AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

ponedjeljak, 10.06.2013.

SUKOB INTERESA I KORUPCIJA


SUKOB INTERESA I NESPOJIVOST DUŽNOSTI U
REPUBLICI HRVATSKOJ



PARTNERSTVO ZA DRUŠTVENI RAZVOJ, udruga civilnog društva, predstavila je rezultate istraživanja i dvojezičnu publikaciju SUKOB INTERERSA I NESPOJIVOST DUŽNOSTI U REPUBLICI HRVATSKOJ, u ponedjeljak 10.lipnja u hotelu Palac u Zagrebu.
Kratko uvodno predavanje održao je prof.dr. Aleksandar Štulhofer, a rezultate istraživanja predstavio je izvršni direktor partnerstva za društveni razvoj Munir Podumljak.
O sukobu interesa u praksi i kako ga spriječiti govorili su Dalija Orešković Predsjednica povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa, Željka Burić, načelnica Samostalnog sektora za suzbijanje korupcije, Tomislav Mičetić glavni tajnik Ministarstva uprave i Ana Raić Knežević potpredsjednica Hrvatskog novinarskog društva .

Image and video hosting by TinyPic
CIP zapis dostupan u računalnom katalogu NSB : 827537
ISBN : 978-953-55446-2-3

Istraživanje sukoba interesa i nespojivost funkcija provedeno je u tri zemlje; Rumunjskoj, Hrvatskoj i Moldaviji u namjeri da se 1. utvrde razlike u društvima u smislu razumijevanja sukoba interesa 2. upravljanje sukobom interesa 3. suzbijanje korupcije temeljene na sukobu interesa 4. učinci procesa pridruživanja i post pregovarački mehanizmi na sukob interesa i korupciju.
Cilj istraživanja nije bio međusobno uspoređivati zemlje već mjeriti utjecaj EU integracija i reformi u tim zemljama na pojavu sukoba interesa u prostoru javnog interesa.
Za praćenje sustava za suzbijanje sukoba interesa potrebno je razumjeti što sukob interesa znači. To se i inače spominje kao jedan od ključnih problema u zemljama koje pristupaju Europskoj uniji, kao i u razlikama u poimanju sukoba interesa između europskog sjevera i juga.
Regionalna suradnja na području suzbijanja korupcije započela je u okviru Pakta o stabilnosti usvajanjem Protukorupcijske inicijative o stabilnosti, SPAI , u Sarajevu u veljači 2000.g Memorandum o suglasnosti koji se odnosi na suradnju u suzbijanju korupcije kroz Protukorupcijsku inicijativu Jugoistočne Europe potpisalo je devet država; Republike Albanija, Bugarska, makedonija, Moldavija i Srbija, te Rumunjska, Crna Gora, BiH i Republka Hrvatska.
Bio je to prvi dokument za usmjeravanje politike u borbi protiv korupcije.Iako su zemlje zapadnog Balkana bile preplavljene korupcijom do tada nije bilo nacionalnih ni lokalnih inicijativa za rješavanje takvih pojava. Borba protiv korupcije bila je uvedena preko diplomatske potpore međunarodne zajednice koje su bile potpisnice Pakta o stabilnosti.
Hrvatska je Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju potpisala 29.10.2001.a stupio je na snagu 1.3.2002. godine
Hrvatska je u razdoblju 2000. i 2001. osnovala USKOK unutar Državnog odvjetništva, Odjel za suzbijanje gospodarskog kriminaliteta i korupcije u sklopu ministarstva unutarnjih poslova te Odjel za suzbijanje pranja novca u okviru Ministarstva financija. Hrvatska se 1.12.2000. pridružila skupini od 49 zemalja koje su protiv korupcije, GRECO, (The Group of States agoinst Corruption) koje je osnovalo Vijeće Europe, a koje kao središnje europsko antikorupcijsko tijelo putem evaluacijskih krugova nadzire usklađenost zemalja članica s antikorupcijskim standardima.
Saborsko povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa osnovano je 2003. godine. Razvoj programa borbe protiv korupcije podijeljen je u tri faze od 2000. do 2012. godine, a svako razdoblje karakterizira razvoj zakonodavnog okvira. Mogu se uočiti mnoge izmjene istih zakona u tom razdoblju.

Image and video hosting by TinyPic
S lijeva: Ana Knežević Raić, Dalija Orešković, Munir Podumljak, Aleksander Štulhofer,
Željka Burić i Tomislav Mičetić

Izvršni direktor udruge civilnog društva PARTNERSTVO ZA DRUŠTVENI RAZVOJ Munir Podeumljak pojasnio je osnovne i često spominjane termine koji opisuju sukob interesa i korupciju.
SUKOB INTERESA je sukob između jednog ili više interesa pri čemu manje važan ili manje principijelan interes prevladava nad važnijim ili principijelnijim interesom. Time se poslu u realizaciji šteti ili mu se smanjuje učinkovitost. Izraz Sukob interesa vrlo često se korisati u političkom govoru u vezi s javnim sektorom gdje on podrazumijeva sukob između i javnog i privatnog sektora, ali i u vezi s privatnim sektorom gdje podrazumijeva sukob između interesa tvrtke i njezinih djelatnika.
Pojam „sukob interesa“ je suprotan pojmu dobrog upravljanja, te je u izravnoj vezi s pojmom korupcije. Taj pojam isključuje odgovornost, transparentnost, povratne informacije,učinkovitost, ekonomičnost, pravičnost, i najčešće poništava vladavinu prava u korist klijentelizma, pogodovanja i korupcije.
U trenutku kada sudjelujemo u odlučivanju o javnom interesu, onda naš privatni interes nije od javnog interesa „ podsjetio je Podumljak

DOBRO UPRAVLJANJE je propisana procedura koja ima slijedeće karakteristike: sudjelovanje, suglasnost, odgovornost, transparentnost, razumijevanje, učinkovitost, ekonomičnost, pravičnost, uključivost i usmjerenost na vladavinu prava. Sukob interesa isključuje ili otežava sudjelovanje odgovornost, transparentnost, povratne informacije, učinkovitost, ekonomičnost, pravičnost, uključivost i vladavinu prava. Postojanje sukoba interesa u bilo kojem upravljačkom procesu; donošenje javnih politika, donošenje odluka, primjeni i provedbi zakona, itd. dovodi do promjena u propisanom postupku dobrog upravljanja i dovodi na kraju do lošeg upravljanja.
Nasuprot tome - izostanak sukoba interesa – preduvjet je za višu razinu dobrog upravljanja.

KORUPCIJA je korištenje javnog položaja za osobni probitak, najčešće je definicija korupcije.
Korupcija počiva na ostvarenom sukobu interesa čiji je ishod prevladavanje privatnog interesa nad javnim, sa štetom i posljedicama za javni položaj, odnosno javne poslove.

SUKOB INTERESA temelj je KORUPCIJE, iako izraz SUKOB INTERESA ne treba uspoređivati s izrazom KORUPCIJA.
SUKOB INTERESA postaje korupcija kada postaje povezan s privatnom materijalnim ili ne materijalnom korišću. Ali već samo postojanje sukoba interesa bilo potencijalnog bilo prividnog ili stvarnog treba u pravilu pobuditi sumnju u korupciju na temelju čega treba provesti utvrđivanje činjenica i okolnosti povezanih sa sukobom interesa.

10.06.2013. u 23:39 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< lipanj, 2013 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Studeni 2024 (47)
Listopad 2024 (38)
Rujan 2024 (30)
Kolovoz 2024 (34)
Srpanj 2024 (19)
Lipanj 2024 (38)
Svibanj 2024 (37)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter