Danas imamo roditeljski sastanak.
Učenici neka pričekaju vani,
kad završimo možete ih odvesti doma.
Proći ćemo neka opća pravila,
uspjeh učenika,
bez navođenja imena učenika,
individualne informacije mogu se dogovoriti po potrebi.
Također,
čeka nas božićni sajam,
za koji će djeci biti potrebna vaša pomoć,
više zato da se družite,
nego što im zaista treba pomoć.
Htjela bih naglasiti u kojoj mjeri
djeca vape za vašom prisutnošću,
vašim vremenom,
osmjehom,
glupiranjem,
pogledom oči u oči.
Ako već i gledate u ekrane,
gledajte skupa isti ekran,
komentirajte,
smijte se,
analizirajte.
Djeca uče na primjeru,
možete govoriti što god želite,
oni će činiti kako vi činite.
Nadalje,
što se tiče dolaznosti,
moram istaknuti
neki učenici ne shvaćaju tu obvezu ozbiljno.
Ponašaju se nonšalantno,
čak i kad dođu,
nisu prisutni duhom na nastavi,
misli im lutaju,
ne drže se teme,
a ponekad i provociraju.
Kako sve polazi iz obitelji,
takav stav ukazuje da se vi doma s njima ne bavite.
Pravila pristojnog ponašanja kreću od kuće,
a na meni je da ih učim nastavne predmete.
Znam da naš ravnatelj
ponekad u javnom prostoru nastupa neozbiljno,
i da je slika naše škole blago naherena,
međutim, na svima nama je da ju izravnamo,
i podignemo ljestvicu.
Drugi problem koji se pojavio
je ne pisanje zadaće.
Još uvažavam djelomično napisanu,
ili ako se jednom zadatku posveti punom parom,
pa ne ostane za druge,
međutim, potpuno ignoriranje zadataka je neprihvatljivo.
Cilj domaće zadaće je
razviti istraživački duh,
analitično i kritično razmišljanje,
moralnost
i ljubav prema bližnjem,
koje ovom svijetu masovno nedostaje.
Nadam se da ćete shvatiti važnost ovog što govorim,
i svojim primjerom djecu potaknuti na rad,
za njihovo dobro,
jer meni od toga ne ide ništa,
osim osjećaja zadovoljstva
kad vidim kako neko dijete napreduje,
i ostvaruje svoje snove.
Ostaje nam još pitanje božićnog sajma.
Plan je ovakav,
podijelite se u skupine,
recimo po tri na svaku temu,
tako da jedna izrađuje ukrase za bor,
jedna mirisne svijeće,
jedna treba posijati pšenicu,
jedna neka se pobrine za lampice,
i naravno, bez kolača ništa,
tako da jedna skupina neka se primi keksića,
a može i kremastih kolača.
Svaki dan idući tjedan trebale bi biti
bar tri objave fotografija,
ako bude materijala
može i više,
a možemo to protegnuti i na tjedan iza.
Nećemo postaviti cijene,
imali smo prošle godine prigovor
jednog roditelja da nije dobio račun,
pa da bismo izbjegli takve neugodnosti,
daju se samo donacije u visini po želji.
Ovo je projekt
kojem se djeca jako vesele,
tu mogu biti kreativni,
a neće dobiti druge zadaće,
zato ih podržite
i sudjelujte.
Hvala na pozornosti.
Vrlo duhovito, ravnatelju.
Dragi učenici,
danas ćemo učiti o beljenju,
plaženju jezika,
jeziku.
Time ćemo pokriti
hrvatski jezik,
biologiju,
povijest
zemljopis,
i psihologiju.
Dakle:
Béljiti se nesvrš. (prez. beljjim se, pril. sad. -ljeći se, gl. im. -ljenje)
Praviti ružne grimase lica; kreveljiti se, usp. bečiti.
Na Tibetu je znak pozdrava,
kod Maora se koristi u tradicionalnom plesu haka,
u svrhu zaplašivanja.
Jezik puno govori o zdravlju osobe koja ga plazi.
Ako je jezik:
- gladak, blijed
ili
- ima bijelu naslagu,
ili
- bijele mrlje,
javite se liječniku.
Jezik možete čistiti grebalicom,
tom priliko se beljite sami sebi u ogledalu.
Jezik osim za miješanje hrane,
okusne pupoljke,
i govor,
ima i važnu funkciju kod ljubljenja.
Francuski poljubac uključuje jezik,
kao neizostavnu komponentu.
Ako nastavimo sa psihološkom analizom,
moj zaključak je:
Dragom ravnatelju nedostaje
toplina,
zagrljaj,
i strastveni poljubac
koji uključuje jezik.
Domaća zadaća:
- ako imate partnera/icu poljubite ga francuski
- ako nemate partnera/icu izbeljite se dragoj osobi i zapišite njezinu/njegovu reakciju
- koji su drugi tibetanski oblici pozdrava
Za početak ćemo upozoriti ravnatelja.
Beljenje je nepristojno.
(Opa, ravnatelj je izuzetno brzo reagirao,
štoviše čini se čita misli.)
Nadalje,
s obzirom je zadaća o Munkhtsetseg Jalkhaajav ostala nedorečena,
istaknut ću činjenice.
Mongolka,
rođena 1967.g.,
slikarica,
naslikala je sliku pauna,
točnije pauna i žene,
i mnoge druge,
ali nas zanimaju paunovi,
i kokoši,
kako se to Maturant Drevni izvolijeva izjašnjavati.
A sada ćemo proslijediti s redovnom nastavnom.
Danas ćemo učiti manje poznate riječi:
1. Tezaurus
2. Kolokacija
3. Primordijalnost,
kao i tko je Jean Baudrillard.
Jean je volio baroknu glazbu,
i pisao je isključivo na pisaćoj mašini,
smatrajući da tako ima fizičku povezanost sa pisanjem,
bavio se "smrću stvarnosti",
ali i kritizirao zapadne medije
koji nisu bili spremni okarakterizirati Srbe kao agresore
i počinitelje genocida u Bosni.
Moje iskustvo s novinarima
je narušeno,
u dva puta što su o meni nešto govorili,
oba puta su iznijeli netočne navode.
Reportaža o mojoj prvoj samostalnoj izložbi
rekla je da sam socijalni radnik,
a članak o mojoj drugoj izložbi
umjesto točnog naziva "Ukradeno vrijeme"
napisali su "Ukradeni akvareli",
zbog čega je nešto divno i obuhvatno,
sažetak jednog mojeg životnog razdoblja,
postalo apsurdno i bizarno.
Istraživačko novinarstvo ne postoji.
Iako obični,
prosječni čovjek,
laik,
može zagristi trulu jabuku,
i proširiti netočnosti društvenim medijima,
što ga isto ne opravdava,
ali je moguće razumijete,
kad to čine novinari,
onda je baba prošla s kolačima.
Vidjet ćemo kako će ispasti moj treći susret.
Domaća zadaća:
- napiši primjer za kolokaciju
- upali City radio sutra u 10h
- poslušaj skladbu Claudia Giovanni Antonio Monteverdi
Za početak moram
istaknuti i pohvaliti Maturanta f/2.8.
Neka vam svima bude uzor,
prepisujte zadaće od njega,
pitajte ga savjet,
potucite se međusobno da biste bili s njime u paru
kad zadam projekt za zadaću.
Danas ćemo učiti o Munkhtsetseg Jalkhaajav,
skandinavskom odgoju djece
i indijanskim lovnim običajima.
Skandinavci uče djecu
da nema lošeg vremena,
samo loše odjeće.
Uče ih da misle,
ne i što da misle,
uče ih važnosti boravka na zraku,
u blatu, u prirodi.
Ne hvale ih,
nego pažnju usmjeravanju na dijete kao osobu,
"kako si tu izveo?"
"koliko ti je dugo trebalo?"
"uložio si puno truda".
Puštaju djecu da budu djeca,
i da uče kroz igru.
Naša djeca sjede u učionicama,
statično,
u režimu industrijskog radnika,
još od Marije Terezije.
Uče ih da su nafta i ugljen loši izvori energije,
(još uvijek nezamjenjivi)
a vjetroturbine dobri,
(jedan od ne funkcionalnijih obnovljivih izvora)
da treba reciklirati plastiku
(besmisleno,
staklo, papir, aluminij, da,
ali plastika sori,
nije baš tako jednostavno),
i nitko ne želi priznati da je nuklearna energija
jedina čista,
isplativa,
ne uništava krajobraz kao hidroelektrane,
ili vjetroturbine.
(profesorica je isfrustrirana
jer joj dijete mora napraviti projekt,
bez da koristi mozak,
i još mi gasi svjetla po kući,
da bi štedjela energiju,
a imamo sve štedne žarulje...)
Povezanost s prirodom,
kao majkom koja nas daruje,
kao skandinavci,
znali su i Indijanci.
Indijanci su to živjeli,
taj duh zahvale na ulovljenoj životinji,
zahvale majci prirodi na darovima,
u ravnoteži.
Ali divlji istjeraše pitome.
Ako uzmemo previše,
opljačkamo ju ko pijani tinejđeri,
i ona će nama vratiti stostruko.
Zato treba biti divlji na van,
pitom iznutra.
I zaustaviti profesoricu kad počne lupetati.
Domaća zadaća:
- tko je Munkhtsetseg Jalkhaajav i kakve veze ima sa Brgljezom?
- objasniti povezanost skoka bizona i dolaska bijelih doseljenika
- izabrati izvor energije i obrazložiti izbor
Danas smo neplanirano naučili
da Blogy može staviti za Blog tjedna
i osobu koja u nedjelju nije ništa objavila.
I ne samo to,
nego da se Blogyi ponekad može i ne držati vlastitih običaja.
Što je već samo po sebi hvale vrijedno,
jer bolje da umre selo nego običaji,
ako se shvati doslovno,
jao nama,
ako ju pak shvatimo sarkastično,
ima smisla.
Nadalje,
naučit ćemo što znači riječ
- simulakrum.
Kao i nešto o ledenjaku Baltoro.
Pa krenimo.
Ledenjak Baltoro,
kostolomac,
ledena rijeka s mnogim pritokama,
negdje široka i 2 kilometra,
teče Karakorumom.
Vrijeme teče drugačije,
led teče drugačije,
vijekovi se čine treptajem oka,
a opet,
i mali ljudski život na njemu,
ured noći može završiti,
jer naoko statične stvari
razgibavaju kosti,
a komarcima na svojim leđima
se ne zamaraju.
Kaže stih
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
mogli bismo također reći
Čovječe pazi da ne ideš prenapuhan preko ledenjaka!
Živimo u svijetu u kojem
nestaju jasne granica između stvarnosti i njezinih kopija.
Svijet u kojem je doista moguće
da postoji kopija koja nema izvornik.
Komercijalizacija Božića
panoramski kotači,
koncerti,
lampice,
kuhano vino
i sva čudesa "kruha i igara"
kao simulakrum pravog Božića,
bez da uopće ima ikakve,
ma i pod razno,
veze s Božićem.
Zadaća:
- napiši stih gore ne spomenutog pjesnika koji govori o tebi
- pronađi druge primjere za simulakrum
- nazovi osobu kojoj je potrebno čuti tvoj glas
Jučer smo kao bonus naučili kako iznervirati matematičare.
To znanje koristite štedljivo i samo u krajnjoj nuždi.
Matematičari su trknuta vrsta
i zahtijevaju pažljivo ophođenje.
Ima još takvih vrsta,
npr. fizičari,
senior uniti developeri
i drugi.
Odrasla s njima,
živim s njima,
vjerujte mi na riječ.
Zato ćemo danas učiti o Adrianu Satja Kurdija.
On je trknut,
i profesorica 23 je trknuta,
i oni su vjerojatno u dosluhu,
možda imaju i tajni klub "0",
dijele školski pribor,
nastavni materijal,
šestare i kalkulatore,
a svakako i nerviranje.
On je doduše mlađi od nje,
1991. godište,
ali kažu da je mlađe slađe,
ne bih znala,
ne znači i da neću saznati,
budućnost nitko još nije iskusio,
samo se koprcamo u sadašnjosti.
Nadalje, danas ćemo obraditi i štetnost kombiniranja konzumiranja alkohola i zen-budizma.
Naime naš profesor tjelesnog odgoja,
koji ima naviku pojaviti se svake prijestupne godine,
očito ne smatrajuću nužnim redovitim vježbanje održavati formu,
ostavio je smjernice za učenike.
Prema jednoj od njih:
- 3. Bijeli Tigar reče: „Ja sam praznina.“
Zen Tigar ga pojede.
„Sada je praznina puna mene“, reče Zen Tigar.
Je li praznina još uvijek prazna?
Moje je skromno mišljenje da bi
kad bismo povezali profesoricu 23
i profesora Whisky,
došlo do poprilične količine nerviranja.
Prvenstveno od strane profesorice 23.
Pokušat ću obrazložiti.
Ako je Zen Tigar pojeo prazninu,
onda je Zen Tigar pun praznine,
a ne Praznina puna Zen Tigra.
Domaća zadaća:
- pročitati tekst "I nula je broj" na stranici Blogaritam
- napisati što je koan
- izbjegavati matematičare tri dana
Danas ćemo imati uvid u tipfelere.
I kako jedan tipfeler obogaćuje znanje učenika
kao i znanje profesora,
-ice u ovom slučaju,
jer ni profesori nisu sveznajući,
nisu bogovi,
i malo poniznosti,
svakom dobro dođe.
Također, pričat ćemo o maturantu Gerberu,
i zašto je počinio samoubojstvo,
slučajno ili nemjereno,
nesretan slučaj?
Krenimo.
Gdje je bio tipfeler?
Junka ili Junak ili Junko?
Sad više nije ni važno,
jer sada znamo o sva tri pojma ponešto!
Maturant f/2.8 upoznao nas je s pojmom Junka :
- ili Džunka je tradicionalni kineski ili istočnoazijski jedrenjak. Karakterizira ih istureni, široki pramac.
Maturant Vjetar upoznao nas je s Junko:
- Junko Tabei je bila prva žena na Everestu.
A to što sam htjela čuti što je Junak,
postaje bespredmetno,
odnosno reći ću Vam,
- brand poljskog motora kojeg je vozila Wanda,
ostala bez goriva
pa upoznala lika
koji ju je upoznao s alpinizmom.
Bit ću fer,
taj dio zadaće nikome se neće uzeti za zlo,
samo za dobro.
Idemo dalje.
Tko je bio maturant Gerber?
19 godina,
inteligentan,
buntovan,
i prerano sazrio momak.
Pomalo poput našeg Drevnog.
Početkom zadnje godine
ulazi u sukob sa profesorom nacrtne geometrije i matematike,
nadimka - Bog Kupfer,
i unatoč inteligenciji,
gubi bitku.
Drevni stoga ima sreće,
jer njegova profesorica nema kompleks boga,
pa će biti pošteđen tiranije,
direktne,
indirektne,
suptilne,
javne,
skrivene,
perfidne,
i svih ostali pojavnih oblika tiranije,
koju je prošao maturant Gerber.
Međutim,
vaga se preokrenula.
Tiraniju više ne vrše profesori,
sada ju vrše roditelji nad profesorima.
Povijest je jedan kontinuirani prikaz klatna,
koje se snagom zamaha čas nađe u jednom ekstremu,
da bi već u idućem bilo u drugom ekstremu,
i nitko od nas ne može se žaliti na činjenicu
da se snaga prvog zamaha još nije potrošila,
da su nam djeca rođena u trenutku klatnovog neumoljivog kretanja u drugi ekstrem,
kao što se ni maturant Gerber ne može žaliti što je rođen u prošlom ekstremu,
samo se par generacija može smješkati,
jer je uletjelo u onu divnu sredinu,
slučajno pogođene prave mjere.
Domaća zadaća:
- opišite učitelja/profesora kojeg pamtite i po čemu
- ako ste ikada razmišljali o samoubojstvu obratite se našoj pedagoškoj službi Duša koja luta
- predložite kako poboljšati školski sustav
Danas ćemo skočiti sami sebi u usta.
Ima ludih žena.
To je činjenica.
Bilo ih je i bit će ih.
Važno je znati ih prepoznati,
i onda im se maknuti s puta,
u protivnom možda završiš na K2.
Danas ćemo učiti o jednoj ludoj ženi.
Wanda Rutkiewicz
Tko je čuo za Wandu Rutkiewicz?
Rođena 1943.,
Poljakinja.
Udala se dva put,
i dvaput razvela,
nije imala djece.
Zašto iznosim informaciju o udaji i djeci?
Zato što se to očekuje,
zato što je to bitna informacija kad je žena u pitanju.
Slažete li se s time?
Naravno da ne.
Ali da bismo vidjeli koliko je nešto glupo,
treba to vidjeti crno na bijelo.
nažalost tako funkcionira ljudski mozak,
tu nema pomoći.
Nije bila luda zato što se na štakama popela do baznog kampa K2
(to vam je otprilike 10 dana 8 sat dnevno na 5000 m),
niti što je anemična mantala iznad 8000 metara nmv
(nosila je sa sobom injekcije željeza pa se pikala),
niti što je vozila Junak
(on je kriv što se počela baviti alpinizmom),
niti što se bojala otići sama u mračni podrum,
ili biti sama u velikom stanu
(pomrlo joj je toliko bliskih osoba
da blagi anksiozni poremećaj dođe ko flaster na prijelom noge).
Zašto onda kažem da je bila luda?
Zato što je ona klasični primjer čovjeka
koji od drugih očekuje isto što očekuje od samog sebe.
To je samo po sebi notorna ludost,
da ne kažemo glupost,
to joj je bila mana,
i zato nije mogla biti vođa,
niti diplomat,
jer vođe moraju biti diplomati,
i moraju znati što od koga mogu očekivati,
i onda tražiti samo ono što je u granicama nečijih sposobnosti,
i mrvu više
uvijek tražiš mrvu više,
ali ne previše,
to Wanda nije znala,
ona je samo znala biti jaka žena.
A Wanda Rutkiewicz je bila izuzetno jaka žena,
međutim, planine su isto ženskog roda,
a žene ne vole konkurenciju,
zato je Wanda sada mrtva žena.
Domaća zadaća:
- pronaći primjer jake žene u svojoj okolini i obrazložiti izbor
- objasniti što je Junka
- kako je umrla Wanda i zašto?
- preispitati vlastita očekivanja od drugih ljudi oko sebe
Kako bismo izbjegli komercijalizaciju,
pokušat ćemo učiti nešto novo,
svaki dan,
ili svaki drugi,
na kraju krajeva,
sada radim u školi,
i moja sveta dužnost je širiti znanje,
jer Znanje je moć!
Međutim, kako je ipak predbožićno vrijeme u pitanju,
moramo ga nekome posvetiti,
svima je jasno da to može biti samo i isključivo jedna osoba.
Brgljez.
Stoga ćemo i nastojati teme prilagoditi njegovim krilima.
Krenimo.
Danas ćemo naučiti tko je Vittorio Sella.
Zna li netko nešto o njemu?
Koliko ruku imamo u zraku?
Vittorio Sella bio je Talijan.
I bio je fotograf.
Rodio je se davne 1859.g.
Jednog dana odlučio je ići sa unukom
prvog talijanskog kralja vojvodom od Abruzza,
u brda,
točnije planine,
još točnije tam visoko na Karakorum.
Tko zna gdje je smješten Karakorum?
E pa blizu Brgljeza,
više manje,
u svakom slučaju bliže njemu nego nama.
I tako si je Sella zabrijao fotografirati planine.
Nešto ko naša V.,
al ona brije na hranu,
i ipak je razumnija,
ali to je ta muško ženska razlika,
i razlog zašto žene duže žive.
Mi ipak ne stavljamo glavu na panj zbog svake ludosti koja nam prođe kroz glavu.
Ali da se vratimo Vittoriu.
Da bi on to mogao,
fotografirati mislim,
s ondašnjom opremom,
to je ipak bio malo žešći pothvat,
to mu moramo priznati.
Oprema mu je težila kakvih 30 kilograma.
Onda nisu imali današnja lake materijale,
pa ti bicikl od karbonskih vlakana teži pol kile.
A ne ne, tada je sve bio stvarno,
a stvarnost je teška,
i što te ne ubije to te ojača,
i zato su tada ljudi bili jaki,
ili mrtvi.
A ne ko današnje pahulje od muškaraca i žena,
pa cmizdre po društvenim mrežama,
slabi i živi.
Najgora kombinacija.
Tada nije bilo ni društvenih mreža,
pa ako si i cmizdrio,
bar to nitko nije znao,
eventualno tvoja mama ili best frendić,
a i oni su to zaboravili pod teretom svojeg stvarnog teškog života,
zbog čega su morali ojačati ili umrijeti,
pa tako ništa nije ostalo ovjekovječeno internetskom vječnošću dostupnih informacija.
Al opet sam skrenula...
Vittrio Sella prvi je fotografirao K2,
i iako su mu mnogi negativi uništeni,
jer surovost planine ne pita,
ona je jedina i jaka i živa!,
njegov opus od kakvih 250 fotografija,
vrijedan je doprinos povijest ljudskog roda.
Za razliku od 250 selfija koje svaka šuša uplouda na net svaki dan.
Toliko za danas.
Zadatak za dz:
- pronaći informaciju da li je imao ženu i djecu
- izabrati njegovu naj fotografiju i obrazložiti izbor
- pronaći Karakorum na karti
- reći ne nepotrebnom zatrpavanju interneta
| < | prosinac, 2025 | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | ||||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Kockavica mala,
na vjetru zaplesala,
otrovna i lijepa,
glavicom mahala,
poljupcima šarala,
cin cin cin
don don don,
čujte njezin zvon.
:)
Imam drugi blog, tamo sam na rubu pameti (Dnevnik toka misli), ovdje sam skočila preko ruba i još uvijek padam.... :)))