Čudno se te stvari nekad poslože,
i ono što ti je danima izmicalo,
neshvatljivo,
nedokučivo,
izvan dosega,
odjednom sjeda na mjesto.
I čudiš se sam sebi,
jer bilo ti je pred nosom,
očigledno,
jasno ko dan!
Ponosno s vama mogu podijeliti
zadnje i najvažnije otkriće,
konačni rezultat napornog rada,
čekanja u zasjedi,
korištenja sivih stanica,
e da bi se došlo do odgovora na pitanje:
Zašto se Brgljez pojavljuje samo za Božić?
Slika govori tisuću riječi.

Nastavkom strpljivog promatranja
došli smo do novih saznanja.
Subjekt istraživanja
samozatajan i skroman,
kakav već je,
vrlo malo toga odaje o sebi.
Štoviše,
morali smo se uteći nezahvalnoj metodi
- provokacije.
Ali upornost se isplati.
Pa smo tako došli do
same srži subjekta,
njegovih strahova.
Strahovi su ono što ljudi skrivaju,
ali i ono što ih pokreće,
što suptilno,
nesvjesno,
usmjerava njihovo djelovanje.
Stoga je od izuzetne važnosti
njihovo poznavanje i razumijevanje.
Najveći strah jednog Brgljeza je
da će biti skuhan.
(vidjeti slikovni prikaz)
Nešto manji,
ali ništa manje važan,
je strah od zadržavanja
Pojam zadržavanja
shvaćen u najširem mogućem smislu:
prostorno,
vremenski,
emocionalno,
duhovno,
prehrambeno
...
Bojim se da ćemo
uskoro morati napustiti istraživanje,
jer počinje utjecati na istraživani subjekt,
a opće je poznata činjenica,
i znanstveni pristup,
da kad sletite na strani planet,
ne smijete kontaminirati okruženje,
i osobito ne smijete poremetiti
prostorno vremenski kontinuum.

Evo sad mi i prijete!
Procesuiranjem
ili procesiranjem,
možda i prošnjom! :o
A i promijenili su mi spol!!
Kao nitko neće znati,
a javno se piše! :/
I još tvrde da samo pucam naokolo
po nevinim žrtvama,
kao da u meni nema topline,
milosti,
dragosti,
i blagosti,
kao da nisam i ja
krvava pod kožom!
Sramota!
Čovjek,
pardon
žena
više ne može ni biti poštena
u ovakvom okruženju,
gdje se s njom igraju
ping ponga!
Buling!
Zato ćemo imati vježbu.
Napravite slikovni prikaz,
prošnje,
promjene spola,
i lovkinje.
Pomagalo u prilogu.

Lako je druge optuživati
za vlastite misaone procese.
Kao da svi mi ne nosimo gaće,
i ne rijetko skrivamo njihovu boju.
(vidjeti slikovni prikaz)
To se zove projekcija.
O tome će vas više informirati
stručna suradnica Annaboni.
Pojavile su se,
ne prvi put,
insinuacije o motivima
ovog znanstvenog istraživanja,
kao da čista,
nevina,
djetinja,
znanstvena znatiželja,
ne može biti dovoljna.
Pretpostavka je da takvi porivi
imaju korijen u ljubomori.
Svi bi htjeli biti predmet znanstvenog istraživanja.
Ima u tome mnogo benefita.
Utječe na jačanje ega,
liječi hendikepe,
ublažuje lakoću postojanja,
i omogućuje istraživanom subjektu širenje krila.
Stoga nas ljubomorni ispadi ne trebaju čuditi,
već ih istinski znanstvenik može shvatiti
jedino i isključivo kao laskanje
i pohvalu kvalitete rada.
Ističemo,
još jednom,
nema govora o kuhanju!
Ne raspolažemo nužnim kompetencijama,
te upućujemo sve zainteresirane
za kulinarska iskustva
na promjenu programa
Preporučujemo nositeljicu rozih gaća.

Mlijeko se pije s rukavicama,
rukavice spavaju u krevetu,
i strašno je ,
zbilja jako strašno,
kad palac neće ući di mu je mjesto,
a oblačiš rukavice deset puta dnevno.
Nastavimo...
Došli smo do novih saznanja.
Brgljez se rijetko pojavljuje
najčešće oko Božića,
(taj fenomen još ostaje nerazjašnjen)
ima specifičnu prehranu,
ne naročito bogatu,
štoviše pomalo bezličnu,
(vidjeti slikovni prikaz)
al pretpostavka je
da to ima veze sa obitavalištem
i zimskim periodom.
Moguće je da ljeti
dere još toplo meso
s kostiju nedužnih stvorenja,
i na taj način osigurava
dovoljno presudno važnih zaliha
za zimski period,
međutim,
dok ga ne ulovimo na djelu,
nećemo donositi sudove.
Kažu da 'tica nije poso,
pa neće uteć,
al sumnjamo u tu tvrdnju,
jer kod našeg subjekta,
upravo je bijeg,
bježanje,
lutanje,
izbjegavanje,
jedna od značajnijih karakteristika.
Stoga,
s mjerama opreza,
strpljivo i neprimjetno,
nastavljamo proučavanje.

Danas smo bile u šetnji.
Naučile smo da je mahovina zelena,
i da mahovina voli vodu.
Vidjele smo pašku patka
koji je vidio bolja vremena.
Načile smo što je kip,
i da se naš kip u parku zove Jadranko.
Preskočile smo veliku lokvu!
Mama je maramicama obrisala ljuljačku,
pa smo se ljuljale dok je kiša padala.
Hodale smo po viskom rubu boćališta,
skroz u krug.
Preskočile smo preko klupe,
šest puta.
Na povratku smo ostavljale blatne tragove,
i gackale kroz sve lokvice.
Mahale smo stričeku koji je vozio veliki kamion.
Ruke su bile mokre i blatne,
čizme su bile mokre i blatne,
čarape su bile mokre i blatne,
jakna je bila mokra i blatna,
rukavice su bile mokre i blatne...
Mama je rekla da se to zove skandinavska šetnja.
Doma smo popile mlijeko
i jele čvarke.

Nastavimo...
Nakon što je Brgljez svladao osnove,
i nakon što je detaljnim proučavanjem utvrđeno
da može izvesti špagu,
(pogledati slikovni prikaz u prilogu),
molimo da gledateljstvo utvrdi i sljedeće.
Brgljezi redovito mijenjaju gaće,
(iliti mudante,
kako bi nas razumjelo većinsko blogo stanovništvo)
što ukazuje na njegove vikinške korijene.
Međutim,
zbog plahosti,
teško je dobiti dubinski uvid,
svakako ćemo subjekt proučavati i dalje.

Kako naučiti Brgljeza plesanju?
Važne su jednostavne upute.
Također, slikovne upute.
I nemati velika očekivanja.
Krenimo.
Stav uspravan,
ruke opuštene,
bokove
(to je ono što muškarci nemaju
a vole kod žena)
pomakni u jednu stranu,
a onda u drugu.
Ponoviti par puta.
A onda pustiti neku glazbu,
s naglašenim ritmom.
Ovo je težak dio.
Pokušati u ritmu mrdati bokovima lijevo pa desno.
Slijedi slikovni prikaz.

A s obzirom se majcica V.
neš uzvrpoljila,
imam slikovni prikaz
i za nju.

Dolazim na posao lagana,
odlazim s posla lagana.
Još uvijek se čudim,
još uvijek čekam ratni poklič,
još ne vjerujem,
ovakva radna mjesta postoje,
di je kvaka?
Jahve je pastir moj:
ni u čem ja ne oskudijevam;
na poljanama zelenim
on mi daje odmora.
Na vrutke me tihane vodi
i krijepi dušu moju.
Odmaram,
psihički,
fizički,
moje tegobe,
uzorkovane perimenopauzom
(ne idem više doktorima,
žena sam,
samo sam zaboravila na to),
su se ublažile.
Moje srce ne preskakuje više,
i puno rjeđe bez razloga lupa.
Prošla sam hrpu doktora i pretraga,
da bi mi na kraju Instagram,
i žene koje su posvetile svoje profile perimenopauzi,
objasnile sve moje simptome.
Neracionalan pristup,
slažem se,
ali izgubili smo pleme,
više ne mogu pitati plemensku vračaru što mi je?
Moram pitati internetsku vračaru,
provjeriti s vlastitom intuicijom,
i onda razumu reći laku noć,
ovo nije tvoja bitka,
ovdje su neke druge sile u pitanju.
Prozori su oprani,
lampice postavljene,
bijelom kreda-pisaljkom
cure su nacrtale selo i grad,
jaslice i crkvu,
objesili smo vjenčiće
što sam ih prije par godina radila od brezinih grana,
adventski kalendari se uredno njupaju,
čokoladica po čokoladica.
A prije spavanja čitamo Snježnu sestru,
priču o Hedvigi i Kristianu,
o gubitku,
i tuzi koja može biti paralizirajuća,
i govorenju koje može biti oslobađajuće.
Čitamo ju samo u adventu
jer se radnja odvija pred Božić.
Divno je vidjeti Božić kroz oči mlađe,
koja ga s dvije godine sada prvu put svjesno doživljava.
Kad želiš nešto što si prošao,
ponovno doživjeti,
ponovno prvi put gledati neki film
koji već znaš napamet,
ili opet prvi put pročitati knjigu,
ili obići neko mjesto,
ili ponovno prvi put upoznati neku osobu,
samo moraš povesti sa sobom osobu kojoj je to zaista prvi put,
i onda kroz njene oči,
njeno biće,
njen duh,
doživljaj doživjeti
drugi put po prvi put.
Na putu do škole
prolazim kraj jednog dvorišta,
stražnji dio,
pokošena travica,
sve po špagici,
i jedno stablo,
a krug lišća ispod stabla
savršen.
To ne može biti prirodno,
lišće ne pada savršeno,
nošeno strujanjem zraka,
sva sila nepravilnih oblika
i zakona aerodinamike,
stvara kaos,
ljepotu nesavršenosti.
A ovdje niti jedan list po travnjaku,
samo u savršenom krugu ispod stabla.
Jutros obukla suknju,
i jedne druge čizme na petu.
Čim sam stupila na asfalt požalila sam.
Lupkaju.
Jbt, sad ću cijeli dan lupkati,
živcira me to,
ali nema natrag.
Prolazim kraj onog dvorišta,
još je uvijek noć,
nema rasvjete na tom dijelu,
magla gusto nagurana oko mene.
Vidim starački lik,
pogrbljen u zimskom kaputu,
kako nogom pomalo gura lišće u krug.
Pomislim,
"Znala sam da to nije prirodna pojava,
evo tko to radi."
Prođem kraj njega.
Kad čujem...
Zafićukao je za mnom!
Ko bauštelac!
"Za dobro jutro,
hvala Vam!"
Viknem ja iza sebe u maglu.
Nije on fućkao meni,
u tom mraku i magli
nije me mogao ni vidjeti,
on je fućkao lupkanju potpetica,
i svojoj slici u glavi koju je zvuk probudio.
A ta je slika zasigurno bila savršena,
poput kruga ispod stabla.

Draga djeco,
danas nećemo ništa učiti.
Ovaj tjedan ćemo biti kreativni,
rad rukama oslobađa,
meditativan je,
i zabavan.
Ali prije svega
pogledati ćemo crtić.
Danas imamo roditeljski sastanak.
Učenici neka pričekaju vani,
kad završimo možete ih odvesti doma.
Proći ćemo neka opća pravila,
uspjeh učenika,
bez navođenja imena učenika,
individualne informacije mogu se dogovoriti po potrebi.
Također,
čeka nas božićni sajam,
za koji će djeci biti potrebna vaša pomoć,
više zato da se družite,
nego što im zaista treba pomoć.
Htjela bih naglasiti u kojoj mjeri
djeca vape za vašom prisutnošću,
vašim vremenom,
osmjehom,
glupiranjem,
pogledom oči u oči.
Ako već i gledate u ekrane,
gledajte skupa isti ekran,
komentirajte,
smijte se,
analizirajte.
Djeca uče na primjeru,
možete govoriti što god želite,
oni će činiti kako vi činite.
Nadalje,
što se tiče dolaznosti,
moram istaknuti
neki učenici ne shvaćaju tu obvezu ozbiljno.
Ponašaju se nonšalantno,
čak i kad dođu,
nisu prisutni duhom na nastavi,
misli im lutaju,
ne drže se teme,
a ponekad i provociraju.
Kako sve polazi iz obitelji,
takav stav ukazuje da se vi doma s njima ne bavite.
Pravila pristojnog ponašanja kreću od kuće,
a na meni je da ih učim nastavne predmete.
Znam da naš ravnatelj
ponekad u javnom prostoru nastupa neozbiljno,
i da je slika naše škole blago naherena,
međutim, na svima nama je da ju izravnamo,
i podignemo ljestvicu.
Drugi problem koji se pojavio
je ne pisanje zadaće.
Još uvažavam djelomično napisanu,
ili ako se jednom zadatku posveti punom parom,
pa ne ostane za druge,
međutim, potpuno ignoriranje zadataka je neprihvatljivo.
Cilj domaće zadaće je
razviti istraživački duh,
analitično i kritično razmišljanje,
moralnost
i ljubav prema bližnjem,
koje ovom svijetu masovno nedostaje.
Nadam se da ćete shvatiti važnost ovog što govorim,
i svojim primjerom djecu potaknuti na rad,
za njihovo dobro,
jer meni od toga ne ide ništa,
osim osjećaja zadovoljstva
kad vidim kako neko dijete napreduje,
i ostvaruje svoje snove.
Ostaje nam još pitanje božićnog sajma.
Plan je ovakav,
podijelite se u skupine,
recimo po tri na svaku temu,
tako da jedna izrađuje ukrase za bor,
jedna mirisne svijeće,
jedna treba posijati pšenicu,
jedna neka se pobrine za lampice,
i naravno, bez kolača ništa,
tako da jedna skupina neka se primi keksića,
a može i kremastih kolača.
Svaki dan idući tjedan trebale bi biti
bar tri objave fotografija,
ako bude materijala
može i više,
a možemo to protegnuti i na tjedan iza.
Nećemo postaviti cijene,
imali smo prošle godine prigovor
jednog roditelja da nije dobio račun,
pa da bismo izbjegli takve neugodnosti,
daju se samo donacije u visini po želji.
Ovo je projekt
kojem se djeca jako vesele,
tu mogu biti kreativni,
a neće dobiti druge zadaće,
zato ih podržite
i sudjelujte.
Hvala na pozornosti.
Vrlo duhovito, ravnatelju.
Dragi učenici,
danas ćemo učiti o beljenju,
plaženju jezika,
jeziku.
Time ćemo pokriti
hrvatski jezik,
biologiju,
povijest
zemljopis,
i psihologiju.
Dakle:
Béljiti se nesvrš. (prez. beljjim se, pril. sad. -ljeći se, gl. im. -ljenje)
Praviti ružne grimase lica; kreveljiti se, usp. bečiti.
Na Tibetu je znak pozdrava,
kod Maora se koristi u tradicionalnom plesu haka,
u svrhu zaplašivanja.
Jezik puno govori o zdravlju osobe koja ga plazi.
Ako je jezik:
- gladak, blijed
ili
- ima bijelu naslagu,
ili
- bijele mrlje,
javite se liječniku.
Jezik možete čistiti grebalicom,
tom priliko se beljite sami sebi u ogledalu.
Jezik osim za miješanje hrane,
okusne pupoljke,
i govor,
ima i važnu funkciju kod ljubljenja.
Francuski poljubac uključuje jezik,
kao neizostavnu komponentu.
Ako nastavimo sa psihološkom analizom,
moj zaključak je:
Dragom ravnatelju nedostaje
toplina,
zagrljaj,
i strastveni poljubac
koji uključuje jezik.
Domaća zadaća:
- ako imate partnera/icu poljubite ga francuski
- ako nemate partnera/icu izbeljite se dragoj osobi i zapišite njezinu/njegovu reakciju
- koji su drugi tibetanski oblici pozdrava
Za početak ćemo upozoriti ravnatelja.
Beljenje je nepristojno.
(Opa, ravnatelj je izuzetno brzo reagirao,
štoviše čini se čita misli.)
Nadalje,
s obzirom je zadaća o Munkhtsetseg Jalkhaajav ostala nedorečena,
istaknut ću činjenice.
Mongolka,
rođena 1967.g.,
slikarica,
naslikala je sliku pauna,
točnije pauna i žene,
i mnoge druge,
ali nas zanimaju paunovi,
i kokoši,
kako se to Maturant Drevni izvolijeva izjašnjavati.
A sada ćemo proslijediti s redovnom nastavnom.
Danas ćemo učiti manje poznate riječi:
1. Tezaurus
2. Kolokacija
3. Primordijalnost,
kao i tko je Jean Baudrillard.
Jean je volio baroknu glazbu,
i pisao je isključivo na pisaćoj mašini,
smatrajući da tako ima fizičku povezanost sa pisanjem,
bavio se "smrću stvarnosti",
ali i kritizirao zapadne medije
koji nisu bili spremni okarakterizirati Srbe kao agresore
i počinitelje genocida u Bosni.
Moje iskustvo s novinarima
je narušeno,
u dva puta što su o meni nešto govorili,
oba puta su iznijeli netočne navode.
Reportaža o mojoj prvoj samostalnoj izložbi
rekla je da sam socijalni radnik,
a članak o mojoj drugoj izložbi
umjesto točnog naziva "Ukradeno vrijeme"
napisali su "Ukradeni akvareli",
zbog čega je nešto divno i obuhvatno,
sažetak jednog mojeg životnog razdoblja,
postalo apsurdno i bizarno.
Istraživačko novinarstvo ne postoji.
Iako obični,
prosječni čovjek,
laik,
može zagristi trulu jabuku,
i proširiti netočnosti društvenim medijima,
što ga isto ne opravdava,
ali je moguće razumijete,
kad to čine novinari,
onda je baba prošla s kolačima.
Vidjet ćemo kako će ispasti moj treći susret.
Domaća zadaća:
- napiši primjer za kolokaciju
- upali City radio sutra u 10h
- poslušaj skladbu Claudia Giovanni Antonio Monteverdi
Za početak moram
istaknuti i pohvaliti Maturanta f/2.8.
Neka vam svima bude uzor,
prepisujte zadaće od njega,
pitajte ga savjet,
potucite se međusobno da biste bili s njime u paru
kad zadam projekt za zadaću.
Danas ćemo učiti o Munkhtsetseg Jalkhaajav,
skandinavskom odgoju djece
i indijanskim lovnim običajima.
Skandinavci uče djecu
da nema lošeg vremena,
samo loše odjeće.
Uče ih da misle,
ne i što da misle,
uče ih važnosti boravka na zraku,
u blatu, u prirodi.
Ne hvale ih,
nego pažnju usmjeravanju na dijete kao osobu,
"kako si tu izveo?"
"koliko ti je dugo trebalo?"
"uložio si puno truda".
Puštaju djecu da budu djeca,
i da uče kroz igru.
Naša djeca sjede u učionicama,
statično,
u režimu industrijskog radnika,
još od Marije Terezije.
Uče ih da su nafta i ugljen loši izvori energije,
(još uvijek nezamjenjivi)
a vjetroturbine dobri,
(jedan od ne funkcionalnijih obnovljivih izvora)
da treba reciklirati plastiku
(besmisleno,
staklo, papir, aluminij, da,
ali plastika sori,
nije baš tako jednostavno),
i nitko ne želi priznati da je nuklearna energija
jedina čista,
isplativa,
ne uništava krajobraz kao hidroelektrane,
ili vjetroturbine.
(profesorica je isfrustrirana
jer joj dijete mora napraviti projekt,
bez da koristi mozak,
i još mi gasi svjetla po kući,
da bi štedjela energiju,
a imamo sve štedne žarulje...)
Povezanost s prirodom,
kao majkom koja nas daruje,
kao skandinavci,
znali su i Indijanci.
Indijanci su to živjeli,
taj duh zahvale na ulovljenoj životinji,
zahvale majci prirodi na darovima,
u ravnoteži.
Ali divlji istjeraše pitome.
Ako uzmemo previše,
opljačkamo ju ko pijani tinejđeri,
i ona će nama vratiti stostruko.
Zato treba biti divlji na van,
pitom iznutra.
I zaustaviti profesoricu kad počne lupetati.
Domaća zadaća:
- tko je Munkhtsetseg Jalkhaajav i kakve veze ima sa Brgljezom?
- objasniti povezanost skoka bizona i dolaska bijelih doseljenika
- izabrati izvor energije i obrazložiti izbor
Danas smo neplanirano naučili
da Blogy može staviti za Blog tjedna
i osobu koja u nedjelju nije ništa objavila.
I ne samo to,
nego da se Blogyi ponekad može i ne držati vlastitih običaja.
Što je već samo po sebi hvale vrijedno,
jer bolje da umre selo nego običaji,
ako se shvati doslovno,
jao nama,
ako ju pak shvatimo sarkastično,
ima smisla.
Nadalje,
naučit ćemo što znači riječ
- simulakrum.
Kao i nešto o ledenjaku Baltoro.
Pa krenimo.
Ledenjak Baltoro,
kostolomac,
ledena rijeka s mnogim pritokama,
negdje široka i 2 kilometra,
teče Karakorumom.
Vrijeme teče drugačije,
led teče drugačije,
vijekovi se čine treptajem oka,
a opet,
i mali ljudski život na njemu,
ured noći može završiti,
jer naoko statične stvari
razgibavaju kosti,
a komarcima na svojim leđima
se ne zamaraju.
Kaže stih
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
mogli bismo također reći
Čovječe pazi da ne ideš prenapuhan preko ledenjaka!
Živimo u svijetu u kojem
nestaju jasne granica između stvarnosti i njezinih kopija.
Svijet u kojem je doista moguće
da postoji kopija koja nema izvornik.
Komercijalizacija Božića
panoramski kotači,
koncerti,
lampice,
kuhano vino
i sva čudesa "kruha i igara"
kao simulakrum pravog Božića,
bez da uopće ima ikakve,
ma i pod razno,
veze s Božićem.
Zadaća:
- napiši stih gore ne spomenutog pjesnika koji govori o tebi
- pronađi druge primjere za simulakrum
- nazovi osobu kojoj je potrebno čuti tvoj glas
| < | prosinac, 2025 | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | ||||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Kockavica mala,
na vjetru zaplesala,
otrovna i lijepa,
glavicom mahala,
poljupcima šarala,
cin cin cin
don don don,
čujte njezin zvon.
:)
Imam drugi blog, tamo sam na rubu pameti (Dnevnik toka misli), ovdje sam skočila preko ruba i još uvijek padam.... :)))