AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

utorak, 26.03.2019.

BRODOGRADILIŠTE ULJANIK – DA ILI NE?


RESTRUKTURIRANJE ILI STEČAJ?

Što će biti s brodogradilištem Uljanik iz Pule, hoće li se provoditi stečaj ili će biti restrukturirano? To se pitanje postavlja posljednjih nekoliko mjeseci i rješenje se očekuje od Vlade RH, prije svega od premijera Andreja Plenkovića. Prije nekoliko dana (22.3.), kada je premijer bio u Bruxellesu rekao je da će se na odluku još malo čekati. Da li je od Europske komisije tražio mišljenje ili financije, odgovorom nije dao naslututi.
Ve 22.3. kao i danas 26.3 radnici Uljanika su u štrajku, čekaju bar jednu od sedam neisplaćenih plaća i to je motiv štrajka. Provjerena je informacija da je DORH istraživao poslovanje Uljanikova meneđmenta te da je 26. pokrenuto privođenje nekih odgovornih osoba zbog sumnji na kriminal što je Uljaniku financijski ozbiljno naštetilo. Prema riječima premijera Plenkovića Država je u Uljanik uložila 3,1 milijardu kuna.
No novca za plaće radnika u Uljaniku trenutno nema, jedan dan sindikalni čelnici dozvoljavaju koperantima da se rade, drugi se pak dan ne radi, menadžment je sporedni subjekt i u ovom trenutku ne kontrolira ni poslovanje ni rad u brodogradilištu.
Činjenica je da se ovoga trenutka mnogo toga nezna a prije svega – zašto se u brodogradilištu , gdje se kako radnici u štrajku kažu, kasni s isporukom nekoliko brodova, ipak ne radi – već se stvaraju gubici koje će država morati platiti?
Raspolaže li Vlada sa podacima i izračunima može li brodogradnja postati važan dio hrvatske ekonomije? Koliko treba vremena da Uljanik stekne financijsku poziciju na tržištu, treba li aktivno raditi na konsolidaciji brodogradnje u Uljaniku, a povrh svega – može li Vlada RH u kratkom vremenu u Uljanik postaviti menadžment koji poznaje brodograđevnu struku i koji će znati učiniti poslovno- komunikacijski zaokret i gubitničku proizvodnju pretvoriti u tvrtku koja može financijski opstati.
Naprimjer Poljska mnogo ulaže u svoju brodogradnju i tek kroz desetak godina očekuje značajniji položaj na tržištu . A Hrvatska? Uz bolju organizaciju, stručan menedžment za brodogradnju i određeni cilj, Hrvatska ne bi trebala ostati, zbog krize koja je sada prisutna, bez brodogradilišta Uljanik.
Zouhar Zec Margareta


U Europi postoji oko 150 velikih brodogradilišta. Oko 40 njih djeluje na globalnom tržištu velikih pomorskih komercijalnih plovila, oko 120.000 ljudi zaposleno je u brodogradilištima civilnim i pomorskim, novogradnjama i remontnim brodogradilištima u EU-u;
S tržišnim udjelom od oko 6% u pogledu tonaže i 35% za pomorsku opremu, Europa je u globalnoj brodogradnji imala promet od 60 milijardi EUR u 2012. Izvor EK


POVIJEST BRODOGRADILIŠTA ULJANIK
Uljanik je osnovan 1856. godine u pomno odabranom Pulskom zaljevu kao glavna ratna luka i pomorska baza Austro-Ugarske Monarhije. Kamen temeljac položila je carica Elizabeta 9. prosinca i taj se datum obilježava kao obljetnica brodogradilišta Uljanik, jednog od najstarijih u svijetu. Gotovo dvije godine nakon polaganja kamena temeljca - 5. listopada 1858. - prvi brod Kaiser istisnine 5.194 tona porinut je s navoza na otoku Uljanik. Slijedi izgradnja 56 brodova za austrougarsku ratnu mornaricu ukupne istisnine 53.588 tona.
Uljanik je dobio ime po jednom od otočića u zaštićenom Pulskom zaljevu (Sv. Florijan). Taj otok, na kojem su rasle masline, u zakupu su držali seljaci iz obližnje Premanture. Austro-Ugarska ga je otkupila i na njemu izgradila brodogradilište te je otad na Otoku smještena gradnja trupa, dok su Upravna zgrada, skladišta i radionice na kopnu (Arsenal).

FAZE RAZVOJA
Tijekom austrougarske vladavine (1856.-1918.) gradio je i popravljao sve vrste ratnih brodova. Tijekom talijanske vladavine (1918.-1945.) bavio se popravcima, dokovanjem i rezanjem starih brodova, kao i izgradnjom podmornica. Nakon pada Italije i za vrijeme Drugog svjetskog rata postalo je njemačka pomorska baza i pretrpjelo žestoke zračne savezničke napade. Nakon oslobađanja Pule, odnosno nakon što je brodogradilište preuzelo Anglo-Američko zapovjedništvo, započela je rekonstrukcija. Od 1947. godine obnavlja se pod Republikom Jugoslavijom. Prvi brod isporučen je s obnovljenih navoza 1951. godine. Bio je to tegljač Neptun, koji je označio početak nove ere u razvoju brodogradilišta Uljanik.

Godine 1953. Uljanik potpisuje licenični ugovor s danskom tvrtkom Burmeister & Wain za proizvodnju dizel motora. Druga faza razvoja započela je 1954. godine izgradnjom broda Uljanik (10.000 tona istisnine), koji je bio prvi brod opremljen dizel motorom i električnom opremom koju je izradio Uljanik. Od 1956. do kraja 2012. proizveden je ukupno 391 motor ukupne snage 2.775.614 kW.
Krajem šezdesetih uslijedila je nova faza razvoja izgradnjom mamut brodova i primjenom tehnologije gradnje trupa u dva dijela i njihovim spajanjem u plovnom stanju. Bili su to ogromni tankeri i brodovi za prijevoz rudače i nafte nosivosti do 270.000 tona. U razdoblju od 1972. do 1976. godine Uljanik je izgradio 11 mamut brodova.
Između ostalih, tijekom osamdesetih godina Uljanik isporučuje višenamjenske brodove, brodove za prijevoz rasutih tereta, tankere i brodove za prijevoz vagona.
Uljanik je u svijetu prepoznatljiv i zahvaljujući izgradnji brodova za prijevoz automobila - prvi je isporučen 1987., a najviše ih je isporučeno talijanskoj Grimaldi grupi.

BRODOVI ZA PRIJEVOZ RASHLAĐENOG TERETA
Tijekom 1990-ih Uljanik ulazi u novu nišu ugovaranjem brodova za prijevoz rashlađenog tereta. Za vrijeme ratnih godina u Hrvatskoj, zbog rizika ulaganja, nema novih ugovora te se dovršava niz prethodno ugovorenih tankera za transport kemikalija. Od 1991. do 1995. Uljanik je uspio isporučiti ukupno 14 brodova. U to je vrijeme Uljanik postao dioničko društvo s potpuno novim tržišnim bazama. Potkraj devedesetih godina započinje velika tehnološka obnova brodogradilišta - gradi se nova hala za rezanje sa svom potrebnom opremom i novim strojevima, uključujući i plazma rezačice te robotsku liniju za rezanje profila, željeznička pruga uvodi se u skladište, montira se nova panel linija...

Nakon dvijetisućete Uljanik se vraća svom okušanom proizvodu, brodovima za prijevoz automobila, ali radi iskorak u nišu brodova za prijevoz žive stoke ugovaranjem broda Becrux, prvog broda tog tipa izgrađenog kao novogradnja. Najveći iskorak u nišu iznimno složenih brodova Uljanik je napravio s jaružalima za Jan De Nul Grupu.
Tijekom 2013. godine 3.MAJ Brodogradilište iz Rijeke, drugo najveće brodogradilište na sjevernom Jadranu, integrirano je u ULJANIK Grupu.
U svojoj dugoj povijesti do danas Uljanik je gradio sve vrste brodova za kupce širom svijeta. Danas se Uljanik usredotočuje na izgradnju visokosofisticiranih plovila kao što su jaružala, radne platforme, brodovi za prijevoz žive stoke i RORO brodovi.
Godine 2016. Uljanik je ušao u svijet polarnih krstarenja ugovarajući prvi luksuzni istraživački brod u svijetu s australskom Scenic Groupom.

26.03.2019. u 12:10 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2019 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Studeni 2024 (38)
Listopad 2024 (38)
Rujan 2024 (30)
Kolovoz 2024 (34)
Srpanj 2024 (19)
Lipanj 2024 (38)
Svibanj 2024 (37)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter