Toalet

07 travanj 2017

Moja draga FB prijateljica Zdenka Jakaša iz Splita ima originalne ideje svakodnevne i srdi se na iste stvari ko i ja samo ona na dalmatinskemu a ja zagrebačkomu.

Njen unuk nije znal kaj je štikadenta pa sam joj rekla nek mu veli da je to canšteher i da bu morti razmel.

Počelo je tak da je neki gost moral piškiti i pital ju jel imaju zahod. Ne, veli, pišamo u lavandin. E onda lavandin je talijanština mislim ja, lavabo je nekak francuski, vaserlajtung je njemaština ili tak nekei, ak veliš sudoper, nije to u kupaoni. Mada sam ja svojedobno živila tak da sam prala suđe u kadi, bože sačuvaj kak se onda ta kada zove pitanje je sad? No dobro, uglavnom onda se neko setil da je u kupaoni umivaonik. Ako je, jer: U "novom" dijelu Zagreba tu di ja živim, tu niko normalan u kupijoni više nema umivaonik jer je kupaončica tak mala da smo to izbacili pa nam je ostala sjedeća kada i malo prostora gdi je mesto lavandina kutija za zmazani veš.

Dobro, al kod mene ak neko pita za WC ipak ne pita imate li zahod (ne nemamo kaj će nam a zakaj ti ustvari pitaš???). Ovak: tu se pita - smijem li na WC. Ja velim slušaj, samo i isključivo ak ti je generalna frka, eno električar postavil novi kotlić za vodu a neki kuhar bu valjda dotjeral to kaj curi voda od nekud, dakle da nastavim:

Kod mene je momentlano stanje u WC-u ovakvo: WC mali, (nezamislivo mali, onaj ko je konstruiral zgradu očito se nije popišal u tu školjku. Možda bi bilo slikovitije reći da se bi trebal vani svleči i obaviti potrebno čim uđeš u WC jer da bi ušel i zaprl vrata moraš zajahati školjku prethodno si naravno dignul dasku - dvije. Onda moram reći i da krpe okolo nisu popišane nego curi voda (momentalno nemam za vodoinstalatera a ono kak ja popravim to je nula (novije sam potrgana i hodam sa štakom, al nisam se potrgala u zahodu neg na cesti). Uglavnom bih rekla - gle vani parkaaaaa, e, odi obavi nuždu al ne pod mojim prozorom!!!! Tak sve u svemu mogu reći - kod mene su momentalno veća sranja, figurativno dakako. Kad se već radi o nuždi.

Kaj se tiče neimanja WC-a, na početku famoznog dijela Zagreba, tzv. Pantovčaka, za neupućene doš na Britanac (da, onaj Britanac kaj novije ima neku fontanicu ili kaj već) i skreneš levo, su ne tak davno bile male obiteljske kuće bez kupaonice a zahod (nije WC nego poljski) je bil u sredini ajmo reći dvorišta, onak drveni, valjda sa srčekom na vratima. Možda su do sad kaj popravili, znaš da Bandić barata vodom, možda je nakokil kakvu žaru ili benzinsku buru (tak je rekla moja baba Mađarica) ober pa kad povučeš špagu žara ili benzinska bura izlije kišnicu na tebe pa se usput i stuširaš. Samo ne znam kak je onom ko dolazi posle tebe, po svoj prilici mokro. Ko kod mene u WC-u samo bez krpih. Susedi preko (koji inače sve znaju o meni, i ono kaj ja ne znam!) se čude otkud tolko veša novije perem, misle mora da se tam - ne znam kaj misle. To su uglavnom dijelovi stare posteljine, poneki izvecani ručnik a sve to mijenjamo dnevno i sušimo dnevno. Nisam ni znala kolko posteljine je za baciti, tj. za zahodske potrebe. Onda se toga nabere i opet pere u vešmašini. Obožavam sunčane dane. Dok se ja ne oporavim i/ili dobim plaću i nazovem nekoga da mi popravi to vodoproliće.

Usput nikad mi nije bilo jasno zakaj je na tim poljskim zahodima izrezano srčeko, nekak mi ni jako logično. Kakve veze ima "olakšavanje" ili "ići na stranu" sa srčekom?

Samo se nadam da više nema onih ručno izrađenih vrećica kaj visiju na dva čavla (još s nekim seljoberskim natpisom tipa OVO JE SRETAN DOM ili U OVOJ KUĆI SE SVI RADA IMAMO) u kojima su komadi dnevne štampe mesto toaletpapira, a kak se nekad šparalo na drekpapiru. Sastrane je bila je kutijica sa listićima za brisati zna se već kaj, to za goste, a domaći i bliska rodbina su se brisali s novinskim papirom. Još ko dete sam si misla jel onda naslovi ostanu na riti, a vezano za ovo: Kad smo se na dvorištu međusobno vređali rekli bi ovak: Reci rampa. Ovaj idiot s tobom veli, naravno: Rampa. A ti veliš tata (ili mama) ti po riti štampa. To je to, to su zapravo bili novinski naslovi. Na riti ti piše, posle brisanja guze ovo: Otvorena nova tvornica tu i tu.

Oću reći tak je bilo za vreme Juge, malo se negdi šparalo na papiru ali su se otvarale nove tvornice. Uskoro bumo sretni ak bu bilo i tog papira.

Pojam Tvornica možete naći na guglu.

Oznake: higijena

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.