Fotografi svih zemalja naoružajte se...

subota, 31.08.2013.

Indijski sakupljač fotoaparata

Jedan fotoreporter iz Mumbaia sakupio je poveću kolekciju fotaparata. Njegova kolekcija trenutno broji 4425 fotoaparata svih mogućih vrsta i veličina...

Photojournalist Reveals His 4,425 Camera Collection, Breaks His Own World Record

31.08.2013. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 29.08.2013.

Kako fotoaparat otkriva lažne prijatelje?

Fotoaparat je jako dobar detektor ljudskog karaktera. Naime, kada se u nekoga uperi fotoaparat, tada ta osoba najčešće otkriva svoje pravo lice.

No jedan detalj je u tome jako značajan, a tiče se toga kako (vaši) poznanici i prijatelji reagiraju na (vaš) fotoaprat.

Naime, lažne prijatelje se može najlakše otkriti po tome da dotičnima ne smeta kada ih njihovi drugi prijatelji i poznanici fotografiraju, no jedino ga vama zabranjuju i to bez ikakvog konkretnog razloga (kao što bi npr. mogla biti objava nekakvih neumjesnih fotografija ili slično).

Ne treba ni spominjati da takvi svoj stav najčešće brane frazama od klasične arogantne "ja određujem tko mene smije slikat", pa preko racionalizacija tipa "ja sam nefotogenična/an", lažima poput "ne volim se slikat" (a ima tonu svojih slika na facebooku) , pa do stereotipa kojima robuju intelektualno prikraćeni ljudi (ako npr. ako se bune samo zato jer je u pitanju SLR aparat, a svi ostali ih snimaju kompaktima i mobitelima).

No pravi razlozi tih zabrana su zapravo što dotični na takav način žele ostaviti dojam jako važnih osoba koje si uzimaju za pravo određivati što netko (koga zapravo smatraju manje vrijednim od sebe) (ne)smije raditi u njihovoj blizini.

Naime, oni koji se stvarno ne vole slikat (iz već nekog njima znanog razloga), neće nikome dozvoljavati da ih snima (bez obzira na vrstu aparata), niti će na netu biti njihovih fotografija (npr. na društvenim mrežama).

29.08.2013. u 23:39 • 3 KomentaraPrint#

srijeda, 28.08.2013.

Nebuloze "velikih znalaca fotografije"

Ima onih koji se smatraju "velikim znalcima fotografije", a koji smatraju da ...

... čim su završili neki tečaj fotografije (bilo opći ili tematski), odmah najbolji fotografi svijeta i okolice.
(Zapravo su tek zakoračili u osnove fotografije, i nemaju blagog pojma)

... ako su jednom fotografirali svadbu, automatski postali polubogovi, te svugdje i u svakom trenutku imaju pravo drugim fotografima soliti pamet.
(Zapravo, svadbu može fotografirati svaka šuša sa fotoaparatom postavljenim na "automatiku", a kasnije obilno "ispravljati greške" u photoshopu.)

... se fotografiranje se ne uči fotografiranjem i proučavanjem fotografija starih majstora, već praćenjem internetskih foruma.
(Zapravo je praksa najbitniji dio učenja u fotografiranju, dok su forumi uglavnom gubljenje vremena na nečije "mentalne masturbacije" i prepucavanja.)

... ako fotografije nisu dovoljno dobre, treba nabaviti novi fotoaparat ili čak promijeniti čitav sustav.
(Zapravo je primarni razlog njihovih nedovoljno dobrih fotografija njihovo (ne)znanje po pitanju kompozicije, estetike i ovladavanja fotoaparatom.)

... se fotografsku opremu ne kupuje, već da se u nju ulaže.
(Zapravo se radi o racionalizaciji kojom se pokušava prikriti besmisleno bacanje novca)

... su objektivi za SLR fotoaparate kao Pokemoni - da ih treba sakupiti sve.
(Zapravo sami sebe dovedu u situaciju da od silne količine objektiva više ne znaju koji bi koristili, da moraju okolo tegliti popriličan teret i da više vremena provedu mijenjajući objektive na aparatu nego fotografirajući)

28.08.2013. u 19:41 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 27.08.2013.

Kvantiteta nekvalitete

Pojava da ljudi na internet stavljaju smeće od fotografija dobila je zamah gotovo epidemijskih razmjera nakon pojave mobitela sa ugrađenim kamerama i raznih društvenih mreža poput facebooka. Na društvenim mrežama gotovo da se ne može izbjeći korisnike kojima je 99% fotografija snimljeno mobitelom, a od tih fotografija 99% ih je mutno, streseno, zrnato ili sadržajem kadra totalno nezanimljivo (ili čak štoviše glupo).

Nadalje, pojavom tzv. "pametnih telefona", razvijene su čak i posebne aplikacije koje gotovo trenutačno omogućavaju upload takvih slika na internet. To zapravo i ne bi bio problem da većina onih koji koriste dotične mobitele, prije stavljanja slika na net naprave selekciju, tj. da dobro procijene da li se neku fotografiju stvarno isplati staviti na net, već se uglavnom čini suprotno - dotični na net bez ikakve selekcije istovare doslovno sve slike koje su u nekom trenu snimili (pa se događa da u albumima ima i 5-6 gotovo identičnih slika), jer im se zbog previše samopouzdanja i lijenosti neda trošiti vrijeme na bilo kakvu selekciju fotografija. Društvene mreže poput Facebooka, te "rozi blogovi" su takvih loših fotografija prepuni...

Korisnike koji na takav način zatrpavaju net u grubo bi se moglo podjeliti u ove kategorije:

1. Egotriperaši željni pažnje - Dotična kategorija ljudi ima opsesivnu porebu sve oko sebe u svakom trenutku izvještavati "kako su izgledal, gdje su bili, što su radili", te redovito kelje po netu fotografije sebe ili sebe i svojeg društva (gdje obavezno dominiraju self-shotovi ili fotografije u glupim pozama/izrazima lica) - da svi vide odjeću, šminku, frizuru i/ili društvo kao se "zabavlja".

2. Preponosni novopečeni roditelji - Tu uglavnom prednjače žene koje nakon poroda dobiju neku čudnu egzibicionističku potrebu da moraju na društvenim mrežama svima pred nos stavljati gomilu slika svojeg podmladka, pa u jednom danu zakelje i nekoliko desetaka slika svojeg derišta iz svih mogućih uglova i u svim mogućim (ponekad i prilično nezgodnim/privatnim) situacijama. Inače, takve mamice su uglavnom one koje se najčešće bune kad je na ulici u blizini njihovog djeteta neki nepoznati fotograf.

3. Preponosni vlasnici kućnih ljubimaca - Slično kao i novopečeni roditelji, stavljaju na tone slika svojeg ljubimca u svim mogućim pozama i iz svih mogućih uglova.

4. Egzibicionistički nastrojeni zaljubljeni parovi - Takvi ljudi koji po društvenim mrežama i rozim blogovima kelje fotografije kako se ljube ili već na neki drugi način razmjenjuju nježnosti sa svojim partneri(ca)ma, nisu svijesni da tako zapravo samo ostavljaju dojam da su u vezi da bi se drugima mogli hvaliti time kako su u vezi. Osim toga, nerjetko upravo takvi najviše protestiraju ako ih netko na javoj površini snimi u izmjenjivanju nježnosti tvrdeći kako "to narušava njihovu privatnost".

5. "Umjetnički" fotografi - Uglavnom su to vlasnici "pametnih telefona" koji misle da je za umjetnost dovoljan mobitel s kamerom te par "kreativnih" filtera u nekom instant programu za obradu slike (a la Instagram), a svaki "lajk" ili pozitivni komentar im uglavnom bude samo poticaj da štancaju još smeća...

Osim toga, gotovo svi gore navedeni slučajevi su najčešće izuzetno osjetljivi na bilo kakve kritike vezane uz njihove postupke, te kvalitetu fotografija, a od negativnih kritika se uglavnom brane da su kritičari "ljubomorni" (na što? fotografsko neznanje, nedostatak kriterija i nesavijesnost glede vlastite privatnosti? op.a.) ili "ako im se ne sviđa neka ne gledaju" (što je ponekad dosta teško izbjeći na društvenim mrežama, bez micanja nekoga sa liste prijatelja op.a.).

I na kraju još bi možda bilo dobro spomenuti to da je prvo i glavno pravilo za stavljanje bilo kakvih fotografija , da se na internet ne stavljaju fotografije koje se i inače nebi pokazivale drugim ljudima. No to se ne odnosi samo na sadržaj fotografija, već i na njihovu estetsku i tehničku kvalitetu općenito.

A osim toga, mnogi nisu svijesni da je mobitelom, iako teoretski lakše snimati zbog toga što je samo potrebno pritisnuti jednu tipku, zapravo mnogo teže dobiti tehnički kvalitetnu fotografiju, s obzirom da puno više ovisi o vanjskim faktorima (svijetlu) koji zapravo određuju kako će "automatika" pri okidanju podesiti parametre slike... S druge strane, neke osnove estetike i poznavanje pravila kompozicije se lako nauče, ali nekima i to predstavlja problem.

27.08.2013. u 17:32 • 3 KomentaraPrint#

petak, 23.08.2013.

Jan Saudek

Fotografije Jana Saudeka....

Napomena: neke fotografije možda nisu pogodne za ljude mlađe od 18 godina!

23.08.2013. u 00:02 • 2 KomentaraPrint#

srijeda, 21.08.2013.

Fotografsko licemjerje

Licemjerje je pojava u kojoj neka osoba kritizira drugu osobu zbog nečega što ta druga osoba radi, iako tu istu stvar zapravo radi i sama.

Nažalost, ove pojave ima i među fotografima. Počevši od dušebrižničko-moralistički nastrojenih fotografa, preko pa do onih koji odobravaju represiju nad fotografima, pa do onih koji svima tvrde kako se ne vole slikati a obljepljuju Facebook i internet svojim autoportretima.

MORALIZAM I DUŠEBRIŽNIŠTVO

Među fotografima se može naći onih koji sebe smatraju "velikim fotografima", ali ujedno ispoljavaju vrlo jake dušebrižničke i "moralističke "tendencije kad god vide radove drugih fotografa za koje smatrju kako su "nemoralni" ili "nepristojni", pa dobiju potrebu za kilometarske izlijeve nekakvog "moraliziranja".

Takvi "fotografi" smatraju, u maniri pravih dušebrižnika, da se one stvari koje oni sami smatraju "nezgodnim" ili "nemoralnim" ni u kojem slučaju ne bi smjele fotografirati, "jer to nekom škodi" ili pak zato "jer time fotograf iskorištava nečiju nevolju".

No koliko je zatucan takav način razmišljanja moglo bi zorno ilustrirati nekoliko slijedećih primjera...:

Npr. prilikom atentata na Roberta Kennedyja, jedna žena, nekakva fotografkinja povlačila fotografa Borisa Yaro-a i govorila mu da ne snima mjesto događaja (očito iz upravo takvih "dušebrižničko-moralističkih" podbuda), na što je ovaj odgovorio "Dovraga, ženo, ovo je povijest!" i snimio nekoliko danas vrlo poznatih fotografija umirućeg Roberta Kennedyja.

Isto tako, jedna fotografija iz vijetnamskog rata koja je pobrala pulitzera, konkretno ona koja prikazuje djevojčicu Kim Phuc kako gola trči cestom nakon bombardiranja napalmom, vjerojatno ne bi nastala da se kojim slučajem na mjestu događaja našao fotograf moralističko-dušebrižničkih svjetonazora, što zbog same činjenice da je trenutak prilično nezgodan, a što zbog golotinje (budući da je mnogim "velikim moralistima" bilo kakva golotinja automatski pornografija, iako sa pronografijom blage veze nema).

No ima onih kojima je "nemoralno" i "nepristojno" snimati npr. stvari poput prosjaka na ulici ili čovjeka kako kopa po kontejneru, mjesto nekakve nesreće i tome slično, a to se sve svodi na to da dotičnima zapravo zbog njihovih svjetonazora smeta bilježenje krute realnost kakva god ona bila.

ODOBRAVANJE REPRESIJE

Postoje fotografi koji, koliko god to nekome možda apsurdno zvučalo - odobravaju represiju nad fotografima. Pogotovo nad onima za koje smatraju "da to zaslužuju", počevši od "paparazza" (od kojih neki stvarno ponekad pretjeruju), preko fotoreportera (koji po zadatku snimau mjesta raznih nezgoda i sličnog), pa do običnih fotografa hobista koji "ne bi smjeli snimati sve ono što se njima ili nekome drugome (prolazniku, organu reda ili nekom trećem) iz pukog hira ne sviđa da snimaju".

No takvi očito sami nisu nikada doživjeli da ih netko (slučajni prolaznik, zaštitar ili policajac) ni krive ni dužne zaustavi, ili pak na njih digne galamu, samo zbog toga što imaju oko vrata nekakav fotoaparat i nešto snimaju. Od toga da su "nepristojni" preko klasičnih "sigurnosnih isprika" (opasnosti od terorizma, voajera,...isl) pa do toga da nekom psihijatrijskom slučaju budu puka "vreća za udaranje" i ispucavanje nekih frustracija.

S obzirom da redovito smatraju kako se "represija događa nekome drugome", mala je vjerojatnost da takvi ikada "okrenu ploču", barem dok im se ne dogodi neka takva vrlo neugodna situacija. A onda budu jako iznenađeni, kada ih u datom momentu, "njih vrlo moralne fotografe" okolina gleda kao kakvog kriminalca.

"SAM SVOJ FOTOGRAF"

"Nemoj me snimati, nisam fotogeničan/na" ili "Mene ne smiješ snimati" se može čuti od pojedinaca koji okolo revno paradiraju sa spravama za snimanje (pa makar se radilo i o mobitelu s kamerom), braneći drugima da ih snimaju, čak do mjere fizičkog sukobjavanja, dok oni sami snimaju sve i sva oko sebe.

No najčešće takvi koji se"jako ne vole slikat" (što zbog napadaja veličine, što zbog kompleksa vlastitog izgleda, ili nekog trećeg razloga) kasnije redovito obljepljuju Facebook i internet svojim autoportretima, i to uglavnom self-shotovima.

21.08.2013. u 18:09 • 1 KomentaraPrint#

nedjelja, 18.08.2013.

Autorska prava i "linkanje"

Mnogi se pitaju da li "linkanje" sadržaja sa neke web stranice na neku drugu web stranicu, konkretno fotografije ili video (npr, na YouTube-u), spada u kršenje autorskih prava.

Linkanje nije kršenje autorskih prava.
Kršenje autorskih prava je umnožavanje (kopiranje).

Linkanje kao takvo ne umnožava (kopira) postojeću datoteku na koju link vodi, već joj samo omogućava direktan pristup toj nekoj datoteci sa neke druge lokacije (web stranice).

Drugim riječima, osoba koja na svoju web stranicu postavi link na neki već postojeći sadržaj (drugu web stranicu, fotografiju, video, audoi zapis isl.) nije time prekopirala sadržaj, jer ako autor ukloni sadržaj sa interneta, link će postati beskoristan (taj sadržaj više neće biti dostupan, bez obzira što na njega postoji link).

No ako netko napravi kopiju nekog sadržaja (copy/paste sadržaja neke web stranice, fotografije, videa, audio zapisa isl) i tu kopiju postavi na svoju web stranicu, time je narušeno autorsko pravo jer ako autor ukloni sadržaj sa interneta, ta neautorizirana kopija i dalje ostaje dostupna.

Linkanje ne krši autorska prava

18.08.2013. u 20:52 • 6 KomentaraPrint#

subota, 17.08.2013.

Poznate fotografije - Earthrise

Astronaut William Anders snimio je za vrijeme misije Apollo 8, iz orbite oko Mjeseca, fotografiju zemlje koja se "uzdiže" iznad mjesečevog horizonta. Službena oznaka fotografije u arhivu NASA-e je AS8-14-2383


(public domain)

17.08.2013. u 01:28 • 0 KomentaraPrint#

petak, 16.08.2013.

Naramak linkova...

...koji bi mogli biti vrlo zanimljivi fotografima, kako onima dugogodišnjima, tako i onima koji to tek planiraju postati:

MAGNUM PHOTOS
Fotografski kolektiv koji okuplja neke od najboljih fotografa svijeta.
Magnum Photos

LIFE
Službena stranica časopisa "Life"
Life

VIVIAN MAIER
Službene stranice slučajno otkrivene dadilje koja se u slobodno vrijeme bavila fotografijom.
Vivian Maier Photographer


16.08.2013. u 11:34 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 14.08.2013.

Krešimir Kopčić

Radovi jednog domaćeg autora...

14.08.2013. u 00:18 • 2 KomentaraPrint#

utorak, 13.08.2013.

Kako paziti na opremu?

Na YouTube-u je nedavno osvanuo video koji prikazuje kako je skupina lopova (u Sankt Petersburgu u Rusiji) čovjeku usred bijelog dana ukrala objektiv s fotoaparata, dok je ovome aparat visio oko vrata. Dok su mu ljudi odvlačili pozornost, jedan je iskoristio priliku... VIDEO

Osim ovog videa, može se na YouTube-u naći još sijaset drugih filmića u kojoj lopovi ljudima iz ruksaka i torbica kradu fotoaparate i druge stvari.

Turisti su svugdje omiljena meta lopova. No kako se na izlete i na putovanja ne ide bez fotoaprata, postoje neke stvari koje se može poduzeti i koje mogu donekle spriječiti mogućnost da neki lopov na ovakav način ukrade aparat ili neki drugi komad foto-opreme:

1. Što manje fotografske opreme to bolje, iz prostog razloga što je lakše je o njoj voditi računa. Jedan fotoaparat sa jednim (zoom) objektivom su često sasvim dovoljni za neke normalne "izletničke" fotografije.

2. Fotoaparat je uvijek bolje nositi u ruci (sa trakom za nošenje zavezanom oko zapešća), nego oko vrata. Ako je fotoaparat oko vrata, dovoljno je upasti u gužvu da bi se ostalo bez njega (vidi gornji video).

3. Fotoaparate se, ako ih se nosi u ruksaku, NIKAD ne ostavlja u vanjskim džepićima ruksaka (česta navika onih koji koriste kompaktne aparate!). To što su na takav način lakše dostupni pogoduje i lopovima, a ne samo vlasniku da ga lako i brzo izvadi.

4. Foto-torbe koje se nose preko ramena ili koje se okače na pojas, su bolji izbor od ruksaka, jer ih se uvijek može donekle imati u vidnom polju ili se preko njih, za vrijeme nošenja, može držati ruka. (Inače, neke bolje torbe i ruksaci se čak i otvaraju "na krivu stranu" - da dok torba visi preko ramena vlasnik može lako do aprata, ali netko drugi "izvana" ne može, ili u slučaju ruksaka, da se foto-oprema može izvaditi tek kad se ruksak skine s leđa).

5. Na "ciferšlus" foto-ruksaka i foto-torbi se kao mjera sigurnosti uvijek može staviti i lokot.

6. Foto-opremu i/ili foto torbu se NIKAD, čak ni na trenutak, ne ostavlja bez nadzora - ako se opremu ne može ostaviti osobi od povjerenja na čuvanje, sa njom se ide čak i na WC!

13.08.2013. u 21:55 • 0 KomentaraPrint#

Poznate fotografije - Segregacija

U jeku rasne segregacije u SAD-u, nastala je fotografija koja prikazuje crnca kako pije vodu iz slavine namjenjene "obojenim".

FOTOGRAFIJA

Fotografiju je snimio Eliott Erwitt, 1950. godine u Sjevernoj Karolini.

13.08.2013. u 01:41 • 1 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 12.08.2013.

A sada nešto sasvim drugačije...

...jedna zgodna kolekcija fotografija članova skupine Monty Python:

These Monty Python Behind The Scenes Photos Are Delightful

12.08.2013. u 22:22 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 11.08.2013.

Problemi fotografskih portala

Danas na internetu postoji mnogo fotografskih portala na koje je moguće stavljati fotografije i prikazivati ih javnosti.

No postoje neki problemi vezani uz dotične portale koji kod određenih ljudi (misli se između ostaloga i na fotografe) stvaraju odbojnost, ako ne odmah, onda nakon nekog vremena, kada ti problemi dođu do izražaja...

Jedan od glavnih problema svakako je nedostatak bilo kakve selekcije novih članova. Na dotične portale se može registrirati bilo tko, praktički svatko tko ima nekakvu spravu za bilježenje slike, a sebe smatra "umjetničkim fotografom", i to bez da prethodno na neki načim administratorima ili članovima prikaže svoj fotografski talent i svoje radove. Tako ima servisa koji imaju na tisuće članova, no kvalitetnih autora i kavlitetnih fotografija vrlo malo...

Naravno, shodno tome se događa da kvantiteta guši kvalitetu - mnogo netalentiranih autora koji svakodnevno bez ikakve selekcije uploadaju na tone svojih loših (ili u najboljem slučaju osrednjih) fotografija, onemogućiti će kvalitetnim autorima i njihovim pažljivo probranim fotografijama da uopće dođu do izražaja. Doslovno će ih zatrpati. Štoviše, ima čak i slučajeva da se kao "umjetnička djela" uploadaju mutne i zrnate fotografije snimljene mobitelima koje nisu ni za Facebook, a kamoli neku ozbiljniju foto-stranicu, samo iz razloga da bi se nešto stavilo i da bi netko na to ostavio komentar ili "lajk"...

Tu je naravno i potpuni nedostatak bilo kakvih kritičkih komentara - većina komentara je u stilu "divno", "krasno", "+++" i slično, a koje mahom dobivaju nekvalitetni autori na svoje nekvalitetne fotografije, i to samo na račun nekakvih prijateljskih/rodbinskih veza sa sitim takvim autorima/komentatorima. Štoviše, bilo kakvi objektivni konstruktivno-kritički komentari koji mogu nekome biti vodilje za poboljšanje i napredak, najčešće pokrenu prepucavanja, jer među lošim autorima ima jako puno onih koji misle da nakon dva tri "lajka" automatski postali najbolji fotografi svijeta i okolice.

11.08.2013. u 22:21 • 0 KomentaraPrint#

subota, 10.08.2013.

Ipak ima nade za film?

U zadnje vrijeme su zaredale vijesti o tome kako su neki veliki proizvođači fotografskih filmova, poput Kodaka i Fujia, značajno smanjili obujam proizvodnje, pa čak i obustavili proizvodnju nekih filmova.

Međutim, nedavno je osvanula vijest da Ferrania, nekad vrlo poznati proizvođač filmova, ponovo oživljava proizvodnju.

Film News! Ferrania is back! Exclusive interview!

10.08.2013. u 23:41 • 0 KomentaraPrint#

petak, 09.08.2013.

Munjolov

Postoje fotografi koji jako vole fotografirati munje. Naravno, za dobre munje je najčešće potrebno grmljavinsko nevrijeme sa velikom količinom kišne naoblake. Ako fotograf pri tome ima sreće da mu kakva zanimljiva munja ili više njih uleti u kadar, rezultati mogu biti spektakularni.


(public domain)

Uhvatiti munju fotoaparatom zapravo je velika lutrija i igra pogađanja sa mnogo promašaja. Naime, da bi snimio munju, najviše što fotograf može učiniti je odabrati kadar u kojem bi mogle sjevnuti munje, te uključiti dugu ekspoziciju. I tako uzastopno ponavljati sve dok se munje pojavljuju. Tako nešto je naravno moguće samo uz upotrebu stativa i dodatnog okdača (bilo žičanog, bilo daljinskog).

Naravno, snimanje munja vuče sa sobom i određene opasnosti, počevši od močenja opreme (ako se snima na otvorenom prostoru, pa čak i na balkonu), pada opreme (vjetar može prevrnuti stativ ako nije dovoljno težak!), pa do samog udara munje (standardno treba izbjegavati usamljena stabla na livadi, korištenje kišobrana i slično, jer munje vole udarati u takva mjesta...)

Inače, za one koji ne znaju razliku između munja i gromova, munje su vidljiva pražnjenje atmosferskog elektriciteta u obliku svijetlećih tragova između oblaka i (najčešće) tla (ili ponekad između dva oblaka). Grom je zvuk (prasak) koji nastaje prolaskom munje kroz zrak (dok se uzastopna skupina gromova naziva grmljavinom).

Evo jedan zgodan link sa galerijom munja i nešto korisnih praktičnih savjeta za sve one koji se žele okušati u snimanju munja:
Photo Tutorial & Gallery | How to photograph lightning at night

09.08.2013. u 19:48 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 08.08.2013.

Jesu li mobiteli postali "idiot-kamere" današnjice?

U fotografskom žargonu "idiot-kamerom" naziva se svaka kamera (tj. fotoaparat) koja nema nikakve mogućnosti određivanja parametara ekspozicije (brzina zatvarača, otvor blende...), već od kontrola ima jedino okidač - praktički ih se smatra da su toliko jednostavne da ih "svaki idiot može upotrijebiti".

Čak se i kamere koje imaju neke rudimentarne mogućnosti kontrole blende i zatvarača (npr. 2-3 postavke blende ili zatvarača za sunčano i oblačno vrijeme, ili nešto tome slično) ponekad nazivaju "idiotima", no one to zapravo više nisu.

Čak se može reći da je prva prava "idiot-kamera" bila upravo ona kamera koja je popularizirala fotografiju među širokim narodnim masama - legendarna Kodakova box kamera koja se reklamirala pod sloganom "vi pritisnite tipku, mi ćemo učiniti ostalo". Bilo je dovoljno samo pritisnuti tipku...

Nakon toga su se aparati okvirno razvijali u dva smjera - s jedne strane to su bili tzv. "profesionalni aparati" (oni koji su pružali svu silu kontrola parametara slike), dok su se s druge strane našli jednostavni "amaterski" aparati ("idiot-kamere") koje su na sebi imale samo okidač.

Danas, u doba digitalije, ono što su nekada bili "kompaktni idiot-aparati" danas su evoluirali u kompaktne aparate koji svojim mogućnostima podešavanja parametara ekspozicije ne zaostaju mnogo za "profesionalnim" SLR aparatima, no s druge strane mobiteli sa ugrađenim kamerama najčešće - imaju jedino okidač. (i eventualno opciju za upaliti ili ugasiti bljeskalicu, ako je imaju).

08.08.2013. u 20:04 • 1 KomentaraPrint#

utorak, 06.08.2013.

Još malo američkih gluposti...

U Americi je danas očito opasnije imati fotoaprat nego imati oružje, pogotovo što se tiče reakcije organa reda po tom pitanju. PINAC javlja kako su u Arizoni zbog jednog čovjeka koji je fotografirao zgradu suda reagirali policijski helikopter i nekoliko policijskih vozila... Dotični je za pojasom nosio pištolj (što je sasvim legalno u Arizoni), no policija ga je zaustavila zbog fotografiranja. Pri tome mu policajci nisu znali reći koji je točno zakon prekršio da bi ovi imali neku osnovanu sumnju za njegovo zaustavljanje...

Police Helicopter and Patrol Cars Dispatched for Man Photographing Courthouse

06.08.2013. u 18:32 • 0 KomentaraPrint#

subota, 03.08.2013.

Kobra efekt

"Kobra efekt" je naziv za pojavu kada pokušaj rješavanja nekog problema ne riješi problem, već naprotiv, samo ga značajno poveća. (Slično "Streisand efektu" kod kojeg pokušaj cenzure izazove posvemašnje zanimanje javnosti). Naziv "kobra efekt" potiče od prakse koja se jedno vrijeme provodila u Indiji. Tamo je vlada isplaćivala novčane naknade za svaku ubijenu kobru, s obzirom da je velika populacija ovih otrovnih zmija u prirodi ugrožavala stanovništvo. Međutim, neki su se dosjetili uzgajati kobre, te ih zatim ubijati i prezentirati vlastima kao "ulov" te pokupiti novčanu nagradu, te su od toga napravili unosan posao. No, kada je ta praksa razotkrivena, država je ukinula novčane naknade, a uzgajivači su sve uzgojene (sada potpuno bezvrijedne) kobre pustili u prirodu i tako zapravo povećali njihov broj.

Isto tako jedan od poznatijih "kobra efekata" svakako bio je slučaj koji se dogodio u Kini za vrijeme Maovog "Velikog koraka naprijed". Naime, Mao i njegova svita zaključili su kako ptice pojedu previše riže na poljima, te time smanjuju urod i hranu radnom narodu, te je naredio da se ptice (posebno vrapci) istrijebe, vjerujući da će to dodatno povećati urod. Međutim, dogodilo se upravo suprotno - urod je značajno podbacio. Naime, namnožili su se razni kukci nametnici koji su upropaštavali urod, s obzirom da više nije bilo ptica koje su bile njihov prirodni neprijatelj.

Također, jedan dobar primjer "kobra efekta" jest i povećanje broja nasilnih zločina u državama u kojima je "u svrhu prevencije nasilnih zločina" zabranjeno posjedovanje oružja civilima. Tako su npr. u Velikoj Britaniji, Australiji ili Brazilu progurani zakoni koji gotovo u potpunosti zabranjuju civilima posjedovanje bilo kakvog vatrenog oružja. No nakon što su zakoni stupili na snagu, umjesto željenog smanjenja nasilnih zločina, dogodilo se upravo suprotno - broj zločina, posebno onih nasilnih uz upotrebu oružja, se drastično povećao! Naime, dok su pošteni građani novim restriktivnim zakonima efikasno razoružani, kriminalci koji ne mare ni za kakve zakone (koliko god restriktivni oni bili) su znali da više neće naići na oružani otpor. Zapravo je vlast de facto kriminalcima znatno olakšala posao, a da stvar bude gora, u nekim državama se otišlo čak toliko daleko da je čak i bilo kakva samoobrana kažnjiva!

Zatim se mogu navesti i razne inicijative gdje razne institucije nameću zakone kojima svaki autoritativniji odgoj djece izjednačavaju sa nekavim zlostavljanjem, uz demagogiju da "to sprečava djecu da postanu nasilna", no čini se da upravo zbog tih mjera koje su rezultirale popustljivim odgojem ili čak nedostatkom istog stvara sve više i više delikvenata i problematične nedisciplinirane djece...

03.08.2013. u 22:35 • 2 KomentaraPrint#

petak, 02.08.2013.

Youtube i incidenti

Incidente koji se događaju fotografima i snimateljima u većini slučajeva ne uzrokuju fotografi i snimatelji. Te incidente najčešće uzrokuju ljudi kojima "jako smetaju kamere" i koji su uvjereni u svoju "važnost", a ti ljudi mogu biti oni najčešći, od slučajnih prolaznika "samozvanih redara i dušebrižnika", pa do službenih osoba i organa reda (zaštitara i policajaca).

Neki od tih incidenata budu i snimljeni, što od strane samih snimatelja, što od strane trećih osoba, a nakon čega redovito završe na YouTubeu ili u nekim od medija.

Evo video snimke jednog takvog incidenta koji se dogodio u Srbiji, kada je jedan čovjek snimao video na autobusnoj stanici. Nakon što je jednom kontroloru zasmetala kamera, svi su se ostali obrušili na dotičnog, čak do mjere fizičkog napada (jedan od kontrolora ga u jednom trenutku gura i udara bilježnicom). Zanimljivo kako se može čuti da jedna žena u videu tvrdi "da se ovaj (koji je udario snimatelja) samo branio". Također, može se vidjeti kako po strani stoje komunalni policajci i ne rade apsolutno ništa....

VIDEO

Inače, zanimljiv je primitivni mentalitet osoba koje su uvjerene da čim netko ima kameru u ruci, nema apsolutno nikakva zakonska prava, a da oni sami smiju raditi toj osobi što žele...

02.08.2013. u 21:07 • 0 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>



< kolovoz, 2013 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Blog za promicanje kulture fotografije, prava fotografa i borbe protiv ljudske gluposti

Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".

Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.

(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)

Linkovi

Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?

Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad

Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše

Ostali linkovi
Blog.hr
Google

Kontakt
toco1980blog(at)net.hr

Copyright

Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.

Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.

Arhiva

Travanj 2024 (2)
Ožujak 2024 (2)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Svibanj 2020 (12)
Travanj 2020 (23)
Ožujak 2020 (27)
Veljača 2020 (17)
Siječanj 2020 (11)

Početak