Sve kategorije po listama
05
pet
12/25
TRI PRIČE ZA LAKU NOĆ
starrynight2022.blog.hr

Svojeglavo dete
Beše jednom neko dete koje je bilo toliko svojeglavo da nije htelo ništa da učini što bi mu majka naredila. Zato se ono ne svide dragom bogu, koji učini da se dete razboli. Nijedan lekar mu nije mogao pomoći, te se uskoro nađe na odru.
Kad ga spustiše u grob i prekriše zemljom, odjednom se pomoli njegova ručica, pružajući se uvis, a kad je htedoše vratiti dole i prekriti svežom zemljom, ipak to ne pomože jer se ručica jednako pomaljala.
Tad je sama majka morala otići na grob i šibom udariti po ručici. Tek kad je to učinila, ručica se povuče te dete nađe mira pod zemljom.
Leskov prut
Jedno popodne Isus leže u kolevku i zaspa; tad mu priđe majka, pogleda ga sva radosna i reče:
“Da li si legao da spavaš, dete moje? Spavaj blaženo, ja ću za to vreme poći u šumu da ti donesem pregršt kupina; znam dobro da ćeš im se obradovati kad se probudiš.”
U šumi ona nađe mesto s najlepšim kupinama, ali kad se sagnula da ubere koju, iz trave iskoči zmija. Ona se prepade, ostavi kupine i poče bežati. Zmija se dade za njom, ali Majka božja - što i možete zamisliti brzo se snađe, te se sakri iza leskova grma gde osta sve dok zmija ne otpuza. Tad sakupi kupine i vraćajući se kući reče:
“Kao što je mene ovog puta zaštitio, neka leskov grm ubuduće i ljudima pruža zaštitu.”
Eto zašto je od najdavnijih vremena leskov prut najpouzdanija zaštita od zmija i svega ostalog što gmiže po zemlji.


Krojač na nebu
Dogodilo se i to da je dragi Gospod bog jednog lepog dana hteo da prošeta po nebeskom vrtu. Sa sobom je poveo sve apostole i svece, tako da na nebu sem svetoga Petra nije ostao više niko. Gospod je svetom Petru naredio da za vreme njegovog odsustva nikoga ne pušta da uđe; Petar je, dakle, izvršujući božje naređenje stajao na nebeskoj kapiji i držao budno stražu. No ne potraja dugo, kad neko zakuca. Petar upita ko je i šta želi.
»Ja sam, siromašni, čestiti krojač«, odgovori jedan nežan glas, »krojač koji moli da uđe.«
»Da, pošten«, reče Petar, »tako pošten kao lopov na vešalima; ti si imao duge prste i ljudima zakidao na suknu. Nećeš ući u nebo! Uostalom, Gospod mi je zabranio da bilo koga puštam unutra dok je on odsutan.« »Budite ipak milosrdni«, uzviknu krojač, »mali parčići i otpaci pri krojenju koji sami padaju sa stola, a koje sam uzeo za zakrpe nisu ukradeni i o njima zaista ne vredi govoriti. Vidite, sveti Petre, ja hramljem i od puta imam plikove i žuljeve na nogama pa ne mogu da se vratim. Pustite me unutra, obavljaću vam sve najgore poslove. Nosiću decu, prati pelene, čistiću i brisaću klupe na kojima su se igrala i krpiću njihova pocepana odela.«
Svetog Petra to ganu pa ćopavom krojaču otvori nebesku kapiju samo toliko da se svojim mršavim telom mogao uvući. Morao je sesti u jedan ćošak iza kapije i da se tamo šćućuri i bude tih i miran kako Gospod, kad se vrati, ne bi ništa primetio i naljutio se. Krojač posluša; ali kad je jednom sveti Petar izašao, on ustade, prošeta se zagledajući na sve strane i po svim uglovima neba da ispita kako stoje tamo prilike. Idući tako dođe do jednog mesta gde su se nalazile mnoge lepe i dragocene stolice, a u sredini beše naslonjača sva od zlata i optočena blistavim dragim kamenjem; ona je bila i mnogo viša nego ostale, a pred njom je bila zlatna klupica za noge.
A to beše naslonjača na kojoj bi Gospod sedeo kad je bio kod kuće i sa koje je mogao videti sve što se na zemlji događa. Krojač tiho stade i dosta dugo posmatraše naslonjaču, pošto mu se ona dopadala više od svih ostalih. Želeo je da isproba kako se u njoj sedi. Konačno, više nije mogao obuzdavati svoju radoznalost pa se pope i sede u nju. Tad vide sve što se na zemlji zbiva i primeti neku ružnu staricu koja je kraj potoka stajala i prala i u jednom trenutku dva vela krišom ostavila na stranu. Krojača taj prizor toliko naljuti da zgrabi zlatnu klupicu i hitnu je s neba pravo na staru kradljivicu. No kako klupicu više nije mogao podići sa zemlje i vratiti na njeno mesto, oprezno se izvuče iz naslonjače, išunja se neprimetno, sede na svoje mesto iza kapije i napravi se kao da nije ni luk jeo ni luk mirisao.
Kad se Gospod vrati s nebeskom svitom, ne opazi doduše krojača iza kapije, ali kad sede u svoju naslonjaču, odmah vide da nedostaje klupica. Tad upita svetog Petra kud se klupica dela, no ovaj to nije znao. On ga onda dalje upita da li je nekoga puštao da uđe na nebo. »Ne znam ko bi to mogao učiniti«, odgovori Petar, »ako nije možda ćopavi krojač koji još sedi tamo iza kapije.«
Tad Gospod naredi da mu se krojač dovede pa ga upita da nije on uzeo klupicu i kuda ju je stavio.
»O, Gospode«, odgovori krojač bodro, »ja sam je u besu bacio na zemlju na jednu staricu koju sam video kako perući tuđe rublje krade dva vela.«
»O, ti, šeretu«, povika gnevno Gospod, »ako bih ja presuđivao kao ti, šta misliš da bi se već odavno desilo? Već bih zaboravio da sam imao stolice, klupe, naslonjače, čak i žarač, pošto bih sve to pobacao na grešnike dole na zemlji. Na nebu ti više nema mesta, ne možeš ovde ostati, već odmah izađi pred kapiju. A onda vidi kako ćeš i kuda ćeš. Ovde niko ne sme nikoga da kažnjava, sem mene, Gospoda.«
Sveti Petar je krojača smesta morao izvesti iz neba. On izbaci krojača i zalupi kapiju.
Kako je ovaj siromašak imao pocepane cipele i noge pune plikova, uze štap i krenu prema svratištu Pričekaj malo gde smerni vojnici sede i vesele se.
.jpg)
početak
ehsaznala.blog.hr
davno prije naših riječi
davno prije našeg daha
davno prije naših dodira
isprepelela se vatra u našim očima
i polako sažgala sve što bijasmo u pepeo
vatra i tama su jedno
dotakni me srećom
daruj mi izvor
izgori u meni još jednom
KOREJA
zemlja2.blog.hr
KOREJA
Krajem drugog svjetskog rata, 1945. Koreja je podijeljena na Južnu Koreju/Republika Koreja/ i Sjevernu Koreju/Demokratska Narodna Republika
Koreja/
Između neprijateljskih režima nalazi se visoko militarizirana, demilitarizirana
tampon zona, DMZ. Zona je duga 250 km., široka 4. km. i prolazi uglavnom preko 38. paralele.
U zonu se ne može ući, ali iz Seula se organiziraju turističke ture u takozvanu civilnu DMZ iz koje se može dalekozoro vidjeti malo Sjeverne Koreje i njena “Potemkinova Sela”
/Mapa
href="https://ibb.co/JwjqY0GB">
/DMC
/most
Drveni most je most gdje je izvršena zamjena zarobljenika jer je pravi most bio uništen.
Kraj mosta, Korejci polažu papiriće sa željama za sjedinjenje zemlje i za spajanje razdvojenih obitelji.
Sjeverna Koreja ima 26 milijuna stanovnika ,ruski je saveznik i značajna nuklearna sila.
Ima 50 - 60 nuklearnih bojevih glava , kojima može
doseći cijelu Južnu Koreju.
Južna Koreja ima 52 milijuna stanovnika.
Vlada Red, Rad, Disciplina i Brzina/Marko Jurčić/
Korejci su nastali pretežno iz tunguskih plemena, mongolske rase. Vjere su, budizam, konfucijanizam i kršćanstvo. Kultura pod kineskim utjecajem.
Glavni grad Seul ima 9,6 milijuna stanovnika.
Grad visoke Hi-tech., ali i tradicije.
Možete se voziti u najmodernijem autobusu ili u busu s malim prozorima.
/seul
/seul
/seul
Prehrana je raznolika. Fermentirano povrće, marinirana mesa, riža, čili umaci. Poznato jelo
“Kimchi”- fermentirano povrće.
Često se jede u malim uličnim restoranima.



Obijesni dobiti će šibu
brgljezniblog.blog.hr
Kada čovjek je zdrav onda je i obijestan. Prema definiciji sa Hrvatskog jezičnog portala to znači da je "neobuzdan u ponašanju i zahtjevima". Vjeruje, na neki način, da ništa mu se ne može dogoditi.
Zašto Mongoli ne glorificiraju zimu nego zapravo zaziru od nje? Naravno ne zato jer su osjetljivi nego zato jer znaju dobro što se dogodi onima koji se junače... koji su sami sebi najsuper... To su neke mudrosti koje ja moram na teži način usvajati i to sad pod stare dane. Zato jer kad sam bio mlad nisam imao razvijenu sposobnost zapažanja i razabiranja (kognicije).
Prije negoli me je pridavio bronhitis osjećao sam se krepko, religiozno...

Ovdje okrećem molitvene mlinove u starom dijelu manastirskoga kompleksa Gandan na lokaciji:
https://maps.app.goo.gl/ohmF9fB84eJZuhHJ8

Koji tjedan kasnije nastao je ovaj selfie na staklu jedne zgrade (to je u blizini onih paunova). I sam sam se prenerazio kako izgledam usahlo (sušičavo). Zapravo to i možda nije bio bronhitis nego kuga, Yersinia pestis... ili slično.
Jer nije htjelo proći iako sam pio čaj. Dvije prijateljice su bile zabrinute za mene i nudile da će me voditi kod liječnika. Ali nisam to prihvatio jer sam vjerovao u moć samoizliječenja i mantre... A i nisam htio biti percipiran kao stranac-hiperosjetljivac.
I na poslijetku sam ozdravio... ali nadražaj na kašalj se vukao još neko vrijeme.
20 dana do Božića
kockavica.blog.hr
Danas imamo roditeljski sastanak.
Učenici neka pričekaju vani,
kad završimo možete ih odvesti doma.
Proći ćemo neka opća pravila,
uspjeh učenika,
bez navođenja imena učenika,
individualne informacije mogu se dogovoriti po potrebi.
Također,
čeka nas božićni sajam,
za koji će djeci biti potrebna vaša pomoć,
više zato da se družite,
nego što im zaista treba pomoć.
Htjela bih naglasiti u kojoj mjeri
djeca vape za vašom prisutnošću,
vašim vremenom,
osmjehom,
glupiranjem,
pogledom oči u oči.
Ako već i gledate u ekrane,
gledajte skupa isti ekran,
komentirajte,
smijte se,
analizirajte.
Djeca uče na primjeru,
možete govoriti što god želite,
oni će činiti kako vi činite.
Nadalje,
što se tiče dolaznosti,
moram istaknuti
neki učenici ne shvaćaju tu obvezu ozbiljno.
Ponašaju se nonšalantno,
čak i kad dođu,
nisu prisutni duhom na nastavi,
misli im lutaju,
ne drže se teme,
a ponekad i provociraju.
Kako sve polazi iz obitelji,
takav stav ukazuje da se vi doma s njima ne bavite.
Pravila pristojnog ponašanja kreću od kuće,
a na meni je da ih učim nastavne predmete.
Znam da naš ravnatelj
ponekad u javnom prostoru nastupa neozbiljno,
i da je slika naše škole blago naherena,
međutim, na svima nama je da ju izravnamo,
i podignemo ljestvicu.
Drugi problem koji se pojavio
je ne pisanje zadaće.
Još uvažavam djelomično napisanu,
ili ako se jednom zadatku posveti punom parom,
pa ne ostane za druge,
međutim, potpuno ignoriranje zadataka je neprihvatljivo.
Cilj domaće zadaće je
razviti istraživački duh,
analitično i kritično razmišljanje,
moralnost
i ljubav prema bližnjem,
koje ovom svijetu masovno nedostaje.
Nadam se da ćete shvatiti važnost ovog što govorim,
i svojim primjerom djecu potaknuti na rad,
za njihovo dobro,
jer meni od toga ne ide ništa,
osim osjećaja zadovoljstva
kad vidim kako neko dijete napreduje,
i ostvaruje svoje snove.
Ostaje nam još pitanje božićnog sajma.
Plan je ovakav,
podijelite se u skupine,
recimo po tri na svaku temu,
tako da jedna izrađuje ukrase za bor,
jedna mirisne svijeće,
jedna treba posijati pšenicu,
jedna neka se pobrine za lampice,
i naravno, bez kolača ništa,
tako da jedna skupina neka se primi keksića,
a može i kremastih kolača.
Svaki dan idući tjedan trebale bi biti
bar tri objave fotografija,
ako bude materijala
može i više,
a možemo to protegnuti i na tjedan iza.
Nećemo postaviti cijene,
imali smo prošle godine prigovor
jednog roditelja da nije dobio račun,
pa da bismo izbjegli takve neugodnosti,
daju se samo donacije u visini po želji.
Ovo je projekt
kojem se djeca jako vesele,
tu mogu biti kreativni,
a neće dobiti druge zadaće,
zato ih podržite
i sudjelujte.
Hvala na pozornosti.
Otišla je na kraj dunjaluka
bijele-pahulje.blog.hr
Zarasla pruga u korov,
vlakovi ne dolaze više,
kolodvor sablasno umire,
krov prokišnjava,
sve utihnulo,
nema ni nas dvoje više.
Što me sjeća,
sad sve ovo na tebe,
zar smo mi tomu krivi,
urezale mi se u srce tvoje sjene,
tvoj crveni šešir, ispod crna kosa,
i ničeg sad nema više.
Hoće li mukama mojim,
ikad više doći kraj,
pustite me uspomene klete,
sivilo ove jeseni i zime,
kud da krenem, kome ruke da širim,
htio bih da te čekam a moram da živim.
Nije ovaj život,
ništa bolji od tvog,
čujem ti si na kraju svijeta,
sreću pronašla nisi,
kolodvore si zamijenila,
morem i suncem a sretna nisi.



BOR ZA BOŽIĆ
zemlja2.blog.hr
BOR ZA BOŽIĆ

/Green.hr/
Nema Božića bez bora. Svako božićno drvce, bilo to bor, jela, smreka ili umjetno, zovemo bor.
Postavljanje i kićenje bora na Badnjak podsjeća na djetinjstvo, obitelj, dom, toplinu doma, veselje, i zajedništvo.
Posebno se vesele djeca.
Rado se sjećam božićnih blagdana mog djetinjstva.
Davno je to bilo. Kitili smo bor kuglicama, slatkišima, posrebrenim orasima i lametama. Nije bilo još električnih ukrasa, pa su se na bor kvačile prave svječice, često s neželjenim posljedicama. Na vrh bora
dolazila je zvijezda, anđeo ili špica.
Pod borom su bile jaslice, a mali Isusek je ostavljao darove.
Djed Mraz pojavio se je puno kasnije.
Pjevali smo božićne pjesme, i išli na polnoćku.
Stol je bio svečano postavljen, a jela su se tradicionalna božićna jela.
Proslave Božića u mom domu nisu se previše razlikovale od onih u djetinjstvu, osim što nam je život donio mnogo obaveza na uštrb doma.
Bor smo jednako kitili, uz dodatne električne ukrase i umjetni snijeg.
Bor ostaje u domu , najčešće do Sveta tri kralja, 6. siječnja, a nakon toga se baca.
Bacaju se milijuni božićnih drvaca. Koja šteta. Kako sve zbrinuti?
Na sreću, pojavila se je ideja posudbe bora.
“Rentaj bor”
Ideja je zaživjela u Europi.
Uzgajivači, ne sijeku borove, nego ih iskapaju, stave
u tegle i rentaju uz najam.
Nakon Božića, borovi se vraćaju proizvođaču i ponovno stavljaju u zemlju.
Borovi dalje žive i manje je zagađenja.
I Hrvatska ima taj način posudbe.
Imena pružanja takve usluge mogu se naći na netu.
Preporuka je rana rezervacija, jer je ponuda ograničena.
Mi smo godinama kupovali bor s korijenjem u tegli.
Nakon Božića, drvca smo sadili u šumi.
Imamo već nekoliko lijepih velikih borova.
Pismo
dusakojaluta.blog.hr
Dragi Sveti Nikola,
Evo me opet ove godine, iako sam iskreno mislila preskočiti ovaj ritual jer mi se čini da je 2025. već dala sve što je imala i to uglavnom u obliku umora, neurednog doma i djece koja se međusobno posipaju brašnom jer je to, citiram, „snijeg, mama“.
Hvala ti na tome, ako si ti imao kakve veze s time.
Želim da znaš kako sam bila jako dobra, da sam se stvarno trudila. Bar onih 7 minuta tjedno kad nitko nije vikao moje ime. Također možda znaš i da sam često poželjela pobjeći negdje daleko, ne zato što ne volim svoju djecu, nego zato što sam čovjek, ne Amazon paket s garancijom "isporuka bez stresa".
Tvom kolegi Djedu Mrazu ću se javiti malo kasnije. On je poprilično jeziv, uhodi nas cijele godine, a ja još nisam spremna za razgovor s njim, njegovi uvjeti su poprilično strogi.
Dakle, ove godine neću tražiti puno. Ništa glamurozno, ništa nerealno. Samo:
1.Malo više sna (znam da je teško, ali ti si svetac, nije ovo birokracija).
2.Nešto za smirenje, ali da me ne uspava, da se osjećam kao poletni leptirić bez stresa.
3.Da se plati par računa(ili bar jedan)
4.Ručak koji me čeka u frižideru (može i pizza, ili nešto slično), ništa specijalno, samo da ja ne kuham barem jedan dan.
Ako možeš, dodaj i malo mentalnog mira, ali samo ako ga imaš na stanju. Ne želim ti raditi probleme u skladištu.
Hvala unaprijed.
Bit ću budna do kasno, ne jer te čekam, nego jer opet ne mogu zaspati.
Srdačno (ali s podočnjacima),
Ja
P.S. Pozdravi svog kolegu, sjeća se on mene još od kada je najljepše šibe čuvao za mene.
AIGOR
starrynight2022.blog.hr
Dan 1381.
ap-placenici.blog.hr

Slika: https://t.me/intelslava/80304
Od zadnjeg posta Rusi javljaju zauzimanje Volčanska u Harkovskoj regiji nakon 18 mjeseci borbi. U koje je Kijev ubacio 33 bojne UAF-a s približno 50.000 vojnika, koji su tijekom borbi pretrpili preko 23.000 gubitaka od čega 8.000 poginulih. Ostaci garnizona koji je branio Volčansk uništeni su u šumama koje ga okružuju. Za razliku od toga nakon oslobađanja Kupjanska na lijevoj obali rijeke Oskol ostalo je okruženo 15 bojni UAF-a ili bolje rečeno ono što je od njih preostalo. Procjenjuje se kako je u opkoljenom Mirnogradu trenutno zatočeno oko 1.000 boraca UAF-a. Koliko zaista znat ćemo kad se predaju, a po jučerašnjim javljanjima počele su se predavati cijele postrojbe UAF-a. Uz borbe za Siversk u kojem dnevno očiste oko 100 objekata, iste se vode za Krasni Liman, Konstantinovku, Gulaipolje i Stepnogorsk. U sklopu tih borbi zauzeli su sela Dobropolje, Zeleni Gaj, Visoke i Černovoj.

Karta: https://t.me/DDGeopolitics/166741
Dok se urušavanje Ukrajinskih linija ubrzava, režim u Kijevu nastavlja svoj put u propast zajedno sa EU birokratima, koji im i dalje sapunaju dasku s nekakvim nerealnim pričama. Jasno je na to ukazao i Putin prilikom posjete Witkofa i Kushnera Kremlju 2. prosinca. Peterosatni sastanak okončan je u 00:40 po Moskovskom vremenu nakon čega je taj židovski dvojac odletio na zapad. Kompromis nije postignut, ali pregovori se nastavljaju. Događaji u pozadini pregovora bili su napadi na tri Ruska tankera u Crnom moru, te na naftni terminal u Kazahstanu iz kojeg se opskrbljuje Europa 80%. Svi napadi imaju potpis Kijevskog SBU i izazvali su reakciju Erdogana i Putina. Ovaj drugi je zaprijetio s napadima na plovila država koje pomažu Kijevu i potpunom odsijecanju Ukrajine od mora. U prijevodu nastave li s napadima, UK brodovlje će biti prvo na spisku, dok bi se posao oslobađanja Ukrajine mogao nastaviti prema Nikolajevu i Odesi. Prijem tih poruka pokazat će nam budući događaji. Poput najave uspostave baze u Sudanu, te navodno skorog potpisivanja velikih ugovora s Indijom u koju je nakon Belusova stgao i Putin.

Slika: https://t.me/the_Right_People/59216
Od tehničkih novosti uočeno je opremanje bespilotnih Gerana sa zrak-zrak raketama R-60M, kao i Američko uvođenje u uporabu skoro identičnih bespilotnih sustava nazvanih LUCAS. Za to vrijeme US ratni ples po Karibima se nastavio s istodobnim podizanjem čak šest osmatračkih zrakoplova P-8 Poseidon. Uslijedile su Donijeve izjave kako je nakon dosadašnjih potapanja glisera spreman za udare po kopnenim ciljevima narkokartela u Venecueli i Kolumbiji. Provede li obećano u praksu bit će to vjerojatno prvi rat OS SAD-a s tajnim izvorima financiranja CIA-e. Kako je završio prvi predsjednik koji se zamjerio toj tajnoj organizaciji vidjelo se 22.11.1963. u Dallasu. Nadajmo se da će Doni biti pametniji od JFK-a. Za to vrijeme u aeroklubu su nastavljeni radovi oblačenja učionice u rigips ploče, koje narod zove knauf. Nakon oblačenja sjevernog i dijela istočnog zida posao je nastavljen na zapadnom. Zbog poslovnih obveza kroz tjedan nisam im dao ruke, ali u subotu bi mogao. Dok se WW3 nastavlja...

Slike: Tonči
04
čet
12/25
Biram svjetlo
liviodinspiracija.blog.hr

Kad me okruži tama, nema smisla ljutiti se, proklinjati je ili uranjati u nju.
Naprotiv – tada je važno pronaći svjetlo. Ili još bolje – postati svjetlo.
Mrak oko mene, trenutne okolnosti, stanje društva – to nije moj film.
To je pozadina, ali ne i moja priča. Moja priča nastaje iznutra.
Svojim mislima kreiram realnost koju želim živjeti.
Ne puštam kolektivni strah ni bijes da me povuku.
Biram usmjeriti pažnju na rješenja, smisao i ono što mogu učiniti sada.
Ono što hranim, raste.
Ako hranim mrak – mrak jača.
Ako hranim svjetlo – svjetlo se širi.
Ja biram svjetlo.
Birati svjetlo znači birati sebe, svoje vrijednosti, svoju svijest.
Kad to učinim, tama gubi moć nad mnom – ona samo podsjeća koliko je svjetlo dragocjeno.
SVINJARI (2015) ALI OVAJ PUT KAKO TREBA
recenzijefilmova27777.blog.hr
Tipkao sam već jednog ljeta neke natruhe o filmu. Doduše tek kao info i ostavljuajući zanimljive isječke iz kadrova jer u vremenu iz kojeg je linkani post nije bilo ništa konkretnije-o nedostupnosti filma za online gledanje da i ne govorim. Iz prve ruke znam da je dio filma snimljen 2013. a 2015 objavljen zasebna je sad tema katastrofalnog financijskog stanja samo da dodam da je dosta vremena prošlo i do kino distribucije istog. S laganim vremenskim protokom filma još nije bilo za vidjeti osim kojekakvih infantilno blesavih subinteligentnih komentara na film što me navelo da se s istima po n'ti put obračunam a sve je krenulo od premise prizemnih komentiranja klateži koja izabire nemati blage veze o onom što komentira. Film je tad nazvan provokacijom na što sam imao uložiti prigovor- ne jer se sasvim ne slažem s tom premisom jer se slažem-film je provokacija. Točka na kojoj se ne slažem je ona na kojoj je to (prema piskaranju linkanog izvora) nelegitimno i nešto što je za staviti prst u grlo, način na koji se slažem da se radi o provokaciji je onaj da je iste legitimna-i štoviše potrebna. A dotičnom filmu toga ne manjka. Elem, naletio sam napokon na film guglajući za jednim sasvim drugim ali isto je Livaković u pitanju, klik po klik stranica po stranica i otvorila mi se jedna na kojoj je film dostupan kompletno prije daljnjeg čitanja posta prvo pogledajte film da ne bi ispalo spoiler dok vi gledate ja ću se vratiti na jedno epizodno mjesto iz tog posta iz obračuna s komentarima.
Sa premijere su navodno ljudi masovno odlazili iz dvorane, a druga vijest je da se za premijeru tražila ulaznica više. U kojoj su
samo kontradikciji te 2 izjave.Nažalost glupi komentari pod ovakvim vijestima su više pravilo nego iznimka. 2 vijesti jedna o rasprodanim ulaznicama a druga o masovnim odlascima iz kino-dvorane,od svega se napravila medijska senzacija koja je između ostalog na piku samog filma, to je zapravo i glavni diskurs u filmu problem medijske senzacije. 3 godine od premijere film nje dostupan za gledanje,ali su dostupni svakakvi deplasirani komentari. U zamci ismijavanje bez ironijske distance
još jedna od vijesti koje izlaze kao rezultati pretrage, koji su i još gori nego komentari javnosti jer se daje prostor kojekakvim kritičarskim piskaralima, kojima je po običaju najveći intelektualni doseg popljuvati sve i svakog. Oni koji nisu napravili ništa misle da imaju kredibilitet nešto ovako javno procijenjivat kako je što trebalo ili nije. Najgore od svega je što se kod nas većina ljudi vodi kojekakvim kritikama i ovisno i njima gledaju nešto što je u najmanju ruku poražavajuće. Tim više mi je drago da je u žarištu ovog filma sprdnja i zajebancija sa medijskim senzacionalizmom a u tu medijsku grupu spadaju i svi ti jebeni kritičari vjerovatno su se i prepoznali u samom filmu pa su ga morali posrat,gadne su to traume.
U dotičnoj najavi daju se natruhe priče
"Kao junaci 'Svinjara' pojavljuju se svi naši omiljeni i manje omiljeni likovi iz medijske svakodnevice. Otac - bogati biznismen, majka alkoholičarka koja želi biti vječno mlada, sin - kralj kokaina i ostalih opijata, talibanski teroristi, domaće životinje, korumpirani doktori i policajci, kao i surovo ambiciozna voditeljica, medicinska sestra, cajka, mlada majka, odnosno, kako ih sve skupa autor voli nazivati – kurve.
Glavni tok priče prati izbor za imaginarni reality show 'Prva ljubavnica Hrvatske' u kome, htjeli to ili ne, sudjeluju svi likovi. Paralelno se odvijaju njihovi međusobni sukobi, prijevare, ubojstva i nadrealna uskrsnuća."
Sam službeni trailer i isječci su kad sam prvi put gledao- a i poslije a evo iskreno sasvim i sad nakon komplet(no) pogledanog filma su i dalje konfuzni i brzo se izmijenjuju nisam skeptik ili jako rijetko kad je domai film u pitanju ovdje mi je konstantno pitanje koje je visilo bilo kako to sve izgleda kao komplet. Scene su paralalne povezane/nepovezane a vidljivo je i iz svega priloženog-mora biti vidljivo-da se radi o adaptaciji apsurda. Ima Vinko Brešan talent napraviti izvanredan film apsurda u kojem su isti podugnuti na irealnu razinu kao metoda što bi bilo-kad bi bilo situacije u koju krajnost je eskaliralo kao rezultat loših politika. Ali to je Brešan njegov film ima političku konotaciju kao jedinu premisu ovdje je drugi slučaj okviri su daleko širi od političkih.
Spominje je smeće sve je puno smeća ali smeće je i metafora i doslovnost.
![]()
VIDEO
Film počinje redanjem razno-raznih mizascena i kadrova na prvo nespojivih glavni antiheroj je sin bogatog vlasnika televizije klasična zlatna mladež totalno krele neperspektivan. Njegovi odlaze ovaj vuče bijelo bleji u televizor. A što će imam para, vozim bijesne zvijeri nisu za mene prosječni gradski auti miksam sve nije samo bijelo jedino što trošim tu su i heroin crack raznorazni opijati a kad je kriza jer mi više ne daju-pošto imam dovoljno godina da od života nešto napravim onda u krizi snifam i lijepilo. Zadnji put sam jebao prije 2 godine i nije bilo besplatno ali potrebnija mi je sad doza imam još par lajni a kad ih nestane neostik će dati taj efekt euforije jest da nisam sirotinja ali niti ne zarađujem a oni se baš namjerili da mi više ne daju ni kune.
I dolazi krkan sad i sam do zaključka da iako bogat nema u principu ništa povukao zadnje lajne jer druge neće moći platit ako ne počne zarađivat mijenja mu se perspektiva kao u nekom paralelnom svemiru. Leži pred televizorom i mijenja kanale na kanalu je nekakva cajkuša. Ova slika od gore-ona je dio druge priče koja slijedi nakon one o šundu-a šund muzika je ovjde isto jedna od meta problematizacije. Kompletan događaj se prikazuje kao stvarna scena ali na njegovom televizoru u koji gleda našmrkan.
Cajke su popularne, one otvaraju sva vrata na glazbenoj sceni-vremena su takva da to ima prolaza inače nisam cajkeruša više neki pop rock ali što ćeš od cajke živim živim i ja cajku ali to je više stvar uživljavanja.
![]()
VIDEO
Filmske scene svako toliko-u raznim vremenskim intervalima vraćaju na smetlište balans je to između metafore smeća kojim nas zasipavaju i doslovnosti onoga što predstavlja. Sjećam se vremena kad su se zgražavali na "krvavi" performans što je bila praktična metoda najave filma jer i u filmu samom postoje te reference. Ali zašto baljezgati napamet?-u tome i je čar gledanja filma bez unaprijed donešenih zaključaka-ovo je satiricom sa malo krvavih scena i puno ubojstava koja to u principu nisu. Apsurdne realne situacije su radnja filma, a u filmu su dignute u apsurdne interpretacije u nebesa i film tu ima eksperimentalnu crtu. Rez ovaj dalje gleda u televizor smeće (programski sadržaj) se izmijenjuje sad priča o rodilištima i natalitetu-neću o tome ovdje ostavljam svakom da pogleda kad sam već dao poveznicu na film samo da još dodam da se apsurdi samo redaju.
"Najnoviji film 'Svinjari', mladog redatelja Ivana Livakovića još je najavnim krvavim performansom na zagrebačkom Cvjetnom trgu podigao prašinu. ‘Svinjari’ u produkciji Interfilma, Fos filma i HRT-a, a u distribuciji Blitza su crna turbofolk komedija, koja obrađuje fenomene medijskog senzacionalizma i konstantnog bombardiranja vijestima u kojem se i najozbiljnije, najbolnije teme trivijaliziraju. Prikazuje fenomen medijske manipulacije, masovne histerije, žeđi za slavom i kako će ljudi učiniti sve da zadrže svojih 15 minuta eksponiranosti. "
Neki su ovo nazvali trivijalizacijom neki provokacijom a može se sve svrstati po zajednički nazivnik-potrebna i satirična parodija ludog društva i vremena. Još jedno važno mjesto u linkanom tekstu.
"Najuvrnutiji hrvatski film ikad, kombinacija je humora Monty Pythona i South Parka za koje je karakteristična parodija, satira i crni humor. Stoga će brojni obožavatelji ovakve vrste humora doći na svoje. Važnu ulogu u filmu osim genijalnih glumaca također igraju kostimi, scenografija i rasvjeta, koji dodatno doprinose šarenilu kojim se htjelo prikazati konstantno bombardiranje vijestima, slikama, senzacijama kojima smo svakodnevno izloženi. U glavnim ulogama Damir Poljičak, Ivana Roščić, Iva Visković, Marina Redžepović, Miran Kurspahić, Ivica Gunjača, Ana Maras Harmander, Marin Radman, Senka Bulić i Nera Stipičević."
Ne bih uspoređivao film sa stranim kinamatografijama koje baš i ne pratim. Bliža i realna usporedba mi je s Alanom Fordom, strip kojeg danas ljudi žive. Tragične apsurdne, lude nazavidne sjebane situacije interpretirane kroz crni humor ista situacija je i ovdje. Elem, druga stvar a za koju mi je drago da je stavljena kao meta ismijavanja su reality show-ovi, kao jedna toksičnost koja sve više dominira i od ljudi radi idiote, puno je preskoka i paralenih nepovezanih scena koje se izmijenjuju u vraća se na iste tokom filma. Red hinduizma i svetih krava do svinja ćemo tek doći. A evo i tih scena-paralelno su u jednu nagurani i odnos radnik-poslodavac problemi poslodavca i njegove djevojke što imaju ružan auto, pa red legitimne perverzije na fukodromu
![]()
VIDEO
![]()
"Glavni tok priče prati izbor za imaginarni reality show 'Prva ljubavnica Hrvatske' u kome, htjeli to ili ne, sudjeluju svi likovi. Paralelno se odvijaju njihovi međusobni sukobi, prijevare, ubojstva i nadrealna uskrsnuća." to istuču tako u recenziji i to je taj nadrealizam, nije jedna priča nego je više njih koji prate istu poantu. U svaku je uključeno malo folk komponente malo reality trasha kompleksnih ljubavnih veza i odnosa kriminala potjera pucnjave uzimanja iskaza..smetlište je isto stavka oko koje se radnja lomi na više scena to je u principu "fiksno" a situacije sa ubojstvima koja ovdje nisu-scenaristički u koncepciju ubojstva kao takvog nego nešto daleko eksperimentalnije, kao zaključak jedne priče i prelazak na neku drugu koja se vodi glavnom premisom filma o televizijskom smeću. Ali istovremeno smeće je i rudnik zlata-njegovi od toga suma sumarum i žive samo je sad u toj situaciji da šmrče to bijelog što mu je još ostalo a na televizoru koji gleda se događaju sve ostale situacije ubojstava cajkerskog šunda uskrsnuća i da se ne nebraja dalje. Poanta ovog filma je u šok momentima onima na kojima su navodno u masovki izlazili iz kino dvorane. Ali film se vodi kako sam naveo tim Alanfordovskim konceptom šoka i crnog humora i film je i sa svim tim krvavim scenama-koje su istovremeno i doslovnost i metafora sasvim legitiman. Trebat će mi još jedno gledanje da sve cake i finese polovim da ih sagledam svaku zasebno. Stvar je u tome da nisu tv smeće i televizijski apsurdi na za Livakovića standarno višoj razini jedina stavka problematizacije. Elem ima tu i situacija apsurda kad -žena jednog od likova zadavi punicu ali to ne bi bio film Livakovićevog koncepta da je ona i ubijena-jedan poziv ju uskrsne jer ne može umrijeti dok je njima dužna (sad irelevantno kome, banci državi ovim onim) nisam upratio detalj kome je konkretno dužna ali za slučaj irelevantno može se staviti u općenite okvire.
A još jedna od stvari koje su uključene u film su reference na džihad-baš u vremenima onog migrantskog vala u Hrvatsku. Teško je razlučiti-u kompletnom konceptu ne promatraču sa strane nego protagonistu filma-tako mi se samo od sebe interpretira što je u svom tom silnom trashu stvarna vijest vrijedna pažnje-programom dominiraju cajke i reality smeće, konstruktivnost ima najmanje tv prostora a na konstruktivnosti se para ne vrti.
"klanja krave sa sekvencom ubojstva pobunjenih radnika, ovdje nedužne svinje stradaju u klaonici potpuno nepotrebno, samo da bi autor zadovoljio svoj mladalački hir da šokira. Ono što je previdio jest da smo mi publika koja je toliko izložena nasilju, kiču i pornografiji da smo na to gotovo potpuno oguglali..." baljezgaju oni i dalje na linkanom portalu kao da je u najmanju ruku trebalo nasred kina imati nekakvu protestnu reakciju. Opet smo došli do točke koja je potencirala moje nedavno protestno obračunavanje s komentarima doduše ali i ovi ovdje-sa ipak većom razinom pismenosti i elokvencije su na tragu prizemnih komentara. Što su sve nabrojali? Nasilje, ono je realnost, ubojstva su realnost samim time su legitimne teme za filmsku adaptaciju ovdje u formi crno-satiričnog humora. Nasilje i kič su stvar rwalnosti na koje imamo zgažavajuće reakcije u reali što bi trebali imati iste i kad su na meti filma? Da ne bi! ovako u filmskoj interpretaciji su izložene problematiziranju. Ovaj dio o pornografiji savršeno je mutan, da ima fukdroma u priči koji je iso stvar realnosti samo što je uguran u taj koncept televizijske forme koja sve to svrstava u trash.
U sklopu posta o zabraniteljima sam isto imao referencu na taj film-još uvijek nepogledan kao primjer negativnih reakcija usporedno s time i pokušaja nametanja cenzure. Jedna stvar je ovdje važna-koncept ovog filma je da šokira to je bazna premisa i koncept od televizijskog trasha preko svinjske gripe kolinja do kompleksnih emocionalno-ljubavnih odnosa kriminala apurdna uskrnuća ubijenih.
![]()
VIDEO
Ali najkompleksnije stavke filma su te ljubavne veze-koje se izmijenjuju između scena cajki trasha reality shoowa, tretmana poslodavca radnika jednog umiranja drugog umiranja uskrsnuća i povratka na glavnog lika od kojeg sve počinje. Njegov život se svodi na besperspektivnost jer ima sve, rođen je sa zlatnom žlicom a na televiziji gleda sav mogući šund koji je slika realnosti koju dotični uopće ne signalizira, svako malo kadar se vraća na njega u high stanju pred televizorom dok se šund samo vrti. On je bio nekvalificirano govno-film počinje naratativno kad je ušao u obiteljski posao ušao je kao "crna ovca" a to je jako teško biti u obitelji.
![]()
VIDEO
Stari je bogati vlasnik televizije iako kod bogataša nema poštenja, pitanje je osjećaja za poslovanje, pitanje kompenencije sestra će se isto snalaziti u kojekakvim situacijama on je eto totalni klatež koji je bez ikakvog talenta samo ima sreću da je rođen sa zlatnom žlicom ali je njegovima to već dopizdilo. Film ima taj retrospektivni koncept počinje s rekapitualcijom od onog trenutka kad su oni napravili rez nema više iskaži svoje potencijale i talente zarađuj sam.
Ali dobro sam uočio da će trebati još koje gledanje pa sam pogledao dvaput. Ovaj dio sa seksom i vezama mi je potencirao najviše konfuznih situacija u smislu scenarističkog koncepta. Zasad je poznato da film ima tu komponentu misterioznih stvari na granici sf-a samo na koji način se tu radi o medisjkom trashu kojim je film inspiriran? U hrt-ovoj najavi stoji ovo
"Novac više nije dovoljan, najtraženija valuta je slava. Novinarka odlučuje napraviti sve što je u njezinoj moći da dobije svoj dio kolača, uključujući lažiranje priče.
Uskoro saznajemo da su navodne žrtve i same voljne sudjelovati u igri, makar to značilo da će iskorištavati vlastitu tragediju."
Ali stvarno s jedne strane imamo zlatnog tatinog sina kao glavnog autoantagonista ako se smije upotrijebiti taj izraz-bez potencijala i perspektive dok je drugi(ma) do medijske eksponiranosti neovisno kakve publicitet nevažno sad pozitivan negativan važno da ga ima! Snaha će eutanizirat svekrvu-pravi koncept crnog humora kakav i obožavam samo u čemu je caka? Da to mora biti medijski popraćeno kao trash reality show jer kakav bi reality i mogao biti neko smeće? Nastaje revolucija kad i senzacionalisti odbiju jer im nisu dovoljno zanimljivi. Zapravo situacije s uskrnsnućem ubijenih prekidaju jednu situaciju i otvaraju prostor novoj koje su u kontekstu apsurda senzacionalističkog trasha koji je opijum za mase.
Sad da se vratim na pitanje seksa kao stavke filma. Ovdje ima više pozicija-jedna od prvih je ono oko čega se velike rvatine najviše zabrinjavaju jedni od onih koji sa degutantnim žarom zabijaju nos u tuđe reproduktivne organe sasvim u stilu news bara napravljen je fake news-tako koncipiran kao film o uvedenoj pronatalitetnoj politici u kojem je rađanje postalo unosan poslić-rađaju se dvojke trojke četvorke nikad kraja djeci koja izlaze sve ja naravno medijski popraćeno live prijenos, tako i treba mora javnost biti u toku. I tako gleda on u ekran, njegovi gledaju u njega frustrirani jer nema nikakvog progresa kadar se opet seli na televiziju-i predstava počinje. Da ne idem puno u detalje uloge su fiksne ali iste su u raznim scenama koje se izmijenjuju su u formi televizijskog trasha a iste te uloge-koje su njegova obitelj su i televizijska projekcija šunda koji on gleda.
![]()
VIDEO
"Je li opasno biti pirotehničar"
"Ma ne trebam nešto dinamitnije"
I tako i bi ulazi u minsko polje i odleti pirotehničar u zrak, u istom trenutku ulazi u kadar ožalošćena obitelj. Poginuo je ali aj bar je bio osiguran. Ali koji preokret! U kadar ulazi ekipa iz osiguravajućeg društva u principu samo društvo pirotehničara preko kojeg dotični ima policu osiguranja i daje svima cjelokupnoj javnosti i obitelji na znanje da od isplate osiguranja neće biti ništa jer su-"dugom i temeljitom istragom ustanovili da je do smrti došlo uslijed ljudksog faktora i da to nema veze s hrvatskim društvom za razminiranje." pa da tako i treba! Što ima radit u minskom polju? Kao pirotehničar zna da je to potencijalno samoubosjtvo a mi kao njegovi kolege pirotehničari i kao jedan oblik osiguravajućeg društva ni smo du žni isplaćivati police osiguranja uslijed glupog ljudskog faktora-ako je bio takav gelipter da pogine na tako glup način žalim slučaj ali to nema veze s nama zakon je jasno definiran (premda nejasno definiran podložan razno raznim interpretacijama ali jasno definiran) ali ćemo vam ispostaviti račun za našu uništenu opremu, očekujemo kompenzaciju u najkraćem mogućem roku-naša iskrena sućut još jednom. Ali da se vratim na scene seksa. Osim parodiranja pronatelitetne politike i jebanja samo u tu prokreacijsku svrhu scene egzibicionizma na javnim mjestima-popularnim fukodromima onih koji "vole biti viđeni" istovremeno su i metafora za šund kojim nas zasipavaju. Primijetili ste dosad da skačem s teme na temu ali to je zato jer je i film tako koncipiran pa je konzistentno tako i ovdje prenijeti. A nisu niti vjenčanja koja su idealno mjesto za senzacionalizam pošteđena.
![]()
VIDEO
Scene su pune raznoraznih kompleksnih odnosa i situacija, nadrealzima najviše koji je ovdje najveća zanimljivost uz satirične koncepte. Istovremeno-dolaze i kadrovi krvavog klanja svinja ono zbog čega su kako je to isto vjerujem senzacionalistički napisano-gledatelji "masovno izlazili iz dvorane na premijeri" Poanta toga je po riječima redatelja "svijest o onome kako dobivamo meso" to je moment u kojem s filmom imam potencijalno problem. Kaem potencijalno ako je to problematizirano iz veganske pozicije ali mislim da nije-da je ipak iz pozicije primitivnih i sadističkih metoda klanja kakve su u 21. stoljeću neprimijerene. Sve se to događa tokom vjenčanja, na kojem je naravno tv ekipa jer mora biti medijski popraćeno-neću odavati što prikazuje scena paralelna s tom (slika te scene je samo ću toliko odat četvrta u postu) koja daje tom paralelnom toku događaja taj neki nadrealističan koncept. Istovremeno sve to stavljeno u jedan talon predstavlja ono što je glavna meta problematizacije filma-taj senzacionalizam i razno-razni trash sadržaji od cajki reality show-ova realnosti apsurda države, ima tih natruha koje se bave tim pitanjima kao u slučaju pirotehničara. U rezimeu se može zaključiti da, film je provokacija i šok ali sasvim legitimna i potrebna. Zgrožene reakcije onih koji su navodno izlazili iz dvorane na premijeri 2017 samo potvrđuju da je film pogodio ravno u središte problema.
"Svinjari su nastali iz želje da snimim zabavan, poletan, barokan, nekompromisan film o temi koju smatram bitnom, a to je potpuno srozavanje društvenih kriterija između ostalog putem trash tv programa i medija i manipulaciji kojoj smo izloženi od njih. Riječ je o univerzalnoj temi, koja nije samo hrvatska boljka, ali na malom prostoru i s malom populacijom zagušenje je očitije nego smog u Pekingu. Estradizacija I trivijalizacija su se uvukle u sve pore društva brže i efikasnije od bilo kojeg botoxa na tržištu. Pošto nisam sklon patetici ni razvučenoj dosadi, film nije dobio ruho turobne drametine u kojoj svi uzdišu, šute, šapću, plaču, gledaju u pučinu s opuškom u ruci, već crne komedije, satire, antimjuzikla koji koristi razna izražajna sredstva uključujući animaciju"
I stvarno u hrpi nabacanih scena i raznih situacija imamo sliku hrvatske realnosti ako ćemo gledat samo naš prostor. Od filma je prošlo kojih deset godina što ga svrstava u kategoriju novijih filmova ali situacija sad je još i daleko gora nego onda, sad se daje medijski prostor i kojekakvim ljigavim bolesnicima koji su nekim čudom izuzeti iz filma a trebali bi biti objekt ismijavanja iako ne spada u senzacionalizam više u kategoriju kojoj se nezasluženo daje medijski prostor a glavna je razlika što na kvantitativnoj razini nije toliko podložno senzacionalizmu iako iskače iz paštete. Evo i još jedne najave
"Čini se da Hrvatska nakon tko zna koliko vremena ima smiješan domaći film ili barem smiješno zvuči. Zove se Svinjari, redatelj mu je Ivan Livaković, a premijera je održana večeras u Zagrebu. "Svinjare" najavljuju kao najuvrnutiji hrvatski film ikad, kombinaciju humora Monthy Pythona i South Parka. Crna turbofolk komedija prati reality show Prva ljubavnica Hrvatske, bavi se medijskim senzacionalizmom i trivijalizmom. Ima tu svega - talibana, nasilja, droge, cajki, golotinje i.. Gorana Bogdana."
Ne znam zašto prepisuju jedni od drugih-i konstantno usporedne relacije s monthy pythonom? Ovo je satiričan projekt crnog humora na tragu Alan Forda i news bara-iako po apsurdnim situacijama i groteksnim preokretima koje se nije očekivalo i pored svega toga što su stavke tog žanra su i situacije koje su...kako ih nazvat a da nije predirektno i izravno nazvano pravim imenom....? delikatne i neočekivane a događaju se ni manje ni više nego unutar protagonistove obitelji kao jedna od situacija isto podložna medijskoj pažnji i stvarno "uvrnutost" izraz koji svi referentni izvori rado upotrebljavaju najviše je koncipirana u tim scenama.
![]()
VIDEO
![]()
Sve te scene događaju se prije onih scena vjenčanja iz kojeg je naravno stvoren senzacionalizam, to je ona situacija u kojoj se otvara ta nadrealističn(ij)a komponenta. Kompletna ta obitelj je bogata i moćna, žive od proizvodnje medijskog smeća sin je narkić njih dvoje su u nekom ludom bračno-emocionalnom odnosu ovakve situacije predočene u tim scenama njima su normalne stvari iako ima taj koncpet tajnovitosti-radi li se o stvarnoj situaciji ili još jednom prikazu potencijalnih načina stvaranja medijskog senzacionalizma? Neke od scena u principu treba svatiti ( i interpretirati) kao potencijalnost ne i stvaran događaj i metaforu a ima ih dosta koje imaju dvosmislenost. A nije mi uspjelo ne naletit na još malo idiotarija vezano uz sam film.
"Gotovo nitko se nije smijao, ljudi su mahom bili razočarani, a dobar dio uzvanika napustio je dvoranu novog trendy kina još za vrijeme produkcije. Nije ni čudo. Svinjari su loš i promašen film i tu nema pomoći. A sve je moglo biti drugačije. Početak uistinu obećava. Neki razmaženi klinac (kojeg dobro igra Marin Radin, Livakovićevo otkriće), iz dobrostojeće zagrebačke obitelj, leži našmrkan. U boksericama je, bos, na trosjedu. U ruci drži daljinski i mijenja kanale pa zastaje na programu na kojemu zanosna voditeljica u crvenom, koju igra šarmantna i premalo iskorištena Iva Visković, najavljuje fenomenološke televizijske sadržaje. Film je dinamično montiran, zanimljiv i donekle šokantan samo prvih deset minuta."
A jebiga, što da im se radi, film je kompleksan i traži određenu razinu inteligencije. Satiričan humor nije lom od smijeha kao na kakvu komediju, to je specifičan humor koji šokira provocira problematizira otvara teme koje se guraju pod tepih. Šok(ovitih) trenutaka ima daleko više nego što se ovdje baljezga programsko čepljenje ušiju i fiksacija na svoj prvi (krivi) dojam rezultira pisanjem ovakvih nebuloza.
21 dan do Božića
kockavica.blog.hr
Vrlo duhovito, ravnatelju.
Dragi učenici,
danas ćemo učiti o beljenju,
plaženju jezika,
jeziku.
Time ćemo pokriti
hrvatski jezik,
biologiju,
povijest
zemljopis,
i psihologiju.
Dakle:
Béljiti se nesvrš. (prez. beljjim se, pril. sad. -ljeći se, gl. im. -ljenje)
Praviti ružne grimase lica; kreveljiti se, usp. bečiti.
Na Tibetu je znak pozdrava,
kod Maora se koristi u tradicionalnom plesu haka,
u svrhu zaplašivanja.
Jezik puno govori o zdravlju osobe koja ga plazi.
Ako je jezik:
- gladak, blijed
ili
- ima bijelu naslagu,
ili
- bijele mrlje,
javite se liječniku.
Jezik možete čistiti grebalicom,
tom priliko se beljite sami sebi u ogledalu.
Jezik osim za miješanje hrane,
okusne pupoljke,
i govor,
ima i važnu funkciju kod ljubljenja.
Francuski poljubac uključuje jezik,
kao neizostavnu komponentu.
Ako nastavimo sa psihološkom analizom,
moj zaključak je:
Dragom ravnatelju nedostaje
toplina,
zagrljaj,
i strastveni poljubac
koji uključuje jezik.
Domaća zadaća:
- ako imate partnera/icu poljubite ga francuski
- ako nemate partnera/icu izbeljite se dragoj osobi i zapišite njezinu/njegovu reakciju
- koji su drugi tibetanski oblici pozdrava
- Statistika
Zadnja 24h
6 kreiranih blogova
148 postova
383 komentara
170 logiranih korisnika
Trenutno
3 blogera piše komentar
15 blogera piše post
- Blog.hr
