14

utorak

svibanj

2019

Prognoza

Ako je vjerovat kišobranskoj instalaciji na koju sam nabasala jutros iduć na posao, moj je gradić Pejton pun ljudi sklonih modernoj umjetnosti i štokakvim performansima. Il to, il je puhalo gore nego kad je vuk osobno, bez pomoći snage vjetra, raspuvo kućice od dva praseta.

Pa sam ja, sukladno gadnim meteorološkim pojavama, odlučila pogledat šta piše u vremenskoj prognozi. Ono, da znam priredit jedno četrnajst kišobrana, gumene čizme, prefriškat svu raspoloživu zimsku robu ( ionak se spremam slagat ormar ko gladan srat pa nikako krenut, ko da sam znala da će bit još prigode za nosit debele vesturine i flafi čarape ).
I znate šta sam saznala iz vremenske prognoze? N i š t a. Pa ko da gledaju u šparoge il soc od kave dok je pišu, a ne u satelitske snimke. Evo saću ja rečenicu po rečenicu istrančirat, u zagradima je sažeto moje meteorološko iskustvo, sabrano kroz godine.

Kiša i pljuskovi još i danas i sutra bit će lokalno obilniji, zbog čega će još malo porasti vodostaji, ali u drugom dijelu tjedna očekujemo smirivanje situacije, i mnogo su izglednija i sunčana razdoblja. ( Pazi ti majstora; pa kad mi kaže "lokalno obilniji" to zapravo znači da trebaš iz vatrostalne posude izgatat šta mu znači lokalno, može bit od Istre do Slavonije, jebe se njemu gdje će padat. Veli porašće vodostaji; i to je začudno, jer je zadnjih tjedan dana palo kiše za petnajst godina u Africi. Plus izglednija sunčana razdoblja; gdje, u Transilvaniji? )

Iako je jučer vjetar rušio sve pred sobom, s obzirom na rastuće vodostaje rijeka, i izvanredne mjere obrane od poplava, vrlo važna je prognoza oborine. ( Bil mi iko mogo objasnit kakve veze ima to šta je vjetar čupo stabla sa izvanrednim mjerama obrane od poplava i prognozom oborine, koja baj d vej nije ni napisana, jer će oborine bit lokalno obilnije? Oborine pogađat po sistemu - možda oće, al sigurno neće, il kako? )

Dok na Zavižanu jutros pada snijeg, kojeg će biti i u nastavku dana, u većem dijelu zemlje je kišovito. ( Ma bravo; teško je pretpostavit da na Zavižanu krka bijelo govno. A u većem dijelu zemlje pada kiša, nemreš vjerovat; vodostaj se digo od kanalizacije valjda ).

U većini zapadnih predjela već je tako premašena srednja cjelomjesečna količina oborine, što je rezultiralo poplavljvanjem nekih područja. ( Ko bi i pomislit mogo da kad se sroka pedeset litara kiše po četvornom metru u pola dana da se onda neka područja poplave? S naglaskom na "neka", nebitno je koja, to znaju oni koji tamo žive. Šta će smarat one kod kojih nije poplavilo. )

Kiša i pljuskovi još i danas i sutra bit će lokalno obilniji, zbog čega će još malo porasti vodostaji, ali u drugom dijelu tjedna očekujemo smirivanje situacije, i mnogo su izglednija i sunčana razdoblja. ( Pa opet ponavlja prvu rečenicu; ono, neće ljudi skužit da je to već napisano jer su u panici od lokalno obilnijih oborina. Sve čitam i ne vjeujem, majke mi moje. )

Ipak, treba uzeti u obzir da i do kraja mjeseca nema dugotrajne stabilizacije, iako će temperature biti oko prosječnih svibanjskih, bit će i dalje povremene kiše. ( I ko veliko finale, zaključak da će i dalje bit povremene kiše, i da se vrijeme neće stabilizirat. Ja možda sutra skuvam kelj, a možda i ne, ovisno kolko ću bit stabilna. )

Znate šta ću vam reć? Ja se ozbiljno bavim mišlju da počnem pisat vremensku prognozu. Zavisi kakve se volje digneš, jel ti neko pokvario prvi gutljaj kave il si dobre volje - samo pišeš gluparije. Moguća su povremena sunčana razdoblja u većini zemlje, al isto tako postoji i mogućnost lokalnih pljuskova s grmljavinom. Ak ne zatopli, zahladiće. Mjestimično je moguća magla koja se ponegdje može zadržat tokom cijelog dana.
Gle ti kak to meni ide. A ja se zlopatim i pišem o svemu i svačemu umjesto da se uvatim vremenske prognoze; pa za mene bi Vakula bio puki amater.



( eto instalacije, slična mojoj od pred desetak dana )

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.