25

utorak

rujan

2018

Kad ja zalegnem radi tijesta...

Jel ima baš jako puno vas koje same mijesite tijesto za štrudl ? Čuj mijesite, bitnije je razvlačenje.

Moje obje bake znale su razvuć tijesto prek cijelog stola, tanko ko paus papir, i nikad im nije pucalo kod razvlačenja. Umrle su dok sam bila premala da bi od njih spoznala tajnu. Sve ostale žene koje sam pitala imale su identičan odgovor – ma to odokativno zamijesiš brašno, ulje, sol i mlaku vodu i ostaviš da odleži neko vrijeme, pokriveno krpom, i onda se rasteže odavde do vječnosti. Na upit kakvo mora bit tijesto pod rukom odgovor je bio svakakav – ni pretvrdo ni premekano, onak malo elastično, kompaktno...velika mi korist od tih odgovora, tak su mi mogle odgovorit i na japanskom jebote. Otkud mogu znat šta njoj znači ni pretvrdo ni premekano ? Kak da znam ?
Pa ja pokušavala po raznoraznim receptima koje sam pronalazila kojekuda. Sastojci su uglavnom identični, tu nema velike filozofije. Pa zamijesim i ostavim da odleži neko vrijeme pokriveno krpom ( probavala sam i razne mustre na krpama, sve u nadi da je možda i do mustre na krpi; štajaznam, možda karirana krpa recimo bolje pokrije tijesto od one na kojoj je naslikana patka s cvijećem ). I sve je dobro dok ne smaknem krpu, bez obzira s kojom mustrom, i ne uvatim razvlačit tijesto. Jesam krenula razvlačit, jel puca ko da je grom u njega opalio pa ubio ni pretvrdo ni premekano, elastično i kompaktno. Pa se onda malo zlopatim, pa skupim sve na hrpu pa opet probam. Ništa od toga osim hrpe tijesta sa tu i tamo nekom rupom, koja isto ubija ni pretvrdo ni premekano, elastično i kompaktno. Pa onda podivljam, poberem sve sa stola i kresnem u kantu za smeće i očistim stol. Ak nisam prebijesna odem u dućan po kupovne kore pa sfafuljam štrudl, da ne bacim i filu kad je već tijesto završilo tamo gdje nije trebalo.
I tek sam nedavno naletila na priloženu fotku i otvorile mi se rajske dveri. To šta piše – ostaviti da odleži barem pol sata, pa to kuvarica treba odležat, a ne tijesto. Znači, zamijesit jebeno tijesto i ostavit ga bilo gdje, pod bilo kakvom krpom, i poleć se u vodoravan položaj ( pregača može ostat na tebi a ne mora ) i odrapit jednu rundu hrkanja. Moguće je da šta dulje ostaviš kuvaricu da odmara tijesto konačno bude ni pretvrdo ni premekano, elastično i kompaktno. Ako kuvarica ubije oko skroz preko noći, moralo bi se dat razvuć sve do Bosiljeva il Plitvica recimo.

Kad se ja sad ovih dana primim pa zamijesim tijesto pa legnem pa odmorim ko zna dokad...pa kad se probudim razvuću tijesto za štrudl za Ginisovu knjigu rekorda. Jerbo konačno znam šta treba radit pa ću napravit šesteroduplu masu, za sve ono šta nisam znala kak trebam postupat po receptu. ( Jedino moram pripremit čistu pregaču, da budem ljepša dok spavam; ujedno obavim i bjutislip ).


( fotka by Matrix World )

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.