate petljanje u tuđe reproduktivne organe sve ono što i je problem i zato i jesu na meti kao i svi koji zagovaraju ravnopravnost i slobodu.
Dara iz Jasenovca
![]()
INDEX
Godine
![]()
Nebeski svod
![]()
DNEVNIK.HR
Projekcije društvenih malignosti kroz umjetnost koju se sputava a kao što tendiraju kontroli i ograničavanju toga tako i kompletnoj moći i kontroli nad svima. Ovaj skup danas pored filma i kazališta je jedna rijetka svjetla točka Hrvatske.
Nada
supatnikll.blog.hr
Hvala vam svima koji ste komentirali prošli post i tako dali svoj doprinos nastojanju da obranimo advent od Grinča
Kažu da prva svića simbolizira nadu, ali eto mi se nećemo samo nadati nego ćemo se suprostaviti Grinčovima
Bosančeros je prvu šteriku upalio jučer, jer cilj je naravno advent kako draga Sarah kaže učiniti ateističkom gej paradom.
Eto kad smo htjeli tugovati u sjećanje na svoje mrtve i žrtve Srbijansko Jugoslovenske agresije, zasuli su nas Srbijanskom kulturom i izložbama posvećenim notornim četnicima.
Sada kada bi se htjeli radovati i slaviti svoju vjeru, maltretiraju nas sa antifašističkim gej paradama, ćirilicom i bratstvom i jedinstvom koje smo platili desetcima tisuća života.
Valjda je svakome iole inteligentnom da se među ovima koji marširaju nalazi gomila likova jednakih kao što je Ratko Mladić, koji bi da im se pruži prigoda na isti antifašističkim način branili bratstvo i jedinstvo.
Zato bi bilo lijepo kada bi represivni aparat bio jednako brz kao onomad u Splitu i sankcionirao sve koji krše Ustav pozivanjem na balkanske federacije, i mašu ćirilicom i petokrakama.
U protivnom žeti će Oluju.
Alerta antifascista- Rijeka 30.11.2025.
nachtfresser.blog.hr
Danas smo bili na antifašističkom maršu i prvih put zadnjih godina je iskrsnuo problem, ekipa se u gužvi nije mogla sva pronaći, tako da za neka znamo da su bili, ali se nismo vidjeli. Napad grupe maskiranih crnokošuljaša se dogodio upravo kad smo mi dolazili na trg, vidio sam metež, vidio sam naše redare i grupu koja je pohrlila prema crnima, nisam se mogao probiti do mjesta događanja, neki su se nasmijali kad sam drugaricu pitao koji su naši, zaboravio na Duccea, jbga crvenocrne su bile i boje anarhista, ovi bi trebali kao u Germaniji biti smeđi, poput zdravih govana. Pojavila se policija i brzo je stvar bila riješena i prvo zagrijavanje parolama, vodile su preko megafona tri cure ili mlade žene, jedna ima klinku od tri godine, sreća da ju nije vodila, ovo i nije više baš sigurna zemlja. Ipak više od tisuću ljudi u svakom slučaju, nisam ni pola kolone mogao snimiti, nije lako zaplašiti, drugi put su napali u kafiću kad smo se velika većina razišli. Inače maskirana banda je napadala petardama, očito se najviše boje žena i pasa. Nas nekolicina smo primijetili pobočnika najpoznatijeg desničara ovih krajeva kako je sve filmovao, on je iskreni antifašist kao naši desni blogeri, kad bi netko želio ne bi bilo teško otkriti tko šalje maskirane batinaše. Glavni junaci marša su naravno drugarica i Jin, morao sam naravno i sebe ugurati u post, uniformirani redari su sve poznati likovi alternativne riječke scene, zajedničko im je da ne podnose uniforme, ali danas su se s razlogom očito tražili muški za čuvanje kolone...



















OTOK LEZBOS
starrynight2022.blog.hr
Zanimljive su mi ove časne sestre lezbijke, gledala sam onaj domaći nagrađivani igrani (?) dokumentarac o časnama lezbijkama, Nun of Your Business (koje su se "skinule" na kraju priče iz mantija), jer ako je ušla u kler jer želi biti Kristova djevica, Kristova zaručnica, ne želi brak i obitelj, a onda se oda putenosti u kurijskim budoarima i namigivanju na misama, želi li onda ona sex samo i sigurnost egzistencije na nas svjetovnjaka teret? Kako se tu onda uklapa njena aktivacija u "hodu za život", kad lezbijka život ne može niti - stvoriti? I čednost? Zarediš se i položiš zavjete čednosti i čistoće, odaš se poroku sexa, hranimo te i oblačimo i financiramo ti izlete i ti se cijelo vrijeme tucaš i hodaš za pravo na život? Ček, ček? Čiji život? Tvoj? Financiran ugovorima o održavanju svettaca & svettica na teret svjetovnjaka?

SAPFO je rođena između 612. i 630. godine prije Krista u Mitileni, otok Lezbos u Grčkoj. Odgojena da bude svećenica ljubavi boginje Afrodite, pripisuje joj se da je bila prva pjesnikinja erosa. Bila je kći trgovca vinom i sestra službenog gradskog točioca vina. Vino je teklo u ovoj obitelji! Njezin otac je umro kada je Sapfo imala samo šest godina, a kasnije je bila prisiljena na privremeno progonstvo na Siciliji zbog političkih nemira.
Sitna, vrlo sitna, s nježnom koštanom strukturom i tamnom kosom, Sapfo nije bila neprivlačna, ali njezin fizički izgled bio je suprotan idealu tog vremena, koji je cijenio svijetlu kosu i bujniji ženstveni oblik. Kada su je pjesnici nazivali „lijepom Sapfo“, podrazumijevalo se da njezina ljepota nadilazi fizičke granice - govorili su o Sapfo kao pjesnikinji, ženi i ljubavnici, ne samo o njezinom fizičkom izgledu.
Kao ravnateljica djevojačke škole za poeziju i glazbu, Sapfo je aktivno sudjelovala u obrazovanju svojih učenica, koje je voljela kao vlastite kćeri ili, u mnogim slučajevima, kao ljubavnice. Kultura u Grčkoj tijekom njezina života navodno je bila biseksualna. Brakovi su se dogovarali iz ekonomskih, političkih i prokreativnih razloga, a izvanbračni spolni odnosi istog spola bili su uobičajeni. Sapfo nije bila iznimka, ali njezina biseksualnost nije ono što ju je učinilo jedinstvenom u povijesti - već je način na koji je ovjekovječila svoje osjećaje u svojoj poeziji učinio je posebnom. U svojim vezama, Sapfo je bila govornica koja je ovjekovječila vlastite osjećaje.
Sapfo je bila domaćica kreativnog i obrazovnog društvenog kruga žena. Za mnoge koje su dolazile izdaleka učiti od nje se govorilo da su joj bile ljubavnice, ali i učenice. Postojao je niz mladih žena, pjesnikinja i učenica, s kojima je, kako se kaže, imala ljubavne veze.

Jedna njena prekrasna pjesma:
SAPFA
LJUBAVNA STRAST
Čini mi se bozima sličan onaj
Štono smije naprama tebi sjedit,
Te izbliza slušati tebe kako
Ljubazno zboriš,
Smiješkom slatkim smiješiš se - što je meni
Sve u grudma stravilo srce žudnjom.
Čim te vidim samo na časak, glas mi
U grlu zapne,
Jezik meni zanijemi, pa me tihi
Po svem tijelu ljubavni oganj prođe,
Nit već vidim očima, nit šta čujem,
Uši mi šume,
Teški znoj mi teče sa čela, dršćem
Sva ko prut, a žuća sam nego trava,
Čini mi se: zamalo te bih bila
Umrla jadna.
Treba ipak trpjeti kad je tako...
(Prema prijevodu Kolomana Raca)

ZANIMLJIVOST:
"Grčki sud trebao je odlučiti može li se riječ 'lezbijka', koja znači stanovnica otoka Lezbosa također koristiti kao naziv homoseksualnih žena.
Naime, jedan stanovnik i dvije stanovnice Lezbosa uložili su žalbu grčkom pravosuđu zatraživši da se zabrani uporaba termina lezbijka grčkoj udruzi koja je registrirana kao 'Grčka homoseksualna i lezbijska zajednica' (OLKE) uz obrazloženje kako je njime nanesena uvreda njihovom povijesnom identitetu i osobnostima.
"Prosvjedujemo zbog proizvoljnog korištenja imena našeg zavičaja od strane osoba koje su specifične", piše u izjavi troje tužitelja objavljenoj u konzervativnom listu "O Davlos".
Riječ se od 1960-ih godina uvriježila kao naziv za žene homoseksualce. Temelji se na činjenici da je najistaknutija antička pjesnikinja Sapfo podrijetlom s Lezbosa.
Ona je u 7. stoljeću prije Krista imala ljubavne odnose sa svojim učenicama, a u njezinim djelima nalaze se tragovi ženske homoseksualnosti.
Na Lezbosu se više puta godišnje održavaju susreti lezbijki. Dio stanovnika u tome vidi pozitivan događaj koji koristi mjesnom turizmu, dok se drugi izričito protive korištenju imena otoka u kontekstu homoseksualnosti."
Niti me smeta ime niti mi smeta sexualna orijentacija nečija, ali mi smeta da mi homoseksualci i lezbijke propovijedaju čednost i moralne pouke djeci na vjeronaucima po sekularnim školama koje financiramo porezima i javnim davanjima, a kojih poreza i javnih davanja su homoseksualne osobe pod egidom klera oslobođene i privilegirane po izrazito nepovoljnim Rimskim ugovorima za svjetovni rad i radnike, pa ispada da rintamo za klerske lezbijke i homoseksualce e da bi nas oni podučavali - moralu i čednosti. Svašta, zaista, u apsurdistanu.
Moć razumijevanja timskih uloga – što nas zapravo uči Belbin
dop-blogatel.blog.hr
Ovog tjedna na predavanju ponovno smo govorili o timskom radu, temi o kojoj se toliko često priča da se počne podrazumijevati. Koliko smo puta čuli rečenicu: „Važno je znati raditi u timu“? Toliko puta da više gotovo ne razmišljamo o njezinom stvarnom značenju. No predavanje o Belbinovom modelu promijenilo je način na koji gledamo suradnju među ljudima. Shvatili smo da rad u timu ne znači samo raspodjelu zadataka i zajednički rok, već mnogo dublji proces – razumijevanje različitosti i prepoznavanje načina na koji svaki pojedinac može doprinijeti uspjehu grupe.
Belbin polazi od vrlo jednostavne, ali moćne ideje: ljudi se razlikuju po svojim prirodnim sklonostima i nitko ne može biti dobar u svemu. Iako nam se ponekad čini da uspješan tim mora biti sastavljen od samih „najboljih“ pojedinaca, istina je potpuno suprotna. Najbolji tim je onaj u kojem su ljudi različiti, a njihove razlike se ne sudaraju, nego nadopunjuju. Tek tada tim postaje živ organizam u kojem svatko ima svoje mjesto i svoju vrijednost.
Kada se prisjetimo naših studentskih grupa i projekata, sada vidimo koliko često problemi nisu nastajali zato što je netko bio nemotiviran ili manje sposoban, nego zato što se očekivalo da svi rade sve jednako. Koliko puta smo se našli u situaciji gdje nitko ne zna tko vodi projekt, tko donosi odluke, tko se brine o rokovima, a tko je odgovoran za kreativna rješenja? I koliko puta se dogodilo da se tim raspao jer su dvije osobe pokušavale preuzeti istu ulogu, dok je ona najpotrebnija ostala prazna?
Belbin nas uči da u timu postoje uloge koje pokreću, uloge koje kontroliraju, uloge koje povezuju i uloge koje stvaraju. Jedni daju energiju, drugi ideje, treći stabilnost, četvrti atmosferu i sigurnost. Uspjeh dolazi onda kada se sve te struje susretnu u pravoj ravnoteži. U trenutku kada prestanemo očekivati da netko bude nešto što nije, tim počinje disati.
Posebno nas se dojmilo naglašavanje da svaka uloga nosi i svoju slabost. Osoba koja tjera tim naprijed ponekad može djelovati autoritativno ili nestrpljivo. Onaj tko brine o detaljima ponekad može izgledati kao da se bavi sitnicama. Osobe pune ideja mogu pogriješiti kada je riječ o praktičnoj provedbi. No te slabosti nisu nedostatak, nego prirodna cijena njihovih snaga. Problem nastaje tek kada ih drugi ne razumiju ili kada tim pokušava promijeniti osobu umjesto da joj omogući da radi ono u čemu je najbolja.
Kada tim nauči poštovati različite uloge, događa se nešto izvanredno: ljudi prestaju skrivati svoje slabosti, a počinju razvijati svoje talente. Atmosfera se mijenja. Komunikacija postaje otvorenija, suradnja postaje lakša, a rezultati dolaze brže i uz manje napora. Umjesto osjećaja natjecanja, stvara se osjećaj zajedničkog putovanja.
Svi želimo raditi u okruženju gdje se naša vrijednost prepoznaje. Belbin nas podsjeća da se takvo okruženje ne gradi slučajno, nego svjesnim izborom i međusobnim poštovanjem. U praksi to znači da pravi lider nije onaj koji sve zna i sve može, nego onaj koji vidi snagu u drugima i pomaže im da je razviju. To je najteža, ali i najljepša lekcija timskog rada.
Najvažnije što nosimo s ovog predavanja jest spoznaja da tim nije skup pojedinaca koji rade zajedno, nego zajednica ljudi koji se međusobno dopunjuju. Ne trebamo savršene pojedince trebamo pravu kombinaciju ljudi. Kada to shvatimo, nestaje pritisak da budemo sve, a pojavljuje se motivacija da doprinosimo na svoj način. A možda je upravo to ključ uspješnog tima: da svatko pronađe svoje mjesto i da zajedno izgradimo nešto više nego što bismo ikad mogli sami.
Prvi advent
modrinaneba.blog.hr
Početak Došašća - razdoblja prije Božića,
koje završava na Badnjak, 24. prosinca.
Neka ovo vrijeme bude mirno, radosno,
puno nade i ljubavi za sve

Foto: Lee Hudson Photography Art (dozvola autora)
Prva adventska svijeća – svijeća nade
filiparumenovic.blog.hr
Prva adventska svijeća uvijek nosi posebno značenje. Ona je početak putovanja kroz Advent, ali i tihi podsjetnik da se u životu ne živi samo od onoga što vidimo, nego i od onoga čemu se nadamo. Obično se naziva svijećom nade ili Prorokova svijeća. Ona predstavlja išćekivanje dolaska Isusa Krista.
Plamen ove svijeće podsjeća vjernike na Božija obećanja dana kroz proroke. To je svjetlo u tami koje donosi nadu za bolju budućnost. Čovjek uvijek traži svjetlo: u odnosima, u životnim borbama, u svojim strahovima i neizvjesnostima. Nije to neka površna nada, nego dublji osjećaj da dobro uvijek pobjeđuje, čak i kada to ne izgleda tako. Nada je unutarnja snaga koja nas tjera da vjerujemo u bolje dane. To je pogled prema naprijed, čak i kad je sadašnjost teška. Nije uvjerenje da će sve biti savršeno, nego da nismo sami i da se isplati ustati, krenuti i pokušati iznova.
U kršćanskoj tradiciji, ova svijeća nas podsjeća na nadu koju je izraelski narod imao u dolazak Mesije. Oni su stoljećima čekali Spasitelja, nekoga tko će donijeti mir, pravdu i novo srce čovječanstvu. Danas ta nada znači vjeru da Bog i dalje djeluje, da se svjetlo rađa u malim stvarima i da promjena počinje u nama. Nadamo se mirnijem životu, boljim odnosima, manje briga, više istine i dobrote među ljudima. Nadamo se ozdravljenju tijela i duše. Nadamo se oprostu, novom početku i toplini koja nam ponovno daje snagu za život. Prva adventska svijeća nas podsjeća da te nade nisu naivne. One su pokret koji nas čini ljudima.
Još uvijek vjerujem u dobro. Još uvijek vjerujem da svjetlo pobjeđuje tamu. I još uvijek vjerujem da svatko od nas može biti dio toga svjetla.
29
sub
11/25
- Statistika
Zadnja 24h
6 kreiranih blogova
148 postova
383 komentara
170 logiranih korisnika
Trenutno
3 blogera piše komentar
15 blogera piše post
- Blog.hr
