AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

petak, 27.01.2023.

GOOGLE JE OBVEZAN POTROŠAČIMA DATI JASNIJE I TOČNIJE INFORMACIJE







GOOGLE MORA BITI U SKLADU S PRAVILIMA EU !


Jeste li se ikada mučili da shvatite kupujete li izravno od Googlea ili od druge marke ili ste imali poteškoća s pronalaženjem informacija o konačnim troškovima?
Tako počinje priopćenje Europske komisije iz Bruxellesa od 26. siječnja u kome se o tražilici GOOGLE dalje kaže „ Kako bi dodatno uskladio svoju praksu sa zakonima EU - uglavnom u pogledu nedostatka transparentnosti i jasnih informacija za potrošače - Google se obvezao uvesti promjene u nekoliko svojih proizvoda i usluga. Nakon dijaloga započetog 2021. s Mrežom za suradnju u zaštiti potrošača (CPC), The Consumer Protection Cooperation Network (CPC) kojom koordinira Europska komisija, a koju vode nizozemska uprava za potrošače i tržišta i belgijska Glavna uprava za gospodarsku inspekciju, Google je pristao riješiti pitanja koja su postavili nadležnim tijelima i za uvođenje promjena u Google Store, Google Play Store, Google Hotels i Google Flights kako bi se osigurala usklađenost s potrošačkim pravilima EU-a.

Povjerenik EK za pravosuđe Didier Reynders je izjavio: „Čak i danas, gotovo tri godine nakon početka pandemije COVID-19 i kasnijih izolacija, vidimo da se sve veći broj potrošača okreće internetu kako bi rezervirali svoje ljetovanje, obavili kupnju ili pogledali recenziju. Potrošači u EU imaju pravo na jasne, potpune informacije kako bi mogli donositi informirane odluke. Obveze koje je preuzeo Google korak su naprijed u tom smjeru. Pozivamo Google da se u potpunosti pridržava Uredbe o geografskom blokiranju, osiguravajući da potrošači mogu uživati ista prava i pristup istom sadržaju, gdje god se nalazili u EU-u.”

OBVEZE GOOGLA
Nakon dijaloga, Google se obvezao ograničiti svoju sposobnost jednostranih promjena povezanih s narudžbama kada su u pitanju cijene ili otkazivanja, te izraditi adresu e-pošte čija je upotreba rezervirana za tijela za zaštitu potrošača, kako bi ona mogla prijaviti i zatražiti brzo uklanjanje nezakonitog sadržaja.
Štoviše, Google je pristao uvesti niz promjena u svoju praksu, kao što su:
Google letovi i Google hoteli:
- Pojasnite potrošačima sklapaju li ugovor izravno s Googleom ili on jednostavno djeluje kao posrednik;
- Pojasniti cijenu koja se koristi kao referenca kada se popusti oglašavaju na platformi, kao i činjenicu da recenzije nisu provjerene na Google Hotels;
- Prihvatite iste obveze transparentnosti kao i druge velike smještajne platforme u pogledu načina na koji potrošačima prezentira informacije, na primjer, o cijenama ili dostupnosti.
Google Play Store i Google Store:
- Navedite jasne predugovorne informacije o troškovima isporuke, pravu na povlačenje i dostupnosti opcija popravka ili zamjene. Nadalje, Google će omogućiti i informacije o tvrtki (npr. službeni naziv i adresa) i izravne i učinkovite kontaktne točke (npr. telefonski agent uživo);
- Pojasnite kako pregledavati verzije Google Play trgovine za različite zemlje i informirajte programere o njihovim obvezama prema Uredbi o geografskom blokiranju kako bi njihove aplikacije bile dostupne diljem EU-a, kao i omogućili potrošačima da koriste sredstva plaćanja iz bilo koje zemlje EU-a.

SLJEDEĆI KORACI
Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) aktivno će pratiti provedbu ovih obveza, a nacionalna će tijela nadzirati i provoditi usklađenost tamo gdje i dalje postoji zabrinutost. Konkretno, budući da postoji jedna Google praksa koja još uvijek nije u potpunosti u skladu s Uredbom o geoblokiranju, budući da tvrtka primjenjuje tehnička ograničenja za upotrebu aplikacija koje bi inače bile dostupne u zemlji u kojoj se korisnik privremeno nalazi. Google je opravdao da korisnici mogu promijeniti svoju državu prebivališta jednom godišnje kako bi imali pristup lokalnim aplikacijama i igrama druge države članice. Međutim, ta promjena može uzrokovati gubitak stečenog sadržaja i nepodmirenog kredita, što se smatra kršenjem Uredbe o geografskom blokiranju.





POZADINA
Consumer Protection Cooperation (CPC) Suradnja za zaštitu potrošača (CPC) mreža je tijela odgovornih za provedbu zakona EU-a o zaštiti potrošača. Kako bi se uhvatili u koštac s prekograničnim problemima, njihove akcije koordiniraju se na razini EU-a.
Nacionalna tijela odgovorna su za provedbu zakona EU-a o zaštiti potrošača. Zahvaljujući ažuriranoj Uredbi o suradnji u zaštiti potrošača, sada imaju jače ovlasti za otkrivanje nepravilnosti i poduzimanje brzih mjera protiv lažnih trgovaca.
Štoviše, nova Direktiva o boljoj provedbi i modernizaciji pravila Unije o zaštiti potrošača izmijenila je postojeće instrumente prava potrošača EU-a dodatno povećavajući transparentnost za potrošače kada kupuju na internetskim tržištima.
Suradnja se odnosi na potrošačka pravila koja pokrivaju različita područja kao što su nepoštena trgovačka praksa, e-trgovina, geoblokiranje, paket aranžmani, online prodaja i prava putnika.

27.01.2023. u 07:57 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2023 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Studeni 2024 (36)
Listopad 2024 (38)
Rujan 2024 (30)
Kolovoz 2024 (34)
Srpanj 2024 (19)
Lipanj 2024 (38)
Svibanj 2024 (37)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter