novi korisnik

kreiraj blog!

registriraj me!
Isključi prikazivanje slika

06

sri

11/24

Kašćerga – istarska Padova

viatrix.blog.hr

Naselje Kašćerga administrativno spada pod Grad Pazin i prema popisu stanovništva iz 2021. godine ima 235 stanovnika. Iz naselja Trviž, prema sjeveroistoku, nerazvrstana cesta 504400 nakon šest kilometara ulazi u naselje Kašćerga. 1177. godine, kao Carsiaga, prvi je put spomenuta Kašćerga. Te godine je postala feudalni posjed porečkog biskupa, a nakon toga je prelazila iz ruke u ruku crkvenih feudalnih gospodara. Sredinom 13. stoljeća je prešla pod vlast Pazinske grofovije. 1498. godine je upisana u urbaru Pazinske grofovije kao Kasternn, a u 17. stoljeću službeno je preimenovana u Kaiserfeld te je postala ime baruna Rampelli koji je tada gospodario feudom. Kašćerga je često stradavala s obzirom na blizinu granice grofovije i mletačkog dijela Istre (Motovun). Zbog tog razloga je bila više puta napuštena i ponovno naseljavana.

384

Šetnju naseljem Kašćerga započeli amo pored trafostanice i igrališta tako što smo krenuli ulicom prema sjeverozapadu.

384

Ulicom smo ubrzo stigli do jednobrodne župne crkve sv. Marka, jedina župa s tim zaštitnikom na području Porečko-Pulske biskupije.

384

Župna crkva sv. Marka je izgrađena 1686. godine, prema nekim izvorima te godine je obnovljena već postojeća crkva za koju se ne zna kada je izgrađena, dok je obnovljena 1891. Zanimljivo je da je crkva izgrađena na najnižem dijelu naselja Kašćerga te je rijetkost na području Istre gdje se crkve obično nalaze na najvišem dijelu. U unutrašnjosti crkve se nalaze tri oltara s kipovima. 1801. godine je uz crkvu podignut sedamnaest metarski zvonik sa satom.

384

Pored župne crkve sv. Marka je mrtvačnica s trijemom koja podsjeća na gradsku ložu.

384

Vratili smo se ulicom, te nakon tridesetak metara, stigli na usku popločenu ulicu s kojom smo došli do središnjeg trga.

384

S trga smo krenuli prema jugu, prošli pored spomenika žrtvama Drugog svjetskog rata koji je postavljen 27. srpnja 1966. godine,...

384

...nastavili cestom prema Trvižu (Pazinu) i prošli pored zaseoka Petkovići.

384

Dvjestotinjak metara dalje je zavoj na lijevo na kojem se nalazi raskršće s makadamskom cestom.

384

Skrenuli smo desno na makadamsku cestu s kojom smo prošli pored vodovoda te se popeli na vrh brda Padova (444 mnv), po kojem je naselje Kašćerga dobilo talijanski naziv, Villa Padova. Ovdje se nalazi jednobrodna crkva sv. Antuna Padovanskog, koja nosi i drugo ime crkva Blažene Djevice Marije Snježne ili sv. Marije od Sniga. Vjerojatno se na tom brdu, koje je dobilo ime po crkvi, nekada nalazio feudalni kaštel.

384

Crkva sv. Antuna Padovanskog, koja je bila župna crkva do izgradnje crkve sv. Marka, izgrađena je u 12. stoljeću, a obnovljena 1859. godine. Crkva ima preslicu s dva otvora s jednim zvonom. Predaja kaže da je nekoć davno 5. kolovoza na brdu Padova zabijelio snijeg pa su ljudi potaknuti tim čudom na njegovom vrhu podigli crkvu.

384

Iz Kašćerge je rodom slikar Antun s Padove (16. st.) koji je freskama oslikao više crkva na istarskom poluotoku, među kojima su crkva sv. Roka u Draguću, crkva sv. Roka u Oprtlju i crkva sv. Jeronima u Humu koje su spomenute u prethodnim postovima.

384

Karta naselja Kašćerga s lokacijom župne crkve sv. Marka i crkve sv. Antuna Padovanskog.

512

Dužina rute 999 m.

512

NIKADA NE RAZGOVARAJTE S NEZNANCIMA

starrynight2022.blog.hr

Noćna četrnaestica je skretala u Savsku, dugokosa djevojka bijesno je psovala nekog na mobitelu, da kako se usudio tako ju osramotiti pred cijelim društvom, isuviše bijesna da bi ličilo na prekid alive u tramvaju, veza se prekida smireno i hladne glave a njena ispušta paru ko uzbuđeni Papinov lonac, iza njenih psovki putnici su razgovarali što uzajamno a što na gadgete i glasan žamor ljudi s mobitelima ispunjavao je prostor tramvaja. Prisjetih se, gledajući gadgete u skoro svakoj ruci u tramvaju, kako je neki tip redovito i svakodnevno kontaktirao umjetnu inteligenciju po svim pitanjima, pretvorivši si ju u za komunikaciju uvijek spremnog, ugodnog, pristojnog, sveznajućeg, inteligentnog i diskretnog najboljeg frenda, gadget frenda bez opasnosti da će sadržaj biti iskompromitiran i smrdljiva tikva puknuti a prljavi veš se razletiti po gradu u vidu trača kako to obično biva s najboljim frendovima u reali. AI neće tračati i prepričavati te doma sa ženom ili u društvu i uspoređivati sa sobom, jer „najbolji frend“ je uglavnom samouvjereno egocentrično mjerilo kakav svijet treba biti, drugi su podbačaj i greška a prednosti im se prešućuju i umanjuju kako bi ego mu ostao nenačet i snažan. Ego najboljeg frenda je galaksija u kojoj se vrtiš kao satelit. „Najbolji frend“ je utopija. Trač i pikantna osobna informacija su krv društva, a „najbolji frend“ je uvijek revan i radostan dobrovoljni darivatelj tuđe krvi. AI nema krv i zato je dobra opcija za pouzdanog frenda kad ne želiš da neka privatna stvar za koju trebaš konzultaciju ide dalje i komentiraju te idioti i nepoznati ti tipovi i ustajale profesorice s dumbo ušima veličine satelitskih antena razvaljenih od slušanja i prikupljanja data i tračeva iz okoliša.

Nedostajala je samo kava to go u prigušenom svjetlu i žamoru pa da tramvaj postane veliki noćni putujući kafić koji glumi tramvaj i kruži Zagrebom linijom 14. Krug je putovanje bez izlaza. Putuješ a ne dolaziš niti odlaziš nikud. Samo sjediš i gledaš kroz prozor kako promiču već viđena mjesta dok tramvaj otvara i zatvara vrata nekim drugima. Vječna vožnja u mjestu. Na ogromnom križanju rasvijetljenom kao demonstracija Teslinih i Thomas Alva Edisonovih pronalazaka zajedno, s rijekama svijetlećih automobilskih očiju nadirućih odnekud ispod obrisa nadvožnjaka na horizontu, utonulog u crni udovički veo noći, prisjetih se poglavlja NIKADA NE RAZGOVARAJTE S NEZNANCIMA iz Bulgakove fikcije Majstor i Margarita i razgovora na klupi Patrijaršijskih ribnjaka - neznančevog upozorenja predsjedniku upravnog odbora jednog od najvećih moskovskih književnih udruženja Mihailu Akeksandroviču Berliozu, da čovjek ne može upravljati ničim jer ne može upravljati ni jamčiti ni vlastitu večer.

„I meni je žao! - složio se neznanac, bliješteći okom, i nastavio: - Ali eto, koje me pitanje uznemirava: ako Boga nema, onda se pitam, tko upravlja ljudskim životom i uopće čitavim rasporedom na svijetu?
- Sam čovjek upravlja - požurio se da ljutito odgovori Bezdomni na ovo, treba priznati, ne baš jednostavno pitanje.
- Oprostite - blago se odazvao stranac - da bi se upravljalo, nužno je, bilo kako bilo, ipak imati točan plan za neki, makar kakav, pristojni rok. Dopustite da vas upitam, kako može upravljati čovjek, ako je ne samo lišen mogućnosti da sastavi bilo kakav plan čak za smiješno kratki rok, no recimo, od tisuću godina, nego ne može jamčiti ni za svoj vlastiti sutrašnji dan? I, zaista neznanac se okrenuo Berliozu - zamislite da vi na primjer počnete upravljati, raspolagati i s drugima i sa sobom, uopće, kako da kažem, to vam se svidi i odjednom imate... khe... khe... rak na plućima... - Stranac se slatko podsmjehnuo kao da mu je misao o raku na plućima pričinila zadovoljstvo - da, rak, - žmirkajući kao mačak, ponovio je zvučnu riječ – i vaše je upravljanje završeno! Ničija sudbina osim vaše vlastite više vas ne zanima. Rođaci vam počinju lagati, vi, predosjećajući zlo, jurite učenim liječnicima, zatim šarlatanima, a možda i vračarama. Kao prvo i drugo, tako i treće - potpuno je besmisleno, shvaćate i sami. I sve to završava tragično: onaj koji je još nedavno smatrao da nečim upravlja, odjednom leži nepomično u drvenom lijesu, a njegovi bližnji, shvativši da od mrtvaca nema više nikakve koristi, spaljuju ga u peći. A događa se još i gore: čovjek je odlučio da otputuje u Kislovodsk - stranac je namignuo Berliozu - čini se, sitnica, ali on to ne može učiniti jer se iz nepoznatog razloga iznenada posklizne i padne pod tramvaj! Pa zar ćete reći da je on sam sobom tako upravljao? Zar nije pravilnije misliti da je njime upravljao netko sasvim drugi? - Sada se stranac nasmijao čudnim smijehom.
Berlioz je s velikom pažnjom slušao neugodnu priču o raku i tramvaju i počele su ga mučiti neke neugodne misli. »Nije on stranac! Nije stranac! - mislio je - on je čudan subjekt... ali, dopustite, tko je on?«
»Moram mu odgovoriti - odlučio je Berlioz - da, tako, čovjek je smrtan, nitko to ne osporava. Ali stvar je u tome da...«
Ipak, nije mu uspjelo izustiti te riječi, jer je progovorio stranac:
- Da, čovjek je smrtan, ali to bi bilo tek pola nevolje. Zlo je u tome da je on ponekad nepredvidivo smrtan, eto u čemu je trik! I općenito, on ne može reći čak ni što će raditi danas navečer.
»Kakvo je to apsurdno tretiranje pitanja... « - pomislio je Berlioz i odvratio:
- Ali, to je već pretjerivanje. Moja današnja večer meni je više ili manje točno poznata. Razumije se samo po sebi, ako mi na Bronoj ulici padne na glavu cigla...
- Cigla bez razloga - značajno ga je prekinuo neznanac - nikome i nikada ne pada na glavu. U vašem slučaju, uvjeravam vas, ona vam nimalo ne prijeti. Vi ćete umrijeti drugačijom smrću.
- Možda vi znate kakvom? - s potpuno prirodnom ironijom raspitao se Berlioz, uvučen u neki stvarno apsurdni razgovor - pa ćete mi reći?
- Odmah, - odazvao se neznanac. Pogledom je promjerio Berlioza kao da se sprema da mu sašije odijelo, kroz zube promrmljao nešto kao: »Jedan, dva... Merkur u drugoj kući... mjesec je nestao... šest nesreća... večer - sedam... « - pa je glasno i radosno objavio: - Vama će odrezati glavu!

Ne slušajući više ništa, Berlioz je otrčao dalje. Pritrčao je obrtaljki i uhvatio se za nju rukom. Okrenuvši je nakanio je već da stane na tračnice, kad li mu je u lice briznulo crveno i bijelo svjetlo: u staklenom sandučiću upalio se natpis »Čuvaj se tramvaja!«
Istog časa doletio je tramvaj i zaokretao na novopoloženoj liniji s Jermolajevske na Bronu ulicu. Zaokrenuvši i došavši na ravan potez, u njemu su se iznenada upalile električne svjetiljke, on je poletio i povećao brzinu.
Oprezni Berlioz, iako je stajao izvan opasnosti, odlučio je da se vrati iza pregrade, stavio ruku na obrtaljku, koraknuo unatrag. Tog časa njegova je ruka kliznula i odmakla se, noga je nezadrživo kao po ledu kliznula po kaldrmi koja je koso vodila prema tračnicama, druga je noga klecnula, i Berlioza je odbacilo na tračnice.
U nastojanju da se za nešto uhvati, Berlioz je pao nauznak slabo udarivši zatiljkom o kaldrmu i uspio je vidjeti u visini, zdesna ili slijeva - više nije shvatio - pozlaćeni mjesec. Uspio je da se okrene na bok, istovremeno je hitrim pokretom pritegnuo noge k trbuhu i, okrenuvši se, ugledao je od užasa potpuno bijelo lice žene-vozača, koje mu se približavalo nezadrživom snagom, i njenu crvenu maramu. Berlioz nije kriknuo, ali je oko njega očajničkim ženskim glasovima zajauknula cijela ulica.
Vozačica je potegnula električnu kočnicu, vagon je sjeo nosom u zemlju, poslije toga na časak poskočio, i s prozorâ su uz prasak i zvonjavu poletjela stakla. Tada je u Berliozovu mozgu netko očajnički viknuo - »Zar uistinu? ...« Još jednom, posljednji put, ugledao je mjesec, ali već raspršen na komadiće, a zatim se spustio mrak.
Tramvaj je pregazio Berlioza i pod rešetke Patrijaršijske aleje odbacio na popločenu kosinu okrugli tamni predmet. Kotrljajući se s te kosine, on je poskakivao po kaldrmi.
Bila je to odrezana Berliozova glava.“

Na pretposljednjoj stanici izašla sam iz tramvaja, široka Savska cesta bila je potpuno prazna, na semaforu se upalilo zeleno svjetlo, ulični sat ispred pozaspalih vrba i nebodera preko puta pokazivao je ponoć, a meni se učinilo dok sam prelazila blistave pruge da je sasvim moguće da odnekud iz mraka izroni komsomolkin tramvaj i otvori mi svoja vrata, i da sam badava planirala vruću kupku i sobicu s Majstorom koji u njoj čeka. Prokletstvo velikih priča. Ostaješ haunted poslije čitanja doživotno. Veliki pisci su neznanci. NIKADA NE RAZGOVARAJTE S NEZNANCIMA.

image host

image host



Dobro došo presjedniče

supatnikll.blog.hr

Eto završilo je sasvim očekivano.

Kao što kaže Aleksandar Musić, koji se još jednom pokazao kao intelektualno superioran svim ostalim politolozima, konzultantima, kolumnistima i analitičarima, sve je bilo sasvim jasno i nije trebalo biti naročito pametan da bi se predvidjelo što će se dogoditi.

Razlika između gospodina Musića i vašeg omiljenog blogera u odnosu na ostale analitičare i vrhunske intelektualce, je ta što oni sagledavaju stvarnost bez navijačkog refleksa, pa im se ne događa da pričaju gluposti.

Mene je u stvari cijelo vrijeme mučilo kako je osoba evidentno skromne inteligencije postala državna odvjetnica, pa onda i potpredsjednica, i sad mi se čini da je u pitanju bila kombinacija ženske i manjinske kvote, ne vidim drugo objašnjenje.

O novom predsjedniku ne bi imao reći ništa lijepoga, što naravno njega ni američke građane, uopće ne zanima.

Doduše ne smatram ga tolikim demonom kakvim ga se sustavno od strane objektivnih i profesijonalnih medija proglašava, ja bi ga svrstao u kategoriju kreten i ostavio tamo.

Više me u stvari veseli to što su salonske ljevičarske elite, potpomognute polu svijetom iz show businesa, epohalno popušile.

Oni naravno nemaju intelektualnih kapaciteta da bi shvatili kako to da ih je klaun poput Donalda pomeo, pa će nastaviti laprdati o pobačaju, i pravima muškarca koji ima testiklse, ali nema muda tuć se s dečkima da mlati cure, ne shvaćajući koliki su u stvari debili.

Sad ću se okrenuti proučavanju fenomena u kojem oni koji se zgražaju nad pobjedom Trumpa, svega nekoliko tjedana kasnije u drugom krugu glasaju za Zorana Milanovića.

Mislim da ću imati cijeli serijal o tome, analizirajući skupinu po skupinu Zokinih glasača.

Amerika i Engleska... drugi put

fragmenti2.blog.hr




Treba znati što se želi, i onda to pokušati postići.
Otprilike tako nekako.

No... evo ovo bi bilo dosta sličnije onome što sam pokušala uslikati i prošli put...



MG-2838




MG-2924





Odbijaš biti dijelom stada kada....

auroralucidissima.blog.hr

...Ne toleriraš....

...društvene lubrikante, korupciju, lažne moraliste.....

....mlake mediokritete, prefarbane milosrdnike....

....plitke manipulativne osobe koje šećare mrvice kruha za svoju mizernu korist uništavajući nedužne duše....

....uredno začešljane usijane tikve...

Ples sa ranjenim djetetom V. – Odrastanje s narcisoidnim osobama

auroralucidissima.blog.hr

Ova tema se rodila vrlo spontano, te ju vrlo rado otvaram radi mnogih koji su na žalost bili primorani prolaziti kroz vrlo težak put odrastanja. Ovo nije niti najmanje bezazlen put odrastanja, ali izvana izgleda poput sasvim uobičajenog načina koji je iznimno politički/vjerski/školski korektan. Zbog čega naglašavam “uobičajen način”? Brojni mladi odrasli koji su na pragu zasnivanja prijateljstava, radnog odnosa, veze, braka ili bilo kakvih drugih odnosa, osjete s jedne strane da imaju sve uvjete kako bi situacija sjela na svoje mjesto, ali s druge strane osjećaj gubljenja tla pod nogama, te da nešto itekako nedostaje, ali nikako ne mogu definirati otkuda taj osjećaj dolazi. Izvana gledano, dijete je odrastalo sa roditeljima koji su mu omogućili krov nad glavom, hranu, školovanje te poneke male luksuze. Ti roditelji potječu iz obitelji koje su također naizgled sasvim poštene, radne, odgovorne i po potrebi bogobojazne osobe, do bola odane domovini te su im obiteljske vrijednosti na prvom mjestu. Zar to ne djeluje kao nešto sasvim dobro i da bi to bio jedan uobičajen način ophođenja prema mlađem naraštaju? Nitko se u stvari ne smije usuditi prepustiti propitkivanju svetosti stavova, jer naravno to je ipak generacijama ukorijenjeno. No što je navelo osobe na to da uživaju u vanjštini ovih svih spomenutih atributa? Iznutra postoji gotovo sve u obrnutoj proporciji. Želja za prezentiranjem sebe kao savršeno uklopljenog člana društva nadilazi gotovo sve. Narcizam, površnost, kondicioniranost, bešćutnost, lažno milosrđe te kontradiktornost samome sebi glavne su odrednice takvih pojedinaca. Kontradikcija samome sebi je ipak jedna od najneprijatnijih odrednica, jer s tim sve pada u vodu te se na najgori način reflektira na mlade.

Što se u stvari zbiva iza kazališnog zastora?

Roditelji da bi zadržali dobar privid o sebi uglavnom su i sami žrtve roditelja koji su živjeli kontradiktorno samima sebi. Tradicija se nastavlja provođenjem mjera kroz djecu, te najčešće ni roditelji nisu svjesni koliko su sebi samima kontradiktorni te zbog čega uopće ta ideja postoji. Mnogi nisu svjesni da svojom kontradikcijom održavaju lažni status quo te da je to samo sebi svrha. Roditelji ne znajući ništa dalje a niti bolje od toga, svim silama potapaju vlastitu djecu u labirint falsifikata uništavajući djetetovu autentičnost.

Postoji nekoliko elemenata u ponašanju roditelja:

-Potreba da im se drugi ljudi konstantno dive
-Žele da njihova djeca budu savršena kopija njihovog ponašanja i poimanja života
-Emotivne ucjene su dio svakodnevnice
-Površni su u iskazivanju osjećaja, češće su samo prazni
-Patološka želja samodokazivanja religioznosti
-Kompletan nedostatak empatije
-Puni lažnog milosrđa u vidu stvaraja slike o sebi poput velikih dobrotvora koji na oči svih pokazuju kojoj osobi i koliko novaca daju
-Najčešće izbjegavaju bližnje koji su potrebiti, no preko njih ne mogu stvoriti javnu reputaciju
-Misle da isključivo materijalna dobra, utjecajnost i vanjština garantiraju sretan život
-Nikada ne misle na ispunjenje obzirom na vrlo površne emocije ili gotovo prazninu koja vlada


Kako se oteti fenomenu “utamničene duše”?

Ovo spada u jedan od najbolnijih i najtežih procesa. Budući da se radi o relativno dugoročnoj izloženosti takvom obrascu ponašanja, ono se na žalost ukorjenjuje. Bilo kakve krivo naučene stvari nisu rezultat kratkoročnog procesa. Moramo shvatiti da se ne radi o djelovanju od par mjeseci, ipak ovo je vrlo dugoročan i složen proces u kojemu dijete upija svaku česticu ponašanja te u tom procesu nastaje pojam akcija – reakcija. Bolni podražaji kao i ne baš ugodne reakcije su obrasci koji se ponavljaju dok ih se osvijesti, da im se na ozbiljnosti te se polako počinju kroz rad sa stručnom osobom prerađivati. Početak prerađivanja situacija za ozbiljno nastaje tek konfrontacijama sa situacijama koje su dijete (tada dijete!) izbacile iz ravnoteže. No, jedna ohrabrujuća činjenica je ta- kako se slične situacije budu ponavljale, biti će se jednostavnije nositi sa situacijom jer prerađivanjem okidača bolnog doživljaja osoba koja djelomično savlada tehniku vladanja situacijom svakim danom je bolja u tome. To je taj put početka izlaženja duše iz tamnice. Svi koji su u procesu, neka imaju na umu da je svačiji način života i nošenje sa traumama u potpunosti individualno, stoga svakoj osobi potreban je različit vremenski period za razvijanje zdravih obrambenih mehanizama. Nikada sebe izlagati samokritikama, jer svačiji put k ozdravljenju je puno različit i svemu treba dati vremena. Samo sa ljubavlju i strpljenjem ka zvijezdama!

Koja je poanta svega ovoga?

Važno je bilo osvijestiti koliko naime u društvu ima visoko funkcionalnih pojedinaca a koliko iza takvih osoba postoji kućno kazalište sazdano od trans generacijskih trauma.
Ako to u pojedincu izazove divljenje ili umanjenje vlastitih vrijednosti te uspoređivanje, uvijek se treba podsjetiti na to što smo te koja je naša životna svrha.
U slučaju da i dalje postoji razlog za zapomaganjem, osvijestiti što je točno bio okidač za uspoređivanje i/ili umanjenje vlastitih vrijednosti.
Ne tražiti potvrdu vlastite vrijednosti od vanjskog svijeta, jakost se razvija upravo tada kada radimo ono što uzdiže našu dušu iznad svega.
Svi koji ste u terapijskom postupku ili planirate ići na terapiju, imajte na umu da je ovo putovanje koje traži posvećenost, izdržljivost i veliko strpljenje. Svi ste jedinka za sebe i gledajte isključivo u svoj domaći rad kada ste u procesu! Sretno! B
Zapamtite jednu vrlo jednostavnu rečenicu: Treba zagrebati ispod površine!


Hvala na čitanju i do sljedećeg posta!

Vaša,

Dr.Diva B

Popis

mrrmau.blog.hr

GP-ma-ja-meditacija

Ovo je jedna od divnih fotografija sa bloga "Kojekakve" blogera GP, Isti umjetnik je autor još jednog bloga pod nazivom "Bergaz naopačke"
Zadnja objava na blogu bila je u 8. mj. 2022.

Veze na ta dva bloga nalaze se u mom Popisu blogova koje pratim. Na tom popisu nalaze se i drugi blogovi, a dio njih nisu trenutno aktivni, ali stavila sam ih na popis jer:

- smatram njihov sadržaj kvalitetnim i želim ih pročitati u potpunosti,
- nadam se da će se njihovi autori ponovo aktivirati.

Sad moram objasniti zbog čega sve ovo pišem. Jučer mi je jedan bloger kod kojeg sam ostavila komentar blago rekao: "Daj odjebi".
Pa sam ostala s upitnicima iznad glave ?????
Onda mi se ipak konačno upalila lampica!
Izgleda da je ta reakcija bila na moju izjavu da sam kratko vrijeme na dnevnik.blog.hr, a na svojoj listi za čitanje imam blogove čiji su zadnji upisi bili preklani. Pretpostavljam da je to dovelo do zaključka da sam ja sumnjiva osoba, koja, iz tko zna kakvih razloga, lažno predstavlja.

Pa, eto, osjećam da moram objasniti kako sam saznala za te blogove.

Kad otvorim naslovnicu Blog.hr, tamo skroz gore lijevo nalazi se rubrika "Moj dashboard", ispod naslov "Novo na blogovima koje pratim", pa slijedi 5 naslova blogova (od kojih je jedan iz 2005. g, jedan iz 2006.). Kad izaberem naslov "Veterani i jedan malo mlađi :)" otvara se "Blog o blogu" sa postom o nagrađenim blogerima.
Tamo sam došla do linkova za GP blogove, a putem komentara do veze s drugim blogerima.
Nakon što sam pročitala ponešto od njih, neke sam izdvojila i stavila na svoj popis jer su mi se svidjeli.
Eto, to je to.
Nisu svi ljudi zlonamjerni sa neprijateljskim porivima i namjerama, iako takvi, naravno, postoje. Ja to sigurno nisam.
Čak i kad me ljudi povrijede, nastojim shvatiti zbog čega su to napravili. Ne stavljam ljude u pretince, ne dijelim olako etikete. Mislim da svatko od nas ima svoje kvalitete i mane i svaki čovjek je jedinstven i različit od drugih.
Život je jako krhka i dragocjena stvar, uvjerila sam se u to. Ne želim ovo vrijeme koje mi je još preostalo potrošiti na besmisleno ratovanje i negativne misli.

I da se vratim na početak priče. Na blogu autora GP netko je u komentarima u 12. mjesecu 2022.napisao RIP. Komentator nema blog i nisam imala koga dalje upitati o tome.
Njegovi blogovi su posebno vrijedna ostavština i bio bi veliki gubitak ako bi se Blog.hr zatvorio i sve te umjetnikove fotografije bile izgubljene. Ne samo njegove, nego i mnogo drugih vrlo vrijednih kreacija koje su se godinama stvarale na ovom internetskom prostoru.
Bilo bi prekrasno kad bi netko izdao knjigu s njegovim radovima. Ukoliko takva možda postoji, jako bi me razveselilo saznati kako do nje doći.

Na žalost, živimo u vrijeme koje je tako promjenjivo, vrijednosti traju tako kratko, brišu se i nestaju.

Na kraju stavljam staru pjesmu za koju mislim da je uvijek aktualna:





Još uvijek ne znam neke važne stvari
Zvonimir Golob

Sam Bog će znati zašto pišem pjesme
i kome treba to što sada sanjam.
Još od djetinjstva znadem što se ne smije,
pa ipak pseto svog života ganjam.

Djetinjstvo moje već je iza mene
i otad sve je pošlo naopačke.
Koliko vrijede moje uspomene,
moj vrt i tavan, gušteri i praćke?

Još uvijek ne znam neke važne stvari
o voću, ženi, ljubavi i smrti.
Još uvijek marim što drugi ne mari
i moj se život ko ruleta vrti.

O sebi znam još samo da sam ranjiv
od teških riječi, rastanka i plača
i ulicama hodam malo sanjiv
između ljudi, kuća i kotača.

I još se prenem na zvuk neke trube,
u stranu gurnut, kao da me nije,
pa tiho psovku procijedim kroz zube
i dalje idem - manji nego prije.

Još uvijek ne znam neke važne stvari
o voću, ženi, ljubavi i smrti.
Još uvijek marim što drugi ne mari
i moj se život ko ruleta vrti.

Sam Bog će znati kome sve to treba -
ti stihovi, te riječi i te rime?
Taj dio pakla i taj dio neba,
ta proljeca, te jeseni, te zime?

Sam Bog će znati zašto pišem pjesme
i kome treba to što sada sanjam.
Još od djetinjstva znadem što se ne smije,
pa ipak pseto svog života ganjam.

la, la, la, la, la, laaa
la, la, la, la, la, laaa

Još uvijek marim što drugi ne mari
i moj se život ko ruleta vrti.




The Cure, novi album i ja

nachtfresser.blog.hr

Robertovo seciranje

Prva sjećanja na bend vežem uz početne ratne godine i rad u ekonomskoj školi, te grupu darkerica koje su me voljele. Mlađahan ja sam tad rastezao i skupljao plan i program poput žvakaće, koliko sam mogao, eksperimentirao s projektnom nastavom koja će tek valjda koje desetljeće kasnije postati pomodna i prezentirati se po usavršavanjima, najavljivao teme koje će se dopunski raditi, pa mi se znalo događati da bi i jedna iz tog društva, koja je inače učila engleski, dolazila uz moje dopuštenje na satove. The Cure im nije bio najdraži bend, imale su one svog tragičnog heroja o kojem sam već pisao, ali su ih slušale. Meni su onda bili u drugom planu, tad je zbilja postojao nevjerojatan izbor dobrih bendova.
Tada nisam ni znao da je Robert Smith moj vršnjak, djelovao mi je mlađi iako je par mjeseci stariji, danas znam, na neki način pomodniji, u nekom smislu sam bio konzervativan, ma koliko mi danas ta riječ bila u svakom pogledu odbojna, nisam se mogao poistovjetiti niti danas mogu, s tom napadnom šminkom, glazba sama po sebi uvijek mi je bila oki doki.
Promakla bi mi vijest, da jučer nisam, iz razloga navedenih u prethodnom postu, obilazio njemačke glazbene portale, da su the Cure objavili prije kratkog vremena novi album, da imaju materijala već i za sljedeći, da je Robert izgleda mračniji no ikad, što mi sad već i odgovara, skroz u skladu s vremenom, ovo što sam čuo mogu samo preporučiti, uostalom testirajte, i na linku koji sam priložio može se naći pokoja stvar...

Pa opet, svejedno želim...

necenitko.blog.hr

Čovjek koji je noćas budan, a kojem je Trump toliko jeziv da više ne može biti jeziviji, kojem je Trump naprosto sirovi kriminalac i čisto zlo, kad pogleda rezultate po kojima isti vodi, ili kad pogleda ankete koje su oboma kandidatima davale 50%, ne može fatalistički ne poželjeti da se "vrši volja odioznog i monstruoznog Jahvea" pa neka sve ode u kurac ako mora otići. Jer čemu više odgađati finale te agonije u koju je čovječanstvo zapalo onog trenutka kad je izmislilo atomsku bombu koja ga može uništiti potpuno i bez ostatka? Dakle, hajde da konačno stavimo prave karte na stol - ovo je čovječanstvo samo po sebi potpuno nesposobno zaustaviti sve poražavajuće i silno destruktivne globalne procese na svim poljima i u svakom zamislivom smislu. Ako pobijedi Kamala, bit će to samo plitka utjeha, samo odgoda. Pa opet, svejedno želim da pobijedi Kamala. Normalan čovjek u meni to želi. Čovjek koji nije izopačen nacionalističkom, vjerskom ili ideološkom mržnjom i tužnom ostrašćenosti tamo gdje bismo trebali biti braća i sestre jedni drugima bez obzira na mnogostruke i polivalentne prošlosti u našim umovima.

Dodatak za luki2:

dodatak-za-luki2

Dodatak za Fleksericu:

dodatak-za-Fleksericu

Dodatak za Blogokviza:

dodatak-za-Blogokviza

:)

05

uto

11/24

Gaga i rasadnik

nachtfresser.blog.hr

Dva prigodna videa Lady Gage

Danas se pokazao još jedan problem s tim kontaminiranim google i s njim povezanim FB računom, naime kad sam nervozan, a jutros sam to bio, obično se relaksiram glazbom, najidealnija mi je stvar za te prigode "Nervozna" od Nece Falk, ali vidi vraga, jedini besplatni glazbeni servis youtube je u vlasništvu tog zaraženog monopolista. A ništa, pregledao sam nakon dužeg vremena par njemačkih glazbenih portala, u stvari filijala američkih, tamo obično bude aktualnih glazbenih videa i ostao sam malo zatečen, inače apolitični portali su izrazito angažirani. Znam da se u SAD-u vodi odlučna borba između seljačije kao stila života i građanstva, da će seljačija vjerojatno pobijediti, onako usput, više ne koristim x mrežu ili bivši twitter, marš Musk, sad sam principijelniji nego nekad s blogom.hr ;).
Danas su stigle mirovine, jučer smo obavili kupovinu. Ona ispada gro mog sadašnjeg društvenog života, uvijek par ugodnih razgovora, dok Jin i ja kratimo vrijeme ispred dućana, a drugarica unutra kupuje. Jučer me gospođa koju nisam odmah prepoznao zatekla neobičnim direktnim pitanjem :"Je li to stari ili novi?" Trebalo mi je malo vremena za shvatiti da misli na Jina, koji se ispružio po asfaltu, kao da je na krevetu. "Stari gospodin naravno, dvanaest i pol.", odgovorio sam i upitno pogledao gospođu. "Rasadnik", reče, "pa uvijek smo se pozdravljali, kad ste šetali pored nas, spominjale smo, ili ste odselili ili se nešto dogodilo?" Baš sam se obradovao, fantastična ekipa, zdrav kolektiv, uvijek smo se zezali, a Jin je čak prijateljovao s njihovom mačkom, koju su posvojili. Odmah sam pitao, naravno, mačka je živa i te kako dobro, malo se i ubucila. Jednom sam ozbiljno pitao, bilo je problema u školi s mojom normom, bih li ja kako mogao kod njih dobiti posao, ako kod mene nešto krivo krene na poslu. Ma dajte, ali s toliko škole koliko imate ne biste imali šanse, prije dosta godina jedna Vaša kolegica je glatko odbijena, još se toga sjetimo.
Naravno, završilo je mojim i Jinovim pozdravom ekipi uključujući i mačku, Jin se u međuvremenu podigao i pomazio s gospođom, iako je prošlo vremena, vjerojatno ju je i prepoznao.

Niska zemlja

moreplanina.blog.hr

Prošli tjedan sam malo otputovao u Nizozemsku, odnosno grad Nijmegen. Možda nije toliko poznat kao ostali gradovi u Nizozemskoj, ali smatra se da je najstariji grad u kraljevini. Osnovali su ga rimljani u prvom stoljeću nove ere, zapravo je na ovom mjestu bio vojni kamp gdje je jedno vrijeme boravila rimska 10. legija Blizanac. Oko kampa se je počelo stvarati selo i tako je sve počelo.
Zbog blizine njemačke granice i strateškog položaja u drugom svjetskom ratu je prvi grad koji je pao u njemačke ruke.
Zbog puno rijeka i kanala te relativne blizine oceana česta je niska naoblaka pa se sunce rijetko probije.
Grad leži na rijeci Waal koja u gornjem toku i drugoj državi nosi ime Rhein ili ti po naški Rajna.



Gotovo sve kuće su napravljene os tamne cigle i meni izgledaju prilično lijepo.





Grad je pun zelenila i prepun bicikala i biciklističkih staza.
Jednu biciklu sam i ja unajmio, ova plavo žuta. Izgleda kao poštarska, ali nije.smijeh To su bicikle koje se mogu unajmiti uglavnom na željezničkim stanicama, ali za to je potrebno imati OV-Chipkaart.



Ulaz na željeznički most preko Waala



Pogled sa željezničkog mosta prema gradu i rijeci Waal.





Most nije samo željeznički, biciklističke staze su svugdje i sve je podređeno biciklistima



Mistična maska rimskog konjanika na umjetnom otoku Veur-Lent



Grad obiluje zelenilom, ali se mogu izdvojiti dva parka.
Valkhofpark sa Sint Nicolaaskapel ( kapela svetog Nikole) kao jedna od najstarijih građevina od cigle u Nizozemskoj



i ruševine Barbarossa. Ruševine Barbarossa su ruševine crkvice koju je dao sagraditi Karlo Veliki.



Drugi park je Kronenburgpark sa ostacima srednjovjekovnih zidina i tornjem.



Oni su već ukrasili grad. Inače ovaj trg se zove Grote Markt



I u ovoj niskoj zemlji sam ipak pronašao neke brežuljke po kojima se može prošetati. Na kraju je to ispalo 15 km pješačenja i još 17 km bicikliranja.

Nedaleko grada je lijepa staza kroz šumu koja dijelom prolazi uz samu njemačku granicu.



Šetnicom se prođe preko brijega Duilvesberg ili u prijevodu Đavolje brdo (75,9 m.n.v.). Zanimljivo da je ovo područje jedino koje je do danas ostalo u vlasništvu Nizozemske, a aneksirano je Njemačkoj nakon drugog svjetskog rata.

Ovu nedjelju je začudo bilo sunčano.









Šetnica djelom prolazi kroz mjesto Beek-Ubbergen, gdje je lijepa crkva u njihovom stilu



U mjestu je i perilo sa skulpturom žene koja pere robu, za sjećanje na dane kada se roba prala na ruke. Tko bi rekao da su i oni na ruke prali robu. :-)



Prolazak uz samu granicu, desno je Njemačka, a lijevo Nizozemska. Baš sam gledao gdje je trava zelenija. :-)



Imao sam priliku ići i do grada Utrechta koji je vlakom od Nijmegena udaljen cca. 1:15 h. Utrecht je nekada bio glavno središte Nizozemske dok tu ulogu nije preuzeo Amsterdam.
Vlakovi su točni, često voze i relativno su brzi. Kartu je moguće kupiti na kartomatima i preko njihove mobilne aplikacije NS, čak i bez prijave (anonimno). Nakon toga ulaziš na željezničku stanicu sa QR kodom koji je na mobitelu ili karti. Na aplikaciji se vide sve potrebne informacije o željenoj vožnji. Autobusima je isto vrlo lako putovati. Kod ulaska u "pravi" autobus jednostavno se prisloni bankovna kartica na POS uređaj kod ulaska i kod izlaska iz autobusa.



Uglavnom u svim gradovima željeznička stanica je vrlo blizu autobusne stanice, sve je na ruku.
Kod izlaska iz vlaka u Utrechtu nakon moderne i lijepe željezničke stanice odmah se ulazi u veliki trgovački centar. Nažalost nisam pregledavao čega sve ima, već sam samo prohodao kroz njega prema centru grada. Nakon izlaska iz trgovačkog centra gotovo si u centru Utrechta.
Kod izlaska iz trgovačkog centra je trg i tog dana je tu bila tržnica. Najviše su mi se dojmili štandovi sa raznim vrstama sireva.



Nakon par sto metara dolazi se do kanala koji prolazi starim djelom grada. Uz kanal je mnoštvo barova i restorana.







U starom gradu je najuočljiviji i najzanimljiviji Domtoren (toranj nekadašnje kršćanske crkve). To je ikonski simbol grada. Crkva je srušena, što od napada na grad, što od velikih nevremena. Toranj je ostao, naravno uz brojne restauracije. Svakih pedeset godina se raestaurira. Imali smo sreće da je bio bez skele te ga je bilo moguće vidjeti u punom sjaju. Izgradnja tornja je započela 1321. g. i trajala je više od 60 godina. Toranj je visok 112 m i najviši je crkveni toranj u Nizozemskoj. Kroz 700 godina povjesti prolazio je kroz razne faze. Prva restauracija bila je prije 500 godina. Do vrha tornja je 465 stepenica, a u toranj je ugrađeno 65 crkvenih zvona.
Tko se želi popeti na toranj i vidjeti ga iznutra treba kupiti kartu preko interneta na vrijeme (nekoliko dana unaprijed). Nažalost nije bilo karata kada smo mi došli pa nismo vidjeli toranj iznutra niti bacili pogled sa njega.
Moguće je vidjeti i Domunder, a to su arheološke iskopine pod zemljom, ali nažalost niti za njih nije bilo više karata.
Nasuprot Dom tornja je predreformacijska gotička crkva u koju je slobodan ulaz.









Inače stari dio grada je kompletno opasan kanalom. Nakada je služio za lakšu obranu grada od napada neprijatelja.
Uz kanal okolo starog grada je šetnica i parkovi.









Bili smo u Muzeju željeznice. Zgrada stare željezničke stanice je gotovo kao i naša željeznička u Rijeci. Ova je van funkcije od 1939. g., a naša se neda godinama svojim.smijeh



Muzej je velik i može se vidjeti raznih lokomotiva i vagona iz svih vremenskih razdoblja.



Tu je čak i jedan vagon najčuvenijeg vlaka u povijesti željeznice Orient Expressa.



Šečući gradom naišli smo na veliku impresivnu zgradu. Gledam ljudi ulaze i izlaze u velikom broju. Mislim se sigurno je trgovački centar, kažem idemo pogledati.



Uđemo u predvorje, a ono nema trgovina. Vidim neki stolovi, a na njima nema čaša ni boca, umjesto toga laptopi, knjige.
Pa gdje sam ja to došao?





Knjige, knjige i knjige na tri kata, dosta ljudi, i staro i mlado. Kod nas je ovako samo u trgovačkom centru.



Na kraju lijepog dana treba nešto i pojesti. Izabrali smo kineski restoran sa dobrim recenzijama. Često je u kineskim restoranima tamno, barem u kojima sam bio, a ovaj me impresionirao vedrim bojama i puno svjetla.
Hrana je bila odlična.



Nakon nekoliko lijepih dana boravka u Nizozemskoj došlo je vrijeme da idem kući. Letim iz Eindhovena za Zagreb, let je u 9:25. Prvi vlak iz Nijmegena je u 6:08 sa presjedanjem u 's-Hertogenboschu.
Ustajem u 4:20, sjedam na biciklu u 5:20 i na 4°C vozim 6 km do željezničke. Brrrrr...



THE END



















BAČKIZAGRE STUHPA ŠEJA

starrynight2022.blog.hr

image host

image host

image host

image host

image host

image host

„- Bako, spopala me velika želja da malo izjašim. Ali sama. - Nije mi drago kad si sama, uvijek se bojim da će ti se dogoditi što zla. - Ne boj se, bakice. Brzo ću se vratiti.
Četvrt sata iza toga otvorila se velika vrata "Crvenog dvorca" a kroz njih ponosito izašao bijelac, noseći na svome hrptu lijepu, odvažnu jahačicu u odijelu od crnog baršuna. Oko vrata lepršale joj bijele čipke, a na pepeljastim pramovima naherio se dražesno muški klobuk. Izgledala je kao kakva junakinja što vodi vojsku. Muški klobuk pojačao je u njezinom licu crtu muškaračke odvažnosti. Sjedeći na vitkom bijelcu kontesa je okrenula ispred samostana kapucina, ali nije pošla u Plebanušku ulicu, u Skerlecov dvor. Kad je bila sigurna da je iz njezina dvorca nitko ne može opaziti, nategne uzde, a ponositi bijelac poleti dolje niz Kamenitu ulicu i pojuri kraj malih dućana pod Kamenitim vratima. - Kamo to ide kontesa posve sama? - čudila se hljebarka Cindekovka stojeći na vratima dućana i gledajući za krasnom jahačicom. Hitri bijelac nosio je Neru sve dalje od grada prema Zagrebačkoj gori. Glasovi ljudi i lavež pasa gubili se sve više iza nje, a pred njom ispod sljemenskih obronaka strujili su prvi valovi gorske tišine po kojoj se sada razlijegao topot konja. Sa zvonika crkvice sv. Žavera zanjihao se glas zvona i odzvanjao po daljini, s Griča mu se odazvao ponosni zvuk s tornja sv. Marka, onda se oglasilo zvono s margaretske crkve, a napokon zabruji veličanstveno zvono s katedrale. I dalje dolje javili se sitni, nježni zvonovi kapelica, ali su utonuli u valovima onih većih i jačih zvukova što su nad umornim Gričem tkali uspavanku snenom danu. Nera je zaustavila konja i zagledala se po žaverskoj dolini prisluškujući zvucima što struje zrakom kao prvi glasnici noćnog spokoja, a onda polagano sjetno zamiru u zračnim visinama. Ona se prene i opet nategne uzde konju te skrene bijelca u šumicu pokraj ceste. Pred očima Neri raspinjalo je predvečerje svoj sivi zastor koji je bivao sve tamniji. Kroza nj se bijelile samo dvije ceste, što su se dolje pred šumom križale, a na ovom mjestu gdje su stvarale križ tamnilo se visoko raspelo s drvenim Kristom. Kontesa zaustavi konja nastojeći prozreti u tamu i upirući svoje oči, pune iščekivanja, u raspelo. Ali ono je sve više gubilo oblik i zamalo su njezine oči zamijetile samo tamni stup, a pod njim se tek slabo razabirala siva sjena ceste. Bijelcu dozlogrdi čekanje i on poče tapkati kopitama i grepsti zemlju kao da opominje svoju gospodaricu neka već jednom krenu kući. Ali ona pogladi konja po vitkom vratu i tiho mu šapne: - Tiho, tiho, Dido - strpi se! Vidjet ćemo vještice! Lijepa životinja se umiri kao da je shvatila riječi svoje gospodarice. Prošlo je gotovo pol sata, a konj je opet postao nestrpljiv, kao da mu nije udobno u toj tami i tišini u šumi daleko od grada. Nera ga je opet tješila, gladeći mu lijepi ponosni bijeli vrat, ali životinja nije više slušala riječi svoje gospodarice. Neprestano je tapkala po suhom granju i mutila tišinu koja djevojci bijaše tako dragocjena. Nera se spusti s konja, priveže ga o stablo i tiho pođe dolje bliže križanju. Tu je stala pod stablo, naslonila se o drvo i čekala jedva prozrijevajući gustu tamu.
Noć je bila sve gušća. Nigdje se nije nitko micao i sve je bilo tiho kao da sve oko nje nešto iščekuje. Najednom u šikarju iza njezinih leđa nešto šušne. Nera razabere da šuštanj dolazi s protivne strane. Obazre se, ali u tami nije mogla ništa vidjeti. Tek je čula da pucketaju grančice i šušti lišće pod nečijim stopama. Čvrsto se privine uz stablo i pritaji. Nešto se šuljalo k njoj. Tiho, polagano, kao da na nju vreba. Polagano segne za pojas gdje je nosila pištolj.“
MARIJA JURIĆ ZAGORKA, Grička vještica (Konesa Nera)
image host

IMG-20241102-184802

i pobjednik je...

betel.blog.hr

Možda ne znaju svi ali, svi bi već trebali znati pobjednika današnjih predsjedničkih izbora u SAD-u.
Rekli su nam to The New York Times, The Washington Post i svi ostali glasnogovornici Domovinske sigurnosti, federalnog biro i centralne špijunske agencije. Pobjednik je Donald Trump jer je tako odlučio, ni manje ni više, sam Putin.

Ovo što nam ove tri svemoćne agencije pokušavaju reći je, da Putin ima apsolutnu moć kontrole američkog javnog mijenja, i da jadna Kamala, s bijednim zaleđem svog Demokratskog establišmenta i svih njihovih milijunima i milijardi, nema apsolutno nikakve šanse.

Najbolje je to opisala Victoria Nuland, tvrdeći da Putin ima AI koji je daleko pametniji od američkog AI, i da za sve konstrukcije te umjetne inteligencije, Elon Musk se pobrine da na X ima milijune pregleda.

Pa kakav će biti novi/stari američki predsjednik?

Ono što će ostati isto su njegove osnovne osobne karakteristike, njegova bahatost, opće neznanje i duboka glupost, ali neke će se stvari ipak promijeniti, a za neke se nadamo da će ostati iste.

Donald Tump je sam izjavio da za svoj prvi mandat nije bio spreman.
Zbog te nespremnosti Donald se, u svojoj administraciji, okružio republikanskim establišmentom, a što je dovelo do katastrofalnih grešaka u njegovoj vanjskoj politici, prvenstveno na polju nuklearnih sporazuma s Rusijom i Iranom.
Proglašenje Jeruzalema kao glavnog grada Izraela, lako mu možemo oprostiti, za taj podvig Trump je dobio ček od 100 milijuna $ od udovice jednog židovskog milijardera, a Trump je poznat kao čovijek koje je, navodno, jednom unovčio ček od 13 centi.

Za razliku od prvog mandata, Donald se ovog puta okružio ljudima poput Roberta F. Kennedyju Jr., Tucker Carlson i Elon Muska,, odnosno anti-establišmentom. Moramo, upravo zbog toga, zaboraviti sve što je rekao u ovoj kampanji, jer te riječi su izrečene u konfrontaciji, pa kao i riječi svih političara u tim okolnostima, nema nikakvo dublje i vremenski duže značenje.

Ono što se nadamo da će ostati isto jest činjenica da je Trump, ako ne jedini, onda jedan od rijetkih američkih predsjednika koji su svom mandatu nije započeo nijedan rat.


Master of puppets

supatnikll.blog.hr

Nekako mi je baš drago što ne živim u Amerikami, danas bi tamo mora glasat za emocionalno a vjerojatno i psihički nestabilnu kreveljušu, ili utjelovljenje onoga što ja zovem kretenom.

Tamo sigurno ne bi pristupio glasanju jer izbor između netolerantnih nametatelja genderizma, i mizogenog antivaksera smanjene inteligencije, za mene nije izbor.

Oba tabora naime ispunjavaju neki od uvjeta zbog kojih ni mrtav ne bi glasao za njih.

Kod nas je situacija malo drugačija.

Glavni kandidati su neodgojeni šovinista, neradnik, sklon opijatima, i šupak s psihopatskim karakteristikama.

Osim njih tu su još neke notorne budaletine i poneka narikača.

Naši izbori su davno odlučeni, kolega bloger anemični je zadovoljan situacijom da kao jedinog ozbiljnijeg oponenata ima budaletinu kao što je Zoka, zato je uostalom na prošlim izborima sabotirao kandidatkinju vlastite stranke, a na ovim kao kandidata namontirao, političkog antitalenta prve klase.

Kolega bloger anemični naime ne želi ozbiljnog igrača na poziciji precjednika, koji bi obzirom na opseg pristupa medijima, lakoćom mogao ugroziti njegovu neprikosnovenu poziciju.

Zato kolegi blogeri anemičnom odgovara ovakva budaletina na mjestu precjednika, koja uprkos nedvosmislenoj podršci medija, kompletne opozicije, i duboke države nije u stanju pobijedit ovakav hadeze.

Budaletina može pobijediti samo ako mu kolega bloger anemični to dopusti.

Zato za koji dan kad budete glasali, vaš glas za Zoku budalu će biti glas za kolegu anemičnog, a mene će to silno zabavljati.

Dokle smo doveli tu demokraciju, da nas je sram priznati za koga smo glasali.

Inače izgleda da su pronašli medicinsku dokumentaciju da je mudžahedin šta je mlatio žene, i osvojio zlatnu medalju na olimpijadi, ipak muško i ima testiklse, ali nema muda tuć se s dečkima, pa mlati cure.

Siguran sam da će naši feministi naći stotinu razloga zašto je to u redu, iako je da budemo sasvim jasni, totalna debilana da bilo ko mlati bilo koga i da to nazivamo sportom.

U stvari vrhunac kretenizma woke ideologije i ne zaslužuje bolji okvir od besmislenog šaketanja.

04

pon

11/24

5 FILMSKIH PREPORUKA 1/SIGURNO MJESTO

recenzijefilmova27777.blog.hr

Nedavno sam rondajući po netu naletio na listu 5 filmskih regionalnih prijedloga od relevantnog izvora čije mišljenje jako cijenim pa ću u serijalu (ne nužno uzastopnom) secirati svaki od njih. Ovisno kad koji pogledam u principu kad ih lociram na nekoj iole normalnoj stranici. Otvaram serijal sa "sigurnim mjestom" jer ima dramaturški-psihološki intrigantnu crtu ili njenim riječima:


"Film je intiman, snažan i jako važan. Svi ga trebamo pogledati. Iako je u trenutku prikazivanja uzburkao javnost, ne smijemo ga zaboraviti i trebamo ga (opet) gledati."


Već sam bio zaintrigiran samom njegovom najavom 2022 kad je bila premijera što definitivno spada u kategoriju "mora se pogledati". To me sjetilo situacije koju godinu unazad kad je nastala konstruktivna polemika s kim najviše nego s Isabelči oko dugo očeivanog kratkog filma o graničnom poremećaju ličnosti ali je film daleko više od toga-govori o problemu samog poremećaja ali izravno i generalno-o pasivnosti i indiferenciji okoline na njeno stanje. Početna scena kod psihijatrice-što da malo ne razimiram film kad je već ionako poznat njegov protok-adaptira postterapijski događaj nakon liječenja pacjentice na što ona zaključuje da je dotična riješila svoj problem a indikativno-iz pozicije same pacjentice nije. Drugi problemi su zapravo i ključni okidači koji se loše odražavaju na receptore u mozgu-unutar njena 4 zida sa svojom obitelji koji su neki dobrostojeći sloj pa im je najveći problem-što bi drugo bilo-kakvu to sliku o njima daje u svijetu. Tenzije tokom zadnje 2 scene se daju rezat nožem. Studenti s Verna su imali ideju što više izvući na svjetlo dana priču o psiho-dijagnozama sa intencijom da se kroz umjetnost filma približi općenito ta stvar koja je poprilično zapostavljena.



„Sigurno mjesto” prati dva brata i njihovu majku (Snježana Sinovčić-Šiškov), koja se pojavljuje u filmu tijekom sljedeća 24 sata. Tijekom tog razdoblja Bruno i majka moraju zaštititi Damira ne samo od njega samog, već i od nesuosjećajnog sustava koji se sastoji od grubih i sumnjičavih pripadnika policije te robotiziranog, ponekad čak i bahatog medicinskog osoblja. Sigurno mjesto do kojeg žele doći u svakom smislu te riječi pokazalo se prilično nedostižnim."


Film "f 60.3" je koncipiran retrospektivno uvod u film je crna podloga sa napetim tenzijama dečka pacjentice nakon što ju ujutro ne može probudit. Konkretno prije uvodne scene u kojoj ista dobiva otpusno pismo iz bolnice. Bilo je u komentarima dosta dilema od onih koji su film pogledali je li se dotična stvarno ubila Teuta je prva došla sa konkretnim komentarom na pogledani film.


"Sad sam pogledala ovaj novi kratki film. Užasno mi je depresivan.
Ne bih se čudila di si ta mlada cure oduzme život. "

S čim je i meni bacila bubu u uho jer mi je isto prvo gledanje ostavilo dozu misterija u tom revijalnom tonu sam joj replicirao
odgovor.

"Depresivan je, tako i mora biti kad se radi o ozbiljnoj psiho-dijagnozi. Ironično prvi put sam pogledao onako brzinski tek da izrežem fotke jer sam jednostavno morao objaviti kad mi se film "ukazao" Oke...sad sam pogledao sve kompletno pa imam materijala za komentiranje. Suicidalno i izgleda sve vodi tome, iako kraj nije određen misteriozno završava pa sad je se ubila ili nije možemo samo nagađati."

A do Isabelčinog gledanja i odgovora na njenu referencu pogledao sam film još koji put pa mi je sve postalo kristalno jasno. Ali prvo da izdvojim njen referentni komentar.


"Ser Hudini svaka ti čast što si iskopao dijagnozu i pogledala sam nekoliko puta ,a i maloprije još jednom i nisam baš ,osobno, zadovoljna, iskreno očekivala sam više, no ok, tko sam ja da se miješam u redateljev posao, dramatika ok, konverzacija ok, cura ok, liječnica kao i uvijek na visini zadatka, sve skup malo mi nedorečeno, neizrađeno do kraja, al dobro, u devet minuta dosta je toga utrpano o boljci današnjice i usuđujem se reći akutnog, agresivnog karcinoma koji , nažalost, sve više pogađa mlade, zabluda da su psihosomatska oboljenja nasljednog karaktera nema uporišta iako "gura " baš na tu stranu, kao i stigma koja prati psiho oboljele pacijente."

Nedorečenost o kojoj govori odnosi se na isto pitanje (u principu dilemu) po kojoj se i Teuta dilemi-je li se cura ubila ili nije-rekapitulacija-na psihijatrijskim je supstancama lijekovima s kojima je ubojstvo kombinirati alkohol a kad se slomi sa spoznajom da joj ovaj vjerovatno nabija rogove napucava se punom šakom tableta koje zalijeva s vinom, forward na početak filma prije početne scene kod psihijatrice-počeo je retrospektivno prije uvodne scene crnilo sa histeričnom dernjavom njenog dečka da se ustane iz kreveta. E sad, ovdje je adaptiran jedan aspekt psiho-poremećaja i događaji su došli do (tako se u filmu implicira) suicida dotične. "Sigurno mjesto" kod ovog je na tapetu puno teža dijagnoza od graničnog poremećaja ličnosti iako ostaje tajna o čemu se konkretno radi ali što bilo da bilo-daleko je kompleksnije. Cura od koje sam pročitao preporuke i za ovaj film stvarno je nešto što se treba (po)gledat načeo je jednu od jako važnih tema koja se sve više daje na van.

"Životi obitelji se radikalno mijenjaju, kao da su uvučeni u rat nevidljiv svima drugima. Izvor priče je autobiografski, a autor/redatelj glumi samog sebe.
Životi im se iz temelja mijenjaju, kao da su uvučeni u rat nevidljiv svima drugima. Radnja je ograničena na najakutnije, kratko vremensko razdoblje i situaciju koja se svodi na najvažniju stvar – spas voljene osobe. Film je nastao na temelju osobnog iskustva redatelja, koji ujedno igra i glavnu ulogu, a premijerno je prikazan na 75. izdanju Locarno Film Festivala u programu Concorso Cineasti del presente, gdje je osvojio nagradu za najbolju režiju i najbolji debitantski igrani film festivala. Film je osvojio i dva Srca Sarajeva - za najbolji film u kategoriji igranog filma i za najbolju mušku ulogu, za koju je nagrađen Juraj Lerotić, kao i posebno priznanje žirija na 20. Zagreb Film Festivalu."


image host
HAVC

A kad je bilo pred/post premijerno aktualno pisalo se o bolnoj hrvatskoj drami bez presedana




"Slušali smo pozitivne stvari o “Sigurnom mjestu” još od ljeta, nekoliko mjeseci prije nego što je film doživio hrvatsku premijeru na ZFF-u i svečano otvorio jubilarno 20. izdanje festivala. Dugometražni prvijenac splitskog filmaša Juraja Lerotića (“Onda vidim Tanju”), koji u njemu i igra glavnu ulogu, osvojio je polovicom kolovoza tri vrijedne nagrade u Švicarskoj, na 75. Locarno Film Festivalu.

Iz Locarna se “Sigurno mjesto” vratilo s nagradama za najbolji debitantski film, nadolazećeg redatelja i glumca Gorana Markovića. Nedugo poslije, “Sigurno mjesto” je imalo regionalnu premijeru na filmskom festivalu u Sarajevu. Tamo je, pak, osvojilo “Srce Sarajeva” za najbolji film i nagradu za Lerotića glumca."

Realistično šokantno napeto neizvjesno. Kao i sa f 60.3 nijanse su u igri. Za razliku od prvog slučaja "sigurno mjesto" počinje dolaskom glavnog lika kod brata kojeg nađe izrezanog do opasne razine nakon čega zove hitnu. Suicidalan je već na samom početku a sva dramaturgija se svodi na njegove osobne borbe koje postaju problem njegove obitelji na koju se to sve više projicira. Tenzije života u novonastaloj situaciji odražavaju se na kompletno svaki dio njegovog života. U razgovoru s psihijatrom saznaje se da dotični nikad ranije nije bio suicidalan a što ga je navelo da postane ostaje pitanje bez odgovora. Ali kao i u slučaju s f 60.3 u oba slučaja su pozadina priče ne samo psihičke dijagnoze nego i njihova refleksija na okolinu. U prvom slučaju su u pitanju 1.ipak lakša dijagnoza nego ova u "sigurnom mjestu" on je bez konkretnog povoda suicidalan (u principu na filmu je mistificirano i o kojoj se dijagnozi radi a i razlog) a pacjentica iz prvog filma nakon što doživi psihološki slom kao odgovor na stresni događaj od sjebane familije koja se najviše brine za svoj ugled do otkrivanja da joj se dečko puca s drugima. Brat protagonista iz "sigurnog mjesta" je suicidalan na početku kroz kompletan film se ne otkriva konkretan razlog a to je i kod psihijatra pitanje bez odgovora. Stan, psihijatrija obitelj...pod intenzivnim sam dojmom da dotičnom fali taj neki oblik "sigurnog mjesta" iako daleko od toga što je rekao i psihijatar- da je "slučaj ozbiljan rane su ozbiljne ovo je pokušaj suicida nije poziv u pomoć" stvari su u filmu dosta mistificirane i ostavlja puno pitanja bez odgovora. U tom kontekstu stavljena je i tv najava


"Film Jurja Lerotića "Sigurno mjesto" osvojio je niz domaćih i međunarodnih filmskih nagrada i priznanja, među njima Zlatnu arenu za režiju, za najbolju glavnu mušku ulogu te za fotografiju, Oktavijan, Srce Sarajeva za najbolji film i najboljeg glumca, FIPRESCI i brojne druge, a bio je i hrvatski kandidat za Oscara.

Dramu Sigurno mjesto prikazujemo u četvrtak, 31. listopada, na Drugom u 21:20. Film se temelji na osobnom iskustvu autora koji ujedno igra i glavnu ulogu.

Traumatski događaj - iznenadni pokušaj suicida - otvara procijep u svakodnevnom životu tročlane obitelji. Njihov život se mijenja iz temelja, kao da su uvučeni u rat nevidljiv svima ostalima. Radnja je reducirana na ono najakutnije, kratak period i situaciju koja se svodi na najvažnije - spasiti bližnjega."

Tokom kompletnog filma ostaje mistificirano što je glavni okidač suicidalnih reakcija njegovog brata sve se dramatično provlači kroz film, moja premisa je doduše ne kako je implicirano u najavi "spasiti bližnjega" nego dovesti se u situaciju da ga uopće možeš spasiti. Pritisak njegovih psihoza protokom postaje sve intenzivniji a njegov brat i majka sve više to internaliziraju sami sebi nisu pomoć u toj sve više bezizlaznoj situaciji a njemu još manje. Ovo je film o kompleksnosti izlaska iz te situacije ne samo za onog na kojem se izravno to lomi nego i za one na kojima se to projicira neizravno oni su zdravi ali ne znaju sami sebi pomoći u toj situaciji brat ni jednom metodom komunikacije ne može ga navesti da kaže koji je njegov konkretan problem nisu uspjeli ni psihijatri di će on? Film je uzeo kompleksnu stvar u seciranje koja ostaje situacija bez odgovora. Još jedna kompleksnost jer projekcijski moment, kad suicidalan brat u trenutku svog overdoza govori drugom "nemoj se ubit" slučaj projekcije svog pokušaja samoubojstva sad projicira na brata što otvara još jednu stavku u toj bezizlaznoj situaciji.


image host
VEČERNJI


Intimni prikaz upropaštenog i korumpiranog hrvatskog zdravstvenog sustava



"Debitantski film “Sigurno mjesto” redatelja, scenarista i glumca Jurja Lerotića prošloga je tjedna imao regionalnu premijeru na Sarajevo Film Festivalu, a kući se vratio sa Srcima Sarajeva za najbolji igrani film i najboljeg glumca, te strukovnim nagradama Cineuropa i CICAE. Veliki uspjeh filma u Sarajevu, nakon tri nagrade na Međunarodnom filmskom festivalu u Locarnu na kojem je imao svjetsku premijeru, potvrdio je njegovu važnost i relevantnost u regiji. “Sigurno mjesto” režijski je elegantan i dirljiv prikaz suočavanja sa samoubojstvom brata, odnosno sina. Teška za obrađivanje, često tabuizirana tema, na bolnoj je uvjerljivosti dobila i jer je temeljena na stvarnom iskustvu Jurja Lerotića koji u filmu igra samoga sebe, a priču temelji na samoubojstvu svojeg brata, talentiranog snimatelja Jakova Lerotića."


A da, to nije dio koji sam mislio izostavit-ima i toga između ostalog tema je i koruptivnost zdravstvenog sustava. Scene na psihijatriji su plastično dočarane da odgovrajau stvarnosti-pored svih navedenih problema koje dotični izravno ispoljava i na osnovu informacija koje su dobili od obitelji nisu u stanju (jer nemaju interesa) stvarno biti od psihološke pomoći. Standardno su napravili najjednostvaniju moguću stvar-kliknuli na recept za "terapiju" iako zapravo od toga dotični nema nikakve koristi štoviše-očito je do ibera stvari postaju sve gore. Nema nikakve konkretne terapije u kojoj se traži korijen problema i da ga se zasebno tretira nego se poduzimaju najjednostavnije za njih metode klikanje na recepte iako od toga nema nikakve koristi štoviše samo očite štete jer se ni ustanovilo nije što je korijen njegovih suicidalnih reakcija. "Čovjek se ne smije svesti na ono što mu se događa kontrola je u tvojoj reakciji na događaj" rekao bi možda profesor pedofil iz "nestajanja". A istu tu mantru je osim prema zlostavljanoj djeci koja su mu bila u kampu imao i prema svojoj kćeri.

image host
HNK ZAGREB

Jebiga, razradio sam dotičnu predstavu na svim felima na psihološkim reakcijama svih protagnista i antagonista (izravnih i onih antagonista svojih života) ali sad ovo nije još jedan esejistički traktat o samo predstavi samo jedna mala asocijacija usporedna sa "sigurnim mjestom" i "f 60.3" Marko koji je upao u verbalni obračun sa ženom nakon što je dijete ostavio u autu imao je suicidalne želje i misli što i praktično ispoljava kad uzima njen pištolj i stavlja si ga na glavu što zbog same situacije s djetetom što zbog svojih trauma iz prošlosti. Što je poznato četvrtom zidu ali ne i njegovoj ženi, to je u principu bio okidač turbulentnih reakcija.

Marko i Ana


"Marko-Ana...

Ana-A ako ti slučajno i dalje nije jasno pakiram se.

Marko-vidim

Ana-onda ipak i kužiš, pusti me!

Marko-daj stani na tren

Ana-kažem ti da me..

Marko-daj da, nisi mi dala nisi me...molim te možeš prestati?

Ana-ne mogu! (trenutak nastavlja s pakiranjem)

Ana-ne mogu, dobro? Krenula sam i sad ne mogu stati. Nešto u meni se upalilo i ovo nisu moje ruke, ove stvari hvata neka jebena mašina

Marko-Ana

Ana-Ja sam do danas zbilja mislila da će biti bolje. Stvarno sam se nadala Marko. Evo i u bolnici kad su nas napokon pustili do njega. Kad sam svatila da će biti dobro. Evo ja sam mislila da ćemo se svi vratiti doma da ću se ja smiriti doći k sebi i onda da ću smoći snage pitati te što je bilo-

Marko-Evo pitaj me

Ana-Ali sad zapravo želim pobjeći glavom bez obzira

Marko-Prvo me pitaj, zašto me ne pitaš što je?

Ana-odjebi od mene

Marko-Ana...

Ana-nije me briga"


image host
target=_blank>HNK ZAGREB

Iz priloženog se vidi da je dotični htio otkriti mračnu tajnu iz prošlosti samo se njoj živo jebalo za njegove probleme ipak je u pitanju ostvaljeno dijete u autu na suncu i u toj situaciji nakon što je skoro umrlo nju ne zanima više što je razlog njegove neodgovornosti. Ovo je oblik traume koji nema izravne veze s nekom od f dijagnoza gledajući usporedno sa slučajem iz "sigurnog mjesta" ovdje se sve u vezi s traumom iz djetinjstva zna (sve zna četvrti zid ne svi protagonisti) iako jednog od sporednih uloga ista trauma odvodi u suicid. Kod ovog iz filma je dvostruka kompleksnost niti sam ništa konkretno ne govori o problemima koje ima niti psihijatri koji sve više potpadaju pod ovaj truli sustav nisu korist a ni njegov brat ne uspije izvući konkretne odgovore kakve on probleme ima. Film završava dosta mistično sa raznim pretpostavkama što je bilo dalje a konkretna stvar je ni manje ni više nego projekcija u borbi sa sustavom u kojem je i zdravstveni brutalno nakaradan.








image host
HNK ZAGREB


Situacija dijametralno-suprotna ovoj u "sigurnom mjestu" je što je korijen njegovih trauma i suicidalnih želja i misli od početka kristaliziran, ne doduše kroz interakciju ali kroz sam sadržaj predstave dok kod ovog su stvari daleko kompleksnije a psihijatri u ovom sustavu kakav i je previše se niti ne krve da stvarno pomognu a sve se to projicira na borbe njegove obitelji sa tom situacijom kako će oni pomoći kad nisu u stanju (čitaj ne žele) oni koji su za to stručni? Ista stvar kod Marka u "nestajanju" u pitanju je reakcija na traumatičan događaj što nije ravno nekoj teškoj f dijagnozi jer ipak nije došlo do realizacije suicida s njegove strane. Suočio se s prošlošću suočavanjem sa profesorom na neki način je to i bila metoda olakšavanja od traume bezizlazna situacija iz koje je ipak pronađen neki izlaz neki oblik olakšanja bez da se realizira suicid koji je bio želja u trenutku slabosti kad se sve nakupilo. Kod brata glavnog protagonista filma korijen tog (realiziranog!) pokušaja suicida nije ustanovljen, na psihijatriji su postavljali obitelji sijaset rutinskih pitanja o njegovom žiotu je li ranije tendirao samoubojstvu ali nikad nije ustanovljeno što je bio okidač tih reakcija. Sve se ovdje svodi na začarani krug iz kojeg nema izlaza dok su svi u "nestajanju" iz tih situacija u neku ruku pronašli izlaz Marko koji je imao suicidalne misli u suočavanju s prošlošću Karlova žena u smrti i kćer u osveti prenamijene njegovog kampa. Ok one nisu bile suicidalne ali mogle su i biti sve je ovisilo o redateljevoj ideji karakterizacije uloga na koje će načine one izbaciti traumu internaliziranu u njima hoće li istu frustraciju izbaciti prema sebi ili na nekog drugog psihološka igra sa različitim reakcijama na traumu a kod ovog je trauma koja ga je dovela u stanje psihičke labilnosti i suicidalnost nerazriješena a zdravstveni sustav tu ništa konkretno niti ne poduzima sve se u principu lomi na njegovoj obitelji koja ne zna kako pomoći. Film je u principu adaptacija jedne u nizu bezizlaznih situacija životnih borbi sa sustavom kroz filtar psihijatrijskih dijagnoza. Konkretno ne o "zaštiti Damira od njega samog" nego o borbi da ga zaštite koja je konstantna.

Ali ima tu sad usporedno sa traumama protagonista i antagonista svojih života u "nestajanju" i jedna druga situacija-ovako promatrački zasebno scenu i film u prvom slučaju sve je produkt post traumatskog reakcija na događaj koja je jednu od sporednih uloga odvela u samoubojstvo. Kod protagonista "sigurnog mjesta" je za pretpostaviti da je u pitanju isto taj tip događaja (ne u smislu situacije nego samo princip općenito) koji je eksalirao u daleko kompleksniji psihološki problem koji je neriješiv jer oni koji su za to kvalificirani i stručni nemaju interesa za to samo standardno prepisuju terapiju od koje nema nikakve koristi i stvaraju privid da nešto rade. Što je dovelo do toga i koji je razlog njegove psihoze može se samo nagađati. Ima film jednu premisu (ili više njih u jednom)

Sigurno mjesto trebalo bi biti u obitelji-toga iako ima kao da nema, oni se krve da pomognu ali ne znaju način osim kod psihijatra što je i jedina metoda posebno nakon pokušaja samoubojstva

Psihijatrija-oni koji su kvalificirani i plaćeni da pomognu zapravo samo rade protokolne radnje ustanovljuju povijest anamnezu ispituju je li ranije pokušao što slično odgovor je negativan- nikad ranije u 2 puta koliko je tretman na psihijatriji prikazan u filmu u oba slučaja nisu ustanovili ništa konkretno vezanog uz dijagnozu i riješili korijen problema samo su standardno kliknuli na recept jer je to najjednostavnije. Borba za blisku osobu-ta premisa stoji ali na općem planu borba protiv sjebanog sustava. Stvarno ozbiljan i važan film.

Statistika

Zadnja 24h

6 kreiranih blogova

148 postova

383 komentara

170 logiranih korisnika

Trenutno

3 blogera piše komentar

15 blogera piše post

Blog.hr

Uvjeti korištenja

Pravila zaštite privatnosti

Politika o kolačićima

impressum