HRVATSKI PROIZVODI S OZNAKOM
“Sa Doručkom s hrvatskih farmi započinjemo intenzivnu kampanju predstvljanja domaće, kvalitetne i zdravstveno ispravne hrane. Potrošaći imaju pravo znati kakvu hranu jedu ,odakle ta hrana dolazi, i na koji način je pripremljena.” Tim je riječima svoje izlaganje počeo doc. dr. Zdravko Barač v.d. ravnatelj Hrvatske poljoprivredne agencije (HPA) koja je do sada od 2009. osmislila oznake koje garaniraju kvalitetu i zdrastvenu ispravnost proizvoda koji ih nose, a radi se o oznaki za mlijeko, meso, med, jaja, brašno i kruh.
U hotelu Panonija u Sisku, u dvorani Siscia 1, poslužen je 25. siječnja Doručak s hrvatskih farmi na kome je bilo dvjestotinjak uzvanika , poljoprivrednih proizvođača, predstavnika prerađivačke industrije, predstvnika viskokoškolskih ustanova, instituta, predstvnika državne uprave, i saborskih zastupnika.
“Hrvatska poljoprivredna agencija je zadužena i za stručne, za tehničke i za operativne poslove u ovoj kampanji” rekao je doc.dr. Barač te nastavio “ U HPA ima niz alata kojima potvrđujemo vjerodostojnost sustava. Jedan od alata je i sustavno administriranje točnije registriranje domaćih životinja sa svim svojim sastavnicama: registar goveda,ovaca,koza, konja, itd. tako da sustav sljedivosti počiva upravo na ovim bazama podataka.Taj put sljedivosti put je kvalitete proizvoda. Laboratorij za kontrolu mlijeka u Križevcima sastavni je dio Hrvatske poljoprivredne agencije koji kontrolira mlijeko u higijenskom komponentama kao i kvalitetu. Laboratorij za kontrolu kvalitete meda djeluje, prati se i kvaliteta na lini klanja.”
Doc.dr. Zdravko Barač v.d. ravnatelj Hrvatske poljoprivredne agencije
“Sustavi su organizirani tako da svima osiguravaju određene benefite u lancu hrane, od primarnih proizvođača, prehrambeno prerađivačke industrije, do potrošača. Proizvođači s ovim dobivaju promotivnu kampanju koju pokreće Ministarstvo poljoprivrede putem službi Hrvatske poljoprivredne agencije. Prehrambenaa industrija i na ovaj način ističe proizvode koji se nude potrošačima, a na taj način se osigurava prepoznatljivost tih proizvoda na velikom europskom tržištu hrane koja je na naše police stigla i prije nego što je Hrvatska 2013. postala punopravna članica EU. Za potrošača je najvažnija kvaliteta robe i porijeklo robe, a ovakvom kvalitetom poslana je upravo ta poruka. Šaljemo poruke da te proizvode odlikuje svježina i kvaliteta, jer su sustavno podložni kontrolama i da su rokovi isporuke i put od proizvodnje do potrošča vrlo kratki i vrlo brzi" – riječi su v.d. ravnatelja HPA doc. dr. Barača.
Prilično slikovito je doc.dr. Barač pojasnio i ulogu HPA u stvaranju sustava oznake te je rekao “ Hrvatska poljoprivredna agencija je zadužena i za stručne, za tehničke i za operativne poslove u ovoj kampanji. Zašto HPA? U HPA je čitav niz alata kojima se potvrđuje vjerodostojnost. Jedan od alata je i sustavno administriranje točnije registriranje domaćih životinja sa svim svojim sastavnicama : registar svinja, goveda,ovaca,koza, konja, itd. tako da sustav sljedivosti počiva upravo na ovim bazama podataka. Taj put sljedivosti put je kvalitete proizvoda. Laboratorij za kontrolu mlijeka u Križevcima sastavni je dio Hrvatske poljoprivredne Agencije koji kontrolira mlijeko svakog proizvođača višekratno u higijenskom komponentama kao i komponentama kvalitete.Laboratorij za kontrolu kvalitete meda djeluje, ocjene kvalitete na lini klanja u govedarstvu, svinjogojstvu ovčartsvu I kozartsvu. Sve su to alati za kontrolu vjerodostojnosti sustava. “
“Pozornost smo dali i vizuelnom identitetu, pa smo oznake malo osvježili. Kockice su prepoznatljive diljem Lijepe naše kao i na košarkaškim utakmicama. I stranim turistima koji ne razumiju Hrvatski jezik takav vizuelni identitet šalje jasnu ozaku o podrijetlu proizvoda. “
Iz prezenzacije doc.dr. Barača bilo je vidljivo da oznaku “mlijeko s hrvatskih farmi” ima do sada 21 korisnik što su i mljekarske industrije i OPG-I, zatim oznaku “meso hrvatskih farmi” što se odnosi na svježe svinjsko meso, svježe juneće meso, te meso peradi ima 9 korisnika. Oznaka “jaja s hrvatskih farmi” ima 7 korisnika znaka i 80% hrvatskih proizvođača jaja nose taj znak. Oznaku “med iz lijepe naše” ima 105 korisnika oznaka. “Brašno hrvatskih polja “ i “kruh hrvatskih polja” imaju tri korisnika .
Prema riječima ravnatelja HPA tri temeljna cilja ima agencija kojoj je ravnatelj i to :
1. Još značajnije uključivanje primarnih poljoprivrednih proizvođaača u sustav označavanja oznakama HPA
2. Povećanje i broja i količinu korisnika oznaka
3. Informiranje potrošaća o značenju i važnosti oznaka, ali i informiranje potrošaća o sustavu koji stoji iza njih.
Župan Sisačko - moslavački dipl. arhitekt Ivan Žinić na Doručku s hrvatskih farmi bio je domaćin te je u prisustvu ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića zahvalio zbog pozitivnog zaokreta u poljoprivredi.” Hrvatska poljoprivreda može napraviti zaokret da sačuvamo selo i naša mala gospodarstva. Poznato Vam je koliko je uništeno gospodarstava koja su proizvodila mlijeko u našim selima i naseljima.” Današnjim okupljanjem i Doručkom nastojimo promovirati poljoprivrednu proizvodnju” rekao je te nastavio”Prije dvije godine smo razvili program koji smo nazvali Kupujmo lokalno I imamo nekoliko trgovina u županiji u kojima se mogu kupiti samo proizvodi proizvedeni lokalno na OPG- ima, a radi se o 350 proizvoda “ rekao je župan Ivan Žanić.
Ministar poljoprivrede dipl.iur.Tomislav Tolušić izrazio je najprije svoj stav kako je Hrvatska najljepša zemlja na svijetu, kako ima najljepše more, planine, najbolju hranu, ali da je u mnogim segmentima poljoprivredna proizvodnja uništena i zanemarena. “Vremena kada se nije brinulo o Hrvatskoj poljoprivredi su prošla. Ministasrstvo poljoprivrede mora biti zaštitnik hrvatske poljoprivrede, a ja sam ministar hrvatske poljoprivrede i sve što smo činili u zadnja tri mjeseca činiti ćemo i ubuduće. Radimo red na tržištu, ja samtram da je to potrebno, jer Hrvatska godišnje troši milijarde kuna na razvoj poljoprivrede. Pozivam vas da svaki puta kada dođete u trgovinu kupite neki od ovih proizvoda. Kupnjom nečete ništa više potrošiti nego inače, a pomoći ćete poljoprivredi i njenom opstanku. Ti su proizvodi višestruko iskontrolirani, kvalitetni su i zdrastveno ispravni, a proizvode ih deseci tisuća hrvatskih ljudi. Moramo pobuditi nacionalnu svijest i voditi brigu o tome da kupujemo proizvode proizvedene u Hrvatskoj”- rekao je ministar Tolušić u hotelu Panonija u dvorani Siscia 1 uzvanicima prije početka doručka koj su činile namirnice s hrvatskih farmi, mlijeko, pečena i kuhana jaja, kruh, i med .
Saborska zastupnica Željka Josić uručila je ministru Tomislavu Tolušiću proizvode koji su u 2016. bili nagrađeni tradicionačlnom nagradom Hrvatski suncokret. Tekst i fotke Margareta Zouhar Zec
< | siječanj, 2017 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter