Praf domači lekovi

23 veljača 2019

Pita me doktorica koje tablete uzimam protiv bolova. Velim - Bayer. Da kak Bayer, da je to firma, rekoh ne znam, do sad su svi razmeli da su to one tablete kaj uvozimo i kaj kod nas koštaju 30 kn, a u Turskoj, koja ih isto uvozi iz Njemačke, koštaju 1 €.

S drugim doktorom je bilo riječi o kljukici mog djeteta pa je preporučio spraj (izraz jedne povratnice iz Amerika) naziva Aqua Maris. Rekoh, aha, Marisol iz onovremenske španjolske serije. Na kraju sam u totalnoj besparici i neimaštini pribjegla praktičnosti: Skuhala sam morsku sol u malo vode i nakapala detetu nos. Ne znam je l' prodisal zahvaljujući toj čarobnoj smjesi ili od straha da ne dobi slanu dozu latinskog jezičnog podrijetla opet u kljukicu. Pa viš kak znanje jezika dobro dođe, a kaj je aqua maris ili marisol nego - morska sol. Da je tuzlanska bila bi aqua tuzlis. Jer tuz na turskom znači sol. Eto.

Kad deca nisu mogla kakati onda nije bilo čepića i sto drugih čuda. Deci se u guzu ugural komad sapuna i čekaš istovar. Kad je dete zadnji put dobilo sapun u guzu i plakalo, odustala sam od toga. Doduše i dete je redovito praznilo creva.

Mlađi je znal zakuriti 39,2 i dobit čepić (molim lepo ne za sranje niti čep za flašu!!!! nego protiv temperature i ujutro merim temperaturu, dete zdravo i otpeljam ga u vrtić. Nikad mi to nebu jasno, al tak je bilo. Starije ne znam je li modernije ili staromodnije liječeno, uglavnom tabane sam namazala nekom rakijom, i leđica (da joj ne vudri u glavu) i odeee temperatura. Jer nije bilo ni apoteke, a kad je je bilo, bila je zaprta, pa prije toga doktoru, idi bre srči pesak, dete bi do tad zgasnulo, ni to bilo u Zagrebu. Molim potencijalne čitače da mi ne savjetuju hlađenje deteta u vodi i pijenje čaja, sve sam probala prije neg sam pribjegla domaćem tretmanu.

Posle mi je jedan stariji gospon pričal da je njih bilo 12 komada dece i da su bili gladni i da su im za večeru davali rakiju, ne na leđa nego da piju, veli svi smo pozaspali samo tak.

.....Znamo da alkohol škodi,
No rakije, rakije, rakije amo,
Jer utjehe nema u vodi. ...

Oznake: domaći lijekovi

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.