Čitam, istovremeno, "Izvori totalitarizma" Hannah Arendt i neke djelove Europskog Glasnika. Članak od Fouad A. Ajami : "Kako su postali stranci – Muslimani, Židovi i drugo lice 1492. godine.
"O Hannah Arendt ne treba ništa govoriti., jer bi se moglo reći puno, a ostalo bi još puno toga neizgovoreno.
Evo samo kratko. Izvor wikipedija:
Odrasta u socijaldemokratskoj asimiliranoj židovskoj obitelji u Königsbergu. Od 1924. do 1929. studira filozofiju, teologiju i grčki jezik kod Martina Heideggera iRudolfa Butmanna u Marburgu, kod Edmunda Husserla u Freiburgu i kod Karla Jaspersa u Heidelbergu. Promovirana je 1928. kod Jaspersa na temu Pojam ljubavi kod Augustina.
1929. seli u Berlin, gdje se udaje za publicista Günthera Sterna, koji kasnije stječe slavu kao filozof pod pseudonimom Günther Anders. Razvodi se 1937. Gestapoje uhićuje 1933., a Arendt bježi u Francusku. Do 1940. godine djeluje kao socijalna radnica u raznim židovskim organizacijama. Članica je World Zionist Organization (do 1943.). Započinje prijateljstvo s Walterom Benjaminom. 1940. se udaje za Heinricha Blüchera, s kojim 1941. emigrira u SAD, gdje se uključuje u rad izbjegličkih organizacija i glasila.
Od 1953. godine drži predavanja na Princetonu, Harvardu, na New School, Brooklyn College u New Yorku i na University of California, Berkeley. Od 1961. izvještava sa suđenja Adolfu Eichmannu u Jeruzalemu. Od 1963. je profesor na University of Chicago, profesor na New School for Social Research u New Yorku, "Gifford Lectures" na University of Aberdeen. Umire 4. prosinca 1975. u svom stanu u New Yorku.
Sve ostalo možete naći iz bezbroj članaka o njoj, njenih eseja i knjiga."
Fouad A. Ajami (1945-2014) rođen je u šijitskoj obitelji u Libanonu.
Doktorirao je na Washingtonskom sveučlištu, a na Sveučilištu John Hopkins bio je pročelnik katedre za blisko-istočne studije. Poznat po analizama previranja unutar arapskih društava suočenih s krizama i izazovima suvremenog doba.
Stavljam namjerno i ovaj slijedeći članak, jer mislim da bi mogao pomoći u razumijevanju svijeta o kojem znamo malo ili nimalo, a bilo bi vrijedno znati jer ćemo vrlo brzo izgubiti identitet i naći se pomiješani ( možda je bogatstvo, a možda je i nešto drugo- ovisi o tome koliko ćemo imati snage ostati ono što jesmo) .
"Razlika između sunita i šijita
Suniti i šijiti su dvije najveće podjele unutar muslimanske zajednice. Suniti čine oko 85% muslimana, a šijiti do 15%. Šijiti su prisutni u Iranu, Iraku, Bahreinu i Libanonu. Te dvije skupine nastala su iz neslaganja oko pitanja Muhamedova nasljednika.
U ranoj muslimanskoj zajednici, Muhamed je izravno odgovarao na sva pitanja. Nakon njegove smrti 632. godine zajednica je bila teško pogođena, jer je ostala bez Poslanikovog vodstva, ali i bez izravne Božje objave. Poslanikovi drugovi su nastojali učvrstiti zajednicu i njene članove sačuvati u vjeri.
Većina muslimana, koji su se počeli nazivati sunitima (sljedbenicima sunneta, Poslanikova primjera), vjerovali su da Muhamed prije svoje smrti nije ustanovio sustav za izbor nasljednika ili određivanje zamjenika. Zato su starije medinske starješine izabrale Abu Bakra za kalifa jer je bio Muhademov blizak prijatelj, pouzdani savjetnik i poštovan u zajednici zbog svoje mudrosti i pobožnosti. Suniti su vjerovali da vodstvo treba prijeći na najprikladniju osobu, a ne biti naslijeđeno po krvnom srodstvu.
Manjinska muslimanska zajednica šijita se suprotstavila izboru Abu Bakra za kalifa, vjerujući da nasljeđivanje treba biti nasljedno, po obiteljskom srodstvu. Budući da Muhamed nije ostavio za sobom živih sinova, šijiti su vjerovali da vodstvo treba prijeći na Muhamedovu kćer Fatimu i njena muža Alija, koji je tako bio Muhamedov nasljednik i najbliži živi muški srodnik. Šijiti su bili nezadovoljni što je Alija bio triput zaobiđen u izboru kalifa i da je svoje pravo mjesto dobio nakon 35 godina. Nakon nekoliko godina je ubijen u atentatu. Njegov karizmatični sin Husein je ubijen sa svojim sljedbenicima nakon neuspjele pobune protiv kalifa Yazida.
Muslimani ističu da se razlika između sunita i šijita ne odnosi na doktrinarno učenje već je ona političke naravi i odnosi se na voditelja muslimanske zajednice. Unatoč zajedničkom vjerovanju i praksi razvili su različito tumačenje svoje zajedničke prošlosti.
Kroz povijest suniti su uglavnom vladali šijitima. Budući da su šijiti bili potlačena manjina, svoje stanje su razumjeli kao kušnju čuvanja ispravnosti zajednice u borbi za uspostavom Božje vladavine na zemlji. Dok je sunitska prošlost puna pobjeda kroz vodstvo četvorice kalifa i potom razvoju islamskog carstva pod umajadima, abasidima i otomanima, šijitska prošlost je borba potlačenih.
U 20. stoljeću šijitska povijest je bila protumačena kao paradigma koja nadahnjuje na borbu protiv nepravde. To je tumačenje imalo snažan utjecaj na šijite u Libanonu koji su se borili za bolje društvene, obrazovne, ekonomske mogućnosti. Ajatolah Homeini je uspoređivan s Huseinom za vrijeme Islamske revolucije (1978. – 79.).
Podjele među šijitima
Unutar šijita razvile su se tri glavne podjele. Podjele proistječu iz neslaganja oko broja imama koji su naslijedili Muhameda: zejdije koji priznaju pet imama, ismailiti koji priznaju sedam imama i ithna’ ashariyya koji priznaju dvanaest imama. Zejdije su se razišle od ostalih šijita priznajući Huseinova unuka Zayda kao petog imama. Oni su vjerovali da bilo koji Alijev potomak koji je želio javno dokazati svoje pravo na imamat i da se bori za njega, može i postati imamom.. Zejdije su bila prva šijitska grupacija koja je postigla nezavisnost. Utemeljili su dinastiju Taberistanu na Kaspijskom moru 864. godine. Druga zejdijska država je osnovana u Jemenu 803. i trajala do 1963. godine.
Podjela među ismailitima i ithna ‘ashariyyama se pojavila u 8. stoljeću oko pitanja tko je naslijedio šestog imama, Ja’far al- Sadiqa, koji je umro 765. godine. Ismailiti priznaju sedam imama, završavajući s Ja’far al- Sadiqovim sinom Ismailom koji je bio određen da postane sedmim imamom, ali je umro prije svog oca i nije ostavio sina koji bi ga naslijedio. Osnovali su revolucionarni pokret protiv sunitskog hilafeta kao i fatimijsku dinastiju čije se carstvo od 10. – 12. stoljeća prostiralo od Egipta i Sjeverne Afrike do indijske provincije Sind.
Ismailitski ogranak, Nizari ismailiti, bili su posebno siloviti u suprotstavljanju sunitskoj abasidskoj upravi. Njihov teror i način na koji su ga provodili im je dao naziv atentatora. Upravo je Nizari vođa, koji je pobjegao u Indiju, utemeljio novu liniju imama poznatu po počasnom naslovu Agha Khan. Ti imami su stvorili oblik nenasilne glavne šijitske težnje koja u današnje vrijeme okuplja uspješne zajednice u Kanadi, Britaniji, Istočnoj Africi i Južnoj Aziji. Sadašnji Agha Khan je obrazovan na Harvardu, nadzire kulturni i društveni život svojih sljedbenika.
Treća i najpopularnija šijitska zajednica ithna’ ashariyya priznaje 12 zakonitih Muhamedovih nasljednika. Danas su oni većina u Iranu, Iraku, Bahreinu. Dvanaesti imam, Muhamad al-Muntazar (Muhamed koji se iščekuje») «nestao» je 874. godine kao dijete, ne ostavivši sinove stvorivši tako dilemu po pitanju nasljedstva. Šijitska teologija je razriješila dilemu učenjem o Skrivenom imamu koji tvrdi da dvanaesti imam nije umro, nego da je iščezao i da je skriven ili «mističan» za neodređeno vrijeme. Povratak tog mesijanskog poslanika očekuje se kao božanski ispravno vođeni Mahdi na kraju vremena koji će obraniti svoje sljedbenike, iznova uspostaviti njihovu vjernu zajednicu i uvesti ih u savršeno društvo pravde i istine. U međuvremenu šijite predvode mudžtehidi (mujtahidun, onaj koji je sposoban neovisno tumačiti islamski zakon). Razvili su klerikalnu hijerarhiju na čelu vjerskim velikodostojnicima koje njihovi sljedbenici priznaju kao ajatolahe (znakove Božje), i poštuju ih zbog njihova ugleda, učenosti i pobožnosti."
Autor: Jagoda Radojčić
Ne znam je li se itko uspio posve izvući iz osnova, a pri tom mislim na odgoj, na učenja u ranom djetinjstvu. Zadanih normi. Ovako se sjedi. Ovako se jede. Ruke priljubljene uz tijelo. "Znaš li", govorio je moj tata, "kako se mali Englezi uče jesti. Stave knjige pod ruke" Ali dida, rekao je, moj sin. Ja nisam Englez, ja sam Hrvat.
Potrebe da očaraš roditelje. "Mama vidi me, Mama vidi me." Razni skokovi na glavu i razni drugi pokušaji. Dobre ocjene. Sve za ljubav roditelja. Pa čak i u onom periodu kad se buniš i sve radiš obrnuto. Baš to obrnuto jest najveće traženje pozornosti. Gledajte me, slušajte me.
I u Crkvi moraš paziti uz koga ćeš kleknut, govorila je baka.
A, tek vjera ili nevjera. Ne kaže se uzalud ; jabuka ne pada daleko od stabla.
To je odgoj. Od jutra do sutra. Tako svi mi, cijelo čovječanstvo ne samo Hrvati. Tako uče male Židove i male muslimane i razne druge teiste i ateiste.
To smo svi mi. Djeca naših roditelja, ako se baš nismo odgajali u domu, ali i dom ostavi traga. Itekakvog.
A vrag vreba. On ne voli kad su ljudi sretni, siti i zadovoljni
Čim se tako nešto dogodi na bilo kojem djelu čovjeka/čice, svijeta, čovječanstva on krene u akciju. E neš', nećete. Zna biti vrlo umiljat. Bezazlen. Samo dobre namjere.
To doživljavamo u svakodnevnom životu.
A tek veliki svijet!!
Proputovala sam istok uzduž i popreko. Od Kine do Turske. Moj prijatelj M. Kaže: Istok me ne zanima. Brrr. Nikad ne bih išao tamo. Sve ga odbija, Od načina života do svjetonazora. Pogledaj samo odnos prema ženama. On je pak proputovao Zapad (nije da ja nisam).
Koliko god se može puno toga zamjeriti Zapadu ipak je Europa je najdalje dogurala u obrani ljudskih prava. Amerika više deklarativno, ali Europa uglavnom ne laže sebe. Nećemo govoriti o sporadičnim slučajevima i političkim igrama.
A, istok..? Primjer Turske. Nekoliko puta sam bila u Turskoj. Na proputovanju, ali na nekim destinacijama i namjerno. Prije osvajača s istoka mala Azija, a i dio Europe tamo je vrvilo idejama. A onda je prihajao daleki istok. Prošlost i kultura osmanlija dodirnula je i naše krajeve. I ostavila posljedice, kao što je i naš način života ostavio posljedice i na njih. Bar one koji su ostali živjeti na Balkanu. Rekla bih na dobro njih i nas. Ne bih željela da me se shvati kao propagndisticu iz vremena Jugoslavije u kojoj se govorili o različitosti kultura i bogatstvu kultura, ali svaka je ponaosob bila gušena. Nije poslije 45 godina zajedništva eksplodiralo bez razloga.
A, opet jasno mi je da do zacrtanih ciljeva nije lako doći u demokraciji. Građenje demokracije traži vremena i godina. Desetljeća, stoljeća. Revolucije naprave nagli skok, ali uslijedi diktatura i totalitarizam koji nas vrati natrag.
Kad bih svojoj sestri sociologinji rekla kako je Turska stabilna i bogata zemlja. Kako se brinu o svakom djelu društva ona bi se uzrujala i rekla: Mir i blagostanje u diktaturi. Što ti je to je autokracija i totalitarizam.
Sad vidimo i sami da je to istina.
Neki dan je Hassan Haidar Diab novinar na Otvorenom jedini bio iskren.
Ostalo je bila diplomacija ili potpuno nepoznavanje tog društva.
Ataturk je učinio čudo s tom zemljom.
Evo malo podataka o Ataturku sa Wikipedije:
"Rođen je kao Mustafa 1881. godine u Solunu, otac mu je bio dočasnik koji je postao trgovac drvima. S 12 godina upisao se u vojnu školu u Solunu, centru grčkog i slavenskog nacionalizma. Tu je od nastavnika dobio nadimak Kemal ("savršen"). Od godine 1896. pohađao je vojnu akademiju u Bitoli, a od 1899. u Istanbulu, završivši je u siječnju 1905. godine. Zbog njegovih aktivnosti u tajnom pokretu Mladoturaka koji se borio protiv autokratskog režima Otomanskog Carstva, čiji je Turska bila dio, Atatürk je dobio izmještaj u Siriju. Tu u Damasku osniva revolucionarnu organizacijuVatan ve hürriyet (Domovina i sloboda).
Atatürk je utemeljio modernu i građansku tursku državu, koristeći svoj veliki ugled i karizmu kako bi sproveo obiman program reformi. Izvršio je progresivne reforme koje su iz korijena promijenile lik zemlje i pretvorile je u modernu državu. Između ostalog: proklamirana je jednakost svih građana; provedena je agrarna reforma; ukinut je kalifat (1924.); stvoreno je moderno građansko zakonodavstvo i kazneno zakonodavstvo (1926.); izvršena je reforma kalendara, jezika i pravopisa - uvedena je latinica umjesto arapskog pisma (1928.); odvojena je vjera od države tako što je 1928. uklonio iz ustava dio koji je islam deklarirao kao državnu religiju; zabranjeno je nošenje zara, fesa i feredže; dana je ravnopravnost i izborno pravo ženama (1934.) i dr. Reforme su nailazile na otpor, ali je Kemal energično suzbijao svaki pokušaj vraćanja na staro.
I danas u Turskoj postoji kult osobe Atatürka: njegovi portreti se nalaze u javnim zgradama i po trgovima; po njemu su nazvani npr. istanbulska zračna luka, jedan od mostova preko Zlatnog roga (Haliç) i mnoge ulice, a njegovi kipovi krase mnoge trgove."
Sadašnji predsjednik je po mom mišljenju zakuhao puč. Napravljen je tako traljavo da je nemoguće da su ga organizirali ozbiljni ljudi. I sad je uslijedila čistka. Napravljeno je da se protivnici razotkriju i da Turska potone u fundamentalizam.
Recep Tayyip Erdoan je odgojen u vjerničkoj obitelji. Ne mora značiti ništa, ali u ambijentu Turske koja je nakon Ataturka sekularna zemlja, može značiti puno. Ako zakoni vjere prevladaju i postanu obavezni za sve Turska će se ponovo naći u dubokom islamu. Možemo mi imati dobre odnose s Iranom, Irakom i drugim zemljama islamske provenijencije, ali to su zemlje u kojima ne biste zbog načina života i odnosa prema ženama, bez obzira na ljepotu i kulturu, rado živjeli.
A sve to se kroz imigrante prelijeva u Europu.
Ne treba zaboraviti da je iz male Azije od Sirije, sjevera Afrike nestalo kršćanstvo, bježeći pred osvajanjima osmanlijama. Tamo je stvoreno, ali od tamo se posve izgubilo.
Ne zagovaram kršćanstvo. Pobjeglo je ono i iz Europe. Nema ga u preambuli europskog ustava. Kao da ga se sramimo. Nestalo je u južnu Ameriku gdje se svećenici identificiraju s patnjama svog naroda. Zato papa Franjo mnogim Europljanima nije drag.
Otvorila sam bezbroj tema, najprije u svoj glavi. A, moja je glava ovih ljetnih dana i protoka ( istina dragih) kroz stan posve zbrkana.
Ali evo malo mojih milih lišca (je li ovo neka nova kovanica? Hoću li je patentirati?).
Mislila sam ovo staviti kao komentar na post samo nebo zna, ali ne bi bilo pravedno prema blogerici pa stavljam kao svoj post. Kao svojevrsno upozorenje određenoj blogerici, jer mi se ne da uzrujavati nepotrebno. Niti isprićavati u godinama u kojim jesam.
FreshCaYg piše crnohumorno. Stara teta je dobro ostalo rekla. Naravno da pišemo kako bi nas se čitalo. Nije to nikakav tajni dnevnik za ladicu. Uostalom nova je ovo vrst komunikacije. Mišljenja s interneta nekad nisu zanemarljiva. Često nisu ni bezazlena. Igraju se tu razne igre. Doživjela sam neugodnosti nakon što sam zamolila ( možda u žaru pisanja na neprikladan način) poznanicu da više ne dolazi na moj blog, ali vidim da ga čita jer je zajedničkoj prijateljici predbacila određene stvari koje je mogla saznati samo na mom blogu. To je moju i njenu prijateljicu prilično uzdrmalo. Nije mi bilo drago jer sam i sama dobila jezikovu juhu. Posve nepotrebno. Ništa loše nije pisalo na blogu, ali u poznanici (koja prenosi događaje s određenim predbacivanjem s mog bloga) je pokrenulo... ne znam ni sama što. Možda ljubomoru. Na taj način je i bilo predočeno i na neki način predbačeno zajedničkoj prijateljici. Kao vi se družite, a mene nitko... Gadim se sama sebi što komentiram i pišem ovakve stvari. Ako ovo pročita molim je da ne spominje više ništa našoj zajedničkoj prijateljici jer je nije potrebno uznemiravati. Nije to zaslužila.
Ne samo da je molim nego joj strogo zabranjujem da bilo što što se nađe na mom blogu prenosi zajedničkoj prijateljici. Upozoravam je, dapače.
Jer je u u svim godinama našeg poznanstva prema meni pokazivala veliku netrpeljivost koja se mogla fizički opipati. Radi mira društva, u kojem smo se kretale, ugibala sam se i pokušavala biti manja od makova zrna. Ako je ostalo društvo volilo njene hirovite postupke meni nisu odgovarali. Dapače, umarali su me.
Tu j kraj priče.
Nadam se i njene, jer je i ovdje na blogu koketirala i tražila utjehu radi mog postupka. Dapaće tužila se da sam joj uništila život na blogu u kojeg je uložila preveliki trud.., te prestat će pisati... itd, ali ništa se spektakularno nije dogodilo. Nastavila je pisati.
A, s druge strane tako je sve skupa tu nevažno da ne znam i ne razumijem napuhivanje i važnost.
Toliko o bezazlenosti bloga.
I zvijezdama bloga.., potpuno se slažem s FreshCaYg. Ima tu krasnih ljudi čije je postove zadovoljstvo čitati. Ima i posve bezazlenih ljudi, ali ima i...
Zdravi i veseli bili, a htjela sam pisati posve nešto drugo, a onda me post blogerice samo nebo zna sjetio svih tih neugodnosti.
Malo fotografija ovih dana.
Želim spokoj i mir svim žrtvama Srebrenice i onima koji su ostali iza strašne smrti svojih pokojnika.
< | srpanj, 2016 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.
Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.
Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?
O tom malo kasnije.
Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.
Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.
No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?
Rasprava se razbuktala.
A joj!!!
Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.
U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.
Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.
Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.
Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.
Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?
Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.
Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.
Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.
A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.
Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .
Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.
skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra