Bijesni Žavijera Osloboditelja

utorak, 19.12.2006.

No pasaran

Nece proci


Puni naslov ovog bloga nije bez vraga
U kaosu psihoemotivnog disbalansa (egzistencijalne krize, začaranog kruga nedoumice i nedjelovanja, depresije, letargije...)
koji će skoro stasati za prvi razred osnovne,
Ponekad se u autoru ovih redaka javljaju razni neusmjereni i neartikulirani gnjevovi, bjesovi i amoci
Koji ponosnog im domaćina tjeraju na neuračunljive raspre – svađe, pače – sa samim sobom. Ponekad i na španjolskom.

Zdravorazuman bi netko rekao: 'Nature's way of tellin' you – get a job, man!'

No, to je već druga priča.

Ovi neusmjereni bjesovi, stavovi i argumenti, once in a while, poput 'inteligentnog' američkog projektila koji sravni nešto osim iračkog rodilišta, pronađu ipak svoj cilj.

Prije koji dan oduševila me sljedeća vjestica:

SĂO PAULO – Od početka sljedeće godine brazilski Săo Paulo, zagušen onime što lokalne vlast nazivaju "vizualnim zagađenjem", odlučio je stisnuti gumb "obriši i ugasi" i svojim građanima ponuditi pročišćeni pogled na grad.


Odlučiše, naime, zabraniti SVO reklamiranje na javnim površinama.

Urbanisti, arhitekti i zaštitari okoliša s entuzijazmom s dočekali ovu zabranu, uvedenu novim zakonom "za čisti grad", jer smatraju da će time Săo Paulo napraviti važan korak prema idealnom urbanom prostoru prilagođenijem čovjeku. Zakon predstavlja "neuobičajenu pobjedu javnog interesa nad onim privatnim, reda nad kaosom, lijepoga nad ružnim, čistoće nad vulgarnošću", napisao je Roberto Pompeu de Toledo, analitičar i pisac….


Moje oduševljenje pretočilo se u jedan brzopotezni iskaz (brzopotezan, kažem; naivan i bućkurišolik, ali emotivan), sljedećeg sadržaja:

Budućnost (n)ovoga svijeta počinje u Južnoj Americi.

Been there, seen that, know it.

Neomarxismo,
Nuevo socialismo,

Revaloriziran i očišćen svih negativnih konotacija prošlosti
označen radikalnim - suludo radikalnim, ali srčanim - potezima usmjerenima na čovjeka a ne novac.

Nov i svjež udarac u dupe ovom degeneričnom zapadnom svijetu i njegovom podivljalom istočnom imitatoru (oh, da, pogotovo nama),
truleži koja više ne vidi izlaz iz začaranog kruga.

***

Jedino ovakvi potezi mogu prekinuti ovu bolesno podivljalu vladavinu forme, u kojoj sadržaj i kvaliteta više ne znače ama baš ništa..


***
U Săo Paolu će nešto marketingaša u finim odijelima možda ostati bez posla.

Boo-fucking-hoo


Zahvaljujući upravo marketingu, međutim, stotine tisuća ljudi svaki dan ostaje bez posla u mnogo konstruktivnijim i ljudskom rodu nasušnijim sektorima – tekstilnoj industriji, primjerice, koja zadovoljava jednu od osnovnih ljudskih potreba (pokrivanje biblijskog stida. Ne?).

I tinejdžeri-aktivisti dobro već znaju da se korporacijama danas više ne da plaćati radnike u domicilnim zemljama, te da proizvodnju prebacuju u zemlje drugog i trećeg svijeta. Maleni indonezijski ili bijedni istočnoeuropski robovi izrađuju im proizvod za mali postotak stvarne cijene, a ušteđeni se novac na opću radost menadžmenta trpa u marketing.

Ušteđene se milijarde potom ulažu u bjesomučna isticanja simbola (tih, recimo, na tenisicama i majicama kojima se uniformirane bulumente ponose više nego vlastitim mozgom), i smišljanja sve perfidnijih psiholoških zamki.

***
Jednom davno, u reklami vjerojatno nije bilo ništa loše.
Ona je izvorno možda bila i korisna pojava – dajući naputke gdje se nešto može nabaviti i po kojoj cijeni, te obavještavajući o novim proizvodima i uslugama.

Mala, informativna, korisna reklama vremenom se počela debljati, rasti, zahtijevati – pretvorivši se konačno u nešto zloćudno.
Danas je to inteligentna, psihotična zvijer imenom "marketing" - najpropulzivnija industrija modernog doba - koja atakira na ljudske slabosti, te izravno i neizravno svojom "ludom, urbanom i modernom kreativnošću " jedino uništava, ništa ne proizvodeći.

Nekoć je vladalo pravilo: Da bi uspio, potreban ti je dobar, kvalitetan proizvod, a za to su ti potrebni kvalitetni, obučeni zaposlenici.

Back to square one: Danas je potrebno samo nešto robovske radne snage.
Kvaliteta je uglavnom nevažna.
Uz dobru, bogatu, gebelsovsku propagandu, za neviđeno bolje pare prodaje se - magla.
Kvačica ili tri crte na obući.
Faksimil nečijeg potpisa na guzici hlača.
Divna stvar, taj kapitalizam.

***

Sjetimo se toga, možda, kada nam se nakon 20 dana počnu raspadati fensidizeltraperice od 1000 kuna, ili tenisice kojima se ni slučajno ne smije opaliti lopta:
Netko se tad upita „Za koji sam ja kurac dao te novce?“
A zatim dođe k sebi, "Ah, da, naravno. Da budem kewl."

***

Neki, pak, ljube reklame;
njihovo ih šarenilo uveseljava
dobivaju dojam da žive u svijetu obilja –
Takvi ljudi svijet bez reklama zamišljaju kao Bukurešt 70-tih…

Reklame doista noću daju gradu svjetlost i šarenilo, a to ljudski um voli jer mu zadovoljava atavističku potrebu za sigurnosti i toplinom (usp. svima omiljeno božićno doba - blješteća svjetla, šarenilo, kič na sve strane, fantazija) -

Problem ipak nije u svjetlosti i šarenilu, jer se to može postići i bez svjetlećih reklama -
Vatikan je, recimo, noću prekrasno osvijetljen i bez njih.

Riječ je o gušenju ljudskog mozga, pretrpavanja mahom beskorisnim informacijama, koje - u nekim navedenim slučajevima (već notorni jumbo plakati s golim ženskama) - mogu imati tragične posljedice.

Većinu ljudske povijesti informacije su bile deficitarne. Danas je - stopostotnom zaslugom marketinga - prosječan čovjek njima zagušen toliko da više ne razdvaja žito od kukolja.
Posljedice - short attention span, slabljenje snage rezoniranja, podložnost manipulaciji, generalno otupljivanje na podražaje...
The list goes on.

Kome se čini da je ovo obično pretjerivanje i mlaćenje prazne slame - neka baci pogled na fotografije Tokia, glavne džade Ginze, ili recimo tamošnje podzemne:

STVARNO, KRASAN PRIZOR

pa neka razmisli koliko bi dugo izdržao dolje
da je epileptičar.

I neka se pripremi.
I naša će pokondirena selendra uskoro tako izgledati.


Ili?


Ne smije proci

19.12.2006. u 01:29 • 16 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< prosinac, 2006 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (9)
Ožujak 2015 (8)
Veljača 2015 (23)
Siječanj 2015 (30)
Prosinac 2014 (30)
Studeni 2014 (23)
Listopad 2014 (26)
Rujan 2014 (30)
Kolovoz 2014 (10)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2011 (2)
Ožujak 2011 (1)
Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (2)
Travanj 2010 (4)
Ožujak 2010 (1)
Siječanj 2010 (2)
Prosinac 2009 (3)
Studeni 2009 (3)
Listopad 2009 (2)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (5)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (6)
Siječanj 2009 (3)
Prosinac 2008 (2)
Studeni 2008 (2)
Rujan 2008 (4)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (5)
Lipanj 2008 (5)
Svibanj 2008 (6)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (9)
Veljača 2008 (5)
Siječanj 2008 (8)
Prosinac 2007 (8)
Studeni 2007 (11)
Listopad 2007 (9)
Rujan 2007 (9)
Kolovoz 2007 (5)
Srpanj 2007 (9)
Lipanj 2007 (6)

Komentari da/ne?

Popis obavezne literature

Pijesni bijesa Žavijera Osloboditelja Masa

* * *

Las Canciones Desaparecidas de Xavier Libertador

* * *

Unfathomable Hymns Of The Unforfeitable Xavier the Liberator


Predak

Predak Žavijera Osoboditelja, Hugo, odlazi u mirovnu misiju - linorez nepoznatog umjetnika, XIV.st.






Popis dodatne literature:

Svijet u boci
Rutvica
Dmj
Žiola
Rahatli
Petar Pan Glazbeni Čovjek
Čovjek Vadičep
Blini
Zrinsko pismo
Prevoditelj Želibiti
Ribafiš
Sisa
Hibrid
Pusta zemlja
Kao Dylan
Hiperborealni vjetrovi
Nemetz
Marisi
Parlament
Atenski zrak
Vjetrasta
There'sAFunnyStory
Apartčik
Dida
EduardP.

Sobre todo, sean siempre capaces de sentir en lo mas hondo cualquier injusticia cometida contra cualquiera en cualquier parte del mundo.
Es la cualidad mas linda de un revolucionario.




Zapah Minulosti
1926


Dodaci

Life is not a succession of urgent 'nows'.
It's a listless trickle of 'why should I's'.


***

There is no pleasure in having nothing to do;
the fun is having lots to do and not doing it.



***

zavijer@gmail.com


***


online
Online Casino

IZREKE ŽAVIJEROVE

- Ako si bogat, daj siromašnome. Ako si siromašan, daj bogatome.

- Ako imaš, daj. Ako primaš, uzmi.

- Tko dvogrbu devu imade, neka je zamijeni za devu jednogrbu jer deva dvogrba neće proći kroza igle ušicu.

- Tko dvogrbu devu imade i zamijeni je za devu jednogrbu, neka je zamijeni za grbu

- Tko želi, neka zaželi. Tko zaželi, neka duhne u svijeću. Tko duhne u svijeću, neka baci srebrenjak u bunar. Tko baci srebrenjak u bunar, neka zaželi.

- Tko hrani slona, neka prvo nahrani djecu svoju. Tko prvo djecu svoju nahrani, neka nahrani i slona.

- Tko nema, neka kaže. Tko ima, neka šuti. Tko nema, neka ima. Tko govori, neka šuti. Tko šuti, neka sluša. Tko sluša, neka šuša.

- Tko nikada dobro ne učini, neka ponekad učini dobro. Tko ponekad dobro učini, neka svaki dan učini dobro. Tko svaki dan učini dobro, neka svaki dan učini dobro.


I'm watchin' you, Gandhi