Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

DORUČAK S HRVATSKIH FARMI


HRVATSKI PROIZVODI S OZNAKOM


“Sa Doručkom s hrvatskih farmi započinjemo intenzivnu kampanju predstvljanja domaće, kvalitetne i zdravstveno ispravne hrane. Potrošaći imaju pravo znati kakvu hranu jedu ,odakle ta hrana dolazi, i na koji način je pripremljena.” Tim je riječima svoje izlaganje počeo doc. dr. Zdravko Barač v.d. ravnatelj Hrvatske poljoprivredne agencije (HPA) koja je do sada od 2009. osmislila oznake koje garaniraju kvalitetu i zdrastvenu ispravnost proizvoda koji ih nose, a radi se o oznaki za mlijeko, meso, med, jaja, brašno i kruh.

Image and video hosting by TinyPic

U hotelu Panonija u Sisku, u dvorani Siscia 1, poslužen je 25. siječnja Doručak s hrvatskih farmi na kome je bilo dvjestotinjak uzvanika , poljoprivrednih proizvođača, predstavnika prerađivačke industrije, predstvnika viskokoškolskih ustanova, instituta, predstvnika državne uprave, i saborskih zastupnika.

“Hrvatska poljoprivredna agencija je zadužena i za stručne, za tehničke i za operativne poslove u ovoj kampanji” rekao je doc.dr. Barač te nastavio “ U HPA ima niz alata kojima potvrđujemo vjerodostojnost sustava. Jedan od alata je i sustavno administriranje točnije registriranje domaćih životinja sa svim svojim sastavnicama: registar goveda,ovaca,koza, konja, itd. tako da sustav sljedivosti počiva upravo na ovim bazama podataka.Taj put sljedivosti put je kvalitete proizvoda. Laboratorij za kontrolu mlijeka u Križevcima sastavni je dio Hrvatske poljoprivredne agencije koji kontrolira mlijeko u higijenskom komponentama kao i kvalitetu. Laboratorij za kontrolu kvalitete meda djeluje, prati se i kvaliteta na lini klanja.”


Image and video hosting by TinyPic
Doc.dr. Zdravko Barač v.d. ravnatelj Hrvatske poljoprivredne agencije

“Sustavi su organizirani tako da svima osiguravaju određene benefite u lancu hrane, od primarnih proizvođača, prehrambeno prerađivačke industrije, do potrošača. Proizvođači s ovim dobivaju promotivnu kampanju koju pokreće Ministarstvo poljoprivrede putem službi Hrvatske poljoprivredne agencije. Prehrambenaa industrija i na ovaj način ističe proizvode koji se nude potrošačima, a na taj način se osigurava prepoznatljivost tih proizvoda na velikom europskom tržištu hrane koja je na naše police stigla i prije nego što je Hrvatska 2013. postala punopravna članica EU. Za potrošača je najvažnija kvaliteta robe i porijeklo robe, a ovakvom kvalitetom poslana je upravo ta poruka. Šaljemo poruke da te proizvode odlikuje svježina i kvaliteta, jer su sustavno podložni kontrolama i da su rokovi isporuke i put od proizvodnje do potrošča vrlo kratki i vrlo brzi" – riječi su v.d. ravnatelja HPA doc. dr. Barača.
Prilično slikovito je doc.dr. Barač pojasnio i ulogu HPA u stvaranju sustava oznake te je rekao “ Hrvatska poljoprivredna agencija je zadužena i za stručne, za tehničke i za operativne poslove u ovoj kampanji. Zašto HPA? U HPA je čitav niz alata kojima se potvrđuje vjerodostojnost. Jedan od alata je i sustavno administriranje točnije registriranje domaćih životinja sa svim svojim sastavnicama : registar svinja, goveda,ovaca,koza, konja, itd. tako da sustav sljedivosti počiva upravo na ovim bazama podataka. Taj put sljedivosti put je kvalitete proizvoda. Laboratorij za kontrolu mlijeka u Križevcima sastavni je dio Hrvatske poljoprivredne Agencije koji kontrolira mlijeko svakog proizvođača višekratno u higijenskom komponentama kao i komponentama kvalitete.Laboratorij za kontrolu kvalitete meda djeluje, ocjene kvalitete na lini klanja u govedarstvu, svinjogojstvu ovčartsvu I kozartsvu. Sve su to alati za kontrolu vjerodostojnosti sustava. “



Image and video hosting by TinyPic

“Pozornost smo dali i vizuelnom identitetu, pa smo oznake malo osvježili. Kockice su prepoznatljive diljem Lijepe naše kao i na košarkaškim utakmicama. I stranim turistima koji ne razumiju Hrvatski jezik takav vizuelni identitet šalje jasnu ozaku o podrijetlu proizvoda. “
Iz prezenzacije doc.dr. Barača bilo je vidljivo da oznaku “mlijeko s hrvatskih farmi” ima do sada 21 korisnik što su i mljekarske industrije i OPG-I, zatim oznaku “meso hrvatskih farmi” što se odnosi na svježe svinjsko meso, svježe juneće meso, te meso peradi ima 9 korisnika. Oznaka “jaja s hrvatskih farmi” ima 7 korisnika znaka i 80% hrvatskih proizvođača jaja nose taj znak. Oznaku “med iz lijepe naše” ima 105 korisnika oznaka. “Brašno hrvatskih polja “ i “kruh hrvatskih polja” imaju tri korisnika .
Prema riječima ravnatelja HPA tri temeljna cilja ima agencija kojoj je ravnatelj i to :
1. Još značajnije uključivanje primarnih poljoprivrednih proizvođaača u sustav označavanja oznakama HPA
2. Povećanje i broja i količinu korisnika oznaka
3. Informiranje potrošaća o značenju i važnosti oznaka, ali i informiranje potrošaća o sustavu koji stoji iza njih.


Image and video hosting by TinyPic

Župan Sisačko - moslavački dipl. arhitekt Ivan Žinić na Doručku s hrvatskih farmi bio je domaćin te je u prisustvu ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića zahvalio zbog pozitivnog zaokreta u poljoprivredi.” Hrvatska poljoprivreda može napraviti zaokret da sačuvamo selo i naša mala gospodarstva. Poznato Vam je koliko je uništeno gospodarstava koja su proizvodila mlijeko u našim selima i naseljima.” Današnjim okupljanjem i Doručkom nastojimo promovirati poljoprivrednu proizvodnju” rekao je te nastavio”Prije dvije godine smo razvili program koji smo nazvali Kupujmo lokalno I imamo nekoliko trgovina u županiji u kojima se mogu kupiti samo proizvodi proizvedeni lokalno na OPG- ima, a radi se o 350 proizvoda “ rekao je župan Ivan Žanić.

Ministar poljoprivrede dipl.iur.Tomislav Tolušić izrazio je najprije svoj stav kako je Hrvatska najljepša zemlja na svijetu, kako ima najljepše more, planine, najbolju hranu, ali da je u mnogim segmentima poljoprivredna proizvodnja uništena i zanemarena. “Vremena kada se nije brinulo o Hrvatskoj poljoprivredi su prošla. Ministasrstvo poljoprivrede mora biti zaštitnik hrvatske poljoprivrede, a ja sam ministar hrvatske poljoprivrede i sve što smo činili u zadnja tri mjeseca činiti ćemo i ubuduće. Radimo red na tržištu, ja samtram da je to potrebno, jer Hrvatska godišnje troši milijarde kuna na razvoj poljoprivrede. Pozivam vas da svaki puta kada dođete u trgovinu kupite neki od ovih proizvoda. Kupnjom nečete ništa više potrošiti nego inače, a pomoći ćete poljoprivredi i njenom opstanku. Ti su proizvodi višestruko iskontrolirani, kvalitetni su i zdrastveno ispravni, a proizvode ih deseci tisuća hrvatskih ljudi. Moramo pobuditi nacionalnu svijest i voditi brigu o tome da kupujemo proizvode proizvedene u Hrvatskoj”- rekao je ministar Tolušić u hotelu Panonija u dvorani Siscia 1 uzvanicima prije početka doručka koj su činile namirnice s hrvatskih farmi, mlijeko, pečena i kuhana jaja, kruh, i med .
Saborska zastupnica Željka Josić uručila je ministru Tomislavu Tolušiću proizvode koji su u 2016. bili nagrađeni tradicionačlnom nagradom Hrvatski suncokret.
Tekst i fotke Margareta Zouhar Zec



Post je objavljen 27.01.2017. u 22:05 sati.