Spaliti zastavu, iseliti cijeli narod hrvatski iz zemlje što smo mislili i željeli da se Hrvatska zove . Mi Hrvati ne vrijedimo. Kradljivci smo i ubojice, ne volimo vlastitu zemlju i nije nam više tu mjesto. Ima onih koji bi vrlo rado živjeli tu.
Slučaj jedan:
Dan pobjede i Oluje. Kroz cijelu ulicu u kojoj stanujem: obiteljskim kućama, dvokatnicama, trokatnicama i nekolicini nebodera nigdje, ama baš nigdje, osim na mom balkonu nije bilo Hrvatske zastave.
Na televiziji isprekidani prenos iz Knina. Razni govori i mučenje prvaka ove zemlje na ugrijanoj zemlji, a sunce peče li peče.
Sve je sličilo na neku kaznu, a ne na slavljene pobjede.
Gospodin Veljko Đakula je prošetao ulicama Knina, u Sl. Dalmaciji piše : jedan od vođa pobune Srba u Hrvatskoj, ne želi ništa reći o hrvatskim žrtvama, jer i sa druge strane, srpske, su također pale žrtve, pa dok se to ne riješi ili tako nekako...
Istina je. Pale su žrtve i tko god je zato kriv neka odgovora, jer to nije bilo potrebno napraviti.
Hrvatski teritorij je bio oslobođen. Hrvatska vojska prošla je kroz taj prostor kroz borbu, bez suvišnih žrtava. Što se događalo nakon toga bit će valjda ispitano do kraja i krivci neka ispaštaju, jer za sad, a bojim se kako vrijeme ide dalje ispaštamo svi. I pravo nam budi jer smo poznata genocidna nacija.
Slučaj dva: Sinjska alka.
Suzdržaću se maksimalno.
Sve je to lijepo i hvalevrijedno, ali sjećam se davnih godina i drugih ili nekoliko desetljeća dugog pokroviteljstva gdje se šakom i kapom davalo sve moguće za Sinjsku alku, možda s pravom, molim neka se Sinjani ne naljute, ali išla mi je ta slizanost s vlasti beskrajno na nerve - jer hoćeš nećeš bilo je u toj manifestaciji nešto od hajduka i uskoka i guslača, pa i naivnih slikara što je sve beskrajno bilo drago komunističkim vlastima.
Slučaj tri: Adio kauboju.
Sinoć je bila predpremijera ( ne znam što to upće znaći u ovom slučaju, jer je gledalište bilo dupkom puno- nije slićilo na generalnu provu)
Knjigu po kojoj je predstava napravljena napisala je Olja Savičević Ivančević. Knjigu nisam čitala. Spremam je se pročitati, jer su mi rekli da je odlična.
Predstava nije. Bar meni. Tiho sam svom društvu komentirala: Ili ja nisam više za teatar ili..., na što se gospođa gledateljica koja je sjedila red ispred mene okrenula i rekla: Nije problem u vama nego u lošoj predstavi.
Ostavit ću predstavu sa strane. Neću govoriti o stereotipima kojom je predstava vrvila iako su upravo ti stereotipi predmet ovih slučajeva o kojima pišem, jer.., u jednom trenu u predstavi imamo scenu vjenčanja. Vijori se hrvatska zastava uz glazbu Thompsona, možda i Severine, ili Jelene Rozge svejedno. Tu su Kerum s pokazivanjem golog trbuha i veličanjem Hrvatske. Tu je i njegova sestrica, a zastava vijorili, vijori, kao pokriće za sva sranja koja se Hrvatskoj događaju.
Publika se smije. U predstavi se nižu prizori iz sapunica. rečenica za rečenicom u stilu Arijane Čuline.
Žedna sam, vruće mi je, po sredini sam reda, mislila sam probiti bužu kroz sjedalicu i skliznuti iz dasaka što život ovaj put, uistinu, znače.
Vrhunac je pojavljivanje Ku Klux Klana pri nekom sprovodu. Očita asocijacija na katoličku crkvu, jer je usto išla i određena melodija koju katolici često pjevaju.
Usput evo kratke povijest KKK koji nikakve veze nemaju sa katolicizmom, nego upravo sa bijelim protestantima- a čini mi se da bi to trebalo znati:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
U noći 24. prosinca na 25. prosinac 1865. godine u malenom su gradiću u američkoj državi Tennessiju šestorica protestantskih južnjačkih časnika osnovali udruženje koje će se ubrzo pretvoriti u jedan od najnasilnijih kulteva mržnje (ako ne i najnasilniji) koji je ikad postojao. Isprva ovo udruženje nije imalo nikakvog političkog cilja. Djelovali su samo s ciljem produbljivanja veza među vojnicima Konfederacije nakon poraza u Građanskom ratu (1861.-1865.) u Americi. Ovi ekstremni desničari ogorčeni porazom svu su svoju mržnju svalili na pripadnike svih ostalih rasa i religija izuzev bijele rase i protestantske vjeroispovijesti. Tako su počeli sa svojim, kasnije prepoznatljivim, metodama zastrašivanja i spektakularnim pogubljenjima.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iz ta tri slučaja, a ima i više njih, rekla bih da zastavu koja je mrska velikom djelu, ako ne i najvećem djelu Hrvata, jer je dovodimo u vezu sa zločinima, određenim načinom razmišljanja, određenim pjevačima, mentalitetom onih iza brda pa što god to značilo i grozotom od katoličke crkve, koja je eto navukla ruho koje joj odgovara, treba hitno spaliti.
Jednako tako brzo napustiti zemlju i prepustiti je onima koji je hoće, jer je mi (iako ne znam koji to mi- bilo je svojevremeno naziv salonski komunist- ja sam onda salonska hrvatica) ne zaslužujemo.
< | kolovoz, 2012 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.
Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.
Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?
O tom malo kasnije.
Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.
Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.
No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?
Rasprava se razbuktala.
A joj!!!
Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.
U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.
Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.
Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.
Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.
Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?
Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.
Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.
Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.
A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.
Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .
Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.
skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra