GOOGLE JE OBVEZAN POTROŠAČIMA DATI JASNIJE I TOČNIJE INFORMACIJE
GOOGLE MORA BITI U SKLADU S PRAVILIMA EU !
Jeste li se ikada mučili da shvatite kupujete li izravno od Googlea ili od druge marke ili ste imali poteškoća s pronalaženjem informacija o konačnim troškovima?
Tako počinje priopćenje Europske komisije iz Bruxellesa od 26. siječnja u kome se o tražilici GOOGLE dalje kaže „ Kako bi dodatno uskladio svoju praksu sa zakonima EU - uglavnom u pogledu nedostatka transparentnosti i jasnih informacija za potrošače - Google se obvezao uvesti promjene u nekoliko svojih proizvoda i usluga. Nakon dijaloga započetog 2021. s Mrežom za suradnju u zaštiti potrošača (CPC), The Consumer Protection Cooperation Network (CPC) kojom koordinira Europska komisija, a koju vode nizozemska uprava za potrošače i tržišta i belgijska Glavna uprava za gospodarsku inspekciju, Google je pristao riješiti pitanja koja su postavili nadležnim tijelima i za uvođenje promjena u Google Store, Google Play Store, Google Hotels i Google Flights kako bi se osigurala usklađenost s potrošačkim pravilima EU-a.
Povjerenik EK za pravosuđe Didier Reynders je izjavio: „Čak i danas, gotovo tri godine nakon početka pandemije COVID-19 i kasnijih izolacija, vidimo da se sve veći broj potrošača okreće internetu kako bi rezervirali svoje ljetovanje, obavili kupnju ili pogledali recenziju. Potrošači u EU imaju pravo na jasne, potpune informacije kako bi mogli donositi informirane odluke. Obveze koje je preuzeo Google korak su naprijed u tom smjeru. Pozivamo Google da se u potpunosti pridržava Uredbe o geografskom blokiranju, osiguravajući da potrošači mogu uživati ista prava i pristup istom sadržaju, gdje god se nalazili u EU-u.”
OBVEZE GOOGLA
Nakon dijaloga, Google se obvezao ograničiti svoju sposobnost jednostranih promjena povezanih s narudžbama kada su u pitanju cijene ili otkazivanja, te izraditi adresu e-pošte čija je upotreba rezervirana za tijela za zaštitu potrošača, kako bi ona mogla prijaviti i zatražiti brzo uklanjanje nezakonitog sadržaja.
Štoviše, Google je pristao uvesti niz promjena u svoju praksu, kao što su:
Google letovi i Google hoteli:
- Pojasnite potrošačima sklapaju li ugovor izravno s Googleom ili on jednostavno djeluje kao posrednik;
- Pojasniti cijenu koja se koristi kao referenca kada se popusti oglašavaju na platformi, kao i činjenicu da recenzije nisu provjerene na Google Hotels;
- Prihvatite iste obveze transparentnosti kao i druge velike smještajne platforme u pogledu načina na koji potrošačima prezentira informacije, na primjer, o cijenama ili dostupnosti.
Google Play Store i Google Store:
- Navedite jasne predugovorne informacije o troškovima isporuke, pravu na povlačenje i dostupnosti opcija popravka ili zamjene. Nadalje, Google će omogućiti i informacije o tvrtki (npr. službeni naziv i adresa) i izravne i učinkovite kontaktne točke (npr. telefonski agent uživo);
- Pojasnite kako pregledavati verzije Google Play trgovine za različite zemlje i informirajte programere o njihovim obvezama prema Uredbi o geografskom blokiranju kako bi njihove aplikacije bile dostupne diljem EU-a, kao i omogućili potrošačima da koriste sredstva plaćanja iz bilo koje zemlje EU-a.
SLJEDEĆI KORACI
Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) aktivno će pratiti provedbu ovih obveza, a nacionalna će tijela nadzirati i provoditi usklađenost tamo gdje i dalje postoji zabrinutost. Konkretno, budući da postoji jedna Google praksa koja još uvijek nije u potpunosti u skladu s Uredbom o geoblokiranju, budući da tvrtka primjenjuje tehnička ograničenja za upotrebu aplikacija koje bi inače bile dostupne u zemlji u kojoj se korisnik privremeno nalazi. Google je opravdao da korisnici mogu promijeniti svoju državu prebivališta jednom godišnje kako bi imali pristup lokalnim aplikacijama i igrama druge države članice. Međutim, ta promjena može uzrokovati gubitak stečenog sadržaja i nepodmirenog kredita, što se smatra kršenjem Uredbe o geografskom blokiranju.
POZADINA
Consumer Protection Cooperation (CPC) Suradnja za zaštitu potrošača (CPC) mreža je tijela odgovornih za provedbu zakona EU-a o zaštiti potrošača. Kako bi se uhvatili u koštac s prekograničnim problemima, njihove akcije koordiniraju se na razini EU-a.
Nacionalna tijela odgovorna su za provedbu zakona EU-a o zaštiti potrošača. Zahvaljujući ažuriranoj Uredbi o suradnji u zaštiti potrošača, sada imaju jače ovlasti za otkrivanje nepravilnosti i poduzimanje brzih mjera protiv lažnih trgovaca.
Štoviše, nova Direktiva o boljoj provedbi i modernizaciji pravila Unije o zaštiti potrošača izmijenila je postojeće instrumente prava potrošača EU-a dodatno povećavajući transparentnost za potrošače kada kupuju na internetskim tržištima.
Suradnja se odnosi na potrošačka pravila koja pokrivaju različita područja kao što su nepoštena trgovačka praksa, e-trgovina, geoblokiranje, paket aranžmani, online prodaja i prava putnika.