VEĆINA KUPACA ŽELI SVJEŽE NAMIRNICE
Tvrtka Biovega d.o.o. održala je27. veljače cjelodnevno stručno usavršavanje za poslovne suradnike iz Hrvatske, BiH, Srbije i Crne Gore pod imenom „Ekološki standard kvalitete kao dodana vrijednost u kategorijama hrane, dodataka prehrani i kozmetike“, Stručno usavršavanje je održano u Hrvatskoj gospodarskoj komori. Edukaciju kroz niz novih i iznimno zanimljivih informacija održale su osobe koje se profesionalno bave istraživanjima i znanošću u domeni tema o kojima su govorile.
Poslovni tajnik udruženja poljoprivrede i prateće industrije Hrvatske gospodarske komore Dražen Miloloža pozdravio je na početku sve prisutne na konferenciji usavršavanja te rekao da mu je drago što je započela suradnja s tvrtkom Biovega te izrazio nadu u buduću suradnju. Kratko je rekao je da je nastup ekoloških proizvođača na sajmu „Biofah“ u Njemačkoj bio vrlo uspješan.
U SVIJETU OKO 400 EKOLOŠKIH OZNAKA
Blanka Grahovac Guberina iz Ministarstva zaštite okoliša i prirode rekla je da je organizacija ovakvog foruma u skladu s aktualnim svjetskim trendovima, jer je zeleno gospodarstvo generator gospodarskih trendova. Rekla je da je nedavno na konferenciji o ekološkom označavanju iznesen podatak da u svijetu postoji oko 400 ekoloških oznaka proizvoda. „Oznanka eko znakom potrošaču pruža podatak i znanstveno utemeljenu informaciju da je proizvod proizveden na način da manje šteti okolišu. Eko oznaku mogu zaslužiti samo najbolji. Može je dobiti samo 20-30% proizvođača. Postavljeni su standardi postupanja od proizvodnje do zbrinjavanja otpada, a tu je briga i za ljudsko zdravlje“ istakla je Blanka Grahovac Guberina.
Fotka
Fotka: M.Zouhar Zec ; ŽANA HINEK članica uprave Biovege
ZA EKO PROIZVOD 189 EURA PO STANOVNIKU
Žana Hinek, članica uprave Biovege predstavila je trendove ekološkog poslovanja u zemlji i na globalnom tržištu u okviru čega je rekla da 164 zemlje svijeta imaju 37,5 milijuna ha pod ekološkom proizvodnjom. 15% ekološke proizvodnje nalazi se u zemljama u razvoju, što je rast od 5% u odnosu na 2011. godinu. Najveće površine pod ekološkom proizvodnjom su u Australiji, zatim u Europi, potom u Latinskoj Americi te u Kanadi. Najveća tržišta eko proizvoda u Europi su redom u Njemačkoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, zatim Italiji te Švicarskoj. Austriji, Španjolskoj, Švedskoj i Danskoj.Ništa manje zanimljiv nije ni podatak da je najveća potrošnja eko proizvoda u Švicarskoj sa 189 eura, a slijedi je Danska sa 159 eura godišnje po stanovniku. Vrijednost Hrvatskog tržišta eko loški proizvedenih proizvoda u 2012. procjenjuje se na 90 milijuna eura. „ Kupcii su najviše zainteresirani za svježe proizvode, pri čemu je bitan certifikat i porijeklo. No hrvatskom tržištu je potrebna edukacija o ekološkoj proizvodnji“ istakla je gospođa Hinek.
Dipl. ing.Ana Marušić Lisac direktorica ekološke satnice Biotehnicon izlagala je na temu Ekološki standardi kao jamstvo kvalitete i sigurnosti . Rekla je ekskluzivnu informaciju da nakon dugotrajnog procesa licenciranja, od sada se kroz Biotechnicon može provoditi certificiranje kozmetičkih proizvoda sukladno standardu NaTure.
Fotka:M.Zouhar Zec; Jadranka Boban Pejić, predsjednica uprave Biovege
NAJVEĆI TREND JE BEZGLUTENSKA PREHRANA
Diplomirana defektologinja Jadranka Boban Pejić, predsjednica uprave Biovege i stručnjakinja za prirodnu prehranu naglasila je da se u RH marketing obraća djeci oglašavanjem proizvoda upitne prehrambene vrijednosti U Hrvatskoj zakoni i standardi u tom području još nisu dovoljno razvijeni.Naglasila je važnost edukacije te potrebu za postojanjem filtera kako bi bilo prepoznato što je važno i istinito. Podsjtila je na istraživanje o DDT koji je bio kemikalija pesticid u širokoj upotrebi. On je zabranjen, ali kroz istraživanja na pupkovini djece postoje dokazi da se djeca rađaju sa smanjenom težinom koje uzrokuje DDT koji se zadržao u zemlji, a time ulazi i u namirnice. Gospođa Boban Pejić istaknula je da je organski, odnosno ekološki uzgoj neophodan kako bi imali zdraviju vodu, manje ekstrogena u okolišu, a time i zdravije tlo.
Boban Pejić je naglasila da je većina kupaca želi svježe namirnice, a najveći trend je bezglutenska prehrana.
BOBIČASTO VOĆE U VRHU INTERESA ZNANOSTI
„Superhrana“ u svjetlu novih znanstvenih spoznaja bila je tema doc. dr. Darije Vranešić Bender, direktorica tvrtke Vitaminoteka. Predstavila je superhranu koja je zaokupila znanstvena istraživanja.“Vrh znanosti se bavi istraživanjem bobičastog voća. A to super voće koje sadrži spojeve koji organizam mogu očuvati od različitih oksidanata a tu spada aronija, brusnica,lingoberry ( planinska brusnica) kupine, maline, višnje, trešnje, zatim ulja: ulje konoplje, ulje lana, kokosovo ulje, ekstra djevičansko maslinovo ulje te repičino ulje. U super začine spadaju cimet i kurukum. U sinonimu superhrane mjesto nalaze i dodaci prehrani što su zelena magma, alga spirulina pacifica i alga chlorella. Od zelene magme proizveden je sok tek ubranih vlati ječma u kome su sačuvani svi nutrijenti, klorofil i enzimi. Alge se konzumiraju u prahu ili u tabletama, ali imaju širok spektar iznimno pozitivnih učinaka na organizam.
KLOROFIL
Mag.pharm. Seida Iličić voditeljica odjela regulative Biovege govorila je o klorofilu njegovoj djelotvornosti i izvoru.“ Klorofil je zeleni pigment kojeg sadrže zelene biljke. Važan je za očuvanje DNK kod ljudi. Klorofil sudjeluje u procesu fotosinteze bez kojeg ne bi bilo života na zemlji. Uz sunčevu energiju, ugljikov dioksid i vodu stvara kisik i jednostavni šećer. Klorofil se prepoznaje po intenzivnoj zelenoj boji biljaka i algi“ Prema riječima magistre Iličić biokemičar Fischer je ustanovio da je molekularna struktura klorofila identična strukturi hemoglobina. U klorofilu je središnji atom magnezij, a u hemoglobinu željezo. Dobio je Nobelovu nagradu za to otkriće.
RUŽINE LATICE
Ralf Kunert, dipl. ing., voditelj nabave sirovine za Dr.Hauschka kozmetiku govorio je o Ekološkom uzgoju sirovina za kozmetičke preparate. Svima u dvorani ing. Kunert je podijelio testere s privlačnim mirisom te započeo svoje izlaganje pitanjem Koji je miris na testeru. Na testeru je bio miris mandarine.Ing.Kunert je u jednosatnom predavanju ispričao kako Wala – Gruppe organizira ekološku proizvodnju sirovina za kozmetiku Dr.Hauschka širom svijeta. „Prerađujemo svježe biljke, što nije tipično za farmaceutsku industriju“ rekao je na početku ing.Kunert. Govorio je o više sirovina, no prema riječima ing.Kunerta, kada se radi o ružama one se za kompaniju proizvode na poljima Bugarske, Etiopije,Irana i Afganistana, kokosovo ulje za glicerin na Filipinima, ricinusovo ulje u Indiji itd. „ Kozmetička kompanija Vala je prva koja koristi organski proizvedenu sirovinu u kozmetici. 25% svih naših proizvoda otpada na ružu. Da bi proizveli 1kg eteričnog ulja ruže, potrebno je 3-4 tone ružinih cvjetova Jedna tona ružinih cvjetova stoji od sedam do devet tisuća eura. No ako znamo da za četiri tone cvjetova 100 ljudi radi više stotina sati onda sedam do devet tisuća eura i nije tako visoka cijena“ rekao je gospodin Kunert. „ Naša ideja je razviti partnera, osnažiti proizvođača, da proizvodi ono što mu treba“. „Kada kupujete te proizvode podržavate organsku poljoprivredu“- istakao je.
Kompanija Vala, Dr. Hauschka posebnu pažnju posvećuje okolišu. Samo kada su proizvod ii ambalaža usklađeni, proizvod je kompletan- stav je kompanije. Uputstvo za korištenje proizvoda je na recikliranom papiru. Otisak na uputama i kutijama radi se od obnovljivih sirovina, a ne od nafte.
Dr.Arijana Meštrović mag.pharm , Pharma Expert, govorila je o prirodnoj kozmetici „ Dermofarmacija – biljna pomoć iz prirode“. „Tradicija i inovacije na području prirodne certificirane hrane“ bila je tema koju je prezentirala voditeljica ključnih kupaca Biovega dipl.ing Jadranka Marković.
TKO JE BIOVEGA ?
Biovega d.o.o. je tvrtka za proizvodnju prirodne hrane, trgovinu i usluge. Proizvodi ekološku hranu. Nudi kvalitetne domaće i svjetske, cjelovite ekološke proizvode.
ROBNA MARKA EKOZONA
Biovegin brend EKOZONA je ekološka robna marka koja se nalazi na 78 prodajnih mjesta u trgovinama Konzuma, na odjelima zdrave hrane, u dvadesetak hrvatskih gradova. Brend ima 128 artikala u 15 kategorija svježih i pakiranih proizvoda i to u kategorijama brašna, žitarica, pahuljica, suhog voća, sjemenki, orašastih plodova, mahunarki, sokova, ulja, octa, začina, tjestenina, lanenog ulja i kisele zimnice, svježe voće i povrće, sok od jabuke, lanene i bundevine sjemenke i hladno prešano laneno ulje. Proizvodi EKOZONE osmišljeni su na način da zadovolje sve potrebe tijela za hranom od doručka do večere. Na pakiranjima proizvoda nalaze se i recepti za prirodnu prehranu koje preporuča Jadranka Boban Pejić ,diplomirani defektolog, stručnjakinja za prirodnu prehranu.
BRENDOVI ORGANICA I OKINAWA
Organica ima 107 proizvoda među kojima su ; brašno, badem, brusnice, sjemenke, cornflakes, pahuljice, beans, žitarice i grahorice. Organica se u nazivu na naljepnici igra sa slovima gdje je slovo g izvedeno kao biljka, a Oranica na hrvatskom znači polje. Riječ organski znači isto što riječ ekološki.U brandu Okinawa okupljeno je 47 japanskih organskih proizvoda. Naziv podsjeća na japanski otok gdje živi najdugovječnije stanovništvo na svijetu. Okinawa brend ima japanske čajeve, miso, mochi, nigari, alge, octeve, shoyu, tamari, ulje sezama, umeboshi itd. Oba brenda su na policama supermarketa i bio&bio trgovinama.
NONI SOK
On je 100% prirodan sok iz noni voća proizveden iz kontroliranih bioloških usjeva. Ima ekološki certifikat Europske unije.Ima okus na koji se treba priviknuti Proizveden je po metodama koje štite prirodne sastojke.
Biovegini dobavljači, pa tako i oni koji dolaze iz Kine moraju proći redovne inspekcije dobavljača da bi zadržali certifikate organskih proizvoda.Kineski partneri imaju certifikate ECOCERT i OCIA, te rade prema uputstvima EU Organic Regulation ( EU regulatornog tijela za organski uzgoj ), NOP ( Nacionalni Program za organski uzgoj SAD-a) i djelomično prema Bio – Suisse Standardu. Od 1993, Kineski projekt organskog uzgoja ima potrebne certifikate navedenih akreditacijskih agencija.
Dobavljač iz Kine s kojim Biovega surađuje 1993. započeo je s projektom organskog uzgoja, što je bio prvi projekt organskog uzgoja u Kini. Europske tvrtke i dalje pomažu razvoj organske poljoprivrede u Kini. Europski stručnjaci iz odjela za kontrolu kvalitete i prodaje provode kontrole i podržavaju daljnji razvoj projekta. Isto tako provjeravaju polja, skladišne prostorije i preradu bilja, te ocjenjuju gospodarstva uzimajući u obzir društvene, higijenske i aspekte kvalitete. Posebna se pažnja posvećuje poštivanju strogih kriterija organskog uzgoja .
Biovega je certificirana za sve faze proizvodnje, pripreme i distribucije ekoloških proizvoda i hrane.Pod kontrolom je HR-EKO-04 tvrtke Biotechnicon koja je od 2003. godine ovlaštena za rad, nadzor i certifikaciju ekoloških proizvoda.
Cilj tvrtke Biovega je promovirati ekološki uzgoj diljem svijeta i pružiti podršku domaćim i inozemnim poslovnim partnerima. Povrće i voće nakon ekološkog gnojenja imaju znatno veći sadržaj vrijednih tvari od istih biljaka gnojenih umjetnim gnojivom. Biljke uzgojene po načelima ekološke poljoprivrede sadrže 28% više vitamina C, 18% veći sadržaj bjelančevina, 19% više ugljikohidrata, 18% više kalija, 10% više kalcija, 13% više fosfora i čak 77% više željeza.
< | ožujak, 2014 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter